abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 april 2010 @ 16:00:14 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79833944
@Ruud

hij-zij is lekker aan t smullen. leuk dat je de zaadjes ook ziet. zou m denk ik wat krapper gekaderd hebben, lekkere scherpte-diepte gebruikt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 april 2010 @ 16:01:56 #277
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79834007
@OUwesok

niets op aan te merken, lekker!

@fFarl
scherpte mocht wel wat beter op de ogen liggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 april 2010 @ 16:06:44 #278
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_79834199
@peterzx9r

foto 1.
Probeer eens met je compositie te spelen. deze foto is nu een bos takken met ergens ver weg een vogel. niet erg aantrekkelijk

foto 2.
wazig, het hek is scherp. zie foto 1.

foto 3.
helaas hier ook veel afleiding, en de vogel is niet scherp, het groen links wel.

Foto 4.
Aardig, probeer eens met het uitsnijden of de foto dan aantrekkelijker word. nu is de groene knots linksvoor heel storend aanwezig.

Foto 5.

Vogeltje is niet scherp. probeer ook eens met je levels in photoshop te spelen, zodat het fletse van de foto afgaat.

Foto 6.
Zoekplaatje, zie foto 1

Foto 7.
Flets, erg in t midden.


Al met al, goed dat je begonnen bent, alleen er zijn wat verbeterpuntjes. Ga er eens mee aan de slag en je zult zien dat je foto's een stuk leuker/interessanter/spannender worden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_80130292
Tijdje terug dat ik hier was. Ik kon in eerste instantie niet eens meer inloggen. Ik zal weer eens wat vogels plaatsen.

[1] Een zwaan tijdens diffuus zonlicht die zich een lekker uitrekt:


[2] Begon hij even later ook nog lekker te badderen:


[3] Een ooievaar gaat landen op het nest:


[4] Een grauwe gans die op het gras gaat landen:


[5] En een stel dat elkaar achterna zit en daarbij heerlijk scherpen bochten maakt:


En groetjes aan alle oude bekenden!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_80131325
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 17:23 schreef Borelius het volgende:
[4] Een grauwe gans die op het gras gaat landen:
[ afbeelding ]


Geniale foto vind ik dit. Houding van de vleugels, uitdrukking op de kop van het beest... Erg leuk moment gepakt.
pi_80159332

Genomen tijdens een wandeling, had het fototoestel niet goed afgesteld en snel-snel een foto genomen.
Waardoor hij niet echt scherp is en een beetje wazig!
En tja, kan natuurlijk niet tippen aan alle professionals hier!
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 12 april 2010 @ 01:09:04 #282
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_80213085
Mus

Met een ouwe Novoflex 3.8/200mm

Portretje

Met de Tokina AT-X 5.6/400mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_80220009
quote:
Op maandag 12 april 2010 01:09 schreef Ouwesok het volgende:
Mus
[ afbeelding ]
Met een ouwe Novoflex 3.8/200mm

Portretje
[ afbeelding ]
Met de Tokina AT-X 5.6/400mm
pi_80226601
Nou Sok, dan gaan we gewoon hier verder!

Het is echt lente, vogels zijn volop bezig met nestmateriaal. Dat een buizerd daarvoor heel ander materiaal gebruikt dan een aalscholver is goed te zien:



...niet geschoten is altijd mis...
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 april 2010 @ 13:18:00 #285
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_80417105
Jonge Oehoe (van een valkenier, dat dan weer wel)

met de Novoflex 3.8/200mm Schnellschuß
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_80429037
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 13:18 schreef Ouwesok het volgende:
Jonge Oehoe (van een valkenier, dat dan weer wel) ......
Maar hij blijft prachtig. Ik had vandaag zwanendag.

[1] Een nog jonge zwaan in de vlucht (nabij Twisk net als de rest):


[2] Een verliefd stel, ja het is echt lente!


[3] En dan een gracieuze landing op het water.
...niet geschoten is altijd mis...
  zaterdag 17 april 2010 @ 21:32:49 #287
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80430023
Aan de teleschutters hier, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je een beetje fatsoenlijk met 300mm of meer kon omgaan?
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 april 2010 @ 22:08:05 #288
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_80431025
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:32 schreef Erasmo het volgende:
Aan de teleschutters hier, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je een beetje fatsoenlijk met 300mm of meer kon omgaan?
Voor de meeste lenzen reken ik zo'n 500 opnamen voor ik hem lekker in de vingers heb.
Daarnaast is het met lenzen net als met camera's, met de een ben je vanaf dag 1 goeie maatjes, de andere begrijp je na drie jaar nog niet. Daarbij heb je een soort kritiek brandpunt, het brandpunt dat je het beste ligt. Omdat ik 'voor de voet jaag' ben ik met een 400mm het beste bediend(ik heb er een stuk of vijf met verschillende eigenschappen ). Een 500mm(3 stuks) ligt me niet denderend maar met een 600mm(2 stuks) gaat het ineens weer wel, alleen stukken trager.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:10:18 #289
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80431072
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:32 schreef Erasmo het volgende:
Aan de teleschutters hier, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je een beetje fatsoenlijk met 300mm of meer kon omgaan?
Eigenlijk viel het me nog mee. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geholpen werd door twee dingen:
1. ik schoot aanvankelijk alleen op vliegtuigen. En omdat je dan met je lens omhoog staat ook nog eens bijna alleen maar met mooi weer, dus weinig last van licht tekort.
2. ik leerde bij de luchtmacht een ademhalingstechniek waardoor ik nauwkeurig schoot met een geweer. Die techniek gebruik ik nu (aangepast voor een camera) bij het fotograferen, waardoor ik mijn camera veel stiller houdt.

Of doelde je op iets anders?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:19:11 #290
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80431279
Ik zit te worstelen met mijn Sig 100-300, vanmiddag op jacht geweest maar ik kreeg vooral dit:



Dit was een van de betere platen:



Ik raak er een beetje van in de war, de ene keer is ie zachter dan de roomboter op mijn brood en daarna doet hij het weer prima Alhoewel ik ook moet toegeven dat de AF het vaak lastig heeft met het riet in het water.
Misschien moet ik hem maar eens inwisselen voor een prime, ik zit toch 99% van de tijd op 300mm...
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:21:07 #291
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80431336
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:10 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Eigenlijk viel het me nog mee. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik geholpen werd door twee dingen:
1. ik schoot aanvankelijk alleen op vliegtuigen. En omdat je dan met je lens omhoog staat ook nog eens bijna alleen maar met mooi weer, dus weinig last van licht tekort.
2. ik leerde bij de luchtmacht een ademhalingstechniek waardoor ik nauwkeurig schoot met een geweer. Die techniek gebruik ik nu (aangepast voor een camera) bij het fotograferen, waardoor ik mijn camera veel stiller houdt.

Of doelde je op iets anders?
Nee dat bedoelde ik ja En ook ik pas de schuttersprincipes toe bij het fotograferen
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 17 april 2010 @ 22:37:39 #292
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_80431809
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:21 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Nee dat bedoelde ik ja En ook ik pas de schuttersprincipes toe bij het fotograferen
Het enige schuttersprincipe dat ik toepas is het gebruik van een schouderstatief om de hele fabriek op te stabiliseren.
Hoewel buitengewoon dienstplichtig zou ik toch graag eens iets over die ademhalingstechniek vernemen.

Overigens zien die meerkoeten er prima uit Het is qua belichting nog een redelijke opgave om doortekening te houden in zowel dat roetzwarte van de vogel als in die witte sierstrip die op die snavel zit.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:53:52 #293
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_80432281
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:37 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Het enige schuttersprincipe dat ik toepas is het gebruik van een schouderstatief om de hele fabriek op te stabiliseren.
Hoewel buitengewoon dienstplichtig zou ik toch graag eens iets over die ademhalingstechniek vernemen.

Ik denk dat jij het 'trucje' (onbewust?) al gebruikt met je schouderstatief. Het is heel simpel eigenlijk.

Met een geweer leg je aan en mikt op je doel. Vlak voor je je schot wilt doen adem je in, en dan adem je een kwart tot de helft weer uit, en de rest hou je in. Op dat inhou-moment doe je je schot, daarna adem je de rest uit. Omdat je lichaam niet beweegt door de ademhalling ben je veel nauwkeuriger. het inhouden halverwege doe je omdat je lichaam dan rustig blijft, er is geen onmiddellijke drang om weer in te ademen want er zit immers nog lucht in je longen.
Met de camera werkt het eigenlijk hetzelfde. De aanpassing zit hem er in dat je je ellebogen in je zij drukt, om je armen (en dus je camera) stabiel te houden. Doe het zelfde ademhalingstrucje, houdt even in tijdens het uitademen, en druk je schot af.

Meer is het niet, maar je schoten worden wel nauwkeuriger.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_80432550
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet bij na denk, ik richt en ik schiet. Ik heb zo'n verschrikkelijk vaste hand, dat ik met de Sigma 150-500 probleemloos uit het handje sta te fotograferen op (heel vaak) bewegende objecten.
Je hebt met de meerkoet overigens een van de meest lastige onderwerpen gekozen om goed in beeld te krijgen, dat is in de volle zon zo goed als ondoenlijk. Probeer het eerst eens op vogels met een tintje, liefst ook geen spierwitte zwaan.
...niet geschoten is altijd mis...
  zondag 18 april 2010 @ 13:51:08 #295
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80444035
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:37 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Het enige schuttersprincipe dat ik toepas is het gebruik van een schouderstatief om de hele fabriek op te stabiliseren.
Hoewel buitengewoon dienstplichtig zou ik toch graag eens iets over die ademhalingstechniek vernemen.

Overigens zien die meerkoeten er prima uit Het is qua belichting nog een redelijke opgave om doortekening te houden in zowel dat roetzwarte van de vogel als in die witte sierstrip die op die snavel zit.
Tsjah die vlucht eenden, aalscholvers en fuuten zijn er natuurlijk opeens niet als je de camera meeneemt

Schouderstatief, ik heb een oude gehad maar helaas was de operatie naar moderne ontspanner hem fataal geworden.

Maargoed, straks weer op jacht en dit keer neem ik het statief mee
  zondag 18 april 2010 @ 19:43:59 #296
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_80455165
Vandaag weer wat vooruitgang Als die krengen nou eens niet telkens aan de andere kant van de rivier gingen zwemmen

pi_80468956
Ze hebben hier heel andere vogels dan in NL

Common Grackle

Maar ook heel herkenbare
Eend.
  Admin maandag 19 april 2010 @ 07:54:45 #298
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_80469855
Nogal veel voorkomend, maar toch

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  maandag 19 april 2010 @ 09:33:51 #299
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80471155
mijn probeersels... het gaat me nog niet goed af qua belichting e.d.... iemand tips om roofvolgens te kieken in de lucht?
Ik heb een canon d1000 met een Canon EF 75-300 mm F/4-5.6 III lens...


gekiekt boven de a1, stond een file... en was denk opzoek naar uitvallers


biddend nabij naardermeer
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  Admin maandag 19 april 2010 @ 23:20:15 #300
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_80503967


klikbaar
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')