1 |
PAS OP!! Het is verslavendquote:Op zondag 15 juni 2008 20:05 schreef MarkNMGN het volgende:
tvp, lijkt me een leuk spelletje voor als ik me verveel.
Was 'vroegah' ook altijd wel fan van [...]-Tycoon spellen.
Merde, net nu ik presignalling een beetje onder de knie heb. .quote:Op maandag 16 juni 2008 11:11 schreef SharQueDo het volgende:
[ afbeelding ]
PBS (OpenTTD) werkt fijjnnn. Nu hoef ik niet meer met bruggen en tunnels allemaal junctions te maken (die ook nog een keer vertragend zijn).
Ach, voorlopig zit PBS nog niet in de standaard versie. En dan nog hoef je het niet te gebruikenquote:Op maandag 16 juni 2008 14:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Merde, net nu ik presignalling een beetje onder de knie heb. .
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Op maandag 16 juni 2008 15:01 schreef Merovingian het volgende:
Ach, voorlopig zit PBS nog niet in de standaard versie. En dan nog hoef je het niet te gebruiken
Ja, maar het is niet officieel van openttd. Ook leuk: het geld dat je op hun donatieknop zet gaat niet eens naar openttdquote:Op maandag 16 juni 2008 15:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
-edit2- ! Ja dus!. Iemand al een keer geprobeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 juni 2008 23:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ben ik net lekker bezig, klapt m'n verbinding er weer telkens uit.
Staan die zuigende Torrents je verbinding weer leeg te trekken?
TorrentsTussen 2300 en 0800 doordeweeks en 0100 en 0800 in het weekend staan de torrents aan... Als jullie zo laat nog spelen zet ik ze wel later aan hoor. Doe ik ze doordeweeks ook vanaf 0100 uur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
Dit is wel een leuke ontwikkeling van openTTDquote:Op dinsdag 17 juni 2008 11:14 schreef cablegunmaster het volgende:
http://wiki.openttd.org/index.php/PBS#The_Signals
dt idee ga ikeens vanmiddag of komend weekend uitproberen als ik tijd heb, het klinkt reeel, en zoals normale treinen dat doen.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 08:12 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Tussen 2300 en 0800 doordeweeks en 0100 en 0800 in het weekend staan de torrents aan... Als jullie zo laat nog spelen zet ik ze wel later aan hoor. Doe ik ze doordeweeks ook vanaf 0100 uur.
Moet ik weer moeite doen, en betalen voor goede sites... Torrents werkt ook prima hoorquote:
Mero, ligt je server eruit ofzo? Volgens mijn serverlijst is hij offline...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 16:05 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Moet ik weer moeite doen, en betalen voor goede sites... Torrents werkt ook prima hoor
Hij is er weerquote:Op donderdag 19 juni 2008 18:41 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Mero, ligt je server eruit ofzo? Volgens mijn serverlijst is hij offline...
Ik zie dat je nieuwe games bent gestart?quote:Op donderdag 19 juni 2008 20:05 schreef Merovingian het volgende:
Ja, server stond om een of andere wazige reden helemaal uit. Was blijkbaar moe ofzo. Heeft ie normaal nooit last van... Maargoed hij draait dus weer.
Whoei!quote:Op vrijdag 20 juni 2008 16:58 schreef Merovingian het volgende:
Nu kan je wel rails leggen.
Als je in het hoofdmenu kiest voor scenario bewerken, zie je daarna linksbovenin een ikoon van een floppy. Ingedrukt houden, dan krijg je de opties scenario opslaan en scenario openen. Spreekt voor zich.quote:Op woensdag 25 juni 2008 20:30 schreef kikibrugge het volgende:
Miljaar, na nog niet zolang afgekickt (alhoewel) te zijn van RRT heb ik onlangs OTTD ontdekt resultaat tis weer van da, voor 3.00 lig ik niet in bed enfin zal er moeten mee leren leven, hartelijk dank aan iedreen die mij wegwijs maakt in deze fantastische game ben nog een newbee heb de seinen nu ongeveer onder de knie en het spel verloopt al een stuk vlotter, een vraagje, als je een scenario wil maken, kan je het saven en later verder bewerken, dit luklt me nml niet
groetjes uit brugge
Net zoals die 90 graden bochten hierquote:Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht ligge
We gaan niet bijdehand doen he?quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:31 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Net zoals die 90 graden bochten hier
[ afbeelding ]
En hier
[ afbeelding ]
Sorry was een inkoppertjequote:
Nee hoor, ik refereer tenslotte niet naar mezelf als fanatieke spelerquote:
Nog boeiende verbeteringen? Fokserver update pas als de stable uit is, tenzij er echt een major nieuwe feature inzit die de moeite waard is...quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:07 schreef yorP het volgende:
0.6.2-RC1 uit!
Zoals je hier kunt lezen zijn het alleen bugfixes. (zoals overigens gebruikelijk bij zo'n tussenrelease)quote:Op donderdag 17 juli 2008 15:22 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Nog boeiende verbeteringen? Fokserver update pas als de stable uit is, tenzij er echt een major nieuwe feature inzit die de moeite waard is...
Toch jammer van de gigantisch lange brug die voor enorme vertragingen zorgt als je treinen een beetje kort op elkaar rijden...quote:
Het is een soort rotonde denk ik, maar dan onnodig ingewikkeld en met fly-overs...quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:53 schreef GasTurbine het volgende:
En de (ik denk) ongebruikte Energiecentrale.
Ik snap die seinen maar niet
In de OP staat een en ander... Ook staan er geloof ik twee links naar andere pagina's met sein-uitleg. Maar beste manier om het te leren is gewoon zien, dus join eens een paar drukke multiplayer servers en kijk hoe ze het daar doenquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:12 schreef GasTurbine het volgende:
signals in het algemeen
Ja, zo heb ik het ook moeten leren, destijds was er nog geen multiplayer op internet, toen was er uberhaupt nog geen internetquote:Op donderdag 17 juli 2008 22:22 schreef MaxMark het volgende:
Of zet gewoon zelf een proeftuintje op. Een station met meerdere perrons, uitgangen en signals. Treinen op verschillende plekken stilzetten en kijken wat het doet met de signalen en die eventueel aanpassen. Spelenderwijs leren
Bovenste bruggen worden enkel gebruikt als de onderste tunnels (die de hoofdroute zijn) geblokkeerd worden. Maar ik heb er in de 2e versie van deze junction wel rekening mee gehouden een groter middenplatform nodig is om daar seinen tussen de bruggen te plaatsen. Het probleem met deze junction is echter dat hij zo groot is dat hij bij de meeste multiplayer games behoorlijk onhandig is. Hij is daar en tegen wel buitengewoon imponerend, dus het is gewoon grappig dat ding neer te zetten, ook al heeft hij voor de rest weinig nut. Het rotonde-systeem, bijvoorbeeld, zoals iemand anders al aanhaalde, is gewoon behoorlijk tijdrovend en de treinen die een driekwarts moeten maken besteden enorm veel tijd in die junction.quote:Op donderdag 17 juli 2008 21:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Toch jammer van de gigantisch lange brug die voor enorme vertragingen zorgt als je treinen een beetje kort op elkaar rijden...
Jep, het is niet de meest efficiente methode. Gaat om het esthetische element.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 11:47 schreef Merovingian het volgende:
Plus dat rotonde's kunnen blokkeren als het druk is...
Beide kaarten zijn even grootquote:Op woensdag 23 juli 2008 20:09 schreef NegaSado het volgende:
Kan die server niet gereset worden met een kleinere kaart? De server kan het niet helemaal aan op het moment.
Bij overladen moet een ander vervoermiddel het verder vervoeren (bijv. vanuit een truck naar een trein), uitladen is uitladen zonder dat het verder gaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:11 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Ik speel OpenTTD, de laatste. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen overladen en uitladen?
Na 5 jaar, geloof ik.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Opsich maakt het dus nie tzoveel uit, ik laad het gewoon uit en daarna laad ik het weer in dmv Uitladen/Laden
En daarnaast heb ik nog een vraag. Waarom zijn die 25% aandelen dingetjes niet aanklikbaar? Wanneer kan ik mijn concurrenten overkopen?
Het maakt in die zin uit dat als je geen overladen gebruikt, je eerste voertuig verlies maakt en je nooit een score van 1000 punten kan halen. Als dat je niet boeit, dan maakt het inderdaad niet uit.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:48 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Opsich maakt het dus nie tzoveel uit, ik laad het gewoon uit en daarna laad ik het weer in dmv Uitladen/Laden
En daarnaast heb ik nog een vraag. Waarom zijn die 25% aandelen dingetjes niet aanklikbaar? Wanneer kan ik mijn concurrenten overkopen?
Tweakers-serverquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:26 schreef Silk_dude het volgende:
Zo, ben deze week helemaal into OpenTTD gekomen en krijg nu een beetje handigheid in netwerk bouwen etc. Ben net in m'n pauze even ingelogd op de Fok! server en heb alvast een netwerkje neergezet. Wilde eigenlijk op de tweakers server, maar die was offline. Vind jullie kaart wel erg groot, kom je elkaar wel tegen op deze kaart?
Zou iig leuk zijn als er meer mensen op kwamen, ik was nu de tweede speler
Heb je dat met een nightly of een stable? Probeer het anders een met een andere versie en kijk of je er dan nog steeds last van hebt. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 10:58 schreef SpookY22 het volgende:
Hmmz, wazig, heb inmiddels TTD aan de gang op OS X, het enige nadeeltje wat er aan kleeft is dat als ik op Fullscreen ga spelen dat de cursor van het OS blijft hangen.....de cursor in TTD werkt wel gewoon maar blijf het pijltje vastgeroest op 1 plek zien in het scherm. Dan maar windowed op 1280x800.
Ik speel zelf niet met ECS, maar volgens mij staat in het treinenkoopvenster, als je een wagon aanklikt, onderin gewoon welke goederen de betreffende wagon kan vervoeren...quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:26 schreef Substral het volgende:
Vraagje
ik ben nieuw op jullie en forum en heb tot gisteren alles kunnen volgen kwa uitleg , die uitleg en pics echt toppie .
Maar nu heb ik nieuwe grf's bij geladen voor nieuwe fabrieken .
Was al een beetje op weg maar nu zit ik vast .
Hoe kan ik te weten komen met welke soort wagon ,je wat vervoert ?
Bij het originele wijst het allemaal zijn eigen uit .
Maar met het nieuwe zit ik vast ,heb 3 soorten wagon gebruikt en krijg het nie weg .
Ben al op de site gaan kijken maar vind het nie echt .
Wie kan me helpen ?
ECS Agricultural vector
ECS Basic vector
ECS Wood vector
ECS Chemicals vector
De 4 vectors die ik bij geladen heb
Die zit wel vol ja, maar met de huidige 2 spelers gaat 'm dat niet wordenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:46 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Tweakers-server
En je komt elkaar echt wel tegen op de fokserver. Kijk hier maar eens naar aan map van een vorige editie van de fokserver.
Je moet ok ECS Vehicles laden. Dan kan je wagons ombouwen op de juiste wagon voor de juiste lading te krijgenquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 08:26 schreef Substral het volgende:
Vraagje
ik ben nieuw op jullie en forum en heb tot gisteren alles kunnen volgen kwa uitleg , die uitleg en pics echt toppie .
Maar nu heb ik nieuwe grf's bij geladen voor nieuwe fabrieken .
Was al een beetje op weg maar nu zit ik vast .
Hoe kan ik te weten komen met welke soort wagon ,je wat vervoert ?
Bij het originele wijst het allemaal zijn eigen uit .
Maar met het nieuwe zit ik vast ,heb 3 soorten wagon gebruikt en krijg het nie weg .
Ben al op de site gaan kijken maar vind het nie echt .
Wie kan me helpen ?
ECS Agricultural vector
ECS Basic vector
ECS Wood vector
ECS Chemicals vector
De 4 vectors die ik bij geladen heb
post de save game + versie nr van je spel en ik pas hem wel ff aan..quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 10:00 schreef Mr.Jorn. het volgende:
LIeve mensen, help a.u.b.
[ afbeelding ]
Hoe kan ik Plardinghead uitbreiden?
De treinen die in dat scherm geselecteerd staan komen er allemaal, op zn minst:P
:
Laatste versie zegt zo weinig... Laatste RC, laatste nightly, laatste stable... Maar tip speciaal voor jou: versienummer staat in de titelbalkquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
de laatste open ttd versie:P
http://rapidshare.de/file(...)27_Jun_1969.sav.html
volgens mij versie 0.6.1. Kan dat?
En als je dan die savegame, inclusief jouw aanpassingen weer uploadt ben je helemaal geweldig
Idd een noob-vraagquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:49 schreef Moozzie het volgende:
Even een noob vraag. kan je het spel aanzicht ook draaien (met een kwart ofzo zoals bij rollercoaster typcoon) want soms is het lastig te zien <_<
Ik denk een uur of 30 met 2 man, dus 60 uur effectief. Maar het is nog lang niet klaar, er rijden nu te veel treinen op. Of we moeten nieuwe stukken spoor gaan aanleggen, of we moeten upgraden van 2x2 naar 2x4 tracks. Tweede heeft de voorkeur, nadeel is dat de junctions f*cking groot en complex worden. En load-balancing wordt ook een leuk huzarenstukje.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:55 schreef Mr.Jorn. het volgende:
een savegame van 6.0 mb? Die van mij komen niet boven een aantal kb uit!
Okee, jij ownt. Wat een structuur. Hoeveel tijd zit er tot nu toe in dit level?
Hoe groter de afstand hoe groter de winst. Enige probleem is dat als je met langzame treinen de afstand te groot maak, ze niet elk jaar het station binnen komen, en dus niet elk jaar winst maken. Dan hebben ze dus zo nu en dan verlies. Zelf maak ik nooit bussen, behalve als ik een stad snel wil laten groeien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:15 schreef Moozzie het volgende:
als bv een bos digt bij een houthakker zit. Is het dan beter om vrachtwagens te laten rijden (ben in het begin van het spel dus alles is not traag en is het beter om lange afstands dingen te doen (levert dat meer geld op) ??
Klopt. Toen ik 7 was hadden wij zo'n stokoude doscomputer waar dit ook op stond, maar ik snapte er niks vanquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:12 schreef Merovingian het volgende:
Maar ik zie in je profiel dat jij toen nog iets te jong was om TT te spelen
Een jaar eroverdoen om van A naar B te rijden. Het zal je baan maar zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Hoe groter de afstand hoe groter de winst. Enige probleem is dat als je met langzame treinen de afstand te groot maak, ze niet elk jaar het station binnen komen, en dus niet elk jaar winst maken. Dan hebben ze dus zo nu en dan verlies. Zelf maak ik nooit bussen, behalve als ik een stad snel wil laten groeien.
Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:51 schreef Merovingian het volgende:
Je mag ook kijken als je inlogt op een server. Je kunt gewoon kiezen of je een nieuwe company start of dat je een oude wil joinen. Volgende keer ff kijken ipv klikken.
Nouja, volgende keer ff beter lezenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:56 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehe
Cablegunmaster, schiet het al een beetje op? Niet om er druk op te zetten hoor, ik zit zo een week op vlielandquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
post de save game + versie nr van je spel en ik pas hem wel ff aan..
wat je nu doet is voor elk spoor een nieuwe lijn gebruiken.
je kan ook een algemene lijn maken en alles daar aan combineren.
links erin en rechts de treinen er weer uit maar hey. met de savegame kan ik het wel laten zien + screenie
Als je het over PBS hebt: lees eerst even het linkje dat van oekelen erbij geeft.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:15 schreef cvvoorst het volgende:
wat kan je daar mee doen eigenlijk??
Met de nightly's is er een patch waarmee je meerdere sets tegelijk kan draaien. Zoek dus even tussen de patches. Als dit uitstaat, kun je maar een bepaald aantal voertuigen hebben, en als je er mee hebt worden de eerste grf's gewoon aan de kant gezet voor de latere, om het simpel te zeggen. Maar met die patch aan niet meer.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:16 schreef Blistering het volgende:
Zojuist ook maar weer is begonnen met OpenTTD nadat ik het prachtige scenario van NL in de OP zag staan. Daar ga ik heel wat uurtjes insteken . Anyhow, ik heb dus ook een OpenTTD Nightly versie gedled nu zodat ik ook trams e.d kan laten rijden. Echter, als ik een busset en een tramset laadt in OpenTTD dan rijden er opeens bussen op de tramrails of vice versa. Ik kan dus niet én trams én bussen maken. Enkel bussen óf trams.
Is dit te verhelpen, zoja hoe?
Bvd!
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:08 schreef Merovingian het volgende:
De fokservers zijn nu ook geupdate naar versie 0.6.2!
lijkt alsof je een bedrijf computer bedrijf hebt overgenomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
de laatste open ttd versie:P
http://rapidshare.de/file(...)27_Jun_1969.sav.html
volgens mij versie 0.6.1. Kan dat?
En als je dan die savegame, inclusief jouw aanpassingen weer uploadt ben je helemaal geweldig
Minder uitdaging... Zoveel mogelijk treinen over een spoor laten rijden zonder dat het vastloopt, das veel moeilijkerquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:13 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja ga het straks toch proberen of ik het 2 kanten op winstgevend kan krijgen.
Snap dat als ik 10 miljoen liter water heb liggen ik hier geen winst op maak (te lange tijd) maar als het transferium continue genoeg heeft voor +/- de volgende afvoerlijn dan moeten beide lijnen toch winst maken?
Lange enkele lijnen vind ik niet practisch, verzamel liever een berg en stuur dat dan met een grote trein door. Efficient enzo
Het zijn geen 'oversteekborden', het zijn semaforen die precies dezelfde werking hebben als de lichten. Je kunt in de opties instellen vanaf welk jaar de semaforen vervangen worden door lichten. Je kunt uiteraard ook door CTRL+click, dit handmatig doen. Het makkelijkst is om in de patch opties het 'automatisch semaforen plaatsen voor..' naar beneden te zetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:54 schreef Moozzie het volgende:
Ik heb vast weer een noob vraag *cry*
maar als ik een stoplicht wil plaatsen krijg ik 'oversteek borden' en als ik CTRL + stoplicht wil plaatsen dan krijg ik een stoplicht. Zie hier voor het resultaat:
[ afbeelding ]
Ik kan dan doormiddle van weer CTRL + 'click' die exit signs edg eraan hangen:
[ afbeelding ]
Nu is dus me vraag: Waarom is dit bij mij anders? En is die met de bordjes (eerste foto, linker kant) het zelfde als gewoon het stoplicht (eerste foto, rechter kant) ??
save game svp (gewoon voor de leuk wil het wel eens zien )quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Hrm,
Gisteravond weer tot in de kleine uurtjes doorgegaan. Geprobeerd wat ik hier heb gelezen, maar het werkte niet In het kort: had op een 512x256 map een centrale HUB waarin alles samenkwam, en ook weer alles vandaan ging. Netjes netwerk dat goed liep eromheen etc...
Normalitair deed ik dat altijd met de opdrachten volladen en uitladen. Hierdoor maken de toevoer treinen geen winst, en de afvoer treinen wel. Boeit nie veel, het gaat om het vervoeren, en netto stond er toch een +
Nu heb ik de toevoer treinen de opdracht overladen en leeglaten gegeven in de centrale overslag, en de afvoer lijnen nog gewoon volladen. Ik krijg nu wel geld voor de aanvoertreinen als de afvoer treinen wat afleveren, maar die afvoertreinen maken nu weer geen winst? Moet ik die afvoertreinen ook op overladen oid zetten dan?
Die dingen heten seinen; stoplichten zijn voor auto'squote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:13 schreef Moozzie het volgende:
Oke bedankt, ik wist niet wat het was. ik heb het jaartal naarbeneden gezet en nu heb ik gewoon stoplichten. Kijkt wat prettiger. Bedankt voor je snelle reactie
Afvoerlijn gebruikt geen overladen he? Dus: aanvoerlijn heeft vol laden en overladen, afvoerlijn heeft vol laden en uitladen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Nadeel van een gigantisch netwerk met een of meerdere grote opvangbakken is dat overgaan van rails naar maglev ineens moet kost wat, hebbie ook wat.
Savegame van die vorige game heb ik helaas niet (autosave misschien nog? zal es kijken), maar ga het straks weer nieuwe game doen dus dan zal ik wel ff saven.
Overladen en leeglaten icm overladen en volladen -> nog steeds verlies op afvoerlijn (maar niet altijd?)
Overladen en volladen -> vrijwel altijd verlies op afvoerlijn.
Het probleem is denk ik dat ik 50 hokjes omhoog ging met water, en dan soms weer 50 hokjes dezelfde kant op terug met oa. water van die zelfde fabriek (dus effectief schiet et geen meter op). Terwijl er water van 10+ plants op het centrale station aankomen. Andere waterlijnen hadden juist wel goede winst ... oh well, zolang het eindresultaat maar in de plus zit
het is stom als je ratio te laag is. dat je te weinig treinen hebt om alles op te halen .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Beiden maakten niet uit; denk dat het probleem zit in het bijhouden wat waarheen gaat en dat het soms te lang op het station ligt. (hanteert ttd een first in first out systeem?)
Naar steden met grote gebouwen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:46 schreef Moozzie het volgende:
Waar moeten 'goods' heen gebracht worden?
Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:55 schreef Moozzie het volgende:
Oke. ik bracht het naar een klein dorp maar ze moesten het niet
en steden krijg ik groot door er bus stations edg te bouwen? Verbindingen tussen steden?
oke bedanktquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit.
Onderhoud plegen (kan in de remise waar je ook je treinen bouwt), frequentie van onderhoud verhogen, of breakdowns uitschakelen of lager zetten in de settings.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:25 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag. Mijn treinen gaan vaak stuk (broken down) hoe kan je dit voorkomen (zorgt namenlijk voor opstoppingen)
Oke, en helpt het om meerdere locomotieven in een trein te zetten? of werkt dit nadelig omdat er dan dus 2 steeds afwisselend stuk gaan?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:28 schreef Merovingian het volgende:
En oude treinen vervangen voor nieuwe. Oude gaat de reliability sneller van omlaag.
Maar dan krijg je van die grote kruisingenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:37 schreef Tijn het volgende:
Om de opstoppingen als gevolg van het kapot gaan van treinen te voorkomen, kunnen je natuurlijk ook dubbele rails leggen.
Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTD Een standaard stuk spoor (heen en terug) is bij mij 6 vakjes breed.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:38 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Maar dan krijg je van die grote kruisingen
Zou je een save game willen uploaden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTD Een standaard stuk spoor (heen en terug) is bij mij 6 vakjes breed.
Je kunt automatisch je oude locomotieven laten omwisselen, onder "configure patches" en dan "vehicles".quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag: Als ik de locomotief vernieuw dan moet ik zijn route weer opnieuw instellen. Kan dit ook 'overgenomen' worden?
Als je een locomotief verwijderd/verkoopt, dan krijgt de eerstvolgende locomotief die je koopt (binnen 30~60 seconden) hetzelfde nummer en dezelfde GoTo instellingen als de verwijderde trein.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag: Als ik de locomotief vernieuw dan moet ik zijn route weer opnieuw instellen. Kan dit ook 'overgenomen' worden?
Heb je verkeerd gelezen. Een industrie groeit juist sneller, afhankelijk van hoeveel ervan vervoerd wordt. Hoe meer hoe beter dus. Onder de 60% krimpt de productie, dus zorg dat je daar altijd boven zit.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:15 schreef Silk_dude het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik las ergens dat een industrie maximaal 60%~70% vervoerd mag hebben, anders groeit hij niet (meer). Wat is hiervan waar? Of geldt dat alleen voor de originele versie?
Dat kan niet met de normale versie. Ik denk dat dat een optie van de autopilot is. Dat is een speciaal programma'tje waarmee je extra instellingen kan doen, en bijvoorbeeld IP's kan loggen. Ik gebruik het zelf niet, dus kan je er niet meer over vertellen. Zoek eens op tt-forums.netquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:33 schreef Tijn het volgende:
Ik ben aan het spelen met een dedicated OpenTTD server. Hij restart nu automatisch zodra het 2020 is. Nu zie ik wel eens servers die automatisch resetten als iemand bv $10M bij elkaar heeft gesprokkeld.
Hoe stel ik dat in?
Je kan ook een nieuwe trein bouwen, en dan als je die nieuwe trein een order geeft, op de oude trein klikken, dan krijgt hij automatisch dezelfde orders. Daarna pas de oude verwijderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag: Als ik de locomotief vernieuw dan moet ik zijn route weer opnieuw instellen. Kan dit ook 'overgenomen' worden?
He Maartenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:22 schreef maartena het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden niet/nauwelijks gespeeld, maar mijn servers draaien nog gewoon vrolijk door, ook weer op 0.6.2 sinds maandag ofzo....
Ok, thanks. Wel vreemd, ik had het niet verkeerd gelezen hoor:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Heb je verkeerd gelezen. Een industrie groeit juist sneller, afhankelijk van hoeveel ervan vervoerd wordt. Hoe meer hoe beter dus. Onder de 60% krimpt de productie, dus zorg dat je daar altijd boven zit.
Nergens voor nodigquote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:45 schreef MaxMark het volgende:
Mero, multi-quote eens man
Ik ben even op IRC geweest en heb met diverse mensen gepraat, maar het is idd niet zo makkelijk als het lijkt. Kurt (van Kurt's Hard Goal) heeft bijvoorbeeld deze functionaliteit op zijn servers, maar dat zit in een door hem zelf gescripte wrapper om de dedicated server heen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat kan niet met de normale versie. Ik denk dat dat een optie van de autopilot is. Dat is een speciaal programma'tje waarmee je extra instellingen kan doen, en bijvoorbeeld IP's kan loggen. Ik gebruik het zelf niet, dus kan je er niet meer over vertellen. Zoek eens op tt-forums.net
JAM!! Jij hier?!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:29 schreef JAM het volgende:
tvp
Dat kan alleen als je veel geld hebt. Ik vind het jammer dat je als nieuw bedrijf nauwelijks een kans hebt als je pas instapt na 30 jaar bv.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:38 schreef Merovingian het volgende:
Ja. Nieuwe industrieen bouwen.
Dat ga ik wel even proberen. Smooth_economy in de .cfg file, toch?quote:Of verbeterde economie-gebeuren in de patches uitzetten waardoor de industrieen weer op de oude manier groeien (willekeurig x2 of /2 productie).
Kijk ik ff voor je na, momentje.quote:[b]Op vrijdag 8 augustus 2008 14:42
Dat ga ik wel even proberen. Smooth_economy in de .cfg file, toch?
1 |
Iedereen is het er toch wel over eens dat dat een kolenlijn isquote:Op zondag 10 augustus 2008 10:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat is de meest winstgevende verbinding?
rechttoe rechtaan zonder teveel frietsels(bochten omleidingen) , de kolen lijnquote:Op zondag 10 augustus 2008 10:29 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Wat is de meest winstgevende verbinding?
Boompjes planten, vooral veel bomen planten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:25 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Okee, dankje.
Dan heb ik nog een vraag .
Ik heb een stad en daarbij is mijn reputatie teleurstellend omdat ik vrij hard aan het grondverbouwen ben geweest. Ze weigeren daardoor een drierails station, er liggen nu namelijk maar 2. Dit zorgt voor vertragingen. hoe krijg ik de reputatie omhoog? Bushaltes aanleggen mag ook niet meer
Dan heb je er niet genoeg geld voor.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:55 schreef Mr.Jorn. het volgende:
hoe kan ik dan omkopen? het staat aan in mijn patches, maar dan? Als ik op "gemeente" klik staat er niet zoiets als gemeente omkopen.
Ik en m'n halve jeugd, A_R.quote:
google ?, zelfzoeken helpt heel veel. gewoon ff kijken naar chris sawyers forum zullen ongetwijfeld meer zijn met dit probleem hoe vind je dat forum? zoek locomotion + chris sawyer op mbv google.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:27 schreef Platina het volgende:
niet echt het juiste topic, maar Locomotion start niet op me PC. Heeft het wel gedaan en nu opeens niet meer. Krijg geen melding ofzo, maar ik klik het aan en er gebeurt niks (heb Vista en patch geinstalleerd). Iemand die weet wat er aan schort?
Het wordt tijd voor een reset zo te horen...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:42 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De server is een beetje erg traag...
Zo traag, dat mn trams iedere 2 seconde stilstonden, ik een paar seconde moest wachten voordat mn bushalte ook werkelijk gebouwd was...
Volgens mij komt dat omdat na 12/01 uur je torrents aan gaan...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:11 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Het wordt tijd voor een reset zo te horen...
Goh wat vriendelijk, ik heb al gezocht, maar ik kon niets fatsoenlijks vinden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:23 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
google ?, zelfzoeken helpt heel veel. gewoon ff kijken naar chris sawyers forum zullen ongetwijfeld meer zijn met dit probleem hoe vind je dat forum? zoek locomotion + chris sawyer op mbv google.
Je kunt denk ik beter even een apart topic ervoor openen. Dit topic is niet voor Locomotion bedoeld.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:36 schreef Platina het volgende:
[..]
Goh wat vriendelijk, ik heb al gezocht, maar ik kon niets fatsoenlijks vinden.
Bespaar je in het vervolg de moeite van reageren als je toch niets te zeggen hebt.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 01:52 schreef JAM het volgende:
BENDE FLIKKERS! KOM SPELEN DAN! Godverdomme, het is al 2119. Tijd voor een reset, niet?
ok ok , ik zal het wel ff uitleggen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:27 schreef Platina het volgende:
niet echt het juiste topic, maar Locomotion start niet op me PC. Heeft het wel gedaan en nu opeens niet meer. Krijg geen melding ofzo, maar ik klik het aan en er gebeurt niks (heb Vista en patch geinstalleerd). Iemand die weet wat er aan schort?
De beloning voor het vervoeren van goederen is onder andere afhankelijk van de afstand waarover je het vervoerd. Zie ook de OpenTTD wiki.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Ik vroeg me wat af he.. ik doe zelf altijd korte lijntjes bouwen, van de kolenmijn naar de elec. centrale die dicht bij elkaar staan. Nu zat ik eens wat op die servers te snuffelen en er zijn mensen die hun treinen heel ver laten rijden... is daar een reden voor?
Ja, meer inkomstenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:14 schreef maniack28 het volgende:
Ik vroeg me wat af he.. ik doe zelf altijd korte lijntjes bouwen, van de kolenmijn naar de elec. centrale die dicht bij elkaar staan. Nu zat ik eens wat op die servers te snuffelen en er zijn mensen die hun treinen heel ver laten rijden... is daar een reden voor?
Waar ik speelde waren er fabrieken waar niemand nog iets vervoerde en ze produceerden al 1250 tonquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:39 schreef Merovingian het volgende:
Nee. Industrieen gaan meer produceren als je een hoge rating heb (>70%), steden groeien als je passagiers en post vervoert van en naar de stad (5 stations/bushaltes die elk minstens eens in de 20 dagen bezocht worden doen een stad maximaal groeien, meer dan 5 stations heeft geen extra invloed).
Zelf een map maken en dan de stad gewoon groter maken. Evt. zelf maken maar alles met "auto instellingen" (random towns,, random trees, random industries (in die volgorde anders krijg je bomen door je boerderijen). En dan de steden / een paar steden groter maken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 13:37 schreef saban het volgende:
Verleden keer speelde ik op een server waar steden 25.000 inwoners hadden, fabrieken 1250 ton produceerden. Is daar een instelling voor in singleplayer (veel inwoners krijgen en veel producerende fabrieken)?
Die hadden dan niet de vloeiende economie patch aanstaan, dan verdubbelen of halveren de producties at random. Of wat ook mogelijk is: er was een bedrijf die daar wat vervoerde, maar dat bedrijf is verwijderd.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:14 schreef saban het volgende:
[..]
Waar ik speelde waren er fabrieken waar niemand nog iets vervoerde en ze produceerden al 1250 ton
Oh dat wel...quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:27 schreef vanOekelen het volgende:
Kan het dat je toevallig op vier opeenvolgende maanden net iets negatief stond op de eerste van de maand?
noem je dat een zelf uitschakelende tegenstander?quote:Op zondag 31 augustus 2008 23:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh dat wel...
Ik heb nu een goedlopend bedrijf. Alleen mn fruitplant ging falliet - terwijl ik daar wel continu met een trein heen en weer reed.
Je kan de nieuwe AI inschakelen, maar die kan alleen bussen bouwen. Maar de originele AI kun je niet beter maken. Die is gewoon compleet retarded.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:20 schreef saban het volgende:
Ik speel voornamelijk singeplayer, is er een mogelijkheid om de tegenstanders (computer) slimmer te maken? Intelligence of comptetitors staat al op high...
Wat is Al?quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:32 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je kan de nieuwe AI inschakelen, maar die kan alleen bussen bouwen. Maar de originele AI kun je niet beter maken. Die is gewoon compleet retarded.
Jep, dat hoort bij het subtropic landscapequote:Op maandag 1 september 2008 23:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Great, ik kan geen nieuwe treinen meer bijkopen tenzijn ik switch naar monorail
Iets dat niet in OTTD zit. Althans, niet de I.quote:
"kunstmatige intelligentie". Maar het enige spel waar AI echt AI was, in al zn aspecten, is Creatures 2.quote:
Moet je even bij Patches -> Stations -> Maximale stationsomvang vergrotenquote:Op donderdag 4 september 2008 21:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
2046 (pittige tijden server).
"Station te uitgespreid". Geen aangrenzende gebouwen, meerdere steden. 1 kleiner wil wel.
Het kan wel!quote:Op donderdag 4 september 2008 22:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee, je kan wel een weg van een ander met een spoor kruiisen. Erg lame imho maar het kan wel
Bruggetje dr over, tunnel dr onder
Wat MaxMark al zegt; de station spread stond op 10 om niet te grote stations mogelijk te maken. Maar die grote vliegvelden zijn 7x12 dacht ik, dus meer dan 10. Ik heb nu de stationspread op 12 gezet, als het goed is zou je ze nu moeten kunnen bouwen...quote:Op donderdag 4 september 2008 21:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
2046 (pittige tijden server).
"Station te uitgespreid". Geen aangrenzende gebouwen, meerdere steden. 1 kleiner wil wel.
Jij bedoelt de subsidiaries patch. Maar die heeft nooit in de trunk gezeten. Wel in de MiniIN trouwens. Die zou je daar dus eventueel voor kunnen gebruiken, maar is wel zwaar verouderd. Er is trouwens al weer een nieuwe versie van in de maak, zie dit topic op tt-forums.net.quote:Op vrijdag 5 september 2008 00:48 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Het kan wel!
Alleen weet ik niet meer hoe dat heet.
hoe moet ik zo'n patch dan inladenquote:Op vrijdag 5 september 2008 06:40 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Jij bedoelt de subsidiaries patch. Maar die heeft nooit in de trunk gezeten. Wel in de MiniIN trouwens. Die zou je daar dus eventueel voor kunnen gebruiken, maar is wel zwaar verouderd. Er is trouwens al weer een nieuwe versie van in de maak, zie dit topic op tt-forums.net.
BuildOTTD gebruiken, of zelf compilen...quote:Op vrijdag 5 september 2008 07:57 schreef Elixabete het volgende:
[..]
hoe moet ik zo'n patch dan inladen
Die is er niet... Zoek anders eens rond op tt-forums.net naar een patchpack. Er zijn ook nieuwere dan de mini-in waar het in zit. Deze misschien, of Gonozals patchpack (heb ik zo even geen linkje van.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:03 schreef Elixabete het volgende:
Jammer want ikw eet dat er een Nightly van is, alleen kan ik het niet meer vinden
Die russian community patchpack schijnt een bug te hebben met dualheaded trains. Neem anders deze misschienquote:Op vrijdag 5 september 2008 12:43 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Die is er niet... Zoek anders eens rond op tt-forums.net naar een patchpack. Er zijn ook nieuwere dan de mini-in waar het in zit. Deze misschien, of Gonozals patchpack (heb ik zo even geen linkje van.
+ hij verneukt het landschap met z'n rare railsvormen, de AI mag terraformen wat ie wil het kost m niets.quote:Op dinsdag 2 september 2008 09:32 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Je kan de nieuwe AI inschakelen, maar die kan alleen bussen bouwen. Maar de originele AI kun je niet beter maken. Die is gewoon compleet retarded.
welke?quote:Op zondag 7 september 2008 18:42 schreef littledrummergirl het volgende:
de server is vol
de gewone ( niet het pittige tijden ding )quote:
Nu niet meer .quote:Op zondag 7 september 2008 20:25 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
de gewone ( niet het pittige tijden ding )
zelfde hoogte , of 1 hoogte verschil van oever tot oever,quote:Op woensdag 10 september 2008 19:50 schreef PunkPanther7 het volgende:
hey
ik heb transport tycoon gold edition (dat is de nieuwste denk ik) maarkan iemand mij uitleggen hoe je bruggen moet bouwen over het water want mij lukt het niet en in de handleiding staat geen specifieke uitleg erover.
ik weet wel waar het knopje staat voor ze te bouwen enzo maar de brug blijft altijd in het rood staan dus je ken hem niet bevestigen.
Als je even in de handleiding van OpenTTD had gekeken, had je deze pagina kunnen vinden waarin alles tot in detail beschreven staat...quote:Op woensdag 10 september 2008 19:50 schreef PunkPanther7 het volgende:
hey
ik heb transport tycoon gold edition (dat is de nieuwste denk ik) maarkan iemand mij uitleggen hoe je bruggen moet bouwen over het water want mij lukt het niet en in de handleiding staat geen specifieke uitleg erover.
ik weet wel waar het knopje staat voor ze te bouwen enzo maar de brug blijft altijd in het rood staan dus je ken hem niet bevestigen.
Gast...quote:Op woensdag 10 september 2008 20:03 schreef PunkPanther7 het volgende:
hoe zie je dat dan dat het dezelfde hoogte is? er staan toch nergens hoogtemarkeringen bij
jep deze werkt goedquote:Op vrijdag 5 september 2008 17:04 schreef yorP het volgende:
[..]
Die russian community patchpack schijnt een bug te hebben met dualheaded trains. Neem anders deze misschien
quote:Op donderdag 18 september 2008 02:38 schreef Dibble het volgende:
tvp, net eerste bus stationnetje gebouwd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |