Laatste versie zegt zo weinig... Laatste RC, laatste nightly, laatste stable... Maar tip speciaal voor jou: versienummer staat in de titelbalkquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
de laatste open ttd versie:P
http://rapidshare.de/file(...)27_Jun_1969.sav.html
volgens mij versie 0.6.1. Kan dat?![]()
En als je dan die savegame, inclusief jouw aanpassingen weer uploadtben je helemaal geweldig
Idd een noob-vraagquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:49 schreef Moozzie het volgende:
Even een noob vraag. kan je het spel aanzicht ook draaien (met een kwart ofzo zoals bij rollercoaster typcoon) want soms is het lastig te zien <_<
Ik denk een uur of 30 met 2 man, dus 60 uur effectief. Maar het is nog lang niet klaar, er rijden nu te veel treinen op. Of we moeten nieuwe stukken spoor gaan aanleggen, of we moeten upgraden van 2x2 naar 2x4 tracks. Tweede heeft de voorkeur, nadeel is dat de junctions f*cking groot en complex worden. En load-balancing wordt ook een leuk huzarenstukje.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:55 schreef Mr.Jorn. het volgende:
een savegame van 6.0 mb? Die van mij komen niet boven een aantal kb uit!
Okee, jij ownt. Wat een structuur. Hoeveel tijd zit er tot nu toe in dit level?
Hoe groter de afstand hoe groter de winst. Enige probleem is dat als je met langzame treinen de afstand te groot maak, ze niet elk jaar het station binnen komen, en dus niet elk jaar winst maken. Dan hebben ze dus zo nu en dan verlies. Zelf maak ik nooit bussen, behalve als ik een stad snel wil laten groeien.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:15 schreef Moozzie het volgende:
als bv een bos digt bij een houthakker zit. Is het dan beter om vrachtwagens te laten rijden (ben in het begin van het spel dus alles is not traagen is het beter om lange afstands dingen te doen (levert dat meer geld op) ??
Klopt. Toen ik 7 was hadden wij zo'n stokoude doscomputer waar dit ook op stond, maar ik snapte er niks vanquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:12 schreef Merovingian het volgende:
Maar ik zie in je profiel dat jij toen nog iets te jong was om TT te spelen
Een jaar eroverdoen om van A naar B te rijden. Het zal je baan maar zijnquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 15:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Hoe groter de afstand hoe groter de winst. Enige probleem is dat als je met langzame treinen de afstand te groot maak, ze niet elk jaar het station binnen komen, en dus niet elk jaar winst maken. Dan hebben ze dus zo nu en dan verlies. Zelf maak ik nooit bussen, behalve als ik een stad snel wil laten groeien.
Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:51 schreef Merovingian het volgende:
Je mag ook kijken als je inlogt op een server. Je kunt gewoon kiezen of je een nieuwe company start of dat je een oude wil joinen. Volgende keer ff kijken ipv klikken.
Nouja, volgende keer ff beter lezenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:56 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Yes dude, maar eerste snapte ik het niet (stonden er 2 dingen) en ik dacht dat het mappen waren. hehe
Cablegunmaster, schiet het al een beetje op? Niet om er druk op te zetten hoor, ik zit zo een week op vlielandquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 11:11 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
post de save game + versie nr van je spel en ik pas hem wel ff aan..
wat je nu doet is voor elk spoor een nieuwe lijn gebruiken.
je kan ook een algemene lijn maken en alles daar aan combineren.![]()
links erin en rechts de treinen er weer uitmaar hey. met de savegame kan ik het wel laten zien + screenie
Als je het over PBS hebt: lees eerst even het linkje dat van oekelen erbij geeft.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:15 schreef cvvoorst het volgende:
wat kan je daar mee doen eigenlijk??
Met de nightly's is er een patch waarmee je meerdere sets tegelijk kan draaien. Zoek dus even tussen de patches. Als dit uitstaat, kun je maar een bepaald aantal voertuigen hebben, en als je er mee hebt worden de eerste grf's gewoon aan de kant gezet voor de latere, om het simpel te zeggen. Maar met die patch aan niet meer.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:16 schreef Blistering het volgende:
Zojuist ook maar weer is begonnen met OpenTTD nadat ik het prachtige scenario van NL in de OP zag staan. Daar ga ik heel wat uurtjes insteken. Anyhow, ik heb dus ook een OpenTTD Nightly versie gedled nu zodat ik ook trams e.d kan laten rijden. Echter, als ik een busset en een tramset laadt in OpenTTD dan rijden er opeens bussen op de tramrails of vice versa. Ik kan dus niet én trams én bussen maken. Enkel bussen óf trams.
Is dit te verhelpen, zoja hoe?
Bvd!
quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:08 schreef Merovingian het volgende:
De fokservers zijn nu ook geupdate naar versie 0.6.2!
lijkt alsof je een bedrijf computer bedrijf hebt overgenomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:03 schreef Mr.Jorn. het volgende:
de laatste open ttd versie:P
http://rapidshare.de/file(...)27_Jun_1969.sav.html
volgens mij versie 0.6.1. Kan dat?![]()
En als je dan die savegame, inclusief jouw aanpassingen weer uploadtben je helemaal geweldig
Minder uitdaging... Zoveel mogelijk treinen over een spoor laten rijden zonder dat het vastloopt, das veel moeilijkerquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:13 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja ga het straks toch proberen of ik het 2 kanten op winstgevend kan krijgen.
Snap dat als ik 10 miljoen liter water heb liggen ik hier geen winst op maak (te lange tijd) maar als het transferium continue genoeg heeft voor +/- de volgende afvoerlijn dan moeten beide lijnen toch winst maken?
Lange enkele lijnen vind ik niet practisch, verzamel liever een berg en stuur dat dan met een grote trein door. Efficient enzo
Het zijn geen 'oversteekborden', het zijn semaforen die precies dezelfde werking hebben als de lichten. Je kunt in de opties instellen vanaf welk jaar de semaforen vervangen worden door lichten. Je kunt uiteraard ook door CTRL+click, dit handmatig doen. Het makkelijkst is om in de patch opties het 'automatisch semaforen plaatsen voor..' naar beneden te zetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:54 schreef Moozzie het volgende:
Ik heb vast weer een noob vraag *cry*
maar als ik een stoplicht wil plaatsen krijg ik 'oversteek borden' en als ik CTRL + stoplicht wil plaatsen dan krijg ik een stoplicht. Zie hier voor het resultaat:
[ afbeelding ]
Ik kan dan doormiddle van weer CTRL + 'click' die exit signs edg eraan hangen:
[ afbeelding ]
Nu is dus me vraag: Waarom is dit bij mij anders? En is die met de bordjes (eerste foto, linker kant) het zelfde als gewoon het stoplicht (eerste foto, rechter kant) ??
save game svpquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Hrm,
Gisteravond weer tot in de kleine uurtjes doorgegaan. Geprobeerd wat ik hier heb gelezen, maar het werkte nietIn het kort: had op een 512x256 map een centrale HUB waarin alles samenkwam, en ook weer alles vandaan ging. Netjes netwerk dat goed liep eromheen etc...
Normalitair deed ik dat altijd met de opdrachten volladen en uitladen. Hierdoor maken de toevoer treinen geen winst, en de afvoer treinen wel. Boeit nie veel, het gaat om het vervoeren, en netto stond er toch een +
Nu heb ik de toevoer treinen de opdracht overladen en leeglaten gegeven in de centrale overslag, en de afvoer lijnen nog gewoon volladen. Ik krijg nu wel geld voor de aanvoertreinen als de afvoer treinen wat afleveren, maar die afvoertreinen maken nu weer geen winst? Moet ik die afvoertreinen ook op overladen oid zetten dan?
Die dingen heten seinen; stoplichten zijn voor auto'squote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:13 schreef Moozzie het volgende:
Oke bedankt, ik wist niet wat het was. ik heb het jaartal naarbeneden gezet en nu heb ik gewoon stoplichten. Kijkt wat prettiger. Bedankt voor je snelle reactie
Afvoerlijn gebruikt geen overladen he? Dus: aanvoerlijn heeft vol laden en overladen, afvoerlijn heeft vol laden en uitladen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:52 schreef Fe2O3 het volgende:
Nadeel van een gigantisch netwerk met een of meerdere grote opvangbakken is dat overgaan van rails naar maglev ineens moetkost wat, hebbie ook wat.
Savegame van die vorige game heb ik helaas niet (autosave misschien nog? zal es kijken), maar ga het straks weer nieuwe game doen dus dan zal ik wel ff saven.
Overladen en leeglaten icm overladen en volladen -> nog steeds verlies op afvoerlijn (maar niet altijd?)
Overladen en volladen -> vrijwel altijd verlies op afvoerlijn.
Het probleem is denk ik dat ik 50 hokjes omhoog ging met water, en dan soms weer 50 hokjes dezelfde kant op terug met oa. water van die zelfde fabriek (dus effectief schiet et geen meter op). Terwijl er water van 10+ plants op het centrale station aankomen. Andere waterlijnen hadden juist wel goede winst ... oh well, zolang het eindresultaat maar in de plus zit
het is stom als je ratio te laag is. dat je te weinig treinen hebt om alles op te halen .quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:08 schreef Fe2O3 het volgende:
Beiden maakten niet uit; denk dat het probleem zit in het bijhouden wat waarheen gaat en dat het soms te lang op het station ligt. (hanteert ttd een first in first out systeem?)
Naar steden met grote gebouwen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:46 schreef Moozzie het volgende:
Waar moeten 'goods' heen gebracht worden?
Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 16:55 schreef Moozzie het volgende:
Oke. ik bracht het naar een klein dorp maar ze moesten het niet
en steden krijg ik groot door er bus stations edg te bouwen? Verbindingen tussen steden?
oke bedanktquote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jep. Je kunt ook geld geven aan de gemeente om grote gebouwen neer te laten zetten, maar met verbindingen tussen steden garandeer je dat de stad groeit.
Onderhoud plegen (kan in de remise waar je ook je treinen bouwt), frequentie van onderhoud verhogen, of breakdowns uitschakelen of lager zetten in de settings.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:25 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag. Mijn treinen gaan vaak stuk (broken down) hoe kan je dit voorkomen (zorgt namenlijk voor opstoppingen)
Oke, en helpt het om meerdere locomotieven in een trein te zetten? of werkt dit nadelig omdat er dan dus 2 steeds afwisselend stuk gaan?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:28 schreef Merovingian het volgende:
En oude treinen vervangen voor nieuwe. Oude gaat de reliability sneller van omlaag.
Maar dan krijg je van die grote kruisingenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:37 schreef Tijn het volgende:
Om de opstoppingen als gevolg van het kapot gaan van treinen te voorkomen, kunnen je natuurlijk ook dubbele rails leggen.
Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTDquote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:38 schreef Moozzie het volgende:
[..]
Maar dan krijg je van die grote kruisingen
Zou je een save game willen uploaden?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uit belachelijke projecten haal ik m'n lol in OpenTTDEen standaard stuk spoor (heen en terug) is bij mij 6 vakjes breed.
Je kunt automatisch je oude locomotieven laten omwisselen, onder "configure patches" en dan "vehicles".quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag: Als ik de locomotief vernieuw dan moet ik zijn route weer opnieuw instellen. Kan dit ook 'overgenomen' worden?
Als je een locomotief verwijderd/verkoopt, dan krijgt de eerstvolgende locomotief die je koopt (binnen 30~60 seconden) hetzelfde nummer en dezelfde GoTo instellingen als de verwijderde trein.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Moozzie het volgende:
Nog een vraag: Als ik de locomotief vernieuw dan moet ik zijn route weer opnieuw instellen. Kan dit ook 'overgenomen' worden?
Heb je verkeerd gelezen. Een industrie groeit juist sneller, afhankelijk van hoeveel ervan vervoerd wordt. Hoe meer hoe beter dus. Onder de 60% krimpt de productie, dus zorg dat je daar altijd boven zit.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:15 schreef Silk_dude het volgende:
Ik heb ook een vraagje. Ik las ergens dat een industrie maximaal 60%~70% vervoerd mag hebben, anders groeit hij niet (meer). Wat is hiervan waar? Of geldt dat alleen voor de originele versie?
Dat kan niet met de normale versie. Ik denk dat dat een optie van de autopilot is. Dat is een speciaal programma'tje waarmee je extra instellingen kan doen, en bijvoorbeeld IP's kan loggen. Ik gebruik het zelf niet, dus kan je er niet meer over vertellen. Zoek eens op tt-forums.netquote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:33 schreef Tijn het volgende:
Ik ben aan het spelen met een dedicated OpenTTD server. Hij restart nu automatisch zodra het 2020 is. Nu zie ik wel eens servers die automatisch resetten als iemand bv $10M bij elkaar heeft gesprokkeld.
Hoe stel ik dat in?
Je kan ook een nieuwe trein bouwen, en dan als je die nieuwe trein een order geeft, op de oude trein klikken, dan krijgt hij automatisch dezelfde orders. Daarna pas de oude verwijderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:14 schreef Moozzie het volgende:
He Maartenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:22 schreef maartena het volgende:
Ik heb de afgelopen maanden niet/nauwelijks gespeeld, maar mijn servers draaien nog gewoon vrolijk door, ook weer op 0.6.2 sinds maandag ofzo....
Ok, thanks. Wel vreemd, ik had het niet verkeerd gelezen hoor:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:18 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Heb je verkeerd gelezen. Een industrie groeit juist sneller, afhankelijk van hoeveel ervan vervoerd wordt. Hoe meer hoe beter dus. Onder de 60% krimpt de productie, dus zorg dat je daar altijd boven zit.
Nergens voor nodigquote:
Ik ben even op IRC geweest en heb met diverse mensen gepraat, maar het is idd niet zo makkelijk als het lijkt. Kurt (van Kurt's Hard Goal) heeft bijvoorbeeld deze functionaliteit op zijn servers, maar dat zit in een door hem zelf gescripte wrapper om de dedicated server heen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 08:20 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dat kan niet met de normale versie. Ik denk dat dat een optie van de autopilot is. Dat is een speciaal programma'tje waarmee je extra instellingen kan doen, en bijvoorbeeld IP's kan loggen. Ik gebruik het zelf niet, dus kan je er niet meer over vertellen. Zoek eens op tt-forums.net
JAM!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:29 schreef JAM het volgende:
tvp
Dat kan alleen als je veel geld hebt. Ik vind het jammer dat je als nieuw bedrijf nauwelijks een kans hebt als je pas instapt na 30 jaar bv.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:38 schreef Merovingian het volgende:
Ja. Nieuwe industrieen bouwen.
Dat ga ik wel even proberen. Smooth_economy in de .cfg file, toch?quote:Of verbeterde economie-gebeuren in de patches uitzetten waardoor de industrieen weer op de oude manier groeien (willekeurig x2 of /2 productie).
Kijk ik ff voor je na, momentje.quote:[b]Op vrijdag 8 augustus 2008 14:42
Dat ga ik wel even proberen. Smooth_economy in de .cfg file, toch?
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |