abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59303306
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:13 schreef Byte_Me het volgende:
en ik zal idd eens in wat dierenwinkels kijken, maar online bestellen wordt me te duur
Vraag het anders eens, mss hebben ze het wel los, of proefzakjes
pi_59308312
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:00 schreef Byte_Me het volgende:
ik zou dat carobest wel eens willen testen. woont er iemand die dat in huis heeft in eindhoven? zou graag een portie komen ophalen. mijn kat is namelijk behoorlijk kieskeurig en als ik 15 kilo koop en hij laat het staan kan ik het zelf op gaan eten
Ik woon ook in eindhoven...maar ben er nog niet achter waar ik dat nou kan kopen, behalve bij één of andere particulier bestellen en ophalen. En idd, dan zit je al snel aan grote verpakkingen vast, en ik heb ook maar een klein vriezertje
(:
pi_59336431
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:03 schreef mrcool het volgende:
Koop voor onze kat altijd Royal Canin Indoor, niet goedkoop maar wel goed.
Mijn katten krijgen ook altijd Royal Canin Idd best wel duur, maar wel prima voer. En dan af en toe eens nat voer en de nodige snoepjes.
pi_59337085
tvp

Dit vind ik best een interessante discussie. Ik wil mijn kat ook niet zomaar het goedkoopste voer voorschotelen. Helemaal nu de dierenarts speciale brokken heeft geadviseert om zijn tanden tegen tandsteen te beschermen.
  donderdag 12 juni 2008 @ 20:27:08 #80
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_59345031
Ik kan geen kleine zakjes oid van Carocat vinden En de Pets Place heeft t ook niet
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_59345547
www.zooplus.nl bestel ik veel spul. misschien zit daar iets tussen?
(:
pi_59348536
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 19:22 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik vind het best meevallen, we hebben ooit Whiskas gevoerd, maar daar at hij zo achterlijk veel van, net alsof het helemaal niet vulde. Die Royal Canin eet hij keurig een bakje per dag van en daar heeft hij ook echt wel genoeg aan, anders zeurde hij wel om meer . Het vult beter, dus per saldo ben je denk ik net zo duur uit.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Het is heel geconcentreerd voer, waardoor ze er veel minder van eten, en je uiteindelijk misschien wel evenveel (of weinig) kwijt bent per maand. Ik heb drie katten die samen 1 a 1,5 voerbakje Royal Canin voer per dag krijgen, naast 1/2 pakje (dus ieder 1/6e) van dat "verse" whiskas vlees. Het is niet dat ze zo weinig krijgen hoor, want ik zorg er altijd voor dat hun voerbakje vol is, maar ze eten dus niet heel veel.

Ik neem overigens Royal Canin indoor gemixed met Royal Canin Sterilized, blijven ze ook nog een beetje op gewicht....
pi_59371043
Onze katten eten kenner equize omdat Zorro weigert al het andere te eten. Zelfs royal canine purina en hills moet die niet. En dit eet hij tenminste
pi_59371293
De onze eten voornamelijk gewoon varkens- of rundshart, nieren, lever uit de supermarkt.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 20:18:45 #85
150152 Queen_Bee
pi_59372683
Okay, Pets Place en Jumper verkopen geen Carocat.
I'm super sonic man
pi_59389439
Ik woon in de buurt van Eindhoven. Misschien kunnen we gezamenlijk eens een zak bestellen zijn de kosten niet meteen zo hoog en weet ik ook of Zorro het eet. Qua prijs is het volgens mij nog voordeliger dan dat wat ze nu hebben.
pi_59393209
Ik heb : Almo Nature Holistic eend & rijst- 400 g
besteld bij Zooplus, even proberen.
And the druids turn to stone...
  zaterdag 14 juni 2008 @ 22:00:49 #88
150152 Queen_Bee
pi_59395746
Mn vader kon ook nergens Carocat vinden, heeft ie een zak Royal Canin Indoor 2 kg a 20 euro meegenomen

Die prijzen zijn toch absurd
I'm super sonic man
pi_59397536
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:00 schreef Queen_Bee het volgende:
Die prijzen zijn toch absurd
Kwam vanochtend nog RC Kitten 400gram tegen. ¤ 4,50
pi_59399337
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik woon in de buurt van Eindhoven. Misschien kunnen we gezamenlijk eens een zak bestellen zijn de kosten niet meteen zo hoog en weet ik ook of Zorro het eet. Qua prijs is het volgens mij nog voordeliger dan dat wat ze nu hebben.
Bedoel je Carnibest? Ik heb eigenlijk geen idee in wat voor verpakking ze het hebben zitten, behalve dat het ingevroren is
(:
pi_59406184
Ik heb al heel wat rare dingen in dit topic gelezen.
Ik werk zelf bij een diervoeder groothandel en weet wat de betere en slechtere voeren zijn.

Duur maar goed. Hills en Royal Canin, maar dan betaal je ook voor de naam.
Goede premium voeren van andere merken zijn. Prins, Iams, Nutro Choice, Fokker evt Carokat, maar daar is mijn kater van aan de blaasgruis gegaan.

Zelf heb ik ook al heel wat voeren gegeven aan mijn katten en geen op het moment Iams, bij mij in de winkel 18.50 per 3 kg.
Let op de verpakkingen op dat er voldoende vlees in zit en weinig zout. Katten zijn vleeseters.
Supermarkt voeren bestaan voor maar 4 % uit vlees en dat is dan ook nog een slachtafval waar geur kleur en smaakstoffen aan zijn toegevoegd, vandaar dat katten het vaak wel willen eten.
Geef dat soort dingen nooit, het kan nier en blaasproblemen geven en dan ben je de rest van het kattenleven nog meer geld kwijt aan dierenartskosten en voer.
pi_59406198
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:55 schreef nein het volgende:

[..]

Bedoel je Carnibest? Ik heb eigenlijk geen idee in wat voor verpakking ze het hebben zitten, behalve dat het ingevroren is
Gaat over Carocat denk ik
Carnibest gaat in kleine porties (250/500gram). Carocat vanaf 3 kg dacht ik
pi_59406209
quote:
Op zondag 15 juni 2008 00:55 schreef nein het volgende:

[..]

Dat zijn worsten verschillende smaken. 250 gram, 500 gram en voor de hond is er ook 1000 gram.
Moet je dus een diepvriesmes bij hebben.
Is super goed voer. Als ze het eerst niet willen eten kun je de lam variant geven, die is ook voor kieskeurige katten.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 08:53:09 #94
156412 hestria
erg gastvrij
pi_59452071
hallo

Wij hebben zaterdag onze tijger(+/- 1,5 geschat) opgehaalt uit het asiel. Nu krijgt ze 50 gr brokjes (hills adult indoor) en s'ochtends 2 eetlepels blikvoer. Nu ben ik gisteren met haar naar de dierenarts van het asiel geweest en die vond dat ze teveel kreeg? Terwijl ik regelmatig lees/hoor dat dit veel gegeven word. Zou het echt teveel zijn? ze doet wel 2 dagen over 50 gr brokjes.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_59452823
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Gaat over Carocat denk ik
Carnibest gaat in kleine porties (250/500gram). Carocat vanaf 3 kg dacht ik
ging idd over carocat
pi_59453237
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:44 schreef Kissi4 het volgende:

[..]

Dat zijn worsten verschillende smaken. 250 gram, 500 gram en voor de hond is er ook 1000 gram.
Moet je dus een diepvriesmes bij hebben.
Is super goed voer. Als ze het eerst niet willen eten kun je de lam variant geven, die is ook voor kieskeurige katten.
Voor de kat zijn er ook al jaren kilo's te krijgen, wij gebruiken ze tenminste al 3 jaar.
En inderdaad goed voer, veel mooiere vacht, minder verharen (en dus haarballen), minder poep, etc. Onze katten hadden voordat we overgingen op CB redelijk wat aanslag op hun tanden van de brokjes, toen we met brokken stopten ging dat weg, maar wij geven wel wat te kauwen erbij (wij geven hele prooidiertjes zoals eendagskuikens, maar kippennekjes, repen lamshart, kippenpootjes etc wordt ook veel gebruikt) want CB bevat dan wel weinig koolhydraten dus geeft minder aanslag, maar het is wel tot prut gemalen dus de tanden schoonmaken doet het niet.

Katten hebben nodig;
- veel vocht in het voer omdat ze naast hun voer nooit genoeg drinken, ook al denkt iedereen van wel.
Brokken bevatten maar zo'n 10% vocht, natvoer, vers en prooidieren zo'n 70 tot 80 %.
- zo hoog mogelijk vleesaandeel, katten hebben een eiwit- en vetverbranding en hebben die voedingsstoffen dusn nodig om een mooi gespierd lijf in stand te houden.
Wanneer het aandeel dierlijke bestanddelen omlaag gaat dan zitten er dus meer plantaardige bestanddelen in het voer. Die leveren wel plantaardig eiwit maar daar heeft een kat veel minder aan omdat ze niet de juiste enzymen hebben die planteneters wel hebben. En wat de kat niet kan gebruiken komt er gewoon weer uit op- de kattenbak natuurlijk, en daar wil je vast niet vor betaald hebben.
In plantaardige bestanddelen zoals granen zitten ook heel veel koolhydraten, koolhydraten zorgen voor pieken in de bloedsuikerspiegel, enzymen zorgen er dan normaal voor dat het bloedsuiker weer genormaliseerd wordt. Katten hebben maar een minimale hoeveelheid van die enzymen, omdat ze carnivoren zijn eten ze geen koolhydraten en zijn zulke planteneterenzymen nutteloos dus tijdens de evolutie verloren gegaan, het glucose in het bloed wordt uiteindelijk opgeslagen als vet, gevolg; snel een dikke kat (zelfs al krijgt die kat alleen een kleine portie brokjes). En een dikke kat heeft meer kans op diabetes, zeker wanneer hij nog steeds veel koolhydraten gevoerd krijgt en daardoor hoog bloedsuiker houdt, want de alvleesklier houdt het ook allemaal niet meer bij.
Let bij het kiezen van een voer dus op de ingredientenlijst, ingredienten staan op aflopende volgorde genoemd, het meest gebruikte ingredient eerst, het minst gebruikte het laatst.
- voer waar op gekauwd moet worden, tandproblemen komen bij 80% van de huisdieren ouder dan drie jaar voor. Wat je dus wil is een voer wat de tanden schoonmaakt en het tandvlees masseert. Gemalen voer doet dat uiteraard niet, brokjes worden vaak heel doorgeslikt en wanneer ze gekauwd worden brokkelen ze uit elkaar op het puntje van de tand, terwijl aanslag en tandsteen zich bovenaan de tand vormen.
Alleen voer wat niet uit hapklare brokken bestaat geeft het gebit dus een goede workout, en zo is het in de natuur ook geregeld, katten eten daar hele prooidiertjes waar ze flink hun tanden in moeten zetten. Je kat af en toe iets te knagen geven is dus wel aan te bevelen.

Met deze dingen in gedachten kun je zelf voeders vergelijken, bv op ingredientenlijst/vleesaandeel, denk dus ook aan vocht, en zorg voor het gebit.
pi_59456723
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 16:41 schreef ferrari_rood het volgende:
als je het over carocat hebt, dan heb ik wel interesse (woon ook in eindhoven). zou het ook niet erg vinden als er nog meer mensen meedoen
pi_59460839
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 12:17 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als je het over carocat hebt, dan heb ik wel interesse (woon ook in eindhoven). zou het ook niet erg vinden als er nog meer mensen meedoen
Volgens mij hadden we het over Carnibest

Carnibest is rauw, versvoer, dat diepgevroren is. Carocat zijn gewone brokjes, maar met een goede samenstelling! En carocat kan je gewoon kopen in de winkel volgens mij..
(:
pi_59461427
Niet bij de jumper voor zover ik weet alleen te bestellen via i-net a 28 euro voor 15 kilo ofzi
pi_59461643
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 15:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Niet bij de jumper voor zover ik weet alleen te bestellen via i-net a 28 euro voor 15 kilo ofzi
Da's stom, want ik heb hier nog een proefzakje brokjes liggen van de fokker...das echt hooguit 500 gram Dus het bestaat wel!

Maar voor de eindhovenaren: ik ben dus opzoek naar carnibest
(:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')