abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59113333
wat heb ik een ongelovelijke haat voor hun ontwikkeld.

sta je al >5 jaar ingeschreven en nog geen huis kirijgen.
op zich vind ik dat zo erg niet als ik eerlijk een huis verlies aan iemand die gewoon langer wacht. maar dat is 9 van de 10 keer niet het geval bij mij.

je mag per 2 weken op 4 huizen reageren en het is zo vaak voorgekomen dat ik 4 van de 4 gewoon verlies aan die schijt urgentie mensen. dat zijn dus mensen die uit de cel komen, mensen die wegens verschillende reden uit huis worden geplaatst mensen die liegen en bedriegen om urgentie te krijgen ( ja dat gebeurd ook ).
je kan dus lang wachten in nederland voor je als brave burger die netjes op z'n beurt wacht een huisje krijgt.

ik ga denk ik ook maar voor urgentie...want zoals ik het nu zie was het voor mij veel makkelijker om eerst ff paar maanden in de cel gegooid te worden om vervolgens meteen een huis te krijgen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:49:52 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59113377
Ik kreeg na één jaar gewoon een ééngezinswoning met tuin toegewezen in Den Haag. Zonder te reageren.

TS kan er gewoon niet mee om gaan.
pi_59113386
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:51:07 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_59113410
Meerdere malen een huis aangeboden gekregen zonder enige vorm van urgentie. Je doet echt iets verkeerd denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_59113426
1) urgentie krijg je (tegenwoordig) niet zomaar
2) de meeste urgenten zijn stadsvernieuwingsurgenten wiens huis door de gemeente wordt platgegooid (ga dus daar maar klagen)
3) 5 jaar is gemiddeld. het ligt er ook aan waar je op reageert: je moet geen riant paleis verwachten
4) TS kan er niet mee omgaan
Ja doei.
pi_59113452
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik kreeg na één jaar gewoon een ééngezinswoning met tuin toegewezen in Den Haag. Zonder te reageren.

TS kan er gewoon niet mee om gaan.
tsjah den Haag..

Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:53:10 #7
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_59113458
Je hebt een buitenlandse naam ?
I never workout
pi_59113461
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:

[..]

tsjah den Haag..

Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
Utrecht moeilijker dan Den Haag?

dream on
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:54:20 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59113480
Herken wel een deel van de frustratie van TS, maar de hoeveelheid urgenties lijkt mij wat hoog.

Ik heb wel de nodige klachten overhet toewijzingsbeleid van Woningnet, idd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59113495
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:53 schreef reetveter het volgende:
Je hebt een buitenlandse naam ?
1 jaar wachten hier, met zo'n naam.
pi_59113532
het toewijzingsbeleid is het probleem niet, wel het aanbod van woningen en het aantal woningzoekenden.

Als vervolgens een (grote) gemeente ook nog hele delen van wijken gaat slopen en die mensen allemaal voorrang krijgen, is er voor de ' normale huurder ' nagenoeg niets meer te vinden.

Fijn, die stadsvernieuwing, maar de gemeentes zijn blijkbaar niet echt heel erg op de hoogte van de woningnood
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:57:43 #12
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_59113554
Kan je langer sparen.
Dus niet zeuren.

Slotje.
pi_59113560
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
ja
pi_59113590
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:51 schreef karr-1 het volgende:
Meerdere malen een huis aangeboden gekregen zonder enige vorm van urgentie. Je doet echt iets verkeerd denk ik.
Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet? Een kennis van mij heeft dat ook, 3000 salaris en een flatje van 304 euro...
pi_59113620
ik zal zo even een printscrn plaatsen
pi_59113653
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:57 schreef massin het volgende:

[..]

ja
dus je staat niet binnenkort op straat..

zeur dan niet je krijgt het komende jaar als je op geschikte woningen (1 a 2 kamer appertementjes) reageert echt wel een aanbieding.

heb vaak te maken met mensen die door onvoorziene situaties (prive) nagenoeg op straat staan, en die geen woning krijgen. Jij hebt nog een dak boven je hoofd

en ja, er zijn genoeg mensen die het er zelf naar maken dat ze dakloos zijn/worden als ze een mooie tv belangrijker vinden dan het betalen van de huur, en daar heb ik geen medelijden mee, maar door het huidige beleid in gemeentes zijn er ook een hoop ECHT schrijnende gevallen, en die wens ik eerder een huis toe dan mensen die nog thuis bij paps en mams wonen Niet dat jij het niet verdient, en natuurlijk wil je graag het huis uit, maar toch... geduld hebben, en ga anders eens langs een vestiging van een corporatie in de buurt om te vragen of ze een keer met je reacties mee willen kijken, zodat je kunt zien of je op de juiste woningsoorten reageert
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:02:31 #17
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59113682
Ik sta sinds oktober ingeschreven, 17 juli krijg ik de sleutel van mijn woningbouw appartementje in het centrum van Hilversum
Zonder urgentie, gewoon reageren op een huis wat voor mensen t/m 22 jaar is, 2 weken voor je 23 wordt.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:02:53 #18
136 V.
pi_59113691
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
het toewijzingsbeleid is het probleem niet, wel het aanbod van woningen en het aantal woningzoekenden.
...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59113692
dat is meer geluk dan wijsheid maar gefeliciteerd
Ja doei.
pi_59113722
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Thy... het volgende:
Ik sta sinds oktober ingeschreven, 17 juli krijg ik de sleutel van mijn woningbouw appartementje in het centrum van Hilversum
Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven. Wat is dat voor woning en wat kost zoiets?
pi_59113755
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.

V.
dat is dan per corporatie verschillend.

Bij ons in de regio verhuren we dat soort woningen alleen aan huishoudens met 3 of meer personen.
Evenals de kleinere woningen aan max. 1 of 2 persoons huishoudens.

Sinds de markt is opengesteld, mag elke corporatie haar eigen beleid bepalen, en dan maken sommigen niet altijd de juiste beslissingen.

Dat starters en doorstromers gelijk zjin getrokken is voor de starters een groot voordeel: voorheen kwam je nagenoeg niet aan een woning met meer dan 1 kamer. Ik ben het met je eens dat je als 1 persoonshuishouden geen eengezindswoning moet kunnen krijgen, maar een woon/slaapkamerappertement (dus met maar 1 kamer, die slaap en woonkamer is) is natuurlijk ook niet het max wat je moet kunnen krijgen als starter.
Ja doei.
pi_59113766
Ben het eens met TS.

Amsterdam is veuls te moeilijk. Ik sta nu ook al jaren ingeschreven. Sommige buurten laten 25 jaar op zich wachten. En die sv-kandidaten Kotsberoerd word je ervan!

En nee; ik woon al op mezelf, ik baal gewoon van de te krappe ruimte.
pi_59113794
nogmaals:

25 jaar is voor grotere woningen, en als je sociale woningbouw wilt 'doen' in plaats van particulier of koop, moet je gewoon je eisen bijstellen
Ja doei.
pi_59113811
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:06 schreef kyraaa het volgende:
Ben het eens met TS.

Amsterdam is veuls te moeilijk. Ik sta nu ook al jaren ingeschreven. Sommige buurten laten 25 jaar op zich wachten. En die sv-kandidaten Kotsberoerd word je ervan!
Dat is logisch, en je betaalt maar één keer 60 euro.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 13:09:46 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59113875
ik zie t probleem niet, hier ook zoekende in Utrecht, sta met mijn inschrijving van 3 jaar regelmatig op/rond plaatst 23
maar urgenties zie ik echt maar weinig langskomen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:09:54 #26
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59113878
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Utrecht moeilijker dan Den Haag?

dream on
Inderdaad, randdebiel.
pi_59113886
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals:

25 jaar is voor grotere woningen, en als je sociale woningbouw wilt 'doen' in plaats van particulier of koop, moet je gewoon je eisen bijstellen
Jij werkt voor de woningbouw toch?
Wat zijn nou de meeste mensen die ingeschreven staan?
- mensen die nog bij papa en mama wonen
- mensen die wegens scheiding/schulden/dat soort dingen hun huis uit moeten
- mensen die al een sociale huurwoning hebben, maar een betere willen
- .... (iets anders)
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:10:06 #28
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_59113888
Ik kreeg al na 3 maanden de sleutel. En nee geen urgentie
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_59113917
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Onder een brug denk ik.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_59113929
Herkenbaar en heb je net een leuk huis, of kamer, na jaren wachten.. woont er zo'n crimineel met urgentie naast je en komen al zijn bajes vriendjes over de vloer, maken niet schoon, maken er een tering bende van jatten alles wat los en vast zit in het huis...
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:11:27 #31
210501 right_turn
It's my turn
pi_59113934
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:

[..]

tsjah den Haag..

In Utrecht zijn er bepaalde wijken, Overvecht en Kanaleneiland, met leefstijlvoorrang. Ik had een inschrijfduur van een paar maanden toen ik een flat daar kreeg. Dus als je geen bezwaar hebt om daar te wonen, kun je dat eens proberen.
Acht Cola, Acht Bier!
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:11:52 #32
136 V.
pi_59113950
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef motorbloempje het volgende:

Dat starters en doorstromers gelijk zjin getrokken is voor de starters een groot voordeel:
Precies. Plus dat die voordelen hebben als "alleen voor huurders tot 29 jaar" en zo.

Voor doorstromers, zoals ik, die al 5 jaar wachten en ondertussen alleen maar verwijten van de overheid lezen over 'scheefgroei', terwijl we HEEEEEEEEEEEEEEEEEL graag weg willen... tsja.

Onlangs besloten de eventuele maximale huur die wij willen betalen van 650 naar 700 op te schroeven om nog maar iets eerder in aanmerking te komen... al twee maanden geen huis meer gezien in die klass

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:15:25 #33
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_59114067
Ts kan er gewoon niet mee omgaan.
Tot zover de kwaliteitspost
pi_59114104
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Jij werkt voor de woningbouw toch?
Wat zijn nou de meeste mensen die ingeschreven staan?
- mensen die nog bij papa en mama wonen
- mensen die wegens scheiding/schulden/dat soort dingen hun huis uit moeten
- mensen die al een sociale huurwoning hebben, maar een betere willen
- .... (iets anders)
starters (paps en mamswoners) en gewone doorstromers gaan ongeveer gelijk op.

Probleem met starters is dat ze niet weten dat ze zich op tijd in moeten schrijven, en komen pas langs op hun 22ste als ze het huis uit willen. Ze hadden dus al 4 jaar inschrijftijd kunnen hebben, maar hebben dat door onwetendheid gemist. Hier zou meer reclame voor moeten komen, maar anderzijds, dankzij die onwetendheid lopen de mensen die serieus bezig zijn (en dus echt moeite doen) minder risico OOK lang te wachten.

Vervolgens heb je de doorstromers. In kleinere steden/dorpen vaak mensen met een meet(woon)tijd van 30 jaar, in de grotere steden mensen met ongeveer 10 jaar meettijd (gemiddeld).
Probleem bij die mensen is, dat ze niet weten dat de tijd weer ge' reset' wordt vanaf het moment dat ze een nieuwe (zelfstandige) woning accepteren. Deze denken dus na 2 jaar in een woning in de gemeente waar ze al 15 jaar wonen, zomaar een nieuwe woning te kunnen krijgen. Een inschrijving is WONING en niet GEMEENTE gebonden, dat is voor veel mensen lastig (ik woon al 30 jaar hier in <stadsnaam>, telt dat niet dan?)

De scheiders zijn een kleine groep, en krijgen als ze uit elkaar gaan, de meettijd mee van doorstromer. Dit omdat het geen urgentie waard is, maar situaties toch niet fijn zijn. Dit kan dus verschillen van 2 jaar meettijd tot 30 jaar meettijd.

Schulden enzo gaan vaak via een herintrederstraject, iets waar ik opzich geen fan van ben: dit zijn inderdaad sociale urgenties. Wij doen hier gelukkig minder voor. Wel voor kandidaten uit Blijf van mijn Lijf huizen en mensen die onlangs een pardon hebben gehad en dus mogen blijven in Nederland. Deze krijgen bij ons echter niet meteen de beste huizen: ze doen het maar me wat wij moeilijk kwijtraken
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:20:28 #35
136 V.
pi_59114227
Starters hier telt automatisch een woonduur die wordt gerekend vanaf de leeftijd van 18, ongeacht wanneer wordt ingeschreven. Iemand van 45 die uit een scheiding komt en altijd in een koopwoning heeft gezeten, wordt meteen starter met een woonduur van 27 jaar. Laat staan als ze 50 of 55 zijn.

Dat zijn toch echt geduchte concurrenten voor de doorstromers. Gelukkig telt het voor mij inmiddels maal 2,5, dus ik ga aer vanuit dat ik toch eindelijk wel dit jaar aan de beurt zal zijn, in het duurdere segment, dat wel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59114239
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dus je staat niet binnenkort op straat..

zeur dan niet je krijgt het komende jaar als je op geschikte woningen (1 a 2 kamer appertementjes) reageert echt wel een aanbieding.

heb vaak te maken met mensen die door onvoorziene situaties (prive) nagenoeg op straat staan, en die geen woning krijgen. Jij hebt nog een dak boven je hoofd

en ja, er zijn genoeg mensen die het er zelf naar maken dat ze dakloos zijn/worden als ze een mooie tv belangrijker vinden dan het betalen van de huur, en daar heb ik geen medelijden mee, maar door het huidige beleid in gemeentes zijn er ook een hoop ECHT schrijnende gevallen, en die wens ik eerder een huis toe dan mensen die nog thuis bij paps en mams wonen Niet dat jij het niet verdient, en natuurlijk wil je graag het huis uit, maar toch... geduld hebben, en ga anders eens langs een vestiging van een corporatie in de buurt om te vragen of ze een keer met je reacties mee willen kijken, zodat je kunt zien of je op de juiste woningsoorten reageert
ik zeur wel

ik vind dat ik nu ook aan de beurt ben om eindelijk een huis te krijgen. en ik wil dat ook zonder Urgentie of schreinend te zijn. ik wil gewoon waar ik recht op heb. en na 5jaar heb ik wel recht op een huis. verder zijn genoeg gebouwen in nederland voor iedereen maar toch word er als een gek gebouwd telkens. hoppa weer een kantoorgebouw uit de grond gestampt. mijn frustraties gaan ook daar naar uit. ik ben verder de kwaadste niet en ik gun ook iedereen een woning. nog voor mijzelf. maar het houd op gegeven moment toch wel op als je ziet dat van je 10 huidige reacties er 9 naarurgentie gaan ( niet overdreven maar een feit ). ik reageer echt op alles en nog wat maar het gaat gewoon niet.
pi_59114245
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

De scheiders zijn een kleine groep, en krijgen als ze uit elkaar gaan, de meettijd mee van doorstromer. Dit omdat het geen urgentie waard is, maar situaties toch niet fijn zijn. Dit kan dus verschillen van 2 jaar meettijd tot 30 jaar meettijd.

Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?
Edit: omdat diegene dan nog maar enkele maanden is ingeschreven
pi_59114274
Wat is nou eigenlijk de invloed van economische binding of niet op je kansen op een woning?
pi_59114311
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?
Daar is zeker wel urgentie van toepassing.
pi_59114313
Als het goed is klopt dat niet...

Ik weet niet waar je woont, maar in principe is een starter gebonden aan zijn inschrijftijd. Dit is zowel in de regio Den Haag als de regio Arnhem/Nijmegen als de regio Groningen zo.. zou het raar vinden als het bji jou anders was. Ik sluit het niet uit, maar ik vind het een vreemd (en oneerlijk) verhaal.

en idd, de duurdere huizen zijn het minst in trek. Boven de huurtoeslaggrens enzo..
Ja doei.
pi_59114346
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

dat zou kunnen ja.

En een urgentiecommissie zal je alleen een urgentie toekennen als je boven de 50 bent ofzo.
Tot je 45 vinden urgentiecommissies dat je best in een particuliere kamer ofzo kunt resideren.. wat ik vaag vind, voor iemand van 38 ofzo, maargoed... zo is het..
Ja doei.
pi_59114368
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:09 schreef Ynske het volgende:
ik zie t probleem niet, hier ook zoekende in Utrecht, sta met mijn inschrijving van 3 jaar regelmatig op/rond plaatst 23
maar urgenties zie ik echt maar weinig langskomen.
8 van de 10 verlies ik aan urgentie
die andere 2 aan mensen die al ingeschteven staan voor WOII

zonder overdrijven
pi_59114390
je bent niet de enige, doe niet alsof je dat wel bent TS
Ja doei.
pi_59114406
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Onder een brug denk ik.

HAHAHAHAA Kapot lachen met jou

debiel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 13:26:43 #45
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59114419
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef massin het volgende:

[..]

8 van de 10 verlies ik aan urgentie
die andere 2 aan mensen die al ingeschteven staan voor WOII

zonder overdrijven
dan reageer je blijkbaar alleen op plaatsen in de binnenstad. iets waar je van te voren al bij weet dat je geen kans maakt.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59114452
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat zou kunnen ja.

En een urgentiecommissie zal je alleen een urgentie toekennen als je boven de 50 bent ofzo.
Tot je 45 vinden urgentiecommissies dat je best in een particuliere kamer ofzo kunt resideren.. wat ik vaag vind, voor iemand van 38 ofzo, maargoed... zo is het..
*slik*
48... dus dat is dan vooral afhankelijk van coulantie...
Particuliere kamers zijn er niet in het gehucht waar we over praten.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:28:17 #47
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59114462
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:04 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven. Wat is dat voor woning en wat kost zoiets?
Het is 45m2 met eigen badkamer en keuken in een jongerenwoning. Fietsenberging wordt gedeeld net als de centrale ingang maar voor de rest hoef ik niks te delen. Dit alles voor ¤470, per maand inc.
Maargoed, je moet dus echt proberen in de weken voor je bijv. 23 wordt, te reageren op huizen voor mensen t/m 22 jaar, dan heb je de meeste kans, omdat jij de meeste woonduur hebt vanaf je 18e.
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Als het goed is klopt dat niet...

Ik weet niet waar je woont, maar in principe is een starter gebonden aan zijn inschrijftijd. Dit is zowel in de regio Den Haag als de regio Arnhem/Nijmegen als de regio Groningen zo.. zou het raar vinden als het bji jou anders was. Ik sluit het niet uit, maar ik vind het een vreemd (en oneerlijk) verhaal.

en idd, de duurdere huizen zijn het minst in trek. Boven de huurtoeslaggrens enzo..
Hier (regio gooi en vechtstreek) is een starter niet gebonden aan zijn inschrijftijd. Alleen maar aan hoelang hij starter is vanaf zijn 18e.
- Douglas Adams
pi_59114536
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
je bent niet de enige, doe niet alsof je dat wel bent TS
lekkere troost

met die theorie kunnen we de gehele wereld en alle problemen op deze aardkloot wel verwoorden kunnen
dus iedereen die zich onrechtmatig behandeld voelt in deze wereld:

ach je bent niet de enige dus zeur niet.
pi_59114576
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan reageer je blijkbaar alleen op plaatsen in de binnenstad. iets waar je van te voren al bij weet dat je geen kans maakt.
nee helemaal niet. ijsselstein Nieuwegein Vleuten Transwijk Maarssen etc etc etc
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:33:32 #50
152789 karr-1
pi_59114614
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet? Een kennis van mij heeft dat ook, 3000 salaris en een flatje van 304 euro...
Nee hoor mijn huur en mijn salaris zijn prima in evenwicht, niets mis mee.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:34:04 #51
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59114629
Terechte klacht . Ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren, ga me ook binnenkort inschrijven.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59114644
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Little_Angel het volgende:
Terechte klacht . Ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren, ga me ook binnenkort inschrijven.
Stad?
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:34:59 #53
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59114654
Ik heb 9 jaar in A´dam en sta nog maar rond plaats 20 voor een fatsoenlijk 1 kamer appartement binnen de ring. Probleem is ook (nou ja, probleem) dat ik wel wat eenvoudigs kan krijgen in Zeeburg of Noord maar ik wil die 9 jaar ook niet meer opgeven voor iets waar ik geen jaren wil blijven zitten.

Dus heb ik het maar helemaal opgegeven en huur lekker particulier en verlaat a´dam binnenkort helemaal. Die inschrijftijd laat ik lekker doortikken voor het geval ik ooit terug wil.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 13:36:57 #54
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59114712
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb 9 jaar in A´dam en sta nog maar rond plaats 20 voor een fatsoenlijk 1 kamer appartement binnen de ring. Probleem is ook (nou ja, probleem) dat ik wel wat eenvoudigs kan krijgen in Zeeburg of Noord maar ik wil die 9 jaar ook niet meer opgeven voor iets waar ik geen jaren wil blijven zitten.

Dus heb ik het maar helemaal opgegeven en huur lekker particulier en verlaat a´dam binnenkort helemaal. Die inschrijftijd laat ik lekker doortikken voor het geval ik ooit terug wil.
dan zul je dus wel werkbinding moeten houden

ik had de mogelijkheid om richting Hilversum te gaan (werk daar, woon in utrecht)
maar als ik dat deed kon ik alleen terug gaan richitng Utrecht als ik daar weer woonde (particulier en opnieuw inschrijven) of als ik daar weer werkte en dus opnieuw ingeschreven was.
althans dat is wat woningnet me aangaf
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:37:28 #55
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_59114729
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Stad?
Arnhem.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_59114773
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Vandaag... het volgende:

kijk dit bedoel ik...en ik weet dat heeeeel veel mensen dit probleem ook hebben. ik ben nu 5 jaar + ingeschreven en ik ga dat niet verspillen aan een 1kamerflatje op de 11de verdieping in overvecht. om vervolgens nog 20 jaar ingeschreven te staan eer ik een leuk huisje krijg.
pi_59114826
quote:
als je 18 bent zou ik me maar ZSM inschrijven
pi_59114841
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef massin het volgende:

[..]

kijk dit bedoel ik...en ik weet dat heeeeel veel mensen dit probleem ook hebben. ik ben nu 5 jaar + ingeschreven en ik ga dat niet verspillen aan een 1kamerflatje op de 11de verdieping in overvecht. om vervolgens nog 20 jaar ingeschreven te staan eer ik een leuk huisje krijg.
Dus eigenlijk is het een luxe-probleem. Net als bij vandaag, die blijkbaar ook in de particuliere sector kan huren.
pi_59114927
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:21 schreef skiczukie het volgende:
Wat is nou eigenlijk de invloed van economische binding of niet op je kansen op een woning?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 13:43:52 #60
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59114963
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is het een luxe-probleem. Net als bij vandaag, die blijkbaar ook in de particuliere sector kan huren.
idd tis bij TS idd een luxe probleem

ben nu 27 zit nog altijd op een studentenkamertje maar bij mij komt t ook doordat ik pas toen ik 24 was hierheen kwam en me kon inschrijven.
vind dat ik al steeds hoger op de lijst kom, en stel dan ook niet veel eisen. ja wil minimaal 2 kamers hebben (woon en slaapkamer) dat is eigenlijk mijn enige eis
en mijn tijd komt nog wel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59115368
quote:

[..]

ik zie dit niet als een luxe probleem. als ik dat zo'n huis zou willen in zo'n buurt zou willen wonen zou ik kraker worden
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:09:03 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59115751
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat zou kunnen ja.

Wat een land, wat een land. Waar zo'n groot deel der woningen in handen is van cooperaties en volwassen mensen afhankelijk zijn van commissies die bepalen dat ze tot hun 45-ste gemakkelijk in een één-kamerappartement kunt wonen!
The End Times are wild
pi_59115861
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat een land, wat een land. Waar zo'n groot deel der woningen in handen is van cooperaties en volwassen mensen afhankelijk zijn van commissies die bepalen dat ze tot hun 45-ste gemakkelijk in een één-kamerappartement kunt wonen!
Met een particuliere kamer wordt toch meestal een kamer bedoeld zoals studenten ze ook hebben? Dus met gedeelde sanitaire en kookvoorzieningen?
Het ouderschap gaat ze btw. voor 50% doen, al blijft m'n broertje ingeschreven op het koophuis. Dan lijkt me een studio niet wenselijk hoor.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:14:03 #64
152789 karr-1
pi_59115909
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef massin het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verwacht je dat je je in kunt schrijven en binnen 1 a 2 jaar het huis van je dromen hebt waar je de rest van je leven kunt blijven wonen? Dream on zou ik zeggen. Ik heb ook eerst een aantal crapflatjes moeten verslijten voor ik zit waar ik nu zit.
pi_59116112
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:14 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk verwacht je dat je je in kunt schrijven en binnen 1 a 2 jaar het huis van je dromen hebt waar je de rest van je leven kunt blijven wonen? Dream on zou ik zeggen. Ik heb ook eerst een aantal crapflatjes moeten verslijten voor ik zit waar ik nu zit.
waar zie jij dat ik het over 1 a 2 jaar heb???
ik ben meer als 5 jaar ingeschreven lijkt me wel tijd om eindelijk een huis te krijgen.
vraag niet veel alleen wel iets meer dan een kraakpand

en nogmaals! ik vind het niet erg om huizen te verliezen aan mensen die eerlijk en langer ingeschreven staan.

dit stukje text is wat mij frustreerd:

de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 01-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 07-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 05-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 27-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 17-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 17-09-2007
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 03-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 02-03-2008
pi_59116168
dubbel

[ Bericht 99% gewijzigd door massin op 04-06-2008 14:31:27 ]
pi_59116262
Toch zou het best kunnen dat je eisen niet reeël zijn, massin. Moblo gaf de tip je woningkeuze eens te overleggen met woningnet, die kunnen je daar vast meer over vertellen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 14:26:29 #68
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59116274
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef massin het volgende:

[..]

ik ben meer als 5 jaar ingeschreven lijkt me wel tijd om eindelijk een huis te krijgen.

en nogmaals! ik vind het niet erg om huizen te verliezen aan mensen die eerlijk en langer ingeschreven staan.

dit stukje text is wat mij frustreerd:

de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 07-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 05-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 27-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 17-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 17-09-2007
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 03-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 02-03-2008
zoals ik al zeg je reageert verkeerd:

de laatste reacties van mij

De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 06-09-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 06-03-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 11-03-2004.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 20-05-2003.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 28-01-2003.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 20-08-1999.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 09-10-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 26-03-2002.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 13-03-2002.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59116359
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:26 schreef Ynske het volgende:

[..]

zoals ik al zeg je reageert verkeerd:

de laatste reacties van mij

De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 06-09-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 06-03-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 11-03-2004.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 20-05-2003.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 28-01-2003.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 20-08-1999.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 09-10-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 26-03-2002.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 13-03-2002.

hoe kan ik in godsnaam verkeerd reageren?

ik zie een huis op de site, kijk bog bij bijzonderheden of er geen urgentie op staat, reageer en vervolgens raak ik m kwijt.

je kan toch niet van te voren weten waar urgentie op zit en waar niet?
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:29:22 #70
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59116364
quote:

[..]

Nou, met heeeel veeeeel moeite hoor. De enige manier is om met meerdere mensen te huren (als je een verhuurder kan vinden die dat toestaat). Ik heb dan ook nog nooit zonder huisgenoot gewoond in Amsterdam. Ook de reden dat ik weg ga.

Wat betreft die economische binding, als je langer dan 10 jaar onafgebroken in Amsterdam woont (=ingeschreven in de gemeente) dan heb je sociale binding en kan je dus altijd terug komen (heb ik nagevraagd bij de gemeente)
pi_59116408
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Toch zou het best kunnen dat je eisen niet reeël zijn, massin. Moblo gaf de tip je woningkeuze eens te overleggen met woningnet, die kunnen je daar vast meer over vertellen.
mijn eisen zijn volkomen reeel, neem genoegen met elk huisje/ appartementje met 2 of 3 kamers en wat er beetje netjes uitziet

hoe dan ook ga vrijdagmiddag even verhaal halen
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 14:34:58 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59116549
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:29 schreef massin het volgende:

[..]

hoe kan ik in godsnaam verkeerd reageren?

ik zie een huis op de site, kijk bog bij bijzonderheden of er geen urgentie op staat, reageer en vervolgens raak ik m kwijt.

je kan toch niet van te voren weten waar urgentie op zit en waar niet?
ik heb t idee dat je teveel eisen hebt aan een woning.
ik vind t vreemd dat jij allemaal urgenties krijgt terwijl je zegt dezelfde eisen te stellen als ik doe, en ja ik reageer ook in bv maarssen, maar ook tuindorp, zeeheldenbuurt, lunetten, zuilen en andere plekken. terwijl ik in mijn laatste reacties totaal geen urgenties erbij heb zitten.
rond welke prijsklasse reageer jij dan? daar zou t verschil in moeten zitten dan
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:36:17 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59116585
Ik vind het trouwens ook niet goed dat zoiets felbegeerds als een woning weggegeven wordt aan iemand die net ontslagen is uit het gevang. 'Om te voorkomen dat hij weer het slechte pad opgaat.' Zo maak je het de welwillende, belastingbetalende en brave burger wel heel zuur om netjes te blijven. Kunnen deze ex-gevangenen dan niet ergens in Oost-Groningen ofzo geplaatst worden? Dan is de kans dat ze in aanraking komen met hun criminele omgeving ook stukken kleiner.
The End Times are wild
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:38:45 #74
152789 karr-1
pi_59116668
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef massin het volgende:

[..]

5 jaar vind ik nog weinig, zeker voor de wat gewilde wijken of steden. Misschien inderdaad je zoekgrenzen eens wat bijstellen?
pi_59117068
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb t idee dat je teveel eisen hebt aan een woning.
ik vind t vreemd dat jij allemaal urgenties krijgt terwijl je zegt dezelfde eisen te stellen als ik doe, en ja ik reageer ook in bv maarssen, maar ook tuindorp, zeeheldenbuurt, lunetten, zuilen en andere plekken. terwijl ik in mijn laatste reacties totaal geen urgenties erbij heb zitten.
rond welke prijsklasse reageer jij dan? daar zou t verschil in moeten zitten dan
dan weet ik het ook niet en heb het misschien toch met mijn naam te maken ...

ik reageer op huizen tussen de 350 en 500 euro ben ook niet van plan meer te betalen voor een 2/3 kamer huis ook niet.
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

5 jaar vind ik nog weinig, zeker voor de wat gewilde wijken of steden. Misschien inderdaad je zoekgrenzen eens wat bijstellen?
nogmaals als ik huizen verlies aan mensen die langer ingeschreven staan heb ik daar geen probleem mee.
gaat mij om de urgentie..en al stel ik me eisen dan bij tot 0,0... urgentie zal voor blijven gaan:)
pi_59117172
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:36 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het trouwens ook niet goed dat zoiets felbegeerds als een woning weggegeven wordt aan iemand die net ontslagen is uit het gevang. 'Om te voorkomen dat hij weer het slechte pad opgaat.' Zo maak je het de welwillende, belastingbetalende en brave burger wel heel zuur om netjes te blijven. Kunnen deze ex-gevangenen dan niet ergens in Oost-Groningen ofzo geplaatst worden? Dan is de kans dat ze in aanraking komen met hun criminele omgeving ook stukken kleiner.
dit is mijn grootste frustratie. 2 maanden zitten en huisje krijgen..
als ik het kon omdraaien 5jaar geleden had ik t zo gedaan

ex-gevangenen kunnen ergens in een zeecontainer of ex asielzoekers centrum met z'n allen
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:54:06 #77
136 V.
pi_59117214
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:28 schreef Thy... het volgende:

[..]

Het is 45m2 met eigen badkamer en keuken in een jongerenwoning. Fietsenberging wordt gedeeld net als de centrale ingang maar voor de rest hoef ik niks te delen. Dit alles voor ¤470, per maand inc.
In een oude school aan de Groest, toevallig?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:58:34 #78
152789 karr-1
pi_59117370
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:53 schreef massin het volgende:

[..]

dit is mijn grootste frustratie. 2 maanden zitten en huisje krijgen..
als ik het kon omdraaien 5jaar geleden had ik t zo gedaan

ex-gevangenen kunnen ergens in een zeecontainer of ex asielzoekers centrum met z'n allen
Want die hebben geen recht op een normale woning of een normaal leven? Jij kan ook ik een zeecontainer of een asielzoekerscentrum gaan, maar dat zou je ook niet accepteren.
pi_59117510
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Want die hebben geen recht op een normale woning of een normaal leven? Jij kan ook ik een zeecontainer of een asielzoekerscentrum gaan, maar dat zou je ook niet accepteren.
Hij accepteert een studiootje niet eens.
pi_59117542
quote:

[..]

zucht .....dat ik dit nog moet verklaren

tuurlijk hebben die wel recht op een normaal mensen...iedereen gelijke rechten, dus achteraan sluiten.
bovendien heb ik als brave burger met >5 jaar wachttijd meer recht op een woning dan een crimineel/ ex-crimineel die nieteens ingeschreven staat.
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:03:21 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_59117552
quote:

[..]

Het gaat erom dat ze in Nederland meer recht op een woning hebben. Wanneer je hier terroriseert krijg je eerder je zin. Dat is niet goed en leidt uiteindelijk tot steeds meer terreur. Vind het al verwonderlijk dat mensen nog steeds willen wonen in een stad waar je vijfentwintig!! jaar moet wachten om fatsoenlijk en betaalbaar te kunnen wonen! Vijfentwintig jaar, dat is 1/3 van je leven. Het eerste deel zit je bij je ouders, het tweede wacht je op een woning of woon je ondermaats, en tenslotte, van je 50-ste tot je 75-ste mag je dan ergens zitten.
The End Times are wild
pi_59117568
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze in Nederland meer recht op een woning hebben. Wanneer je hier terroriseert krijg je eerder je zin. Dat is niet goed en leidt uiteindelijk tot steeds meer terreur. Vind het al verwonderlijk dat mensen nog steeds willen wonen in een stad waar je vijfentwintig!! jaar moet wachten om fatsoenlijk en betaalbaar te kunnen wonen! Vijfentwintig jaar, dat is 1/3 van je leven. Het eerste deel zit je bij je ouders, het tweede wacht je op een woning of woon je ondermaats, en tenslotte, van je 50-ste tot je 75-ste mag je dan ergens zitten.
pi_59117577
quote:

[..]

Nee maar om nu voorrang te krijgen is wel weer het andere uitterste..

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:04:51 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59117586
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef massin het volgende:

[..]

zucht .....dat ik dit nog moet verklaren

tuurlijk hebben die wel recht op een normaal mensen...iedereen gelijke rechten, dus achteraan sluiten.
bovendien heb ik als brave burger met >5 jaar wachttijd meer recht op een woning dan een crimineel/ ex-crimineel die nieteens ingeschreven staat.
ga lekker zolang op een studentenkamer zitten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59117599
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Hij accepteert een studiootje niet eens.
nee. geef die studio's maar aan ontslagen criminelen

als ik een studio of studentenpand wil ga ik wel kraken
pi_59117634
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Of als je uit die zandbak komt richting het oosten waar mensen nog vinden dat godlastering bestraft moet worden met de dood...
Dan ben je namelijk zielig en verdien je een huis.
Ik wil ook verhuizen (woon nu in een studio waar ik stapel en dubbel gestoord word van de gehorigheid en de buurt) en heb me pasgeleden pas ingeschreven voor een woning. (beetje jammer dat ik het zo laat doe maargoed) Maar ik vind het volstrekt kansloos dat het 5 jaar moet duren voor ze mogelijkerwijs wat voor je hebben.

Dan denk je prima, dan koop ik wat! Maar dat word je als starter ook flink onmogelijk gemaakt door volsterkt achterlijke huis prijzen.
Nee als we een probleem hebben in dit land is het wel een dak boven je hoofd krijgen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:06:51 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59117640
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef massin het volgende:

[..]

nee. geef die studio's maar aan ontslagen criminelen

als ik een studio of studentenpand wil ga ik wel kraken
dit snap ik dus niet
iedereen moet onderaan beginnen, waarom jij dan niet?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59117685
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:04 schreef Ynske het volgende:

[..]

ga lekker zolang op een studentenkamer zitten
geen optie

ik wil uit huis omdat ik toe ben aan me privacy en omdat ik iets wil wat van mij is..
in een vies studentepad te gaan zitten met 20 bewoners en 1 keuken en douche is dus geen optie, dan blijf ik liever thuis
pi_59117741
quote:
als jij je nog moet inschrijven bij Entree, kun je lang wachten op een huisje in Arnhem.

Hier geldt dus wel inschrijftijd (en niet starterstijd vanaf je 18e) en met 6 jaar krijg je een klein huisje met anderhalve kamer
Ja doei.
pi_59117757
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:08 schreef massin het volgende:

[..]

geen optie

ik wil uit huis omdat ik toe ben aan me privicy en omdat ik iets wil wat van mij is..
in een vies studentepad te gaan zitten met 20 bewoners en 1 keuken en douche is dus geen optie, dan blijf ik liever thuis
Studio is geen studentenkamer. Ik heb ook een studio, ik heb gewoon mijn eigen meuk en deel op de voordeur na niets.

Ik kan het namelijk volledig indenken dat je niets wil delen. Heb ik ook ontweken op deze manier. (moet er niet aan denken om een douche of plee te delen met gasten die het niet zo hebben op hygiene. )
Studio is prima begin oplossing, maar ik woon alweer bijna 2 jaar op mezelf op deze manier en voor mij begint het toch echt wat te krap te worden.
pi_59117760
quote:

[..]

geen optie

ik wil uit huis omdat ik toe ben aan me privacy en omdat ik iets wil wat van mij is..
als je te kritisch bent zit er idd niets anders op
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:11:21 #92
136 V.
pi_59117785
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Of als je uit die zandbak komt richting het oosten waar mensen nog vinden dat godlastering bestraft moet worden met de dood...
Dan ben je namelijk zielig en verdien je een huis.
Ja, want dan heb je kennelijk asiel gekregen op mensenrechtengrondslag. Omdat wij hier in Nederland vinden dat je voor een grondrecht als vrijheid van meningsuiting (en nergens voor) niet de doodstraf hoort te krijgen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59117792
quote:

[..]

eensch
Ja doei.
pi_59117798
- je wil geen huisgenoten
- je wil óók geen eenkamerwoning
- je wil niet op de bovenste etage
- je wil niet > 500 betalen
- je blijft nog liever thuis.

Probleem opgelost!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:11:39 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59117802
quote:

[..]

geen optie

niet iedere studentenkamer deel je met 20 personen
wij zijn nu met 3 en vies is t al helemaal niet

maar zoals ik al zeg, je stelt teveel eisen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59117982
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:06 schreef Ynske het volgende:

[..]

dit snap ik dus niet
iedereen moet onderaan beginnen, waarom jij dan niet?
waarom moet iedereen onderaan beginnen??

ok ik zal mezelf wat beter proberen te verklaren:

het is niet dat ik het NIET WIL...het is dat het me onmogelijk word gemaakt. als ze me nou een studio zouden aanbieden waar ik eerst 2 jaar moet verslijten om vervolgens een groter huisje te krijgen had ik dat zo gedaan.

maar als ik nu met mijn 26 jaar een studio'tje zou nemen in me eentje ben ik me inschrijvingstijd kwijt.
laten we zeggen dat ik over 1 jaar wil samen wonen mogelijk trouwen en kinderen krijgen...hoe lang moet ik dan wachten eer ik een fatsoenlijk huis krijg?
minimaal 7 jaar
dus dat zou betekenen dat ik dan min 7 jaar vast zou zitten aan mijn veelste kleine studio'tje...
en dat wil ik niet
pi_59118009
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

Vind ik niet, wat hij zoekt is prima te vinden op de particuliere markt. Je betaald alleen wat meer huur. (cq je word afgezet door een huisjesmelker) maar ach, je kan niet alles hebben.
Die van mij is ook zo lui als de pest. (woon al 2 jaar met een ontbrekende brievenbus, zit alleen een gat, en de trap is toe aan wat restauratie al 2 jaar)
Voordeel is wel dat ik vroeger nogal eens mijn huur te laat betaalde maar heb ik hem nooit over gehoord.
pi_59118027
echter, als je nú een kamer zou nemen in een klein huis, BLIJF je starter (want je laat geen woning achter), houd je je inschrijftijd én ben je het huis uit

dát is de optie die je nu hebt
Ja doei.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:20:26 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59118084
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef McKillem het volgende:

[..]

Vind ik niet, wat hij zoekt is prima te vinden op de particuliere markt. Je betaald alleen wat meer huur. (cq je word afgezet door een huisjesmelker) maar ach, je kan niet alles hebben.
Die van mij is ook zo lui als de pest. (woon al 2 jaar met een ontbrekende brievenbus, zit alleen een gat, en de trap is toe aan wat restauratie al 2 jaar)
Voordeel is wel dat ik vroeger nogal eens mijn huur te laat betaalde maar heb ik hem nooit over gehoord.
ja maar particulier wil hij niet zoeken, t moet allemaal via woningnet, en daar heb je wachttijden, logisch, niet iedereen wil meer betalen door particulier te gaan.
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:20:45 #100
152789 karr-1
pi_59118097
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:17 schreef massin het volgende:

[..]

het is niet dat ik het NIET WIL...het is dat het me onmogelijk word gemaakt. als ze me nou een studio zouden aanbieden waar ik eerst 2 jaar moet verslijten om vervolgens een groter huisje te krijgen had ik dat zo gedaan.

maar als ik nu met mijn 26 jaar een studio'tje zou nemen in me eentje ben ik me inschrijvingstijd kwijt.
laten we zeggen dat ik over 1 jaar wil samen wonen mogelijk trouwen en kinderen krijgen...hoe lang moet ik dan wachten eer ik een fatsoenlijk huis krijg?
minimaal 7 jaar
dus dat zou betekenen dat ik dan min 7 jaar vast zou zitten aan mijn veelste kleine studio'tje...
en dat wil ik niet
Te hoge eisen, end of story.....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:20:45 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59118098
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
echter, als je nú een kamer zou nemen in een klein huis, BLIJF je starter (want je laat geen woning achter), houd je je inschrijftijd én ben je het huis uit

dat bedoel ik
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59118108
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:17 schreef massin het volgende:

[..]

minimaal 7 jaar
en dat wil ik niet
Je doet net of je de rest van je leven van de woningbouw afhankelijk zal blijven.
Waarschijnlijk ga je trouwen met een persoon. Het zou best eens kunnen dat die ook een huis heeft. Misschien nog wel een groter huis dan jij hebt. Ook zou het kunnen dat jullie over een jaar samen zoveel verdienen dat jullie een huis kunnen kopen, of particulier kunnen huren!
pi_59118122
als je eisen hebt op je 21ste moet je dokken, klaar

tuurlijk MAG je eisen hebben, en tuurlijk HOEF je niet onderaan te beginnen, maarja, dan moet je ook niet zeuren dat het je geld gaat kosten
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 15:22:09 #104
152789 karr-1
pi_59118143
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef massin het volgende:
Jij vind jezelf dus belangrijker dan een ex-crimineel? Jij hebt nog een dak boven je hoofd nu, zo iemand niet als ze net op straat staan. Voorrang lijkt me dus niets mis mee.

Een studio accepteren is niets mis mee, dat jij illusies hebt over gebrek aan hygiene enzo is wat anders.
pi_59118213
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je te kritisch bent zit er idd niets anders op
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
- je wil geen huisgenoten
- je wil óók geen eenkamerwoning
- je wil niet op de bovenste etage
- je wil niet > 500 betalen
- je blijft nog liever thuis.

Probleem opgelost!
lijkt wel of ik chinees lul..

ik ben kritisch ja...ik stel eisen ja. moet ik maar elke bot accepteren die me toegesmeten word??
terwijl voor anderen heerlijk hun bedje door de overheid word gespreid???
vaak is het nog zo dat een huis volledig ingericht word. ben ik dan de enige die hier onrecht inziet??

dat komt omdat ik aan me toekomst denk en niet na het accepteren van een studio nog 7 jaar wil wachten om iets anders te krijgen.

lees me vorige reactie voor mijn uitleg
pi_59118217
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
als je eisen hebt op je 21ste moet je dokken, klaar

tuurlijk MAG je eisen hebben, en tuurlijk HOEF je niet onderaan te beginnen, maarja, dan moet je ook niet zeuren dat het je geld gaat kosten
Zo makkelijk moet je het niet wegschrijven. Want die wachtrijen zijn gewoon achterlijk laten we daar wel eerlijk en rechtuit over blijven.
En als ik dan kijk wat waar voorrang op krijgt...
Dat is opzich niet zo ramp, maar de koopmarkt kan je tegenwoordig als starter ook onmogelijk in beginnen, en dan is het vooral de randstad die duur is.
Hier in leiden keek ik naar een superklein huisje. (helft van mijn ouderlijk huis te Enschede) vraagprijs? 250.000 euro. Prijs ouderlijk huis te Enschede? 200.000 euro.
Helft woonoppervlak --> 50.000 euro duurder.
Kansloos.
pi_59118263
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef motorbloempje het volgende:

kamer heb ik thuis al.
pi_59118296
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:20 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Te hoge eisen, end of story.....
dank voor je mening.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:27:30 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59118344
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef massin het volgende:

[..]

[..]

[..]

ik ben kritisch ja...ik stel eisen ja. moet ik maar elke bot accepteren die me toegesmeten word??
vaak is het nog zo dat een huis volledig ingericht word. ben ik dan de enige die hier onrecht inziet??

dat komt omdat ik aan me toekomst denk en niet na het accepteren van een studio nog 7 jaar wil wachten om iets anders te krijgen.

jouw bedje is toch ook gespreid. je hebt een dak boven je hoofd. je hebt de mogelijkheid om iets anders te accepteren wat is het probleem
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

Zo makkelijk moet je het niet wegschrijven. Want die wachtrijen zijn gewoon achterlijk laten we daar wel eerlijk en rechtuit over blijven.
tuurlijk is de wachttijd lang, daar loop ik zelf ook tegenop, zou liever ook een huisje voor mezelf hebben ipv een studentenhuis terwijl ik werk, maar particulier een huisje huren is nu voor mij geen optie, iets met momenteel ziek zijn.
enfin, ik wacht gewoon op mijn beurt, en die komt steeds dichterbij. echter t rare is dat ik op t dezelfde plaatsen reageer als TS en dat hij allemaal urgenties krijgt en ik totaal niet. Daarop baseer ik dat hij idd teveel eisen stelt
en als hij idd zo graag t huis uit wilt, kan hij altijd ergens een kamer huren en vandaar uit verder zoeken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59118352
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef McKillem het volgende:

[..]

nou, ga de politiek in en doe er wat aan...

ik moet ook mensen urgenties geven waarvan ik denk 'screw you! ik verdien ook een groter huis! '

De wachttijden ZIJN klote, zijn KUT en zijn LANG, maar daar verandert niets aan zolang er niet meer woningen beschikbaar komen. Want ja, de herstructurering van wijkdelen met flats (die vaak plat gaan omdat het niet 'sjiek' is) waar minder (mooie ruime) woningen voor in de plaats komen, dat is de schuld van de overheid/gemeente, daar kunnen de corporaties niets aan doen..

En nou ja, wij zijn nu ook met een inschrijftijd van 5.5 jaar aan het reageren op woningen.
Niet in de beste wijken, WANT daar maak je geen kans, niet de te grote woningen, want daar maak je geen kans. Je moet reageren op wat er voor je beschikbaar is, want je zult je helaas in het huidige beleid moeten schikken. Als je je daar in schikt, kun je elke week wel een KLB topic openen over hoeveel mensen met een U1 nu weer voor je zijn gekomen bij een eengezinswoning
Ja doei.
pi_59118360
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:25 schreef massin het volgende:

[..]

kamer heb ik thuis al.
dan blijf je daar toch, simpel
Ja doei.
pi_59118371
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef massin het volgende:

Lees mijn reactie daarna dan ook Je situatie blijft op andere gebieden dan dat je wil trouwen ook niet hetzelfde, dus je kansen vergroten

En doe nou niet of die mensen die urgentie krijgen dat hebben omdat ze het zo fijn hebben. Je zegt toch zelf dat je dan liever thuis blijft? Je bent toch niet verplicht bij papa en mama weg te gaan?
pi_59118475
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dan blijf je daar toch, simpel
nee.

bepaalde dingen zijn gewoon scheef...en dat moet je gewoon erkennen al ben je mr woningnet himself

en dan kan je 2 dingen doen.

voorover bukken en alles maar accepteren
of blijven zeuren en zaniken en je poot stijf houden

ik kies voor het laatste, waar jij voor kiest is duidelijk
pi_59118494
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nou, ga de politiek in en doe er wat aan...

ik moet ook mensen urgenties geven waarvan ik denk 'screw you! ik verdien ook een groter huis! '

De wachttijden ZIJN klote, zijn KUT en zijn LANG, maar daar verandert niets aan zolang er niet meer woningen beschikbaar komen. Want ja, de herstructurering van wijkdelen met flats (die vaak plat gaan omdat het niet 'sjiek' is) waar minder (mooie ruime) woningen voor in de plaats komen, dat is de schuld van de overheid/gemeente, daar kunnen de corporaties niets aan doen..

En nou ja, wij zijn nu ook met een inschrijftijd van 5.5 jaar aan het reageren op woningen.
Niet in de beste wijken, WANT daar maak je geen kans, niet de te grote woningen, want daar maak je geen kans. Je moet reageren op wat er voor je beschikbaar is, want je zult je helaas in het huidige beleid moeten schikken. Als je je daar in schikt, kun je elke week wel een KLB topic openen over hoeveel mensen met een U1 nu weer voor je zijn gekomen bij een eengezinswoning
Als je zo makkelijk de politiek in kon zat ik er al.
pi_59118587
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Lees mijn reactie daarna dan ook Je situatie blijft op andere gebieden dan dat je wil trouwen ook niet hetzelfde, dus je kansen vergroten

En doe nou niet of die mensen die urgentie krijgen dat hebben omdat ze het zo fijn hebben. Je zegt toch zelf dat je dan liever thuis blijft? Je bent toch niet verplicht bij papa en mama weg te gaan?

haha ik ben niet paranormaal en kon dus niet zien wat je volgende reactie zou zijn
fijn hebben is anders, maar het erna gemaakt te hebben is ook iets wat in overweging genomen moet worden.

ik ga ook niet weg, tot ik een beetje woonbaar huis heb gevonden (gekregen)
ik vind het gewoon oneerlijk....dat is mijn klacht
pi_59118604
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:32 schreef massin het volgende:

[..]

nee.

bepaalde dingen zijn gewoon scheef...en dat moet je gewoon erkennen al ben je mr woningnet himself

MR. nog wel

als je potdomme nou eens LEEST wat ik tik, dan LAS je al dat het klote is dat je zo lang moet wachten, dat ik weet hoe het zit, en dat de boel is gaan stagneren na privatisering. Echter, mijn geweldige salaris heb ik wel te danken aan die privatisering

je hebt het maar te accepteren, tenzij je er zelf iets aan doet, en jij houdt je poot stijf en zeurt op een INTERNETFORUM als Fok! door hier een KLB topic te openen...

ja, je hebt woningnet nu flink gepwned
Ja doei.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:37:46 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59118666
TS wat ik overigens niet begrijp

je zegt vrijdag verhaal te gaan halen
wat denk je dat je dan bereikt?
dat ze meteen een 1sgezinswoning in de beste wijk voor je hebben voor 200 euro in de maand?
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59118684
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Ynske het volgende:

dat ze meteen een 1sgezinswoning in de beste wijk voor je hebben voor 200 euro in de maand?
ja, want niet iedereen hoeft onderaan te beginnen, jeweetsch

sterkte met stikken in zelfmedelijden
Ja doei.
pi_59118691
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

je hebt het maar te accepteren,
Deze redenatie gaat dit land wel van naar de kloten.
Alles maar accepteren "omdat het niet anders is".
Dat is natuurlijk slavengedrag eersteklas.
Vooral de kennis dat het eigenlijk wel anders kan maakt het erg.

[ Bericht 5% gewijzigd door McKillem op 04-06-2008 15:49:37 ]
pi_59118735
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Jij vind jezelf dus belangrijker dan een ex-crimineel? Jij hebt nog een dak boven je hoofd nu, zo iemand niet als ze net op straat staan. Voorrang lijkt me dus niets mis mee.

belangrijker nee...
meer recht ja...

en als ik jou moet geloven vind je het dus niet erg als een ex-crimineel voorrang krijgt. en de brave burgers maar vooroverbukken en accepteren?
te gek voor woorden is mijn mening
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 15:40:12 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59118761
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, want niet iedereen hoeft onderaan te beginnen, jeweetsch

sterkte met stikken in zelfmedelijden
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59118894
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

MR. nog wel

als je potdomme nou eens LEEST wat ik tik, dan LAS je al dat het klote is dat je zo lang moet wachten, dat ik weet hoe het zit, en dat de boel is gaan stagneren na privatisering. Echter, mijn geweldige salaris heb ik wel te danken aan die privatisering

je hebt het maar te accepteren, tenzij je er zelf iets aan doet, en jij houdt je poot stijf en zeurt op een INTERNETFORUM als Fok! door hier een KLB topic te openen...

ja, je hebt woningnet nu flink gepwned
mr woningbouw jah..was niet direct naar jou toe mevrouwtje...bij wijze van spreken, weet je wel

ik heb een klacht, dit is het klachte bankje.
misschien is er wel iemand met advies?
misschien lucht ik op deze manier wel me hart ipv een magazijn legen in het hoofdkantoor van woningnet
misschien wil ik gewoon mijn ervaring delen?

als ik jou dus moet geloven kunnen we het hele KLB schrappen
pi_59118972
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Ynske het volgende:

wie zegt dat ik dat wil???

ik ga gewoon zeiken...lucht misschien een beetje op.
en we weten allemaal dat zeikerds verderkomen in dit land.
pi_59119114
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:46 schreef massin het volgende:

[..]

wie zegt dat ik dat wil???

ik ga gewoon zeiken...lucht misschien een beetje op.
en we weten allemaal dat zeikerds verderkomen in dit land.
Ohyeah, nice people finish last. Cliché maar correct.
Feit dat een ex-gedetineerde voorrang krijgt op jan modaal onderstreept dit. (mits het dus inderdaad zo is)
pi_59119288
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:22 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, want nu krijg je als ex-gedetineerde in feite voorrang op een betere woning dan jan modaal.
Laat die ex-gedetineerden lekker particulier huren.
En ja, ik zie mezelf inderdaad belangrijker daar ik geen crimineel ben en die zin dus beter burger ben.
pi_59119371
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef McKillem het volgende:

[..]

Eigenlijk wel, want nu krijg je als ex-gedetineerde in feite voorrang op een betere woning dan jan modaal.
En ja, ik zie mezelf inderdaad belangrijker daar ik geen crimineel ben en die zin dus beter burger ben.
dit is ook wat ik probeer duidelijk te maken.
alleen word ik dan aangesproken of ik gek ben.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:00:40 #127
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59119381
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:32 schreef massin het volgende:

[..]

nee.

optie 3: jezelf niet zo afhankelijk en verongelijkt opstellen. Fuck de woningbouw.

Ga hard werken en particulier huren of kopen. Als je op je 26e nog bij je ouders woont heb je genoeg kunnen sparen lijkt me. Of wees creatief en huur iets met een vriend of probeer anti-kraak te gaan wonen.

Overigens mag je blij zijn dat je nog bij je ouders MAG wonen. Ieder ander had je op die leeftijd allang vriendelijk gevraagd te vertrekken.
pi_59119603
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:00 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

optie 3: jezelf niet zo afhankelijk en verongelijkt opstellen. Fuck de woningbouw.

Ga hard werken en particulier huren of kopen. Als je op je 26e nog bij je ouders woont heb je genoeg kunnen sparen lijkt me. Of wees creatief en huur iets met een vriend of probeer anti-kraak te gaan wonen.

Overigens mag je blij zijn dat je nog bij je ouders MAG wonen. Ieder ander had je op die leeftijd allang vriendelijk gevraagd te vertrekken.
ik werk hard...sinds me 14de nonstop bijna.
kopen in me eentje is geen optie. dat was iets van een aantal jaar terug.

ik ga niet met een vriend huren, 1 geen privacy 2 niet van mij...een kraakpand??? nee dank je. ik blijf dan liever thuis...
ik vind het gewoon oneerlijk en scheef....dat mag ik toch wel vinden? en over klagen

en ja ik ben blij dat ik thuis woon, weet ook van veel hollandse vrienden dat ze na hun 18e vriendelijk verzocht werden het nest te verlaten:)
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:08:43 #129
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59119643
quote:

[..]

De ex-gedetineerde is ook geen crimineel. En deze samenleving is zo in elkaar gezet dat deze mensen een tweede kans krijgen zodat de klaagbaak niet volstroomt met mensen die 's avonds niet meer over straat durven omdat alle ex-gedetineerde in herhaling vallen. En welke manier is beter voor een tweede kans dan een dak boven je hoofd.
- Douglas Adams
pi_59119652
Dan mot je je school afmaken en betere werk vinden.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:12:04 #131
152789 karr-1
pi_59119752
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:39 schreef massin het volgende:

[..]

belangrijker nee...
meer recht ja...

en als ik jou moet geloven vind je het dus niet erg als een ex-crimineel voorrang krijgt. en de brave burgers maar vooroverbukken en accepteren?
te gek voor woorden is mijn mening
Op grond waarvan heb je meer recht? Je zei zelf al dat iedereen gelijk moet zijn, alleen mensen die al een dak boven het hoofd hebben (zoals jij bij de ouders) kunnen dus best even wachten ten gunste van mensen die dat niet hebben zoals een ex-crimineel. Onder bepaalde omstandigheden is er dus niets mis met urgentie.
pi_59119765
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:09 schreef xminator het volgende:
Dan mot je je school afmaken en betere werk vinden.

your point.. kardesh??

er zijn meerdere redenen waarom ik niet voor koop wil gaan, jij als kardash zou dat moeten begrijpen
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:12:41 #133
152789 karr-1
pi_59119770
quote:

[..]

Jullie zeggen zelf dat iedereen gelijk moet zijn, dus jij bent ook gelijk aan een ex-crimineel.
pi_59119819
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Op grond waarvan heb je meer recht? Je zei zelf al dat iedereen gelijk moet zijn, alleen mensen die al een dak boven het hoofd hebben (zoals jij bij de ouders) kunnen dus best even wachten ten gunste van mensen die dat niet hebben zoals een ex-crimineel. Onder bepaalde omstandigheden is er dus niets mis met urgentie.
moet ik weer met een voorbeeldje komen?????

is het dan zo moeilijk te begrijpen dat iemand die langer wacht meer recht heeft...en helemaal dan iemand die zelf gekozen heeft z'n leven te verneuken??
pi_59119879
quote:

[..]

Jullie zeggen zelf dat iedereen gelijk moet zijn, dus jij bent ook gelijk aan een ex-crimineel.
gelijk ja....

gelijkheid betekend wi het langst wacht komt het eerrst aan de beurt...
anders is er geen spraken van gelijk toch? of heb ik het mis???
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:16:09 #136
152789 karr-1
pi_59119882
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef massin het volgende:

[..]

moet ik weer met een voorbeeldje komen?????

is het dan zo moeilijk te begrijpen dat iemand die langer wacht meer recht heeft...en helemaal dan iemand die zelf gekozen heeft z'n leven te verneuken??
Ik heb geen voorbeeld nodig, ik zeg alleen dat ex-criminelen (met nadruk op ex, dus geen crimineel meer) in mijn ogen wel urgentie verdienen tov mensen zoals jij die al onderdak hebben en alles voor elkaar hebben. Als je iemand de gevangenis uitschopt en ze hebben niets, dan vervallen ze nog sneller weer in het oude gedrag. En dat wil je ook niet.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:17:07 #137
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59119924
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef massin het volgende:

[..]

your point.. kardesh??

er zijn meerdere redenen waarom ik niet voor koop wil gaan, jij als kardash zou dat moeten begrijpen
gaat niet alleen om koop, als je meer verdient of alle snetjes opgespaard had de laatste 12 jaar dat je al werkt dan kan je toch particulier huren.

De sociale woningbouw bestaat als vangnet voor mensen die inderdaad geen kans hebben op een andere manier te huren (wegens ziekte, scheiding, werkloosheid) of die in een noodsituatie zitten en nergens heen kunnen. Leuk als je je voor de zekerheid inschrijft op de wachtlijst en soms lukt het op den duur om er tussen te komen maar het is geen basisrecht voor gezonde, werkende jonge mensen.

Dus niks oneerlijks aan.
pi_59119966
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef massin het volgende:

[..]

your point.. kardesh??

Oke kardes .

woensdag 4 juni 2008 @ 16:18:43 #139
152789 karr-1
pi_59119976
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef massin het volgende:

[..]

gelijk ja....

gelijkheid betekend wi het langst wacht komt het eerrst aan de beurt...
anders is er geen spraken van gelijk toch? of heb ik het mis???
Je hebt het niet mis, alleen is dit geen urgentie op basis van inschrijfduur, maar op basis van noodzaak. Of wil je iemand op straat laten staan omdat jij zo nodig een huis wilt? Waar zou een ex-crimineel naar toe moeten zolang ze wachten?
pi_59120065
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:17 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

gaat niet alleen om koop, als je meer verdient of alle snetjes opgespaard had de laatste 12 jaar dat je al werkt dan kan je toch particulier huren.

De sociale woningbouw bestaat als vangnet voor mensen die inderdaad geen kans hebben op een andere manier te huren (wegens ziekte, scheiding, werkloosheid) of die in een noodsituatie zitten en nergens heen kunnen. Leuk als je je voor de zekerheid inschrijft op de wachtlijst en soms lukt het op den duur om er tussen te komen maar het is geen basisrecht voor gezonde, werkende jonge mensen.

Dus niks oneerlijks aan.
dus ik moet 800 tot 1200 euro gaan betalen aan een rothuis waar mijn buurman 300 euro voor betaald???omdat hij uit de bak komt??

is dat eerlijk? en gerechtigheid?
nee sorry ik weiger zo diep voorver te bukken

ik heb een hele goede baan en verdien voor mijn doen genoeg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 16:23:12 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59120121
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef massin het volgende:

[..]

dus ik moet 800 tot 1200 euro gaan betalen aan een rothuis waar mijn buurman 300 euro voor betaald???omdat hij uit de bak komt??

weet je je jankt
als je genoeg verdient dan heb je de Sociale woningbouw niet nodig
dan huur je particulier of koop je een huis
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:23:59 #142
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_59120150
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef massin het volgende:

[..]

voor 800-1200 euro heb jij echt wel een veel mooier huis dan je buurman en in een betere buurt. En dat is geen bukken, dat is juist trots. Niet op de staat willen teren en niet afhankelijk willen zijn van wachtlijsten etc.

En als je genoeg verdient wat is dan het probleem, huur een leuk flatje van 600,-

Maar goed, je zwelgt blijkbaar liever in zelfmedelijden op je 26e bij pappie en mammie.
pi_59120171
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:18 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je hebt het niet mis, alleen is dit geen urgentie op basis van inschrijfduur, maar op basis van noodzaak. Of wil je iemand op straat laten staan omdat jij zo nodig een huis wilt? Waar zou een ex-crimineel naar toe moeten zolang ze wachten?
er zijn meer opties dan iemand op straat te gooien...

als ik een rondje door utrecht zie ik 2 dingen wat zo tegenover is als maak kan

aan de ene kant bouwen ze als gekken kantoorpanden
en aan de andere kant staan zoveel leegstaande gebouwen..
ik zeg geen vergunningen meer geven voor nieuwbouw gebouwen terwijl er nog zoveel vierkante meter leegstaat
of lege kantoor panden ombouwen in appartementen
pi_59120220
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:23 schreef Ynske het volgende:

[..]

weet je je jankt
als je genoeg verdient dan heb je de Sociale woningbouw niet nodig
dan huur je particulier of koop je een huis
koophuis neem ik niet ( heb zo me redenen )
sociale huur is voor mensen die graag bukken
ben liever een jankert dan dat ik zo zou bukken
pi_59120304
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:23 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

voor 800-1200 euro heb jij echt wel een veel mooier huis dan je buurman en in een betere buurt. En dat is geen bukken, dat is juist trots. Niet op de staat willen teren en niet afhankelijk willen zijn van wachtlijsten etc.

En als je genoeg verdient wat is dan het probleem, huur een leuk flatje van 600,-

Maar goed, je zwelgt blijkbaar liever in zelfmedelijden op je 26e bij pappie en mammie.
wees orgineel je valt in de herhaling schat

maar misschien doe ik dat ook wel...dit was optie 1...verwachtte met me domme kop dat ik in een land leefde waar ik wel een huisje zou krijgen na 5 jaar...dom van me. had moeten weten dat we in het land der Urgentie leven

ja liever wel bij me pappie en mammie op me 26ste...die hebben me niet kalmpjes het huis uit geschopt op me 18e
pi_59120309
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:08 schreef Thy... het volgende:

[..]

De ex-gedetineerde is ook geen crimineel. En deze samenleving is zo in elkaar gezet dat deze mensen een tweede kans krijgen zodat de klaagbaak niet volstroomt met mensen die 's avonds niet meer over straat durven omdat alle ex-gedetineerde in herhaling vallen. En welke manier is beter voor een tweede kans dan een dak boven je hoofd.
Waarom moet dat dak boven het hoofd direct danwel indirect ten koste gaan van jan modaal?
Ik huur particulier, dan kan een ex-gedetineerde dat ook. Laat het hem maar minder comfortabel/breed hebben. Hij heeft tenslotte iets geflikt waardoor hij in de cel gemikt word. Ik niet, toch heb ik het minder goed in die zin...
Als je op die manier criminelen in feite voor gaat trekken in de hoop dat ze niet in herhaling vallen is er iets mis met je aanpak danwel systeem voor re-integratie van criminelen.
Je moet zeker weten dat ze niet in de herhaling vallen voor je ze überhaupt terug de maatschappij in trapt. Dat moet niet afhangen van hoe hij gaat wonen.
In deze context loont criminaliteit, en niet te zuinig ook.
quote:

[..]

Dat heb ik waar precies gezegd?
Ik ben niet gelijk aan een crimineel, en zeer zeker niet aan een zware crimineel.
Sterker nog, mensen die niet crimineel zijn acht ik per definitie beter dan die dat wel zijn.

Ik net zo veel waard als een verkrachter of moordenaar... Yeah right.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 16:29:10 #147
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59120312
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:26 schreef massin het volgende:

[..]

koophuis neem ik niet ( heb zo me redenen )
sociale huur is voor mensen die graag bukken
ben liever een jankert dan dat ik zo zou bukken
schat
sociale huur is via Woningnet en daar loop je over te zeiken dat je daar telang voor moet wachten en je wilt niet particulier
dan zul je dus moeten bukken en wachten
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:29:57 #148
152789 karr-1
pi_59120340
Ik ga er ook niet verder op in, TS is een janker die het onmogelijke wil en alles oneerlijk vind.
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:30:28 #149
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_59120354
de oplossing:
Vermoord iemand, krijg ongv 3 jaar celstraf ( kamer met tv douche en wc ) vervolgens kun je zelf urgentie aanvragen voor een door jou zo gewilde woning.

OT idd de wachttijden zijn lang, maar helaas wordt er te weinig gebouwd om iedereen van een woning te voorzien.
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:31:29 #150
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_59120379
De oplossing lijkt me duidelijk: schiet iemand neer, en je hebt binnen een jaar een mooi huisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')