tsjah den Haag..quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik kreeg na één jaar gewoon een ééngezinswoning met tuin toegewezen in Den Haag. Zonder te reageren.
TS kan er gewoon niet mee om gaan.
Utrecht moeilijker dan Den Haag?quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:
[..]
tsjah den Haag..
Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet?quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:51 schreef karr-1 het volgende:
Meerdere malen een huis aangeboden gekregen zonder enige vorm van urgentie. Je doet echt iets verkeerd denk ik.
dus je staat niet binnenkort op straat..quote:
...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
het toewijzingsbeleid is het probleem niet, wel het aanbod van woningen en het aantal woningzoekenden.
Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Thy... het volgende:
Ik sta sinds oktober ingeschreven, 17 juli krijg ik de sleutel van mijn woningbouw appartementje in het centrum van Hilversum
dat is dan per corporatie verschillend.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.
V.
Dat is logisch, en je betaalt maar één keer 60 euro.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:06 schreef kyraaa het volgende:
Ben het eens met TS.
Amsterdam is veuls te moeilijk. Ik sta nu ook al jaren ingeschreven. Sommige buurten laten 25 jaar op zich wachten. En diesv-kandidaten
Kotsberoerd word je ervan!
Inderdaad, randdebiel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Utrecht moeilijker dan Den Haag?
dream on
Jij werkt voor de woningbouw toch?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals:
25 jaar is voor grotere woningen, en als je sociale woningbouw wilt 'doen' in plaats van particulier of koop, moet je gewoon je eisen bijstellen
Onder een brug denk ik.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
In Utrecht zijn er bepaalde wijken, Overvecht en Kanaleneiland, met leefstijlvoorrang. Ik had een inschrijfduur van een paar maanden toen ik een flat daar kreeg. Dus als je geen bezwaar hebt om daar te wonen, kun je dat eens proberen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:
[..]
tsjah den Haag..
Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
Precies. Plus dat die voordelen hebben als "alleen voor huurders tot 29 jaar" en zo.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Dat starters en doorstromers gelijk zjin getrokken is voor de starters een groot voordeel:
starters (paps en mamswoners) en gewone doorstromers gaan ongeveer gelijk op.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Jij werkt voor de woningbouw toch?
Wat zijn nou de meeste mensen die ingeschreven staan?
- mensen die nog bij papa en mama wonen
- mensen die wegens scheiding/schulden/dat soort dingen hun huis uit moeten
- mensen die al een sociale huurwoning hebben, maar een betere willen
- .... (iets anders)
ik zeur welquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dus je staat niet binnenkort op straat..
zeur dan nietje krijgt het komende jaar als je op geschikte woningen (1 a 2 kamer appertementjes) reageert echt wel een aanbieding.
heb vaak te maken met mensen die door onvoorziene situaties (prive) nagenoeg op straat staan, en die geen woning krijgen. Jij hebt nog een dak boven je hoofd
en ja, er zijn genoeg mensen die het er zelf naar maken dat ze dakloos zijn/worden als ze een mooie tv belangrijker vinden dan het betalen van de huur, en daar heb ik geen medelijden mee, maar door het huidige beleid in gemeentes zijn er ook een hoop ECHT schrijnende gevallen, en die wens ik eerder een huis toe dan mensen die nog thuis bij paps en mams wonenNiet dat jij het niet verdient, en natuurlijk wil je graag het huis uit, maar toch...
geduld hebben, en ga anders eens langs een vestiging van een corporatie in de buurt om te vragen of ze een keer met je reacties mee willen kijken, zodat je kunt zien of je op de juiste woningsoorten reageert
Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
De scheiders zijn een kleine groep, en krijgen als ze uit elkaar gaan, de meettijd mee van doorstromer. Dit omdat het geen urgentie waard is, maar situaties toch niet fijn zijn. Dit kan dus verschillen van 2 jaar meettijd tot 30 jaar meettijd.
Daar is zeker wel urgentie van toepassing.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?
dat zou kunnen ja.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?
8 van de 10 verlies ik aan urgentiequote:Op woensdag 4 juni 2008 13:09 schreef Ynske het volgende:
ik zie t probleem niet, hier ook zoekende in Utrecht, sta met mijn inschrijving van 3 jaar regelmatig op/rond plaatst 23
maar urgenties zie ik echt maar weinig langskomen.
dan reageer je blijkbaar alleen op plaatsen in de binnenstad. iets waar je van te voren al bij weet dat je geen kans maakt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef massin het volgende:
[..]
8 van de 10 verlies ik aan urgentie
die andere 2 aan mensen die al ingeschteven staan voor WOII
zonder overdrijven
*slik*quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zou kunnen ja.
En een urgentiecommissie zal je alleen een urgentie toekennen als je boven de 50 bent ofzo.
Tot je 45 vinden urgentiecommissies dat je best in een particuliere kamer ofzo kunt resideren.. wat ik vaag vind, voor iemand van 38 ofzo, maargoed... zo is het..
Het is 45m2 met eigen badkamer en keuken in een jongerenwoning. Fietsenberging wordt gedeeld net als de centrale ingang maar voor de rest hoef ik niks te delen. Dit alles voor ¤470, per maand inc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven.Wat is dat voor woning en wat kost zoiets?
Hier (regio gooi en vechtstreek) is een starter niet gebonden aan zijn inschrijftijd. Alleen maar aan hoelang hij starter is vanaf zijn 18e.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Als het goed is klopt dat niet...
Ik weet niet waar je woont, maar in principe is een starter gebonden aan zijn inschrijftijd. Dit is zowel in de regio Den Haag als de regio Arnhem/Nijmegen als de regio Groningen zo.. zou het raar vinden als het bji jou anders was. Ik sluit het niet uit, maar ik vind het een vreemd (en oneerlijk) verhaal.
en idd, de duurdere huizen zijn het minst in trek. Boven de huurtoeslaggrens enzo..
lekkere troostquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
je bent niet de enige, doe niet alsof je dat wel bent TS![]()
nee helemaal niet. ijsselstein Nieuwegein Vleuten Transwijk Maarssen etc etc etcquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan reageer je blijkbaar alleen op plaatsen in de binnenstad. iets waar je van te voren al bij weet dat je geen kans maakt.
Nee hoor mijn huur en mijn salaris zijn prima in evenwicht, niets mis mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet?Een kennis van mij heeft dat ook, 3000 salaris en een flatje van 304 euro...
Stad?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Little_Angel het volgende:
Terechte klacht. Ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren, ga me ook binnenkort inschrijven.
dan zul je dus wel werkbinding moeten houdenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb 9 jaar in A´dam en sta nog maar rond plaats 20 voor een fatsoenlijk 1 kamer appartement binnen de ring. Probleem is ook (nou ja, probleem) dat ik wel wat eenvoudigs kan krijgen in Zeeburg of Noord maar ik wil die 9 jaar ook niet meer opgeven voor iets waar ik geen jaren wil blijven zitten.
Dus heb ik het maar helemaal opgegeven en huur lekker particulier en verlaat a´dam binnenkort helemaal. Die inschrijftijd laat ik lekker doortikken voor het geval ik ooit terug wil.
kijk dit bedoel ik...en ik weet dat heeeeel veel mensen dit probleem ook hebben. ik ben nu 5 jaar + ingeschreven en ik ga dat niet verspillen aan een 1kamerflatje op de 11de verdieping in overvecht. om vervolgens nog 20 jaar ingeschreven te staan eer ik een leuk huisje krijg.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb 9 jaar in A´dam en sta nog maar rond plaats 20 voor een fatsoenlijk 1 kamer appartement binnen de ring. Probleem is ook (nou ja, probleem) dat ik wel wat eenvoudigs kan krijgen in Zeeburg of Noord maar ik wil die 9 jaar ook niet meer opgeven voor iets waar ik geen jaren wil blijven zitten.
Dus heb ik het maar helemaal opgegeven en huur lekker particulier en verlaat a´dam binnenkort helemaal. Die inschrijftijd laat ik lekker doortikken voor het geval ik ooit terug wil.
als je 18 bent zou ik me maar ZSM inschrijvenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Little_Angel het volgende:
Terechte klacht. Ben benieuwd hoelang het bij mij gaat duren, ga me ook binnenkort inschrijven.
Dus eigenlijk is het een luxe-probleem. Net als bij vandaag, die blijkbaar ook in de particuliere sector kan huren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef massin het volgende:
[..]
kijk dit bedoel ik...en ik weet dat heeeeel veel mensen dit probleem ook hebben. ik ben nu 5 jaar + ingeschreven en ik ga dat niet verspillen aan een 1kamerflatje op de 11de verdieping in overvecht. om vervolgens nog 20 jaar ingeschreven te staan eer ik een leuk huisje krijg.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:21 schreef skiczukie het volgende:
Wat is nou eigenlijk de invloed van economische binding of niet op je kansen op een woning?
idd tis bij TS idd een luxe probleemquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het een luxe-probleem. Net als bij vandaag, die blijkbaar ook in de particuliere sector kan huren.
ik zie dit niet als een luxe probleem. als ik dat zo'n huis zou willen in zo'n buurt zou willen wonen zou ik kraker wordenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is het een luxe-probleem. Net als bij vandaag, die blijkbaar ook in de particuliere sector kan huren.
Wat een land, wat een land. Waar zo'n groot deel der woningen in handen is van cooperaties en volwassen mensen afhankelijk zijn van commissies die bepalen dat ze tot hun 45-ste gemakkelijk in een één-kamerappartement kunt wonen!quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zou kunnen ja.
En een urgentiecommissie zal je alleen een urgentie toekennen als je boven de 50 bent ofzo.
Tot je 45 vinden urgentiecommissies dat je best in een particuliere kamer ofzo kunt resideren.. wat ik vaag vind, voor iemand van 38 ofzo, maargoed... zo is het..
Met een particuliere kamer wordt toch meestal een kamer bedoeld zoals studenten ze ook hebben? Dus met gedeelde sanitaire en kookvoorzieningen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat een land, wat een land. Waar zo'n groot deel der woningen in handen is van cooperaties en volwassen mensen afhankelijk zijn van commissies die bepalen dat ze tot hun 45-ste gemakkelijk in een één-kamerappartement kunt wonen!
Dus eigenlijk verwacht je dat je je in kunt schrijven en binnen 1 a 2 jaar het huis van je dromen hebt waar je de rest van je leven kunt blijven wonen? Dream on zou ik zeggen. Ik heb ook eerst een aantal crapflatjes moeten verslijten voor ik zit waar ik nu zit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:38 schreef massin het volgende:
[..]
kijk dit bedoel ik...en ik weet dat heeeeel veel mensen dit probleem ook hebben. ik ben nu 5 jaar + ingeschreven en ik ga dat niet verspillen aan een 1kamerflatje op de 11de verdieping in overvecht. om vervolgens nog 20 jaar ingeschreven te staan eer ik een leuk huisje krijg.
waar zie jij dat ik het over 1 a 2 jaar heb???quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verwacht je dat je je in kunt schrijven en binnen 1 a 2 jaar het huis van je dromen hebt waar je de rest van je leven kunt blijven wonen? Dream on zou ik zeggen. Ik heb ook eerst een aantal crapflatjes moeten verslijten voor ik zit waar ik nu zit.
zoals ik al zeg je reageert verkeerd:quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef massin het volgende:
[..]
waar zie jij dat ik het over 1 a 2 jaar heb???
ik ben meer als 5 jaar ingeschreven lijkt me wel tijd om eindelijk een huis te krijgen.
vraag niet veel alleen wel iets meer dan een kraakpand
en nogmaals! ik vind het niet erg om huizen te verliezen aan mensen die eerlijk en langer ingeschreven staan.
dit stukje text is wat mij frustreerd:
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 01-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 07-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 05-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 27-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 01-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 17-02-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 17-09-2007
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 03-04-2008
de woning is aangeboden aan een kandidaat met een urgentie van 02-03-2008
quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
zoals ik al zeg je reageert verkeerd:
de laatste reacties van mij
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 06-09-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 06-03-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 11-03-2004.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 20-05-2003.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 28-01-2003.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 20-08-1999.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 09-10-2001.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 26-03-2002.
De woning is geaccepteerd door een kandidaat met een wachttijd van 13-03-2002.
Nou, met heeeel veeeeel moeite hoor. De enige manier is om met meerdere mensen te huren (als je een verhuurder kan vinden die dat toestaat). Ik heb dan ook nog nooit zonder huisgenoot gewoond in Amsterdam. Ook de reden dat ik weg ga.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
mijn eisen zijn volkomen reeel, neem genoegen met elk huisje/ appartementje met 2 of 3 kamers en wat er beetje netjes uitzietquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Toch zou het best kunnen dat je eisen niet reeël zijn, massin. Moblo gaf de tip je woningkeuze eens te overleggen met woningnet, die kunnen je daar vast meer over vertellen.
ik heb t idee dat je teveel eisen hebt aan een woning.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:29 schreef massin het volgende:
[..]
hoe kan ik in godsnaam verkeerd reageren?![]()
ik zie een huis op de site, kijk bog bij bijzonderheden of er geen urgentie op staat, reageer en vervolgens raak ik m kwijt.
je kan toch niet van te voren weten waar urgentie op zit en waar niet?
5 jaar vind ik nog weinig, zeker voor de wat gewilde wijken of steden. Misschien inderdaad je zoekgrenzen eens wat bijstellen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:20 schreef massin het volgende:
[..]
waar zie jij dat ik het over 1 a 2 jaar heb???
ik ben meer als 5 jaar ingeschreven lijkt me wel tijd om eindelijk een huis te krijgen.
vraag niet veel alleen wel iets meer dan een kraakpand
dan weet ik het ook niet en heb het misschien toch met mijn naam te maken ...quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb t idee dat je teveel eisen hebt aan een woning.
ik vind t vreemd dat jij allemaal urgenties krijgt terwijl je zegt dezelfde eisen te stellen als ik doe, en ja ik reageer ook in bv maarssen, maar ook tuindorp, zeeheldenbuurt, lunetten, zuilen en andere plekken. terwijl ik in mijn laatste reacties totaal geen urgenties erbij heb zitten.
rond welke prijsklasse reageer jij dan? daar zou t verschil in moeten zitten dan
nogmaals als ik huizen verlies aan mensen die langer ingeschreven staan heb ik daar geen probleem mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
5 jaar vind ik nog weinig, zeker voor de wat gewilde wijken of steden. Misschien inderdaad je zoekgrenzen eens wat bijstellen?
dit is mijn grootste frustratie. 2 maanden zitten en huisje krijgen..quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:36 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het trouwens ook niet goed dat zoiets felbegeerds als een woning weggegeven wordt aan iemand die net ontslagen is uit het gevang. 'Om te voorkomen dat hij weer het slechte pad opgaat.' Zo maak je het de welwillende, belastingbetalende en brave burger wel heel zuur om netjes te blijven. Kunnen deze ex-gevangenen dan niet ergens in Oost-Groningen ofzo geplaatst worden? Dan is de kans dat ze in aanraking komen met hun criminele omgeving ook stukken kleiner.
In een oude school aan de Groest, toevallig?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:28 schreef Thy... het volgende:
[..]
Het is 45m2 met eigen badkamer en keuken in een jongerenwoning. Fietsenberging wordt gedeeld net als de centrale ingang maar voor de rest hoef ik niks te delen. Dit alles voor ¤470, per maand inc.
Want die hebben geen recht op een normale woning of een normaal leven? Jij kan ook ik een zeecontainer of een asielzoekerscentrum gaan, maar dat zou je ook niet accepteren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:53 schreef massin het volgende:
[..]
dit is mijn grootste frustratie. 2 maanden zitten en huisje krijgen..
als ik het kon omdraaien 5jaar geleden had ik t zo gedaan
ex-gevangenen kunnen ergens in een zeecontainer of ex asielzoekers centrum met z'n allen
Hij accepteert een studiootje niet eens.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Want die hebben geen recht op een normale woning of een normaal leven? Jij kan ook ik een zeecontainer of een asielzoekerscentrum gaan, maar dat zou je ook niet accepteren.
zucht .....dat ik dit nog moet verklarenquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Want die hebben geen recht op een normale woning of een normaal leven? Jij kan ook ik een zeecontainer of een asielzoekerscentrum gaan, maar dat zou je ook niet accepteren.
Het gaat erom dat ze in Nederland meer recht op een woning hebben. Wanneer je hier terroriseert krijg je eerder je zin. Dat is niet goed en leidt uiteindelijk tot steeds meer terreur. Vind het al verwonderlijk dat mensen nog steeds willen wonen in een stad waar je vijfentwintig!! jaar moet wachten om fatsoenlijk en betaalbaar te kunnen wonen! Vijfentwintig jaar, dat is 1/3 van je leven. Het eerste deel zit je bij je ouders, het tweede wacht je op een woning of woon je ondermaats, en tenslotte, van je 50-ste tot je 75-ste mag je dan ergens zitten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ze in Nederland meer recht op een woning hebben. Wanneer je hier terroriseert krijg je eerder je zin. Dat is niet goed en leidt uiteindelijk tot steeds meer terreur. Vind het al verwonderlijk dat mensen nog steeds willen wonen in een stad waar je vijfentwintig!! jaar moet wachten om fatsoenlijk en betaalbaar te kunnen wonen! Vijfentwintig jaar, dat is 1/3 van je leven. Het eerste deel zit je bij je ouders, het tweede wacht je op een woning of woon je ondermaats, en tenslotte, van je 50-ste tot je 75-ste mag je dan ergens zitten.
Nee maar om nu voorrang te krijgen is wel weer het andere uitterste..quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ga lekker zolang op een studentenkamer zittenquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef massin het volgende:
[..]
zucht .....dat ik dit nog moet verklaren
tuurlijk hebben die wel recht op een normaal mensen...iedereen gelijke rechten, dus achteraan sluiten.
bovendien heb ik als brave burger met >5 jaar wachttijd meer recht op een woning dan een crimineel/ ex-crimineel die nieteens ingeschreven staat.
nee. geef die studio's maar aan ontslagen criminelenquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:02 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Hij accepteert een studiootje niet eens.
Of als je uit die zandbak komt richting het oosten waar mensen nog vinden dat godlastering bestraft moet worden met de dood...quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
heb vaak te maken met mensen die door onvoorziene situaties (prive) nagenoeg op straat staan, en die geen woning krijgen. Jij hebt nog een dak boven je hoofd
dit snap ik dus nietquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:05 schreef massin het volgende:
[..]
nee. geef die studio's maar aan ontslagen criminelen
als ik een studio of studentenpand wil ga ik wel kraken
geen optiequote:Op woensdag 4 juni 2008 15:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
ga lekker zolang op een studentenkamer zitten
als jij je nog moet inschrijven bij Entree, kun je lang wachten op een huisje in Arnhem.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:34 schreef Little_Angel het volgende:
Studio is geen studentenkamer. Ik heb ook een studio, ik heb gewoon mijn eigen meuk en deel op de voordeur na niets.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:08 schreef massin het volgende:
[..]
geen optie
ik wil uit huis omdat ik toe ben aan me privicy en omdat ik iets wil wat van mij is..
in een vies studentepad te gaan zitten met 20 bewoners en 1 keuken en douche is dus geen optie, dan blijf ik liever thuis
als je te kritisch bent zit er idd niets anders opquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:08 schreef massin het volgende:
[..]
geen optie
ik wil uit huis omdat ik toe ben aan me privacy en omdat ik iets wil wat van mij is..
in een vies studentepad te gaan zitten met 20 bewoners en 1 keuken en douche is dus geen optie, dan blijf ik liever thuis
Ja, want dan heb je kennelijk asiel gekregen op mensenrechtengrondslag. Omdat wij hier in Nederland vinden dat je voor een grondrecht als vrijheid van meningsuiting (en nergens voor) niet de doodstraf hoort te krijgen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Of als je uit die zandbak komt richting het oosten waar mensen nog vinden dat godlastering bestraft moet worden met de dood...
Dan ben je namelijk zielig en verdien je een huis.
eenschquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
niet iedere studentenkamer deel je met 20 personenquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:08 schreef massin het volgende:
[..]
geen optie
ik wil uit huis omdat ik toe ben aan me privacy en omdat ik iets wil wat van mij is..
waarom moet iedereen onderaan beginnen??quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
dit snap ik dus niet
iedereen moet onderaan beginnen, waarom jij dan niet?
Vind ik niet, wat hij zoekt is prima te vinden op de particuliere markt. Je betaald alleen wat meer huur. (cq je word afgezet door een huisjesmelker) maar ach, je kan niet alles hebben.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
niet iedere studentenkamer deel je met 20 personen
wij zijn nu met 3 en vies is t al helemaal niet
maar zoals ik al zeg, je stelt teveel eisen
ja maar particulier wil hij niet zoeken, t moet allemaal via woningnet, en daar heb je wachttijden, logisch, niet iedereen wil meer betalen door particulier te gaan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vind ik niet, wat hij zoekt is prima te vinden op de particuliere markt. Je betaald alleen wat meer huur. (cq je word afgezet door een huisjesmelker) maar ach, je kan niet alles hebben.
Die van mij is ook zo lui als de pest. (woon al 2 jaar met een ontbrekende brievenbus, zit alleen een gat, en de trap is toe aan wat restauratie al 2 jaar)
Voordeel is wel dat ik vroeger nogal eens mijn huur te laat betaalde maar heb ik hem nooit over gehoord.
Te hoge eisen, end of story.....quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:17 schreef massin het volgende:
[..]
waarom moet iedereen onderaan beginnen??
ok ik zal mezelf wat beter proberen te verklaren:
het is niet dat ik het NIET WIL...het is dat het me onmogelijk word gemaakt. als ze me nou een studio zouden aanbieden waar ik eerst 2 jaar moet verslijten om vervolgens een groter huisje te krijgen had ik dat zo gedaan.
maar als ik nu met mijn 26 jaar een studio'tje zou nemen in me eentje ben ik me inschrijvingstijd kwijt.
laten we zeggen dat ik over 1 jaar wil samen wonen mogelijk trouwen en kinderen krijgen...hoe lang moet ik dan wachten eer ik een fatsoenlijk huis krijg?
minimaal 7 jaar
dus dat zou betekenen dat ik dan min 7 jaar vast zou zitten aan mijn veelste kleine studio'tje...
en dat wil ik niet
dat bedoel ikquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
echter, als je nú een kamer zou nemen in een klein huis, BLIJF je starter (want je laat geen woning achter), houd je je inschrijftijd én ben je het huis uit
dát is de optie die je nu hebt
Je doet net of je de rest van je leven van de woningbouw afhankelijk zal blijven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:17 schreef massin het volgende:
[..]
waarom moet iedereen onderaan beginnen??
ok ik zal mezelf wat beter proberen te verklaren:
het is niet dat ik het NIET WIL...het is dat het me onmogelijk word gemaakt. als ze me nou een studio zouden aanbieden waar ik eerst 2 jaar moet verslijten om vervolgens een groter huisje te krijgen had ik dat zo gedaan.
maar als ik nu met mijn 26 jaar een studio'tje zou nemen in me eentje ben ik me inschrijvingstijd kwijt.
laten we zeggen dat ik over 1 jaar wil samen wonen mogelijk trouwen en kinderen krijgen...hoe lang moet ik dan wachten eer ik een fatsoenlijk huis krijg?
minimaal 7 jaar
dus dat zou betekenen dat ik dan min 7 jaar vast zou zitten aan mijn veelste kleine studio'tje...
en dat wil ik niet
Jij vind jezelf dus belangrijker dan een ex-crimineel? Jij hebt nog een dak boven je hoofd nu, zo iemand niet als ze net op straat staan. Voorrang lijkt me dus niets mis mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:03 schreef massin het volgende:
bovendien heb ik als brave burger met >5 jaar wachttijd meer recht op een woning dan een crimineel/ ex-crimineel die nieteens ingeschreven staat.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
niet iedere studentenkamer deel je met 20 personen
wij zijn nu met 3 en vies is t al helemaal niet
maar zoals ik al zeg, je stelt teveel eisen
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je te kritisch bent zit er idd niets anders op
lijkt wel of ik chinees lul..quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
- je wil geen huisgenoten
- je wil óók geen eenkamerwoning
- je wil niet op de bovenste etage
- je wil niet > 500 betalen
- je blijft nog liever thuis.
Probleem opgelost!
Zo makkelijk moet je het niet wegschrijven. Want die wachtrijen zijn gewoon achterlijk laten we daar wel eerlijk en rechtuit over blijven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
als je eisen hebt op je 21ste moet je dokken, klaar
tuurlijk MAG je eisen hebben, en tuurlijk HOEF je niet onderaan te beginnen, maarja, dan moet je ook niet zeuren dat het je geld gaat kosten
kamer heb ik thuis al.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
echter, als je nú een kamer zou nemen in een klein huis, BLIJF je starter (want je laat geen woning achter), houd je je inschrijftijd én ben je het huis uit
dát is de optie die je nu hebt
jouw bedje is toch ook gespreid. je hebt een dak boven je hoofd. je hebt de mogelijkheid om iets anders te accepteren wat is het probleemquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef massin het volgende:
[..]
[..]
[..]
lijkt wel of ik chinees lul..
ik ben kritisch ja...ik stel eisen ja. moet ik maar elke bot accepteren die me toegesmeten word??
terwijl voor anderen heerlijk hun bedje door de overheid word gespreid???
vaak is het nog zo dat een huis volledig ingericht word. ben ik dan de enige die hier onrecht inziet??
dat komt omdat ik aan me toekomst denk en niet na het accepteren van een studio nog 7 jaar wil wachten om iets anders te krijgen.
lees me vorige reactie voor mijn uitleg
tuurlijk is de wachttijd lang, daar loop ik zelf ook tegenop, zou liever ook een huisje voor mezelf hebben ipv een studentenhuis terwijl ik werk, maar particulier een huisje huren is nu voor mij geen optie, iets met momenteel ziek zijn.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Zo makkelijk moet je het niet wegschrijven. Want die wachtrijen zijn gewoon achterlijk laten we daar wel eerlijk en rechtuit over blijven.
En als ik dan kijk wat waar voorrang op krijgt...
nou, ga de politiek in en doe er wat aan...quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef McKillem het volgende:
[..]
Zo makkelijk moet je het niet wegschrijven. Want die wachtrijen zijn gewoon achterlijk laten we daar wel eerlijk en rechtuit over blijven.
En als ik dan kijk wat waar voorrang op krijgt...
Lees mijn reactie daarna dan ookquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:23 schreef massin het volgende:
lijkt wel of ik chinees lul..
ik ben kritisch ja...ik stel eisen ja. moet ik maar elke bot accepteren die me toegesmeten word??
terwijl voor anderen heerlijk hun bedje door de overheid word gespreid???
vaak is het nog zo dat een huis volledig ingericht word. ben ik dan de enige die hier onrecht inziet??
dat komt omdat ik aan me toekomst denk en niet na het accepteren van een studio nog 7 jaar wil wachten om iets anders te krijgen.
lees me vorige reactie voor mijn uitleg
nee.quote:
Als je zo makkelijk de politiek in kon zat ik er al.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, ga de politiek in en doe er wat aan...
ik moet ook mensen urgenties geven waarvan ik denk 'screw you! ik verdien ook een groter huis!'
De wachttijden ZIJN klote, zijn KUT en zijn LANG, maar daar verandert niets aan zolang er niet meer woningen beschikbaar komen. Want ja, de herstructurering van wijkdelen met flats (die vaak plat gaan omdat het niet 'sjiek' is) waar minder (mooie ruime) woningen voor in de plaats komen, dat is de schuld van de overheid/gemeente, daar kunnen de corporaties niets aan doen..
En nou ja, wij zijn nu ook met een inschrijftijd van 5.5 jaar aan het reageren op woningen.
Niet in de beste wijken, WANT daar maak je geen kans, niet de te grote woningen, want daar maak je geen kans. Je moet reageren op wat er voor je beschikbaar is, want je zult je helaas in het huidige beleid moeten schikken. Als je je daar in schikt, kun je elke week wel een KLB topic openen over hoeveel mensen met een U1 nu weer voor je zijn gekomen bij een eengezinswoning
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Lees mijn reactie daarna dan ookJe situatie blijft op andere gebieden dan dat je wil trouwen ook niet hetzelfde, dus je kansen vergroten
![]()
En doe nou niet of die mensen die urgentie krijgen dat hebben omdat ze het zo fijn hebben. Je zegt toch zelf dat je dan liever thuis blijft? Je bent toch niet verplicht bij papa en mama weg te gaan?
MR. nog welquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:32 schreef massin het volgende:
[..]
nee.
bepaalde dingen zijn gewoon scheef...en dat moet je gewoon erkennen al ben je mr woningnet himself
en dan kan je 2 dingen doen.
voorover bukken en alles maar accepteren
of blijven zeuren en zaniken en je poot stijf houden
ik kies voor het laatste, waar jij voor kiest is duidelijk
ja, want niet iedereen hoeft onderaan te beginnen, jeweetschquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Ynske het volgende:
TS wat ik overigens niet begrijp
je zegt vrijdag verhaal te gaan halen
wat denk je dat je dan bereikt?
dat ze meteen een 1sgezinswoning in de beste wijk voor je hebben voor 200 euro in de maand?
Deze redenatie gaat dit land wel van naar de kloten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je hebt het maar te accepteren,
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij vind jezelf dus belangrijker dan een ex-crimineel? Jij hebt nog een dak boven je hoofd nu, zo iemand niet als ze net op straat staan. Voorrang lijkt me dus niets mis mee.
quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, want niet iedereen hoeft onderaan te beginnen, jeweetsch
sterkte met stikken in zelfmedelijden
mr woningbouw jah..was niet direct naar jou toe mevrouwtje...bij wijze van spreken, weet je welquote:Op woensdag 4 juni 2008 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
MR. nog wel![]()
als je potdomme nou eens LEEST wat ik tik, dan LAS je al dat het klote is dat je zo lang moet wachten, dat ik weet hoe het zit, en dat de boel is gaan stagneren na privatisering. Echter, mijn geweldige salaris heb ik wel te danken aan die privatisering
je hebt het maar te accepteren, tenzij je er zelf iets aan doet, en jij houdt je poot stijf en zeurt op een INTERNETFORUM als Fok! door hier een KLB topic te openen...
ja, je hebt woningnet nu flink gepwned![]()
![]()
wie zegt dat ik dat wil???quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef Ynske het volgende:
TS wat ik overigens niet begrijp
je zegt vrijdag verhaal te gaan halen
wat denk je dat je dan bereikt?
dat ze meteen een 1sgezinswoning in de beste wijk voor je hebben voor 200 euro in de maand?
Ohyeah, nice people finish last. Cliché maar correct.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:46 schreef massin het volgende:
[..]
wie zegt dat ik dat wil???
ik ga gewoon zeiken...lucht misschien een beetje op.
en we weten allemaal dat zeikerds verderkomen in dit land.
Eigenlijk wel, want nu krijg je als ex-gedetineerde in feite voorrang op een betere woning dan jan modaal.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij vind jezelf dus belangrijker dan een ex-crimineel? Jij hebt nog een dak boven je hoofd nu, zo iemand niet als ze net op straat staan. Voorrang lijkt me dus niets mis mee.
dit is ook wat ik probeer duidelijk te maken.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, want nu krijg je als ex-gedetineerde in feite voorrang op een betere woning dan jan modaal.
Laat die ex-gedetineerden lekker particulier huren.![]()
En ja, ik zie mezelf inderdaad belangrijker daar ik geen crimineel ben en die zin dus beter burger ben.
optie 3: jezelf niet zo afhankelijk en verongelijkt opstellen. Fuck de woningbouw.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:32 schreef massin het volgende:
[..]
nee.
bepaalde dingen zijn gewoon scheef...en dat moet je gewoon erkennen al ben je mr woningnet himself
en dan kan je 2 dingen doen.
voorover bukken en alles maar accepteren
of blijven zeuren en zaniken en je poot stijf houden
ik kies voor het laatste, waar jij voor kiest is duidelijk
ik werk hard...sinds me 14de nonstop bijna.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:00 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
optie 3: jezelf niet zo afhankelijk en verongelijkt opstellen. Fuck de woningbouw.
Ga hard werken en particulier huren of kopen. Als je op je 26e nog bij je ouders woont heb je genoeg kunnen sparen lijkt me. Of wees creatief en huur iets met een vriend of probeer anti-kraak te gaan wonen.
Overigens mag je blij zijn dat je nog bij je ouders MAG wonen. Ieder ander had je op die leeftijd allang vriendelijk gevraagd te vertrekken.
De ex-gedetineerde is ook geen crimineel. En deze samenleving is zo in elkaar gezet dat deze mensen een tweede kans krijgen zodat de klaagbaak niet volstroomt met mensen die 's avonds niet meer over straat durven omdat alle ex-gedetineerde in herhaling vallen. En welke manier is beter voor een tweede kans dan een dak boven je hoofd.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
En ja, ik zie mezelf inderdaad belangrijker daar ik geen crimineel ben en die zin dus beter burger ben.
Op grond waarvan heb je meer recht? Je zei zelf al dat iedereen gelijk moet zijn, alleen mensen die al een dak boven het hoofd hebben (zoals jij bij de ouders) kunnen dus best even wachten ten gunste van mensen die dat niet hebben zoals een ex-crimineel. Onder bepaalde omstandigheden is er dus niets mis met urgentie.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:39 schreef massin het volgende:
[..]
belangrijker nee...
meer recht ja...
en als ik jou moet geloven vind je het dus niet erg als een ex-crimineel voorrang krijgt. en de brave burgers maar vooroverbukken en accepteren?
te gek voor woorden is mijn mening
quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:09 schreef xminator het volgende:
Dan mot je je school afmaken en betere werk vinden.
Jullie zeggen zelf dat iedereen gelijk moet zijn, dus jij bent ook gelijk aan een ex-crimineel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:57 schreef McKillem het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, want nu krijg je als ex-gedetineerde in feite voorrang op een betere woning dan jan modaal.
Laat die ex-gedetineerden lekker particulier huren.![]()
moet ik weer met een voorbeeldje komen?????quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Op grond waarvan heb je meer recht? Je zei zelf al dat iedereen gelijk moet zijn, alleen mensen die al een dak boven het hoofd hebben (zoals jij bij de ouders) kunnen dus best even wachten ten gunste van mensen die dat niet hebben zoals een ex-crimineel. Onder bepaalde omstandigheden is er dus niets mis met urgentie.
gelijk ja....quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jullie zeggen zelf dat iedereen gelijk moet zijn, dus jij bent ook gelijk aan een ex-crimineel.
Ik heb geen voorbeeld nodig, ik zeg alleen dat ex-criminelen (met nadruk op ex, dus geen crimineel meer) in mijn ogen wel urgentie verdienen tov mensen zoals jij die al onderdak hebben en alles voor elkaar hebben. Als je iemand de gevangenis uitschopt en ze hebben niets, dan vervallen ze nog sneller weer in het oude gedrag. En dat wil je ook niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:14 schreef massin het volgende:
[..]
moet ik weer met een voorbeeldje komen?????
is het dan zo moeilijk te begrijpen dat iemand die langer wacht meer recht heeft...en helemaal dan iemand die zelf gekozen heeft z'n leven te verneuken??
gaat niet alleen om koop, als je meer verdient of alle snetjes opgespaard had de laatste 12 jaar dat je al werkt dan kan je toch particulier huren.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef massin het volgende:
[..]
your point.. kardesh??
er zijn meerdere redenen waarom ik niet voor koop wil gaan, jij als kardash zou dat moeten begrijpen
Oke kardesquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef massin het volgende:
[..]
your point.. kardesh??
er zijn meerdere redenen waarom ik niet voor koop wil gaan, jij als kardash zou dat moeten begrijpen
Je hebt het niet mis, alleen is dit geen urgentie op basis van inschrijfduur, maar op basis van noodzaak. Of wil je iemand op straat laten staan omdat jij zo nodig een huis wilt? Waar zou een ex-crimineel naar toe moeten zolang ze wachten?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:16 schreef massin het volgende:
[..]
gelijk ja....
gelijkheid betekend wi het langst wacht komt het eerrst aan de beurt...
anders is er geen spraken van gelijk toch? of heb ik het mis???
dus ik moet 800 tot 1200 euro gaan betalen aan een rothuis waar mijn buurman 300 euro voor betaald???omdat hij uit de bak komt??quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:17 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
gaat niet alleen om koop, als je meer verdient of alle snetjes opgespaard had de laatste 12 jaar dat je al werkt dan kan je toch particulier huren.
De sociale woningbouw bestaat als vangnet voor mensen die inderdaad geen kans hebben op een andere manier te huren (wegens ziekte, scheiding, werkloosheid) of die in een noodsituatie zitten en nergens heen kunnen. Leuk als je je voor de zekerheid inschrijft op de wachtlijst en soms lukt het op den duur om er tussen te komen maar het is geen basisrecht voor gezonde, werkende jonge mensen.
Dus niks oneerlijks aan.
weet je je janktquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef massin het volgende:
[..]
dus ik moet 800 tot 1200 euro gaan betalen aan een rothuis waar mijn buurman 300 euro voor betaald???omdat hij uit de bak komt??
is dat eerlijk? en gerechtigheid?
nee sorry ik weiger zo diep voorver te bukken
ik heb een hele goede baan en verdien voor mijn doen genoeg
voor 800-1200 euro heb jij echt wel een veel mooier huis dan je buurman en in een betere buurt. En dat is geen bukken, dat is juist trots. Niet op de staat willen teren en niet afhankelijk willen zijn van wachtlijsten etc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:21 schreef massin het volgende:
[..]
dus ik moet 800 tot 1200 euro gaan betalen aan een rothuis waar mijn buurman 300 euro voor betaald???omdat hij uit de bak komt??
is dat eerlijk? en gerechtigheid?
nee sorry ik weiger zo diep voorver te bukken
ik heb een hele goede baan en verdien voor mijn doen genoeg
er zijn meer opties dan iemand op straat te gooien...quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je hebt het niet mis, alleen is dit geen urgentie op basis van inschrijfduur, maar op basis van noodzaak. Of wil je iemand op straat laten staan omdat jij zo nodig een huis wilt? Waar zou een ex-crimineel naar toe moeten zolang ze wachten?
koophuis neem ik niet ( heb zo me redenen )quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
weet je je jankt
als je genoeg verdient dan heb je de Sociale woningbouw niet nodig
dan huur je particulier of koop je een huis
wees orgineel je valt in de herhaling schatquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:23 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
voor 800-1200 euro heb jij echt wel een veel mooier huis dan je buurman en in een betere buurt. En dat is geen bukken, dat is juist trots. Niet op de staat willen teren en niet afhankelijk willen zijn van wachtlijsten etc.
En als je genoeg verdient wat is dan het probleem, huur een leuk flatje van 600,-
Maar goed, je zwelgt blijkbaar liever in zelfmedelijden op je 26e bij pappie en mammie.
Waarom moet dat dak boven het hoofd direct danwel indirect ten koste gaan van jan modaal?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:08 schreef Thy... het volgende:
[..]
De ex-gedetineerde is ook geen crimineel. En deze samenleving is zo in elkaar gezet dat deze mensen een tweede kans krijgen zodat de klaagbaak niet volstroomt met mensen die 's avonds niet meer over straat durven omdat alle ex-gedetineerde in herhaling vallen. En welke manier is beter voor een tweede kans dan een dak boven je hoofd.
Dat heb ik waar precies gezegd?quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jullie zeggen zelf dat iedereen gelijk moet zijn, dus jij bent ook gelijk aan een ex-crimineel.
schatquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:26 schreef massin het volgende:
[..]
koophuis neem ik niet ( heb zo me redenen )
sociale huur is voor mensen die graag bukken
ben liever een jankert dan dat ik zo zou bukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |