abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59113333
wat heb ik een ongelovelijke haat voor hun ontwikkeld.

sta je al >5 jaar ingeschreven en nog geen huis kirijgen.
op zich vind ik dat zo erg niet als ik eerlijk een huis verlies aan iemand die gewoon langer wacht. maar dat is 9 van de 10 keer niet het geval bij mij.

je mag per 2 weken op 4 huizen reageren en het is zo vaak voorgekomen dat ik 4 van de 4 gewoon verlies aan die schijt urgentie mensen. dat zijn dus mensen die uit de cel komen, mensen die wegens verschillende reden uit huis worden geplaatst mensen die liegen en bedriegen om urgentie te krijgen ( ja dat gebeurd ook ).
je kan dus lang wachten in nederland voor je als brave burger die netjes op z'n beurt wacht een huisje krijgt.

ik ga denk ik ook maar voor urgentie...want zoals ik het nu zie was het voor mij veel makkelijker om eerst ff paar maanden in de cel gegooid te worden om vervolgens meteen een huis te krijgen.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:49:52 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_59113377
Ik kreeg na één jaar gewoon een ééngezinswoning met tuin toegewezen in Den Haag. Zonder te reageren.

TS kan er gewoon niet mee om gaan.
pi_59113386
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:51:07 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_59113410
Meerdere malen een huis aangeboden gekregen zonder enige vorm van urgentie. Je doet echt iets verkeerd denk ik.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_59113426
1) urgentie krijg je (tegenwoordig) niet zomaar
2) de meeste urgenten zijn stadsvernieuwingsurgenten wiens huis door de gemeente wordt platgegooid (ga dus daar maar klagen)
3) 5 jaar is gemiddeld. het ligt er ook aan waar je op reageert: je moet geen riant paleis verwachten
4) TS kan er niet mee omgaan
Ja doei.
pi_59113452
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik kreeg na één jaar gewoon een ééngezinswoning met tuin toegewezen in Den Haag. Zonder te reageren.

TS kan er gewoon niet mee om gaan.
tsjah den Haag..

Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:53:10 #7
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_59113458
Je hebt een buitenlandse naam ?
I never workout
pi_59113461
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:

[..]

tsjah den Haag..

Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
Utrecht moeilijker dan Den Haag?

dream on
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:54:20 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59113480
Herken wel een deel van de frustratie van TS, maar de hoeveelheid urgenties lijkt mij wat hoog.

Ik heb wel de nodige klachten overhet toewijzingsbeleid van Woningnet, idd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59113495
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:53 schreef reetveter het volgende:
Je hebt een buitenlandse naam ?
1 jaar wachten hier, met zo'n naam.
pi_59113532
het toewijzingsbeleid is het probleem niet, wel het aanbod van woningen en het aantal woningzoekenden.

Als vervolgens een (grote) gemeente ook nog hele delen van wijken gaat slopen en die mensen allemaal voorrang krijgen, is er voor de ' normale huurder ' nagenoeg niets meer te vinden.

Fijn, die stadsvernieuwing, maar de gemeentes zijn blijkbaar niet echt heel erg op de hoogte van de woningnood
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 12:57:43 #12
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_59113554
Kan je langer sparen.
Dus niet zeuren.

Slotje.
pi_59113560
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
ja
pi_59113590
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:51 schreef karr-1 het volgende:
Meerdere malen een huis aangeboden gekregen zonder enige vorm van urgentie. Je doet echt iets verkeerd denk ik.
Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet? Een kennis van mij heeft dat ook, 3000 salaris en een flatje van 304 euro...
pi_59113620
ik zal zo even een printscrn plaatsen
pi_59113653
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:57 schreef massin het volgende:

[..]

ja
dus je staat niet binnenkort op straat..

zeur dan niet je krijgt het komende jaar als je op geschikte woningen (1 a 2 kamer appertementjes) reageert echt wel een aanbieding.

heb vaak te maken met mensen die door onvoorziene situaties (prive) nagenoeg op straat staan, en die geen woning krijgen. Jij hebt nog een dak boven je hoofd

en ja, er zijn genoeg mensen die het er zelf naar maken dat ze dakloos zijn/worden als ze een mooie tv belangrijker vinden dan het betalen van de huur, en daar heb ik geen medelijden mee, maar door het huidige beleid in gemeentes zijn er ook een hoop ECHT schrijnende gevallen, en die wens ik eerder een huis toe dan mensen die nog thuis bij paps en mams wonen Niet dat jij het niet verdient, en natuurlijk wil je graag het huis uit, maar toch... geduld hebben, en ga anders eens langs een vestiging van een corporatie in de buurt om te vragen of ze een keer met je reacties mee willen kijken, zodat je kunt zien of je op de juiste woningsoorten reageert
Ja doei.
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:02:31 #17
140318 Thy...
Met puntjes
pi_59113682
Ik sta sinds oktober ingeschreven, 17 juli krijg ik de sleutel van mijn woningbouw appartementje in het centrum van Hilversum
Zonder urgentie, gewoon reageren op een huis wat voor mensen t/m 22 jaar is, 2 weken voor je 23 wordt.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  woensdag 4 juni 2008 @ 13:02:53 #18
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_59113691
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
het toewijzingsbeleid is het probleem niet, wel het aanbod van woningen en het aantal woningzoekenden.
...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_59113692
dat is meer geluk dan wijsheid maar gefeliciteerd
Ja doei.
pi_59113722
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Thy... het volgende:
Ik sta sinds oktober ingeschreven, 17 juli krijg ik de sleutel van mijn woningbouw appartementje in het centrum van Hilversum
Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven. Wat is dat voor woning en wat kost zoiets?
pi_59113755
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.

V.
dat is dan per corporatie verschillend.

Bij ons in de regio verhuren we dat soort woningen alleen aan huishoudens met 3 of meer personen.
Evenals de kleinere woningen aan max. 1 of 2 persoons huishoudens.

Sinds de markt is opengesteld, mag elke corporatie haar eigen beleid bepalen, en dan maken sommigen niet altijd de juiste beslissingen.

Dat starters en doorstromers gelijk zjin getrokken is voor de starters een groot voordeel: voorheen kwam je nagenoeg niet aan een woning met meer dan 1 kamer. Ik ben het met je eens dat je als 1 persoonshuishouden geen eengezindswoning moet kunnen krijgen, maar een woon/slaapkamerappertement (dus met maar 1 kamer, die slaap en woonkamer is) is natuurlijk ook niet het max wat je moet kunnen krijgen als starter.
Ja doei.
pi_59113766
Ben het eens met TS.

Amsterdam is veuls te moeilijk. Ik sta nu ook al jaren ingeschreven. Sommige buurten laten 25 jaar op zich wachten. En die sv-kandidaten Kotsberoerd word je ervan!

En nee; ik woon al op mezelf, ik baal gewoon van de te krappe ruimte.
pi_59113794
nogmaals:

25 jaar is voor grotere woningen, en als je sociale woningbouw wilt 'doen' in plaats van particulier of koop, moet je gewoon je eisen bijstellen
Ja doei.
pi_59113811
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 13:06 schreef kyraaa het volgende:
Ben het eens met TS.

Amsterdam is veuls te moeilijk. Ik sta nu ook al jaren ingeschreven. Sommige buurten laten 25 jaar op zich wachten. En die sv-kandidaten Kotsberoerd word je ervan!
Dat is logisch, en je betaalt maar één keer 60 euro.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 juni 2008 @ 13:09:46 #25
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59113875
ik zie t probleem niet, hier ook zoekende in Utrecht, sta met mijn inschrijving van 3 jaar regelmatig op/rond plaatst 23
maar urgenties zie ik echt maar weinig langskomen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')