tsjah den Haag..quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:49 schreef Armageddon het volgende:
Ik kreeg na één jaar gewoon een ééngezinswoning met tuin toegewezen in Den Haag. Zonder te reageren.
TS kan er gewoon niet mee om gaan.
Utrecht moeilijker dan Den Haag?quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:
[..]
tsjah den Haag..
Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet?quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:51 schreef karr-1 het volgende:
Meerdere malen een huis aangeboden gekregen zonder enige vorm van urgentie. Je doet echt iets verkeerd denk ik.
dus je staat niet binnenkort op straat..quote:
...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
het toewijzingsbeleid is het probleem niet, wel het aanbod van woningen en het aantal woningzoekenden.
Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Thy... het volgende:
Ik sta sinds oktober ingeschreven, 17 juli krijg ik de sleutel van mijn woningbouw appartementje in het centrum van Hilversum
dat is dan per corporatie verschillend.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:02 schreef Verbal het volgende:
[..]
...en de manier waarop daarmee wordt omgesprongen. Als je starters en doorstromers op één hoop veegt, 5-kamer eengezinswoningen toewijst aan éénpersoonshuishoudens, bij voorkeur iemand die uit een scheiding en een koophuis komt, dan schiet het niet op, hoor.
V.
Dat is logisch, en je betaalt maar één keer 60 euro.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:06 schreef kyraaa het volgende:
Ben het eens met TS.
Amsterdam is veuls te moeilijk. Ik sta nu ook al jaren ingeschreven. Sommige buurten laten 25 jaar op zich wachten. En diesv-kandidaten
Kotsberoerd word je ervan!
Inderdaad, randdebiel.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Utrecht moeilijker dan Den Haag?
dream on
Jij werkt voor de woningbouw toch?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
nogmaals:
25 jaar is voor grotere woningen, en als je sociale woningbouw wilt 'doen' in plaats van particulier of koop, moet je gewoon je eisen bijstellen
Onder een brug denk ik.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:50 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Waar woon je nu dan? Nog thuis?
In Utrecht zijn er bepaalde wijken, Overvecht en Kanaleneiland, met leefstijlvoorrang. Ik had een inschrijfduur van een paar maanden toen ik een flat daar kreeg. Dus als je geen bezwaar hebt om daar te wonen, kun je dat eens proberen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:52 schreef massin het volgende:
[..]
tsjah den Haag..
Utrecht is toch wat moeilijker denk ik..helemaal als er op bijna elk huis minimaal 200 reageerders zijn
Precies. Plus dat die voordelen hebben als "alleen voor huurders tot 29 jaar" en zo.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Dat starters en doorstromers gelijk zjin getrokken is voor de starters een groot voordeel:
starters (paps en mamswoners) en gewone doorstromers gaan ongeveer gelijk op.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:10 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Jij werkt voor de woningbouw toch?
Wat zijn nou de meeste mensen die ingeschreven staan?
- mensen die nog bij papa en mama wonen
- mensen die wegens scheiding/schulden/dat soort dingen hun huis uit moeten
- mensen die al een sociale huurwoning hebben, maar een betere willen
- .... (iets anders)
ik zeur welquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dus je staat niet binnenkort op straat..
zeur dan nietje krijgt het komende jaar als je op geschikte woningen (1 a 2 kamer appertementjes) reageert echt wel een aanbieding.
heb vaak te maken met mensen die door onvoorziene situaties (prive) nagenoeg op straat staan, en die geen woning krijgen. Jij hebt nog een dak boven je hoofd
en ja, er zijn genoeg mensen die het er zelf naar maken dat ze dakloos zijn/worden als ze een mooie tv belangrijker vinden dan het betalen van de huur, en daar heb ik geen medelijden mee, maar door het huidige beleid in gemeentes zijn er ook een hoop ECHT schrijnende gevallen, en die wens ik eerder een huis toe dan mensen die nog thuis bij paps en mams wonenNiet dat jij het niet verdient, en natuurlijk wil je graag het huis uit, maar toch...
geduld hebben, en ga anders eens langs een vestiging van een corporatie in de buurt om te vragen of ze een keer met je reacties mee willen kijken, zodat je kunt zien of je op de juiste woningsoorten reageert
Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
De scheiders zijn een kleine groep, en krijgen als ze uit elkaar gaan, de meettijd mee van doorstromer. Dit omdat het geen urgentie waard is, maar situaties toch niet fijn zijn. Dit kan dus verschillen van 2 jaar meettijd tot 30 jaar meettijd.
Daar is zeker wel urgentie van toepassing.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?
dat zou kunnen ja.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dus als iemand vanuit een koophuis door scheiding een sociaal huurhuis wil, kan diegene daar soms héél erg lang op wachten en is daar in principe nooit urgentie voor?
8 van de 10 verlies ik aan urgentiequote:Op woensdag 4 juni 2008 13:09 schreef Ynske het volgende:
ik zie t probleem niet, hier ook zoekende in Utrecht, sta met mijn inschrijving van 3 jaar regelmatig op/rond plaatst 23
maar urgenties zie ik echt maar weinig langskomen.
dan reageer je blijkbaar alleen op plaatsen in de binnenstad. iets waar je van te voren al bij weet dat je geen kans maakt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef massin het volgende:
[..]
8 van de 10 verlies ik aan urgentie
die andere 2 aan mensen die al ingeschteven staan voor WOII
zonder overdrijven
*slik*quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat zou kunnen ja.
En een urgentiecommissie zal je alleen een urgentie toekennen als je boven de 50 bent ofzo.
Tot je 45 vinden urgentiecommissies dat je best in een particuliere kamer ofzo kunt resideren.. wat ik vaag vind, voor iemand van 38 ofzo, maargoed... zo is het..
Het is 45m2 met eigen badkamer en keuken in een jongerenwoning. Fietsenberging wordt gedeeld net als de centrale ingang maar voor de rest hoef ik niks te delen. Dit alles voor ¤470, per maand inc.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Damn, dan kan ik nu ook wel naar Hilversum verhuizen. Ik sta daar sinds september ingeschreven.Wat is dat voor woning en wat kost zoiets?
Hier (regio gooi en vechtstreek) is een starter niet gebonden aan zijn inschrijftijd. Alleen maar aan hoelang hij starter is vanaf zijn 18e.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Als het goed is klopt dat niet...
Ik weet niet waar je woont, maar in principe is een starter gebonden aan zijn inschrijftijd. Dit is zowel in de regio Den Haag als de regio Arnhem/Nijmegen als de regio Groningen zo.. zou het raar vinden als het bji jou anders was. Ik sluit het niet uit, maar ik vind het een vreemd (en oneerlijk) verhaal.
en idd, de duurdere huizen zijn het minst in trek. Boven de huurtoeslaggrens enzo..
lekkere troostquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
je bent niet de enige, doe niet alsof je dat wel bent TS![]()
nee helemaal niet. ijsselstein Nieuwegein Vleuten Transwijk Maarssen etc etc etcquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
dan reageer je blijkbaar alleen op plaatsen in de binnenstad. iets waar je van te voren al bij weet dat je geen kans maakt.
Nee hoor mijn huur en mijn salaris zijn prima in evenwicht, niets mis mee.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je inkomsten zijn te hoog voor je woning is het niet?Een kennis van mij heeft dat ook, 3000 salaris en een flatje van 304 euro...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |