abonnement Unibet Coolblue
pi_58442954
Tot voor kort leek het me volkomen onvoorstelbaar dat je per internet verliefd kan worden, maar als je dan iemand tegen het virtuele lijf loopt met een wel erg leuk koppie en bijpassende persoonlijkheid, en daar vervolgens uren achtereen mee zit te chatten, dan wordt het toch ineens een heel ander verhaal..
Opzich nog niet bijzonder problematisch, want als je allebei voor de verandering eens een middag achter je computer vandaan komt dan kun je het online contact zowaar een prettig reallife vervolg geven..
Dat wordt echter al een stukje lastiger als die ander niet in dezelfde stad, provincie, land of werelddeel woont..
Het bepalen van je volgende vakantiebestemming wordt gelijk een stuk eenvoudiger, en met kerst komt met een beetje geluk Robert ten Brink een handje helpen, maar verder is het toch eigenlijk gewoon een hopeloos verhaal..

Hebben er meer mensen ervaring met relaties en verliefdheden die op internet ontstonden (in sommige gevallen misschien ook wel daar toe beperkt bleven)?
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:00:54 #2
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58443006
Ja en ja.
En ja, het is hopeloos.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58443056
Ach.... ervaring is een groot woord.
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:08:48 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_58443140
wonen nu 3 jaar samen sinds uhh gisteren ofzo.
pi_58443173
tsja... ik heb n paar meiden in de vs gehad waarmee het wel goed klikte, maar ben bewust gestopt op n bepaald moment, het levert enkel een gebroken hart op wanneer je er uiteindelijk achter komt dat het toch echt niet werkt zo.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:14:50 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_58443249
Ja, maar ze woonde in de buurt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58443265
Tsja, mijn vriend en ik hebben elkaar inderdaad via Internet leren kennen. Maar we woonden in dorpen die aan elkaar grensden en daten was een stuk makkelijker.
We zijn nu ruim 5,5 jaar verder en nog steeds samen.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_58443409
Ik ben zelfs verhuis voor een dame die ik via internet kende. Ik woonde toen in Ierland en ben toen voor haar naar Nederland weer gekomen. En heb zelfs bijna 2 jaar samen gewoond met haar. Relaties via internet kunnen wel.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_58443426
Een leuk boek om te lezen omtrent dit onderwerp is: Verliefd op het internet. Het is wel een soort van voorlichtingsboek voor ouders over pubers. Maar het is wel geinig om te lezen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:43:26 #10
144335 SeaOfLove
icon by murp:*
pi_58443810
Ik was als (pré)pubertje stilletjes vlieft op mijn huidige partner (mijn achterbuurjongen destijds, en veuls te oud voor mij toen).

Ruim 20 jaar later kwam ik met stom toeval op zijn hyves terecht en na een week msn-en/bellen/sms-en/mailen hebben we afgesproken en zijn we nagenoeg onafscheidelijk.
make cookies, not war O+ J'adore hardcore :9
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:54:23 #11
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_58444063
Per persoon verschillend denk ik. Ik moet zelf iemand zo gauw mogelijk een keer in het echt ontmoeten als het lijkt te gaan klikken, anders laat ik mijn fantasie de vrije loop met alle gevolgen van dien. Wat bij mij vaak dan het probleem is is dat ik het beeld wat ik van haar heb gevormd enorm bij moet stellen. Even een keer irl ontmoeten voordat het zo ver kan komen kan dan heel verhelderend zijn. Het hoeft dan echt niet een date met alles er op en er aan zijn, een bakje koffie in een stationsrestauratie en een wandeling kunnen al genoeg zijn.

Ik ben één keer via internet 'verliefd' geworden op een meisje, na een paar maanden pas een keer in het echt ontmoet, was echt geen succes.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 21:59:29 #12
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_58444172
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:54 schreef MonoSynth het volgende:
Per persoon verschillend denk ik. Ik moet zelf iemand zo gauw mogelijk een keer in het echt ontmoeten als het lijkt te gaan klikken, anders laat ik mijn fantasie de vrije loop met alle gevolgen van dien. Wat bij mij vaak dan het probleem is is dat ik het beeld wat ik van haar heb gevormd enorm bij moet stellen. Even een keer irl ontmoeten voordat het zo ver kan komen kan dan heel verhelderend zijn. Het hoeft dan echt niet een date met alles er op en er aan zijn, een bakje koffie in een stationsrestauratie en een wandeling kunnen al genoeg zijn.
Dat is waar
Liefst na een week, maar zeker binnen 2 weken iets afspraken, anders kan het alleen maar tegenvallen. Heb je niks meer te ouwehoeren of ze is toch duidelijk minder mooi dan in je dromen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:14:44 #13
103012 Nies
Die hekse
pi_58444528
Wij zaten vroeger bij elkaar op de basisschool en;
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:43 schreef SeaOfLove het volgende:
Ruim 20 jaar later kwam ik met stom toeval op zijn hyves terecht en na een week msn-en/bellen/sms-en/mailen hebben we afgesproken en zijn we nagenoeg onafscheidelijk.
Hyves
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_58447231
Ja, Maastricht - Rotterdam. Nu ruim 8 jaar samen.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 04:18:36 #15
200028 Falalalan
Falalalera
pi_58450104
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:54 schreef MonoSynth het volgende:
Ik ben één keer via internet 'verliefd' geworden op een meisje, na een paar maanden pas een keer in het echt ontmoet, was echt geen succes.
Zelfde gehad. In mijn situatie was die omschrijving een groot understatement. Was ook eenzijdig, dat speelt een rol. Daarom voorlopig voor mij alleen nog maar verliefdheden in het echt. Bah...

Andere reacties tonen aan dat het mogelijk is: verliefd via internet met daaropvolgende relatie.

Wat Mono zegt, het verschilt per persoon. Je moet maar net de juiste treffen. Een voorwaarde is wel dat het wederzijds is, denk ik

[ Bericht 12% gewijzigd door Falalalan op 03-05-2008 04:24:17 ]
Woods, women and wine.
Levenswijsheden
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:40:48 #16
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_58450457
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 04:18 schreef Falalalan het volgende:

[..]

Zelfde gehad. In mijn situatie was die omschrijving een groot understatement. Was ook eenzijdig, dat speelt een rol. Daarom voorlopig voor mij alleen nog maar verliefdheden in het echt. Bah...

Andere reacties tonen aan dat het mogelijk is: verliefd via internet met daaropvolgende relatie.

Wat Mono zegt, het verschilt per persoon. Je moet maar net de juiste treffen. Een voorwaarde is wel dat het wederzijds is, denk ik
Da's toch bij iedere relatie een voorwaarde?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_58450556
Ja... Ook op het internet tref je soms geweldige personen aan die je in real life niet 1-2-3 tegenkomt.
pi_58450929
Ben mijn huidige vriendje tegen gekomen online
Hij woont 100km bij me vandaan, dus niet heel dichtbij maar zeker erg goed te doen
Maar echt verliefd ben ik niet op hem geworden door het chatten maar door het ontmoeten
Je moet snel afspreken zodat je niet voor niets je tijd aan iemand besteed
pi_58453415
Met mijn eerste internetliefde heb ik drie maanden ontzettend veel gechat, gebeld. Hopeloos verliefd allebei. Daarna gingen we 'ns een keer afspreken - veel te lang gewacht natuurlijk - en het viel voor mij best tegen. Ze zag er hetzelfde uit als op de foto en ze was ook heel aardig, maar die oh zo belangrijke fysieke klik was er voor mij niet. Zij dacht daar trouwens anders over, dus het is wel een beetje jammerlijk afgelopen. Sindsdien ben ik er een stuk sceptischer over, de keren erna dat ik iemand leerde kennen via internet hebben we vrij snel afgesproken, dan zijn de verwachtingen van beide kanten nog niet zo hooggespannen. Overigens is daar nog nooit iets meer uit voortgekomen, ik ben toch meer van mensen in het echt leren kennen. Daarentegen ken ik genoeg voorbeelden van mensen die elkaar via internet hebben leren kennen en een prima relatie hebben. Dus het kan zeker.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 13:37:38 #20
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_58453568
Ja, ik woonde in Spanje en zij in Colombia, en nu zijn we inmiddels 2 jaar getrouwd.

TS, ik ben toch wel benieuwd waar je liefde ongeveer woont, en is het financiëel echt zo onhaalbaar?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_58457047
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 21:54 schreef MonoSynth het volgende:
Ik moet zelf iemand zo gauw mogelijk een keer in het echt ontmoeten als het lijkt te gaan klikken, anders laat ik mijn fantasie de vrije loop met alle gevolgen van dien. Wat bij mij vaak dan het probleem is is dat ik het beeld wat ik van haar heb gevormd enorm bij moet stellen. Even een keer irl ontmoeten voordat het zo ver kan komen kan dan heel verhelderend zijn. Het hoeft dan echt niet een date met alles er op en er aan zijn, een bakje koffie in een stationsrestauratie en een wandeling kunnen al genoeg zijn.
Juist, die instelling heb ik dus ook. Via bellen, sms'en en chatprogramma's mis je zoveel non-verbale communicatie dat het bijna nietszeggend is. Ik geloof wel dat je geluk kan halen uit online contact, maar dat echte verliefdheid veel meer dan een stel berichtjes en telefoontjes vereist.

Mijn huidige vriendin heb ik ook via Fok! leren kennen. Toen we elkaar wat intensiever via MSN gingen spreken wilde ik haar ook zo snel mogelijk ontmoeten om die verwachtingen/idealiserende beeldvorming weg te knallen. Sinds een maandje ben ik hartstikke gelukkig met d'r.
pi_58457418
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:37 schreef Strani het volgende:
TS, ik ben toch wel benieuwd waar je liefde ongeveer woont, en is het financiëel echt zo onhaalbaar?
Iowa, Amerika..
Maar ik ben nog niet helemaal hals over kop hoor, wieweet valt het allemaal hartstikke mee.. Dit topic is wat dat betreft geen directe noodkreet "oje, wat moet ik met mijn online liefde", maar meer dat ik verbaasd was dat er nog geen topic over was terwijl er volgens mij best wat mensen op een manier mee te maken hebben (gehad)
Mocht de vonk echt enorm overslaan dan is het best een reis waard, maar 't is toch allemaal wat lastiger dan gewoon "hey, zullen we straks even wat gaan drinken?"
  zaterdag 3 mei 2008 @ 18:18:02 #23
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_58457456
Ja, en hopeloos
pi_58487442
Ja, en inmiddels 2,5 jaar getrouwd. Hij woonde nog geen twintig kilometer verderop, in een plaatsje waar mijn trein dagelijks stopte. Het kan haast niet anders of ik heb meerdere keren met hem in de trein gezeten. Ik had misschien ook gewoon beter om me heen kunnen kijken. Als hij in een ander land had gewoond, had ik me er waarschijnlijk wel voor af proberen te sluiten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')