Nee, heb tijdje terug ook bij cheaptickets.com (de amerikaanse site dus) een ticket besteld. Opvallend wel dat je geen letter-cijfer combinatie e-ticket krijgt, maar een heel lang nummer, dat je mag intoetsen op de self-service check-in.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?
Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
Ik vlieg met enige regelmaat tussen Boston en Amsterdam, een gedeelde vlucht van KLM en NWA. Niks mis mee, zelfde kwaliteit als KLM met over het algemeen redelijk nieuwe 777's of 320's.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?
Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerkingquote:Op zaterdag 3 mei 2008 02:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik had op de eigen website van NWA de beste prijzen gevonden, het fidelity programm omzeild (want Amerikaanse 'residentie' verplicht), fijne seats gekozen op m'n verschillende vluchtsegmenten, telefoonnummerformaat aangepast, enz;
kom ik bij de betaling: bankpas gelinkt aan Amerikaanse bankrekening met Amerikaans adres verplicht.....
Dus ik met tegenzin naar de KLM-partner-website... weer het hele proces door - met de nodige hobbels, want verschillende pagina's waren slecht gebouwd en je moest echt kloten om door het proces heen te komen (zowel op Mac als op PC.. ), en jahoor, de eindprijs voor dezelfde vluchten (met NWA) natuurlijk enkele honderden euro's duurder....
...het lijkt wel of ze de Euro-Dollar koersen van 10 jaar terug daar nog handhaven ofzo....
Wat een geldklopperij!
Moet ik wéér wat anders verzinnen!...
Ja dat was echt lachen.... Grrrrrr!!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 13:02 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerking
Als je business vliegt is het even slecht als de nieuwe 77Ws hoor (die trouwens 3-4-3 in Y zijn, goede reden voor mij om C - bij BA ofzo - te kiezen).. Zegt wat over KLM's business class.. veel slechter kan 't niet. Echt triest.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
Als je in Dusseldorf niet op komt dagen, annuleren ze de rest van je reis... ze zijn hier de laatste jaren steeds strenger in geworden, 'vroeger' kon je inderdaad DUS-AMS-... vliegen en dan pas op Schiphol instappen zonder dat dit gevolgen had.quote:Op zondag 11 mei 2008 18:21 schreef Chris_eBK het volgende:
Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zuid-Afrika te vliegen. Via dusseldorf vliegen is ruim 200 euro goedkoper dan via Amsterdam, dus heeft dat de voorkeur . Maar als ik met KLM vlieg, dan vlieg ik eerst weer terug naar Amsterdam (om vanaf daar naar Z-A te vliegen) ...
Is het misschien mogelijk om die eerste vlucht (van Dusseldorf naar Ams) te laten gaan, en gewoon hier in Amsterdam op te stappen? Aangezien ik in Dusseldorf om 6 uur 's ochtends het vliegtuig zou moeten hebben, wat niet bepaald relaxed is...
Iemand trouwens ervaringen met Reizenpaleis? Ik ben 'm in dit topic nog niet tegengekomen, maar hij geeft wel goedkope vluchten!
Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.quote:Op zondag 11 mei 2008 19:32 schreef Thijss het volgende:
In augustus vlieg ik AMS-ZRH-JFK, JFK-LHR-AMS
Ik kom dus de EU binnen op Heatrow, londen.
Nou zal ik daar dus evt aangifte moeten doen voor de spullen die ik van plan ben in de States te kopen.
Heeft iemand daar ervaringen mee, op Heatrow, wat dat kost, en wat als ik iets niet aangeef, hoeveel er dan bovenop komt? (en hoe streng ze controleren natuurlijk op import ).
Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?quote:Op zondag 11 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.
quote:Op zondag 11 mei 2008 23:37 schreef Thijss het volgende:
Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?
Of ben ik nou te naief?
Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
Wat een drama vliegtuigen. Gruwelijk veel herrie, geen eigen entertainment enkel de stoelen zijn redelijk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:41 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |