abonnement Unibet Coolblue
pi_58438206
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?


Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
 FR
pi_58438385
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?


Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
Nee, heb tijdje terug ook bij cheaptickets.com (de amerikaanse site dus) een ticket besteld. Opvallend wel dat je geen letter-cijfer combinatie e-ticket krijgt, maar een heel lang nummer, dat je mag intoetsen op de self-service check-in.

Voordeel van cheaptickets.com bij multi-leg vluchten, is dat je vrijwel elke vlucht met elke vlucht kan combineren en je daarvan meteen de prijs ziet, zodat je nog een leuke stop-over ergens kan maken.
pi_58445974
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 16:42 schreef Bora-Bora het volgende:
NWA: het is dus niet dat je het gevoel krijgt alsof de vliegbak uit de lucht gaat vallen ofzo?


Reserveren op de Amerikaanse versie van een website (zoals lastminute.com, of bij de maatschappijen) omdat de aanbiedingen daar interessanter zijn, geeft dat problemen? Moet je een Amerikaans adres hebben, of maakt dat verder niks uit?
Ik vlieg met enige regelmaat tussen Boston en Amsterdam, een gedeelde vlucht van KLM en NWA. Niks mis mee, zelfde kwaliteit als KLM met over het algemeen redelijk nieuwe 777's of 320's.

En of de stewardessen 'gezellig' zijn zal me persoonlijk aan mijn reet roesten, zolang ze me mijn hapje en drankje maar op tijd bezorgen.
Jesus saves but death prevails.
pi_58449623
Ik had op de eigen website van NWA de beste prijzen gevonden, het fidelity programm omzeild (want Amerikaanse 'residentie' verplicht), fijne seats gekozen op m'n verschillende vluchtsegmenten, telefoonnummerformaat aangepast, enz;
kom ik bij de betaling: bankpas gelinkt aan Amerikaanse bankrekening met Amerikaans adres verplicht.....

Dus ik met tegenzin naar de KLM-partner-website... weer het hele proces door - met de nodige hobbels, want verschillende pagina's waren slecht gebouwd en je moest echt kloten om door het proces heen te komen (zowel op Mac als op PC.. ), en jahoor, de eindprijs voor dezelfde vluchten (met NWA) natuurlijk enkele honderden euro's duurder....

...het lijkt wel of ze de Euro-Dollar koersen van 10 jaar terug daar nog handhaven ofzo....
Wat een geldklopperij!

Moet ik wéér wat anders verzinnen!...
 FR
pi_58450209
Expedia? Orbitz?
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 07:47:21 #31
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58450331
ben laatst nog van ams naar newark gegaan met nwa en 4 dagen later terug met de klm van jfk naar ams maar geen problemen hoor...
vond zelfs het eten op de nwa kist lekkerder dan dat van de klm, en dat verbaaste mij enigzins...
kan aan mij liggen maar vind het eten op us carriers meestal nie echt lekker!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_58453058
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 02:40 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik had op de eigen website van NWA de beste prijzen gevonden, het fidelity programm omzeild (want Amerikaanse 'residentie' verplicht), fijne seats gekozen op m'n verschillende vluchtsegmenten, telefoonnummerformaat aangepast, enz;
kom ik bij de betaling: bankpas gelinkt aan Amerikaanse bankrekening met Amerikaans adres verplicht.....

Dus ik met tegenzin naar de KLM-partner-website... weer het hele proces door - met de nodige hobbels, want verschillende pagina's waren slecht gebouwd en je moest echt kloten om door het proces heen te komen (zowel op Mac als op PC.. ), en jahoor, de eindprijs voor dezelfde vluchten (met NWA) natuurlijk enkele honderden euro's duurder....

...het lijkt wel of ze de Euro-Dollar koersen van 10 jaar terug daar nog handhaven ofzo....
Wat een geldklopperij!

Moet ik wéér wat anders verzinnen!...
Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerking

NWA wordt denk ik ook gewoon door KLM gecaterd op Schiphol dus als je het eten op de heenvlucht met NWA lekker vond voor een US-carrier > het was gewoon KLM voedsel
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zondag 4 mei 2008 @ 08:26:59 #33
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58466939
dan had ik dus gewoon geluk op de heenreis....de canneloni was gewoon heerlijk!!!!
of dat lag aan de biertjes en het feit dat ik " no country for old men" aan het kijken was...
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_58572878
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
pi_58580918
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 13:02 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat is vervelend ja, als niet US-citizen is het onmogelijk om rechtstreeks bij NWA te boeken en wordt je hoe dan ook naar KLM gestuurd. Leuk he zo'n samenwerking
Ja dat was echt lachen.... Grrrrrr!!

Ik heb uiteindelijk iets minder goeie vluchten (vertrek om 6 uur 's ochtends vanuit Vegas, maargoed...), maar wel goeie prijzen gevonden bij cheaptickets.com (thanks DutchTrain ).
 FR
  vrijdag 9 mei 2008 @ 20:03:00 #36
179065 BroodjePindakaas
KWIWI WIL JE MET MIJ TROUWEN?
pi_58581620
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
Als je business vliegt is het even slecht als de nieuwe 77Ws hoor (die trouwens 3-4-3 in Y zijn, goede reden voor mij om C - bij BA ofzo - te kiezen).. Zegt wat over KLM's business class.. veel slechter kan 't niet. Echt triest.

[ Bericht 2% gewijzigd door BroodjePindakaas op 09-05-2008 20:09:52 ]
Smeuïg tot op de bodem.
Op vrijdag 18 juni 2010 12:16 schreef Ayca het volgende:
Broodje Pindakaas is pas lekker :9~
pi_58612970
Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zuid-Afrika te vliegen. Via dusseldorf vliegen is ruim 200 euro goedkoper dan via Amsterdam, dus heeft dat de voorkeur . Maar als ik met KLM vlieg, dan vlieg ik eerst weer terug naar Amsterdam (om vanaf daar naar Z-A te vliegen) ...
Is het misschien mogelijk om die eerste vlucht (van Dusseldorf naar Ams) te laten gaan, en gewoon hier in Amsterdam op te stappen? Aangezien ik in Dusseldorf om 6 uur 's ochtends het vliegtuig zou moeten hebben, wat niet bepaald relaxed is...

Iemand trouwens ervaringen met Reizenpaleis? Ik ben 'm in dit topic nog niet tegengekomen, maar hij geeft wel goedkope vluchten!
pi_58613927
In augustus vlieg ik AMS-ZRH-JFK, JFK-LHR-AMS
Ik kom dus de EU binnen op Heatrow, londen.

Nou zal ik daar dus evt aangifte moeten doen voor de spullen die ik van plan ben in de States te kopen.
Heeft iemand daar ervaringen mee, op Heatrow, wat dat kost, en wat als ik iets niet aangeef, hoeveel er dan bovenop komt? (en hoe streng ze controleren natuurlijk op import ).
  Moderator zondag 11 mei 2008 @ 20:01:54 #39
45833 crew  Fogel
pi_58614395
quote:
Op zondag 11 mei 2008 18:21 schreef Chris_eBK het volgende:
Ik zit er over te denken om deze zomer naar Zuid-Afrika te vliegen. Via dusseldorf vliegen is ruim 200 euro goedkoper dan via Amsterdam, dus heeft dat de voorkeur . Maar als ik met KLM vlieg, dan vlieg ik eerst weer terug naar Amsterdam (om vanaf daar naar Z-A te vliegen) ...
Is het misschien mogelijk om die eerste vlucht (van Dusseldorf naar Ams) te laten gaan, en gewoon hier in Amsterdam op te stappen? Aangezien ik in Dusseldorf om 6 uur 's ochtends het vliegtuig zou moeten hebben, wat niet bepaald relaxed is...

Iemand trouwens ervaringen met Reizenpaleis? Ik ben 'm in dit topic nog niet tegengekomen, maar hij geeft wel goedkope vluchten!
Als je in Dusseldorf niet op komt dagen, annuleren ze de rest van je reis... ze zijn hier de laatste jaren steeds strenger in geworden, 'vroeger' kon je inderdaad DUS-AMS-... vliegen en dan pas op Schiphol instappen zonder dat dit gevolgen had.
En ja, het is complete onzin dat je een extra vlucht kan maken en dan minder geld uitgeeft, maar zo is het nu eenmaal. De Duitse markt is nu eenmaal anders dan de Nederlandse, zelfs al heb je met dezelfde aanbieder te maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_58617342
quote:
Op zondag 11 mei 2008 19:32 schreef Thijss het volgende:
In augustus vlieg ik AMS-ZRH-JFK, JFK-LHR-AMS
Ik kom dus de EU binnen op Heatrow, londen.

Nou zal ik daar dus evt aangifte moeten doen voor de spullen die ik van plan ben in de States te kopen.
Heeft iemand daar ervaringen mee, op Heatrow, wat dat kost, en wat als ik iets niet aangeef, hoeveel er dan bovenop komt? (en hoe streng ze controleren natuurlijk op import ).
Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.
pi_58618777
quote:
Op zondag 11 mei 2008 22:32 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Aangifte van goederen doe je pas bij het verlaten van het vliegveld, dus normaal gesproken op je eindbestemming, in dit geval Schiphol. Als je echter de spullen in je handbagage hebt en je verlaat in London het vliegveld, dan moet je het daar aangeven.
Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?
Of ben ik nou te naief?
pi_58624507
quote:
Op zondag 11 mei 2008 23:37 schreef Thijss het volgende:
Maar moet je dan nog wel aangifte doen? Officieel wel natuurlijk, maar als je in een aankomsthal komt met een vlucht uit Londen, gaan ze er toch niet van uit dat mensen goederen van buiten de EU aan moeten geven?
Of ben ik nou te naief?

Je komt in de bagagehal waar vluchten van over de hele wereld aankomen en voor je naar buiten gaat kun je kiezen voor 'nothing to declare' of 'goods to declare'. En ze halen er bij steekproeven altijd wel iemand uit, ongeacht van waar je vandaan komt.

Overigens is het meestal ook te zien aan je kofferlabel; je krijgt er één met een groene streep als je binnen de EU reist en als je er buiten reist zijn ze wit of zit er een zwarte streep op.
  maandag 12 mei 2008 @ 22:26:23 #43
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_58634611
meestal is het verstand op nul en gewoon heel relaxed the "nothing to declare" doorlopen...
wordt je er wel uitgepikt dan loop je het risico iets te moeten aangeven mits je onder het maximaal toegestane import bedrag blijft....
vanuit de us naar nederland is dat zo'n 175 euro aan goederen...
maar je kan het beste ff checken met de locale customs.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_58635208
Ik vlieg redelijk veel (21 vluchten dit jaar to nu toe, waarvan 10 tussen twee verschillende landen) maar mij is nog nooit gevraagd om mijn tas te openen.
Jesus saves but death prevails.
pi_58750535
De douane heeft een webpage over hoe het nou precies zit met bagage en aangifte doen:
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage.html

Ik verwerp de suggestie van de vorige poster dat er (vrijwel) nooit gekontroleerd wordt. Ik reis minder en ben in 1 jaar tweemaal staande gehouden voor een volledige kontrole van mijn bagage. Ook zie ik bij het verlaten van de bagagehal dat er andere reizigers uitgepikt worden. Het gaat weliswaar om steekproeven, maar per reiziger is er naar mijn mening een redelijke kans dat je er wordt uitgepikt. Als dan blijkt dat je ten onrechte door 'nothing to declare' heen liep dan krijg je behalve alle belastingaanslagen ook een extra boete.

Ik wil hier trouwens geen heilig boontje spelen, maar alleen de nonchalance van eerdere posters tegenspreken. Iemand die met 1 aangekocht fototoestel doorloopt, kan ik inkomen. Als je er echter 5 bij je hebt voor familie en vrienden dan wordt het al een ander verhaal. Ik zou de informatie even doornemen en afhankelijk van wat je mee zult nemen een beslissing nemen m.b.t. aangeven.
  woensdag 21 mei 2008 @ 11:32:10 #46
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_58798921
Hij hoe zit dat nou? Ik ga binnenkort op vakantie naar Rhodos en heb geen zin in lange rijen voor een paspoort controle. Wat van de zotte zou zijn ook, want als ik met de auto er naartoe zou rijden (griekenland dan) zou ik ook niet gecontroleerd worden. Maar als ik de site van schiphol bekijk dan staat er dat Schengenlanden niet gecontroleerd worden. Nu zegt een colleg van mij weer dat hij ook voor een schengenland wel bijna een uur in de rij heeft moeten staan.
pi_58806592
Dat is simpelweg: Schiphol.

De controle duurt daar gewoon té lang, en de controllers zijn gewoon té irritant, en je betaald té veel security tax.
Ik vermijd daarom Schiphol en vlieg dus liever op Düsseldorf.
  donderdag 22 mei 2008 @ 12:41:01 #48
155616 Proximo
For god, king & country
pi_58822046
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 12:05 schreef Underdoggy het volgende:
Morgenmiddag met een MD-11 van Amsterdam naar Willemstad... Jammerlijke oude bakken van KLM...
Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:45:24 #49
120581 Venderwel
Nee, jullie zijn normaal!
pi_58823558
Ja maar heb je nou wel of niet een uitgebreide paspoortcontrole voor de schengenlanden of niet?
pi_58827362
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 12:41 schreef Proximo het volgende:

[..]

Ik las ergens dat die MD-11's ook worden ge-update, dus Avod etc..?
Wat een drama vliegtuigen. Gruwelijk veel herrie, geen eigen entertainment enkel de stoelen zijn redelijk.
Op de terugweg vanaf Bonaire via Aruba gevlogen, op beide vliegvelden 2,5uur gestaan omdat onze bak kapot was. Eerst de airco, later de remmen. Tijdens de vlucht dan ook nog filmpjes vertonen dat deze vliegtuigen binnenkort vervangen gaan worden door 777300ER's maakt het niet fijner.
Niet snel meer KLM voor mij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')