abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58124668
Hallo,

Ik en vriendlief wonen nu bijna 5 maanden in ons appartement.. nu willen we eigenlijk wel onze keuken verbouwen ( hij is namelijk redelijk simpel en de apparatuur is gewoonweg aan vervanging toe)

maar nu heb ik toch een aantal vragen en hoop dat jullie antwoord weten:

- de oude keuken zit er nog in, nu ben ik geen kluswonder (vriend ook niet) en onze beide familie's ook niet dus moeten we er een aannemer bij halen om de keuken er uit te slopen?

- stel dat we een nieuwe keuken hebben uitgezocht hoe zorgen we er dan voor hoe hij past
- ik denk dan bijvoorbeeld aan gas aansluitingen voor water? moeten die dingen veranderd worden?
zoja door wie moeten we dat laten doen? door de aannemer of door de keukenmontage mensen?

- keuken willen we sowieso laten monteren wat zit daar allemaal bij in begrepen?

dank u!
Cute, Adorable, Lovely... Just Smeej!
pi_58125194
Voor slopen hoef je niet echt handig te zijn.
De belangrijkste dingen waar je bij slopen op moet letten zijn:
1) zijn de stekkers van alle electrische apparaten eruit gehaald.
2) is de gasslang of gasaansluiting losgemaakt en de kraan dichtgezet.
3) water afgetapt, na demontage kun je de leiding afdoppen.

Mocht je het echt niet aandurven, neem dan gewoon een klein klusbedrijfje in de arm, bijvoorbeeld de klussenier.
Trouwens bij vele bouwmarkten hebben ze wel een klusbedrijf waar ze mee samen werken of ze hebben wel een adres voor je.
Een aannemer voor een keuken is niet benodigd, sterker nog grote kans dat ze dit soort kleine klusjes geeneens uitvoeren.

Bij de winkel waar je de keuken koopt, kun je tevens vragen wat er bij montage inbegrepen zit en wat het kost indien zij de leidingen verleggen en eventueel de oude keuken eruit slopen.
Indien ze dat niet doen of sommige dingen niet, dan kun je dus voorgenoemd klusbedrijf daarvoor inschakelen.
Bij de keukenwinkel geven ze je trouwens altijd een tekening mee met de maatgegevens waar de electrische aansluitingen, gas, water en afvoeren moeten komen.
Het klusbedrijf heeft aan deze tekening genoeg om de werkzaamheden uit te voeren.

Maar zelf demonteren scheelt veel geld.
pi_58125911
er hoeft niet veel gesloopt te worden.... alleen een keukeblok met 3 bovenkastjes en 3 onderkastjes... daar zit geen fornuis in... die staat appart op een kastje dus zo weg te halen. en daar zitte ook al de leidingen van het gas. dus eigenlijk zo voor de hand.

het enige is het water maar de keuken is van 1998 dus eigenlijk echt wel aan vervaning toe.
pi_58126030
De Puta Madre
pi_58126768
Het moeilijkste van de keuken eruit slopen is volgens mij die tegeltjes die je vaak ziet bij klassieke keukens.. . Kastjes e.d. is geen probleem denk ik.

Keuken erin zetten kun je niet zelf, als je bijv. bij de Ikea een keuken koopt dan huren zij een bedrijf in die de keuken monteert.
pi_58127056
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 00:20 schreef Sport_Life het volgende:
Het moeilijkste van de keuken eruit slopen is volgens mij die tegeltjes die je vaak ziet bij klassieke keukens.. . Kastjes e.d. is geen probleem denk ik.

Keuken erin zetten kun je niet zelf, als je bijv. bij de Ikea een keuken koopt dan huren zij een bedrijf in die de keuken monteert.
als je een keuken laat zetten krijg je een tekening waar alles moet komen, electro, afvoer, noem maar op. die dingen kun je niet zelf. 0ver 4 a 5 weken komen ze de keuken plaatsen. ik heb een electricien en een loodgieter en een stucadoor die dat eerst komen maken. dan komt de keukenman, en plaatst in 2 dagen { avond uren ] de keuken. de voorbereiding is dus belangrijk. erna komen de tegels van de achterwand . makkie. hoop ik. met een bende zwart - vrienen - lukt t wel,
De Puta Madre
pi_58130198
Ik zou eens in je omgeving navragen of niemand een kennis heeft die tegen betaling je oude keuken wil slopen, de leiding wil omleggen en ervoor te zorgen dat de keuken geplaatst kan worden (vloer en wand vlak)

Zo zou ik het doen als ikzelf niet handig was.
  Moderator vrijdag 18 april 2008 @ 10:59:08 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58131648
Neem een (totaal)installateur in dienst voor het aanpassen van de electrische aansluitingen en het verplaatsen van de aansluitingen voor het gas / water / riool.

Waarschijnlijk krijg je bij het bedrijf waar jij jou keuken besteld een installatietekening waar een vooraanzicht van de keuken op staat; met daarop vermeld de plaats (exacte afmetingen en hoogte) van alle aansluitingen.

De keuken slopen had ik in eigen beheer gedaan; je hoeft echt geen kluswonder te zijn om een keuken te kunnen slopen; zolang je maar oppast met de huidige gas / waterleidingen en elektrische aansluitingen; dan kan er weinig mis gaan. Wil je dit niet dan zou je bijvoorbeeld een klussendienst; zoals o.a. de klussenier kunnen overwegen voor het slopen van de oude keuken.

Ik denk dat bij een aannemer direct de hoofdprijs betaald voor simpel sloopwerk.
pi_58134031
Is 10 jaar oud voor een keuken? Niet toch?
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:10:09 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_58137448
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:36 schreef Artbij het volgende:
Is 10 jaar oud voor een keuken? Niet toch?
In principe niet. De keuken van mijn ouders staat er al ruim 20 jaar. Alleen het fornuis is daarvan laatst vernieuwd omdat de oven slecht geïsoleerd was. Maar waarschijnlijk speelt smaak ook wel een grote rol, en aangezien het fornuis er los bovenop staat zal de keuken wel niet al te modern zijn.
pi_58137866
dit is een simpele huis-tuin-en-keuken keuken

metaal aanrechtblad met van die ribbeltjes nog..
in eerste instatie leek het me wel een keuken waar ik het nog een paar jaar mee vol kon houden maar ik begin me nu toch wel te irriteteren , ik krijg bijvoorbeel sommige kastjes niet open omdat er een andere kast voor het fornuis tegen aanstaat.. ook hebben we weinig opbergruimte voor servies, voedsel ed.
pi_58137931
Hoe wil je die keuken gaan betalen als je blut bent? Aaarggh ik ben gewoon blut
pi_58138173
leer jij eens lezen scorps!
pi_58138406
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:39 schreef Smeej het volgende:
leer jij eens lezen scorps!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties