abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 april 2008 @ 23:05:39 #101
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_58311897
UPDATE:

Ze zijn nu 7 dagen oud, Alles gaat nog steeds prima; Sterre is een echte moeder ten voete uit en doet alles wat ze behoort te doen. ik ben er inmiddels achter dat moederpoezen gerust met het hele gewicht op die kleine kittens kan gaan liggen; ze wurmen zichzelf er wel onderuit De navelstrengetjes van 3 van de 4 kittens zijn, volledig volgens schema, eraf gevallen:

Heb vandaag de namen gekozen:

Katertje 1: Abel



Bij geboorte 116 gram; na 7 dagen: 222

Katertje 2: Astro



Bij geboorte 117 gram; na 7 dagen: 225

Poesje 3: Asta



Bij geboorte 109 gram; na 7 dagen: 218


Katertje 4: André



Bij geboorte 114 gram; na 7 dagen: 231

De trotse moeder:



Wat andere ontzettend lieve foto's





[ Bericht 0% gewijzigd door Poeke op 26-04-2008 01:50:55 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_58313026
awww! Het zijn echt snoepies!
pi_58313354
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 23:59 schreef Hekates het volgende:
awww! Het zijn echt snoepies!
idd. erg leuke foto's! goed bezig
In complete darkness we are all the same... it is only our knowledge and wisdom that seperates us
pi_58325184
Leuke namen en leuke foto´s.
Zag ik het goed dat bij André een oogje al een beetje open qaat?

Ik heb vrijdag mijn intake gehad. En (zoals stiekum wel verwacht obv het telefoongesprek vooraf) ben ik ´aangenomen´. Waarschijnlijk komt de eerste poes in juni, omdat ik eind mei een paar dagen weg ben. Word ik ook één van de 70 gastgezinnen die vorig jaar in totaal 800 kittens hebben opgevangen! Ik ben benieuwd hoe het gaat!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 26 april 2008 @ 19:37:17 #105
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_58325350
damn wat een cuties en dat roodwitte babybuikje ook
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  zaterdag 26 april 2008 @ 22:19:20 #106
161347 jora23
Kies mij betaal later
pi_58328464
Ik bedoel het allemaal goed. Ik werk zelf bij een kattenopvang en zie wat er allemaal gebeurd. Redcat doet heus goede dingen, maar het kan zoveel beter en dat wil ik gewoon aangeven. Voor die 800 kittens die zijn geboren, zijn heel veel volwassen katten afgemaakt. Als een poes wordt gesteriliseerd op het moment dat ze binnenkomt bij een asiel, ook al is ze dan drachtig, scheelt dat enorm veel kittens.
Ik krijg in dit topic de indruk dat mensen zo;n moederpoes in huis nemen om de kittens en om dat mee te maken.
En ja ik heb dit hele topic gelezen. Waar geef ik de indruk dat ik dit niet heb gedaan?
Maar blijkbaar kan ik hier beter geen kritiek geven en alleen maar oh en aah zeggen.
Ja ik vind de kittens lief, maar het kan beter ook wat aids en leukemie betreft.
Je zal er anders over denken als je eigen kat het krijgt via je opvangpoes, wat ik niet hoop natuurlijk....
Het was gewoon advies en interesse.
Weltrusten

Ps en met steriliseren in begin van de dracht bedoel ik castreren en abortus. Oftewel hele baarmoeder verwijderen.
pi_58329603
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 22:19 schreef jora23 het volgende:
Ik bedoel het allemaal goed. Ik werk zelf bij een kattenopvang en zie wat er allemaal gebeurd. Redcat doet heus goede dingen, maar het kan zoveel beter en dat wil ik gewoon aangeven. Voor die 800 kittens die zijn geboren, zijn heel veel volwassen katten afgemaakt. Als een poes wordt gesteriliseerd op het moment dat ze binnenkomt bij een asiel, ook al is ze dan drachtig, scheelt dat enorm veel kittens.
Ik krijg in dit topic de indruk dat mensen zo;n moederpoes in huis nemen om de kittens en om dat mee te maken.
En ja ik heb dit hele topic gelezen. Waar geef ik de indruk dat ik dit niet heb gedaan?
Maar blijkbaar kan ik hier beter geen kritiek geven en alleen maar oh en aah zeggen.
Ja ik vind de kittens lief, maar het kan beter ook wat aids en leukemie betreft.
Je zal er anders over denken als je eigen kat het krijgt via je opvangpoes, wat ik niet hoop natuurlijk....
Het was gewoon advies en interesse.
Weltrusten

Ps en met steriliseren in begin van de dracht bedoel ik castreren en abortus. Oftewel hele baarmoeder verwijderen.
Ik weet niet precies hoe alles loopt bij Redcat, maar wat ik wel weet is het volgende:
Er zijn vorig jaar 800 kittens opgevangen. Deze kittens worden NIET allemaal in de opvang geboren. Een aantal worden gedumpt bij het asiel, de bestuurleden of andere vrijwilligers. Of ze worden in een doosje gevonden aan de kant van de weg. Als ze ´geluk´ hebben is de moeder er nog bij, maar vaak niet. Deze kittens worden dus met de fles groot gebracht.
Aantallen heb ik niet, maar ik wilde het beeld dat er 800 kittens die in de opvang geboren worden en (dus?) ook voortijdig geaborteerd hadden kunnen worden wel nuanceren.

Daarnaast zijn er dus katten die zwanger binnen komen en bij een gezin worden geplaatst, zoals bij TS en binnekort bij mij. Mijn gevoel daarbij is dat als een kat binnen een paar weken moet bevallen, het me geen goede actie lijkt om dan nog een abortus uit te voeren, dat is dan meer een vroeggeboorte.
Je redenatie dat er, door niet te steriliseren in elke fase van de zwangerschap, meerdere volwassen katten worden afgemaakt begrijp ik niet goed. De kittens die uit een niet afgebroken zwangerschap geboren worden, worden door Redcat gesteriliseerd, net als de moeder. De adoptie van deze kittens gaat heel snel en ik denk niet dat mensen anders voor een volwassen kat zouden kiezen, dan gaan ze wel naar een boerderij om een niet ingeent kitten af te halen. En als je bij een opvang werkt waar volwassen katten worden afgemaakt omdat er teveel kittens zijn en de adoptie van volwassen katten dus traag loopt, dan zou er goed naar de organisatievisie moeten worden gekeken! Ik hoop dat dit niet zo is en dat ik je punt verkeerd heb begrepen. Wederom, het is een vraag, ik begrijp je redenatie niet goed en probeer deze te volgen.

Dat ik moederpoes en kittens in huis haal om het een keer mee te maken, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar je zult het met me eens zijn dat ik dat beter op deze manier kan doen dan zelf maar in het wilde weg een nestje te gaan kweken. Dat druist tegen mijn gevoel in en zou ik ook nooit doen, mijn beide katten zijn gesteriliseerd zodra het kon en ik vind het beleid van Redcat hierin en de waarborgen die ze inbouwen bij de adoptie om sterilisatie te garanderen erg goed.
Ik kan ervoor kiezen geen katten op te gaan vangen, wat betekent dat Redcat een gastgezin minder heeft en een extra kat dus in het asiel haar jongen moet grootbrengen. Dan vind ik dit toch een charmantere oplossing. Kat blij, ik blij.

Ik heb ook nagedacht over het risico op overdracht van ziekte. Maar heb bij Redcat het gevoel dat zij hier ook aandacht aan besteden. En met 70 gastgezinnen, waarvan heel veel met eigen katten, dan zou je het allang gehoord hebben als er een uitbraak van leukemie of aids zou zijn. Deze ziektes zijn, zoals je wel zult weten omdat je in de opvang werkt, ook alleen overdraagbaar als ze met elkaar gaan vechten en uiteraard ben ik er altijd bij als ze elkaar zien om in te grijpen als het dreigt mis te gaan. Verder hebben zijn mijn eigen katten hun entingen gehad voor andere veel voorkomende andere ziektes, daar staat Redcat op en dat wordt bij het kennismakingsgesprek gecontroleerd.

Als je nog meer vragen hebt over bedrijfsvoering, aantallen etc. dan zou ik je aanraden om contact op te nemen met het bestuur (de link staat in de OP, meen ik). Van ons krijg je de gebruikerskant te horen.

Goed dat je meedenkt en je draagt ook belangrijke punten aan, maar het is niet dat TS en ik daar niet over hebben nagedacht. En we hebben beide de keuze gemaakt om toch voor het gastouderschap te gaan. Zo proberen wij de wereld voor zwerfkatten een stukje beter te maken, jullie doen dat blijkbaar op een andere manier. Ook prima, als het maar het gewenste resultaat oplevert: gelukkige katten die een nieuw huis vinden.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat bij jullie opvang. Worden daar blijkbaar katten die (zeg) bijna uitgedragen zijn nog gesteriliseerd (als ik je betoog goed lees). Daar krijg ik een beetje een vervelend gevoel bij, moet ik zeggen.....
Werken jullie ook met gastgezinnen en hoe doen jullie dat dan ivm de door jou genoemde risico´s? En, als jullie niet met gastgezinnen werken, hoe worden de katten dan opgevangen? Het is lastig om ze genoeg persoonlijke aandacht te geven in een asielsetting en veel katten bij elkaar levert vaak stress op.

Nee, dan vind ik de gastgezin politiek toch prettiger.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_58334527
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 23:10 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe alles loopt bij Redcat, maar wat ik wel weet is het volgende:
Er zijn vorig jaar 800 kittens opgevangen. Deze kittens worden NIET allemaal in de opvang geboren. Een aantal worden gedumpt bij het asiel, de bestuurleden of andere vrijwilligers. Of ze worden in een doosje gevonden aan de kant van de weg. Als ze ´geluk´ hebben is de moeder er nog bij, maar vaak niet. Deze kittens worden dus met de fles groot gebracht.
Aantallen heb ik niet, maar ik wilde het beeld dat er 800 kittens die in de opvang geboren worden en (dus?) ook voortijdig geaborteerd hadden kunnen worden wel nuanceren.

Daarnaast zijn er dus katten die zwanger binnen komen en bij een gezin worden geplaatst, zoals bij TS en binnekort bij mij. Mijn gevoel daarbij is dat als een kat binnen een paar weken moet bevallen, het me geen goede actie lijkt om dan nog een abortus uit te voeren, dat is dan meer een vroeggeboorte.
Je redenatie dat er, door niet te steriliseren in elke fase van de zwangerschap, meerdere volwassen katten worden afgemaakt begrijp ik niet goed. De kittens die uit een niet afgebroken zwangerschap geboren worden, worden door Redcat gesteriliseerd, net als de moeder. De adoptie van deze kittens gaat heel snel en ik denk niet dat mensen anders voor een volwassen kat zouden kiezen, dan gaan ze wel naar een boerderij om een niet ingeent kitten af te halen. En als je bij een opvang werkt waar volwassen katten worden afgemaakt omdat er teveel kittens zijn en de adoptie van volwassen katten dus traag loopt, dan zou er goed naar de organisatievisie moeten worden gekeken! Ik hoop dat dit niet zo is en dat ik je punt verkeerd heb begrepen. Wederom, het is een vraag, ik begrijp je redenatie niet goed en probeer deze te volgen.

Dat ik moederpoes en kittens in huis haal om het een keer mee te maken, daar heb je helemaal gelijk in.
Maar je zult het met me eens zijn dat ik dat beter op deze manier kan doen dan zelf maar in het wilde weg een nestje te gaan kweken. Dat druist tegen mijn gevoel in en zou ik ook nooit doen, mijn beide katten zijn gesteriliseerd zodra het kon en ik vind het beleid van Redcat hierin en de waarborgen die ze inbouwen bij de adoptie om sterilisatie te garanderen erg goed.
Ik kan ervoor kiezen geen katten op te gaan vangen, wat betekent dat Redcat een gastgezin minder heeft en een extra kat dus in het asiel haar jongen moet grootbrengen. Dan vind ik dit toch een charmantere oplossing. Kat blij, ik blij.

Ik heb ook nagedacht over het risico op overdracht van ziekte. Maar heb bij Redcat het gevoel dat zij hier ook aandacht aan besteden. En met 70 gastgezinnen, waarvan heel veel met eigen katten, dan zou je het allang gehoord hebben als er een uitbraak van leukemie of aids zou zijn. Deze ziektes zijn, zoals je wel zult weten omdat je in de opvang werkt, ook alleen overdraagbaar als ze met elkaar gaan vechten en uiteraard ben ik er altijd bij als ze elkaar zien om in te grijpen als het dreigt mis te gaan. Verder hebben zijn mijn eigen katten hun entingen gehad voor andere veel voorkomende andere ziektes, daar staat Redcat op en dat wordt bij het kennismakingsgesprek gecontroleerd.

Als je nog meer vragen hebt over bedrijfsvoering, aantallen etc. dan zou ik je aanraden om contact op te nemen met het bestuur (de link staat in de OP, meen ik). Van ons krijg je de gebruikerskant te horen.

Goed dat je meedenkt en je draagt ook belangrijke punten aan, maar het is niet dat TS en ik daar niet over hebben nagedacht. En we hebben beide de keuze gemaakt om toch voor het gastouderschap te gaan. Zo proberen wij de wereld voor zwerfkatten een stukje beter te maken, jullie doen dat blijkbaar op een andere manier. Ook prima, als het maar het gewenste resultaat oplevert: gelukkige katten die een nieuw huis vinden.

Ik ben wel benieuwd hoe het gaat bij jullie opvang. Worden daar blijkbaar katten die (zeg) bijna uitgedragen zijn nog gesteriliseerd (als ik je betoog goed lees). Daar krijg ik een beetje een vervelend gevoel bij, moet ik zeggen.....
Werken jullie ook met gastgezinnen en hoe doen jullie dat dan ivm de door jou genoemde risico´s? En, als jullie niet met gastgezinnen werken, hoe worden de katten dan opgevangen? Het is lastig om ze genoeg persoonlijke aandacht te geven in een asielsetting en veel katten bij elkaar levert vaak stress op.

Nee, dan vind ik de gastgezin politiek toch prettiger.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  zondag 27 april 2008 @ 12:29:46 #109
161347 jora23
Kies mij betaal later
pi_58336557
Kijk maar even op www.makatsi.nl.
Daar zie je hoe wij werken. Wij maken geen katten af. Dat gebeurt in een gemiddeld asiel. Alleen bij drachtige poezen die ongeveer in de eerste 6 weken zitten doen wij een abortus. En nee dat is niet zielig, Op het moment dat je narcose geeft zijn ze vaak al weg. Voor de moederpoes ook een mindere belasting dan een volledige dracht en zogende jongen.
Leukemie is niet alleen via vechten over te brengen, maar ook via elkaar likken enz. En als katten elkaar leuk vinden, poetsen ze elkaar. En ze eten soms ook uit 1 bakje en daar komt ook speeksel in.
En wat je zegt over 70 gastgezinnen en geen uitbraak van ziektes. Dat is mooi, maar er hoeft maar 1 kat te zijn die het wel heeft en tsjakka en vaak kom je er pas een paar maanden tot een jaar achter dat je kat ziek is.

Wat betreft onze opvang, wij testen alle dieren die binnenkomen en voor ze in de groep komen op aids en leukemie. Simpel niet duur en veilig. Wij werken niet met gastgezinnen, we hebben zelf de ruimte.
De beheerder is de dierenarts zelf. Enkele mede fokkers kennen haar wel en weten dat zij alles doet in het belang van de katten, incl soms abortus. Bij hoogdrachtige katten laten we de kittens komen.

We werken met contracten voor de nieuwe eigenaar dat het kitten binnen de leeftijd van 5 a 6 maanden gecastreerd moet worden, anders behouden wij het recht om de kat terug te halen.
  zondag 27 april 2008 @ 12:38:30 #110
161347 jora23
Kies mij betaal later
pi_58336711
Ps ik laat dit topic verder zo, deze is voor baby fotootjes kijken, maar nogmaals het was om jullie duidelijk te maken dat het anders kan. Voor de veiligheid van jullie katten.
Als iemand vragen heeft dan graag pm ofzo.
Kittens groeien mooi
pi_58336884
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:29 schreef jora23 het volgende:
Kijk maar even op www.makatsi.nl.
Daar zie je hoe wij werken. Wij maken geen katten af. Dat gebeurt in een gemiddeld asiel. Alleen bij drachtige poezen die ongeveer in de eerste 6 weken zitten doen wij een abortus. En nee dat is niet zielig, Op het moment dat je narcose geeft zijn ze vaak al weg. Voor de moederpoes ook een mindere belasting dan een volledige dracht en zogende jongen.
Leukemie is niet alleen via vechten over te brengen, maar ook via elkaar likken enz. En als katten elkaar leuk vinden, poetsen ze elkaar. En ze eten soms ook uit 1 bakje en daar komt ook speeksel in.
En wat je zegt over 70 gastgezinnen en geen uitbraak van ziektes. Dat is mooi, maar er hoeft maar 1 kat te zijn die het wel heeft en tsjakka en vaak kom je er pas een paar maanden tot een jaar achter dat je kat ziek is.

Wat betreft onze opvang, wij testen alle dieren die binnenkomen en voor ze in de groep komen op aids en leukemie. Simpel niet duur en veilig. Wij werken niet met gastgezinnen, we hebben zelf de ruimte.
De beheerder is de dierenarts zelf. Enkele mede fokkers kennen haar wel en weten dat zij alles doet in het belang van de katten, incl soms abortus. Bij hoogdrachtige katten laten we de kittens komen.

We werken met contracten voor de nieuwe eigenaar dat het kitten binnen de leeftijd van 5 a 6 maanden gecastreerd moet worden, anders behouden wij het recht om de kat terug te halen.
Bedankt voor je antwoord, heel duidelijk en ik ben blij te lezen dat ik je vorige post verkeerd begrepen had wb aborteren. Ik ken je dierenarts inderdaad via dit forum, heb zelf nog gedoneerd aan de Jochem Actie. En jullie doen goed werk daar, al zullen jullie uiteraard nooit het aantal jonge katten kunnen evenaren dat Redcat opvangt. Da's dan weer het voordeel van gastgezinnen.
En dat voordeel wordt weer extra benadrukt door jullie oproep op de site: arme Pablo die zo hard op zoek is naar een eigen huisje. Zo zie je maar weer dat iedere methode van opvang zijn voor- en nadelen heeft en, zoals jij aangeeft, ook bepaalde risico's met zich mee kan dragen.
Maar hoe de opvang ook georganiseerd is: je geeft er katten een kans mee en daar gaat het om!

En nu wil ik lieve kitten foto's zien!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 27 april 2008 @ 17:09:52 #112
170092 Fha
Fuzzy!
pi_58341842
Ik wil ze ik wil ze ik wil ze!!! *smelt*
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
  zondag 27 april 2008 @ 17:23:57 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_58342115
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:47 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord, heel duidelijk en ik ben blij te lezen dat ik je vorige post verkeerd begrepen had wb aborteren. Ik ken je dierenarts inderdaad via dit forum, heb zelf nog gedoneerd aan de Jochem Actie. En jullie doen goed werk daar, al zullen jullie uiteraard nooit het aantal jonge katten kunnen evenaren dat Redcat opvangt. Da's dan weer het voordeel van gastgezinnen.
En dat voordeel wordt weer extra benadrukt door jullie oproep op de site: arme Pablo die zo hard op zoek is naar een eigen huisje. Zo zie je maar weer dat iedere methode van opvang zijn voor- en nadelen heeft en, zoals jij aangeeft, ook bepaalde risico's met zich mee kan dragen.
Maar hoe de opvang ook georganiseerd is: je geeft er katten een kans mee en daar gaat het om!

En nu wil ik lieve kitten foto's zien!
de Jochem kerst actie Wat een succes
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 27 april 2008 @ 17:57:07 #114
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_58342663
Uhm, ik zie dat er een hoop gebeurd is sinds mijn laatste post, dus zal vanavond alles goed lezen en reageren. Natuurijk dan ook nieuwe foto's!

Bij de weg: vandaag is het eerste oogje opengegaan aw

[ Bericht 0% gewijzigd door Poeke op 27-04-2008 18:11:27 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_58345463
Ik gok: Andé? Doe dan maar geen close-up van het opengegane oogje. Arm oogje, opeens in de schijnwerpers.

Foto's zonder flits zijn ook heeeeel erg leuk natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † zondag 27 april 2008 @ 21:56:10 #116
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_58347544
quote:
Op zondag 27 april 2008 17:57 schreef Poeke het volgende:Bij de weg: vandaag is het eerste oogje opengegaan aw
Pics or it didn't happen

Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zondag 27 april 2008 @ 23:23:21 #117
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_58349480
quote:
Op zondag 27 april 2008 21:56 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Pics or it didn't happen


Sorry sorry sorry, kwam vanavond van alles tussen dus heb geen tijd gehad te updaten.

Als bewijs : Het allereerste oogje.. (zonder flits natuurlijk) de rest komt snel..



[ Bericht 5% gewijzigd door Poeke op 27-04-2008 23:37:55 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 28 april 2008 @ 00:15:22 #118
204710 je_ouwe_moer
let op je woorden jongeman!
pi_58350674
Vreugde!
wat een ontzettend schattig pluizig bolletje met een klein roze tongetje en 1 piratenoog
pi_58356473
Abel
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_58361181
Arrrr!! hihi wat lief
Op woensdag 22 mei 2013 21:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik moet er ook idd niet zo over zaniken. Sorry :P
pi_58365847
Piratenpoes

Meerrrrrrr foto's graag!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 28 april 2008 @ 21:28:14 #122
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_58367531
Vooraf aan een grote update: Om even kort terug te komen op het eerdere ge-discussieer:

Ik ben dit topic absoluut niet alleen gestart om alleen lieve foto's en leuke verhalen te posten; een discussie is welkom en ga ik zeker niet uit de weg.

Ik geloof alleen dat Cat22 alles al gezegd heeft voor me dus heb er weinig op toe te voegen behalve dat de zwangere poezen die via het asiel komen in de eerste tijd inderdaad geaborteerd worden. Pas wanneer de
zwangerschap "verder" is dan mogen de kittens komen en op dat moment komt RedCat in beeld.
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 22:19 schreef jora23 het volgende:

...

Ik krijg in dit topic de indruk dat mensen zo;n moederpoes in huis nemen om de kittens en om dat mee te maken.
En ja ik heb dit hele topic gelezen. Waar geef ik de indruk dat ik dit niet heb gedaan?

Ps en met steriliseren in begin van de dracht bedoel ik castreren en abortus. Oftewel hele baarmoeder verwijderen.
Ik heb hier thuis de deal gesloten dat als we geen 3e kat zouden nemen, we gastgezin zouden kunnen worden. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik een nestje kittens niet eens mee zou willen maken, het is immers de eerste keer voor me, maar gastgezin zijn is niet voor één keer, je maakt een keuze voor een 2e, 3e en ook de 20e, and so on.. Ik kan me voorstellen dat na het zoveelste nestje het nieuwe er wel vanaf is (al blijft het lief natuurlijk) en dat staat nog even los van de kopzorgen en problemen die er kunnen ontstaan (problemen met de bevalling, kittens die ziek worden, agressieve moeders etc. Feit is dat je er voor kiest om gastgezin te worden, al is het niet alleen maar rozegeur en maneschijn.

Ik kreeg de indruk dat je niet het hele topic had gelezen wat betreft het steriliseren/casteren maar je PS verduidelijkte je punt.
quote:
Op zondag 27 april 2008 12:29 schreef jora23 het volgende:
...

We werken met contracten voor de nieuwe eigenaar dat het kitten binnen de leeftijd van 5 a 6 maanden gecastreerd moet worden, anders behouden wij het recht om de kat terug te halen.
Het adopteren van de kitten verloopt via het asiel en werkt op dezelfde manier, mensen betalen een aanzienlijk bedrag inclusief casteren/steriliseren en het asiel behoud het recht een kat terug te halen wanneer niet aan de voorwaarden wordt voldaan.

Wat betreft het Aids/leukemie, ik heb nog niet geïnformeerd maar zodra ik in het asiel kom, zal ik ernaar vragen.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  maandag 28 april 2008 @ 21:57:09 #123
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_58368141
Nou, zoals verteld was het eerste oogje, van Abeltje, (klopt nokwanda! ) gister open. Vanmiddag toen ik thuis kwam waren er al 5 open. Twee van Abeltje, twee van Asta, eentje van André en helaas blijft Astro nog een beetje achter, nog geen oogjes open maar wel al tekenen dat het niet lang meer gaat duren.

Het opengaan van de oogjes is trouwens wel een rare ervaring, ik dacht dat ze op een gegeven moment gewoon open zouden gaan, maar het gaat stukje bij beetje, net alsof ze aan elkaar geplakt zitten en pas langzaam van elkaar afkomen.

Ze wilden vandaag niet echt op de foto maar ik heb mijn best gedaan.


Astro; nog geen oogjes open





Bij Asta zie je het al een piepklein beetje.




Andre wilde zijn ogen niet opendoen maar het is de rechter (voor de kijkers links )




Abelje is al iets verder:





Met de kittens gaat alles goed dus moeders gaat regelmatig van het nest. Maar ook dan liggen ze er overigens overheerlijk bij. Vooral Asta ligt prinsheerlijk tussen haar grote broers:




Op een rijtje (abeltje houdt het stiekem al in de gaten




Oeh, wat een lekkere warme deken.




MAAR: Als er dan wat is, dan is Sterre niet ver weg:




De eerste puberkuren laten ook niet meer lang op zich wachten; André houdt er niet van door zijn moeder betutteld te worden



Een dag uit het leven van de Familie Sterre

[ Bericht 0% gewijzigd door Poeke op 28-04-2008 22:02:20 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_58368513
whaaaa, dat melkbekkie van Asta
Maar Andre is mijn favoriet.

Weet je... ik denk dat het nooit went, babykattebekkies. Het blijft smelten, hoe vaak je het ook ziet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 28 april 2008 @ 23:05:03 #125
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_58369803
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:15 schreef nokwanda het volgende:
whaaaa, dat melkbekkie van Asta
Maar Andre is mijn favoriet.

Weet je... ik denk dat het nooit went, babykattebekkies. Het blijft smelten, hoe vaak je het ook ziet.
Ik vrees hetzelfde.....

Ik heb onmiddels ook een webcam-verbinding voor overdag voor als ik op mijn werk ben. Mochten er mensen nog mee willen kijken; PM me ff
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')