abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 april 2008 @ 21:47:18 #1
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_57877745
Beste Fokkers,

Ik heb op mijn laatste envelop per ongeluk alles iets te veel naar rechts geschreven.

Nu is mijn vraag: Is het toegestaan* om een postzegel ook links van een envelop te plakken?

*toegestaan door posterijen etc.
Life's A Mess, Don't Stress
  zondag 6 april 2008 @ 21:54:17 #2
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_57877928
Zolang er een postzegel opzit zullen ze echt niet moeilijk doen bij Tante Pos.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  Donald Duck held zondag 6 april 2008 @ 21:55:26 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_57877959
Postzegel is postzegel lijkt me
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_57878321
Vraag het de postbode
www.wynter.nl (NOG NIET KLAAR)
pi_57878497
Interessante vraag, er wordt namelijk naar het laagje fosfor gekeken op de postzegel, maar geen idee of ze dat over de hele envelop doen of alleen rechtsboven. Het systeem is namelijk wel instaat om te bepalen of de envelop ondersteboven in het systeem zit.

Maar als het belangrijk is, zou ik een andere envelop pakken!
pi_57878597
Kan niemand dit even testen?

Zou wel lekker autheniek zijn, dat alleen jij je postzegels links plakt.
  zondag 6 april 2008 @ 22:53:10 #7
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_57879416
Kan me neit voorstellen dat als je em links plakt, hij werkelijk niet aankomt om plaats van bestemming.. eerlijk gezegd... puur omdat hij links zit... zou wel een beetje te zot voor woorden zijn toch? Lijkt mij...
Maar zeker weten doe ik het niet, maar ja.. zou idd wel authentiek zijn zoals HunterPrior zegt..als alleen jij het zou doen..
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_57879516
Ik heb wel eens de postzegel o pde andere kant geplakt ...zeg maar niet waar het adres stond en hij kwam gewoon aan...
pi_57879580
Is eigenlijk ooit ergens vastgelegd dat de officiele plek van een postzegel 'rechtsboven' is?

Want iedereen doet dat... maar misschien zijn er wel helemaal geen regels voor. Als je iets zwaars verstuurd zou het bijvoorbeeldl leuk zijn om op elke hoek van de envalop een postzegel te plakken
pi_57879635
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:59 schreef sunmoonstar het volgende:
Is eigenlijk ooit ergens vastgelegd dat de officiele plek van een postzegel 'rechtsboven' is?

Want iedereen doet dat... maar misschien zijn er wel helemaal geen regels voor. Als je iets zwaars verstuurd zou het bijvoorbeeldl leuk zijn om op elke hoek van de envalop een postzegel te plakken
Vaak genoeg gedaan
  zondag 6 april 2008 @ 23:04:14 #11
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_57879687
oh.....vanaf nu dus gewoon standaard elke keer andere plek uitzoeken dus.. ipv rechts boven
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
pi_57879836
ik woon toch vlakby een brievenbus..
ga het morgenochtend op de post doen...


Kijken of ik em overmorgen krijg
pi_57879914
Het kan zijn dat ie wat langer onderweg is.
Dat komt doordat de machine geen zegel kan lezen als die aan de andere kant zit.
Dan komt de brief in een aparte bak,die later weer door mensenhanden uitgezocht wordt.
Dus door de extra handeling duurt het wat langer.
Vandaar dat het gebruikelijk is dat de postezegel altijd rechts zit.(i.v.m. de machine)
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
pi_57880400
Fuck it..... biertje dr bij en naar de brievenbus hobbelen met die brief!
Gewoon doen
Bill Hicks
"We all pay for life with death, so everything in between should be free."
pi_57880452
Kan zijn dat 'ie wat later aankomt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 7 april 2008 @ 01:28:58 #16
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_57881888
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:41 schreef Jordy-B het volgende:
Kan zijn dat 'ie wat later aankomt.
idd, want zodra de machine iets niet herkent word het namelijk handmatig eerst nog eens bekeken...
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  maandag 7 april 2008 @ 01:30:37 #17
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_57881904
tvp
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_57881973
Ik heb hier pas wat over gezien op How Do They Do That. Over wat voor reis een brief maakt van huis naar huis. Ze worden door een machine gesorteerd, en allemaal goed gelegd (allemaal met het adres dezelfde kant op en postzegel rechtsboven). Alle brieven die niet gesorteerd kunnen worden door de machine worden eruit geknikkerd en handmatig goed gelegd. De machine kan ook de adressen lezen en sorteert ze alvast voor de postbode.

Maar, dat was in Engeland. Maar ik kan me niet voorstellen dat het hier veel anders gaat. Dus nee, het maakt niet echt uit, het is alleen meer werk voor de posterijen

Edit: Spuit elf, zie nu dat dat al voor mij gezegd is
Had alleen gescreend
Vivre
pi_57883181
Brief is onderweg!!

Met aan de binnenkant de tekst "hoi"
pi_57912840
Nee, mag niet.
Lambo of Rekt
pi_57913397
In Engeland wel
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_57914098
Worden enveloppen niet automatisch gestempeld? Oftewel: als ie links zit, dan mist de stempel de zegel. Oftewel: dan kan je een zegel meerdere keren gebruiken. Oftewel: lijkt me niet?
pi_57914549
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 17:19 schreef VonHinten het volgende:
Worden enveloppen niet automatisch gestempeld? Oftewel: als ie links zit, dan mist de stempel de zegel. Oftewel: dan kan je een zegel meerdere keren gebruiken. Oftewel: lijkt me niet?
Briefpost (uit de brievenbus, dus niet van bedrijven) wordt handmatig gesorteerd. De betreffende persoon legt een brief alleen aan de kant wanneer er helemaal geen postzegel op zit. Zit die er wel op, wordt de brief automatisch afgestempeld, tenzij dat het apparaat geen postzegel herkent. Die uitvallers worden dan handmatig afgestempeld.

Postbodes op de straat doen dat trouwens ook, als de postzegel niet is afgestempeld gaat er gewoon met de pen een streep doorheen. Kleine kans dus dat je een brief krijgt die nog 'geldige' postzegels erop heeft zitten. Alleen met kerst zijn er vaak veel problemen met het afstempelen en komt het vaker voor dat het niet of niet goed gebeurt en je dus wel gewoon een ongestempelde postzegel krijgt.
pi_57914956
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:54 schreef mounirk het volgende:
Brief is onderweg!!

Met aan de binnenkant de tekst "hoi"
Heb je hem al?
  dinsdag 8 april 2008 @ 18:14:51 #25
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_57915058
De verzonden brief is naar het verre oosten verstuurd, en voor zover heb ik hem nog niet retour gekregen.

so far so good dus.
Life's A Mess, Don't Stress
pi_57917040
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:54 schreef mounirk het volgende:
Brief is onderweg!!

Met aan de binnenkant de tekst "hoi"
pi_57918038
Het kan. Maar de sorteermachine pakt automatisch de hoek met de postzegel rechtsboven. Dus dan kan je postcode niet automatisch gelezen worden. Met mogelijke vertraging en fouten tot gevolg.
pi_57918167
Plak ze gewoon stelselmatig voor de gein op de zijkant van de enveloppe.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koentebaf op 08-04-2008 21:16:03 ]
Boentekaf die grote foentebak
pi_57918681
Als je de postzegels rechtsboven of linksonderin plakt dan kan hij gewoon gelezen worden door de machine. Dat zijn de enige twee plekken die die pakt. Anders gaat ie handmatig ofzoo
Whoop whoop, politie.
pi_57918952
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:43 schreef Koentebaf het volgende:
Plak ze gewoon stelselmatig voor de gein op de zeikant van de enveloppe.
pi_57919002
Gewoon op de voorkant, in het midden, dat je m gelijk verzegeld zeg maar.
Dat kost ze zeker weten wat extra werk
  dinsdag 8 april 2008 @ 21:14:28 #32
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_57919015
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 20:43 schreef Koentebaf het volgende:
Plak ze gewoon stelselmatig voor de gein op de zeikant van de enveloppe.
zijkant

OT: Ik ga een enveloppe naar mezelf sturen met de postzegel in het midden en dan het adres in een boog erom heen.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_57919038
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:14 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

zijkant

OT: Ik ga een enveloppe naar mezelf sturen met de postzegel in het midden en dan het adres in een boog erom heen.
Oops... my bad

OT: Moet je je buitendeur ook ff omdraaien voor de gein en het gezicht van de postbode filmen
Boentekaf die grote foentebak
pi_57919931
Ach wat boeit het, misschien komt het dan een week later aan Dat komt ook weleens voor als je het gewoon normaal rechts plakt
pi_57977931
sorry voor het te laat plaatsen van mn reactie

Brief is gearriveerd met pzegel links!!
pi_57980659
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 21:48 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ach wat boeit het, misschien komt het dan een week later aan Dat komt ook weleens voor als je het gewoon normaal rechts plakt
Dat gebeurt bijna nooit (mits de adressering correct en leesbaar is en je het niet vlak voor de kerst verstuurt)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:52:25 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58002212
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:17 schreef Sinat het volgende:
Interessante vraag, er wordt namelijk naar het laagje fosfor gekeken op de postzegel, maar geen idee of ze dat over de hele envelop doen of alleen rechtsboven. Het systeem is namelijk wel instaat om te bepalen of de envelop ondersteboven in het systeem zit.
Technisch Weekblad had hier pas juist een artikel over: dat laagje fosfor op de rechter-bovenhoek zorgt er voor dat de sorteermachine de richting van de envelop kan bepalen, en daarmee dus ook het adres kan lezen. Je envelop zal waarschijnlijk niet automatisch verwerkt worden, en dus handmatig gesorteerd, met enige vertraging.
censuur :O
  zaterdag 12 april 2008 @ 14:55:37 #38
78498 classpc
I don't like change
pi_58003404
Plakken ze over de hele wereld dan de postzegels rechtsboven op de envelop?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_58003881
Hij moet rechtsboven ivm de automatische verwerking. De zegel wordt gebruikt als herkenningspunt om het adres goed te kunnen scannen.
pi_58014683
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 11:18 schreef mounirk het volgende:
sorry voor het te laat plaatsen van mn reactie

Brief is gearriveerd met pzegel links!!
Aan welke kant zit de stempel? volgens mij gaat die normaal toch door de postzegel zodat die niet opnieuw te gebruiken is?
pi_58014821
quote:
Op zondag 13 april 2008 01:17 schreef tijntjethf het volgende:

[..]

Aan welke kant zit de stempel? volgens mij gaat die normaal toch door de postzegel zodat die niet opnieuw te gebruiken is?
De brief gaat door de handsortering, dus is het niet afhankelijk van de normale stempelmachine.

De brief kan met de hand gestempeld zijn (is doorgaans zonder datum), maar er kan ook met een pen een streepje door de postzegel gezet zijn (al zal dat laatste door de postbode van de geadresseerde gebeurd zijn)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_59108260
Ik ben ook weleens benieuwd. Dus ook een Ebay-pakje met postzegels links geplakt
pi_60824351
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 08:59 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik ben ook weleens benieuwd. Dus ook een Ebay-pakje met postzegels links geplakt
High stakes
pi_60826770
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:15 schreef Moppie_1974 het volgende:
Het kan zijn dat ie wat langer onderweg is.
Dat komt doordat de machine geen zegel kan lezen als die aan de andere kant zit.
Dan komt de brief in een aparte bak,die later weer door mensenhanden uitgezocht wordt.
Dus door de extra handeling duurt het wat langer.
Vandaar dat het gebruikelijk is dat de postezegel altijd rechts zit.(i.v.m. de machine)
Gedeeltelijk waar. De enveloppe gaat met een noodvaart door een machine heen die er een scan van maakt. Als om wat voor reden dan ook het automatisch uitlezen van deze scan niet lukt (ie. slordig handschrift) dan komen beide kanten van de enveloppe op een scherm bij een medewerker, welke handmatig de boel controlleerd, adres invoert, welke op de enveloppe geprint zal worden. De enveloppe krijgt dan ook een streepjescode waarmee hij - ware het een koffer op schiphol - is terug te vinden
pi_60826810
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gedeeltelijk waar. De enveloppe gaat met een noodvaart door een machine heen die er een scan van maakt. Als om wat voor reden dan ook het automatisch uitlezen van deze scan niet lukt (ie. slordig handschrift) dan komen beide kanten van de enveloppe op een scherm bij een medewerker, welke handmatig de boel controlleerd, adres invoert, welke op de enveloppe geprint zal worden. De enveloppe krijgt dan ook een streepjescode waarmee hij - ware het een koffer op schiphol - is terug te vinden
Worden de handschriften gelezen door computers? Dat is knap zeg...
pi_60827177
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:11 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Worden de handschriften gelezen door computers? Dat is knap zeg...
Heb je thuis een scanner? Als je dan een goed CRC programma hebt, kan je dit thuis ook min of meer doen
pi_60827790
En wat als je hem op de achterkant plakt ?
pi_60828156
En toch mag het niet. De algemene voorwaarden (pdf) van TNT-Post zeggen letterlijk dit:
quote:
14.1 Algemeen
De voor de frankering te gebruiken postzegels, pakketzegels (zie art. 14.6) dan wel
frankeeraanduidingen dienen te worden aangebracht in de rechter bovenhoek van de
adreszijde van de postzending.
In principe mogen ze je brief dus weigeren of terugsturen als je niet de postzegel rechtsboven geplakt hebt
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_60836024
Netjes gevonden Vloris

toch netjes dat ie evengoed aankomt als ie linksboven zit
pi_60836088
quote:
Op zondag 6 april 2008 21:47 schreef Ifyafeelme het volgende:
Beste Fokkers,

Ik heb op mijn laatste envelop per ongeluk alles iets te veel naar rechts geschreven.

Nu is mijn vraag: Is het toegestaan* om een postzegel ook links van een envelop te plakken?

*toegestaan door posterijen etc.
Pas maar op dat de postpolitie niet aan je deur staat om je te arresteren.
pi_60840212
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Pas maar op dat de postpolitie niet aan je deur staat om je te arresteren.
Dus wat is de les die we hier uit leren? Zet nooit een afzender-adres op de envelop
Of ze sporen je natuurlijk op aan de hand van de vingerafdrukken die erop staan
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  donderdag 14 augustus 2008 @ 23:41:07 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60840275
Tuurlijk. Postzegel is postzegel hè.
Huilen dan.
pi_60844828
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 23:38 schreef Vloris het volgende:

[..]

Dus wat is de les die we hier uit leren? Zet nooit een afzender-adres op de envelop
Of ze sporen je natuurlijk op aan de hand van de vingerafdrukken die erop staan
Je laat een boel DNA achter als je een brief verstuurt.

Gewoon zo'n soort ruimtepakding aantrekken dus.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 06:51:27 #54
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60844852
dat is majesteitsschennis, mag niet
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60844906
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 06:51 schreef Aoristus het volgende:
dat is majesteitsschennis, mag niet
Niet alle zegels hebben Bea er op staan.
pi_60844914
Daarover trouwens; het lijkt mij best vervelend om staatshoofd te zijn. Overal kom je dan je eigen kop tegen. Ook op momenten dat je daar helemaal niet op zit te wachten. Als je een brief stuurt of als je contant afrekent in de supermarkt enzo..
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 07:09:04 #57
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60844927
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 07:05 schreef Alicey het volgende:
Daarover trouwens; het lijkt mij best vervelend om staatshoofd te zijn. Overal kom je dan je eigen kop tegen. Ook op momenten dat je daar helemaal niet op zit te wachten. Als je een brief stuurt of als je contant afrekent in de supermarkt enzo..
alleen egofielen mogen aan zichzelf likken. Ik wed dat ze ten paleise expres geen frankeermachine hebben staan
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60845023
Je kan ook een stukje plakband over de post zegel heen plakken, ter grote van de zegel, kan je em meerdere keren gebruiken
pi_60857503
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 07:05 schreef Alicey het volgende:
Daarover trouwens; het lijkt mij best vervelend om staatshoofd te zijn. Overal kom je dan je eigen kop tegen. Ook op momenten dat je daar helemaal niet op zit te wachten. Als je een brief stuurt of als je contant afrekent in de supermarkt enzo..
Zo van: *zucht* " wat zag ik er toen nog goed uit" ...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_60865042
Linksonder achterop de envelop en dan nog ondersteboven...give it a try!
pi_60866521
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:11 schreef Flaccid het volgende:

[..]

Worden de handschriften gelezen door computers? Dat is knap zeg...
Lijkt heel knap maar valt op zich wel mee. Al halverwege de jaren zestig konden ze dit met computers (zij het op veel beperktere schaal).

http://en.wikipedia.org/wiki/Character_recognition
"The sunshine bores the daylights outta me!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')