abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:56:04 #26
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_58694543
Vlucht 1
Maatschappij?

BMI

Traject?
AMS - LHR

Vliegtuig?
737 dacht ik

Vertraging?
Nope, netjes op tijd vertrokken

Personeel?
Degelijk, korte vlucht hoef je geen personeel te zien

Lekker eten?
Alles tegen betaling, maar niks gekocht

Entertainment?
Gratis krant en het inflight magazine

Algehele indruk?
Degelijke airline. 2de keer dat ik hiermee vloog, en op zo`n korte vlucht kun je niet veel klagen

Vlucht 2
Maatschappij?

American Airlines

Traject?
LHR - JFK

Vliegtuig?
747?

Vertraging?
In Londen een dik uur. Krijg je met een drukke luchthaven. Maar de piloot vloog goed door, en we zijn nog netjes op tijd aangekomen.

Personeel?
Iets ouder personeel maar super aardig. Ze liepen de hele tijd rond en je kon alles vragen wat je wou. Na het invullen van 3 foutieve groene kaarten kwamen ze nog lachend je een 4de brengen.

Lekker eten?
Lekker is anders maar goed verzorgd. Je kreeg genoeg te drinken. Koffie en thee kon je gewoon vragen en om het uur kwamen ze langs met water of frisdrank. Eten was kip met rijst en een muffin. Ook nog wat nootjes gekregen. Een uur voor landing nog een pizzapunt gekregen.

Entertainment?
Eigen schermpje, dus dat is al helemaal geweldig. Flinke selectie van films die bij ons nog in de bioscoop draaien of net eruit zijn. 4 films en wat series bekeken.

Algehele indruk?
1ste keer dat ik met AA vloog, maar ik heb echt niks te klagen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Professional op 15-05-2008 23:03:45 ]
pi_58699208
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Boeing 777

Traject?
Manilla - Amsterdam v.v.

Vertraging
Op Manilla ja. Een uurtje later vertrokken omdat het toestel uit Amsterdam met een uur vertraging pas landde. Onderweg nog wel wat ingehaald. Half uurtje te laat aangekomen.

Vriendelijk personeel?
Jahoor. Kreeg zowaar een betere stoel aangewezen door de purser bij het instappen. Was ik wel blij om, aangezien ik anders wel heel erg opgevouwen had moeten zitten.

Lekker eten?
Niet echt nee. Waar zijn die broodjes met Old Amsterdam gebleven KLM !

Entertainment?
Eigen schermpje etc. Naar Amsterdam is dagvlucht dus meer meegkregen van de films dan terug naar Manilla wat een nachtvlucht is, dan wil ik nog weleens wegdommelen, en dus een groot deel van de clou van de film missen

Algehele indruk?
KLM is nog de enige Europese maatschappij die rechtstreeks op Manilla vliegt. Gevolg is dus dat ie gemiddeld voor 98% vol zit (goede business voor KLM), maar dat je 2 stoelen voor jezelf wel op je buik kan schrijven.

Iets over de luchthavens?
Manilla blijft een grote chaos, maar als je je daarop instelt is dat ook wel weer vermakelijk. Ik vraag me trouwens af hoe lang ze op Schiphol zonder rookplekken kunnen. VOlgens mij werd er op de toiletten wel stiekum gerookt.

Bijzonderheden
Niet echt
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 16 mei 2008 @ 08:55:30 #28
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58699412
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Fokker 70

Traject?
Amsterdam - Nice - Amsterdam

Vertraging?
Heen op schema, terug 10 vroeger dan gepland.

Bezetting?
Heen geheel gevuld en terug ongeveer 80%.

Vriendelijk personeel?
Professioneel, maar ik kreeg de indruk dat ze niet zo'n zin meer hadden (het waren beide avondvluchten).

Lekker eten?
Broodjes, stroopwafel. Wel genoeg te drinken kunnen nemen.

Entertainment?
In-flight magazine en sletterig Russisch meisje naast me.

Algehele indruk?
Prima. Stoelen zitten niet zo lekker, en beenruimte is ook gering. Maar de vlucht duurt maar 1:40 minuten, dus dat is wel vol te houden.

Iets over de luchthavens?
Nice heeft een fijne, moderne luchthaven. In tegenstelling tot andere maatschappijen en charters landen de toestellen van KLM en Air France bij een aparte hal. Deze is erg gunstig gelegen ten aanzien van o.v., taxi's en huurauto's. Bagageafhandeling was ook bijzonder snel.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_58750318
Maatschappij?
Ryanair

Toestel?
737

Traject?
Weeze-Milaan Bergamo-Weeze

Vertraging?
Heen 10 min te vroeg en terug 15 min voor op schema

Vriendelijk personeel?
Niets op aan te merken

Lekker eten?
Niks besteld

Entertainment?
Huisgenoten

Algehele indruk?
Eerste keer Ryanair en beviel me prima. Zat beide keren wel bij de nooduitgang (ben 191m) anders was het denk ik een stuk onprettiger geweest als ik de overige beenruimtes zag.

Iets over de luchthavens?
Weeze: Lekker klein dus je bent er snel doorheen, alleen mij iets te ver weg Bergamo ook prima formaat en verder weinig bijzonders over te melden

[ Bericht 1% gewijzigd door The6thgate op 19-05-2008 17:03:54 ]
Too much is never enough!
  Moderator zondag 18 mei 2008 @ 21:42:33 #30
45833 crew  Fogel
pi_58750395
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 08:55 schreef Strolie75 het volgende:
Maatschappij?
KLM

Toestel?
Fokker 70

Algehele indruk?
Prima. Stoelen zitten niet zo lekker, en beenruimte is ook gering. Maar de vlucht duurt maar 1:40 minuten, dus dat is wel vol te houden.
Zat je op rij 11 of hoger toevallig?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 19 mei 2008 @ 09:49:40 #31
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_58756726
quote:
Op zondag 18 mei 2008 21:42 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zat je op rij 11 of hoger toevallig?
Ergens in het midden, bij de nooduitgang.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_58757287
Vlucht in Februari maar toch wel tof om even te vermelden

# Maatschappij?
Flynordic
# Traject?
Stockholm - Kiruna (met stopover in Lulea)
# Vertraging?
niets, perfect op tijd, heen en terug
# Vriendelijk personeel?
Zweedse dames, zeer vriendelijk
# Lekker eten?
-
# Entertainment?
Raampje, huilende baby op stoel achter me
# Algehele indruk?
Perfecte vlucht, super om zover naar het noorden te vliegen! (200 km boven de Poolcirkel) een zonsopgang sochtends in het vliegtuig op de weg terug is toch wel heel erg tof om mee te maken! Ik zit van af nu alleen nog maar bij emergency exits... wat een beenruimte... eindelijk zit ik niet niet in een blik sardientjes..!
# Iets over de luchthavens?
Landen in Kiruna, uit het vliegtuig stappen in 40 cm verse sneeuw geweldig. Toen we terugvlogen, s'ochtends om 6 uur, -26 buiten, vliegtuig lekker warm!
Op donderdag 3 september 2009 23:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
niet? En je hebt er nooit werk van gemaakt? Of vind je haar er niet leuk uitzien.
Op donderdag 3 september 2009 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Het is mijn zus, gast.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 03:35:34 #33
32029 Basson
Dodge This!
pi_58872463
# Maatschappij?
KLM

Toestel?
747

# Traject?
San Francisco - Amsterdam

# Vertraging?
Geen

# Vriendelijk personeel?
Jazeker

# Lekker eten?
Iets met kip, broodje, lauwe koffie

# Entertainment?
LCD boven het gangpad, inflight magazine

# Algehele indruk?
Weinig op aan te merken. Ik zat bij de nooduitgang achter de vleugel. Veel beenruimte en aan het gangpad, maar weinig ruimte in de breedte .

# Iets over de luchthavens?
9 uur op San Francisco Airport doorgebracht ivm gemiste vlucht: ik was precies op tijd om mijn vliegtuig weg te zien taxiën. De mensen aldaar waren bijzonder behulpzaam in hun pogingen mijn vlucht om te boeken. Mijn ticket was as it is, ik kon niet omboeken naar een andere vlucht. 3 telefoontjes naar de tickethotline: een andere vlucht zou mij 2700 dollar kosten... Je kunt er niets met de pin-pas (max 500 Euro of zo per dag) en mijn credit card zou dat niet trekken. 4e telefoontje: geen probleem meneer, ik boek u gelijk voor de eerstvolgende vlucht naar Amsterdam... kostenloos. De dame aan de balie begreep er ook niets van, maar ze heeft mij een stoel met extra beenruimte gegeven, de schat. Ik was al bang dat ik nog een paar dagen in SF moest doorbrengen zodat mijn familie vanuit Nederland een andere ticket kon boeken.
  zondag 25 mei 2008 @ 15:18:42 #34
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58899152
Rondvluchten door Europa

Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Amsterdam - Wenen

Prijs?
¤ 51,50 voor 2 personen

Loadfactor
129/149 = 86%

Toestel?
Boeing 737

Vertraging?
Optijd vertrokken en hierdoor 5 minuten eerder aan de gate in Wenen.

Vriendelijk personeel?
Niets op of aan te merken, uiteraard wel allemaal Oost-Europese dames, op deze manier kan deze Slowaakse / Hongaarse maatschappij in de kosten sparen!

Comfort?
Bij het inchecken krijg je een zitplaats toegewezen, 23 E en F hebben voldoende beenruimte en zitten goed t.o.v. het raam om naar buiten te kunnen kijken. Beenruimte is ruim voldoende.

Lekker eten?
Niks gekocht, na de beveiliging op de M-pier kan je je in het toilet nog wat water bijvullen.

Entertainment?
Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 1 uur en 35 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig.

Algehele indruk?
Sky Europe blijft mijn favoriete maatschappij, ik hoop dat ze het wel gaan redden, want de vliegtuigen zitten redelijk vol, YIELD-technisch gezien lijkt mij deze maatschappij niet zo gezond.

Nog iets over de luchthaven
M-pier op Schiphol is voor mij altijd een pluspunt gezien er geen wachtrijen voor de beveiliging zijn, uiteraard niet zoveel winkels achter de veiligheidscontrole als bij de B en C pieren, maar eerlijk gezegd mis ik dat ook niet.


Maatschappij?
Sky Europe

Traject?
Wenen - Barcelona

Prijs?
¤ 35,50 voor 2 personen. (Toen ik deze prijs in totaal zag voor 2 personen heb ik gelijk geboekt, 10 minuten later was deze prijs niet meer beschikbaar en was het weer de normale prijs van 90 euro per persoon).

Loadfactor
134/149 = 90%

Toestel?
Boeing 737

Vertraging?
Op de heenweg 5 minuten te laat vertrokken, na een busreis over naar wat mij leek het gehele vliegveld van Wenen, hierdoor 10 minuten te laat geland.

Vriendelijk personeel?
Prima, niets op aan te merken zoals ook eerder omschreven

Comfort?
Bij het inchecken krijg je een zitplaats toegewezen, 23 E en F hebben voldoende beenruimte en zitten goed t.o.v. het raam om naar buiten te kunnen kijken. Beenruimte is ruim voldoende.

Lekker eten?
Blikje Cola a 2 euro, schappelijke prijzen, en voor de rest eigen snacks.

Entertainment?
Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 2 uur en 5 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig. Als je naar Barcelona gaat, probeer een plek aan de rechterkant van het vliegtuig te krijgen, bij aankomst is dat namelijk de kant met het beste uitzicht.

Algehele indruk?
Sky Europe blijft mijn favoriete maatschappij, ik hoop dat ze het wel gaan redden, want de vliegtuigen zitten redelijk vol, YIELD-technisch gezien lijkt mij deze maatschappij niet zo gezond.

Nog iets over de luchthaven
Wenen heeft een goedkope supermarkt op de luchthaven, en is niet overdreven druk. Ik heb overigens het idee dat de vloeistofcontrole daar meer een soort idee is, want als iemand het vloeistofzakje al uit de tas had, werden de 'te grote' dingen gewoon doorgelaten. Geeft aan dat de beveiligers zelf er ook niet in geloven.

Maatschappij?
Vueling

Traject?
Barcelona - Parijs

Prijs?
¤ 91,50 voor 2 personen

Loadfactor
100/180 = 56%

Toestel?
Airbus 320

Vertraging?
Het vliegtuig was ruim optijd, de nieuwe piloten ook, maar op één of andere manier lukte het niet om mensen aan boord te laten gaan, en wanneer dat eenmaal mogelijk was stond je nog 10 minuten in de slurf, gezien de sheduletijd en de daadwerkelijke vliegtijd nogal van elkaar afwijken uiteindelijk maar 15 minuten te laat geland.

Vriendelijk personeel?
Prima, bij het inchecken op Barcelona Airport was het niet mogelijk om 2 plekken naast elkaar te krijgen, maar alleen een A en C seat, met iemand op de B plek in het midden.

Comfort?
Bij binnenkomst zat er inderdaad iemand op de B stoel, en deze wilde daar niet van wijken, gelukkig was er maar een loadfactor van 55% en de 2 rijen achter ons bleven leeg, waardoor we toch prima zaten. Dat wil zeggen, in vergelijking met Sky Europe of Easyjet was het nogal krap.....
Tevens mag de aircon best wat hoger gezet worden, in deze ijskast moest ik gelijk naar de WC...

Lekker eten?
Niks gekocht, na de beveiliging in Barcelona kan je prima drinken kopen.

Entertainment?
Raamplaats, en de partner naast me, voor een vlucht van 1 uur en 40 minuten heb je eigenlijk ook niets meer nodig.

Algehele indruk?
Ik blijf het vreemd vinden dat ze bij het inchecken geen zitplaatsen naast elkaar kunnen geven, en als het boarden klaar is je gewoon ziet dat alle rijen achterin met 1 of 2 personen bezet zijn, en de laatste rijen helemaal niet bezet... (En ze deden niet aan loadbalance, iedereen zat toch redelijk verspreid over het vliegtuig).
De beenruimte is erg krap, hoewel ik het bij Clickair in mijn beleving nog krapper vond...

Nog iets over de luchthaven
Barcelona is goed bereikbaar met de trein, het inchecken ging snel, de wachtrij voor de security controle duurde 1 minuut, (hoewel dat in de zomer wel eens anders kan zijn).
Parijs.. tja, bij het uitstappen loop je door de mensen heen die in de rij staan voor de volgende vlucht, en Terminal 1 is niet meer te renoveren zoals ze dat nu doen, maar zouden ze helemaal met de grond gelijk moeten maken.
Tevens ben ik blij dat ik een mannelijk persoon ben, want de rij na de vlucht met een Aziatische tourgroep voor de enige Dames WC in de bagagehal was 50 meter lang....
Gelukkig hoefde ik niet terug te vliegen vanaf Charles du Gaulle...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 25 mei 2008 @ 17:36:38 #35
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_58902144
Loadfactor
129/149 = 86%

Dat ga je toch niet serieus zitten tellen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 25 mei 2008 @ 19:20:56 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58904125
quote:
Op zondag 25 mei 2008 17:36 schreef Jaguarized het volgende:
Loadfactor
129/149 = 86%

Dat ga je toch niet serieus zitten tellen?
Ik tel de passagiers ook niet zelf, ik kijk gewoon op de loadsheet bij het boarden, ligt namelijk altijd bij de balie.
(In theorie zou het dus kunnen zijn dat als een persoon niet komt opdagen bij het daadwerkelijke boarden maar zich wel heeft ingechecked, de daadwerkelijke loadfactor iets lager is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 25 mei 2008 @ 21:10:47 #37
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_58906209
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.

"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_58906451
Of gewoon aan die leuke stewardess vragen of het een volle vlucht is vandaag. Krijg je vaak ook meteen te horen hoeveel mensen er meegaan

Je kan het ook al vaak zien aan het volgnummer op je boardingcard (mits je als een van de laatste incheckt)
  zondag 25 mei 2008 @ 21:37:52 #39
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_58906765
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.

"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Dat zal 'Hassan' ook wel zien als hij aan boord is, je ziet de loadsheet dan ook niet bij het inchecken, maar pas bij het daadwerkelijke boarden bij de gate, zeker als je één van de laatste bent bij het boarden kan je deze gemakkelijk zien liggen.

En als dat niet werkt, je kunt het natuurlijk ook altijd vragen aan de stewardess aan boord zoals DT aangeeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 25 mei 2008 @ 22:00:38 #40
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_58907234
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:10 schreef Jaguarized het volgende:
Raar dat dat soort informatie gewoon voor elke passagier zo in te kijken is.

"Oh Hassan, we doen het vandaag niet hoor, er zitten te weinig mensen op de vlucht zie ik!"
Op los angeles had je een video bord bij de gate met hoeveel stoelen er waren in het vliegtuig en hoeveel mensen er waren ingechecked voor de vlucht.
pi_58909691
quote:
Op zondag 25 mei 2008 21:37 schreef ozzietukker het volgende:

[..]
Nog een report incl. foto's op A.net deze keer?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 26 mei 2008 @ 01:46:24 #42
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_58911439
zelf vloog ik nog verschillende keren met Brussels Airlines en SkyEurope de afgelopen weken. Enkele bemerkingen:
*Ik vind oprecht dat er geen groot verschil is tussen beide maatschappijen: SkyEurope is voor vluchten als Brussel-Wenen evenwaardig.
*Toen ik met mijn vriendin Wenen-Lissabon vloog (ipv Wenen Krakow, gratis omboeking oor SkyEurope-zie andere topic) raakte de bgage van mijn vriendin kwijt. Het kwam uiteindelijk achtergevlogen naar Lissabon, maar dan wel diezelfde nacht dat wij terugvlogen (ergo we hebben de bagage nooit gezien). Aan de service dan merk je vind ik wel dat je met SkyEurope te doen hebt. Weinig info, je moet contact opnemen met Bratislava maar die reageren niet op emails. Hopelijk recupereren we nog iets van het geld van de aangekochte kleren maar ik vrees ervoor .
*Zaterdag jongstleden vloog ik Wenen-Brussel (SkyEurope). De copiloot was Nederlander en was echt een held . Nu hou ik sowieso al van piloten die info geven over de vlucht, maar die begon in het Nederlands. Eerst over het traject, dan over het weer, tot hij moest besluiten da het prima barbequeweer was. Zo begon hij naadloos over barbequeen te praten enzo in het algemeen, om zo te zeggen dat de vliegomstandigheden gunstig waren zodat iedereen nog misschien op tijd kon zijn voor een barbeque thuis. Hij eindigde dan ook met "geniet van de barbeque"
When all things seem to end, the future still remains..
  dinsdag 27 mei 2008 @ 10:30:32 #43
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_58936034
Maatschappij?
Alitalia

Traject?
Rome-Schiphol

Prijs?
¤ 173 voor Lyon-Rome-Schiphol

Loadfactor
ongeveer 80% vol

Toestel?
Niet op gelet...

Vertraging?
Anderhalf uur Het grondpersoneel in Rome staakte, waardoor het vliegtuig niet kon worden schoongemaakt. Toen we eindelijk weg konden stond er een lange rij vliegtuigen die eerst weg moesten voordat wij konden.

Vriendelijk personeel?
Mwah... het grondpersoneel bij de gate wist niks, dus we werden totaal niet op de hoogte gehouden van de voortgang bij de vertraging. In het vliegtuig niets bijzonders.

Comfort?
Prima, ik zat bij de nooduitgang.

Lekker eten?
Na enig vragen was er in het hele vliegtuig wel één vegetarisch broodje te vinden (ik geef dat toch niet voor niks aan bij het boeken . ) Erg lekker was het ook niet, het koekje gelukkig wel.

Entertainment?
Raamplaats, en een boek.

Algehele indruk?
Ik was altijd wel tevreden over Alitalia, maar dat staken moeten ze niet te vaak doen.

Nog iets over de luchthaven
Op Rome was het erg onduidelijk waar ik moest zijn. Ik was naar binnen gelopen bij terminal B, waar Alitalia stond aangegeven, maar mijn vlucht stond niet op de borden. UIteindelijk bleek ergens een klein briefje te hangen dat je in terminal A moest zijn, maar er stond dan weer nergens aangegeven waar die was. Er bleek ook een terminal AA te zijn, wat het allemaal niet eenvoudiger maakte. Toen ik uiteindelijk terminal A gevonden had, ging het allemaal wel snel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 14:31:37 #44
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_58941464
Heeft er iemand (recente) ervaring met Turkish Airways voor een lange vlucht?
Ik zit te kijken naar een (goedkoop) ticket met hen naar Bangkok...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_58955505
quote:
Op maandag 28 april 2008 22:33 schreef Jac0bus het volgende:
Vlucht 1
Maatschappij?
Ted (Dochterbedrijf van United Airlines die alle US Flights doet)

Traject?
Las Vegas - Chicago

Vliegtuig?
Airbus A320

Vertraging?
3 uur vertraging, waardoor we de connectie naar Amsterdam gemist hebben en we moesten overnachten in Chicago.

Personeel?
Normaal, niet echt mee gepraat

Lekker eten?
Geen.

Entertainment?
Window seat was het enige.

Algehele indruk?
Het kan zijn dat ik net de pech had, maar van de vier vluchten die ik die reis met United en Ted maakte, waren ze alle vier vertraagd. Deze vlucht waar ik het nu over schrijf, Las Vegas - Chicago, had vertraging door een muis aan boord, zodat de Captain niet durfde op te stijgen(niet omdat hij bang was voor muizen, meer omdat ze kortsluiting kunnen veroorzaken), zodat we naar een ander toestel moesten. Heeft dus 3 uur geduurd in totaal, en dus een te late aankomst om Amsterdam nog te kunnen pakken.

Iets over de luchthavens?
Las Vegas en Chicago zijn allebei erg standaard. Het enige opvallende is dat Las Vegas ongeveer 1300 slot machines heeft
Ben ook al een aantal keer met TED van/naar Vegas gevlogen; vind het erg tegenvallen als je vanuit een internationale vlucht overstapt -meestal van United Airlines, in dat geval.
Kwam op mij echt lowcost over; ouwe zooi, van binnen (beetje vergane bekleding enzo..) ; niet of nauwelijks dekens beschikbaar; niks te eten indd; weinig contact met het personeel....

Een seat tussen 2 andere in, is bovendien écht afzien.

Verder geen vertragingen, als ik me goed herinner.

De Las Vegas luchthaven is gààf, met al die gokmachines!
 FR
pi_58955760
Maatschappij?

Delta airlines

Vliegtuig?

Boeing 767-300ER

Comfort?

Heen hadden we stoelen bij de nooduitgang (vooraf online besteld) en dus een zee van ruimte.
Terug stoelen in het middengedeelte, redelijke beenruimte maar t is toch een lange zit die 8 uur.

Traject?

Amsterdam - John F Kennedy Airport New York
John F Kennedy Airport New York - Amsterdam


Vertraging?

Heen geen vertraging
Terug een klein uurtje, vliegtuig was er nog niet maar toen het eenmaal aankwam was het al ge-serviced en konden we instappen. Uiteindelijk drie kwartier te laat in Ams gearriveerd.

Load factor

Heen ongeveer 75%
Terug volgeboekt

Vriendelijk personeel?

Vriendelijk maar ouwe stewardessen en een sjacherijnige nicht

Lekker eten?

Vond het redelijk te doen als je bedenkt dat het luchtvaartvoedsel is.

Entertainment?

We hadden een hele leuke band heen en terug showgirls.....
Nee gekkie ! Entertainment is zoals het meestal is. LCD's in het gangpad en drie films.

Algehele indruk?

Vond het zeker niet slecht te doen, zou zo weer met Delta vliegen

Iets over de luchthavens?

Luchthaven Amsterdam is buitengewoon goed maar dat wisten we al.
JFK viel ons een beetje tegen qua groote maar we waren zo door alle security checks en vond de veiligheidmaatregelen 100% meevallen.
pi_59004717
Maatschappij?
KLM

Vliegtuig?
Boeing 747-400

Traject?
KL810/KL809
Jakarta - Kuala Lumpur - Jakarta

Comfort?
De beenruimte was voldoende en ook de stoelen zaten goed. Alleen wist ik op een gegeven moment niet meer wat ik met dat beweegbare oofdsteun moest doen.

Vertraging?
Geen.

Load factor?
Goed gevuld

Vriendelijk personeel?
Het personeel was professioneel en service gericht.

Lekker eten?
Eten was goed te doen. Meestal is vliegtuigvoedsel niet te identificeren, maar doe toch een poging: op de heenreis twee aardappelrolletjes met kipfilet, een koude salade en een pudding. Op de terugreis nasi goreng met fipfilet, koude vermicelli salade en een chocolade/speculaas cake (dacht ik)

Entertainment?
Alleen flight tracking op dit stuk van 2 uur. Het programma is alleen beschikbaar op het stuk tussen Kuala Lumpur en Amsterdam.

Algehele indruk?
Tevreden. Het interieur was schoon en verzorgd en de bemanning was helemaal ok.

Iets over de luchthavens?
Jakarta is om te janken. Het is er stil, geen sfeer en het gebouw is het toonbeeld van ongezelligheid. In vergelijking met buurland Maleisië, is de luchthaven van Kuala Lumpur een architectonisch fenomeen, schoon en modern.
pi_59004773
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 06:07 schreef Zephyrus het volgende:
In vergelijking met buurland Maleisië, is de luchthaven van Kuala Lumpur een architectonisch fenomeen, schoon en modern.
Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?
Dat over de main terminal van KUL kan ik beamen iig met name in de nachtelijke uurtjes wanneer de terminal vrijwel leeg is, was het best bijzonder om daar rond te lopen.
What's the name of the game?
pi_59006212
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 06:29 schreef -marz- het volgende:

[..]

Kuala Lumpur is in Maleisie, maar dat zal je allicht bedoelen ?
Dat over de main terminal van KUL kan ik beamen iig met name in de nachtelijke uurtjes wanneer de terminal vrijwel leeg is, was het best bijzonder om daar rond te lopen.
Ja, dat bedoelde ik, misschien een beetje dubbelzinnig geformuleerd. Mooi vliegveld in ieder geval, als de vliegtuigen er niet staan zou je zo geloven dat het geobuw midden in een park staat.
pi_59036470
Maatschappij?
Ryan Air

Vliegtuig?
Boeing 737 (weet niet wel model, volgens mij de kleinste)

Traject?
Weeze- Växjö en weer terug

Comfort?
Tsja, korte vlucht dus dat ga ik niet moeilijk doen over het feit dat ik met m'n benen in m'n nek zat. Het scheelde wel dat het vliegtuig niet helemaal vol zat waardoor ik samen met m'n moeder 3 stoelen had, waar door we onze benen schuin konden doen.

Vertraging?
Geen.

Load factor?
zoals ik al zei, niet helemaal vol. maar toch viel het me mee voor dit traject (leek me nou niet heel populair ofzo) van de 150 plaatsen waren er 120 bezet geloof ik.

Vriendelijk personeel?
Geen bijzonderheden, ze deden hun werk goed.

Lekker eten?
Geen eten, korte vlucht. Heb verder ook niets gekocht ofzo.

Entertainment?
Toen ik bijna lag in te sukkelen toeterde er in eens heel hard 'here's your chance to win a million euros with ryanair' door de speakers.

Algehele indruk?
Prima!

Iets over de luchthavens?
Weeze viel me mij mee. ik had geen hoge verwachtingen, maar zag er mooi uit allemaal. Wel interssant om te zien dat het vroeger een millitaire basis was (zo heb ik mij laten vertellen)
Växjö was eigenlijk te klein voor zoveel mensen. Er ging ongeveer een uur voor ons een andere vlucht, dus er zaten zo ongeveer 200 man in de vertrekhal, waarvan er toch zeker 75 moesten staan omdat er niet genoeg stoelen waren.
Maria’s a lot like Monica [Seles]. She’ll give you a smile, but then she’ll kill you
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')