abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:34:07 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56767485
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ehm, dat geloof je zelf?
Ik heb op een partij gestemd die niet in de coalitie zit; myth busted.
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56767583
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:34 schreef karr-1 het volgende:
Dan hebben dus niet voldoende mensen op jou partij gestemd, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Maar de meerderheid heeft gekozen voor de partijen die nu wel in de coalitie zitten en daarmee hebben zij voor jou bepaald wat de overheid wel en niet mag doen.
Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staan
  zaterdag 16 februari 2008 @ 11:52:25 #103
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56767826
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Welke partij had het opslaan en gebruiken van biometrische gegevens in hun partijprogramma staan
Geen enkele bij mijn weten, maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden. Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56768315
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 11:52 schreef karr-1 het volgende:
Geen enkele bij mijn weten,
Ik bedoel maar
Je veronderstelling "dit kon je weten toen je -jaren geleden- op die of die partij stemde", snijdt dus geen hout.
quote:
maar ze hadden wel allemaal in het programma staan dat de veiligheid gewaarborgt en verhoogt moest worden.
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?
quote:
Heb je de progamma's wel bestudeerd voor je stemde?
Op hoofdlijnen: ja
  Licht Ontvlambaar zaterdag 16 februari 2008 @ 12:30:08 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_56768555
Ik schuif deze even door naar BNW, gezien we het hier niet meer over wettelijke mogelijkheden hebben...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_56768593
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:30 schreef Sjeen het volgende:
Ik schuif deze even door naar BNW, gezien we het hier niet meer over wettelijke mogelijkheden hebben...
Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 12:54:26 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56768959
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:18 schreef r_one het volgende:
En in hoeverre draagt het grasduinen in deze gegevens bij aan het waarborgen en verhogen van "de veiligheid"?
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens. Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56769263
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:54 schreef karr-1 het volgende:
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het grasduinen, dit zal zeker niet gaan gebeuren in deze gegevens.
Dream on

De kritische Nederlander: Biometrische gegevens voor andere doeleinden gebruiken dan identificatie? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
De kritische Nederlander: Kentekengegevens voor andere doeleinden gebruiken dan voor de kilometerheffing? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
quote:
Maar ik denk wel dat het mogelijk is om sneller verbanden te leggen dus gebeurtenissen of mensen en bij criminaliteit sneller een persoon aan bv een vingerafdruk te kunnen koppelen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag: jij haalde het verhogen van "de veiligheid" aan (in de verkiezingstijd, dus in de zin van anti-terrorismebestrijding).
  zaterdag 16 februari 2008 @ 19:09:58 #109
203548 abondance
The power of attraction
pi_56775424
Binnenkort zullen alle nieuws feiten doorgesluist moeten worden naar BNW
zelfs zoiets als paspoorten en identificatie ???? in BNW
lachen jongens
http://video.google.com/videoplay?docid=-7334416091726596075
Gewone mensen willen geen oorlog en laten zich misleiden door degene die er geld aan verdienen.
pi_56777069
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 22:31 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Waar ben je in hemelsnaam bang voor!?! Van mij mogen ze zelfs naaktfoto's maken mocht dat voor de wet verplicht zijn. Zolang het maar veilig bewaard word en er geen misbruik van gemaakt word.

Mensen met Big-Brother paranoia.
Mijn probleem met registraties is dat dit niet gebeurd.

v.b.:
quote:
De opslag van hielprikjes bleek zonder medeweten van de ouders te gebeuren. Bovendien bleek het kinderbloed te worden gebruikt voor onderzoeksdoeleinden waarover het RIVM ook na herhaalde verzoeken geen volledige openheid van zaken wil geven.
http://www.biopolitiek.nl/pivot/entry.php?id=308

Laat die naaktfoto maar zitten, doe maar wat bloed, of kots.

http://www.abc.net.au/news/stories/2007/06/21/1958252.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_56779617
Laster schreef op de eerste pagina toch wel de meest interessante opmerking in dit topic, muv het verhaal gepost door Slarioux (lees het nog maar een keer)
Het gaat mij om de volgende opmerking:
quote:
En sowieso dat een liedje van lange frans zorgt voor 'nieuwe' gesprekstof in de tweede kamer? Het is een amateur-overheid.
Het heeft mij zelf verbaasd dat ze hier een nummer over hebben gemaakt, maar dat terzijde..
Als je het lied beluistert en een beetje op het internet gaat surfen, zul je merken dat het stuk voor stuk goede vragen zijn waarop wij als burger nooit een antwoord zullen krijgen.. als het aan de politiek ligt tenminste. Antwoorden zijn er wel te vinden, maar door de bomen kun je tegenwoordig het bos niet meer zien met al die propaganda, spam en halve waarheden en leugens die overal en nergens opduiken.

Het hele probleem met deze ontwikkeling is dat het niet werkt waarvoor het zou moeten werken (iig wat ze ons vertellen) en vooral ook niets toevoegt aan de veiligheid. Het is overduidelijk Doublespeak..
Als ik naar de politiek luister is het altijd:
"Als je ons vertrouwt, dan wordt het veiliger"
Vervolgens voeren ze wetten en regels in.
De media bericht ons daarbij voortdurend over alle ellende en gevaar in de wereld en laat een zo eenzijdig mogelijk beeld van de werkelijkheid zien waardoor men het gevoel krijgt dat we in een heel gevaarlijke wereld leven.
Kernwoorden zijn o.a.: Al Qaeda, Bin Laden, Terrorisme, Geweld (en vul zelf maar aan)
En dan kijken we naar de politici en die zeggen ons vervolgens: "zie je wel, deze wetten en regels zijn nodig, want het is een gevaarlijke wereld."

En dat gaat nu al een hele tijd door, want wat ze werkelijk willen laten ze niet doorschemeren.. Zuppa-Europa...

Als het kabinet dit (vingerafdruk/scan/dna --> op weg naar de chip?) zelf niet als wet gaat invoeren, dan zal het wel van hogeraf door Brussel worden opgelegd.. La Bête..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:21:51 #112
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56782083
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 12:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Schuif hem dan naar POL, BNW trekt zo'n raar publiek aan.
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:22:26 #113
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56782096
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:14 schreef r_one het volgende:

[..]

Dream on

De kritische Nederlander: Biometrische gegevens voor andere doeleinden gebruiken dan identificatie? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
De kritische Nederlander: Kentekengegevens voor andere doeleinden gebruiken dan voor de kilometerheffing? De politiek: "Dat zal zeker niet gaan gebeuren!"
[..]
Ik neem aan dat je dan ook voorbeelden hebt waarbij dit wel gebeurd is?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56782163
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:21 schreef karr-1 het volgende:
Gezien de zaken die hier door mensen geroepen en verzonnen worden is BNW een prima plek voor dit onderwerp. Wat een paranoide stel bij elkaar zeg.
Paranoide
De realiteit:
quote:
Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen ter bestrijding van identiteitsfraude zouden worden gebruikt.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:30:10 #115
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56782264
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:25 schreef r_one het volgende:

[..]

Paranoide
De realiteit:
[..]
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56782409
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:30 schreef karr-1 het volgende:
En welke berichtgeving was dat dan? Dat zet je er slim genoeg even niet bij.....
Vrijwel elk bericht over dit onzalige plan, neem maar een willekeurige, b.v. http://www.nu.nl/news/143(...)ers_in_database.html

Bron: ANP

Slim genoeg nu?
  zaterdag 16 februari 2008 @ 23:58:35 #117
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56782834
quote:
Een woordvoerder van het ministerie bevestigde vrijdagavond een bericht hierover van RTL Nieuws. De database mag alleen worden geraadpleegd op verzoek van de officier van justitie.

Verdachte

De officier kan de vingerafdrukken gebruiken om de identiteit van een verdachte te bepalen als hij een concrete verdenking heeft.
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 februari 2008 @ 00:01:57 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56782900
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
Je vindt het een glashelder antwoord?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 17 februari 2008 @ 00:04:57 #119
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56782934
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Je vindt het een glashelder antwoord?
Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 februari 2008 @ 00:08:16 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56782974
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Helder genoeg voor mij, de complotdenkers onder ons hebben misschien meer nodig.
Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...

Als je zegt dat de overheid zich ongeveer nooit houdt aan eerder gemaakte uitspraken, ben je ineens een complot-denker. Ik weerleg dat, de overheid is te incapabel om een complot bij elkaar te houden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 17 februari 2008 @ 00:11:54 #121
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56783042
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje moe van dat smijten met woorden als complot-denkers en aluminium hoedjes...

Als je zegt dat de overheid zich ongeveer nooit houdt aan eerder gemaakte uitspraken, ben je ineens een complot-denker. Ik weerleg dat, de overheid is te incapabel om een complot bij elkaar te houden.
Jij mag het weerleggen zoveel als je wilt, de meerderheid van de mensen zien je nog steeds als een complotdenker met een aluminiumhoedje, want dat is gewoon wat je bent.

Je denkt ook dat UMTS masten schadelijk zijn en dat je kanker krijgt van aspartaam?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 februari 2008 @ 00:19:59 #122
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56783188
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:11 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je denkt ook dat UMTS masten schadelijk zijn en dat je kanker krijgt van aspartaam?
Ja, dat. En jij bent uiteraard kaal, en een fan van Hitler. Of misschien is het toch maar een beter idee om de discussie proberen te winnen op argumenten en de ad-hominems achterwege te laten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 17 februari 2008 @ 00:21:54 #123
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56783228
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:19 schreef soylent het volgende:

[..]

Ja, dat. En jij bent uiteraard kaal, en een fan van Hitler. Of misschien is het toch maar een beter idee om de discussie proberen te winnen op argumenten en de ad-hominems achterwege te laten.
Daarom doe ik ook niets anders dan argumenten geven

Oke ik geef toe die laatste opmerking was flauw.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56783644
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:58 schreef karr-1 het volgende:
Voila, mijn punt word volledig bewezen.....
Nee, jij wordt over de streep getrokken (lees: zoetgehouden voor dit moment) met een -mogelijk loze- belofte.

Voor hetzelfde geld lezen we over een jaar:
quote:
Het ministerie van Binnenlandse Zaken heeft de berichtgeving van RTL Nieuws bevestigd, terwijl in de oorspronkelijke plannen de biometrische gegevens alleen door de Officier van Justitie konden worden geraadpleegd bij concrete verdenkingen.
  zondag 17 februari 2008 @ 16:27:58 #125
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56793722
quote:
Op zondag 17 februari 2008 00:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee, jij wordt over de streep getrokken (lees: zoetgehouden voor dit moment) met een -mogelijk loze- belofte.

Voor hetzelfde geld lezen we over een jaar:
[..]
Je gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat het een loze belofte is zonder enige concrete aanwijzing. Dat noem ik een complottheorie en daarom past dit onderwerp dus prima in BNW.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56794573
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:27 schreef karr-1 het volgende:
Je gaat er dus bij voorbaat al vanuit dat het een loze belofte is zonder enige concrete aanwijzing. Dat noem ik een complottheorie en daarom past dit onderwerp dus prima in BNW.
Je snapt het niet echt he (of echt niet): de belofte dat de biometrische gegevens alleen zouden worden gebruikt om paspoortfraude tegen te gaan, blijkt nu dus overduidelijk ook een loze belofte te zijn geweest. Concrete aanwijzing genoeg, me dunkt. Dat noem ik dus realiteit.

En dat terwijl het nieuwe paspoort nog niet eens is ingevoerd, dat wetsvoorstel koud door de kamer is, krijgen we het volgende etische vraagstuk alweer door onze strot gedrukt.
  zondag 17 februari 2008 @ 17:12:37 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56794622
Doe anders even een bakkie op het Plein, in den Haag, en neem de vingerafdrukken van een politicus.

Altijd lache.

Here's the how-to.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 17 februari 2008 @ 17:13:37 #128
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56794639
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Je snapt het niet echt he (of echt niet): de belofte dat de biometrische gegevens alleen zouden worden gebruikt om paspoortfraude tegen te gaan, blijkt nu dus overduidelijk ook een loze belofte te zijn geweest. Concrete aanwijzing genoeg, me dunkt. Dat noem ik dus realiteit.

En dat terwijl het nieuwe paspoort nog niet eens is ingevoerd, dat wetsvoorstel koud door de kamer is, krijgen we het volgende etische vraagstuk alweer door onze strot gedrukt.
Nee ik snap het dan blijkbaar echt niet, aangezien ik nog enig vertrouwen heb in de overheid. Paspoortfraude is 1 ding, maar als dezelfde gegevens gebruikt kunnen worden om andere criminele activiteiten van de straat te halen dan zie ik daar geen enkel probleem in.

Zoals ik, en gelukkig velen met mij, al eerder zeiden als je niets te verbergen hebt dan heb je niets te vrezen. Anonimiteit bestaat al heel lang niet meer in dit land, ze weten alles van je wat ze willen weten en ik geloof niet dat ik daar ooit minder van geworden ben.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56795046
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:13 schreef karr-1 het volgende:
Nee ik snap het dan blijkbaar echt niet, aangezien ik nog enig vertrouwen heb in de overheid. Paspoortfraude is 1 ding, maar als dezelfde gegevens gebruikt kunnen worden om andere criminele activiteiten van de straat te halen dan zie ik daar geen enkel probleem in.
Jij hebt er kennelijk geen problemen mee dat een wetsvoorstel onder valse voorwendselen erdoor wordt gedrukt om vervolgens in no-time de aldus verworven rechten ruimer toe te mogen passen met het volgende wetsvoorstel. Ik vind dit ronduit vertrouwenbeschamend. In ieder geval genoeg reden om maar niet klakkeloos deze "belofte" te slikken voor zoete koek.
  zondag 17 februari 2008 @ 18:56:02 #130
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56796838
quote:
Op zondag 17 februari 2008 17:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij hebt er kennelijk geen problemen mee dat een wetsvoorstel onder valse voorwendselen erdoor wordt gedrukt om vervolgens in no-time de aldus verworven rechten ruimer toe te mogen passen met het volgende wetsvoorstel. Ik vind dit ronduit vertrouwenbeschamend. In ieder geval genoeg reden om maar niet klakkeloos deze "belofte" te slikken voor zoete koek.
Het waren en zijn geen valse voorwendselen. Destijds is het voorstel er op terechte gronden doorheen gekomen, het wordt nu alleen uitgebreid en ook dat gebeurd op de daarvoor geeigende manier zoals het hoort. Ik zie dus geen enkel vals voorwendsel, nu niet en nooit niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56797788
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:56 schreef karr-1 het volgende:
Het waren en zijn geen valse voorwendselen. Destijds is het voorstel er op terechte gronden doorheen gekomen, het wordt nu alleen uitgebreid en ook dat gebeurd op de daarvoor geeigende manier zoals het hoort. Ik zie dus geen enkel vals voorwendsel, nu niet en nooit niet.
"Alleen uitgebreid"? Jij stapt wel heel makkelijk over de toezegging heen dat die gegevens alleen voor paspoortfraude vastgelegd zouden worden.

En over een halfjaar wordt de volgende toezegging mogelijk ook "alleen maar uitgebreid" met een ruimere bevoegdheid "op de daarvoor geeigende manier"?!

Van jou mag elke wet gerust worden "uitgebreid", ondanks dat daarmee eerdere toezeggingen met handen en voeten worden worden getreden? Want het doel heiligt de middelen? Dan zijn toezeggingen geen knip voor de neus meer waard. Lekker vertrouwenwekkend
  zondag 17 februari 2008 @ 19:38:20 #132
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56797827
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:36 schreef r_one het volgende:

[..]

"Alleen uitgebreid"? Jij stapt wel heel makkelijk over de toezegging heen dat die gegevens alleen voor paspoortfraude vastgelegd zouden worden.

En over een halfjaar wordt de volgende toezegging mogelijk ook "alleen maar uitgebreid" met een ruimere bevoegdheid "op de daarvoor geeigende manier"?!

Van jou mag elke wet gerust worden "uitgebreid", ondanks dat daarmee eerdere toezeggingen met handen en voeten worden worden getreden? Want het doel heiligt de middelen? Dan zijn toezeggingen geen knip voor de neus meer waard. Lekker vertrouwenwekkend
Tsja als je er op blijft staan dat elke uitbreiding van een wet meteen het breken van een belofte inhoud dan zijn we snel uitgepraat. Laten we het er maar op houden dat we het niet met elkaar eens zijn he.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56798375
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:38 schreef karr-1 het volgende:
Tsja als je er op blijft staan dat elke uitbreiding van een wet meteen het breken van een belofte inhoud dan zijn we snel uitgepraat. Laten we het er maar op houden dat we het niet met elkaar eens zijn he.
Leg me nou geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb het niet over elke uitbreiding, ik heb het over deze uitbreiding, omdat aan deze uitbreiding een bikkelharde belofte aan vooraf ging. En het breken van deze belofte geeft mij te denken ja. En jou niet, jij wimpelt het weg alsof er nooit wat beloofd is. Prima, moet jij weten, maar ga mij dan geen complotdenker noemen als ik mij op de thans voorliggende feiten baseer.
  zondag 17 februari 2008 @ 22:30:10 #134
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56802929
quote:
Op zondag 17 februari 2008 19:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Leg me nou geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Ik heb het niet over elke uitbreiding, ik heb het over deze uitbreiding, omdat aan deze uitbreiding een bikkelharde belofte aan vooraf ging. En het breken van deze belofte geeft mij te denken ja. En jou niet, jij wimpelt het weg alsof er nooit wat beloofd is. Prima, moet jij weten, maar ga mij dan geen complotdenker noemen als ik mij op de thans voorliggende feiten baseer.
Ik noem jou een complotdenker met een aluminiumhoedje, jij noemt mij naief. Zo zijn we toch allebei tevreden?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 februari 2008 @ 22:48:34 #135
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_56803560
Omdat ik te lui ben voor een hele nieuwe reactie even een c/p uit t topic in [NWS], voor hier is denk ik met name de opsomming in t 2e deel interessant
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 20:21 schreef Ivo1986 het volgende:
Ik heb niets te verbergen maar ik vind dit geen goede ontwikkeling...
Ik wel, genoeg zelfs, ik heb een dikke zak buitenwiet liggen voor eigen gebruik, pretpillen in een laatje voor af&toe, een flesje geen-spa-blauw in de koelkast en een nachtkastje vol zaken die ik in bed gebruik inclusief de inmiddels verboden poppers, daarnaast is mijn betaalgedrag niet echt netjes als ik aan het eind van de maand krap zit.
Dan vind ik het soms ook heerlijk om naakt door mn huis te hobbelen en op de trap met mn vriendje te vrijen, ik heb een vrij afwijkende mening die ik graag in [BNW] ventileer en heb een schijf vol verdachte PDF's over bommen maken en andere para militaire zaken.

Ben ik nu verdacht? nee, heb ik wat te verbergen? ja voor mijn gevoel wel, heb ik dan trek in een huiszoeking omdat mijn vingerafdrukken toevallig een beetje matchen met die ze op een of andere crime scene vinden? nee duidelijk niet, vandaar dat ik dan ook faliekant tegen dit wetsvoorstel ben en zorg dat tegen de tijd dat ik een paspoort met bio metrische kenmerken moet hebben ik in een ander land woon waar men nog niet zo paranoïde ten opzichte van de eigen bevolking is.

Er is een oudhollandsch spreekwoord wat hier zeker op z'n plek is;
"Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten"

en voor iedereen die niet op linkjes klikt en vind dat t wel meevalt even een kleine opsomming:
quote:
Veel mensen hebben niet in de gaten wat er gaande is doordat de maatregelen in stukjes komen. Iedere losse maatregel leidt niet tot veel discussie. Maar als je ze samen beschouwt, ziet het er heel anders uit.
Hier de meest relevante ontwikkelingen van de laatste tien jaar samengevat:

* Wet ongebruikelijke transacties; Alle grote financiële transacties dienen gemeld te worden.
* Telecomwet voor aftappen telefoonverkeer; Op verzoek moet ieder telefoongesprek (vast danwel mobiel) afgeluisterd kunnen worden.
* Wet op de Legitimatieplicht; Iedereen moet in de openbare ruimte een kunnen laten zien wie hij/zij is
* Preventief fouilleren; Indien de politie daar aanleiding toe ziet, kan men in aangewezen gebieden iedereen fouilleren.
* Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex; Met ingang van dit jaar moet van alle kinderen vanaf hun geboorte een EKD bijgehouden worden met daarin oa 900 vragen over de het kind, de ouders (gelovig of niet, vroeger mishandeld….) en de omgeving (slechte buurt, water dicht bij huis….). Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier. Het blijft actief tot het kind 19 wordt en moet nog tot 15 jaar na het laatste incident bewaard worden (dus maximaal tot iemand 34 wordt)
* Wet Vorderen gegevens; Geeft opsporingsinstanties meer bevoegdheden om gegevens bij verschillende organisaties opvragen. Zo kunnen bijvoorbeeld de uitleengegevens bij een bibliotheek ingezien worden
* Swift; Nederland staat toe dat Amerika gegevens over internationale betalingen vanuit NL kan inzien
* Bankgegevens; Nederland staat toe dat Amerika bij buitenlandse vestigingen van Nederlandse banken kan afdwingen de rekeninggegevens van Nederlanders in te zien
* Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement); Europa (en dus NL) heeft ingestemd dat de VS allerlei gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, inclusief geloofsovertuiging indien bekend
* Wijziging wet op de Telecom; Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
* Europese dataretentiewet; Alle verkeergegevens van mobiele gesprekken, alle positiebepalingen van mobiele telefoons en alle internethandelingen (mail, surfen…) moeten een half jaar worden bewaard en opgevraagd worden
* Uitbreiding wet invordering; Alle bovengenoemde verkeersgegevens in Nederland tenminste 18 maanden bewaren (ontwerp)
* Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden
* Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen
* Videobewaking; In vrijwel alle gemeenten en in metro’s, bussen, treinen, winkels, winkelcentra, ziekenhuizen, sporthallen, etc… wordt er 24 uur per dag met videocamera’s alles geregistreerd wat plaats vindt
* Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd
* Elektronisch Patiënt Dossier: Alle medische gegevens van een persoon komen in één elektronisch dossier te zitten (nog in opbouw)
* OV chipkaart; Op naam staand vervoersbewijs dat vanaf 1-1-2009 voor alle openbaar vervoer met gelden en waarmee alle vervoersbewegingen vastgelegd kunnen worden
* Nationale Sigint Organisatie
* Paspoort met biometrische gegevens; Nieuwe paspoorten worden voorzien van een chip met biometrische gegevens. Deze gegevens komen vanaf 2009 ook in databases en kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.
bron
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 17 februari 2008 @ 22:58:23 #136
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56803859
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:48 schreef YuckFou het volgende:
en zorg dat tegen de tijd dat ik een paspoort met bio metrische kenmerken moet hebben ik in een ander land woon waar men nog niet zo paranoïde ten opzichte van de eigen bevolking is.
Succes met zoeken he.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 17 februari 2008 @ 23:02:55 #137
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_56804000
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:58 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Succes met zoeken he.....
keuze is al gemaakt
jij succes met je oogkleppen!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 17 februari 2008 @ 23:21:14 #138
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56804517
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:02 schreef YuckFou het volgende:

[..]

keuze is al gemaakt
jij succes met je oogkleppen!
Als ik ze heb ben je de eerste die het hoort...
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56805082
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:30 schreef karr-1 het volgende:
Ik noem jou een complotdenker met een aluminiumhoedje, jij noemt mij naief. Zo zijn we toch allebei tevreden?
Ach gut, als ik een simpel feit als een belofte ten berde breng, heb ik een aluhoedje op
Nogal narrow minded
  maandag 18 februari 2008 @ 08:38:58 #140
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56808356
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Ach gut, als ik een simpel feit als een belofte ten berde breng, heb ik een aluhoedje op
Nogal narrow minded
die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56809038
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.
Dat is gewoon NIET waar. Die feiten die hij (of zij? ) aandraagt zijn er wel degelijk.
Dat jij ze niet wil zien is jouw "probleem", niet het zijne danwel hare
pi_56809123
Overigens is het een grof schandaal.

En wat als je weigert een gelaatsscan te laten maken en vingerafdrukken af te geven?
Op geloofsovertuiging mag tegenwoordig van alles (vrouwen geen hand willen geven anyone?), maar er is geen enkele wet of regel die erin voorziet om mensen die morele, danwel andere bezwaren hebben tegen deze shit om die mensen tóch een ID kaart af te geven met die gegevens niet erin.

En geloof mij maar, die komt er ook niet.

En dan ben je falikant tegen. En dan weiger je. En dan kun je letterlijk niks meer.
Je kunt je zonder ID niet identificeren, je kunt geen ziektekostenverzekering afsluiten, je kunt geen bankrekening openen, je kunt niet meer werken, want anno 2008 is er geen enkele baas meer die je contant betaald, je word niet meer geholpen in het ziekenhuis, je kan geen autoverzekering meer afsluiten, je kan geen hypotheek meer krijgen, je kan het land niet meer uit etc etc.

Kortom, de mensen die het er niet mee eens zijn vallen gewoon finaal naast de boot.
En dat probleem lost zich vanzelf op.

Dat jij het allemaal niet wilt zien wat er gaande is moet je zelf weten, maar ik vind het een zorgelijke ontwikkeling en dat is mijn goed recht dacht ik zo, zonder dat ik uitgemaakt hoef te worden als doemdenker of aluminium-hoedjes-figuur
pi_56809174
En het zogenaamde ik heb niks te verbergen verhaal gaat imo gewoon niet op.

Dat je nu niets te verbergen hebt zal allemaal best wel, maar jij bent niet degene die bepaald wat goed en fout is, dat doet de overheid.

Wellicht dat je vertrouwen hebt in deze overheid en er van uit gaat dat zij zorgvuldig met je gegevens omgaan, maar je weet niet wie het over 10 jaar of over 20 jaar voor het zeggen heeft in dit land. Dat weet jij niet en dat weet niemand.

Schiet mij maar lek, maar ik neem dan liever het zekere voor het onzekere
  maandag 18 februari 2008 @ 10:10:54 #144
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56809489
quote:
Op maandag 18 februari 2008 09:38 schreef NED het volgende:

[..]

Dat is gewoon NIET waar. Die feiten die hij (of zij? ) aandraagt zijn er wel degelijk.
Dat jij ze niet wil zien is jouw "probleem", niet het zijne danwel hare
Ik zie ze wel, ik leg ze alleen anders uit. En daar laat ik het bij. ik hoef niet langer mee te werken aan deze doemdenkerij.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56809571
Steek je kop lekker in het zand zou ik zeggen.
Dat deden ze vóór 40-45 ook
  maandag 18 februari 2008 @ 10:21:22 #146
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56809643
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:16 schreef NED het volgende:
Steek je kop lekker in het zand zou ik zeggen.
Dat deden ze vóór 40-45 ook
Hey daar zat ik op te wachten, laten we die oorlog van 60 jaar geleden er weer eens bijhalen. Niemand heeft in de gaten dat de wereld er inmiddels heel anders uitziet natuurlijk
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56809929
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 09:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

De fouten die er gemaakt worden liggen vaker aan zaken als softwarefouten, dan aan menselijk handelen. Ik zeg ook niet dat er nooit iets fout kan gaan, overal kunnen dingen fout gaan. Maar als het fout gaat is het op relatief kleine schaal en zijn er verder geen schadelijke gevolgen.
Zou je denken?
*denkt aan de memorysticks/HDDs die jusitie kwijtraakt of alle agenten die het dossier van Van Persie opvroegen op het moment dat die van verkrachting verdacht werd*
Da's iig niet gevolg van softwarefouten. Misschien wel op kleine schaal en zonder schadelijke gevolgen, maar ik wordt er niet vrolijker van.
in a crowd you lose humanity
  maandag 18 februari 2008 @ 10:39:22 #148
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_56809951
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.
Hier heb je wat van die feiten:

* Wet ongebruikelijke transacties; Alle grote financiële transacties dienen gemeld te worden.
* Telecomwet voor aftappen telefoonverkeer; Op verzoek moet ieder telefoongesprek (vast danwel mobiel) afgeluisterd kunnen worden.
* Wet op de Legitimatieplicht; Iedereen moet in de openbare ruimte een kunnen laten zien wie hij/zij is
* Preventief fouilleren; Indien de politie daar aanleiding toe ziet, kan men in aangewezen gebieden iedereen fouilleren.
* Elektronisch Kind Dossier (EKD) en Verwijzingsindex; Met ingang van dit jaar moet van alle kinderen vanaf hun geboorte een EKD bijgehouden worden met daarin oa 900 vragen over de het kind, de ouders (gelovig of niet, vroeger mishandeld….) en de omgeving (slechte buurt, water dicht bij huis….). Meerdere instanties hebben toegang tot het dossier. Het blijft actief tot het kind 19 wordt en moet nog tot 15 jaar na het laatste incident bewaard worden (dus maximaal tot iemand 34 wordt)
* Wet Vorderen gegevens; Geeft opsporingsinstanties meer bevoegdheden om gegevens bij verschillende organisaties opvragen. Zo kunnen bijvoorbeeld de uitleengegevens bij een bibliotheek ingezien worden
* Swift; Nederland staat toe dat Amerika gegevens over internationale betalingen vanuit NL kan inzien
* Bankgegevens; Nederland staat toe dat Amerika bij buitenlandse vestigingen van Nederlandse banken kan afdwingen de rekeninggegevens van Nederlanders in te zien
* Vliegtuigpassagiersgegevens (PNR agreement); Europa (en dus NL) heeft ingestemd dat de VS allerlei gegevens over de passagiers krijgen voor vertrek, inclusief geloofsovertuiging indien bekend
* Wijziging wet op de Telecom; Geeft de ministers de mogelijkheid om mobiele gesprekken af te luisteren en/of te lokaliseren, zonder gerechtelijk bevel en zonder medeweten van de telecomproviders.
* Europese dataretentiewet; Alle verkeergegevens van mobiele gesprekken, alle positiebepalingen van mobiele telefoons en alle internethandelingen (mail, surfen…) moeten een half jaar worden bewaard en opgevraagd worden
* Uitbreiding wet invordering; Alle bovengenoemde verkeersgegevens in Nederland tenminste 18 maanden bewaren (ontwerp)
* Wet Structuur Uitvoeringsorganisatie Werk en Inkomen en BSN; Alle bestanden van uitvoeringsorganisaties moeten op persoon (nu middels Burger Service Nummer) gekoppeld worden
* Wet Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten; De AIVD mag alle gegevensbestanden binnen overheid en bedrijfsleven opvragen en daarop datamining (patronen zoeken) toepassen
* Videobewaking; In vrijwel alle gemeenten en in metro’s, bussen, treinen, winkels, winkelcentra, ziekenhuizen, sporthallen, etc… wordt er 24 uur per dag met videocamera’s alles geregistreerd wat plaats vindt
* Elektronisch Medicatie Dossier: Alle gegevens over gebruikte medicijnen worden per persoon vastgelegd
* Elektronisch Patiënt Dossier: Alle medische gegevens van een persoon komen in één elektronisch dossier te zitten (nog in opbouw)
* OV chipkaart; Op naam staand vervoersbewijs dat vanaf 1-1-2009 voor alle openbaar vervoer met gelden en waarmee alle vervoersbewegingen vastgelegd kunnen worden
* Nationale Sigint Organisatie
* Paspoort met biometrische gegevens; Nieuwe paspoorten worden voorzien van een chip met biometrische gegevens. Deze gegevens komen vanaf 2009 ook in databases en kunnen voor andere doeleinden gebruikt worden.

Mocht je die gemist hebben, en nee ze komen niet uit mijn fantasie
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_56810354
quote:
Op maandag 18 februari 2008 08:38 schreef karr-1 het volgende:
die zogenaamde feiten van jou bestaan alleen in je eigen fantasie, dat is wat ik er op tegen heb.
Hè gelukkig het was maar een grote boze fantastische droom, er worden dus géén biometrische gegevens op een RIFD-chip opgeslagen om de paspoortfraude tegen te gaan en die berichtgeving was dus een canard.

@NED: een hij

Edit: shit, nu lees ik dat het tóch zo is alleen leg jij dit feit anders uit
  maandag 18 februari 2008 @ 15:36:16 #150
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_56815869
quote:
Op maandag 18 februari 2008 10:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hey daar zat ik op te wachten, laten we die oorlog van 60 jaar geleden er weer eens bijhalen. Niemand heeft in de gaten dat de wereld er inmiddels heel anders uitziet natuurlijk
Ja, laten we die oorlog eens bijhalen inderdaad. Misschien kunnen we wat van de fouten in de oorlog léren, in plaats van alles wat ermee gerelateerd is onder Godwin gooien of in een taboe-hokje stoppen.

Zomaar een idee hoor, mag het?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')