abonnement Unibet Coolblue
pi_55639679




De band, het ontstaan
De band werd in 1994 gevormd op de dag dat Sigurrós, het zusje van oprichter Jón Þór Birgisson, werd geboren. Sigur Rós betekent 'zege-roos'. De band maakt sferische rockmuziek, met teksten in het IJslands en in reeksen betekenisloze klanken die door Jón Þór Vonlenska (Hooplands) werd genoemd, omdat de taal voor het eerst voorkwam op het album Von (Hoop). Sinds het album Ágætis Byrjun (Goed begin) uit 1999 hebben ze ook buiten IJsland een fanschare opgebouwd, die in Nederland van de grond kwam na het voorprogramma van de concerten van Radiohead in September 2000.




In 2002 kwam Sigur Rós met een album met de onuitspreekbare titel ( ). De nummers op dit album hadden officieel geen naam en gingen door het leven als Untitled #1 tot en met Untitled #8. Er zijn echter wel 'werktitels' bekend.




Takk (Dank) uit 2005 bezorgde de IJslanders een uiterst gerespecteerde reputatie. Hoppípolla (Springen in plassen), een single van het album, werd zelfs opnieuw uitgebracht vanwege het bescheiden succes. De single werd door de BBC gebruikt voor het natuurprogramma Planet Earth en was te horen in de trailer voor de film Children of Men. Opvallend aan het gitaarspel van Jónsi is dat hij zijn elektrische gitaar bespeelt met de strijkstok van een cello.



Heima
Op 5 november 2007 kwam hun eerste film uit. Deze heet "Heima", wat zoveel betekent als thuis(land). De film is dan ook een documentaire over de tour die de band in de zomer van 2006 maakte in hun thuisland IJsland. Hij bevat ook beelden van de overweldigende natuur in IJsland. Op de website van de film is veel informatie te vinden. De trailer van de film vind je hier in diverse beeldformaten.

Discografie

  • Studio albums: Von · Ágætis byrjun · ( ) · Takk...

  • EPs: Rímur · Ba Ba Ti Ki Di Do (muziek voor de dansperformance Split Sides van Merce Cunningham)

  • Singles: "Svefn-g-englar" (woordspeling: de titel betekent 'slaapwandelaars', maar 'Englar' is ook een verwijzing naar engelen) · "Ný batterí" ("Nieuwe batterij") · "Untitled #1" · "Glósóli" · Hoppípolla" ("Springen in waterplassen") · "Sæglópur" · "Hljómalind"

  • Compilation album: Hvarf-Heim

  • Remix album: Von brigði

  • DVD: Heima

  • Soundtracks: Englar Alheimsins · Hlemmur

    De volledige discografie is op deze website te vinden.

    Websites
  • Officiële website
  • Officiële MySpace-pagina
  • Last.fm

    Muziek downloaden en/of beluisteren

  • Veel (live) materiaal in MP3 op de officiële website
  • Op de website van Heime onder het kopje Hvarf Heim

  • Volledig live concert (live in reykjavík 2005) met foto's en review

    YouTube:
  • svefn g englar
  • Svefn g englar (live in Philadelphia 2001)
  • Sæglópur
  • Glósóli
  • Hoppipolla
  • Hoppipolla and Mea Bloanasir (Live @ Jools Holland)
  • [url=http://nl.youtube.com/watch?v=m_LXTx8ZiGo]Sigur Rós live
  • Olsen Olsen
  • Viðrar Vel Til Loftárása
  • Viðrar Vel Til Loftárása (live in Reykjavík 2006)


    Documentaire over Takk...
  • Deel 1
  • Deel 2
  • Deel 3


    Gerelateerde artiesten
  • Amiina: Officiële website · Optreden op IJslandse tv @ YouTube
  • Múm: MySpace


    Bronnen:
  • wikipedia (Engelse versie)
  • Last.fm
  • Sigur Ros , het vorige topic

    [ Bericht 0% gewijzigd door Roel_Jewel op 30-12-2007 00:44:46 ]
  •   zondag 30 december 2007 @ 00:10:42 #2
    61556 klappernoot2000
    ik heb hele mooie kokosnoten..
    pi_55639802
    Sigur Ros


    hier was toch al een topic van?
    Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
    pi_55639912
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 00:10 schreef klappernoot2000 het volgende:
    Sigur Ros


    hier was toch al een topic van?
    Die is op een post na vol ja. Had deze startpost al klaarstaan... Heb de moeite niet voor niets gedaan.
      zondag 30 december 2007 @ 00:16:24 #4
    61556 klappernoot2000
    ik heb hele mooie kokosnoten..
    pi_55640007
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 00:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Die is op een post na vol ja. Had deze startpost al klaarstaan... Heb de moeite niet voor niets gedaan.
    De Heer heeft gekeken en zag dat het goed was..
    Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
    pi_55640371
    Mooie startpost uit het niets opeens! Gooi deze URL er ook zeker bij. Een volledig concert direct te bekijken in je browser. De kwaliteit is nog heel erg in orde ook.

    http://www.sigur-ros.co.uk/tour/2005/20051127.php
    We'll keep on whispering our mantras.
    pi_55640749
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 00:28 schreef NiteSpeed het volgende:
    Mooie startpost uit het niets opeens! Gooi deze URL er ook zeker bij. Een volledig concert direct te bekijken in je browser. De kwaliteit is nog heel erg in orde ook.

    http://www.sigur-ros.co.uk/tour/2005/20051127.php
    Toegevoegd .
    pi_55640811
    Mooie OP, daar moet ik wel een tvp'tje bij zetten
    I will take the sun in my mouth
      zondag 30 december 2007 @ 02:51:05 #8
    10710 gday
    propria cures
    pi_55644063
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:59 schreef Roeni3 het volgende:
    Amiina is ok.

    Wel even opletten allemaal: je spelt hun naam nog altijd met dubbel - i -.
    Nog altijd? Tegenwoordig, bedoel je.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_55644752
    Takk blijft zo'n mooi album nu weer opstaan
    pi_55646833
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 02:51 schreef gday het volgende:

    [..]

    Nog altijd? Tegenwoordig, bedoel je.
    Wat jij wilt.

    Mooie OP.
      zondag 30 december 2007 @ 11:35:27 #11
    125011 Bog
    dat wil jij niet weten
    pi_55647294
    tvp
    pi_55659893
    Zo, dat Amiina is ook mooi
    pi_55709764
    Heima geeft me dat fantastische 013 gevoel van 2 jaar geleden...
      woensdag 2 januari 2008 @ 01:06:02 #14
    10710 gday
    propria cures
    pi_55714730
    Ik heb Heima nog niet binnen ... hmv.com heeft het op 30 november verstuurd, en ik heb het op 21 december 'vermist' laten verklaren. Ze hebben toen een nieuwe gestuurd en daar wacht ik nu nog steeds op.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      woensdag 2 januari 2008 @ 10:48:00 #15
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_55717910
    tvp
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
    pi_55721465
    SIGUR ROS - Hvarf / Heim (2CD) nu voor 9,99 Euro in de uitverkoop bij www.cd-wow.nl
    pi_55773314
    uitverkoop? dat kan toch niet bij zo'n album
    pi_55853310
    Ik luister nu cd 2 van Hvarf / Heim. Prachtige uitvoeringen...
    Liever niet...
    pi_55853918
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 13:29 schreef mouzzer het volgende:
    SIGUR ROS - Hvarf / Heim (2CD) nu voor 9,99 Euro in de uitverkoop bij www.cd-wow.nl
    Nu al?!
    pi_55854622
    CD-wow heeft heel vaak goedkope CD's. niet zo bijzonder dit hoor.
    We'll keep on whispering our mantras.
      dinsdag 8 januari 2008 @ 16:44:12 #22
    10710 gday
    propria cures
    pi_55876699
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 01:06 schreef gday het volgende:
    Ik heb Heima nog niet binnen ... hmv.com heeft het op 30 november verstuurd, en ik heb het op 21 december 'vermist' laten verklaren. Ze hebben toen een nieuwe gestuurd en daar wacht ik nu nog steeds op.
    En nog steeds is er niks binnengekomen!!! Ik ga de bestelling maar annuleren.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_55894158
    CD of niet. Ik wil ze weer live zien!
      donderdag 10 januari 2008 @ 18:47:15 #24
    10710 gday
    propria cures
    pi_55930371
    En nu dan, anderhalve maand nadat ik Heima+boek besteld heb, krijg ik een mailtje dat ze 'm niet meer op voorraad hebben.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      vrijdag 11 januari 2008 @ 15:52:51 #25
    10710 gday
    propria cures
    pi_55953080
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 18:47 schreef gday het volgende:
    En nu dan, anderhalve maand nadat ik Heima+boek besteld heb, krijg ik een mailtje dat ze 'm niet meer op voorraad hebben.
    Vanwege dat mailtje heb ik gisteren bij hmv.com om een refund gevraagd en heb gisteren direct Heima besteld bij amazon.de ... is vanochtend verzonden.

    Vanmiddag lag opeens de Heima op de deurmat die op 30 november is verzonden ..............................................

    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_56019761
    Voor degenen die Harv/Heim nog niet hebben:
    http://www7.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=2396779&affid=18570
    7,99 euro bij CD-WOW. Alleen vandaag (14 januari) geldig.
    pi_56120736
    quote:
    Op maandag 14 januari 2008 11:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Voor degenen die Harv/Heim nog niet hebben:
    http://www7.cd-wow.nl/detail_results.php?product_code=2396779&affid=18570
    7,99 euro bij CD-WOW. Alleen vandaag (14 januari) geldig.
    kut! gemist
    pi_56120739
    quote:
    Op woensdag 9 januari 2008 11:53 schreef Evertje het volgende:
    CD of niet. Ik wil ze weer live zien!
      vrijdag 18 januari 2008 @ 10:44:05 #29
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_56123645
    Voor de geen die Heima nog niet heeft gezien.. Ik kwam hem tegen als stream..
    Hij is echt geweldig!

    Heima
    pi_56127294
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 10:44 schreef kciR het volgende:
    Voor de geen die Heima nog niet heeft gezien.. Ik kwam hem tegen als stream..
    Hij is echt geweldig!

    Heima
    Thanks! Is dit de complete versie?
      vrijdag 18 januari 2008 @ 14:15:25 #31
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_56129375
    Ja.. zeg maar disc 1
    Dit zijn niet de exta's die op de tweede schijf staan..
    pi_56140616
    Over de gerelateerde artiesten gesproken, Mum komt op 9 maart naar Paradiso. Vanaf morgen (zaterdag) voorverkoop.
    Zo hee
    pi_56152777
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 21:21 schreef paella het volgende:
    Over de gerelateerde artiesten gesproken, Mum komt op 9 maart naar Paradiso. Vanaf morgen (zaterdag) voorverkoop.
    Misschien nog wel de moeite waard om heen te gaan.
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 14:15 schreef kciR het volgende:
    Ja.. zeg maar disc 1
    Dit zijn niet de exta's die op de tweede schijf staan..
    Heb gisteren de film gezien. Shit, wat mooi . Prachtig gefilmde shots (die hoempapa-band, die dan ook bij het concert zelf is, en de locaties van de optredens, en het publiek (die kinderen) ) en de muziek erbij is natuurlijk ook fantastisch. Had misschien meer favoriete nummers willen horen, zoals bijvoorbeeld Viðrar vel til loftárása (Ágætis Byrjun), en Gong of Sæglópur (Takk...).

    Maar het is misschien maar goed ook dat die nummers er niet in voor kwamen. Ik kon mijn ogen nu al soms nauwelijks droog houden, weet zeker dat had gewaterhoosd als ook nog mijn favoriete brok-in-de-keel-nummers voorbij waren gekomen.

    Gevoelige kloot die ik ben.
      zaterdag 19 januari 2008 @ 14:54:36 #34
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_56153676
    Heb vandaag maar eens Takk... gekocht. Hield nooit zo van Sigur Rós (terwijl ik behoorlijk post-rock fan ben), maar na het zien van Heima is er een soort knop omgegaan. En omdat de dvd nog zo duur is, heb ik maar gekozen voor Takk..
    quote:
    Op zaterdag 19 januari 2008 14:14 schreef Roeni3 het volgende:
    die kinderen
    Die kinderen zijn echt super! Die zitten met alle aandacht naar het optreden te kijken..
    pi_56977361
    quote:
    Op vrijdag 18 januari 2008 10:44 schreef kciR het volgende:
    Voor de geen die Heima nog niet heeft gezien.. Ik kwam hem tegen als stream..
    Hij is echt geweldig!

    Heima
    Gelukkig is ie verwijderd.
    Zulks kijk je toch op de allerbeste geluidskwaliteit op het hoogst mogelijke volume in je kamer!?
    pi_56977437
    In die officiele Sigur Ros online store verkopen ze trouwens ook zulks een tof shirt:
    .. alleen jammergenoeg niet meer in mijn maat. Omdat ik weet dat jullie ook zoiets hebben van sapperdeflap wat een toffe shirts, gaan ook jullie natuurlijk de klantenservice daar bombarderen met e-mailberichten om die shirts weer in productie te nemen

    ?

    Want ze maken ze niet meer bij. EN IK WIL DAT SHIRT IN MIJN MAAT!!!
    pi_56983688
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 00:23 schreef Sjizzel het volgende:
    In die officiele Sigur Ros online store verkopen ze trouwens ook zulks een tof shirt:
    [ afbeelding ].. alleen jammergenoeg niet meer in mijn maat. Omdat ik weet dat jullie ook zoiets hebben van sapperdeflap wat een toffe shirts, gaan ook jullie natuurlijk de klantenservice daar bombarderen met e-mailberichten om die shirts weer in productie te nemen

    ?

    Want ze maken ze niet meer bij. EN IK WIL DAT SHIRT IN MIJN MAAT!!!
    Die wil ik ook, in Medium.
      woensdag 27 februari 2008 @ 22:28:29 #38
    67478 Radjesh
    Dire Straits!
    pi_57021819
    Erg gave muziek. Kan er altijd wel naar luisteren
      zaterdag 1 maart 2008 @ 18:49:33 #39
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_57086454
    Het nieuwe album komt eraan!

    Van de site van Sigur Rós
    quote:
    sigur rós have returned from new york’s sear sound studio with foundations for 11 songs which will appear on their next lp. the band will continue recording the album with producer flood in their sundlaugin studio over the next couple of weeks, with a tentative release date of late spring / early summer. except for the crowd at the tiny sirkus concert last month, no one has heard any of these songs before.
    pi_57200640
    interessant voor mensen die Heima nog eens willen zien...

    Sigur Rós Take Over YouTube Homepage
    with full-length screening of ‘Heima’ and fan-created videos.

    YouTube, the leading online video community that allows people to discover, watch and share originally created videos, today announced that Sigur Rós will take over both the homepage on the global site and the UK YouTube site tomorrow (Friday March 7th), becoming the first group to ever have a feature-length music DVD streamed on the site, with their acclaimed 'Heima' documentary shown in its complete 97-minute glory.

    Sigur Rós will also choose 10 videos to be shown on YouTube's home page for a full 24-hours, putting them before a global audience of hundreds of millions. The takeover follows the success of 'Minn Heima', a competition hosted on YouTube, for fans of the Icelandic quartet to create their own version of 'Heima', using audio and video clips posted online. The 10 best entries, as judged by the band, will be featured on the home page, alongside the film itself, as well as a special message from the band, taking time off from recording their new album in Reykjavik.

    http://uk.youtube.com/sigurros
    pi_58940547
    23 juni komt nieuwe album uit!

    Með suð í eyrum við spilum endalaust
    English spelling: Med sud i eyrum vid spilum endalaust)

    Sigur Rós will be releasing their fifth album, Með suð i eyrum við spilum endalaust (English translation: with a buzz in our ear we play endlessly), on June 24th, 2008 on XL Recordings. The first track from the album, entitled “Gobbledigook,” will be unveiled with a world exclusive first play on England’s Radio 1 tonight (May 27th) by Zane Low on the Evening Session. The track will then be available worldwide for free download via www.sigurros.com. A pre-sale for the album will begin on www.sigurros.com and iTunes on June 2nd, and the record will be available to hear via stream on sigurros.com on June 9th. A special deluxe edition of the album to be released later in the year – featuring a “Making Of…” book, a film and more – will also be available to pre-order on the band’s website as of June 2nd, in addition to a plethora of Sigur Rós goodies – exclusive clips, information on tickets for upcoming shows throughout the year, etc. – which will be available to those who sign up for the band’s mailing list on sigurros.com.

    With a buzz… was co-produced with the band by renowned producer Flood, and was recorded in New York City (at Sear Sound Studios), London (at Assault and Battery Studios and Abbey Road), Reykjavik (at Alafloss, the band’s studio, as well as a church in Reykjavik), and Havana, Cuba. Whereas Sigur Rós’ last release – the critically-acclaimed documentary Heima, chronicling their free tour throughout Iceland – took the band to their homeland, their newest creation, with a buzz…, is the first album in the band’s career to be made outside of Iceland. It is also their first album to feature vocalist Jon “Jonsi” Thor Birgisson’s vocals in English on one track (the remainder are sung in Icelandic).

    Inspired by the unfettered feeling of the acoustic performances filmed during Heima, Sigur Rós decided to adopt a looser approach in the writing and creation of their brilliant fifth album. The material for the album was written, recorded and mixed entirely in 2008 and is being released just one month after its completion. The album glows with the perfect imperfection of live takes, the sounds of fingers playing guitar strings, cracked notes, and a stark, upfront presence not found in previous Sigur Rós recordings, moving away from reverb-soaked guitar sounds towards something altogether more affecting. The record also contains some of the most joyous music the band has ever recorded.

    Opener “Gobbledigook” sets the tone for with a buzz… with its shifting acoustic guitars, playful vocals, time signature swings and swirling percussion, while “Inni mer syngur vitleysingur” (“Within me a lunatic sings”) sparkles as one of the most anthemic songs Sigur Rós have ever written. “Festival” is epic in its elation and scope, “Illgresi” features one of Jonsi’s finest vocal melodies over a lone acoustic guitar, and “Ara batur” is the largest musical undertaking in the band’s career, as it was recorded live in one take with the London Sinfonietta and London Oratory Boy’s Choir, a total of 90 people playing at the same time. The band also utilized the talents of their string-quartet friends Amiina, as well as a five-piece brass section on certain tracks, in addition to introducing the Mellotron into their writing/recording process for the first time on this album, highlighted on one of the most tender and beautiful songs on the record, “Fljótavík.”

    The spirit of with a buzz… is best captured by the album’s stunning artwork, contributed by acclaimed visual artist Ryan McGinley. McGinley first met the band when he photographed Jonsi six years ago; the album cover was taken from a flyer for McGinley’s most recent exhibit, “I Know Where the Summer Goes,” which happened to find its way into Jonsi’s inbox just as the band was deciding on how to best visually represent their new collection of songs. The result is a perfect synergy of the aural and the visual.

    The tracklisting for Með suð i eyrum við spilum endalaust (with a buzz in our ear we play endlessly) is…
    1. Gobbledigook
    2. Inní mér syngur vitleysingur (Within me a lunatic sings)
    3. Góðan daginn (Good day)
    4. Við spilum endalaust (We play endlessly)
    5. Festival
    6. Suð í eyrum (Buzz in our ears)
    7. Ára bátur (Row boat)
    8. Íllgresi (Weeds)
    9. Fljótavík (A place in Iceland)
    10. Straumnes (A mountain near Fljótavík)
    11. All Alright
      dinsdag 27 mei 2008 @ 14:05:34 #42
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_58940741
    Woei .
      dinsdag 27 mei 2008 @ 14:08:12 #43
    10710 gday
    propria cures
    pi_58940801
    Hulde!
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_58941693
    Yay!!!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_58941923
    Net even op hun site gekeken en ze komen ook naar Lowlands!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_58943806
    Die tourdata stonden er nog niet bij toen ik het bericht kopieerde maar geweldig nieuws! Nieuwe cd mee op vakantie (Alaska dus perfect muziek) en net terug van vakantie en ze dan live zien op Lowlands!
    pi_58944027
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 16:14 schreef mouzzer het volgende:
    Die tourdata stonden er nog niet bij toen ik het bericht kopieerde maar geweldig nieuws! Nieuwe cd mee op vakantie (Alaska dus perfect muziek) en net terug van vakantie en ze dan live zien op Lowlands!
    Haha, da's toevallig!!
    Ik was 2 jaar geleden in Alaska op vakantie en had toen ook Sigur Ros-muziek mee!
    Het is een mooie combinatie, kan ik alvast verklappen.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 20:04:39 #48
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_58948606
    En de hoes:
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      dinsdag 27 mei 2008 @ 20:45:33 #49
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_58949571
    ff de GRATIS single @ sigurros.com binnenhalen .
    pi_58949852
    Zit 'm net te beluisteren, die nw single,
    Ik hou het voorlopig op: "even wennen."
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_58950813
    Mooi nummer hoor (mooie clip ook).

    http://gorillavsbear.blog(...)p3-gobbledigook.html
    Aldus.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 22:51:50 #52
    10710 gday
    propria cures
    pi_58952420
    Hulde, dit nummer! Vind 'm nu al fijn.

    Ik lees overigens nergens terug dat ze naar Lowlands komen. Kijk ik nou zo scheel?
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      dinsdag 27 mei 2008 @ 23:35:31 #53
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_58953288
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 22:51 schreef gday het volgende:
    Hulde, dit nummer! Vind 'm nu al fijn.

    Ik lees overigens nergens terug dat ze naar Lowlands komen. Kijk ik nou zo scheel?

    http://www.graz.nl/bericht.asp?id=1159
    quote:
    Sigur Rós op Lowlands

    27-5-2008 15:17:01
    De website van Sigur Rós laat zien dat de IJslandse formatie op Lowlands speelt. In het tourschema valt te lezen dat ze op 17 augustus in Biddinghuizen staan.
      woensdag 28 mei 2008 @ 00:37:09 #54
    143274 -skippybal-
    Stuiterdestuiter
    pi_58954435
    Vrolijk nummer zeg! En ook goed (3 keer luisteren).
    Perfecte clip ook trouwens.
    LastFM
    03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
      woensdag 28 mei 2008 @ 21:57:50 #55
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_58974024
    Ik kan Gobbledigook tig keer achter elkaar horen . Wat een gave plaat .

    Ben errrrrug benieuwd naar de rest!
      donderdag 29 mei 2008 @ 00:29:54 #56
    10710 gday
    propria cures
    pi_58978182
    Heb 'm ook al vaak beluisterd.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_58978288
    Heel erg mooi nieuws. Heb de single net gedownload, ben benieuwd.
    Die cover is trouwens wel lelijk zeg
    I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
    pi_59001915
    Ik wil Sigur Ros live zien!!..
    Ik wil naar Werchter



    Met Radiohead en the Kooks en Beck en Moby en Neil Young :|

    pi_59002520
    Goed en lekker vrolijk nummer, zojuist weer een paar keer opgezet
    pi_59020205
    Die hoes is geweldig !
    pi_59044351
    Ik vind het hoesje geen hol aan.
      zondag 8 juni 2008 @ 13:58:22 #62
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59217128
    Nog meer nieuw Sigur Rós spul
    http://yousai.co.uk/festival.mp3
      zondag 8 juni 2008 @ 14:01:43 #63
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59217251
    En hier een stream van het volledige album

    http://www.sigur-ros.co.uk/band/disco/medsud-dot.php
    pi_59221597
    Ára Bátur is echt het mooiste Sigur Rós nummer ooit .
    Ik hou nu al van Með Suð í Eyrum Við Spilum Endalaust.
    pi_59223371
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 14:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
    En hier een stream van het volledige album

    http://www.sigur-ros.co.uk/band/disco/medsud-dot.php
    Dank voor de link!
    Ga meteen luisteren.

    Edit: alles beluisterd en het is weer een prachtige, sfeervolle cd geworden.
    Ook erg mooie filmpjes na afloop van het hele album!

    [ Bericht 9% gewijzigd door Felixa op 08-06-2008 19:09:49 ]
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59239103
    Net ook meteen maar even de Deluxe Edition van de nieuwe cd besteld.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59286356
    tvp
    waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
    pi_59538448
    Gobbledigook is zo vet he , gaaf album!
      vrijdag 20 juni 2008 @ 00:32:31 #69
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59538789
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 09:23 schreef Felixa het volgende:
    Net ook meteen maar even de Deluxe Edition van de nieuwe cd besteld.
    Ook gedaan .
    pi_59538903
    1 van mijn favo fotografen(ryan mcginley), in combinatie met 1 van mijn favo groepen



    Ik wil ook met vrienden de naturist uithangen, oermens zijn Het mooie aan de video is dat er geen seksuele connotaties zijn, het is puur, echt
    pi_59552278
    Hij staat nu ook op de luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
      vrijdag 20 juni 2008 @ 15:36:27 #72
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59552409
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 15:30 schreef mouzzer het volgende:
    Hij staat nu ook op de luisterpaal: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/
    .
    pi_59558225
    Net dit mailtje gehad:
    quote:
    To show our gratitude to you for your support in ordering the Deluxe
    Edition we want you to become a part of it. We are going to credit you and
    all the people who have purchased the Deluxe Edition so far by listing your
    name in the book. That way you will become part of this unique document.

    - Sigur Rós
    Wat leuk!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 19:45:16 #74
    10710 gday
    propria cures
    pi_59558253
    Wil ik ook! Waar heb jij besteld dan eigenlijk?
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_59558376
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 19:45 schreef gday het volgende:
    Wil ik ook! Waar heb jij besteld dan eigenlijk?
    Hier: http://www.sigurros.com/main/AlbumList.asp?ArID=1&AID=62&lng=EN
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      vrijdag 20 juni 2008 @ 19:55:06 #76
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59558523
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 19:44 schreef Felixa het volgende:
    Net dit mailtje gehad:
    [..]

    Wat leuk!
    . Die heb ik (nog?) niet gehad .
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:06:35 #77
    10710 gday
    propria cures
    pi_59558806
    quote:
    Hm, zo te zien had ik het geld voor de special edition van Heima beter hiervoor kunnen bewaren.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:54:19 #78
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59560116
    Veel concerten al uitverkocht @ http://tickets.klink.is/Store/DisplayItems.html .
      vrijdag 20 juni 2008 @ 20:54:34 #79
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59560129
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 20:06 schreef gday het volgende:

    [..]

    Hm, zo te zien had ik het geld voor de special edition van Heima beter hiervoor kunnen bewaren.
    Nah. Ook die van Heima is gaaf .
    pi_59564175
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 19:55 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    . Die heb ik (nog?) niet gehad .
    Er stond wel bij dat de mensen die "so far" het boek hadden besteld een vermelding zouden krijgen in dat boek. Ik weet niet wanneer ze die grens hebben getrokken. Wanneer heb jij 'm besteld??
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 18:38:35 #81
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59582700
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 23:06 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Er stond wel bij dat de mensen die "so far" het boek hadden besteld een vermelding zouden krijgen in dat boek. Ik weet niet wanneer ze die grens hebben getrokken. Wanneer heb jij 'm besteld??
    Donderdagavond .
      zaterdag 21 juni 2008 @ 18:39:08 #82
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59582712
    En wat een fan-tas-tisch album is 't weer .
      Moderator zaterdag 21 juni 2008 @ 19:24:40 #83
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_59583719
    Heel fantastisch album. Dire nummers die ik minder vindt, maar de rest is gewoon puik. Met name Gobbledigook, Festibal, Ára Bátur en Fljótavík.
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
      dinsdag 24 juni 2008 @ 17:30:29 #84
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59656026
    Album al vaak gedraaid. Onder andere (maar niet uitsluitend) Ára Bátur is toch wel bijzonder mooi .
      dinsdag 24 juni 2008 @ 17:38:32 #85
    20720 brother52
    Dus..........
    pi_59656173
    Afgelopen zondag nog een half uurtje van ze gezien op Hurricane. Was best goed.
    Ik had wel het idee dat ze met half IJsland op het podium stonden.
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty at my foot and I want to touch it
      dinsdag 24 juni 2008 @ 22:21:28 #86
    134538 chansadres
    Black & White
    pi_59662914
    Komt het laatste album eigenlijk ook op vinyl uit?
    We are young but getting old before our time
    We'll leave the T.V. and the radio behind
    Don't you wonder what we'll find
    Steppin out tonight
      vrijdag 27 juni 2008 @ 10:47:10 #87
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59726157
    Uit de Sigur Rós-newsletter:
    quote:
    Með suð í eyrum við spilum endalaust is now in shops and digital stores worldwide. The Deluxe Edition is still only available via SigurRos.com and if you order by July 11th you will get your name inscribed inside of the book.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 13:15:15 #88
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_59730078
    Wat een mooie clip van Gobbledigook zeg !

    Ik ga ook het album bestellen
      zaterdag 28 juni 2008 @ 18:43:25 #90
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59757813
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 18:25 schreef alpeko het volgende:
    Mijn review van het album is geplaatst.
    .
    pi_59758337
    Straks webcast concert!
    quote:
    SIGUR RÓS AND BJÖRK WEBCAST CONCERT ON NATIONAL GEOGRAPHIC WEBSITE THIS SATURDAY (JUNE 28)

    Sigur Rós is pleased to announce that Nat Geo Music, the music division of the National Geographic Entertainment, will webcast the entire open air Náttúra concert live from Iceland on Saturday, June 28, 2008 starting at 8pm London, and 7pm GMT.

    Go to the Nat Geo Music site for more information on the concert and the webcast.

    If you miss the live webcast, there will be an on-demand stream available from National Geographic's web site next week
    Link:
    http://worldmusic.nationa(...)view/page.basic/home

    [ Bericht 10% gewijzigd door Felixa op 28-06-2008 19:13:55 ]
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 19:31:50 #92
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
      zaterdag 28 juni 2008 @ 20:08:23 #93
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59759559
    Er gebeurt hier nog niets @ de stream? 't Is toch 7 GMT nu? Ik zie alleen maar een wit/blauw scherm in Quicktime met de aankondiging .
    pi_59759616
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Er gebeurt hier nog niets @ de stream? 't Is toch 7 GMT nu? Ik zie alleen maar een wit/blauw scherm in Quicktime met de aankondiging .
    GMT scheelt twee uur met ons, het is dus pas om 21 uur.
    Nog even geduld...
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 20:14:04 #95
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59759652
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 20:11 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    GMT scheelt twee uur met ons, het is dus pas om 21 uur.
    Nog even geduld...
    Zie 't net ja . Dacht dat Londen GMT is, maar blijkbaar vergis ik me .
    Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Greenwich_Mean_Time loopt GMT door Londen, maar de tijden zijn niet gelijk. Lekker logisch .
    pi_59759713
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 20:14 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Zie 't net ja . Dacht dat Londen GMT is, maar blijkbaar vergis ik me .
    Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Greenwich_Mean_Time loopt GMT door Londen, maar de tijden zijn niet gelijk. Lekker logisch .
    Beter een uur te vroeg bij de computer zitten dan een uur te laat!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 20:17:36 #97
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59759730
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 20:16 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Beter een uur te vroeg bij de computer zitten dan een uur te laat!
    True .
    Maar afgezien daarvan snap ik de logica van die GMT vs de tijd in Londen ff niet . Zal de zomertijd wel zijn dan.
    pi_59759845
    Tja.... is vast ooit zo vastgesteld.
    Ben toevallig vorig jaar met de bus door Greenwich gereden, het ligt in een buitenwijk van Londen.
    Dus waarschijnlijk is het alleen daar binnen in de Royal Observatory een andere tijd dan buiten de hekken.
    Maar ja, in Engeland rijden ze ook links en gooien ze azijn over hun patat...
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:01:48 #99
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59760537
    Nou, dus nu zou er iets moeten gebeuren......
    pi_59760561
    Ja, inderdaad!
    Mja... concerten beginnen meestal niet pünktlich.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:33:56 #101
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761148
    Na 25 keer proberen, gebeurt er wat. FINALLY!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:35:00 #102
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761166
    Prima beeld, prima geluid .

    Blijft natuurlijk lekker licht daar in IJsland .
    pi_59761198
    Leuke Adam Ant outfit van de zanger!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59761214
    Zit nu al een kwartier te kijken en WOW! Dat belooft wat voor Lowlands
    pi_59761225
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:37 schreef mouzzer het volgende:
    Zit nu al een kwartier te kijken en WOW! Dat belooft wat voor Lowlands
    Ik mag volgende week al op Werchter!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:40:27 #106
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761266
    Prachtig.
    pi_59761300
    Ik zit hier echt met kippenvel.
    Als ze nou straks nog Glósóli gaan spelen dan moet ik er echt een zakdoek bij...

    Edit: Ja hoor daar gaan we!!!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:42:28 #108
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761304
    OEH!

    Herkenbare tonen .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:43:59 #109
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761337
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:42 schreef Felixa het volgende:
    Ik zit hier echt met kippenvel.
    Als ze nou straks nog Glósóli gaan spelen dan moet ik er echt een zakdoek bij...

    Edit: Ja hoor daar gaan we!!!
    Wilde 't al posten .

    Sterkte!
    pi_59761343
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:38 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Ik mag volgende week al op Werchter!
    Lucky you! Heb ze daar 2 jaar geleden in de tent gezien, mooiste concert wat ik ooit heb gezien! Ruim uur lang kippevel en na afloop duurde het applaus gewoon 5 minuten, hele bijzondere avond.
    pi_59761394


    MOOI!!!!!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:49:23 #112
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761419
    Tering, wat gaaf .
    pi_59761434
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Lucky you! Heb ze daar 2 jaar geleden in de tent gezien, mooiste concert wat ik ooit heb gezien! Ruim uur lang kippevel en na afloop duurde het applaus gewoon 5 minuten, hele bijzondere avond.
    Ja daar was ik ook bij... bizar mooi gewoon.
    Volgende week wordt de 5e keer dat ik ze ga zien, ben benieuwd hoe ze het gaan doen op het hoofdpodium!

    Ik heb nu trouwens alleen nog maar "oude" nummers gehoord.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:51:13 #114
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761456
    lama.
    pi_59761471
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Lucky you! Heb ze daar 2 jaar geleden in de tent gezien, mooiste concert wat ik ooit heb gezien! Ruim uur lang kippevel en na afloop duurde het applaus gewoon 5 minuten, hele bijzondere avond.
    Me too, hoe geweldig was dat

    Geluid en beeld is echt top bij dit concert, volop aan het genieten!!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:52:19 #116
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59761489
    Prachtig
    pi_59761495
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Ze begonnen met Ny Batteri .
    Ow, ik dacht met Svefn-G-Englar, maar kan het fout hebben haha
    pi_59761545
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:52 schreef Evertje het volgende:

    [..]

    Ow, ik dacht met Svefn-G-Englar, maar kan het fout hebben haha
    Toen ik beeld en geluid kreeg was Ny Batteri bezig maar misschien was het concert al bezig voordat ik de eerste beelden zag.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:54:57 #119
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761551
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:52 schreef Evertje het volgende:

    [..]

    Ow, ik dacht met Svefn-G-Englar, maar kan het fout hebben haha
    Ik las zoiets @ http://www.sigur-ros.co.uk/board/viewthread.php?tid=25838&page=7 maar toen was ik nog aan 't proberen te connecten .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:55:28 #120
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761560
    Leuke violiste .
    pi_59761591
    Echt super dit, net tijdens Glósóli ging hier de zon onder
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:56:58 #122
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761593
    Daar is wat nieuws .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:58:35 #123
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761630
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:56 schreef mouzzer het volgende:
    Echt super dit, net tijdens Glósóli ging hier de zon onder
    Dat duurt daar in IJsland nog ff . Tot 0.01 uur om precies te zijn. En om 3.01 komt ie weer op .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 21:58:50 #124
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59761640
    nu valt het geluid weg
    pi_59761645
    Teringtietje wat klinkt dit goed zeg!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59761669
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat duurt daar in IJsland nog ff . Tot 0.01 uur om precies te zijn. En om 3.01 komt ie weer op .
    Toen ik jaren geleden in IJsland was, ging ie helemaal niet onder!
    Zaten we om 01.30 uur biertjes te drinken in een warmwaterpoel en het was gewoon nog licht!
    Bizarre ervaring was dat...
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:00:13 #127
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761670
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:58 schreef Timo20 het volgende:
    nu valt het geluid weg
    Hier geen enkel probleem .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:00:38 #128
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761675
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:00 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Toen ik jaren geleden in IJsland was, ging ie helemaal niet onder!
    Zaten we om 01.30 uur biertjes te drinken in een warmwaterpoel en het was gewoon nog licht!
    Bizarre ervaring was dat...
    Wil ik ook nog es een keer meemaken. Wellicht volgend jaar IJsland .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:00:49 #129
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761679
    Ow, yes .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:00:49 #130
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59761680
    Hoppipolla
    pi_59761720
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Wil ik ook nog es een keer meemaken. Wellicht volgend jaar IJsland .
    Niks "wellicht", gewoon doen!!!
    Mooiste land van de hele wereld, echt.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:05:01 #132
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761747
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:03 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Niks "wellicht", gewoon doen!!!
    Mooiste land van de hele wereld, echt.
    En ik maar denken dat Ierland dat was . Nee, IJsland staat HOOG op m'n verlanglijstje .
    pi_59761755
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Dat duurt daar in IJsland nog ff . Tot 0.01 uur om precies te zijn. En om 3.01 komt ie weer op .
    Over 3 weken ga ik naar Alaska dus ongeveer hetzelfde meemaken Met Sigur Ros als soundtrack voor de vakantie natuurlijk

    Net ff laatste nummer van Elbow op Glastonbury gekeken via BBC en damn dat was ook erg goed.
    pi_59761786
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:05 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Over 3 weken ga ik naar Alaska dus ongeveer hetzelfde meemaken Met Sigur Ros als soundtrack voor de vakantie natuurlijk

    Net ff laatste nummer van Elbow op Glastonbury gekeken via BBC en damn dat was ook erg goed.
    O nee! Was Elbow net?? Dammit... Nou ja, komt vast wel op youtube.

    Ik ga dit jaar ook weer zo'n zonnige nacht-vakantie maken, naar Spitsbergen. Zooo veel zin in.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:07:49 #135
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761793
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:05 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Over 3 weken ga ik naar Alaska dus ongeveer hetzelfde meemaken Met Sigur Ros als soundtrack voor de vakantie natuurlijk
    Jaloers . Alaska staat één plaats onder IJsland op datzelfde verlanglijstje .
    pi_59761859
    Haffsol!!!!!!!!!!!!!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:12:08 #137
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761866
    Of hier even een strak concert wordt neergezet .
    pi_59761883
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:11 schreef Evertje het volgende:
    Haffsol!!!!!!!!!!!!!

    Die duurt zeker wel een minuutje of 10!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59761903
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:12 schreef Felixa het volgende:

    [..]


    Die duurt zeker wel een minuutje of 10!
    Heerlijk

    Mijn favo nummer, als je al van favorieten kunt spreken met zoveel fantastische nummers
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:17:55 #140
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761976
    Kippenvel.
    Al een tijdje.
    pi_59761990
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Kippenvel.
    Al een tijdje.
    Idem dito.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:19:28 #142
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59761999
    En wat een weertje daar ook!
    pi_59762015
    Spreek Engels aub!!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:20:50 #144
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762028
    Gobbledigook.
    pi_59762045
    Wat een leuk gezicht dat hele podium vol trommelende mensen!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:22:27 #146
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762051
    Oh, dat zijn de dames van Amiina die viool spelen. Ff gemist dat zij dat zijn .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:23:07 #147
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762061
    En Björk in 't groen daar uiteraard .
    pi_59762078
    Wat ontzettend vrolijk zo!

    Amiina ( )
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:24:53 #149
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762089
    Gave wolken achter het publiek!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:25:27 #150
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762098
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:24 schreef AntonWolf het volgende:


    Amiina ( )
    . En ook nog es muziek. Toevallig vandaag nog geluisterd .
    pi_59762125
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:07 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    O nee! Was Elbow net?? Dammit... Nou ja, komt vast wel op youtube.

    Ik ga dit jaar ook weer zo'n zonnige nacht-vakantie maken, naar Spitsbergen. Zooo veel zin in.
    Waarschijnlijk zal morgen (deel van) het Elbow concert hier te vinden zijn:
    http://www.bbc.co.uk/glastonbury/2008/artists/elbow/

    Wat een vrolijke boel op het podium net!
    pi_59762237
    Mensen, mensen, wat is dit toch vreselijk mooi...
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59762268
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:26 schreef mouzzer het volgende:

    Waarschijnlijk zal morgen (deel van) het Elbow concert hier te vinden zijn:
    http://www.bbc.co.uk/glastonbury/2008/artists/elbow/

    Dank je wel!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59762312
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:31 schreef Felixa het volgende:
    Mensen, mensen, wat is dit toch vreselijk mooi...
    Pffffff, niet normaal he
    Gewoon nergens mee te vergelijken!
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:36:07 #155
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762338
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:31 schreef Felixa het volgende:
    Mensen, mensen, wat is dit toch vreselijk mooi...
    Wat zij zegt.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:36:51 #156
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762352
    Je kunt als land toch maar trots zijn als je zoiets hebt voortgebracht... Nederland moet 't doen met ... Racoon, Alain Clark, Leaf...... .
    pi_59762353
    Waar is me doos Kleenex?!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:39:06 #158
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762381
    De amiina girls .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:39:19 #159
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762384
    Geen idee wat ie zegt, maar ik ben 't nu al met 'm eens.
    pi_59762399
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Geen idee wat ie zegt, maar ik ben 't nu al met 'm eens.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:40:26 #161
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762403
    Mooi filmpje met muziek van Björk!
      † In Memoriam † zaterdag 28 juni 2008 @ 22:41:38 #162
    128220 Peter6000
    pi_59762428
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Je kunt als land toch maar trots zijn als je zoiets hebt voortgebracht... Nederland moet 't doen met ... Racoon, Alain Clark, Leaf...... .
    En met Spinvis.

    Ik ben natuurlijk weer te laat om dit mee te beleven, en die link opent bij mij niet.

    Maar goed, volgende week op Werchter kan het hopelijk nog enigszins gecompenseerd worden.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 22:42:32 #163
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59762453
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:41 schreef Peter6000 het volgende:

    [..]

    En met Spinvis.

    Ik ben natuurlijk weer te laat om dit mee te beleven, en die link opent bij mij niet.

    Maar goed, volgende week op Werchter kan het hopelijk nog enigszins gecompenseerd worden.
    Concert is inmiddels afgelopen, maar komende week is het op dezelfde site nog te bekijken . En zal ongetwijfeld wel ergens te downloaden zijn .
    pi_59762594
    Ik viel er pas in bij Sæglópur. Heb ik daarvoor nog iets gemist? Gobbledigook was live wel een feestje. En leuk om te zien dat de 2 nummers die ik in mijn review gelijk stelde ook netjes achter elkaar volgde; Hoppípolla(/Með blóðnasir) en Inní mér syngur vitleysingur.
    pi_59762765
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:49 schreef alpeko het volgende:
    Ik viel er pas in bij Sæglópur. Heb ik daarvoor nog iets gemist? Gobbledigook was live wel een feestje. En leuk om te zien dat de 2 nummers die ik in mijn review gelijk stelde ook netjes achter elkaar volgde; Hoppípolla(/Með blóðnasir) en Inní mér syngur vitleysingur.
    Dit heb ik van een ander forum afgepikt:

    1 svenfn
    2 ny battery
    3 glosoli
    4 saeglopur
    5 vid spilum
    6 hopipolla
    7 med blod...
    8 inni mer...
    9 hafsol
    10 gobbledigook (Bjork on drums)
    11 untitled 8
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59762822
    Ok, daar kan ik nog mee leven. Was even bang om bijv. Ára bátur gemist te hebben.

    Btw. komen ze niet gewoon nog een keer langs vanavond? Het duurt volgens die site nog tot 2u Nederlandse tijd. Ik neem niet aan dat Björk 3u gaat optreden. Sigur Rós heeft nu ook 'maar' 1.5 uur gespeeld.
    pi_59762852
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:59 schreef alpeko het volgende:
    Ok, daar kan ik nog mee leven. Was even bang om bijv. Ára bátur gemist te hebben.

    Btw. komen ze niet gewoon nog een keer langs vanavond? Het duurt volgens die site nog tot 2u Nederlandse tijd. Ik neem niet aan dat Björk 3u gaat optreden. Sigur Rós heeft nu ook 'maar' 1.5 uur gespeeld.
    Ik las dat het tot 22u IJslandse tijd zou duren. Dat is middernacht hier.
    Maar dat zal wel iets uitlopen nu, denk ik.
    quote:
    CONCERT:
    Held in a large park near the centre of Reykjavik, the concert also features local musician Ólöf Arnalds and will be held between 5pm and 10pm on Saturday 28th June 2008.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59762989
    Dit was mijn bron
    quote:
    On June 28th, 2008 Icelandic superstars Björk and Sigur Rós (pictured) will team up to perform a free concert in their hometown of Reykjavik. The Náttúra concert is a bid to raise awareness of the destruction of Iceland's natural landscape, and will be webcast live from from 7pm to 12pm GMT (3pm—8pm EST) on Nat Geo Music.
    Maar het lijkt me eigenlijk sterk dat ze het podium nogmaals gaan opbouwen.
    pi_59763009
    Omdat het concert zo geweldig was ik het nieuwe album toch nog moest kopen zojuist de Deluxe version gekocht
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:09:50 #170
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763038
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:08 schreef mouzzer het volgende:
    Omdat het concert zo geweldig was ik het nieuwe album toch nog moest kopen zojuist de Deluxe version gekocht
    Verstandige beslissing . Wordt je naam er ook nog in vermeld .
    Heb 'm vorige week ook besteld.
    pi_59763074
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 22:35 schreef Evertje het volgende:

    [..]

    Pffffff, niet normaal he
    Gewoon nergens mee te vergelijken!
    Idd unieke band. Sinds enkele maanden ken ik This Will Destroy You en die komen een klein beetje in de buurt: http://www.myspace.com/thiswilldestroyyou
    pi_59763086
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:07 schreef alpeko het volgende:
    Dit was mijn bron
    [..]

    Maar het lijkt me eigenlijk sterk dat ze het podium nogmaals gaan opbouwen.
    Inderdaad tegenstrijdige tijden.
    Ik denk ook niet dat SG nog terug gaat komen vanavond.
    Misschien nog een gastoptreden bij Björk.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:13:23 #173
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763097
    Wel leuk, beetje Reykjavik bekijken en het soundchecken beluisteren .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:19:43 #174
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763222
    Ik zie nu pas dat die Deluxe versie geen 75 euro, maar 65 euro kost . Krijg ik een tientje terug dan?

    Update: ow, nu krijg je de hardcopy versie van het album er niet bij (de normale cd dus); alleen de downloads en in september de deluxe versie uiteraard.
    pi_59763274
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Ik zie nu pas dat die Deluxe versie geen 75 euro, maar 65 euro kost . Krijg ik een tientje terug dan?
    He ja, wat is dat nou??
    Ik heb ook EUR 75,- betaald!
    Zeker te weinig mensen die m hadden besteld in eerste instantie...
    Hadden er 40 namen in dat boek gestaan!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:22:38 #176
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763284
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:21 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    He ja, wat is dat nou??
    Ik heb ook EUR 75,- betaald!
    Zeker te weinig mensen die m hadden besteld in eerste instantie...
    Hadden er 40 namen in dat boek gestaan!
    Zie m'n update in de vorige post . Dus we moeten de cd binnen een paar dagen nog krijgen, neem ik aan .
    pi_59763326
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Zie m'n update in de vorige post . Dus we moeten de cd binnen een paar dagen nog krijgen, neem ik aan .
    Ik had de cd woensdag al in de bus!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:27:01 #178
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763365
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:25 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Ik had de cd woensdag al in de bus!
    Hier nog niets gezien . Maar heb 'm pas vorige week donderdagavond laat besteld (de 20ste dus).
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:27:19 #179
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763371
    Ah, daar is weer beweging op 't podium.
    pi_59763412
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Hier nog niets gezien . Maar heb 'm pas vorige week donderdagavond laat besteld (de 20ste dus).
    Ik had m de 9e besteld.

    My goodness!! Björk heeft even een jörk uit de kast getrokken!!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59763434
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef Felixa het volgende:
    My goodness!! Björk heeft even een jörk uit de kast getrokken!!
    Je was me al voor
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:29:58 #183
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763440
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:29 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Ik had m de 9e besteld.

    My goodness!! Björk heeft even een jörk uit de kast getrokken!!
    Idd .
    Gekke IJslanders . Kunnen wel muziek maken; dat dan wel .
    pi_59763466
    Die jörk doet me een beetje denken aan die kwallen uit Shark Tale.

    pi_59763506
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Ik zie nu pas dat die Deluxe versie geen 75 euro, maar 65 euro kost . Krijg ik een tientje terug dan?

    Update: ow, nu krijg je de hardcopy versie van het album er niet bij (de normale cd dus); alleen de downloads en in september de deluxe versie uiteraard.
    Misschien waren de hardcopies op Downloads lopen binnen en misschien haal ik binnenkort de cd ook nog wel, is maar 12 euro bij cd-wow
    pi_59763519
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:31 schreef alpeko het volgende:
    Die jörk doet me een beetje denken aan die kwallen uit Shark Tale.

    [ afbeelding ]


    Moeten we niet naar een Björk-topic eigenlijk??
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:34:30 #187
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763532
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:33 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Misschien waren de hardcopies op Downloads lopen binnen en misschien haal ik binnenkort de cd ook nog wel, is maar 12 euro bij cd-wow
    Kan nog goedkoper bij de Engelse cd-wow .
    pi_59763655
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:34 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Kan nog goedkoper bij de Engelse cd-wow .
    Wat een dumpprijzen voor zo'n mooi album. Gelukkig heb ik er 17 euro voor betaald Ik gun het de gaste van mijn platenzaak ook wel.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:44:45 #189
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59763693
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Verstandige beslissing . Wordt je naam er ook nog in vermeld .
    Heb 'm vorige week ook besteld.
    Ook net besteld
    jammer alleen dat ie pas in september komt

    -edit- @ Roel: de cd wordt dus wel nu verstuurd maar de rest van de box pas in september? begrijp ik dat goed? of heb ik nu(voor die ¤65,-) de cd zelf er niet bij?
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:53:16 #190
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763835
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:44 schreef Timo20 het volgende:

    [..]

    Ook net besteld
    jammer alleen dat ie pas in september komt

    -edit- @ Roel: de cd wordt dus wel nu verstuurd maar de rest van de box pas in september? begrijp ik dat goed? of heb ik nu(voor die ¤65,-) de cd zelf er niet bij?
    De hardcopy cd zit in de deluxe versie die je in september krijgt. Je hebt wel als 't goed is meteen de downloadlinks gekregen.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:54:47 #191
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763865
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:41 schreef alpeko het volgende:

    [..]

    Wat een dumpprijzen voor zo'n mooi album. Gelukkig heb ik er 17 euro voor betaald Ik gun het de gaste van mijn platenzaak ook wel.
    Nou, ik denk dat er net zoveel bij die gasten terecht komt, of je er nou 10, 12 of 17 euro voor hebt betaald . Ik weiger om bijna 20 euro voor een cd te betalen als 't niet meer is dan een normaal doosje met een zilveren schijfje erin. Voor die deluxe editie heb ik dan wel weer wat extra's over want daar is werk van gemaakt.
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:55:51 #192
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763888
    Björk klinkt ook prima overigens . Anders dan SG, maar toch . En nog steeds volop licht daar .
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:55:55 #193
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59763891
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:53 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    De hardcopy cd zit in de deluxe versie die je in september krijgt. Je hebt wel als 't goed is meteen de downloadlinks gekregen.
    Ah ok. Ik snapte `t ff niet meer
    de links heb ik idd. gekregen, heb `m gelijk gedownload
      zaterdag 28 juni 2008 @ 23:58:09 #194
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59763935
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:55 schreef Timo20 het volgende:

    [..]

    Ah ok. Ik snapte `t ff niet meer
    de links heb ik idd. gekregen, heb `m gelijk gedownload
    Was ook ff verwarrend omdat tot voor kort die deluxe editie 10 euro duurder was en er wel de normale cd nog bijzat .

    Zijn veel bestanden hè, om te downloaden? In diverse formaten, filmpjes enz.
      zondag 29 juni 2008 @ 00:03:36 #195
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59764058
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:58 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Was ook ff verwarrend omdat tot voor kort die deluxe editie 10 euro duurder was en er wel de normale cd nog bijzat .

    Dus jij hebt 10 euro meer betaald maar krijgt wel hetzelfde als mij?
    quote:
    Zijn veel bestanden hè, om te downloaden? In diverse formaten, filmpjes enz.
    nogal ja
      zondag 29 juni 2008 @ 00:06:32 #196
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59764119
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 00:03 schreef Timo20 het volgende:

    [..]

    Dus jij hebt 10 euro meer betaald maar krijgt wel hetzelfde als mij?
    Nope, als 't goed is, krijg ik die cd nog net wel bezorgd. Niet dat dat veel uitmaakt, want ik luister meestal toch via m'n Macbook.
      zondag 29 juni 2008 @ 00:08:13 #197
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59764160
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 00:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Nope, als 't goed is, krijg ik die cd nog net wel bezorgd. Niet dat dat veel uitmaakt, want ik luister meestal toch via m'n Macbook.
    Ah ok. Nou ja, ik heb nu toch al op m`n pc staan. Kan nog wel ff wachten tot september totdat ie in de box komt
    pi_59764203
    quote:
    Op zaterdag 28 juni 2008 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Nou, ik denk dat er net zoveel bij die gasten terecht komt, of je er nou 10, 12 of 17 euro voor hebt betaald . Ik weiger om bijna 20 euro voor een cd te betalen als 't niet meer is dan een normaal doosje met een zilveren schijfje erin. Voor die deluxe editie heb ik dan wel weer wat extra's over want daar is werk van gemaakt.
    Dat heb ik inmiddels al zo vaak gedaan... daar maal ik niet meer om. Overigens wel jammer dat de laatste van Sigur Rós echt enkel een zilver schijfje en wat karton is. Takk heb ik in een schittende boekje aangeschafd en ( ) zag er ook niet verkeerd uit. Með suð í eyrum við spilum endalaust oogt toch wat cheap, tenzij je inderdaad de Deluxe Edition hebt besteld.
      maandag 30 juni 2008 @ 01:14:01 #199
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_59785196
    Het journaal had zelfs een klein item over het concert van (oa) Björk en Sigur Rós !

    Is het mogelijk om het terug te zien ?
      maandag 30 juni 2008 @ 07:46:33 #200
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59786279
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 01:14 schreef Susi het volgende:
    Het journaal had zelfs een klein item over het concert van (oa) Björk en Sigur Rós !

    Is het mogelijk om het terug te zien ?
    . Ergens deze week zou 't op de site van National Geographic moet staan .
      dinsdag 1 juli 2008 @ 19:53:41 #201
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59825683
    Wat panorama-pics van het concert van zaterdag @ http://www.visir.is/article/20080630/LIFID01/542902252 .
    Heb nog geen link naar de webcast gevonden .
      woensdag 2 juli 2008 @ 14:31:30 #202
    10710 gday
    propria cures
    pi_59842073
    Eindelijk, 5 juli zie ik ze op Werchter.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      woensdag 2 juli 2008 @ 14:32:33 #203
    10710 gday
    propria cures
    pi_59842095
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 19:53 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Wat panorama-pics van het concert van zaterdag @ http://www.visir.is/article/20080630/LIFID01/542902252 .
    Heb nog geen link naar de webcast gevonden .
    quote:
    The article requested can not be found! Please refresh your browser or go back. (XZ,20080630,LIFID01,542902252,AR).
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      woensdag 2 juli 2008 @ 14:51:17 #204
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59842576
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 14:32 schreef gday het volgende:

    [..]


    [..]


    Hm, originele link nog ff opgezocht (had geen copy/paste-fouten gemaakt), maar helaas, daar doet ie 't ook niet .
      woensdag 2 juli 2008 @ 22:53:28 #205
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
      woensdag 2 juli 2008 @ 22:57:49 #206
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59853884
    Is er nieuw materiaal van ze?
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:01:37 #207
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59853985
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 22:57 schreef Misstique het volgende:
    Is er nieuw materiaal van ze?
    Ligt eraan wat je onder 'nieuw' verstaat . Með suð í eyrum við spilum endalaust is het meest recente album en kun je hier legaal beluisteren .
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:05:00 #208
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59854084
    Thanks, die ken ik idd nog niet.
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_59854221
    Het schijnt dat ze 17 november in de HMH spelen volgens iemand op het Sigur Ros forum:

    2008.11.04 - Wolverhampton, Wolves Civic
    2008.11.05 - Blackpool, Empress Ballroom
    2008.11.07 - Bristol, Colston Hall
    2008.11.08 - Bournemouth Solent
    2008.11.11 - Lisbon, Campo Pequeno Bullring
    2008.11.12 - Madrid, La Riviera
    2008.11.13 - Barcelona, Razzmattaz
    2008.11.15 - Paris Zenith
    2008.11.17 - Amsterdam, Venue HMH
    2008.11.20 - London, Alexandra Palace

    En die iemand is dus een moderator zo te zien dus grote kans dat het echt zo is! Als de kaartverkoop maar niet start als ik op vakantie ben!

    [ Bericht 44% gewijzigd door mouzzer op 02-07-2008 23:15:09 ]
    pi_59854352
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 23:09 schreef mouzzer het volgende:
    Het schijnt dat ze 17 november in de HMH spelen volgens iemand op het Sigur Ros forum:

    2008.11.04 - Wolverhampton, Wolves Civic
    2008.11.05 - Blackpool, Empress Ballroom
    2008.11.07 - Bristol, Colston Hall
    2008.11.08 - Bournemouth Solent
    2008.11.11 - Lisbon, Campo Pequeno Bullring
    2008.11.12 - Madrid, La Riviera
    2008.11.13 - Barcelona, Razzmattaz
    2008.11.15 - Paris Zenith
    2008.11.17 - Amsterdam, Venue HMH
    2008.11.20 - London, Alexandra Palace


    Ik schrijf het vast met potlood in mijn agenda!
    Maar meestal klopt dit soort lijstjes wel.
    Jammer dat ze nu in zo'n "grote" zaal staan.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:21:41 #211
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59854532
    Wow, wat een pareltjes zitten er weer bij.
    En als ze naar de HMH komen, wil ik ze zeker zien. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:26:52 #212
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59854659
    quote:
    Op woensdag 2 juli 2008 23:21 schreef Misstique het volgende:
    Wow, wat een pareltjes zitten er weer bij.
    En als ze naar de HMH komen, wil ik ze zeker zien. .
    .
    Vooral naar Ára Bátur luisteren! Zo mooi .
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:30:48 #213
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59854737
    Ik ga morgen even goed luisteren en mn platenboer bellen offie em heeft. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 2 juli 2008 @ 23:58:08 #214
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59855288
    Ik wil deze band al een hele lange tijd een keer live zien, en nu gaat het er op lijken dat ik ze dit jaar dus ook gewoon maar meteen drie keer ga zien
      donderdag 3 juli 2008 @ 15:06:44 #215
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59867220
    Het staat inmiddels ook op hun MySpace, en volgens de moderater van het forum (die waarschijnlijk ook de webmaster is) komt het vanavond ook op de website te staan!
      donderdag 3 juli 2008 @ 18:43:55 #216
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_59871736
    Bummer... Kga in september in het buitenland studeren. Roel_Jewel, bedankt voor de link !
      donderdag 3 juli 2008 @ 19:27:04 #217
    71610 Black-Hole
    Deep in my soul
    pi_59872571
    Vandaag liet m'n pa hun nieuwste CD horen terwijl ik nog nooit van Sigur Rós had gehoord, ik was gelijk verkocht. Echt prachtige muziek

    Straks maar eens wat ouder materiaal van ze beluisteren.
    pi_59883211
    17 nov heb ik al een concert staan in Paradiso helaas. Had ze graag ook in Paradiso willen zien eigenlijk, mooiere zaal dan HMH.

    Mouzzer veel plezierin Alaska, ben er vorig jaar heen geweest! Als je nog tips wilt moet je ff pm'n
      vrijdag 4 juli 2008 @ 11:57:30 #219
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_59885554
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:28 schreef Echoes het volgende:
    17 nov heb ik al een concert staan in Paradiso helaas. Had ze graag ook in Paradiso willen zien eigenlijk, mooiere zaal dan HMH.
    Sigur Rós in Paradiso zou helemaal hemels zijn... Zo'n zaal en dan zo'n band
      zaterdag 5 juli 2008 @ 14:21:02 #220
    202348 Susi
    Temple of Love
    pi_59908352
    Overigens, misschien was het al opgevallen, maar als je de cd luistert via de website van Sigur Rós en daarna niet afsluit, maar gewoon door laat spelen, staan er nog enkele filmpjes op !
      Moderator zaterdag 5 juli 2008 @ 15:32:21 #221
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_59909325
    Vandaag Takk... gekocht. Heel goed album. De hoes ziet er ook mooi uit, alleen jammer dat hij niet in m'n cd rek past.
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
      zaterdag 5 juli 2008 @ 21:52:11 #222
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_59915321
    Nu is de show van Sigur Ros op Rock Werchter te horen op StuBru
      zondag 6 juli 2008 @ 21:58:42 #223
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59935504
    O.a. Sigur Rós terug te luisteren @ http://www.stubru.be/node/61920
      Moderator maandag 7 juli 2008 @ 10:43:01 #224
    198822 crew  Rellende_Rotscholier
    Robbertje matten met de wouten
    pi_59943050
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 21:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
    O.a. Sigur Rós terug te luisteren @ http://www.stubru.be/node/61920
    Ik heb twee nummers gehoord.
    Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
      maandag 7 juli 2008 @ 13:52:56 #225
    147659 thedunno
    www.de-wall.nl
    pi_59947274
    17 november staan ze inde Heineken Music hall. Een verschrikkelijke zaal, waarvan ik me had voorgenomen nooit meer te komen, maar ik zal voor Sigur Ros een uitzondering maken.
      maandag 7 juli 2008 @ 13:56:47 #226
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59947381
    Ik zou wel willen weten wanneer de voorverkoop begint.
      maandag 7 juli 2008 @ 14:48:01 #227
    20720 brother52
    Dus..........
    pi_59948474
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 13:52 schreef thedunno het volgende:
    17 november staan ze inde Heineken Music hall. Een verschrikkelijke zaal, waarvan ik me had voorgenomen nooit meer te komen, maar ik zal voor Sigur Ros een uitzondering maken.
    Wat is er zo erg aan de HMH? Ik vind het geluid daar altijd erg goed en de rest vind ik daar ook behoorlijk meevallen.
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty at my foot and I want to touch it
      maandag 7 juli 2008 @ 15:24:44 #228
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59949211
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 13:56 schreef Idioteque het volgende:
    Ik zou wel willen weten wanneer de voorverkoop begint.
    Ik kan het nog nergens vinden, want dat wil ik ook graag weten aangezien ik binnenkort op vakantie ga.
    Ook op de site van de HMH staat nog helemaal niks erover.
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      maandag 7 juli 2008 @ 15:59:51 #229
    147659 thedunno
    www.de-wall.nl
    pi_59949976
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 14:48 schreef brother52 het volgende:

    [..]

    Wat is er zo erg aan de HMH? Ik vind het geluid daar altijd erg goed en de rest vind ik daar ook behoorlijk meevallen.
    Ik vind het een ongezellige betonnen vee-hal met een parkeergarage akoestiek. Ik zie Sigur ros liever in een zaal met een wat intiemere sfeer; zoals vredenburg.
      maandag 7 juli 2008 @ 16:14:15 #230
    20720 brother52
    Dus..........
    pi_59950322
    Ja, een klein zaaltje is natuurlijk altijd leuker dan de HMH.
    Maar met de akoestiek daar is niets mis, een van de betere zalen in Nederland wat dat betreft (samen met 013 en de Waerdse Tempel). Vergelijk het maar eens met Ahoy, daar is het geluid pas erg.
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty at my foot and I want to touch it
      maandag 7 juli 2008 @ 16:18:20 #231
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59950426
    Ik ben wel blij dat het in de HMH is. Het geluid is daar gewoon het best. Ook ga ik waarschijnlijk zitten. Bij een optreden van Sigur Ros hoef ik namelijk niet echt te staan.

    Tijdens Rock Werchter afgelopen zaterdag vond ik ze trouwens zeer goed! Ik heb ze nu dan eindelijk live gezien, en het was het wachten waard.
      maandag 7 juli 2008 @ 16:22:44 #232
    5898 Taigurrr
    *Diva by looks, geek by heart*
    pi_59950529
    Zeer goed? Zeer goed?!? Heb daar met open mond, kippevel en tranen in mijn ogen gestaan! Ik ben zeer onder de indruk, de muziek werkt live nog hypnotiserender. En dan dat snippertjes kanon cheesy as hell, maar het werkte dus mooi wel!

    HMH here we come!
      maandag 7 juli 2008 @ 16:32:40 #233
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59950748
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 16:22 schreef Taigurrr het volgende:
    Zeer goed? Zeer goed?!? Heb daar met open mond, kippevel en tranen in mijn ogen gestaan! Ik ben zeer onder de indruk, de muziek werkt live nog hypnotiserender. En dan dat snippertjes kanon cheesy as hell, maar het werkte dus mooi wel!

    HMH here we come!
    Hehe, ja, zeer goed betekent voor mij dat het eigenlijk niet beter kon. Het enige minpuntje was dat ik tussen een grote groep Engelsen stond die er alleen maar alvast voor Radiohead stonden. Deze stonden de hele tijd lawaai te maken waardoor ik helaas ergens anders moest gaan staan
      maandag 7 juli 2008 @ 20:52:10 #234
    10710 gday
    propria cures
    pi_59956653
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 16:22 schreef Taigurrr het volgende:
    Zeer goed? Zeer goed?!? Heb daar met open mond, kippevel en tranen in mijn ogen gestaan! Ik ben zeer onder de indruk, de muziek werkt live nog hypnotiserender. En dan dat snippertjes kanon cheesy as hell, maar het werkte dus mooi wel!

    HMH here we come!
    Idd! De snippers bij Gobbledigook waren echt super! Bij Hoppípolla ook even een traantje gehad met kippenvel. Ik stond rechts vooraan, 2e/3e rij zeg maar, vlak voor zo'n snipperkanon.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      maandag 7 juli 2008 @ 21:23:40 #235
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_59957531
    Ik wil ook naar de HMH!
    Werchter was zo tof! Een van de hoogtepunten!
    pi_59961864
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 15:24 schreef Misstique het volgende:

    [..]

    Ik kan het nog nergens vinden, want dat wil ik ook graag weten aangezien ik binnenkort op vakantie ga.
    Ook op de site van de HMH staat nog helemaal niks erover.
    Ik kan ook nog niks vinden maar hoop binnen nu en 2 weken want daarna zit ik 3 weken in het buitenland.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 05:51:47 #237
    29594 paella
    Yes yes
    pi_59964206
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 23:46 schreef mouzzer het volgende:

    [..]

    Ik kan ook nog niks vinden maar hoop binnen nu en 2 weken want daarna zit ik 3 weken in het buitenland.
    Zal ik je een geheim vertellen: internet is niet iets typisch nederlands...
    Zo hee
    pi_59969587
    Kaarten voor de HMH in de pocket!!

    Is het al 17 november??
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:03:55 #239
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_59969829
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 12:52 schreef Felixa het volgende:
    Kaarten voor de HMH in de pocket!!

    Is het al 17 november??
    Huh?!
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:04:25 #240
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59969840
    Bah, ik heb geen credit card
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:05:15 #241
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59969860
    Presale link: http://www.klink.is/
    Prijs: 37.45 euro (excl. servicekosten + verzendkosten)
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:10:24 #242
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_59969967
    Cool! Ik ga straks kaartjes bestellen!
    pi_59970146
    Sorry, ik had die link er ook bij willen zetten maar ik was een beetje hyper dat ik die kaarten had!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 13:17:02 #244
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59970148
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:05 schreef Idioteque het volgende:
    Presale link: http://www.klink.is/
    Prijs: 37.45 euro (excl. servicekosten + verzendkosten)
    WOEI Besteld .

    Dank voor de link
    pi_59970164
    Ik twijfel nog gek genoeg...
    Probleem is dat ik al kaarten heb voor Theo Maassen in Sittard, op dezelfde dag.

    Denk dat ik in ieder geval kaarten ga halen voor de zaterdag van Pukkelpop.
    pi_59970267
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:17 schreef Evertje het volgende:
    Ik twijfel nog gek genoeg...
    Probleem is dat ik al kaarten heb voor Theo Maassen in Sittard, op dezelfde dag.

    Denk dat ik in ieder geval kaarten ga halen voor de zaterdag van Pukkelpop.
    Of Brussel op 16 november??
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59970962
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 05:51 schreef paella het volgende:

    [..]

    Zal ik je een geheim vertellen: internet is niet iets typisch nederlands...
    Zal ik je een geheim vertellen: op sommige plaatsen in de wereld heb je niet iedere dag de mogelijkheid online te gaan, Alaska is een van die plaatsen

    Vanavond kaarten bestellen
      dinsdag 8 juli 2008 @ 16:05:04 #248
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_59974832
    HMH heeft het nog niet eens op de site staan.
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_59975334
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 16:05 schreef Dagonet het volgende:
    HMH heeft het nog niet eens op de site staan.
    Tja, zo gaat dat meestal met concerten. De "officiële" sites komen vaak pas 2 weken later met het "officiële" nieuws. Terwijl het via fansites vaak allang bekend is gemaakt.
    En dan pas een paar dagen voor de voorverkoop staat het pas op de site van Ticketmaster.
    Ze kunnen beter meteen aankondigen, scheelt volgens mij een hoop telefoontjes en mailtjes dat Mojo en de HMH of welke zaal dan ook krijgen.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      dinsdag 8 juli 2008 @ 16:36:22 #250
    64670 Dagonet
    Radicaal compromist
    pi_59975668
    Tja, ik was niet van plan om bji een ijslandse site te kopen eigenlijk, ik wacht wel tot ik met ideal aan de slag kan. .
    Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
    Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
    Mijn grootste bijdrage aan de FP.
    pi_59990056
    Denken jullie trouwens dat ze de HMH vol zullen krijgen?
    Vorige keer in 013 was het ook niet uitverkocht, het scheelde niet veel maar ik kon voor iemand nog een extra kaartje kopen, een paar dagen voor het concert.
    En de HMH is 2,5x zo groot als 013.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      woensdag 9 juli 2008 @ 10:11:10 #252
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59990209
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 09:58 schreef Felixa het volgende:
    Denken jullie trouwens dat ze de HMH vol zullen krijgen?
    Vorige keer in 013 was het ook niet uitverkocht, het scheelde niet veel maar ik kon voor iemand nog een extra kaartje kopen, een paar dagen voor het concert.
    En de HMH is 2,5x zo groot als 013.
    Gezien de heel positieve reacties op o.a. Werchter zal de belangstelling nu ongetwijfeld erg groot zijn .
      woensdag 9 juli 2008 @ 10:22:35 #253
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59990349
    Ik verwacht (hoop) niet dat het enorm storm zal gaan lopen hoor.
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 9 juli 2008 @ 10:55:53 #254
    5898 Taigurrr
    *Diva by looks, geek by heart*
    pi_59990947
    vier kaarten zijn besteld! Whoehoe!!!! Sigur @ my hometown Hoe gaaf is dat nou??? en nu 4 maanden denktijd om mijn eos 400d binnen te krijgen....controle is best pittig in tegenstelling tot andere 020-podia grrrr

    [ Bericht 0% gewijzigd door Taigurrr op 09-07-2008 12:52:56 ]
    pi_59991052
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 10:22 schreef Misstique het volgende:
    Ik verwacht (hoop) niet dat het enorm storm zal gaan lopen hoor.
    Ik denk het zelf ook eerlijk gezegd niet, al heb ik nu al een groep van 10 mensen die ook gaan, die ik in de loop van de jaren heb aangestoken.
    Er waren inderdaad heel veel positieve reacties op het Werchter-optreden, maar dat was vorige keer ook al zo, al speelden ze nu natuurlijk wel op het hoofdpodium. Ik spreek nu even voor mezelf, maar er zijn ook bands die ik wel op een festival zou bekijken, maar waarvoor ik nooit naar een "los" concert zou gaan.
    Zoals R.E.M. bijvoorbeeld.
    Maar ja, we zullen het wel zien!

    Ik twijfel er ook nog over om de dag vóór Amsterdam naar Brussel te gaan.
    Zondag met de trein heen, concert, hotelletje en maandag weer met de trein terug en direct door naar de HMH.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59993763
    quote:
    Op dinsdag 8 juli 2008 13:21 schreef Felixa het volgende:

    [..]

    Of Brussel op 16 november??
    Dat is inderdaad een betere optie. Voor mij zelfs nog dichterbij dan Amsterdam!

    013 was idd niet uitverkocht toen meen ik me te herinneren, amina was toen het voorprogramma toch?
    pi_59993978
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 13:06 schreef Evertje het volgende:

    [..]

    Dat is inderdaad een betere optie. Voor mij zelfs nog dichterbij dan Amsterdam!

    013 was idd niet uitverkocht toen meen ik me te herinneren, amina was toen het voorprogramma toch?
    Ja, Amina was inderdaad het voorprogramma.
    Heb toen ook nog 2 cd'tjes van ze gekocht.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      woensdag 9 juli 2008 @ 13:22:31 #258
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59994192
    Is er nog niets over de normale voorverkoop datum bekend?
    pi_59994619
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 13:22 schreef Idioteque het volgende:
    Is er nog niets over de normale voorverkoop datum bekend?
    Ik vermoed aankomende zaterdag of die zaterdag erna.
    Voor Brussel begint het a.s. maandag.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      woensdag 9 juli 2008 @ 14:21:41 #260
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_59995689
    Het staat vanaf nu op de HMH website:
    Entree ¤ 34,-
    (excl. servicekosten)
    Voorverkoop: 12-07-2008 10:00 uur
    pi_59995914
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 14:21 schreef Idioteque het volgende:
    Het staat vanaf nu op de HMH website:
    Entree ¤ 34,-
    (excl. servicekosten)
    Voorverkoop: 12-07-2008 10:00 uur
    Dit staat er bij de extra info op de HMH-site:
    quote:
    SÍGUR ROS GEEFT CONCERT IN AMSTERDAM
    De IJslandse band Sígur Ros komt maandag 17 november voor een concert naar Nederland. Sígur Ros, die ook op een uitverkocht Lowlands staat dit jaar, bracht onlangs haar tweede album uit; ‘Með suð í eyrum við spilum endalaust' getiteld.
    Tweede album!

    Edit: en ze schrijven de naam ook fout: Sígur Ros ipv Sigur Rós
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_59998030
    Het staat inmiddels ook op Ticketmaster, ik ga zaterdag kaartje halen ipv via de presale.
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:41:37 #263
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59999362
    Shit, dan ben ik op vakantie.
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:50:16 #264
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59999616
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:41 schreef Misstique het volgende:
    Shit, dan ben ik op vakantie.
    Zaterdag? Of in november?
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:52:47 #265
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59999688
    Zaterdag, dus dan kan ik nog geen kaartjes halen. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:56:59 #266
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_59999841
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:52 schreef Misstique het volgende:
    Zaterdag, dus dan kan ik nog geen kaartjes halen. .
    Via de presale dan maar .
      woensdag 9 juli 2008 @ 16:58:55 #267
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_59999913
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:56 schreef Roel_Jewel het volgende:

    [..]

    Via de presale dan maar .
    Euh hoe/waar is dat dan?
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:05:34 #268
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_60000135
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:58 schreef Misstique het volgende:

    [..]

    Euh hoe/waar is dat dan?
    Even teruglezen .

    Sigur Rós #2 - Eighteen Seconds before Sunrise
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:08:41 #269
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_60000219
    Ow, je bedoelt die ijslandse site waar je alleen met credit card kan betalen, maar ik heb geen credit card. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:11:38 #270
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_60000298
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 17:08 schreef Misstique het volgende:
    Ow, je bedoelt die ijslandse site waar je alleen met credit card kan betalen, maar ik heb geen credit card. .
    Ow, ja, dat werkt dus niet .
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:15:00 #271
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_60000362
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 17:08 schreef Misstique het volgende:
    Ow, je bedoelt die ijslandse site waar je alleen met credit card kan betalen, maar ik heb geen credit card. .
    Als je wilt kan ik extra kaartjes bestellen (max 2 vrees ik, ligt er aan hoeveel er max per persoon gekocht kunnen worden).
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:22:04 #272
    127981 Misstique
    11-07-2014
    pi_60000493
    Ik ga eerst rondvragen of ik anderen kan inzetten hiervoor, maar bedankt voor het aanbod, ik kom er wellicht op terug. .
    I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
    pi_60001480
    Gelukkig, de site van de HMH is aangepast met nu de juiste naam en het juiste aantal albums!
    Alleen Von en Von Brigði tellen ze dan denk ik niet mee.
    quote:
    SIGUR RÓS GEEFT CONCERT IN AMSTERDAM
    De IJslandse band Sigur Rós komt maandag 17 november voor een concert naar Nederland. Sigur Rós, die ook op een uitverkocht Lowlands staat dit jaar, bracht onlangs haar vierde album uit; ‘Með suð í eyrum við spilum endalaust' getiteld.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_60020233
    Moooooi, ik ga morgen op vakantie en ovemorgen begint voorverkoop! Hopelijk kan ik daar op internet, want ik ga echt huilen als ik het mis, maar ook als ik ga
    34 euro
    pi_60023058
    Kaartjes voor Brussel zijn besteld
    Woeiii
      zaterdag 12 juli 2008 @ 10:22:35 #276
    168576 Idioteque
    take the money and run
    pi_60055957
    Kaartjes zijn binnen! Ik heb er nu al zin in
    pi_60055974
    ik wil ze in London gaan bekijken in het Alexandra Palace, volgens de site staan ze daar op donderdag 20 en vrijdag 21 november maar voor die vrijdag kun je nog geen kaartjes kopen. Beetje vaag, weet iemand hier meer van?
    pi_60056056
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 10:24 schreef Echoes het volgende:
    ik wil ze in London gaan bekijken in het Alexandra Palace, volgens de site staan ze daar op donderdag 20 en vrijdag 21 november maar voor die vrijdag kun je nog geen kaartjes kopen. Beetje vaag, weet iemand hier meer van?
    Ik wil er ook heen die vrijdag maar kon inderdaad ook nog geen info erover vinden. Zal binnenkort wel komen vermoed ik...
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_60067269
    Had me verslapen lag er ook pas 7:30 in maar kon om 1 uur vanmiddag gelukkig nog gewoon online kaartjes bestellen.
    pi_60071333
    quote:
    Op zaterdag 12 juli 2008 10:24 schreef Echoes het volgende:
    ik wil ze in London gaan bekijken in het Alexandra Palace, volgens de site staan ze daar op donderdag 20 en vrijdag 21 november maar voor die vrijdag kun je nog geen kaartjes kopen. Beetje vaag, weet iemand hier meer van?
    Ik zie nu dat de voorverkoop via klink.is maandag 14 juli begint om 11 uur onze tijd.
    Dan zal het in de loop van de week wel via seetickets en ticketmaster in de voorverkoop gaan.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_60072089
    voor die vrijdag de 21ste? beter
    pi_60075221
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 11:44 schreef Echoes het volgende:
    voor die vrijdag de 21ste? beter
    Ja, da's inderdaad voor de 21e!
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
    pi_60075712
    beter, morgen dus ff kaartjes scoren
      zondag 13 juli 2008 @ 15:35:26 #284
    10710 gday
    propria cures
    pi_60076338
    Nou, heb ook maar kaartjes besteld voor 17 november.
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
    pi_60100715
    en ik heb kaartjes besteld voor 21 november in het Alexandra Palace in Londen!
    Pink Floyd heeft er in 1967 nog een legendarisch optreden gegeven tijdens de 14 Hour Technicolor Dream.
    even terug in de tijd gaan dus op de muziek van sigur ros 8)
    pi_60104601
    Ik heb i.p.v. Londen net geboekt voor Bournemouth op 8 november!!
    Die zaal in Londen staat niet echt bekend om zijn goede akoestiek en met 8.000 man is ie ook vrij groot,
    Bournemouth heeft een zaal voor 2.000 mensen.
    Heb nog wel zitten twijfelen tussen Londen en Bournemouth maar ik ben ondertussen zo vaak in Londen geweest... en Bournemouth: ik had er nog nooit van gehoord en daarom lijkt het me wel leuk om dat eens te proberen.
    Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
      donderdag 17 juli 2008 @ 00:17:52 #287
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_60157197
    Maandag m`n kaartje besteld voor het concert in Vorst Nationaal op 16 november en vandaag (of eigenlijk gisteren ) heb ik de Special Edition van Takk binnen gekregen
      donderdag 17 juli 2008 @ 00:22:04 #288
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_60157277
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 00:17 schreef Timo20 het volgende:
    Maandag m`n kaartje besteld voor het concert in Vorst Nationaal op 16 november en vandaag (of eigenlijk gisteren ) heb ik de Special Edition van Takk binnen gekregen
    .
      zondag 27 juli 2008 @ 00:43:23 #289
    23267 Roel_Jewel
    Gobbledigook
    pi_60690765
    Dat Sigur Rós de laatste jaren steeds groter is geworden, dat begrijp ik.
    Maar vorige week, toen ik op vakantie was in Praag, en daar een stuk of 100 posters heb gezien van een Sigur Rós concert, ja toen stond ik wel wat versteld!
    Daardoor vind ik het al iets minder raar dat ik 34 euro heb moeten betalen voor een concertkaartje.
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:36:17 #291
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_60959771
    Het was, net als op Werchter, weer prachtig!
    pi_60963552
    Setlist Lowlands:

    Ný Batterí
    Við Spilum Endalaust
    Hoppipolla
    Festival
    Saeglopur
    Inní Mér Syngur Vitleysingur
    Hafsól
    Gobbledigook
    --------------
    Untitled #8 (Popplagið)
    pi_60963720
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 20:57 schreef Tourniquet het volgende:
    Setlist Lowlands:

    Ný Batterí
    Við Spilum Endalaust
    Hoppipolla
    Festival
    Saeglopur
    Inní Mér Syngur Vitleysingur
    Hafsól
    Gobbledigook
    --------------
    Untitled #8 (Popplagið)
    Cool, thanks!
    pi_60964548
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 21:03 schreef rundin het volgende:

    [..]

    Cool, thanks!
    Ik zie net dat er nog 3 nummers voor moeten:

    01 svefn-g-englar
    02 glósóli
    03 sé lest
    04 ný batterí
    05 við spilum endalaust
    06 hoppípolla
    07 með blóðnasir
    08 festival
    09 sæglópur
    10 inní mér syngur vitleysingur
    11 hafsól
    12 gobbledigook
    ----
    13 popplagið
    pi_60964579
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 21:31 schreef Tourniquet het volgende:

    [..]

    Ik zie net dat er nog 3 nummers voor moeten:

    01 svefn-g-englar
    02 glósóli
    03 sé lest
    04 ný batterí
    05 við spilum endalaust
    06 hoppípolla
    07 með blóðnasir
    08 festival
    09 sæglópur
    10 inní mér syngur vitleysingur
    11 hafsól
    12 gobbledigook
    ----
    13 popplagið
    Thanks again
    pi_60966941
    Afgelopen zondag was ik er ook bij op Lowlands... Kende Sigur Ros alleen qua naam, heb zelfs nog wel getwijfeld of ik wel een kijkje moest gaan nemen tussen dEUS en the Editors door omdat ik ook wel zin had in thee en zitten...toch gegaan (zonder thee ) en meteen verkocht...

    Spontaan tranen moeten wegpinken bij een voor mij onbekende band...dat is me nog nooit gebeurd...wat een muziek/zang, wat een show, wat een aankleding...een groot sprookje!

    Nu dus aan het kijken welke cd's ik als de donder moet gaan bestellen

    Trouwens, die deluxe editie met dat boek, is dat nou alleen met dvd met film (erg nieuwsgierig!!) of zit daar ook nog een cd bij?
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_60967539
    quote:
    Op donderdag 17 juli 2008 00:17 schreef Timo20 het volgende:
    Maandag m`n kaartje besteld voor het concert in Vorst Nationaal op 16 november en vandaag (of eigenlijk gisteren ) heb ik de Special Edition van Takk binnen gekregen
    Er zijn extra tickets vrijgemaakt! Ze spelen nu in de grote zaal.

    Spijtig dat het niet zo een mooie zaal is. Maar wel de moeite natuurlijk
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:36:12 #298
    158997 Corsnor
    Heeft geen Snor
    pi_60968427
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 22:42 schreef myxomatosekonijn het volgende:
    Afgelopen zondag was ik er ook bij op Lowlands... Kende Sigur Ros alleen qua naam, heb zelfs nog wel getwijfeld of ik wel een kijkje moest gaan nemen tussen dEUS en the Editors door omdat ik ook wel zin had in thee en zitten...toch gegaan (zonder thee ) en meteen verkocht...

    Spontaan tranen moeten wegpinken bij een voor mij onbekende band...dat is me nog nooit gebeurd...wat een muziek/zang, wat een show, wat een aankleding...een groot sprookje!

    Nu dus aan het kijken welke cd's ik als de donder moet gaan bestellen

    Trouwens, die deluxe editie met dat boek, is dat nou alleen met dvd met film (erg nieuwsgierig!!) of zit daar ook nog een cd bij?
    Ik kende eigenlijk alleen het nieuwe album vrij aardig maar was ook voor het eerst in lange tijd weggeblazen door een relatief onbekende band. Beste van 08 en misschien wel wat ik ooit gezien heb. Had daags hiervoor Takk al voor de minimale prijs van 7,50 aangeschaft en daar gaan er zeker meer bij komen.
    pi_60969315
    Heb ze gezien op Lowlands, kende maar een paar nummers vaag. Maar dat heeft niet uitgemaakt. Was diep onder de indruk. Heb ademloos met tranen in mijn ogen staan luisteren. Hét optreden van Lowlands voor mij. Mooi was ook nog een vriendin van me naast me, die was al redelijk emotioneel omdat haar vriendje het had uitgemaakt Ze zat zich niet aan te stellen ofzo, ze had het gewoon een beetje moeilijk ermee. Ze stond heel het optreden zachtjes tegen me aan te huilen

    En ik ga waarschijnlijk ook naar de HMH. Ben aan het kijken waar ik alle albums ed van ze kan kopen voor een redelijke prijs, ben een arme tiener
    What Would Goku Do
    pi_60976017
    Het voorprogramma op 17 november: For a Minor Reflection. IJslandse instrumentale post-rock. Klinkt prettig!
      woensdag 20 augustus 2008 @ 11:27:25 #301
    157465 kciR
    Heeft geen ondertitel
    pi_60976435
    quote:
    Op woensdag 20 augustus 2008 11:10 schreef Tourniquet het volgende:
    Het voorprogramma op 17 november: For a Minor Reflection. IJslandse instrumentale post-rock. Klinkt prettig!
    Gelijk even luisteren! Ben erg benieuwd..
    Ik zit nog steeds te twijfelen of ik naar de HMH zal gaan, het is een geniale band en dat hebben ze op LL weer eens waargemaakt. Maar de HMH vind ik een beetje een kleurloze zaal voor Sigur Rós.. ik ben een beetje bang dat het in het water valt..
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')