Ik gebruik OfficeTime, niet gratis, maar bijna... ik weet niet eens meer tientjes werk. In ieder geval goedkoper dan zelf rommelen.
Is voor de MAc maar ik zag dat ze nu ook een PC variant hebben.
Wat ik heel fijn vind is dat het (Mac danI integreerd met iCalender. Daardoor zie je letterlijk de gaten/projecten op een dag. Je maakt projectjes aan, evt. met klantnummer, evt. hang je er een categorie aan en prijs per uur.
Je kan exporteren: van tijd tot tijd, filteren op projecten.
Je kan zelfs tarieven aan je uren hangen en volgens mij is het factureren er mee mogelijk. Al doe ik dat niet.
Je kan dood eenvoudig exporteren naar excel, en neemt dan naam, uren, totaal en beschrijvingen mee.
Het mooiste? Je ramt op een knop en de teller begint met lopen. Je ramt op een knop en de teller stopt.
Denk aan een project prikklok; hij telt vanzelf alles net op en rekent totalen uit.
Waarom is dat zo mooi (voor mij althans?) Omdat ik op een gemiddelde dag, wel 5 klusjes heb, die continu door elkaar heen vlechten. Dus niet een uur hier en 2 uur daar, nee, echt op (5) minuut niveau.
Dat is op het einde van de dag nooit meer mentaal op te schrijven, dus dat met bijna realtime gebeuren.
Er is zát software te vinden, maar de start-stop tot op de minuut van OfficeTime is voor MIJ ideaal. Je zult moeten bedenken wat je precies wilt.
En anders pak je gewoon een software die je wat lijkt, gebruikt het een tijdje en dan leer je vanzelf wat je handig vind en niet.