abonnement Unibet Coolblue
pi_55009273
quote:
Op maandag 3 december 2007 01:52 schreef Seiruu het volgende:
Moraal van het verhaal: platenmaatschappij wordt rijk door jouw geld, behandelt artiesten als shit (die vaak helemaal niet rijk worden van succes), maar doen allemaal wel alsof het om de artiesten gaat.
En wanneer als platenbons zijnde je neef in de problemen komt, hou je hem de hand boven het hoofd.
pi_55009316
quote:
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw reactie op het ‘download-verhaaltje’ in Donald Duck 49 willen we meedelen dat het beslist niet om een verkapte advertentie gaat. De stichting Brein of welke organisatie dan ook is geen afzender; sterker nog er is geen enkel contact geweest. We hebben dit scenario destijds aangekocht omdat we het leuk vonden dat de drie neefjes hun oom weer eens te slim af konden zijn, hetgeen met name jongere lezers, die zich met het drietal identificeren, aanspreekt. Inderdaad is het zo dat downloaden of kopiëren niet strafbaar is, maar het doel dat Donald Duck voor ogen heeft, zich namelijk verrijken doormiddel van de verkoop van meerdere kopieën, wel. Met name de tekst die de neefjes uitspreken op bladzijde 25, plaatje 7, had een stuk minder braaf gemoeten en komt inderdaad niet overeen met de stijl van het weekblad dat veelal een wat brutale knipoog maakt naar bepaalde situaties. We betreuren het bijzonder dat dit verhaal zoveel ergernis en reacties opwekt en we zullen beslist alert zijn in het vervolg om vooral een ‘vrolijk weekblad’ te blijven, hetgeen inhoudt dat verontwaardiging of ergernis bij lezers nooit van toepassing mag zijn. Door schade en schade wordt men wijs in het leven… bedankt voor de les!



Met beleefde groet,

Thom Roep

Hoofdredactie Walt Disney Uitgaven
  maandag 3 december 2007 @ 11:03:49 #153
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55009348
Goede reactie!
pi_55009360
een 'brutaal' weekblad, wtf??
pi_55009536
Goede reactie inderdaad.
pi_55009592
Ah, ze hebben het dus ingekocht uit het buitenland, gebeurd wel vaker. Kan overigens elk land zijn, maar zal Amerika wel wezen
pi_55009603
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:51 schreef Icefire1971 het volgende:
Mijn dochter heeft sinds september de DD. Ik kom er nooit toe om er in te kijken. Maar nu moet ik blijbaar toch meelezen om haar te behoeden voor dit soort indoctrinatie.

Gebeurt dit vaker in de DD? Wat kunnen we nog meer verwachten: EU-grondwet (ik bedoel verdrag), steun aan de Afganistan-missie, ontslagrecht, Donorregistratie, afschaffing BPM en hypotheekrenteaftrek?
Ik hoorde laatst dat Madam Mikmak een abortus provocatus uit wilde voeren met een toverdrank.
  maandag 3 december 2007 @ 11:19:40 #158
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_55009626
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:58 schreef Thetallguy het volgende:
En de rechten over de Donald DuckBrein strip nu dan?
─_(ş.0)_/─
pi_55009644
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:17 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ah, ze hebben het dus ingekocht uit het buitenland, gebeurd wel vaker. Kan overigens elk land zijn, maar zal Amerika wel wezen
Staat niet bij dat het uit het buitenland is.

Volgens mij hebben die zn. "Duckies"-verhaaltjes, zoals deze, vaak heel Nederlandse thema's.
  maandag 3 december 2007 @ 11:21:48 #160
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_55009656
Wat the fuck zitten jullie nou allemaal te zeiken? Die Donald Duck is altijd al een moraalriddersblad geweest!
pi_55009698
De code van het verhaal is trouwens H26308. Die H staat voor Holland.
  maandag 3 december 2007 @ 11:38:51 #162
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55009885
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:18 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik hoorde laatst dat Madam Mikmak een abortus provocatus uit wilde voeren met een toverdrank.

pi_55009997
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:26 schreef Dodecahedron het volgende:
De code van het verhaal is trouwens H26308. Die H staat voor Holland.
Dus in Nederland gemaakt. Kan je al vaak aan de tekenstijl zien.
  maandag 3 december 2007 @ 11:44:48 #164
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_55010003
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:21 schreef RickoKun het volgende:
Wat the fuck zitten jullie nou allemaal te zeiken? Die Donald Duck is altijd al een moraalriddersblad geweest!
Valt opzich best mee. Het is vooral een 'braaf' blad geweest en ja dat kan elkaar soms overlappen.
Krekker is de bom!
pi_55010184
Naar aanleiding van dit topic hebben wij (lees: redactie radio 1) de Donald Duck gebeld om uitleg en zometeen om plm. 13.50 uur komt Thom Roep, de hoofdredacteur, uitleg geven over deze netelige kwestie die door FOK! is aangezwengeld.
pi_55010270
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:53 schreef SCH het volgende:
Naar aanleiding van dit topic hebben wij (lees: redactie radio 1) de Donald Duck gebeld om uitleg en zometeen om plm. 13.50 uur komt Thom Roep, de hoofdredacteur, uitleg geven over deze netelige kwestie die door FOK! is aangezwengeld.
Echt?

Waarom komt zo'n redacteur bij zo'n onbelangrijk iets naar een radiostudio?
pi_55010301
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:58 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Echt?

Waarom komt zo'n redacteur bij zo'n onbelangrijk iets naar een radiostudio?
Hallo, dit is een kwestie van levensbelang, stop de persen.
  Donald Duck held maandag 3 december 2007 @ 11:59:28 #168
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55010302
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:21 schreef RickoKun het volgende:
Wat the fuck zitten jullie nou allemaal te zeiken? Die Donald Duck is altijd al een moraalriddersblad geweest!
Maar tegelijkertijd laat het alle hoofdzonden iedere keer weer zien:
Guus Geluk: hoogmoed & luiheid
Dagobert Duck: hebzucht
Katrien Duck: onkuisheid
Donald Duck: jaloezie & woede
Gijs Gans: vraatzucht & luiheid
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 3 december 2007 @ 12:00:01 #169
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_55010311
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:58 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Echt?

Waarom komt zo'n redacteur bij zo'n onbelangrijk iets naar een radiostudio?
Als ie toch niets beters te doen heeft

Gewoonlijk zorgt de DD niet voor enige opschudding
pi_55010316
quote:
Op zondag 2 december 2007 15:37 schreef Beach het volgende:

[..]

die ga ik opzoeken
ik be al jaren geen lid meer
onder welke naam kan ik dat vinden?
en wordt die ook op torrentsites gepost?
quote:
Op zondag 2 december 2007 15:59 schreef Mof het volgende:

[..]

Meer info aub
Of hij op torrentsites wordt gepost? Geen idee? Ik download nooit meer via torrents sinds ik een payserver heb. De Donald Duck wordt uit mijn hoofd meestal in 2 nieuwsgroepen gepost. Namelijk in a.b.nl en/of in a.b.pictures.comic-strips.
pi_55010466
Wanneer gaan die kwik, kwek en kwak eens fatsoenlijk coma-zuipen ofzo?
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  maandag 3 december 2007 @ 12:11:35 #172
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55010494
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd laat het alle hoofdzonden iedere keer weer zien:
Guus Geluk: hoogmoed & luiheid
Dagobert Duck: hebzucht
Katrien Duck: onkuisheid
Donald Duck: jaloezie & woede
Gijs Gans: vraatzucht & luiheid
Katrien onkuis? Waar gaat het heen met de wereld!
pi_55010643
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd laat het alle hoofdzonden iedere keer weer zien:
Guus Geluk: hoogmoed & luiheid
Dagobert Duck: hebzucht
Katrien Duck: onkuisheid
Donald Duck: jaloezie & woede
Gijs Gans: vraatzucht & luiheid
Inderdaad.

Dan heb je het nog niet eens over de Heilige Drie-eend-heid: Kwik, Kwek en Kwak.
  maandag 3 december 2007 @ 12:42:40 #174
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_55011076
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:19 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Inderdaad.

Dan heb je het nog niet eens over de Heilige Drie-eend-heid: Kwik, Kwek en Kwak.


wat is dit nu weer..
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  maandag 3 december 2007 @ 12:59:02 #175
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55011402
schande!
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55011587
Denk ik, die SCH maakt een grap..
quote:
Hoofdredacteur Thom Roep van de Donald Duck zal antwoord geven op de vraag of het nieuwste nummer van zijn weekblad is gesponsord door de Stichting Brein. Lezers hebben verbolgen gereageerd op een verhaal waarin Donald Duck probeert geld te verdienen met illegale kopietjes van een cd. Moraal van het verhaal is dat dit niet verstandig is.
http://www.mmmagazine.ncrv.nl/

Ff luisteren dan maar
pi_55011674
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:12 schreef DJKoster het volgende:
Denk ik, die SCH maakt een grap..
[..]

http://www.mmmagazine.ncrv.nl/

Ff luisteren dan maar
Ik een grap maken
pi_55012105
Bagger duck
  maandag 3 december 2007 @ 13:46:22 #179
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_55012278
Ik heb trouwens besloten mijn proefabo niet te verlengen!

Zat al een tijd te twijfelen maar ik ga toch maar voor de Donald Duck extra. Veel leukere verhalen.
Krekker is de bom!
pi_55012414
Waar blijft Thom Roep?
pi_55012449
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:53 schreef Dodecahedron het volgende:
Waar blijft Thom Roep?
Nu!
pi_55012451
het is nu!
pi_55012454
"fans op internet" .... dat zijn wij
pi_55012515
"En broer konijn komt beslist niet op een nette manier aan z'n wortels"

Maar goed, meneer heeft dus spijt van dat ene wolkje van de neefjes waar ze wel heel moralistisch praten.
pi_55012517
Hij zei niet veel anders dan in deze brief staat
  maandag 3 december 2007 @ 13:59:13 #186
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_55012520
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:55 schreef Dodecahedron het volgende:
"fans op internet" .... dat zijn wij
Wij zijn nu 'ex-fans' toch!?

En meneer Donald Duck zegt dat ze geheel op eigen initiatief moraliserend en belerend bezig waren, zonder inmenging van BREIN.
Ik weet eigenlijk niet wat triester is.
  maandag 3 december 2007 @ 14:03:33 #187
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_55012599
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
"En broer konijn komt beslist niet op een nette manier aan z'n wortels"

Maar goed, meneer heeft dus spijt van dat ene wolkje van de neefjes waar ze wel heel moralistisch praten.
Maar verschil met Broer Konijn is dat die toch juist steeds als overwinnaar uit de bus komt, en niet als 'crimineel' die fout bezig is.

Als ze zo nodig een strip wilden maken over dit onderwerp, hadden ze beter Donald kunnen neerzetten als waardeloze talentloze zanger, die niets verkoopt, en de schuld geeft aan al die 'illegale downloaders' die waarschijnlijk ervoor zorgen dat zijn CD's niets verkopen.

Dus dan stuur je Donald op een witchhunt en blijkt dat men alleen CD's van anderen kopieert, en ze steeds Donald uitlachen met zijn arrogante houding (' Haha... die achterlijke eend die denkt dat we ZIJN gekwaak zouden branden. Daar verdienen we toch niets mee(!)')
pi_55012860
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:03 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maar verschil met Broer Konijn is dat die toch juist steeds als overwinnaar uit de bus komt, en niet als 'crimineel' die fout bezig is.

Als ze zo nodig een strip wilden maken over dit onderwerp, hadden ze beter Donald kunnen neerzetten als waardeloze talentloze zanger, die niets verkoopt, en de schuld geeft aan al die 'illegale downloaders' die waarschijnlijk ervoor zorgen dat zijn CD's niets verkopen.

Dus dan stuur je Donald op een witchhunt en blijkt dat men alleen CD's van anderen kopieert, en ze steeds Donald uitlachen met zijn arrogante houding (' Haha... die achterlijke eend die denkt dat we ZIJN gekwaak zouden branden. Daar verdienen we toch niets mee(!)')
Ja ... dat is een grappig verhaal.
pi_55013078
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:59 schreef __Saviour__ het volgende:
Maar tegelijkertijd laat het alle hoofdzonden iedere keer weer zien:
[..]
Dagobert Duck: hebzucht
[...]
Donald Duck: jaloezie & woede
[...]
Niet in dit verhaal. Donald denkt weleens sluw te zijn maar nooit op de manier zoals hier, waar hij een soort verkapte crimineel uithangt (plaatje 3 en 4 op de tweede bladzijde). Meestal kijkt hij alleen zo als hij Bolderbast te slim denkt af te zijn...
Sowieso vind ik het een a-typisch DD-verhaal. Het thema lijkt wel belangrijker dan de plot. Het Dagobert Duck-verhaal achterin is ook niks en lijkt wel door dezelfde figuur bedacht.
Donald Duck-verhalen moeten tijdloos zijn. Ik hou niet zo van die verhalen waarin opeens een modern apparaat (scanner, computer, mobieltje) staat. Een computer, okee, maar dan graag zo een met een grote lamp bovenop!

Het Sinterklaasverhaal was trouwens klasse.
  maandag 3 december 2007 @ 14:34:33 #190
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_55013129
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:32 schreef Torp het volgende:

[..]

Niet in dit verhaal. Donald denkt weleens sluw te zijn maar nooit op de manier zoals hier, waar hij een soort verkapte crimineel uithangt (plaatje 3 en 4 op de tweede bladzijde). Meestal kijkt hij alleen zo als hij Bolderbast te slim denkt af te zijn...
Sowieso vind ik het een a-typisch DD-verhaal. Het thema lijkt wel belangrijker dan de plot. Het Dagobert Duck-verhaal achterin is ook niks en lijkt wel door dezelfde figuur bedacht.
Donald Duck-verhalen moeten tijdloos zijn. Ik hou niet zo van die verhalen waarin opeens een modern apparaat (scanner, computer, mobieltje) staat. Een computer, okee, maar dan graag zoeen met een grote lamp bovenop!

Het Sinterklaasverhaal was trouwens klasse.



Zodra je zinnen als 'Het thema lijkt wel belangrijker dan de plot' gaat loslaten op de Donald Duck wordt het misschien tijd om het niet meer te lezen?
pi_55013345
Hoezo? Meestal dient het onderwerp alleen om het miserabele Donald Duck-gevoel nog weer eens te vertellen. Maar in dit verhaal is het onderwerp (illegaal kopieren) het belangrijkste.

Laat ik het anders zeggen: ik ben een groot liefhebber maar dit is gewoon een slecht verhaal en het past niet in het oeuvre!

[ Bericht 33% gewijzigd door Torp op 03-12-2007 15:28:20 ]
pi_55013376
Beetje een flauw reply van die hoofdredacteur
pi_55014358
Wel netjes dat ze er serieus aandacht aan schenken...
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:46 schreef KreKkeR het volgende:
Ik heb trouwens besloten mijn proefabo niet te verlengen!

Zat al een tijd te twijfelen maar ik ga toch maar voor de Donald Duck extra. Veel leukere verhalen.
Hey, dat is een goed idee. De verhalen in de extra zijn inderdaad vaak veel leuker...en vaker ook echt Duck: dus weinig reclame en andere boskarakters er tussendoor.

Wellicht een goed idee, om ons DD abbo om te zetten naar een DDextra abbo.
pi_55014418
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:45 schreef Torp het volgende:
Hoezo? Meestal dient het onderwerp alleen om het miserabele Donald Duck-gevoel nog weer eens te vertellen. Maar in dit verhaal is het onderwerp (illegaal kopieren) het belangrijkste.

Laat ik het anders zeggen: ik ben een groot liefhebber maar dit is gewoon een slecht verhaal en het past niet in het oeuvre!
Je hebt gelijk ja.

En het mooie aan de donald duck was idd dat het lekker tijdloos was, een strip uit 1950 zou zo van gisteren kunnen zijn.
  maandag 3 december 2007 @ 15:49:29 #195
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_55014476
lol dat hier zelfs een FP-bericht voor moet worden aangemaakt.. waar kan je je druk om maken zeg
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  maandag 3 december 2007 @ 16:20:36 #196
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_55015103
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:44 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Dus in Nederland gemaakt. Kan je al vaak aan de tekenstijl zien.
Niet helemaal, de huizenstijl bijvoorbeeld is ook in de Nederlandse verhalen vaak Amerikaans. De Nederlandse verhalen worden ook in Amerika gepubliceerd trouwens (niet allemaal denk ik maar ben de Htjes weleens tegengekomen in Disney Comics)
Maar dat is niet mijn punt, dat is dat het de stijl van 1 individuele Nederlandse tekenaar is die je dan herkent, er is niet echt een Nederlandse stijl. Het is wel zo dat er niet zo heel veel Nederlandse Donald Duck tekenaars zijn dus je vindt vast vaak dezelfde stijl terug.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 3 december 2007 @ 16:41:38 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_55015553
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:32 schreef Torp het volgende:

[..]

Ik hou niet zo van die verhalen waarin opeens een modern apparaat (scanner, computer, mobieltje) staat. Een computer, okee, maar dan graag zo een met een grote lamp bovenop!
Dat is volgens mij ook alleen maar omdat jij toevallig begon met het lezen van de Donald Duck in de tijd dat die apparaten er nog niet of nauwelijks waren.

Maar ook in die tijd waren de verhalen gelinkt aan het tijdperk waar ze in geschreven waren. Of had je ook liever niet gezien dat Donald Duck in die verhalen westerns op de televisie bekeek, naar de radio luisterde, gebruik maakte van de telefoon, etc?
Krekker is de bom!
pi_55015860
Ah kreeg ook dezelfde reactie (copypaste rules ) van Thom. Nette reactie en het kan inderdaad gebeuren. Goed dat ze er iig op reageren en m'n liefde voor DD is weer terug
pi_55016030
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:41 schreef KreKkeR het volgende:
Dat is volgens mij ook alleen maar omdat jij toevallig begon met het lezen van de Donald Duck in de tijd dat die apparaten er nog niet of nauwelijks waren.
Zou kunnen, maar zoals Hertog_Martin ook al zegt: de beste verhalen zijn tijdloos. Daarom vind ik ook de Disney-films van voor WO II het beste. Mooier gemaakt, meer aandacht voor details, niet zo plat. En ik ben toch echt niet van voor de oorlog
pi_55017234
Zometeen in Editie NL.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')