Alleen wordt Maserati toch ook gewoon door dezelfde fabrikant (Ferrari) gemaakt ?quote:Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:
De Enzo werd gezien als de ultieme racewagen, vervolgens komt Maserati met een goedkopere wagen die sneller blijkt te zijn, dat vind een fabrikant natuurlijk ook niet leuk.
Volgens Wiki.quote:De Maserati MC12 is de come-back van Maserati in de racerij. Op basis van de Enzo Ferrari van zusterbedrijf Ferrari werd een nieuwe racewagen ontwikkeld speciaal voor het FIA GT kampioenschap. Om toegelaten te worden tot dit kampioenschap moesten er minstens 25 exemplaren van de straatversie van de MC12 gebouwd worden.
Dat bedoel ik dus. Ze zullen er bij Ferrari niet van geschrokken zijn dat zo'n Maserati opeens sneller is dan hun Enzo. Ze hebben hem namelijk zelf ontwikkeld ..quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens Wiki.
Maserati is net zoals Ferrari van Fiat.
prachtig was dat ja, al in de afkondiging van dat filmpje zat de toezegging van de bouwer. Hij zou worden teruggezonden en ze zouden hem in de fabriek van een prima spoiler voorzien en ja hoor hij kwam later terug met spoilerquote:Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:
Koenigseggsegeiggikoeniggsseggggsenessgg (even terug gekeken voor de juiste spelling)heeft het wat dat betreft perfect opgelost met de CCX, volgens de Stig mistte de wagen downforce en daarom hebben ze er later een spoiler opgezet.
welk verkoopverhaal? Alle Enzo's waren toen al lang en breed verkocht. Bovendien weten serieuze klanten wel dat het niet echt veelzeggend is als een auto die zwaarder en minder vermogen heeft, 1 tiende sneller is op een bepaald moment op een bepaald circuit.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:56 schreef SiGNe het volgende:
Ze zullen er niet van geschrokken zijn, maar voor het verkoopverhaaltje is het toch minder leuk.
Nick Mason van Pink Floydquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
Klopt ja, ik had ondertussen ook al gezien dat het fout was maar was te lui om het te verbeteren..quote:
Helaas is dat niet (meer) het geval. Het is nu gewoon de 'carbon fiber wing' voor zover ik kan zienquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar die bouwen auto's met liefde en willen zo'n tip ook aannemen. Die spoiler staat ook in de optielijst als 'Top Gear-spoiler'. Briljant toch
Daltrey hebben ze toen later nog wel te gast gehad. Leuke manquote:Op zondag 9 december 2007 03:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt ja, ik had ondertussen ook al gezien dat het fout was maar was te lui om het te verbeteren..
In eerste instantie dacht ik ook al aan Pink Floyd maar had het gezicht van Daltrey voor me in gedachten..
Naja, stomme fout van me..
Op de website van Koenigsegg wordt het gewoon een Carbon Rear Wing genoemdquote:Op zondag 9 december 2007 03:15 schreef SiGNe het volgende:
Volgens mij was het voornamelijk Clarkson die het de Top Gear spoiler noemde, of Koenigsegg 'm zelf zo noemde zou ik niet weten, zelfs de reclamefolder voor zo'n auto is te duur voor me..
Hij staat er 3 onderquote:Op zondag 9 december 2007 09:47 schreef j0rrit het volgende:
Wat mij trouwens net opviel toen ik de powerlap tijden doornam, is dat de Ferrari F360 CS een tijd van 1.22.3 heeft neergezet, maar dat ze nog nooit rond zijn geweest met een F430. Best jammer, want ze zijn altijd zeer enthousiast over de wegligging van de laatstgenoemde auto. Maar hoe houdt hij zich ten opzichte van zijn voorganger...
Is dat niet de CCXR op bioethanol. Al vraag ik me af of de CCXR het Zweedse keurmerk miljöbil krijgt De meeste auto's op bioethanol krijgen dat keurmerkquote:Op zondag 9 december 2007 12:21 schreef pascalheister het volgende:
Koenigsegg heeft een nieuw model zag ik +/- 2,5 miljoen euro en 1000+ pk
ben benieuwd wanneer deze te zien is
Doet mij denken aan die "American Green Car of the year" die ze toondenquote:Op zondag 9 december 2007 12:40 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Is dat niet de CCXR op bioethanol. Al vraag ik me af of de CCXR het Zweedse keurmerk miljöbil krijgt De meeste auto's op bioethanol krijgen dat keurmerk
Serieus? Want hier staat hij er niet bij.quote:Op zondag 9 december 2007 11:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Hij staat er 3 onder
12 Ferrari 360 CS 1.22.3
15 Ferrari F430 1.22.9
De 430 Scuderia staat er echter nog niet bij, misschien dat je die bedoelde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door j0rrit op 09-12-2007 13:09:48 ]
quote:Op zondag 9 december 2007 12:57 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Serieus? Want hier staat hij er niet bij.
Maar wel op Wiki en op de TG website zag ik inmiddels. Lijkt me een eerlijke vergelijking die 360 CS en 430 Scuderia. Dan weet je tenminste echt hoe veel het nieuwe model vooruit gegaan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom denk je dat dan? Ze hebben ook al de Ascari vanavond?quote:Ladies and gentlemen, start your engines - this is going to be a big one.
Remember the biofuel crop we planted last series? Well, it's harvest time down on Top Gear farm and we'll be making the most our environmentally friendly jungle juice as we enter the Britcar 24-hour endurance race at Silverstone.
James travels to Budapest for an audience with this season's must-have motoring accessory: the Fiat 500. Meanwhile, Jeremy will be driving a big, shouty 600-horsepower road-racer from relative supercar newcomer Ascari.
And our star in a reasonably priced car is establishment-baiting actor Keith Allen. Best warm up our Swear-o-matic bleep machine then.
Sunday 9 December, 9pm BBC Two
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |