abonnement Unibet Coolblue
pi_54788977
quote:
Superleague Formula’s simple race format will incorporate a Saturday qualification and two Sunday races – the main focal points in a packed programme. For each round, the clubs will do battle for a weekend purse of more than 1 million euros in prize money, and points will be awarded (and prize money allocated) on a scale from first to last (1-20).

Each race team / football club will accumulate points, and the Superleague Formula Champions will be the Team with most points at the end of the season.

Saturday: Free testing and qualifying
Sunday: Two races (one with reverse grids)

One-hour race format. Simple and practical regulations in place to enhance the contest. One million Euros prize money, per race weekend


Specificaties Auto's.
quote:
Superleague Formula doet ook circuit Zolder aan
22 november 2007 15:45
Goed nieuws voor liefhebbers die uitkijken naar de start van de nieuwe autoracecompetitie Superleague Formula. De bolides doen volgend jaar namelijk ook het Belgische circuit Zolder aan, vanaf Eindhoven niet al te ver rijden. De eerste jaargang van Superleague Formula zal bestaan uit zes raceweekeinden.

Start in Engeland
De organisatie maakte vijf van de zes circuits bekend, waaronder dus dat van Zolder. Het circuit ligt ongeveer een uur rijden ten zuiden van Eindhoven. De eerste races van de Superleague Formule, eind augustus 2008, worden gehouden op Donington in Engeland. Ook de vermaarde banen van de Nürburgring, Estoril en Jerez worden aangedaan. Het zesde weekeinde zal worden gehouden in Italië, maar de baan is nog onbekend.

Twintig teams
Alle bolides die meedoen in deze nieuwe klasse hebben een V12 motor en beschikken over 750 PK. Negen van de twintig mogelijke deelnemers zijn al bekend. Europese en wereldwijde clubs hebben nu naam verbonden aan de teams, die rijden in wagens met de clubkleuren van de ploegen. PSV, AC Milan, FC Porto, Olympiakos, Borussia Dortmund, Anderlecht, FC Basel, Galatasaray en Flamengo zijn al aan boord. De organisatie (gevestigd in Spanje) laat weten nog in onderhandeling te zijn met clubs uit Engeland, Spanje, Duitsland, Italië, Zweden, Rusland, Argentinië, Mexico, Brazilië, China, Zuid-Korea en de Verenigde Staten om de starting grid compleet te maken.

De racekalender:
30/31 augustus Donington, Engeland
20/21 september Nürburgring, Duitsland
4/5 oktober Zolder, België
18/19 oktober Italië, circuit nog onbekend
1/2 november Estoril, Portugal
22/23 november Jerez, Spanje
Homepage Superleague Formula.

Ik ben benieuwd of het aanslaat en vooral wie het interesseert. De autosport-fan of de club-fan. Heeft het überhaupt kans van slagen? Of is het plan weer snel genoeg afgeschaft en houdt niemand zich er ooit nog mee bezig?
  donderdag 22 november 2007 @ 21:29:30 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_54789768
Ik snap de puntentelling niet helemaal..
Autosport kijk ik veel liever dan voetbal dus de combinatie zie ik ook niet zo heel erg zitten.
  donderdag 22 november 2007 @ 22:04:48 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54790504
Komt bekend voor. Kan me herinneren dat ze zoiets paar jaar geleden ook al van de grond probeerden te krijgen, toendertijd was Feyenoord ook een 'deelnemer'.
  donderdag 22 november 2007 @ 23:16:31 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_54791612
Krijgen we eindelijk een beetje actie bij autoracen als de hoolies met elkaar op de vuist gaan.

Wat een kansloos idee.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_58818562
quote:
Doornbos naar AC Milan

MILAAN - Autocoureur Robert Doornbos rijdt komend seizoen voor AC Milan in de nieuwe raceklasse Superleague Formula. De Rotterdammer, met een verleden in de Formule 1 en de Champ Car, tekende een contract bij het Italiaanse Scuderia Playteam en bestuurt vanaf augustus een bolide die in de zwartrode kleuren van de voetbalclub is geverfd.

De Superleague Formula is een nieuw, mondiaal kampioenschap dat voetbal en autoracen met elkaar moet verbinden. Landskampioen PSV doet ook mee.

Doornbos reageerde verheugd op zijn nieuwe uitdaging: ,,Ik ben altijd al een enorme fan geweest van AC Milan. Mijn tante was indertijd fysiotherapeute bij het team met de Nederlandse sterren Van Basten, Rijkaard en Gullit. Op school kon ik mijn vriendjes trots de laatste clubstickers laten zien.’’

De Superleague Formula zal zes races omvatten. De coureurs strijden elke race om een prijzenpot van 1 miljoen euro. (ANP)
  donderdag 22 mei 2008 @ 10:33:07 #6
67205 Colplay
How you doin??
pi_58818907
Met reverse grid wordt toch bedoeld omgekeerde startvolgorde? Wat heeft het dan voor zin om een kwalificatie te houden?
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:16:05 #7
36322 TomK
Maaknie uit joh!
pi_58819953
De startopstelling van de eerste race op zondag wordt bepaald aan de hand van de kwalificatie op zaterdag. De reverse grid geldt voor de tweede race op zondag. Hierbij wordt de uitslag van de eerste race gebruikt. Is hetzelfde idee als wat er in de WTCC wordt toegepast. Daarbij worden de 1e 8 andersom op de grid voor de tweede race gezet.
Wat heb je aan je droomauto als je droomvrouw niet naast ja kan zitten.....
pi_59068420
quote:
PSV-bolide in actie op spectaculair race-evenement
02 juni 2008 12:30

De PSV-bolide die deze zomer gaat rijden in de nieuwe raceklasse Superleague Formula is komend weekeinde volop te bewonderen in het centrum van Eindhoven. Als onderdeel van het publiekspektakel Pole Position is de wagen vrijdagavond van dichtbij te zien en zal hij zondag scheurend door de straten te spotten zijn!



Vrijdagavond Parc Fermé
Het weekeinde begint goed met het Parc Fermé op de Markt in het centrum van Eindhoven. Daar zijn enkele spectaculaire voertuigen van dichtbij te bewonderen, die zondag zullen deelnemen aan het demonstratieprogramma. De aanwezige wagens, van 17.00 tot 20.00 uur, zijn een DAF 55 rally, DAF YA126 legertruck, Carver Europe, Donkervoort, Corvette C6R circuitwagen van Mike Hezemans, safetycar Mercedes CLK DTM, McLaren en natuurlijk ook de PSV Superleague Formula-wagen.

City Dynamiek Eindhoven
Pole Position is een evenement dat geheel in het teken staat van ‘automotive’ in de breedste zin van het woord. Organisator City Dynamiek Eindhoven wil hiermee het grote publiek inzicht geven in de historie en toekomst van de industrie, met name in de regio Eindhoven. Autopleinen, demonstraties en enorm veel andere activiteiten, die allemaal leuk zijn voor jong en oud. Vanwege de grote drukte die verwacht wordt, wordt bezoekers door de organisatie aangeraden om zoveel mogelijk met de fiets en openbaar vervoer te komen.

Shows op zaterdag (12.00-17.00 uur)
Vijf pleinen in de binnenstad van Eindhoven zijn het podium voor shows van historische (Duits, Frans en Engels) en hedendaagse auto’s uit binnen- en buitenland. Op het, voor deze gelegenheid genoemde, Plein voor de Toekomst kunnen duurzame en innovatieve voertuigen worden bekeken. Vanaf het stadhuisplein tot aan de Piazza vormen zij tezamen een keur aan smaakmakers voor de zeer dynamische zondag!

Demonstratieparcours op zondag (10.30-17.30 uur)
Het doorlopende programma begint met een DAF defilé (voertuigen deels uit het DAF museum afkomstig) en een demonstratie van historische DAF rally en racevoertuigen. Zoals de London/Sydney DAF 55 met de originele rijder Peter Hissink uit 1968, alsook twee DAF Formule 3-wagens die worden gereden door de originele rijders Gijs van Lennep en Mike Beckwith. Vervolgens vullen zo’n honderd historische en hedendaagse sportwagens het volledig afgesloten en beveiligde parcours, opgevolgd door een keur aan Nederlandse en internationale automerken. Merken als Spyker, Donkervoort, Bugatti, Ferrari Enzo en McLaren SLR worden aan de bezoekers op dynamische manier gepresenteerd. Na het optreden van de Eindhovense coureurs Mike Hezemans en Peter Kox wordt de dag afgesloten met de echte Formule racewagens uit diverse klassen, waaronder de Benetton Formule 1 wagen van Michael Schumacher en de Superleague Formula wagen van PSV.
pi_59075902
quote:
Op maandag 2 juni 2008 13:51 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Het is dat ik dit weekend al andere plannen heb, anders was ik hoogstwaarschijnlijk zondag wel naar Eindhoven gekomen.
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  zondag 8 juni 2008 @ 20:55:28 #10
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_59229346
Pole Position Eindhoven was leuk hoor Zeker de moeite waard
pi_60407454
quote:
Warm hart voor PSV
Door GERARD DEN ELT

BORNEM - Hij is Belg, maar heeft net als zijn landgenoten Erik Gerets, Gilles de Bilde en Luc Nilis een warm hart voor PSV, in zijn ogen de meest Vlaamse club van Nederland.

,,Alle renstallen in de Superleague mochten bij de verdeling van de clubs hun voorkeuren opgeven en natuurlijk heb ik PSV bovenaan mijn lijstje gezet,’’ zegt voormalig doelman Wim Coekelbergs, die namens zijn renstal Azerti de komende zes raceweekeinden de auto’s van PSV en Al Ain onder zijn hoede neemt. De rood-witte bolide, die deze week drie dagen wordt uitgeprobeerd op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona, moet gaan voor het kampioenschap.

Op 30 augustus start de nieuwe klasse op het Engelse Donington Park. ,,Ik geloof in dit kampioenschap en in de kansen van PSV,’’ zegt hij in zijn werkplaats in Bornem, onder de rook van Antwerpen.

Coekelbergs laat geen misverstand bestaan over zijn missie. Hij troont zijn bezoek in de ruim bemeten werkplaats mee naar een tafel, waar veren in alle soorten en maten gereed liggen voor gebruik. ,,Veel is standaard op zo’n Superleague Formula-auto, maar de veren zijn bijvoorbeeld vrij. Dan moet je de grootst mogelijke variatie in voorraad hebben. Dat is autosport: óf je doet het goed, óf je doet het niet. Een compromis bestaat niet als je succes wilt hebben.’’

Het chassis van Elan/Panoz en de V12-motor van de Britse motorenfabrikant Menard worden in deze garage met zorg geprepareerd voor het eerste seizoen van de Superleague Formula.

Coekelbergs, die in de jeugd van KHO Merchtem (een satellietclub van Anderlecht waar ook de één jaar oudere Gilles de Bilde speelde) bekend stond als een talentvolle doelman, heeft veel vertrouwen in het nieuwe kampioenschap. De vrijage tussen voetbal en autoracen zal volgens hem vrucht dragen.

,,De echte voetbalfans hebben ook belangstelling voor het racen en mogelijk nog één of twee dingen, die je misschien beter niet kunt opschrijven,’’ zegt hij. ,,Als er een auto in hún clubkleuren rond rijdt, zijn ze hopelijk automatisch geïnteresseerd.’’

Vandaar dat hij op de groei heeft gekocht. Een fabriekshal naast de Saab-importeur in Bornem wordt ingericht voor de komende jaren, waarin de Superleague Formula zich volgens hem gaat ontwikkelen tot een kampioenschap waarin racefans en voetbalsupporters zullen gaan geloven. ,,Neem nu de race op het circuit van Zolder. Daar zullen de supporters van PSV, Anderlecht en Borussia Dortmund toch naar toestromen? En wat te denken van de Turken en Italianen in de mijnstreek van België, die massaal hun aanhankelijkheid aan Galatasaray of AC Milan zullen komen betuigen. Echt, ik moet me ernstig vergissen als dit geen hit gaat worden,’’ zegt de 37-jarige ondernemer, die behalve als voetballer ook als coureur aan de weg timmerde.

Hij reed onder meer met Racing for Belgium diverse kampioenschappen, zoals de GT-wagens en de Europese Renault Mégane Trophy. De Vlaming schetst een moeilijke sportloopbaan, waarin hij doorlopend moest kiezen tussen voetbal, racen en een zakelijke carrière. Het voetbal werd ondanks drie pogingen op hoog niveau uiteindelijk niets. ,,Ik slaagde nooit voor de grote test,’’ zegt hij nu.

Het racen ging niet slecht, met nationale en internationale successen. In de zakenwereld ging het goed en heeft hij belangen in de software- en telecomsector.

Maar de autosport bleef lonken. Vandaar zijn betrokkenheid bij Azerti Race Automotive. Hij zocht met succes aansluiting bij de Superleague Formula en werd in een vroeg stadium betrokken bij de plannen. Ook het Belgische team Astromega, dat de auto’s voor Anderlecht en Flamengo Brasil prepareert, stapte vroeg in.

Dat hij zelf geen enkele ervaring heeft met Formule-auto’s, vormt volgens hem niet noodzakelijk een probleem. ,,Kan je iets zelf niet, laat je je door anderen helpen,’’ zegt hij. ,,Autosport blijft bovenal een hechte teamsport.’’ De Vlaming heeft professionals aangetrokken om het team zo goed mogelijk voor de dag te brengen. Zijn team heeft samen zo’n 30 jaar Formule 1 ervaring bij elkaar, onder meer voor Stewart-Ford, Jaguar, Renault F1 en Red Bull F1.

Coekelbergs betreurt slechts één ding. De populairste club van de wereld doet niet mee aan de nieuwe serie: Manchester United. ,,Maar de andere clubs zijn groot en sterk genoeg om deze serie te laten slagen,’’ zo gelooft Coekelbergs.
pi_60599545
quote:
Doornbos en Buurman testen verder in Superleague
06 augustus 2008

Robert Doornbos en Yelmer Buurman beginnen vandaag (woensdag) aan hun tweede testsessie in de Superleague Formula, de nieuwe raceklasse voor voetbalclubs. Doornbos komt weer in actie met de AC Milan-auto van Scuderia Playteam, waarmee hij komend seizoen ook zal racen. Buurman kruipt weer achter het stuur van een PSV-bolide. Hij is nog niet zeker van een racerol.

Doornbos kijkt uit naar de tweede test: "Het is niet eenvoudig om harder te gaan dan de rest, aangezien iedereen in deze klasse met hetzelfde materiaal rijdt. Iedereen heeft dezelfde versnellingsbak, dezelfde motor en dezelfde banden. Dat zal deze serie ook zo spectaculair maken." Over de eerste test zei hij nog: "De auto voelde goed aan. We hadden een paar kleine problemen, maar nadat deze waren opgelost, konden we een paar goede ronden rijden. Het geluid van de V12-motoren was ook indrukwekkend. Ik weet zeker dat de fans hier dol op zullen zijn."

Naast Doornbos en Buurman rijden deze week ook Enrico Toccacelo (AS Roma), Borja Garcia (Sevilla), Andi Zuber (Al Ain), Max Wissel (FC Basel), Jason Tahinci and Alessandro Pier Guidi (Galatasaray) en Davide Rigon (Beijing Guoan). De test op Vallelunga duurt tot en met vrijdag. Eind augustus zijn de eerste races, in Engeland.
Is er al een kalender bekend eigenlijk?
Where facts are few, experts are many.
pi_60603818
quote:
Kalender
De complete Superleague Formula-kalendar: Donington Park (30-31 augustus); Nürburgring (20-21 september); Zolder (4-5 oktober); Estoril (18-19 oktober); Vallelunga (1-2 november) en Jerez (22-23 november).
bron
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_60603891
ik vind het eigenlijk geen strak plan om voetbalsupporters aan autosport te koppelen
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60607541
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:52 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind het eigenlijk geen strak plan om voetbalsupporters aan autosport te koppelen
Heb je straks rellen op de baan..

Kan nog interessant worden.. met scheurende formule auto erbij..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60607689
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:52 schreef Schunckelstar het volgende:
ik vind het eigenlijk geen strak plan om voetbalsupporters aan autosport te koppelen
Dat was ook mijn eerste gedachte Maarja, zolang ADO nog nie mee doet.. Ik geef het het voordeel van de twijfel.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:02:48 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_60785229
Zolder staat op de planning om te gaan spieken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_60850216
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:56 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte Maarja, zolang ADO nog nie mee doet.. Ik geef het het voordeel van de twijfel.
Wat een lollige grap om ADO erbij te betrekken ....................niet alle supporters van ADO zijn uit op rellen of onenigheid! Het is bij elke club wel zo dat er een kleine groep is die het voor het merendeel verpest!

Het lijkt mij geen goed plan om met een bolide van bijvoorbeeld, mochten ze gaan meedoen, Real Madrid op het circuit van Catalunya te gaan rijden. Catalanen en De Koninklijke kunnen elkaars bloed wel drinken!

[ Bericht 15% gewijzigd door Patrick24031976 op 15-08-2008 12:05:17 ]
pi_60850565
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:57 schreef Patrick24031976 het volgende:
Wat een lollige grap om ADO erbij te betrekken ....................niet alle supporters van ADO zijn uit op rellen of onenigheid! Het is bij elke club wel zo dat er een kleine groep is die het voor het merendeel verpest!
Ja, maar de meeste groepen steken niet het honk van Ajax in de fik of nemen de rookpaal van het perron de trein mee in omdat er gezegd is dat ze alleen rond die paal mochten roken.. Ik kom zelf ook uit Den Haag, dus dat speelde ook mee in mijn voorbeeld
Where facts are few, experts are many.
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:25:11 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_60897357
quote:
Yelmer Buurman coureur van PSV in Superleague Formula
16 augustus 2008 12:45
PSV MEDIA - Yelmer Buurman gaat PSV vertegenwoordigen in de eind deze maand te starten racecompetitie Superleague Formula. De De 21-jarige coureur uit Ubbergen kruipt in de cockpit van de PSV-bolide, die wordt gerund door renstal Azerti uit België. Vandaag wordt Yelmer gepresenteerd op de persdag en bij de PSV FANdag.

Komend seizoen
Op de persconferentie van algemeen directeur Jan Reker (om 12.45 uur begonnen) wordt Yelmer Buurman gepresenteerd aan de pers. Later vanmiddag zal hij ook aan het grote publiek worden voorgesteld tijdens de PSV FANdag, waar hij op het veld een in een shirt van PSV te zien zal zijn. Twee weken geleden maakte Buurman voor het eerst kennis met de auto, toen hij op het circuit van Barcelona in de PSV-bolide plaatsnam. Buurman gaat een contract tekenen voor in ieder geval het komende seizoen, met opties om langer door te gaan. “Ik heb er in elk geval heel veel zin in en in vind het erg leuk dat ik PSV mag vertegenwoordigen in de racewereld.

Donington
Buurman reed tot voor kort in de GP2 Series (Asia Series en Main Series) waarin hij onder meer twee podiumplaatsen veroverde. Nu zet hij zijn loopbaan dus voort in de Superleague Formula, die volgende maand van start gaat op het Engelse circuit van Donington. “Ik ben superblij”, aldus Yelmer vanochtend in het Philips Stadion. Hij maakte er kennis met de directie en ging ook alvast een kijkje nemen bij de PSV-bolide, die op het buitenterrein gepresenteerd wordt aan het publiek van de PSV FANdag. De overeenkomst met Buurman is gisteren rondgekomen, vandaag kan de 21-jarige rijder zich dus al meteen onderdompelen in de sfeer van zijn nieuwe opdrachtgever.

Nummer 5
“Ik kijk er enorm naar uit. Eerst gaan we nog drie dagen testen op Donington, over twee weken begint de competitie. Alles is nieuwe: de organisatie, de klasse; maar we verwachten dat we goed gaan scoren. Onze ambitie is om op het podium te komen”, zei Buurman, die vanmiddag ook een shirt met nummer 5 krijgt. Dat is officieel natuurlijk voor Mike Zonneveld, maar omdat PSV in de Superleague Formula ook met nummer 5 rondrijdt heeft Buurman voor deze gelegenheid het shirt met zijn naam erop. “Ik vind het een hele eer en kijk uit naar de start.”








pi_60902592
Het concept vind ik niet goed, maar de auto's vind ik prachtig.
Heeft echt wat Amerikaans, echt 'big'. Die V12 zal ook super zijn.

Jammer dat ze een dergelijk concept moeten hebben om onder de aandacht te komen.
Ik heb lekker geen signature :P
pi_61242731
Meeleesdinges voor het nieuws.

FOK!sport zal de SF bij gaan houden, dus submit vooral je nieuws
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_61259186
Voor iedereen met een schotelantenne:
Direct8 heeft rechtstreekse uitzendingen FTA
pi_61261203
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:53:58 #25
36322 TomK
Maaknie uit joh!
pi_61263017
De races zijn ook live te volgen via de officiële site.

http://www.superleaguefor(...)/Online-broadcasting

Peking heeft zojuist de eerste race gewonnen. AS Roma werd 2e en Tottenham Hotspur derde. PSV eindigde als vierde. Robert Doornbos voor AC Milan is uitgevallen.
Wat heb je aan je droomauto als je droomvrouw niet naast ja kan zitten.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')