Flink gewond is standaard bus 152 op lijn 19 en blokkendoos 782 van lijn 7quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:43 schreef Willy84 het volgende:
Gewonden na aanrijding tram en bus
Vrijdag 9 november 2007
Door een aanrijding tussen een tram en een bus in West zijn vrijdagavond meerdere gewonden gevallen. Volgens een politiewoordvoerder raakten drie personen zwaarder gewond. Zij zijn met nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.
In de bus zaten rond 20.30 uur nog twaalf personen die door ambulancepersoneel moesten worden nagekeken. Zij hebben lichte verwondingen.
Het ongeval gebeurde rond 20.00 uur op de kruising van de Slotermeerlaan en de Burgemeester Röellstraat. Het gaat om tram 7 en bus 19. De oorzaak is nog onbekend.
De fabriek moet even door bouwenquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:20 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy moet je jezelf niet even herstellen want je meldde dat de eerste Gelede citaro's van eind oktober uit de fabriek zouden komen maar nu zijn we een maand verder en ze zijn nog niet in nederland.
Oke,waanneer zijn de eerste bussen klaar binnenkort toch? want ik hoorde dat de eerste nu ongeveer van de band rollen in frankrijk en daarna gaan ze naar Evobus in nijkerk voor Inbouw.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:29 schreef Willy84 het volgende:
[..]
De fabriek moet even door bouwen
hmm eindelijk elk half uur een bus van joure - groningen en visa versa?quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:07 schreef Peterselieman het volgende:
xx heeft grootse plannen op het traject van de 315. Per 6 januari bussen die in de spits rechtstreeks van Bolsward/Sneek naar Groningen rijden en in de middag weer terug, een rechtstreekse spitslijn van Groningen naar Emmeloord en een spitslijn Joure-Heerenveen-Zernike.
Dat laatste zal wel tegen het zere been van Arriva zijn, omdat dit passagiers op de stadsdienst van Groningen gaat kosten.
GVU is gewoon XX. De GVU directie die bepaald wat er gebeurt bestaat dan ook niet meer. Zodoende hebben ze weinig te willen.quote:Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:
knipje
Nee, maak jij weleens foto's?quote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl rukzequote:Op zondag 11 november 2007 13:42 schreef Dj-Flash het volgende:
Willy84 heb je meer foto's van GVB bussen
GVU is door deze ruil de alleroudste meuk kwijt, en ze hebben meer geledes dan eerst. Lijkt me dat die twee voordelen wel opwegen tegen het nadeel. Daarbij bestaat die serie die jij noemt uit LPG-bussen, denk niet dat Novio daar zo blij mee zou zijn, moeten ze speciaal een LPG-tankinstallatie gaan bouwen, voor een handjevol bussen. In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden. Dan kan je beter de hele serie bij elkaar houden, bij het GVU dus.quote:Op zondag 11 november 2007 01:43 schreef zwahiel het volgende:Wat ik wel niet begrijp, de uitstromers gaan naar Novia, maar de serie 100 bestaat uit NewA bussen, waarom niet de serie x40~ x90 afvloeien, dat zijn nog gewone A's. Dan heb je meteen ook de wat oudere meuk uit je wagenpark. (zou ik als GVU directie toch wel prettig vinden eigenlijk).
Klopt. Verder gaat lijn 5 als het goed is doorrijden naar Ter Borch. Verder wordt er een deels nieuw P-bussysteem opgezet, waardoor je vanaf nog meer plaatsen na het parkeren van je auto de stad in kunt en er rijden meer streekbussen door naar Zernike.quote:Op zondag 11 november 2007 13:13 schreef themauster het volgende:
ik hoorde van de week in de bus van een buschauffeur dat in groningen per 1 januari lijn 7 niet meer naar cs gaat maar naar europapark en lijn 11 en 15 van stadsbusdiensten naar streekbussen gaan
Had toch een andere reden. De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad. Voor de streek waren deze bussen niet geschikt, omdat ze maar een beperkte actieradius hadden. Ook waren de motoren van deze bussen niet heel erg goed meer, zodat het bedrijfstechnisch handiger was om ze aan de kant te zetten.quote:Op zondag 11 november 2007 15:00 schreef ReisT het volgende:
In Groningen is laatst ook nog een kleine serie LPG-bussen aan de kant gezet, omdat dat zo onhandig was, het is bedrijfstechnisch natuurlijk handiger je complete wagenpark op diesel te laten rijden.
Dat blijf ik toch altijd belachelijk vinden, die leeftijdsgrensen, dat moeten ze echt afschaffen. Vooral toch bij die Zuidtangent, om die bussen te gaan lopen vervangen slaat echt nergens op.quote:Op maandag 12 november 2007 12:13 schreef Peterselieman het volgende:De bussen hadden namelijk de maximale leeftijdsgrens bereikt die hoorde bij de concessie Groningen-Stad.
omgebouwde frysker?quote:Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
ahnee! daar passen meer dan 8 personen inquote:
Dat bestaat er dan uit dat ze die *kwaliteitsmedewerker* van boord schoppen, waardoor de Capaciteit met EEN toeneemtquote:Op maandag 12 november 2007 15:15 schreef vw_caddy het volgende:Er komt een achtpersoons luxe bus in Qliner kleuren met een kwaliteitsmedewerker om snel in te kunnen spelen op capaciteitsproblemen.
ik weet wel 2 geschikte kanidaten danquote:Op maandag 12 november 2007 19:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat de kwaliteitsmedewerker de sjoof is die flink doorgast
ook datquote:Op maandag 12 november 2007 20:11 schreef Alexxxxx het volgende:
Busje voor 8 personen = B rijbewijs is genoeg = geen chauff. diploma nodig = de stageloper, koffiejufvrouw en boekhouder hebben tijdens de spits een leuk ritje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |