abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 november 2007 @ 14:56:39 #251
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54920250
Tijdens de EK-finale in Rotterdam sprak ik 2 Italianen die ook in de Arena waren geweest, en maar niet konden begrijpen waarom het doorsnee-stadion de Kuip de finale had gekregen, en niet die 'fantastic' Amsterdam Arena.
Bij het stadion van Schalke hebben ze toch ook de Amsterdam Arena als voorbeeld genomen? Op foto's en manquettes ziet de Arena er ook leuk uit. Je merkt pas dat het kudt is als je er binnen bent.

Ach ja, stadions zijn net speelgoed. Zolang het er leuk uitziet denkt men dat het goed is. Net zoiets als dat veel mensen een iPod kopen terwijl het maar een middelmatige mp3 speler is, maar wel een met een leuk uiterlijk.
pi_54920286
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:56 schreef Stpan het volgende:
Tijdens de EK-finale in Rotterdam sprak ik 2 Italianen die ook in de Arena waren geweest, en maar niet konden begrijpen waarom het doorsnee-stadion de Kuip de finale had gekregen, en niet die 'fantastic' Amsterdam Arena.
Bij het stadion van Schalke hebben ze toch ook de Amsterdam Arena als voorbeeld genomen? Op foto's en manquettes ziet de Arena er ook leuk uit. Je merkt pas dat het kudt is als je er binnen bent.

Ach ja, stadions zijn net speelgoed. Zolang het er leuk uitziet denkt men dat het goed is. Net zoiets als dat veel mensen een iPod kopen terwijl het maar een middelmatige mp3 speler is, maar wel een met een leuk uiterlijk.
Toen ben ik gestopt met lezen
Zeker teletekst supporters die Italianen. Zeker het stadion nog nooit van binnen gezien en de sfeer geproefd.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2007 @ 15:06:58 #253
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54920461
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:14 schreef JanVanHalst het volgende:
Wel typisch altijd, dat gemekker over de ArenA. In het buitenland is men lyrisch over het stadion. Club Brugge neemt de ArenA zelfs al voorbeeld voor hoe het wél moet.
in de basis ja. HEt idee van multifunctie. Concerten enzo. Maar overal waar de Arena het voorbeeld was hebben ze er wel een fatsoenlijk stadion van gemaakt, kijk maar naar Schalke.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 29 november 2007 @ 15:23:51 #254
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_54920842
quote:
Op donderdag 29 november 2007 14:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Van wie is de ArenA eigenlijk? Als hij niet van Ajax is, waarom maakt Ajax dan geen plannen voor een eigen "voetbal" stadion?
Dat lijkt me onbetaalbaar als Ajax het volledig zelf moet financieren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 29 november 2007 @ 15:40:33 #255
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_54921208
Zullen wel langdurige contracten met stadion BV en gemeente zijn afgesloten neem ik aan.

Bij Feyenoord is het volgens mij ook de stadion BV die de nieuwe Kuip gaat bouwen, niet de club of de gemeente. (hoewel die wel als investeerders/aandeelhouders zullen optreden)
pi_54921300
Volgens mij huurt Ajax het stadion. Geen idee hoe lang de contractperdiode is.

En zelf een stadion bouwen is niet te financieren voor Ajax. De gemeente bijvoorbeeld gaat hier echt niet aan meewerken.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_54921459
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:40 schreef Stpan het volgende:
Zullen wel langdurige contracten met stadion BV en gemeente zijn afgesloten neem ik aan.

Bij Feyenoord is het volgens mij ook de stadion BV die de nieuwe Kuip gaat bouwen, niet de club of de gemeente. (hoewel die wel als investeerders/aandeelhouders zullen optreden)
Daar wilde ze toch juist vanaf. Ze willen niet meer de hoge huurlasten.
pi_54921509
Nieuwsitem van 17 oktober:
quote:
Ajax wil ArenA overnemen van Amsterdam
17 oktober 2006

Ajax speelt met de gedachte om de ArenA over te nemen van de gemeente Amsterdam. Momenteel bezit de club 13,2 procent van de aandelen, maar inmiddels zijn de gesprekken geopend om dit aandelenpakket fors uit te breiden.

De gemeente Amsterdam bezit vijftig procent van de aandelen, maar Ajax wil dit pakket graag overnemen.De clubleiding van Ajax zal de komende maanden proberen om tot een akkoord te komen met de gemeente Amsterdam.

Bij de presentatie van de jaarcijfers, afgelopen maandag, zei financieel directeur Slop van Ajax 'geïnteresseerd te zijn in overname van de aandelen als de gemeente wil verkopen'. Als Ajax er in slaagt om de aandelen van de gemeente over te nemen, heeft de club immers een meerderheidsbelang in het stadion.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2007 @ 15:59:21 #259
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54921591
quote:
Op donderdag 29 november 2007 15:54 schreef Blight het volgende:
Nieuwsitem van 17 oktober:
[..]
en een jaar verder is er niks gebeurd?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54921645
Geen nieuws sindsdien, voor zover ik weet. .
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_54921741
tvpopdevalreep. .
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2007 @ 16:12:13 #262
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54921872
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:02 schreef Blight het volgende:
Geen nieuws sindsdien, voor zover ik weet. .
ik betwijfel ook of Ajax dat op kan brengen..... of ze moeten ook een dikke hypotheek willen nemen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54923429
quote:
Op donderdag 29 november 2007 16:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ik betwijfel ook of Ajax dat op kan brengen..... of ze moeten ook een dikke hypotheek willen nemen
Nee, aandelen uitgeven. Ze zijn tenslotte een beursgenoteerd bedrijf. Laten de beleggers maar een dik risico lopen.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54923616
Zal wel veel vraag voor zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54923668
Als je ziet hoeveel winst AZ op het stadion maakt, dan zullen daar best veel mensen voor in zijn, hoor.

Maar dan nog is het weinig rendabel, want Ajax is immers al aandeelhouder in de ArenA. Zal niet heel veel meer winst opleveren voor hen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_54923789
Zal niet meevallen om winst te draaien in een gebouw dat je 30 dagen per jaar kan gebruiken. Nu zullen de omliggende gebouwen wel grote winsten draaien maar die kan Ajax nog niet overnemen neem ik aan
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2007 @ 18:08:51 #267
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54924464
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:20 schreef Bakf het volgende:

[..]

Nee, aandelen uitgeven. Ze zijn tenslotte een beursgenoteerd bedrijf. Laten de beleggers maar een dik risico lopen.
als ze meer aandelen uitgeven gaan ze zeggenschap verliezen, nu is 75% van de aandelen nog in bezit van de stichting met minder moet er ineens naar aandeelhouders geluisterd worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 november 2007 @ 18:09:47 #268
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54924484
quote:
Op donderdag 29 november 2007 17:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
Als je ziet hoeveel winst AZ op het stadion maakt, dan zullen daar best veel mensen voor in zijn, hoor.

Maar dan nog is het weinig rendabel, want Ajax is immers al aandeelhouder in de ArenA. Zal niet heel veel meer winst opleveren voor hen.
De Arena maakt een aardige winst dankzij de evenementen.

Heb je trouwens een bron voor de winst die op het AZ stadion wordt gemaakt?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54945749
Als de ArenA winst maakt dan komt het omdat Ajax er een flinke huursom voor betaald.

Dat valt weg als Ajax de ArenA zou overnemen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54948239
quote:
Op donderdag 29 november 2007 18:08 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als ze meer aandelen uitgeven gaan ze zeggenschap verliezen, nu is 75% van de aandelen nog in bezit van de stichting met minder moet er ineens naar aandeelhouders geluisterd worden
al is dat misschien nog niet eens zo gek meeste aandeelhouders zijn toch fans van ajax, zien het niet alleen om puur winst te maken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 30 november 2007 @ 17:47:21 #271
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54950591
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de ArenA winst maakt dan komt het omdat Ajax er een flinke huursom voor betaald.

Dat valt weg als Ajax de ArenA zou overnemen
de huursom is mede afhankelijk van het aantal kaartjes, verder wordt er op evenementen goed verdient, net als bij het Gelredome
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_54951711
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 14:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als de ArenA winst maakt dan komt het omdat Ajax er een flinke huursom voor betaald.

Dat valt weg als Ajax de ArenA zou overnemen
Nee, dan steekt Ajax die huursom in eigen zak.
pi_54952193
Natuurlijk kan Groningen straks in een 40.000+ stadion spelen want:
quote:
Vol stadion bij Jong FC Groningen-Jong Heerenveen
Gepubliceerd op 30-11-2007 om 18:42

Aanstaande maandag wordt de wedstrijd Jong FC Groningen - Jong Heerenveen gespeeld. Deze derby zal door vele Groningen fans in het stadion worden gevolgd.

Eerder al meldde Hans Nijland dat de wedstrijd door ongeveer 15.000 supporters zal worden bekeken. Echter rekent de Groningse club erop, dat er meer toeschouwers op het duel af zullen komen.

De wedstrijd wordt gespeelt in het bekertoernooi. Het gaat om een plaats in de kwartfinale. De wedstrijd zal om half zeven starten.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54953062
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:24 schreef Bakf het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de (sub-)toppers in hun nieuwe stadions een bezettingsgraad realiseren van ruim 90%.

Als je nagaat dat de eredivisie in de jaren '70 van de vorige eeuw met hun veredelde fietsenstallingen en knutselhokjes gemidddeld nog geen 7.000 toeschouwers per wedstrijd trokken, dan is de factor stadion (grootte, comfort, veiligheid en vermaak) een bepalende factor voor het bezoek aan een stadion.
[..]




Bovendien kan in een mooi, modern en groot stadion de liefde van de supporter voor zijn regio (Groningen, Friesland, Twenthe, Brabant, etc.) op sportieve wijze worden geuit.
Toen trokken we na de top-3 nog de meeste toeschouwers. Helaas zijn die dagen ver voorbij
pi_54954490
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 19:42 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Toen trokken we na de top-3 nog de meeste toeschouwers. Helaas zijn die dagen ver voorbij
Wie is 'we'?
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')