abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:27:49 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_54011721
AVRO: Zoektocht naar Nederlandse Evita

In dit programma gaat men op zoek naar de hoofdrolspeelster voor een Joop van de Ende musical.
Het is dus een Nederlandse versie van [BBC] How do you solve a problem like Maria? waar men op zoek is naar een hoofdrolspeelster voor de West End musical: \'the Sound of music\'.
Lijkt me leuk, kan nog geen info vinden over uitzenddata, deelneemsters etc.

AMSTERDAM - Wie lijkt het meest op Evita? Joop van den Ende gaat op zoek naar een hoofdrolspeelster voor een Nederlandstalige musical over de Argentijnse presidentsvrouw Eva Duarte de Perón. Een professionele auditiecommissie selecteert tien finalisten, die in een tv-programma bij de AVRO de strijd met elkaar aangaan. Het publiek bepaalt uiteindelijk wie Evita wordt.

Joop van den Endes directeur Erwin van Lambaart: \"Dat een tv-zoektocht naar een hoofdrolspeler voor een musical werkt, is gebleken uit het enorme succes van onze Tarzan-verkiezing. Een miljoen Nederlanders keek naar de uitslag op tv.\"

De Tarzan-finale, die werd gewonnen door ex-Idol Ron, was een eenmalige uitzending. De verrichtingen van de Evita-finalisten zullen begin volgend jaar zo\'n tien weken op tv te zien zijn. Eyeworks, van Reinout Oerlemans, produceert het programma.

Engels format

Van Lambaart: \"Het programma is gebaseerd op een Engels format van de BBC en theaterproducent Andrew Lloyd Webber:
How do you solve a problem like Maria. Daarin werd gezocht naar een hoofdrolspeelster voor
The Sound of Music. Het was een overweldigend kijkcijfersucces. Iedereen wilde het kopen.\" Joop van den Ende zoekt een Evita, zoals zij werd gespeeld door Madonna in de gelijknamige film. Van Lambaart: \"We hebben zo veel talent in Nederland, ik weet zeker dat we haar gaan vinden. Bij Tarzan waren ze zelfs op Broadway jaloers op onze jonge garde.\"


Bron

De nog overgebleven kandidates:


Brigitte

Marjolein

Suzan

Kijk op http://evita.avro.nl voor meer informatie, filmpjes en weblogs en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_54011838
Suzan
Mij mag je er voor wakker maken.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:39:11 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_54011928
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 15:33 schreef minkuukel het volgende:
Suzan
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54014232
Ik stem ook voor Suzan, of voor Brigitte. Zeker niet voor Marjolein.
pi_54014764
Marjolein is heel erg gegroeid tijdens het programma ( vind ik ) dus ik vind het wel terecht dat ze zover gekomen is maar als ik moest kiezen zou het Brigitte worden, die heeft ook de meeste acteer kwaliteiten volgens mij. Suzan is wel erg klein naast de man die Peron speelt maar een vriendin vertelde dat de echte evita ook klein was dus ...
We zullen het zondag zien !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  donderdag 18 oktober 2007 @ 19:53:09 #6
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 19:57:06 #7
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_54016484
Vanmiddag was Pia bij Frits Spits, zij zei dat ze een voorkeur heeft maar zei niet tegen Frits welk van de drie dames zij Evita zou willen zien...
pi_54017472
terug vind Evita
  ESF Reporter donderdag 18 oktober 2007 @ 23:04:50 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_54020685
tvperon
Heb deze week 3 Josephs gezien in London! Ben, Lee, Daniel .
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:27:59 #10
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_54021197
Zag ik nou Sabina terwijl ze haar vriendje ophaalde van Schiphol in Hello goodbye? Ik weet haast zeker dat ze het was.
  ESF Reporter donderdag 18 oktober 2007 @ 23:56:19 #12
87554 Cee
Welluk?
pi_54021772
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:27 schreef Haaibaaike het volgende:
Wat bedoel je Cee ?
Drie van de kandidaten van de BBC versie van 't programma, heb in het vorige topic daarover gehad. Maar is niet echt ontopic maar wilde ik wel even kwijt want sommigen hier keken dat programma ook.

Ik hoop toch zo dat Brigitte wint. Of anders Marjolein.
Anyone but Suzan.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:25:13 #13
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_54026815
Ik droomde vannacht dat Suzan de Evita werd.

Een blonde pruik staat d'r niet
pi_54036691
^ Hihi, dan ga je toch wat verder in de zaal zitten?

Ik heb vorige week op Brigitte gestemd. Omdat ik haar goed en duidelijk vind zingen. En ze een prima persoonlijkheid heeft. Ik vond haar 'afstandelijkheid' bij Peron ook wel ok voor haar rol. En Marjolein beviel me ook prima. Met name bij Peron. Suzan's topper die avond was haar eerste nummer. En ze is nu minder huppelig. Hoezee!

Ik ben eens oude afleveringen aan het kijken om te zien wie me als totaalplaatje het meeste bevalt. In aflevering 2 zie ik nog niet veel van de finalisten. In aflevering 2, deel 2 laat Brigitte tijdens de show voor Joop & vrienden wel zien hoe snel ze tussen haar gevoelens kan schakelen plus goed te zingen. Op ongeveer 10 min. speeltijd. Als ik iets van de anderen zie zal ik het ook zeggen hoor.

We hebben in ieder geval een goede Che en Peron, waarvan Che me eigenlijk altijd meer getrokken heeft dan Evita, dus een goede show wordt het in ieder geval. Ook denk ik aan ensemble nummers als 'Peron's latest flame'. Wat moet het heerlijk zijn om die live te zien.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:08:12 #16
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_54042661
Evita's krijgen les van Andrew Lloyd Webber

AMSTERDAM - Marjolein (27), Brigitte (28) en Suzan (26) hebben zich deze week tot het uiterste voorbereid om aanstaande zondag indruk te maken op de kijkers, het panel, Joop van den Ende en Willem Nijholt. Maar eerst kregen de dames een masterclass van musical-legende Sir Andrew Lloyd Webber!


Sir Andrew Lloyd Webber nam uitgebreid de tijd met de finalisten te werken aan twee door hem geschreven nummers: Buenos Aires en het wereldberoemde lied Dont Cry for me Argentina.

Marjolein, Brigitte en Suzan waren bijzonder onder de indruk van de meester. ,,Ik besef me nog niet dat ik echt met hem gewerkt heb, zegt Suzan, en ik kan het bijna niet geloven." Na afloop van de auditie kwam Brigitte het podium af met de woorden: ,,Ik weet niet wat ik allemaal heb gedaan, het ging in een roes aan me voorbij, wat geweldig om met zon man te mogen werken. "

Andrew Lloyd Webber sloot het optreden van Marjolein af met een hartelijke omhelzing.

De Lord heeft zich niet uitgelaten over wie zijn favoriete Evita is, maar hij meldde wel dat zijn ultieme ster er gelukkig bij zit..


Sir Andrew Lloyd Webber


Frits met Marjolein,Brigitte en Suzan.
http://www.telegraaf.nl/p(...)yd_Webber.html?p=2,1
pi_54050860
Ik ben wel benieuwd wat er uit een poll zou komen, maar ik heb geen idee hoe je zo'n ding maakt.
  ESF Reporter zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:33:22 #18
87554 Cee
Welluk?
pi_54051646
ALW heeft op z'n site al een filmpje gezet van z'n ontmoeting met de Nederlandse Evita's! Alleen beeld met muziek eroverheen dus je hoort niets van wat er gezegd wordt, maar toch geinig om te zien.
http://www.andrewlloydwebber.com/
pi_54059263
Brigitte of Marjolein
Brigitte en Peter vind ik ook een goed duo. jaja!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:58:11 #20
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_54060051
Wie speelt Peron?
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:46:53 #21
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:50:09 #22
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:52:06 #23
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_54061181
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:46 schreef Haaibaaike het volgende:
http://www.musicals.nl/
Klik op Evita en dan naar cast daar staan de namen erbij..
Hey leuk, thanks!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:52:52 #24
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_54073708
Ik vind het stiekem best wel spannend.

En hopelijk laten ze veel zien van die oefensessie met Andrew Lloyd Webber!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')