abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44050893
In dit programma gaat men op zoek naar de hoofdrolspeelster voor een Joop van de Ende musical.
Het is dus een Nederlandse versie van [BBC] How do you solve a problem like Maria? waar men op zoek is naar een hoofdrolspeelster voor de West End musical: 'the Sound of music'.
Lijkt me leuk, kan nog geen info vinden over uitzenddata, deelneemsters etc.

AMSTERDAM - Wie lijkt het meest op Evita? Joop van den Ende gaat op zoek naar een hoofdrolspeelster voor een Nederlandstalige musical over de Argentijnse presidentsvrouw Eva Duarte de Perón. Een professionele auditiecommissie selecteert tien finalisten, die in een tv-programma bij de AVRO de strijd met elkaar aangaan. Het publiek bepaalt uiteindelijk wie Evita wordt.

Joop van den Endes directeur Erwin van Lambaart: "Dat een tv-zoektocht naar een hoofdrolspeler voor een musical werkt, is gebleken uit het enorme succes van onze Tarzan-verkiezing. Een miljoen Nederlanders keek naar de uitslag op tv."

De Tarzan-finale, die werd gewonnen door ex-Idol Ron, was een eenmalige uitzending. De verrichtingen van de Evita-finalisten zullen begin volgend jaar zo'n tien weken op tv te zien zijn. Eyeworks, van Reinout Oerlemans, produceert het programma.

Engels format

Van Lambaart: "Het programma is gebaseerd op een Engels format van de BBC en theaterproducent Andrew Lloyd Webber:
How do you solve a problem like Maria. Daarin werd gezocht naar een hoofdrolspeelster voor
The Sound of Music. Het was een overweldigend kijkcijfersucces. Iedereen wilde het kopen." Joop van den Ende zoekt een Evita, zoals zij werd gespeeld door Madonna in de gelijknamige film. Van Lambaart: "We hebben zo veel talent in Nederland, ik weet zeker dat we haar gaan vinden. Bij Tarzan waren ze zelfs op Broadway jaloers op onze jonge garde."

Bron
pi_44051002
Jezus ze maken ook overal een programma van...
Xbox Live: koenpijl
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:14:38 #3
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_44052336
En ze apen elkaar na eerst bij SBS over Tarzan !
Nu over Evita bij de AVRO
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:49:06 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_44063992
Als ik een Nederlandse actrice moet kiezen om Evita te spelen, ga ik voor Elle van Rijn . Maar goed, die overkill aan nieuwe formats tegenwoordig kan mij weinig enthousiast maken.
Niet meer actief op Fok!
pi_48077190
Wat een lekkere topic kick maar volgens mij zijn de voorrondes inmiddels begonnen... door het hele land worden er audities gehouden een beetje volgens de Idols methode en uiteindelijk komt daar dus 1 winnaar uit die in DE theatershow van het najaar zal staan.
DON'T CRY FOR ME, ARGENTINA !!!!

http://www.avro.nl/tv/pro(...)ar_evita/de_musical/
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_52506874
Vanavond ben benieuwd!

Wel jammer dat het tegelijk met Zomergasten is. Maar ik ga wel zappen tussen de 2 en misschien 1 opnemen.

Wie gaat er ook kijken?
  ESF Reporter zondag 19 augustus 2007 @ 20:06:44 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_52508678
Ik ga kijken!

Hoop dat het een beetje zal gaan zoals bij de BBC toen ze een Maria zochten voor The Sound of Music, en een paar maanden geleden een Joseph voor Joseph and his Amazing Technicolour Dreamcoat. Dan gaat het een leuke show worden.
  ESF Reporter zondag 19 augustus 2007 @ 21:23:49 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_52511004
Zo, bekeken en ja hoor: exacte kopie van de BBC serie!
- De sloveense gaat door maar wordt uiteindelijk bekritiseerd voor haar gebrekkig nederlands (BBC versie: er zat een roemeense in waarover men twijfels had maar die toch de liveshows haalde en vervolgens de raarste engelse uitspraken had)
- Een jong, onervaren ding gaat steeds met hakken over de sloot door naar de volgende show maar haalt de top 3 niet
- De understudy wint.

Maakt allemaal niet uit, want waar ik naar uitkijk is de manier waarop ze het 'afscheidsnummer' straks gaan doen bij de liveshows. Die van de zoektocht naar Maria op de BBC was briljant.
pi_52511342
En wie is dan de understudy? Het meisje uit Slovenië vond ik maar irritant.

Dat afscheidsnummer is inderdaad leuk gedaan op de BBC, maar je weet niet of ze hier überhaupt zoiets doen.
  ESF Reporter zondag 19 augustus 2007 @ 21:41:24 #10
87554 Cee
Welluk?
pi_52511628
Gezien het feit dat zelfs het logo (de E met de vraagteken) overgenomen is en de aftiteling vermeldde dat het programma is gebaseerd op de BBC versie, ben ik er haast zeker van dat we ook in 'onze' versie kunnen smullen van zo'n gezellig uitzwaai nummer!

De understudy die gaat winnen is dat meisje met de korte haren die in de kleedkamer een boek aan het lezen was omdat ze al had ingezongen.
pi_52512491
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 21:23 schreef Cee het volgende:
Zo, bekeken en ja hoor: exacte kopie van de BBC serie!
- De sloveense gaat door maar wordt uiteindelijk bekritiseerd voor haar gebrekkig nederlands (BBC versie: er zat een roemeense in waarover men twijfels had maar die toch de liveshows haalde en vervolgens de raarste engelse uitspraken had)
- Een jong, onervaren ding gaat steeds met hakken over de sloot door naar de volgende show maar haalt de top 3 niet
- De understudy wint.

Maakt allemaal niet uit, want waar ik naar uitkijk is de manier waarop ze het 'afscheidsnummer' straks gaan doen bij de liveshows. Die van de zoektocht naar Maria op de BBC was briljant.
Haha precies wat ik erover wilde schrijven!
Het is inderdaad een exacte kopie van de BBC versie, maar gelukkig niet zo tenenkrommend als ik verwacht had.
  zondag 19 augustus 2007 @ 22:42:01 #12
57434 Marloes
Digital Love
pi_52513974
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 21:41 schreef Cee het volgende:
Gezien het feit dat zelfs het logo (de E met de vraagteken) overgenomen is en de aftiteling vermeldde dat het programma is gebaseerd op de BBC versie, ben ik er haast zeker van dat we ook in 'onze' versie kunnen smullen van zo'n gezellig uitzwaai nummer!

De understudy die gaat winnen is dat meisje met de korte haren die in de kleedkamer een boek aan het lezen was omdat ze al had ingezongen.
Zij speelt toch ook in Tarzan ofzo nu?? Als vervangster voor Chantal Jansen oid. Dus dan is het ook wel logisch dat ze dit kan
Maar desalniettemin vond ik haar heel goed
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_52514618
Weinig soeps gehoord... totaal emotieloos gezang. Volgende week misschien beter?
Nothing takes the past away like the future!
  ESF Reporter maandag 20 augustus 2007 @ 07:51:38 #14
87554 Cee
Welluk?
pi_52520186
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 22:59 schreef Hapertje het volgende:
Weinig soeps gehoord... totaal emotieloos gezang. Volgende week misschien beter?
Veel LUID ZINGEN vooral. En dan vals luid. En de jury was blijkbaar van mening "goh, als je zo hard kunt zingen, dan maken noten niet meer uit en is het automatisch fantastisch."
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:26:49 #15
151110 Malahide
Interne amplitude
pi_52520358
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 07:51 schreef Cee het volgende:

[..]

Veel LUID ZINGEN vooral. En dan vals luid. En de jury was blijkbaar van mening "goh, als je zo hard kunt zingen, dan maken noten niet meer uit en is het automatisch fantastisch."
Tja, dat is het moderne musicalzingen hè - wie het hardst kan schreeuwen...
You cheated on me with choreography.
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:31:28 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52520388
Er waren maar weinig meisjes in wie ik een Evita zag. Waaronder het meisje uit Slovenië. En ik vond die dramkont maar irritant, trouwens. Anderen kunnen die vasthoudendheid misschien waarderen, maar ik vond het nogal wanhopig overkomen. Het panel had moeten zeggen: "WIJ bepalen wel of je talent hebt".
Niet meer actief op Fok!
pi_52520710
Het meisje uit Slovenië had er verreweg de beste uitstraling voor, alleen jammer dat haar stem zo achter blijft. Zowel qua zuiver zingen als qua accent.

Ik gok dat die Chantal Janzen-understudy wint (daarvan is tenminste al bekend dat ze het kan) en dat het achter de schermen stiekem allang beslist is.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2007 09:25:56 ]
  maandag 20 augustus 2007 @ 20:11:39 #18
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52538215
Shit, ik had willen kijken maar ik heb het gemist!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 20 augustus 2007 @ 21:48:30 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_52541524
Wat MaLo zegt dus
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_52541773
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 08:31 schreef Viking84 het volgende:
Er waren maar weinig meisjes in wie ik een Evita zag. Waaronder het meisje uit Slovenië. En ik vond die dramkont maar irritant, trouwens. Anderen kunnen die vasthoudendheid misschien waarderen, maar ik vond het nogal wanhopig overkomen. Het panel had moeten zeggen: "WIJ bepalen wel of je talent hebt".
Zoals die zanglerares. Leuk hoor, maar Evita? Daarvoor is ze echt te dik.
pi_52700541
Zitten wel een hoop goede zangeressen tussen. Niet iedereen die kan zingen doet blijkbaar aan Idols mee.
beter een knipoog dan een blauw oog
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:26:05 #22
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_52702754
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:48 schreef Troel het volgende:
Wat MaLo zegt dus
Ik heb het later nog gekeken via uitzendinggemist .

Ik kijk vooral omdat er een bekende van mij meedeed. Ze zat bij de laatste 30 en is er daarna helaas uitgestuurd. Dus ik denk dat ze er vanavond uitvliegt . Ik vind het al lang knap dat ze zover gekomen is!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:22:16 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_52703897
Ik ga volgende week zondag naar de opnamen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:29:17 #24
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52704039
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:22 schreef Troel het volgende:
Ik ga volgende week zondag naar de opnamen
Wow Troel, wat leuk om bij de opname bij te zijn. Veel plezier alvast.
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:38:22 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_52704226
Er zijn kaartjes te koop overigens, dus het is voor iedereen mogelijk, maar ik ga als buzzer en mag dus straks ook iedereen gaan vertellen hoe gaaf het was

Mijn neef gaat met me mee, die is misschien nog wel gekker van musicals
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')