abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:36:32 #1
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53976518


De laatste race van het seizoen. Nog 3 titelkandidaten kan het spannender? Dat zijn de ingrediënten voor de Grande Premio do Brasil op het lastige circuit Jose Carlos Pace in Sao Paulo. Lewis Hamilton viel 2 weken geleden uit door dat zijn banden volledige op waren en hij in de grindbak van de pitstraat belande. Kimi Raikkonen wist de race te winnen voor Fernando Alonso.

Wie wordt er wereldkampioen 2007 Hamilton, Alonso of Raikkonen we zullen het zien van 19 tot en met 21 oktober. Om iets over de klok van 19:30 weten we wie er wereldkampioen is geworden.


Voor de uitslagen en statistieken van deze race kijk je natuurlijk op FOK!sport






Interlagos is een van de weinige circuits waarop tegen de klok in wordt gereden, wat een extra belasting voor de nekspieren van de coureurs betekent. Daarbij is het asfalt erg hobbelig en ongelijk en kronkelt de baan zich door een aantal hoogteverschillen. De start is lastig: de complete grid bevindt zich op een hellend vlak.

















De roots van het circuit Interlagos liggen in de jaren dertig, toen twee projectontwikkelaars een groot stuk land kochten om er een woonwijk te bouwen. Een deel van het gebied bleek echter niet geschikt voor huizenbouw en plan B omhelste een racecircuit. Het circuit werd gebouwd naar voorbeeld van een baan in New York en werd vernoemd naar de ligging tussen twee meertjes: Interlagos.

In de jaren zeventig reed de Formule 1 voor het eerst op de baan. In 1973 won Emerson Fittipaldi, de eerste regerend Braziliaanse wereldkampioen, de eerste F1-race op het circuit. Ook in 1974 won Fittipaldi, maar in 1975 moest hij de winst laten aan landgenoot Carlos Pace. Na Ferrarioverwinningen van Lauda en Reutemann verhuiste het Formule 1-circus naar Rio de Janeiro om op het circuit van Jacarepagua de Braziliaanse Grand Prix voort te zetten.

Het succes van Ayrton Senna, die afkomstig was uit Sao Paulo, zorgde voor een opleving van Interlagos. Eind 1989 begon een grootscheepse opknapbeurt van de baan en de bouw van een compleet nieuw pitcomplex. Het werk was net op tijd af voor de terugkeer van de Braziliaanse Grand Prix in maart 1990. Senna's overwinningen in 1991 en 1993 zorgden voor de absolute hoogtepunten in de geschiedenis van de baan. Na Senna's dood liepen de bezoekersaantallen flink terug, maar bleef het circuit het toneel van mooie races. 2003 was daar waarschijnlijk het beste voorbeeld van: in de stromende regen wisten zelfs de beste coureurs hun wagens niet op de baan te houden. De race werd afgevlagd na een serie ongelukken op het rechte stuk en pas dagen later werd duidelijk dat Giancarlo Fisichella de race had gewonnen. Sinds 2004 is de Braziliaanse Grand Prix de seizoensafsluiter.



Het raceweekend op Interlagos betekent het afscheid van Michael Schumacher. De Duitser rijdt met een speciale helm, waarop al zijn overwinningen staan genoteerd en Nick Heidfeld heeft in grote letters "Danke Michael" op zijn achtervleugel laten zetten. Schumacher kan zijn laatste kwalificatie echter niet in een pole position omzetten. Aan het begin van de derde sessie krijgt zijn Ferrari problemen met de benzinetoevoer en Schumacher moet de wagen in de garage parkeren. Zijn teamgenoot redt de eer van het team en rijdt de snelste tijd, Räikkönen pakt de tweede startplaats.

Ook Schumacher's laatste wedstrijd verloopt niet volgens plan. Na een korte safety car-situatie, veroorzaakt door een zware klapper van Rosberg, rijdt Schumacher een achterband stuk op de voorvleugel van Fisichella en moet hij een complete ronde op een kale velg afleggen voor hij de pits bereikt. Ondertussen houdt Massa de leiding stevig in handen, achtervolgd door onder andere Alonso en Button, waarbij laatstgenoemde de derde plaats met een mooie uitremactie had overgenomen van Räikkönen. Schumacher noteert ondertussen continu snelste raceronden en rijdt halverwege de wedstrijd alweer op de achtste plaats. Met een aantal mooie inhaalacties weet hij uiteindelijk op de vierde plaats te finishen. Massa wint de wedstrijd op overtuigende wijze, met bijna twintig seconden voorsprong op Alonso en Button. Renault wint de constructeurstitel, Alonso prolongeert zijn kampioenschap.













Vrijdag 19 oktober 2007

14:00 - 15:30 vrije training 1
18:00 - 19:30 vrije training 2

Zaterdag 20 Oktober 2007

15:00 - 16:00 vrije training 3
18:00 - 19:00 kwalificatie training

Zondag 21 Oktober 2007
18:00 - FORMULA 1™ Grande Prêmio do Brasil 2007



Zaterdag 20 Oktober 2007

18:30 - 20:10 kwalificatie

Zondag 21 Oktober 2007

16:45 - 17:55 voorbeschouwing
17:55 - 19:40 Race
19:40 - 20:30 Nabeschouwing



Het Weer in Soa Paulo

Live Timing

Zin om over F1 te chatten? kom dan gewoon naar het irc-kanaal #f1

Zie de IRC FAQ voor meer informatie.

deze preview wordt u mede mogelijk gemaakt door Ziggyziggyziggy & WEST
DeOP is hier te vinden!
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:00:35 #2
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53976994
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 21:47 schreef Edwinuss het volgende:
[ afbeelding ]
tief een eind op als je geen zinnige bijdrage kan leveren.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:03:16 #3
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_53977042
spannend, hoorde bij de aankondiging dat het voor het eerst sinds 21jaar weer 3 coureurs kans hebben op de titel tijdens de laatste race
pi_53977060
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:00 schreef WEST het volgende:

[..]

tief een eind op als je geen zinnige bijdrage kan leveren.
Ik moet wel zeggen dat je OP heel tof is
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:08:38 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53977156
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53977173
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:03 schreef Darklight het volgende:
spannend, hoorde bij de aankondiging dat het voor het eerst sinds 21jaar weer 3 coureurs kans hebben op de titel tijdens de laatste race
Zeer spannend inderdaad. Raad eens wie dit mag gaan missen?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:10:13 #7
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53977189
De openingspost blijven erg fraai, hoewel ik de hoeveelheid images jammer blijf vinden. Kunnen er niet gewoon google Earth kmz files gepost worden? Dat scheelt mij weer geld en tijd met mijn slome en dure verbinding

Even een vraag en een opmerking over dit deel:
"Interlagos is een van de weinige circuits waarop tegen de klok in wordt gereden, wat een extra belasting voor de nekspieren van de coureurs betekent. Daarbij is het asfalt erg hobbelig en ongelijk en kronkelt de baan zich door een aantal hoogteverschillen. De start is lastig: de complete grid bevindt zich op een hellend vlak."

Tegen de klok in rijden is niet per sé zwaarder, behalve dat de coureurs het niet gewend zijn, Ze trainen in principe hun nekspieren in beide richtingen.

Als de grid op een hellend vlak is, gaat dan naar boven of naar beneden?
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:13:43 #8
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53977258
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:10 schreef voyeur het volgende:
De openingspost blijven erg fraai, hoewel ik de hoeveelheid images jammer blijf vinden. Kunnen er niet gewoon google Earth kmz files gepost worden? Dat scheelt mij weer geld en tijd met mijn slome en dure verbinding

Even een vraag en een opmerking over dit deel:
"Interlagos is een van de weinige circuits waarop tegen de klok in wordt gereden, wat een extra belasting voor de nekspieren van de coureurs betekent. Daarbij is het asfalt erg hobbelig en ongelijk en kronkelt de baan zich door een aantal hoogteverschillen. De start is lastig: de complete grid bevindt zich op een hellend vlak."

Tegen de klok in rijden is niet per sé zwaarder, behalve dat de coureurs het niet gewend zijn, Ze trainen in principe hun nekspieren in beide richtingen.

Als de grid op een hellend vlak is, gaat dan naar boven of naar beneden?
start/finish ligt in soort kuil

ik kom op het eind van het seizoen met een topic met een evaluatie over de OP topics
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 22:55:27 #9
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53977956
Dank West. Sowieso voor al je inspanningen!
Here we are now, entertain us.
pi_53978214
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:13 schreef WEST het volgende:

[..]

start/finish ligt in soort kuil

ik kom op het eind van het seizoen met een topic met een evaluatie over de OP topics
Mooi dat er geëvalueerd wordt! Ik ben blijkbaar niet de enige die moeite heeft met grote openingsposts (in Megabytes, dus)

Als ik snel wil reageren in een racetopic als dit, dan duurt het zo ontiegelijk lang! Helemaaaaaal als 't fok!forum zo traag is als dikke stront tegen de berg op...


On topic:
Span-nend Ik hoop zo dat Lewis zijn 'team'-genoot Alonso ( ) voor kan blijven!!! Ik gun iedereen de titel, behalve die Spaans jankerd.

Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:27:58 #11
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53978507
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:55 schreef voyeur het volgende:
Dank West. Sowieso voor al je inspanningen!
ik probeer sowiezo altijd de image's zo laag mogelijk te houden in kb

Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53978594
Net topic Ontzettend leuke baan om zelf te rijden overigens.
Where facts are few, experts are many.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 23:45:40 #13
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53978834
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 22:09 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Zeer spannend inderdaad. Raad eens wie dit mag gaan missen?
ben je waarschijnlijk niet de enige

ik probeer voor 18:00 uit duitsland terug te zijn..., maarja me ouders ben ook 30 jaar getrouwd die dag.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53980775
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:34 schreef Atreidez het volgende:
Net topic Ontzettend leuke baan om zelf te rijden overigens.
OMG! Heb jij daar zelf gereden?!

HOMO!!!
pi_53980807
quote:
rijdt Schumacher een achterband stuk op de voorvleugel van Fisichella
Een achterband stuk rijden op de voorvleugel van iemand anders?

Ik kan me het moment zo 123 even niet meer voor de geest halen, maar je zou toch zeggen dat iemand zn voorvleugel stuk rijd op de achterband van iemand of hoe moet ik dat zien?

Iemand?

ps@Atreidez..... ik ben jaloers als je daar zelf gereden hebt!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 06:29:33 #16
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53981871
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 01:27 schreef NED het volgende:

[..]

OMG! Heb jij daar zelf gereden?!

HOMO!!!
ik vermoed in de Qantas Vodafone Racing wagen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53982045
Heb er zin in.
Mooiste zou natuurlijk zijn als Kimi de titel nog kan pakken, maar Hamilton mag het ook worden.
Doe die derde maar niet
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 08:22:30 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53982314
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:27 schreef WEST het volgende:


Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53982573
Dit wordt awesome.

Ergens vind ik het niet zo erg dat mijn weekendje ardennen met mijn vriendin niet door kan gaan.


Daar zou ik geen F1 kunnen kijken he.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_53983366
18.00 uur moet lukken, moet eerst nog naar een kinderfeestje
pi_53983856
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:27 schreef WEST het volgende:

[..]

ik probeer sowiezo altijd de image's zo laag mogelijk te houden in kb

Alle OP's voor komend seizoen worden in de wintermaanden gemaakt zodat het sneller online gezet kan worden.
Ik zou om het aantal kb's omlaag te brengen de standen voor coureurs/constructeurs in PNG-formaat doen. In huidige vorm kan je het met een beetje mazzel onder de 50kb per plaatje houden.
pi_53984006
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 01:27 schreef NED het volgende:
OMG! Heb jij daar zelf gereden?!

HOMO!!!
Nog gewonnen ook!

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 10:24:27 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53984169
Geen eens een donutje na SF??
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53987315
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:16 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Nog gewonnen ook!

Tjonge jonge... iets rustiger met dat gaspedaal (en dus de toeren) en je bespaart een hoop kostbare brandstof en daarbij dus óók kostbare tijd!!!
Dat rondje is toch echt een goed coureur niet waardig...


♪ Moderne tied'n, tiet veur't neie ried'n! ♪
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 17 oktober 2007 @ 13:05:29 #25
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53987628
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 12:48 schreef Sally het volgende:

[..]

Tjonge jonge... iets rustiger met dat gaspedaal (en dus de toeren) en je bespaart een hoop kostbare brandstof en daarbij dus óók kostbare tijd!!!
Dat rondje is toch echt een goed coureur niet waardig...


♪ Moderne tied'n, tiet veur't neie ried'n! ♪
Dat is waar vrouwen op letten

Ik zag voornamelijk wat onbalans in de auto.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')