abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63532032
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]
Afleveringen waar grotere morele/maatschappelijke thema's in behandeld werden hadden toch vaak een soort open einde, en er is vaak wat kennis voor nodig over de achtergrond van bepaalde species en de onderlinge verhoudingen.
True, al vind ik dat het in de 6de film goed gelukt is! Was ook geen open einde, maar huppatee: vrede met de Klingons...
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:09:16 #202
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_63607644
Vandaag ook de trailer (eindelijk) gezien.
Ben toch wel benieuwd hoe de Enterprise gaat uitzien op het grote scherm.
Burnt to the core but not broken
  maandag 5 januari 2009 @ 18:01:39 #203
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_64695362
Ik vind Star Trek TOS super, daarom ben ik wel geïnteresseerd in deze film. Sinds kort wat dingetjes van The Next Generation gezien, hoewel de captain erg leuk is vind ik het voor de rest maar so so. Andere Star Treks heb ik niets van meegekregen.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:01:05 #204
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_64703911
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 22:09 schreef PPL het volgende:
Vandaag ook de trailer (eindelijk) gezien.
Ben toch wel benieuwd hoe de Enterprise gaat uitzien op het grote scherm.
Denk een beetje zoals in de trailer, maar dan groter. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_65633395
Mario Strikers Charged FC: 017280 389805
pi_65633460
meeleespost

ben zeer benieuwd

die trailer belooft wel wat
Ja doei.
  zondag 1 februari 2009 @ 20:07:27 #207
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_65634186
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:44 schreef motorbloempje het volgende:
meeleespost

ben zeer benieuwd

die trailer belooft wel wat
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:41:09 #208
122997 zquing
Drama Junk
pi_65670260
Ik ga helemaal niets kijken en laat me helemaal verassen door de film
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 2 februari 2009 @ 21:00:19 #209
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65671173
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef zquing het volgende:
Ik ga helemaal niets kijken en laat me helemaal verassen door de film
Dan wens ik je komende maanden veel succes, wanneer de reclame campagne echt op gang gaat komen.
  maandag 2 februari 2009 @ 22:16:16 #210
122997 zquing
Drama Junk
pi_65674556
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dan wens ik je komende maanden veel succes, wanneer de reclame campagne echt op gang gaat komen.
dan ga ik goed me best doen om 't allemaal te ontwijken
pi_65688949
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:01 schreef KirkLazarus het volgende:
Ik vind Star Trek TOS super, daarom ben ik wel geïnteresseerd in deze film. Sinds kort wat dingetjes van The Next Generation gezien, hoewel de captain erg leuk is vind ik het voor de rest maar so so. Andere Star Treks heb ik niets van meegekregen.

Dan zou je toch eens DS9 moeten proberen. Ben ook erg benieuwd naar deze film en ben ook erg blij dat het geen remake/reboot is geworden, maar een film die gewoon binnen de continuiteit van de franchise valt.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:32:01 #212
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_65689942
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 13:00 schreef kriele het volgende:

[..]

Dan zou je toch eens DS9 moeten proberen. Ben ook erg benieuwd naar deze film en ben ook erg blij dat het geen remake/reboot is geworden, maar een film die gewoon binnen de continuiteit van de franchise valt.
Nou, ik weet het niet...volgens mij is het wel iets van een reimaging (of hoe ze dat noemen). Maar volgens mij gaat hij heerschen .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:40:40 #213
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65706276
DS9 is de beste tv (laatste seizoen) die er is, op alle seizoenen van The West Wing na.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:42:11 #214
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_65709847
Battlestar Galactica vind ik toch nog een niveau hoger dan DS9, hoor.

Bij Star Trek vind ik TOS ondanks (of misschien juist door) de knulligheid het leukst/charmantst.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 22:35:42 #215
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65713202
ik vind battlestar vaak zo ongeloofwaardig en gekunsteld met de dialogen
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_65713654
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:40 schreef darktower het volgende:
DS9 is de beste tv (laatste seizoen) die er is, op alle seizoenen van The West Wing na.
Dat van de West Wing klopt, maar ik vind denk ik seizoen 5 en 6 van DS 9 net wat beter, al moet ik toegeven dat de aanwezigheid van Jadzia Dax daar flink aan meehelpt .

Ik vind vooral het begin van Seizoen 6, als DS9 bezet gebied is, erg goed. En 'In the cards' is ook een hilarische aflevering.

TOS vind ik toch minder interessant, misschien inderdaad ook wel door de campy/knulligheid. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom Abrams terug grijpt op Kirk/Spock. Er zijn nog zoveel dingen te doen in Star Trek.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:40:00 #217
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_65716199
ik hoopte zo op een DS9 film.
Avery Brooks doet echt niks meer nu, als je imdb.com mag geloven :/
pi_65716403
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:44 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Dat van de West Wing klopt, maar ik vind denk ik seizoen 5 en 6 van DS 9 net wat beter, al moet ik toegeven dat de aanwezigheid van Jadzia Dax daar flink aan meehelpt .

Ik vind vooral het begin van Seizoen 6, als DS9 bezet gebied is, erg goed. En 'In the cards' is ook een hilarische aflevering.

TOS vind ik toch minder interessant, misschien inderdaad ook wel door de campy/knulligheid. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom Abrams terug grijpt op Kirk/Spock. Er zijn nog zoveel dingen te doen in Star Trek.

Na Enterprise had ik ook gehoopt dat ze de toekomst eens weer in zouden gaan. Daar gaat het eigenlijk toch om bij Star Trek. Toch heb ik vertrouwen in deze film. De hele franchise staat of valt met deze peperdure film. Ik heb weleens gelezen dat Abrams en zijn team verder gaan met Star Trek als deze film een succes wordt. De jonge jaren van Picard misschien? Een nieuwe serie?
pi_65716437
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:40 schreef darktower het volgende:
ik hoopte zo op een DS9 film.
Avery Brooks doet echt niks meer nu, als je imdb.com mag geloven :/

Brooks geeft les.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:16:33 #220
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65717483
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik heb weleens gelezen dat Abrams en zijn team verder gaan met Star Trek als deze film een succes wordt. De jonge jaren van Picard misschien? Een nieuwe serie?
JJ Abrams was een TOS-man die weinig had met de Star Trek die later kwam. De TNG films heeft hij niet eens allemaal gezien zegt ie.
Dat maakt de kans een stuk kleiner dat hij in de jonge jaren van Picard duikt.

Daarnaast heeft de huidige main cast (naar verluid) allemaal een optie in het contract staan voor 2 sequels.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:45 schreef kriele het volgende:

[..]

Brooks geeft les.
En hij doet toch ook toneel?

Maar wanneer het een TNG/DS9 of Voy film was geworden had het nooit de omvang en scope van het huidige project gekregen.
JJ Abrams was dan al helemaal niet ingestapt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Kleffe_Dop op 04-02-2009 00:21:34 ]
pi_65721669
DS9 was commercieel niet heel succesvol. Artistiek wel. Ze durfden eindelijk eens af te stappen van het zwart/witte gebeuren. Ik zou er graag een film van zien, maar die komt er gewoon niet. Ik heb heel sterk idee dat Ron Moore met DS9 de basis heeft gelegd voor Battlestar Galactica. Grimmig, donker en niets is zoals het lijkt. Dat primka mensen onder zeer zware druk ook wel eens slechte keuzes en beslissingen maken. Daar week DS9 ook af bij de andere Star Trek series en films. De visie van Roddenberry werd wat losgelaten. Ik kon het wel waarderen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 09:42:06 #222
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_65722374
Is dit de film met the enterprise als schip?
pi_65723227
Volgens mij is Star Trek toch het interessantst als hun eigen perfecte wereldje niet zo perfect blijkt te zijn. Neem de twee afleveringen waarin Starfleet Data en daarna zijn dochter als bezit verorderen, of als Sisko zijn principes moet laten varen om de Romulans in de oorlog te krijgen.

Ook bijvoorbeeld een organisatie als Section 31 was een interessante afslag die niet genoeg is uitgediept (wel leuk dat het nog even in Enterprise aan bod kwam). Dat zijn toch zaken die wat mij betreft interessanter zijn dan de avonturen van Kirk en Spock. Geef mij maar een film over de levens van Dax! Het enige Star Trek character met nog een beetje een leven naast haar Starfleet carriére.

En omvang, scope en J.J. Abrams worden veel te hoog ingeschat. Waar Star Trek vaak de boot ingaat, is als het teveel actiefilms worden in een sci-fi setting, in plaats van interessante dramas en conflicten die de ontwikkelingen van de toekomst met zich mee brengen.
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:34:35 #224
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65723883
quote:
Op woensdag 19 november 2008 17:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

En een beetje achterhaald en té correct voor deze tijd.
Het mag allemaal wat grittier, donkerder en scherper zijn.

Overigens was DS9 er wel heel sterk in om dit regelmatig onderuit te schoppen door te laten zien dat niet alles zwart-wit is.
Bijvoorbeeld door te laten zien dat de intelligentie dienst van starfleet bijzonder smerige zaakjes uitvoerden in de uithoeken van het rijk om die filosofie in leven te houden.
Dat maakt DS9 ook de beste serie ooit. Er is geen echt goed en kwaad te onderscheiden, karakters lijden ook echt en inderdaad, overal is ook SF niet heilig.

pi_65728327
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:12 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

En omvang, scope en J.J. Abrams worden veel te hoog ingeschat. Waar Star Trek vaak de boot ingaat, is als het teveel actiefilms worden in een sci-fi setting, in plaats van interessante dramas en conflicten die de ontwikkelingen van de toekomst met zich mee brengen.
Helemaal mee eens.
Juist de morele dilemma's en omgang tussen verschillende culturen zijn interessant. De eeuwige vreemde voorwerpen en spatial anomalies (die uiteindelijk altijd life forms blijken te zijn, surprise ) hebben we onderhand wel gezien en een middelmatige actiefilm die zich toevallig in de ruimte afspeelt hoef ik ook niet te zien. Oja, DS9 was dus ook mijn favoriet. Verreweg de beste uitwerking van karakters.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mini_rulez op 04-02-2009 13:07:56 ]
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 4 februari 2009 @ 12:57:47 #226
27648 Weakling
available in strong mint
pi_65728345
Helemaal mee eens dat DS9 de beste ST serie is. Jammer dat er nog steeds mensen zijn die een verkeerd beeld van die serie hebben. Gelukkig ken ik er ook die overgehaald zijn om toch maar eens DS9 te gaan kijken en het nu ook de beste ST vinden.

Wat betreft de trailer: hoop effecten, weinig overtuigende cast. Te jong en te Hollywood voor mijn gevoel. Allemaal veel te clean en opgepoetst. Maar goed, misschien wordt het toch nog redelijk popcorn vermaak.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_65728686
Ik ken DS9 een beetje, vooral van TV destijds. maar vanaf welk seizoen werd het nou echt interesant? Wil nog wel eens kijken, maar niet vanaf het begin
pi_65728778
Na alle goede verhalen nu ben ik ook begonnen aan DS9, heb wel alle(vrijwel) voyager en enterpise afleveringen gezien. TNG heb ik een groot deel van gezien(maar toen was ik klein)

Hoop echt dat ze met een nieuwe serie komen, Enterpise vond ik bijzonder vermakelijk
pi_65728779
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:07 schreef Young_David het volgende:
Ik ken DS9 een beetje, vooral van TV destijds. maar vanaf welk seizoen werd het nou echt interesant? Wil nog wel eens kijken, maar niet vanaf het begin
Vooral de latere seizoenen wel, het wordt natuurlijk helemaal duister bij de oorlog met de Dominion. Maar om alles goed te begrijpen moet je eigenlijk juist bij DS9 bij het begin beginnen. Er komen toch veel dingen terug zoals karakters van mensen, culturen die botsen (Bajorans en Cardassians uiteraard maar ook andere), dat maakt het juist zo goed.
pi_65728904
Ja, dat ken ik dus allemaal wel, heb die latere seizoen gewoon nooit gezien
pi_65729059
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:14 schreef Young_David het volgende:
Ja, dat ken ik dus allemaal wel, heb die latere seizoen gewoon nooit gezien
Oh, in dat geval zou je misschien gewoon eens bij seizoen 4 of 5 kunnen beginnen. Ik weet uit m'n hoofd niet wanneer dat met de Dominion een beetje gaat spelen, je zou het even na kunnen kijken op startrek.com.
Die ga ik nu niet openen want dan zien al mijn kamergenoten op de uni wat voor nerd ik ben.
pi_65730585
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh, in dat geval zou je misschien gewoon eens bij seizoen 4 of 5 kunnen beginnen. Ik weet uit m'n hoofd niet wanneer dat met de Dominion een beetje gaat spelen, je zou het even na kunnen kijken op startrek.com.
Die ga ik nu niet openen want dan zien al mijn kamergenoten op de uni wat voor nerd ik ben.

Uit mijn hoofd doet de Dominion zijn intrede bij seizoen 3.
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:04:13 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_65730775
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Verkeerde studie, hier moet je een ST-bureabladthema hebben.
In seizoen 3 beginnen de eerste strubbelingen al, hij moet gewoon daar beginnen. 't Kijkt allemaal toch zo weg.
  woensdag 4 februari 2009 @ 15:48:55 #234
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_65734619
quote:

Onzinnige en totaal overbodige actie scènes kan ik me ook dood aan ergeren. Met als toppunt die belachelijke baya-racer(buggy) scène uit Nemesis. (ze hebben toch shuttles!)
Het meest trieste is nog wel dat zo'n scène het tot op het witte doek kan halen...

En de omvang en scope worden niet overschat. JJ Abrams heeft 150 miljoen dollar tot zijn beschikking gekregen, reken er maar op dat dit veel grootser gaat worden dan we gewend zijn van Star Trek.
Of JJ Abrams te hoog in wordt geschat is iets anders. Ik ben iig van mening dat hij met Lost en Cloverfield prima werk heeft geleverd.
pi_65735267
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:04 schreef pfaf het volgende:

[..]

Verkeerde studie, hier moet je een ST-bureabladthema hebben.
In seizoen 3 beginnen de eerste strubbelingen al, hij moet gewoon daar beginnen. 't Kijkt allemaal toch zo weg.
Hehe, duidelijk. Wij zijn ook wel nerds (wannabe-onderzoekers), maar een ander soort nerds.
Da's wel waar ja, ik heb de hele serie gezien en voor je het weet is het afgelopen. We zijn nu aan Enterprise bezig maar als we die helemaal gezien hebben begin ik gewoon weer opnieuw aan DS9.
  woensdag 4 februari 2009 @ 16:24:46 #236
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_65735753
quote:
Volgens mij is Star Trek toch het interessantst als hun eigen perfecte wereldje niet zo perfect blijkt te zijn. Neem de twee afleveringen waarin Starfleet Data en daarna zijn dochter als bezit verorderen, of als Sisko zijn principes moet laten varen om de Romulans in de oorlog te krijgen.

Ook bijvoorbeeld een organisatie als Section 31 was een interessante afslag die niet genoeg is uitgediept (wel leuk dat het nog even in Enterprise aan bod kwam). Dat zijn toch zaken die wat mij betreft interessanter zijn dan de avonturen van Kirk en Spock. Geef mij maar een film over de levens van Dax! Het enige Star Trek character met nog een beetje een leven naast haar Starfleet carriére.

Ha! Qua Star Trek sta ik volledig aan de andere kant!

Ik baalde vroegah altijd vreselijk als zo'n TNG aflevering weer op een actieloos gezever uitdraaide, over normen en waarden of discrimniatie of andere 'thema's'.

Of films en afleveringen waar een 'veldslag' zich beperkt tot schietpartij tussen 20 man of 4 ruimteschepen, die zo de opkomst of ondergang van een compleet rijk betekenen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_65735856
Ik heb alle series en films gezien en moet ook zeggen dat DS9 toch wel het meest mijn aandacht heeft gehad.

Wat de cast aangaat voor de nieuwe film, vind ik ook dat hun uiterlijk een te veel "Hollywood" gehalte hebben.
Ze hadden beter kunnen kiezen voor mensen die meer een "standaard" uiterlijk hebben, beetje scheve neus, littekentje, grote kaaklijn, ongelijke oren, dat soort dingen.

Maar ik ben wel benieuwd wat deze film gaat doen en of er daarna weer een nieuwe serie gaat komen.
pi_65736191
Ik ben ook wel benieuwd of er in de nieuwe film een verklaring wordt gegeven hoe het kan dat een stel begin 20-ers de leiding krijgt over het vlaggeschip van de Federation. Wat dat betreft zijn de series toch wat geloofwaardiger. En iedereen die DS9 nog niet gezien heeft, gewoon doen
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
pi_65736484
Kirk werd pas Captain van de Enterprise op 34 jarige leeftijd, MrData.
Daarvoor zat hij eerst op de Republic en toen op de Farragut.

Ik hoop wel dat ze dat op de juiste manier in de film verwerkt hebben.
pi_65736685
Ja dat bedoel ik juist. In TOS was iedereen een stukje ouder en dan is het wat logischer. Maar in deze reboot/remake lijken alle senior officers wel rond de 25. En als ik me niet vergis staat deze film los van al het andere Star Trek (dus niet in het zelfde universum), dus ze zullen wel iets verzinnen. Of niet.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
pi_65736900
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 16:50 schreef MrData het volgende:
Ja dat bedoel ik juist. In TOS was iedereen een stukje ouder en dan is het wat logischer. Maar in deze reboot/remake lijken alle senior officers wel rond de 25. En als ik me niet vergis staat deze film los van al het andere Star Trek (dus niet in het zelfde universum), dus ze zullen wel iets verzinnen. Of niet.

Is geen reboot/remake. Abrams heeft gezegd dat het allemaal prima past in de historie en tijdlijn van de gehele franchise. Anders kan je Nimoy toch ook niet mee laten doen?
pi_65736919
Niet in hetzelfde universum, waar heb je dat gezien? Dat hoop ik toch niet... Die continuïteit over alle series is juist zo leuk aan Star Trek!
pi_65737116
De waarheid ligt een beetje in het midden denk ik Het is niet geheel een ander universum maar een andere tijdslijn, waardoor het kan dat de oude Spock dezelfde is en Kirk helemaal anders.

Ik dacht aan dit artikel:
http://trekmovie.com/2008(...)on-and-real-science/
quote:
Q: Why do some things appear different in the new Star Trek movie?
A: There is an alternative timeline created by Nero traveling back in time.

Q: Is everything different in the alternative timeline?
A: No, some things remain the same.

Q: Does this alternative timeline wipe out the original timeline (from TOS -Nemesis)?
A: No, quantum theory says they both co-exist.

Q: Does the original timeline continue?
A: Yes, again as explained by quantum theory.

Q: Does this quantum theory approach conform to ‘Trek science?’
A: Depends on the episode, but it is explicitly cited by Data in the episode “Parallels.”
pi_65737201
Fuck toch een keer op met je timetravel
pi_65737253
Pff, slap excuus om incontinuities recht te breien...
Van die timetravel-afleveringen word ik zo moe, ook omdat het vaak niet klopt als je doordenkt.
pi_65737358
Ja ik had het ook liever niet gezien. Tijdreizen is al zo vaak in Star Trek gedaan, zelfs al in meerdere films. Het lijkt mij dat ze nu wel de karakters willen houden, maar niet willen rebooten. Dus ja, nu kan je een 25-jarige Kirk krijgen die meteen kapitein is, en een Spock die terugreist uit de 24e eeuw. Een voordeel, als de film kut blijkt te zijn kunnen we 'm zo negeren omdat het toch een andere tijdslijn is
pi_65737888
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:02 schreef MrData het volgende:
De waarheid ligt een beetje in het midden denk ik Het is niet geheel een ander universum maar een andere tijdslijn, waardoor het kan dat de oude Spock dezelfde is en Kirk helemaal anders.

Ik dacht aan dit artikel:
http://trekmovie.com/2008(...)on-and-real-science/
[..]

Oke, dit wist ik ook niet. Vind ik jammer.
pi_65737920
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:10 schreef MrData het volgende:
Ja ik had het ook liever niet gezien. Tijdreizen is al zo vaak in Star Trek gedaan, zelfs al in meerdere films. Het lijkt mij dat ze nu wel de karakters willen houden, maar niet willen rebooten. Dus ja, nu kan je een 25-jarige Kirk krijgen die meteen kapitein is, en een Spock die terugreist uit de 24e eeuw. Een voordeel, als de film kut blijkt te zijn kunnen we 'm zo negeren omdat het toch een andere tijdslijn is

Als de film flopt is Star Trek over en uit.
  woensdag 4 februari 2009 @ 17:31:03 #249
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_65738034
Overigens voor de mensen die digitale TV hebben;

Sci-Fi (van paramount, als ik me niet vergis) zendt al een tijdje TOS en TNG uit, en zijn maandag begonnen met ENT.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_65738302
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:48 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

En de omvang en scope worden niet overschat. JJ Abrams heeft 150 miljoen dollar tot zijn beschikking gekregen, reken er maar op dat dit veel grootser gaat worden dan we gewend zijn van Star Trek.
Of JJ Abrams te hoog in wordt geschat is iets anders. Ik ben iig van mening dat hij met Lost en Cloverfield prima werk heeft geleverd.
Abrams is best okee, maar zo zijn er nog heel veel anderen. Ik bedoel dat niet alles wat hij aanraakt meteen in goud verandert en dat idee krijg je wel eens als je wat over hem leest. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop van harte dat hij er echt iets tofs van maakt, maar van mij hoeft hij zeker niet de nieuwe Roddenberry te worden. Ik zou wel eens een David Fincer Star Trek willen zien, of een Coen Brothers Star Trek .

En juist op geld en scope verkijken mensen zich helemaal. Veel geld betekend automatisch dat er zoveel mogelijk bezoekers moet komen, dus weinig risico's en vooral makkelijk te behappen voor veel mensen. Zo werkt het studio stelsel nu eenmaal. En met veel geld gooien hoeft zeker niet meteen meer resultaat op te leveren. Ik vind het wel fijn dat Paramount wil investeren in Star Trek, maar het bied in mijn ogen niet meteen grotere kansen op een betere film.

Maar zoals gezegt, we zullen zien. Ik heb op dit moment absoluut geen verwachting van de film, en zie wel wat het word. Ik hoop dat er hierna weer meer interesse in Trek is, maar niet dat Abrams weer gaat voortbouwen op dit idee van een jonge Kirk. Dan wordt het toch een beetje een soort Enterprise met mensen waarvan we al weten dat er niemand dood gaat (oh ja, natuurlijk... in de alternatieve tijdlijn zou het wel kunnen, maar of daar nu spannender van wordt?).

Als ze dan toch alternatieve tijdlijnen gaan doen.. ik kan me nog herinneren dat er een tijdlijn was waarin de Federation in oorlog was met de Klingons (volgens mij), en hevig aan het verliezen was. Een soort Year in Hell. Daar zou ik bijv. wel eens een film van willen zien. Eens kijken hoeveel er nog staande blijft van de idealen van de Federation. Of een film over het volk van Guinan als ze op de vlucht zijn voor de Borg (Toen die nog eng waren..).
pi_65738598
Oja, doodgaan in alternatieve tijdlijnen... toevallig laatst de twee Enterprise-afleveringen gezien waarin Archer zijn geheugen verliest en geen captain meer is en die waarin je aan het begin Trip in een lijkkist ziet liggen. Het is daarna alleen maar wachten hoe ze het gaan rechtbreien.

Hm, dit gaat niet echt over de film. Nouja, ik hoop dus dat ze dat soort geintjes in de film niet gaan uithalen, een compleet ander verhaal waarvan je gewoon weet dat het later toch niet gebeurd blijkt te zijn en dan aan het eind één of ander tijdreis-smoesje om het weer aan te laten sluiten bij TOS.
pi_65741780
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:59 schreef kriele het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd doet de Dominion zijn intrede bij seizoen 3.
Yup, en daar krijgen ze ook de Defiant. In ieder geval is DS9 ook mijn favoriete Star Trek. Tevens de serie waardoor ik echt geïnteresseerd raakte in het Star Trek-universum.
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 13:10 schreef zquing het volgende:
Na alle goede verhalen nu ben ik ook begonnen aan DS9, heb wel alle(vrijwel) voyager en enterpise afleveringen gezien. TNG heb ik een groot deel van gezien(maar toen was ik klein)

Hoop echt dat ze met een nieuwe serie komen, Enterpise vond ik bijzonder vermakelijk
Ik vond Enterprise eigenlijk de serie van de gemiste kansen. Heb echt het idee dat daar veel meer uit te halen viel. Al werd het al een stuk beter nadat ze in seizoen 3 vrij snel dat Temporal War gebeuren afsloten.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:28:27 #253
27648 Weakling
available in strong mint
pi_65744220
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:31 schreef GasTurbine het volgende:
Overigens voor de mensen die digitale TV hebben;

Sci-Fi (van paramount, als ik me niet vergis) zendt al een tijdje TOS en TNG uit, en zijn maandag begonnen met ENT.
Als ze die zender nou eens bij Ziggo in het digitale pakket willen opnemen, maar nee hoor, wat krijgen we er laatst bij: Family 7 ... een wazige reli zender. Maar goed, daar gaat dit topic niet over
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:50:19 #254
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_65745109
Jammer van dat tijdlijngezeik, de continuïteit is iets wat ik heel erg waardeer. Al klopt er ook al lang niets meer van al die keren dat Picard 'this is the fifth ship to bear the name Enterprise' zei. Verder DS9
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_65746213
Ik heb net alle seizoenen van DS9 bekeken (in enkele maanden tijd uiteraard). Hierna zijn we begonnen aan TNG.
Verkeerde volgorde uiteraard, maar had niet verwacht dat dat zo enorm merkbaar zou zijn (ja, naief, maar in mijn herinnering waren die afleveringen veel "moderner").

Vind het trouwens ook nog steeds jammer dat ENT afgebroken is, was een goede serie (op de idiote communicatiemanier na dan).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 06:33:02 #256
193624 babbode
i am untouchable
pi_66753630
Nieuwste en waarschijnlijk laatste Trailer voor Star Trek

vrijdag 6 maart 2009 @ 09:03:04 #257
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66755183
Wow.. de 3e trailer ziet er echt episch uit
  vrijdag 6 maart 2009 @ 09:21:13 #258
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_66755701
http://www.apple.com/trailers/paramount/startrek/

En inmiddels ook in een kwaliteit waar je ogen niet van gaan bloeden!
Ik ga naar huis.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 17:22:06 #259
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_66772567
Paar opvallende screenshots uit de trailer die ik op internet tegen kwam:

En volgens http://www.collider.com/e(...)sp/aid/11176/tcid/1, zal de film een speelduur krijgen van 2 uur en 20 minuten.
pi_66773342
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:24 schreef ElmarO het volgende:

Yup, en daar krijgen ze ook de Defiant. In ieder geval is DS9 ook mijn favoriete Star Trek. Tevens de serie waardoor ik echt geïnteresseerd raakte in het Star Trek-universum.

De Dominion deed zijn echte intrede in de laatste aflevering van seizoen 2: "The Jem'Hadar", maar zoals al eerder is vermeld in dit topic kun je beter gewoon alles vanaf het begin bekijken, aangezien er al kleine hints naar de Dominion wordt gegeven in seizoen 1 & 2 (Karemma, Changeling referentie, Ferengi handel).
pi_66773371
Eerlijk is eerlijk.

Die trailer ziet er fantastisch uit. Helemaal goed. Heb niks met Star Trek, maar hier heb ik echt zin in.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_66788011
3e trailer ziet er onwijs gaaf uit,hoewel ik in de eerste instantie mn bedenkingen had over de richting van de film,maarja....als je het bij de oude formule houd komt er geen hond aan nieuw publiek...alleen maar wij trekkies.

orbital skydiving lijkt al onwijs goed gedaan,en de scene van de enterprise in aanbouw is ook al een favoriet....

HD ftw
''Flash of steel in the mid-day sun
The battle has begun,Blood spills all around us but still we carry on''
  zaterdag 7 maart 2009 @ 11:51:20 #263
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_66794122
Uber trailer.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_66795434
Star Trek heeft me voorheen nooit echt kunnen boeien, maar de trailer vind ik er heel goed uitzien.
Genoeg bekende koppies en het viel me pas later op dat Jennifer Morrison (Allison Cameron uit House M.D.) er ook inzit.
pi_66796462
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:48 schreef Petrulli het volgende:

[..]

De Dominion deed zijn echte intrede in de laatste aflevering van seizoen 2: "The Jem'Hadar", maar zoals al eerder is vermeld in dit topic kun je beter gewoon alles vanaf het begin bekijken, aangezien er al kleine hints naar de Dominion wordt gegeven in seizoen 1 & 2 (Karemma, Changeling referentie, Ferengi handel).
Heb je helemaal gelijk in.

Nieuwe trailer ziet er in ieder geval goed uit.
  maandag 9 maart 2009 @ 22:36:39 #266
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_66878315
de eerste 3 trailers waren al super (teaser, super bowl, trailer 1) maar de tweede...echt super veel zin in nu!

vroeger altijd al de series gekeken, en de films ook altijd leuk gevonden...sowieso is het wel weer eens tijd voor een echte Sci-Fi film in dit formaat...nog minder dan 2 maanden!
PSN: diTani
  vrijdag 20 maart 2009 @ 14:36:51 #267
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_67239420
OMG!!

Net even trailer numemr3 in HD bekeken... Mindblowing! Ik kan nu echt niet wachten op deze film, wat een spektakel!
pi_67240358
Afgelopen woensdag voor het eerst de trailer in de bioscoop gezien! Dat was pas geweldig!
pi_67245966
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 00:03 schreef jeffero het volgende:
3e trailer ziet er onwijs gaaf uit,hoewel ik in de eerste instantie mn bedenkingen had over de richting van de film,maarja....als je het bij de oude formule houd komt er geen hond aan nieuw publiek...alleen maar wij trekkies.

orbital skydiving lijkt al onwijs goed gedaan,en de scene van de enterprise in aanbouw is ook al een favoriet....

HD ftw
Geloof mij, dat stukje Orbital Skydiving (J. J. Abrams zijn favoriete scene zei hij bij de introductie) wat je in de trailer ziet doet die scene geen recht, ik had het geluk om op mijn werk de 4 stukjes te mogen aanschouwen (in totaal 20 minuten van de film) die ze eerder in Amerika hadden laten zien bij een conventie en ik kan dus nu al sinds Januari niet meer wachten op deze film, het ziet er zo goed uit, het zal mij niet verbazen als dit een van de beste films uit de serie wordt.

Scotty en Dr McCoy zijn ook uitstekend gecast trouwens (voor zover ze ze lieten zien op die dag) en Sulu is echt tof gewoon, ze klinken erg naar hun "oude" tegenhanger. 7 Mei duurt nog zo lang
pi_67266759
Ik ben momenteel alle 10 films in volgorde aan het kijken (vanavond deel VI) en ze bevallen erg goed.

Chris Pine als Kirk kan ik me goed voorstellen, maar ik ben heel benieuwd hoe Karl Urban het cynische van McCoy goed naar voren brengt. Ook maak ik me een beetje zorgen over de stem van Spock.

Maar als de film net zo goed is als de trailer doet vermoeden wordt het echt een feest .
pi_67276823
(Ik heb het hier nog niet langs zien komen, maar als ik het over het hoofd zag, mijn excuses )

Het is al enige tijd bekent dat Leonard Nimoy een rol in de nieuwe film heeft, maar ik wist niet dat er ook al beelden en een foto van waren:

Zie het einde van deze trailer, of klik voor een goede foto hieronder:

http://i137.photobucket.com/albums/q229/jeehde2/Spock.png

Heb de foto maar niet direct doorgelinkt, het is toch een flinke visuele spoiler
pi_67368002
Ik kan niet wachten

In die laatste trailer zit trouwens een verwijzing naar Cloverfield, zie hier.

En uiteraard verwacht ik ook een flinke lading 47's tegen te komen in de nieuwe film
pi_67418749
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 20:27 schreef Jeeh het volgende:
Het is al enige tijd bekent dat Leonard Nimoy een rol in de nieuwe film heeft, maar ik wist niet dat er ook al beelden en een foto van waren:

Zie het einde van deze trailer, of klik voor een goede foto hieronder:

http://i137.photobucket.com/albums/q229/jeehde2/Spock.png
Tof!
Vind hem nog steeds meesterlijk.
Hij is trouwens vandaag jarig, 78 alweer. And still going strong.

[ Bericht 6% gewijzigd door Scootmobiel op 26-03-2009 08:01:39 ]
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_67629836
Wordt deze film nou een reboot?
Ik lees op meerdere bronnen dat XI een reboot betreft.
Zou het op zich niet erg vinden.
Hoop alleen niet dat de franchise niet te oppervlakkig wordt.

--edit--
Ok, ff bij gelezen.

Wellicht heeft BSG toch een precedent geschapen om de serie te laten rebooten. Ben benieuwd

[ Bericht 49% gewijzigd door STING op 01-04-2009 22:47:55 ]
pi_67630308
't is niet echt een reboot. Het is een alternatieve tijdlijn
pi_67635031
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:53 schreef Young_David het volgende:
't is niet echt een reboot. Het is een alternatieve tijdlijn
Het is leuk dat ze het binnen scifi termen kunnen "verklaren", maar praktisch gezien is het een reboot.
Ze bevrijden zich van eerder bedachte verhaallijjnen, met daarbij als kenttekening dat ze dus later wel de vrijheid hebben om evt. verbanden te leggen et de "classic" verhaallijn. Mocht er uberhaupt een nieuwe serie komen
pi_67641991
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:40 schreef STING het volgende:
Wordt deze film nou een reboot?
Ik lees op meerdere bronnen dat XI een reboot betreft.
Zou het op zich niet erg vinden.
Hoop alleen niet dat de franchise niet te oppervlakkig wordt.

--edit--
Ok, ff bij gelezen.

Wellicht heeft BSG toch een precedent geschapen om de serie te laten rebooten. Ben benieuwd

Het is uit moreel oogpunt niet mogelijk om de franchise helemaal opnieuw te beginnen. Dat kan je de fans niet aandoen en daar is de franchise ook veel te groot voor. Las al ergens dat deeltje 12 inmiddels ook bevestigd is. Hoop dan wel dat ze de toekomst weer in gaan.
pi_67643097
Ik snap helemaal niet waarom je überhaupt zou moeten rebooten. Er zitten toch nog genoeg mogelijkheden binnen de bestaande verhaallijn? Wat is dan het grote voordeel van opnieuw beginnen?
pi_67643216
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik snap helemaal niet waarom je überhaupt zou moeten rebooten. Er zitten toch nog genoeg mogelijkheden binnen de bestaande verhaallijn? Wat is dan het grote voordeel van opnieuw beginnen?

Dat is nu net de vraag. Met deze nieuwe film gaat men ervanuit dat Kirk en zijn crew de populairste Star Trek is. Dit waag ik te betwijfelen, want volgens mij is Picard dit met zijn Enterprise D. De enige reden die ik kan bedenken is dat de makers Kirk en de zijnen wat te gedateerd vindt en Picard zal nog wel wat te vers zijn.
Ik ben heel benieuwd wat ze met de volgende film gaan doen.
pi_67643472
The untitled Star Trek sequel is the follow-up to the 2009 film Star Trek. Its development was announced on 30 March 2009, over a month before the first film is to be released.

J.J. Abrams and Bryan Burk will be returning to produce the film via their company, Bad Robot Productions. Roberto Orci and Alex Kurtzman will again write the screenplay, along with Damon Lindelof; Orci, Kurtzman, and Lindelof will all receive producing credit, as well.

There is currently no word on whether or not Abrams will return as director. Abrams had previously stated he world be open to directing a sequel. [1]

The story is still in the early stages, and the filmmakers are waiting for reaction to the first film before deciding which direction to go. The writers are aiming to deliver the script to Paramount by Christmas 2009 for a possible Summer 2011 release.

All of the major actors in the film – namely, those portraying the core crew members of the USS Enterprise (John Cho, Simon Pegg, Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Karl Urban, and Anton Yelchin) – are contracted to appear in this film.[2]
http://memory-alpha.org/en/wiki/Untitled_Star_Trek_sequel

Hmm, de volgende wordt dus ook weer een Kirk film.
  donderdag 2 april 2009 @ 13:42:55 #281
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_67643913
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:29 schreef kriele het volgende:
The untitled Star Trek sequel is the follow-up to the 2009 film Star Trek. Its development was announced on 30 March 2009, over a month before the first film is to be released.

J.J. Abrams and Bryan Burk will be returning to produce the film via their company, Bad Robot Productions. Roberto Orci and Alex Kurtzman will again write the screenplay, along with Damon Lindelof; Orci, Kurtzman, and Lindelof will all receive producing credit, as well.

There is currently no word on whether or not Abrams will return as director. Abrams had previously stated he world be open to directing a sequel. [1]

The story is still in the early stages, and the filmmakers are waiting for reaction to the first film before deciding which direction to go. The writers are aiming to deliver the script to Paramount by Christmas 2009 for a possible Summer 2011 release.

All of the major actors in the film – namely, those portraying the core crew members of the USS Enterprise (John Cho, Simon Pegg, Chris Pine, Zachary Quinto, Zoe Saldana, Karl Urban, and Anton Yelchin) – are contracted to appear in this film.[2]
http://memory-alpha.org/en/wiki/Untitled_Star_Trek_sequel

Hmm, de volgende wordt dus ook weer een Kirk film.

als deze goed is vind ik dat niet erg ^^
pi_67644090
-edit- Oops, dit was Mini onder de verkeerde nickname.
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_67644114
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:22 schreef kriele het volgende:

[..]

Dat is nu net de vraag. Met deze nieuwe film gaat men ervanuit dat Kirk en zijn crew de populairste Star Trek is. Dit waag ik te betwijfelen, want volgens mij is Picard dit met zijn Enterprise D. De enige reden die ik kan bedenken is dat de makers Kirk en de zijnen wat te gedateerd vindt en Picard zal nog wel wat te vers zijn.
Ik ben heel benieuwd wat ze met de volgende film gaan doen.
Dan zijn er nog 3 crews waar nog geen films over zijn. Of je pakt een element uit het verhaal waar niet al een hele serie aan gewijd is. Wie zegt dat films per se over de zelfde personages moeten gaan als één van de series?

Ik zou sowieso liever een nieuwe serie zien dan een nieuwe film, maar dat zal er voorlopig wel niet in zitten.
  donderdag 2 april 2009 @ 13:57:21 #284
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_67644371
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:49 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Dan zijn er nog 3 crews waar nog geen films over zijn. Of je pakt een element uit het verhaal waar niet al een hele serie aan gewijd is. Wie zegt dat films per se over de zelfde personages moeten gaan als één van de series?

Ik zou sowieso liever een nieuwe serie zien dan een nieuwe film, maar dat zal er voorlopig wel niet in zitten.
als de film populair wordt...dan is er natuurlijk altijd weer meer kans op een nieuwe serie
  Moderator donderdag 2 april 2009 @ 14:06:15 #285
9859 crew  Karina
Woman
pi_67644650
De film lijkt me echt geweldig, alleen heb ik zelf wat bedenkingen over Zachary Quinto als Spock. Ik weet niet of ik hem los kan zien van "Sylar".
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_67645066
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:49 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Die drie andere crews kan je echt vergeten. DS9 was artistiek gezien wel een succes, maar commercieel niet. Voyager is uitgegaan als een nachtkaars om over Enterprise maar helemaal niet te spreken. DS9 was trouwens de blauwdruk voor Battlestar Galactica.
pi_67650729
quote:
Op donderdag 2 april 2009 14:18 schreef kriele het volgende:

[..]

Die drie andere crews kan je echt vergeten. DS9 was artistiek gezien wel een succes, maar commercieel niet. Voyager is uitgegaan als een nachtkaars om over Enterprise maar helemaal niet te spreken. DS9 was trouwens de blauwdruk voor Battlestar Galactica.
Babylon5 was de blauwdruk voor DS9.. die snap ik nog wel.
Maar DS9 de blauwdruk voor BSG 2003? Huh?
pi_67661898
quote:
Op donderdag 2 april 2009 17:16 schreef STING het volgende:

[..]

Babylon5 was de blauwdruk voor DS9.. die snap ik nog wel.
Maar DS9 de blauwdruk voor BSG 2003? Huh?

Ron Moore ging toen voor het eerst een wat zwartgalliger Star trek introduceren. Een Star Trek waarbij de good guys niet per definitie alleen goede dingen doen. Een Star Trek waarbij negatieve emoties niet geschuwd werden en waarin emoties niet zwart/wit waren. Het was wat duisterder en iets wanhopiger. Precies wat Ron Moore ook bij Battlestar heeft gedaan.
pi_67804823
En bij deze de eerste recensie die ik tegen ben gekomen, van niemand minder dan Empire! Er zitten geen grote spoilers in, dus lees hem gerust door
quote:
According to recently discovered 23rd-century history, James Tiberius Kirk was literally born of battle — the last fight he ever backed away from was the one he was delivered into. In purely Darwinian terms though, Jeffrey Jacob Abrams was forged by a 21st-century crucible far more unforgiving than a field of photon torpedoes: network television — not HBO, television.

Two movies in to what promises to be a storied career and the 42 year-old director has yet to find any gear but fifth. It’s as if his apprenticeship pacifying the ADD generation has inculcated a native fear of flipping. The heart-stopping second act of Abrams’ underrated M:I-III is a real-time mercy dash that would even leave Bourne breathless. For his latest mission impossible, Abrams sustains this improbable pace for even longer: Star Trek — yes, your dad’s Star Trek — moves like a racehorse that’s just been force-fed dilithium crystals.

Advance word that Abrams’ franchise reboot would witness fulfilment of the near-mythical Starfleet Academy project proves misplaced. The director and his Trekkie-credentialed writers, Roberto Orci and Alex Kurtzman, are so impatient to pitch their neophyte crew into full-blown battle that the Academy years are largely covered by a single title card — “Three Years Later”. Phasers permanently set on stun are not much fun, after all.

From the moment ‘Bones’ McCoy comically smuggles an academically suspended Kirk onto Captain Pike’s U.S.S. Enterprise, Star Trek XI hits warp factor IX and, save for an obligatory sojourn with Spock senior, maintains a velocity that would give Scotty night terrors. This is perhaps NCC-1701’s most radical refit yet — for the first time in the franchise, the Enterprise is a genuine thrill-ride.

Not that the crew are just along for the V-necks. Abrams can do character on the run and the plot deftly deals in decent-sized roles for all of the famous seven. Karl Urban’s gruff McCoy and Zachary Quinto’s piercing Spock stand out, and despite internet rumbling, Chris Pine is also absolutely fine. Of course, as you might expect, the acting mostly requires shouting declarative Trekbabble or wedging witticisms between set-pieces, but both Bruce Greenwood’s stoic Captain Pike and Eric Bana’s wounded Nero forage earthier notes amid the SFX sheen.

That Trek weakness for warping plotlines does bring the usual convolutions, but whenever the Vulcan side of your brain is tempted to pose frequently asked questions about time travel, the breakneck pace drags you forward through the movie’s own brisk running time. On the downside, Abrams is not quite able to apply the brakes in time for the third act, which prematurely climaxes before you have time to drink it in. Kirk has a nice Indy moment and the Enterprise does a good impression of the Millennium Falcon in the Battle Of Yavin, but Spock’s dogfight with a drill is unlikely to enter Starfleet legend — what is pointy ears doing flying anything? — and Bana’s Nero deserved at least one villain’s mulligan.

Those hoping for a battle of wits to equal Kirk and Khan — or for hardcore Trekkers, to rival the Balance Of Terror episode that introduced the Romulans — will be left wanting. This is a Sulu-sized miscalculation. The Enterprise is a handsome ship, as evidenced by the hero shot Abrams gives her in the rings of Saturn (let’s call it the screensaver), but she was built for games of Battleship, not Asteroids.

Indeed, where XI ultimately falls short of the very best Trek, or indeed of all great science-fiction since Jules Verne, is in its want of big ideas. As a MacGuffin the movie boasts red matter — like a massive snooker ball, only deadlier — but it doesn’t find enough time to showcase the grey variety.

Very much like its dynamic young cast, this Trek is physical and emotional, sexy and vital even, but it is not cerebral. The movie is not exactly empty-headed; indeed it has some smarts, but it doesn’t live up to the high-mindedness that was part of Gene Roddenberry’s original mission statement.

Where overarching themes can be discerned, they primarily relate to the nature of friendship and teamwork, which is all very well, but it’s a grunt’s eye view of battle. Even a captain would appreciate the importance of battlefield tactics and how they intersect with military strategy and, ultimately, political vision.

For anyone who has endured the longueurs of both the Star Wars prequels and Matrix sequels, the distinct lack of politicking and speechifying will doubtless come as a blessed relief, but in a time when the United States is engaged in two wars, the failure to even acknowledge the issues arising from space imperialism and the Prime Directive is to flinch from battle. Harsher critics may even deem it a dereliction of duty. Season three of the rebooted Battlestar Galactica turned half its cast into Iraqi-style insurgents — and that was on television.

Ultimately, any boldness one can attach to the going here really belongs to the rescue of the Trek franchise from cultural irrelevance. This is a not insignificant achievement. As Abrams has noted himself, making 45 year-old tricorders desirable for the iPhone generation is a hell of a tough gig. Doing this while simultaneously pandering to the doctorates in Klingon is a task of Herculean, nay Sisyphean, proportions.

But Abrams and his crew pull it off. Save for the typically muddy motives of the modern bad guy — oh, for a truly Evil Empire — there is nothing much to confuse the multiplex masses, while there are plenty of in-jokes and visual details for the forum-dwellers to chew over. More to the point, the film is sassy, young and hip in a way the franchise has not been since the ’60s. It’s neither The Hills in space nor fan fiction with a $150 million budget. Kudos is due.

There will, of course, be some disquiet from the faithful, and not just because Kirk’s birth is yucky and his besting of Kobayashi Maru comes off as cocky. Fans of the TV show will note planet-sized deviations from accepted Trek lore. To excuse their creative licence, writers Orci and Kurtzman have Uhura explain that Nero’s time-travelling misdemeanours has fashioned an “alternate reality”. It’s a nifty enough trick often used on the show, but what will really bamboozle the keepers of the canon is that unlike the many episodes that dabbled in fractured timelines, there’s no smallscreen amnesia to put things back in place for next week. The franchise has been permanently shifted to new rails: this is a world where Kirk doesn’t grow up to look like William Shatner. Trekkies had better get used to it. Welcome to the new ’verse.

The fanbase placated and a brand-new generation blooded, there is undoubtedly even better to come. The characters feel thin right now, not just because of the limited range of the new cast, but because ultimately they are characters playing characters, actors imitating icons. Once the new Enterprise crew are established in their own right and the franchise freed of all that expectation, the characters should start to feel properly human again — or at least, half-human.
quote:
Verdict
Odd-number curse be gone. The most exhilarating Trek to date marks a new future for Kirk and co. If this can boldly go on to seek out ideas to match its speed and style, a franchise is reborn.

4/5
pi_67804901
Ook Aint It Cool loopt over van de recensies, zitten een paar erg leuke bij.

http://www.aintitcool.com/

So far allemaal erg positief
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:23:31 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67806193
Het ging dus om een verassings premiere in Texas.
quote:
Early Twitter Buzz: Star Trek Has Secret Premiere in Austin
Paramount pulled a MASSIVE bait and switch with tonight’s Alamo Drafthouse’s screening of Wrath of Kahn on Monday night. The announced line-up included some never before seen footage from JJ Abrams Star Trek followed by Star Trek II: Wrath of Kahn. Guess what… They didn’t show Kahn at all… The Austin Texas audience because the first audience to see the entire new Star Trek film. Leonard Nimoy, Damon Lindelof, Alex Kurtzman and Bob Orci were in attandance. I’m so jealous! So what is the early reaction? Lets go to the Twitters….
Mensen dachten dat ze voor een oude film kwamen, die ging na 10 minuten op zwart waarna Leonard Nimoy doodleuk het podium op wandelde. Na een korte aankondiging volgde de nieuwe film.

Uit de promo shoot:

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 07-04-2009 20:37:20 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 00:47:56 #292
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_67815777
Lucky them.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_67820115
Hadden ze zoiets niet in Nederland kunnen houden?
Gelukkig is het bijna zover .
pi_67875179
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 17:49 schreef Jeeh het volgende:
Eerlijk is eerlijk.

Die trailer ziet er fantastisch uit. Helemaal goed. Heb niks met Star Trek, maar hier heb ik echt zin in.
Ik heb echt helemaal niets met Star Trek, maar ik heb maar één woord voor deze trailer: geil!
  donderdag 9 april 2009 @ 20:23:57 #295
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_67875490
"Space is disease and danger wrapped in darkness and silence"

Bones was altijd al mijn favoriete personage, denk dat dat nu niet anders gaat zijn
quote:
Op donderdag 2 april 2009 13:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Omdat ze allemaal hebben gezien wat een reboot voor Battlestar Galactica betekende En nu moet scifi dus grimmiger en donkerder worden. Dat zagen ze bij Star Trek in, maar ook Lucas die Star Wars zo depressief als de pest wil maken.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:53:19 #296
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67878219
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:23 schreef KirkLazarus het volgende:

Omdat ze allemaal hebben gezien wat een reboot voor Battlestar Galactica betekende En nu moet scifi dus grimmiger en donkerder worden.
Vergeet geslaagde reboots in de filmwereld afgelopen jaren vooral niet! Ik noem Batman Begins, Casino Royale en in mindere mate Superman Returns.

Rebooten/Re-imagen slaat aan in trend-gevoelig Hollywood. Star Trek zal de nieuwste in dat rijtje worden.
De concurrentie in Mei is wel stevig.
  zaterdag 11 april 2009 @ 10:46:19 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_67919046
Interessant interview met Bryan Singer over het succesvol in de markt zetten van een 'fanboy' film.
quote:
How to Market a Fanboy Film Franchise

Q&A: Director Bryan Singer Offers Insight as Paramount Preps New 'Star Trek'

LOS ANGELES (AdAge.com) -- With just a single Earth month left before "Star Trek" is beamed into theaters around the world, Paramount Pictures allowed fanboys attending Ain't It Cool News' Fantastic Fest in Austin, Texas, on Tuesday night to boldly go where no geek had gone before: aboard director J.J. Abrams' reboot of the seven-years-dormant sci-fi franchise.

Fans who thought they would see 1982's "Star Trek: The Wrath of Khan" instead were treated to a surprise screening of Mr. Abrams' new film, which was delivered by none other than the original Mr. Spock, Leonard Nimoy, who also has a small role in the new movie. Exultant Trekkies rushed online afterward to offer largely positive notices.

Paramount is not the only movie studio seeking to relaunch a major fanboy franchise this summer. A week before "Star Trek" opens, 20th Century Fox will release "X-Men Origins: Wolverine," an effort to exploit one of its most popular mutant properties, the "X Men" series.

With so much being made of fanboys and their supposedly vast power over such films, M&V thought it wise to check in with a Hollywood director who has launched as well as rebooted nerd-reliant comic-book franchises, Bryan Singer. Mr. Singer directed "Superman Returns" for Warner Bros. in 2006, as well as "X Men" (2000) and "X2" (2003) for 20th Century Fox.

Madison & Vine: What lessons did you learn from "Superman" and "X Men" that apply to "Star Trek" and "Wolverine"?

Bryan Singer: For today's climate, it starts with this: If you're going to make a quality franchise movie, you have to spend the money. If you don't, it's nothing risked, nothing gained. And that was the problem with the [previous] "Star Trek" movies: Toward the end there, their budgets were constantly diminished.

M&V: But not this time. Most insiders say Paramount has spent triple what they spent on the last "Star Trek," and Fox --

Mr. Singer: And that's the right way to relaunch. In science-fiction fantasy, you just have to just go for it.

M&V: "Star Trek" and "Wolverine" are very similar, in that they're essentially an effort to reboot a franchise, and expensive blockbusters that --

Mr. Singer: I think they're different, actually.

M&V: How so?

Mr. Singer: With "Wolverine," even though it's a, uh, let's call it a "prequel-ization," you're carrying through -- you're relatively on the coattails of "X Men: The Last Stand" and incorporating Hugh Jackman as a character [again]. "Star Trek" is coming out seven years after the last film. That's a little harder.

M&V: It seems Paramount is actually returning to its base, the Trekkies, which seems counterintuitive for a franchise that's been mothballed for seven years, no? How important are they, really?

Mr. Singer: Look, I am a big Trekkie. Without wanting to alienate the core fan base myself, I'll say it's a group you want to have close and be open to at all times. But if you make a good movie that's entertaining, a lot of hard-core fans will see the movie anyway. That audience will still appreciate it.

M&V: But by his own admission, J.J. Abrams is not a Trekkie. Does that set him back with that crowd?

Mr. Singer: The thing with J.J., I'm a bigger fanboy than he is, and that's a benefit to the picture. Because he can say, "What's going to entertain me?" and not worry [about fan expectation].

M&V: What was the fanboys' reaction in the run-up to "X Men"?

Mr. Singer: That first one -- I can't tell you the difficulty and skepticism I experienced. It was brutal. All I had was fear and skepticism from the core fan base.

M&V: Gory details, please.

Mr. Singer: A photo of a stuntman wearing a "Wolverine" costume went online somehow. He had a rig around his waist for the shot, and it just looked terrible. It got out on the internet, and it created this terribly negative reaction to movie. I was like, "This is not very representative of my intentions."

M&V: How have those fanboys changed how you release information about a movie?

Mr. Singer: Well, back then, I didn't want to feed them anything; I wanted to surprise them. Because I am sorta that way myself: I like to go see a movie fresh.

M&V: But the fanboys obsess about every little detail and freak if there any changes. How much do you have to pay attention to that?

Mr. Singer: I don't want to take any importance away from the fanboys, but it's about making a good movie and then marketing the hell out of it. If you do that, the fans will come up to meet you.

M&V: How so?

Mr. Singer: There was this terrible apprehension about Hugh Jackman being 6'3" [when the comic-book character is much shorter] and about the "Wolverine" costume not being yellow like it was in the [Marvel] comic books. Now, if I'd put Hugh Jackman in yellow spandex, it would have looked -- I hesitate to use the word "ridiculous," but ...

What I mean is I did make a point of including a scene in the "X Men" movie that referenced that there'd be no yellow spandex. And by doing so, you're saying, "Hey, I paid attention to this. I, too, watched all 70 episodes of the animated series, but this is what I came up with." If you do, you may not please everyone, but you will please the moviegoing audiwebence.

M&V: And they came around?

Mr. Singer: More than that. What I noticed happen was that a lot of the Marvel comic books started to change and evolve. The moment we finished the movie, suddenly I started to see comic books where the costumes looked more like the one in the film. It happened organically after the movie came out.

M&V: So what do you think is the biggest challenge facing the marketing of "Star Trek," if it's not winning over the fanboys?

Mr. Singer: In selling it, that will be the international audience, because it hasn't done well overseas. Bringing it to an international audience and having them reach an understanding the characters.
Ik ben echt benieuwd of JJ Abrams het voor elkaar gaat krijgen om het 'gewone' bioscoopgaande publiek naar deze film te krijgen.
In Nederland waarschijnlijk niet...
  donderdag 16 april 2009 @ 11:20:14 #298
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68065766
Er is weer wat nieuw materiaal online verschenen.

Op de officiële film site zijn dossiers te vinden over verschillende aspecten van de film.
Hieronder een aantal screenshots en een directe link naar de profielen.
De officiële site is sowieso een aanrader om een keer rond te kijken, erg sjiek.

En het meest interessante, de eerste clips uit de film!

Kirk hij is echt tof!
  donderdag 16 april 2009 @ 11:24:26 #299
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_68065936
de clips ga ik noujuist niet kijken, wil de film nog wel een beetje beleven ^^
  donderdag 16 april 2009 @ 11:26:04 #300
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_68065995
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:24 schreef RedemptioN het volgende:
de clips ga ik noujuist niet kijken, wil de film nog wel een beetje beleven ^^
Ik heb het 4 dagen volgehouden om die clips niet te kijken....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')