abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 september 2007 @ 22:29:04 #126
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53060684
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:17 schreef milagro het volgende:
idd nogal dubieus, Suko, een gotspe ook, om daar verontwaardigd over te zijn, dat geld is met een compleet andere intentie geschonken.....
Typische verdraaiing van de feiten: hij zegt gefrustreerd te zijn dat hij het geld niet kan gebruiken voor hun verdediging. Dat is iets heel anders dan verontwaardigd zijn!
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53063211
quote:
How did forensic evidence turn the McCann family into official police suspects?

Kate and Gerry McCann became suspects in the death of their daughter at the end of last month, as Portuguese police began receiving the results of tests on evidence collected during a review of their investigation.

Tests are continuing on a mass of material gathered at the Ocean Club resort from where Madeleine disappeared, other properties in the area and vehicles used by the couple and other people connected with the case.

Experts at the headquarters of the Forensic Science Service (FSS) in Birmingham, which is carrying out the tests on behalf of the Portuguese authorities, believe they have already discovered significant new evidence.
http://www.timesonline.co(...)e/article2419511.ece
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53063311
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:00 schreef Caesu het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
heftig, en t verkoopt. zou een krant meer informatie bewijzen hebben als de politie?
De Puta Madre
pi_53063325
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:29 schreef ThinkTank het volgende:
Typische verdraaiing van de feiten: hij zegt gefrustreerd te zijn dat hij het geld niet kan gebruiken voor hun verdediging. Dat is iets heel anders dan verontwaardigd zijn!
Vanuit de McCann-optiek is het ook een logische opmerking: zolang zíj ten onrechte verdacht worden, ligt de zoektocht stil en als Madeleine nog leeft, zijn dat bijzonder kostbare uren. En daar is dat geld dus wél voor bestemd: het terugvinden van Maddie.

Het zijn slimme mensen, de McCannetjes

pi_53063554
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:29 schreef ThinkTank het volgende:

[..]

Typische verdraaiing van de feiten: hij zegt gefrustreerd te zijn dat hij het geld niet kan gebruiken voor hun verdediging. Dat is iets heel anders dan verontwaardigd zijn!
ach jeetje, nu zeg gefrustreerd dan, per saldo blijft het hetzelfde, dat geld is niet geschonken om de ouders vrij te pleiten, dat geld is geschonken om de zoektocht te kunnen volhouden, dus waarom die frustratie, hij zou als geen ander dat geld daarvoor moeten willen reserveren, en niet voor zijn eigen hachje, ook niet als hij onschuldig zou zijn, immers met het vinden van het lichaam, is zijn onschuld toch bewezen dan ws?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 10 september 2007 @ 00:57:59 #131
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53064341
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:28 schreef Suko het volgende:

[..]

Nou, niets is gegaan zoals een beschaafd westers land behoord te doen, BBC: "Mrs McCann said police were called within 10 minutes of finding her daughter gone. Guilhermino Encarnacao, director of the judicial police in the Faro region, said officers arrived within 10 minutes of being alerted, and an investigation unit began work within 30 minutes

The manager of the Mark Warner resort in Portugal, John Hill, said about 60 staff and guests at the complex searched until daybreak for the little girl, while police notified border police, Spanish police and airports. They were joined in their hunt by hundreds of volunteers in the following days."

Je kan er rustig vanuit gaan dat door al die mensen die hebben meegezocht, belangrijke sporen zijn verknald en er is volgens mij niets afgezet in de omgeving om verder minitieus verder te onderzoeken, ik heb zelfs 2 politemensen te paard gezien die wat rond keken, het is bijna komisch als het niet zo treurig was...
Maar dat is juist exact hoe het in Nederland ook gegaan zou zijn als de politie zo op het verkeerde been gezet zou zijn door de ouders dat het een ontvoering betrof. Dan heeft het geen zin om ter plekke te zoeken of de directe omgeving af te zetten. Dat ondersteunt mijn gedachte dat die knuffel expres zo hoog gelegd is opdat ma McCann gelijk 'They took her' kon gillen.

Na een vermissing (zeker van een kind) zoeken in Nederland overigens ook altijd allemaal vrijwilligers.
Here we are now, entertain us.
  maandag 10 september 2007 @ 01:01:59 #132
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53064391
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:05 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Vanuit de McCann-optiek is het ook een logische opmerking: zolang zíj ten onrechte verdacht worden, ligt de zoektocht stil en als Madeleine nog leeft, zijn dat bijzonder kostbare uren. En daar is dat geld dus wél voor bestemd: het terugvinden van Maddie.

Het zijn slimme mensen, de McCannetjes

De fondsbeheerders zouden het best een donatie aan de Portugese poltie kunnen doen; die is vrij armlastig. De kans is het grootst dat zij de zaak oplossen met mogelijk de McCannetjes achter slot en grendel.

Maar het kan zijn dat dat het fonds daar ook al niet voor bedoeld is
Here we are now, entertain us.
pi_53065997
quote:
Op maandag 10 september 2007 00:57 schreef voyeur het volgende:

[..]

Maar dat is juist exact hoe het in Nederland ook gegaan zou zijn als de politie zo op het verkeerde been gezet zou zijn door de ouders dat het een ontvoering betrof. Dan heeft het geen zin om ter plekke te zoeken of de directe omgeving af te zetten. Dat ondersteunt mijn gedachte dat die knuffel expres zo hoog gelegd is opdat ma McCann gelijk 'They took her' kon gillen.

Na een vermissing (zeker van een kind) zoeken in Nederland overigens ook altijd allemaal vrijwilligers.
Dan nog, ook bij een ontvoerig heb je maar te zorgen dat sporen worden veilig gesteld, je kan het natuurlijk toeschrijven aan het feit dat het een rustig tot bijna saai dorp betreft waar dit soort zaken nooit zijn voorgevallen en missen dus een belangrijke ervaring aan expertise.

Ondertrussen hebben de McCanns drie Brites advocaten in de arm genomen. Ze moeten er vervolgens rekening mee houden dat ze tot tenminste 10 maanden lang (zolang er geen formele aanklacht is) elk moment moeten opdraven in Portugal en wel binnen 5 dagen.

En verder schrijft de Daily Mail: "Last night it was revealed that they have consulted the British lawyer who represented Chilean dictator General Pinochet in his battle to avoid extradition to Chile on charges of torture and human rights abuses. Michael Caplan, QC, is a partner at Kingsley Napley, one of the country's foremost law firms for international cases."

Gezellig, wel ja, Kate misbruikt het feit dat er geen pedofielen-wetgeving is in Portugal: "Portuguese police sources said they were "increasingly confident" of charging the couple. But Mr McCann told a friend: "We are being absolutely stitched up by the Portuguese police. We are completely f*****. We should have seen this coming weeks ago and gone back to Britain." Breaking down in tears, his wife bitterly attacked the police, saying: "They want me to lie - I'm being framed. Police don't want a murder in Portugal and all the publicity about them not having paedophile laws, so they're blaming us."

En verder heeft het stel op vragen over die sporen in de auto verder niet meer geantwoord, Kate: "In increasingly heated exchanges, detectives confronted Mrs McCann with claims that Madeleine's blood was found in the bedroom. She is said to have suggested that it could have come from a cut or a nosebleed. But when a detective alleged the blood sample had also indicated that Madeleine was dead, Mrs McCann said it was 'impossible', according to a police source. At this point, shaking with rage, she refused to answer any more questions."

En Gerry idem: "Police also asked the couple, during separate interviews, to explain why Madeleine's DNA was allegedly found in their Renault Scenic - which they hired 25 days after she disappeared. When it was Mr McCann's turn for a grilling, he is said to have been "angry and frustrated" and answered hardly any questions, especially in relation to the hire car."

Vragen over die auto schijnt voor het stel nogal cruciaal te zijn. Het wordt spannend de komende dagen, als de defintieve Lab-uitslagen binnen zijn. En verder valt mij op rustig de moeder van Kate McCann onder dit alles is, vertellend ook hoe de twins gelijk gingen spelen met hun speelgoed bij thuiskomst. Eerder heb ik haar ook geen emoties zien tonen, volgens mijn bescheiden mening zijn ook oma's en opa's zeer emotioneel betrokken wat betreft de kleinkinderen, niets van gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Suko op 10-09-2007 08:10:08 ]
pi_53066042
shaking with rage..... dat is nu eigenlijk iets wat ze eens op tv zou moeten laten zien, ik zie een emotieloze dame, met een soort van permanente mona lisa smile om de mondhoeken.... dat zegt niet per sé iets, dat weet ik, maar het komt zo rottig over, zou een advocaat zeggen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 10 september 2007 @ 08:20:52 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53066144
Ik ben nog steeds geneigd in hun onschuld te geloven. Ben ik nou de enige? Natuurlijk: er zitten inconsistenties in hun verhaal, maar kijken jullie constant op je horloge om te kijken wanneer je wat aan het doen bent? Die mensen zijn moe (ze hebben waarschijnlijk nachtenlang slecht geslapen), ze worden steeds weer bestookt met details en dan denken jullie hier ook nog dat ze geestelijk nog in staat zijn om listige manoeuvres te bedenken om zich eruit te draaien? Denk het niet, hoor. Ik hoop in ieder geval natuurlijk dat het recht zal zegevieren, of Maddy nu nog gevonden wordt of niet.
Niet meer actief op Fok!
pi_53066233
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:04 schreef Suko het volgende:

Breaking down in tears, his wife bitterly attacked the police, saying: "They want me to lie - I'm being framed. Police don't want a murder in Portugal and all the publicity about them not having paedophile laws, so they're blaming us."
Murder? Dan is Kate wel snel meegegaan in de politietheorie dat Maddie dood is, want tot dusver gingen de McCanns ervan uit dat het kind nog leefde. Nu is het opeens moord.
quote:
In increasingly heated exchanges, detectives confronted Mrs McCann with claims that Madeleine's blood was found in the bedroom. She is said to have suggested that it could have come from a cut or a nosebleed. But when a detective alleged the blood sample had also indicated that Madeleine was dead, Mrs McCann said it was 'impossible', according to a police source. At this point, shaking with rage, she refused to answer any more questions."
Waarom zou dat 'impossible' zijn? Was Kate erbij toen Maddie 'ontvoerd' werd? Misschien wás er helemaal geen ontvoerder maar een maniak, misschien was er wél een ontvoerder maar heeft die het kind ter plekke vermoord, of is er tijdens de 'ontvoering' een ongeluk gebeurd dat Maddie het leven heeft gekost. Het woord 'impossible' lijkt me hier heel raar. Niks impossibles aan, zou ik denken. Tenzij je weet wat er zich precies in die kamer heeft afgespeeld, is alles mogelijk.
pi_53066284
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:10 schreef milagro het volgende:
shaking with rage..... dat is nu eigenlijk iets wat ze eens op tv zou moeten laten zien, ik zie een emotieloze dame, met een soort van permanente mona lisa smile om de mondhoeken.... dat zegt niet per sé iets, dat weet ik, maar het komt zo rottig over, zou een advocaat zeggen
Ja, dat bedacht ik mij ook, op z'n minst echt verdriet laten zien en frustatie in combi met woede, dat zou een liefhebbende wanhopige ouder spontaan moeten laten zien, niets van dat al. Wat kan het je verrotten als je als ouder je af en toe 'laat gaan.' Niets menselijker als dat, maar nee. Ook dat zal afgesproken zijn, a stiff upperlip, net zoals bij de verhoren. Geef de Porugese politie niet wat ze willen, maar ik denk dat het ze tegen gaat werken.
En verder zei een zus van Gerry McCann net op de BBC, dat de McCanns zeker zullen meewerken maar hun missie zal er vooral op gericht zijn dat de politie weer naar Madeleine gaat zoeken ipv de aandacht op de McCanns. En iedereen van de familie is er van overtuigd dat Maddie nog leeft. En verder gaan de advocaten vooral ook de Portugese wet bestuderen want van die ARGUIDA STATUS en alles wat daarmee samenhangt moet eerst ontward worden, dat schijnt nog best ingewikkeld te zijn en bezorgd de McCanns ook veel woede omdat ze niks over dit alles mogen zeggen. Doen ze dat wel, dan kunnen ze ook daarvoor vervolgd worden.
pi_53066302
scherp, Nadine
"murder ... u bedoelt unsolved disappearance, neem ik aan?"
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 10 september 2007 @ 08:40:52 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53066342
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:30 schreef Nadine26 het volgende:
Murder? Dan is Kate wel snel meegegaan in de politietheorie dat Maddie dood is, want tot dusver gingen de McCanns ervan uit dat het kind nog leefde. Nu is het opeens moord.
Maak het haar toch niet zo moeilijk joh (zie mijn eerdere post).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 08:46:16 #140
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53066406
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:04 schreef Suko het volgende:

[..]

Dan nog, ook bij een ontvoerig heb je maar te zorgen dat sporen worden veilig gesteld, je kan het natuurlijk toeschrijven aan het feit dat het een rustig tot bijna saai dorp betreft waar dit soort zaken nooit zijn voorgevallen en missen dus een belangrijke ervaring aan expertise.

<knip>
Nee hoor. Ook in Nederland gaat men aanvankelijk gewoon uit van vermissing en is alles erop gericht zo snel mogelijk het kind terug te vinden. Er worden geen sporen veilig gesteld, maar massaal gezocht.

Dat is juist het slimme van de 'knuffel op de hoge plank' truc. Alleen daarmee kon dit al gelijk als een ontvoering gezien worden en de zoektocht naar het lijkje dat waarschijnlijk vlakbij verborgen lag voorkomen worden.
Here we are now, entertain us.
pi_53066568
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook in Nederland gaat men aanvankelijk gewoon uit van vermissing en is alles erop gericht zo snel mogelijk het kind terug te vinden. Er worden geen sporen veilig gesteld, maar massaal gezocht.

Dat is juist het slimme van de 'knuffel op de hoge plank' truc. Alleen daarmee kon dit al gelijk als een ontvoering gezien worden en de zoektocht naar het lijkje dat waarschijnlijk vlakbij verborgen lag voorkomen worden.
Kan zijn maar ik hoorde net het volgende op de BBC, een of andere expert op juridisch gebied Rosenberg, vertelde dat het misschien niet verstandig zou zijn om naar Portugal terug te gaan als er een aanklacht is of of komt als je daar bent. Je kan zomaar maanden vastzitten zo niet langer. En verder zei ook hij dat er in het begin cruciale fouten zijn gemaakt door de Porugese politie. Hij zei letterlijk dat altijd eerst de ouders een ferme vraagstelling hadden moeten krijgen bij een ontvoering/vermissing, dat is tegenwoordig een standaard procedure. Ook het niet gelijk afzetten van de omgeving heeft het onderzoek ernstig belemmerd en dan natuurlijk de belabberde veiligstelling van de auto en het apartement. Duivels dilemma is als de McCanns weigeren naar Portugal te komen dan ze in de UK gearresteerd kunnen worden.
  maandag 10 september 2007 @ 09:07:45 #142
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53066729
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:46 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook in Nederland gaat men aanvankelijk gewoon uit van vermissing en is alles erop gericht zo snel mogelijk het kind terug te vinden. Er worden geen sporen veilig gesteld, maar massaal gezocht.

Dat is juist het slimme van de 'knuffel op de hoge plank' truc. Alleen daarmee kon dit al gelijk als een ontvoering gezien worden en de zoektocht naar het lijkje dat waarschijnlijk vlakbij verborgen lag voorkomen worden.
Wanneer zou men de meeste aandacht hebben voor het veilig stellen van sporen, als het een gewone verdwijning betreft of een waarschijnlijke ontvoering?
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_53066734
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:20 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben nog steeds geneigd in hun onschuld te geloven. Ben ik nou de enige? Natuurlijk: er zitten inconsistenties in hun verhaal, maar kijken jullie constant op je horloge om te kijken wanneer je wat aan het doen bent? Die mensen zijn moe (ze hebben waarschijnlijk nachtenlang slecht geslapen), ze worden steeds weer bestookt met details en dan denken jullie hier ook nog dat ze geestelijk nog in staat zijn om listige manoeuvres te bedenken om zich eruit te draaien? Denk het niet, hoor. Ik hoop in ieder geval natuurlijk dat het recht zal zegevieren, of Maddy nu nog gevonden wordt of niet.
Nee, je bent niet de enige. Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder ik me kan voorstellen dat die mensen dit in zo'n kort tijdsbestek (tussen 6 en 9 's avonds = 3 uur) hebben kunnen klaarspelen. En áls ze het al hebben klaargespeeld, dan blijft het onvoorstelbaar dat ze vanaf 9 uur met een stalen gezicht aan tafel zijn geschoven voor een gezellig avondje uit. Die vrienden moeten dan toch iets gemerkt hebben? Het lijkt me bovendien onmogelijk om in zo'n korte tijd zo'n strak en waterdicht (tot nu toe) verhaal in elkaar te draaien. Kennelijk zaten de McCanns, ondanks de blinde paniek om hun dode kind, helemaal op één lijn.

Nog los daarvan: waar hebben ze haar in godsnaam gelaten? Als je de foto van het appartementencomplex bekijkt, is het vrij onwaarschijnlijk dat ze - met die tweeling in hun kielzog - even snel op pad zijn gegaan om het lijk te dumpen. Ritje met de auto gemaakt? Koffer in de achterbak? Daar zijn dan toch wel getuigen van? De McCanns - of in elk geval Maddie - zijn om 6 uur voor het laatst gezien. Als ze ná die tijd nog gesignaleerd zouden zijn (alleen of met een grote koffer, te voet of in de auto), was dat wel bekend - dan had zich allang een getuige gemeld. Ze zijn dus in het appartement gebleven. Hebben ze Maddie zo lang even in het nachtkastje gepropt? Om haar 25 dagen later alsnog ergens te gaan begraven?

Ook die publiciteitstournee is, als ze schuldig zouden zijn, eigenaardig. Het is natuurlijk slim om op die manier de aandacht van jezelf af te leiden, maar er zijn grenzen. Het lijkt me logischer dat ze na een maand of twee wat gas terug zouden hebben genomen, zodat de aandacht voor de zaak wat zou verslappen. Maar goed, ze hebben natuurlijk een enorm netwerk van vrienden om zich heen, grote kans dus dat ze die publiciteitslawine niet zelf in de hand hadden - dat het niet meer te stoppen was.

Kortom: héél veel twijfels.

Aan de andere kant: hoe vaak worden er kinderen uit huizen/slaapkamers geroofd zonder dat er naderhand iets van de daders wordt vernomen?
In mijn herinnering zijn er vooral veel zaken bekend die begonnen als ontvoeringen, en die eindigden als moord-door-de-ouders (meestal de moeder). Niet alleen JonBenet Ramsey, ook de Franse Grégory (net even gegoogled: "Grégory tué par sa mère? La France ne veut pas y croire"), en de roman Moord en doodslag waarin Geerten Meijsing schrijft over de waargebeurde moord van een Italiaanse moeder op haar kind - en in al deze gevallen was er eerst sprake van een 'ontvoering', en kwam de waarheid pas véél later aan het licht (of bleef er zelfs onzekerheid bestaan over de dader).
Die Franse zaak rond Grégory heeft ook eindeloos in alle bladen (Paris Match etc.) gestaan, de moeder was wanhopig... en ja, toen bleek ze het uiteindelijk tóch te hebben gedaan. En niemand kon het geloven. Ook een overeenkomst tussen al deze zaken is dat de vermoedelijke dader (de moeder of vader) nooit heeft bekend. Dat zie ik de McCanns, als ze het gedaan hebben, ook niet doen. Mensen die zó lang wegkomen met een fantasieverhaal, zullen nooit op hun beweringen terugkomen. Het is hún waarheid geworden, ze zijn erin gaan geloven. Niet zo gek: maanden- of jarenlang zijn ze door iedereen gesteund en getroost, ze hebben het verhaal duizenden keren verteld, de media lagen aan hun voeten... en dus ervaren ze het als de waarheid.

Afijn: ik weet het niet Alles bij elkaar opgeteld gok ik tóch op de McCannetjes... hoe onwaarschijnlijk het verhaal ook klinkt. Maar ja, ál die verhalen zijn onwaarschijnlijk. En toch zijn al die ouders er langdurig mee weggekomen.







  maandag 10 september 2007 @ 09:31:54 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53067128
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:07 schreef Nadine26 het volgende:
-verhaal-
Interessant betoog, dank je wel . Hoe dan ook geef ik de McCanns toch het voordeel van de twijfel. Stel, we gaan er even vanuit dat ze het gedaan hebben, wat zou dan de achterliggende reden zijn? Ik lees hier regelmatig dat er een ongeluk zou zijn gebeurd en dat ze dat wilden verbergen voor de buitenwereld. Dat vind ik onlogisch. Er gebeuren zoveel ongelukken met kinderen, waarom zou je dat willen verbergen? Toch uit angst dat je beschuldigd wordt van opzet? Het klopt gewoon niet. Ik weet niet wat de achtergronden waren van de ouders van die andere verdwenen kinderen die je noemt, maar hier gaat het om welgestelde, hoogopgeleide ouders. Het ligt niet voor de hand dat ze hun eigen kind zouden ombrengen.
Niet meer actief op Fok!
pi_53067170
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:35 schreef Suko het volgende:

[..]

Ja, dat bedacht ik mij ook, op z'n minst echt verdriet laten zien en frustatie in combi met woede, dat zou een liefhebbende wanhopige ouder spontaan moeten laten zien, niets van dat al. Wat kan het je verrotten als je als ouder je af en toe 'laat gaan.' Niets menselijker als dat, maar nee. Ook dat zal afgesproken zijn, a stiff upperlip, net zoals bij de verhoren. Geef de Porugese politie niet wat ze willen, maar ik denk dat het ze tegen gaat werken.
Wat een verhaal.
Wat betreft die knuffel op de hoge plank: als je als ouder een slapend kind vervoert pak je zo'n kind normaal gesproken tijdens het oppakken en verplaatsen niet de knuffel af; het kind zou daardoor juist sneller wakker kunnen worden.
Een ontvoerder zal zoiets vermoedelijk dus helemaal niet doen.

Opvallend is overigens dat mams de knuffel van het begin af aan, duidelijk zichtbaar voor iedereen, overal mee naartoe sleept. Beetje mediabespelerig was mijn indruk.

Blijf jullie verhaal wel volgen.
Michael is onschuldig. Er zijn 0,00 sporen van hem gevonden.
De Nederlandse speurhonden Spike en Rex hebben net als hun Britse collega Eddie vast niet gelogen.
  maandag 10 september 2007 @ 09:39:10 #146
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53067278
Ik zit in dezelfde spagaat als Nadine
Enerzijds kan ik het bijna niet geloven dat de ouders dat voor elkaar gekregen hebben in zo'n korte tijd. Anderzijds wil ik het eigenlijk het liefste geloven dat zij het wel hebben gedaan. Ik wil niet weten wat er anders voor gruwelijks met Madeleine is gebeurd
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 september 2007 @ 09:42:41 #147
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53067342
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:39 schreef livelink het volgende:
Ik zit in dezelfde spagaat als Nadine
Enerzijds kan ik het bijna niet geloven dat de ouders dat voor elkaar gekregen hebben in zo'n korte tijd. Anderzijds wil ik het eigenlijk het liefste geloven dat zij het wel hebben gedaan. Ik wil niet weten wat er anders voor gruwelijks met Madeleine is gebeurd
Ik wil helemaal niet geloven dat zij het gedaan hebben. Ik zou zéér geschokt zijn, alleen al vanwege de enorme ophef die dat zou veroorzaken (al eerder uiteengezet door Suko). Ik weet echter niet of ik het nu nog zou geloven als bekend zou worden dat ze het gedaan hebben. Een bekentenis zou ik niet meer geloven, aangezien de Portugese politie een dealtje zou hebben willen sluiten met mevrouw McCann. Ze kunnen zo onder druk worden gezet dat ze bekennen. Op dit moment zijn ze nog niet zover, maar als dit nog lang door gaat, kunnen ze wel een breakdown krijgen en bekennen om maar van de ellende af te zijn. Ik hoop echt dat ze dat niet doen. Verder moet er echt overtuigend bewijs komen. Is het 100 % zeker dat het bloed in de auto van Maddy is? En om hoeveel bloed gaat het? Een paar drupjes of een flinke vlek? (als het een flinke vlek was, hadden ze daar toch wel problemen mee gekregen bij het terug brengen van de auto?).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 10 september 2007 @ 09:57:57 #148
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_53067630
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:07 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Aan de andere kant: hoe vaak worden er kinderen uit huizen/slaapkamers geroofd zonder dat er naderhand iets van de daders wordt vernomen?
In mijn herinnering zijn er vooral veel zaken bekend die begonnen als ontvoeringen, en die eindigden als moord-door-de-ouders (meestal de moeder). Niet alleen JonBenet Ramsey, ook de Franse Grégory (net even gegoogled: "Grégory tué par sa mère? La France ne veut pas y croire"), en de roman Moord en doodslag waarin Geerten Meijsing schrijft over de waargebeurde moord van een Italiaanse moeder op haar kind - en in al deze gevallen was er eerst sprake van een 'ontvoering', en kwam de waarheid pas véél later aan het licht (of bleef er zelfs onzekerheid bestaan over de dader).
Misschien omdat vooral die zaken tot de verbeelding spreken?
Als ik terugdenk aan één van de eerste beroemde ontvoeringen, deze van de Lindbergh baby:
quote:
On the evening of March 1, 1932 at about 8:00 p.m., the baby had been put to bed by his mother and nanny Betty Gow. Gow stayed with the baby a few minutes longer until she was sure he was asleep. Mrs. Lindbergh looked in on the child at about 9:00 p.m. and found him sleeping quietly.

Gow went to check on the baby a little before 10.00 p.m., but discovered he was not in his bed.
Een andere beruchte zaak, deze van Polly Klaas:
quote:
On the night of October 1, 1993, 12-year-old Polly Klass was hosting a slumber party for two of her friends. It was her first sleep-over party ever and the girls were having a fun time, laughing, hiding under the covers and acting silly. When Polly went to retrieve pillows from another room, she was confronted by a large, hulking man armed with a knife. He threatened to kill the girls if they did not do as he asked.

"Please don't hurt my Mom!" Polly said to the intruder. The man, high on booze and drugs, kidnapped Polly and fled the home. Within a few minutes the girls went screaming to Polly's mother.
Zelf heb ik geen zicht op het aantal ontvoeringen vanuit hun eigen slaapkamer, maar als ik volgend commentaar lees:
quote:
Another state, another bedroom, another innocent sleeping child abducted in the middle of the night. Another mother and father awakened from sweet dreams to be thrust into their worst nightmare.

It has happened again, this time in Utah.

Like every parent reading or watching the news that Thursday morning, my heart skipped a beat and my stomach began to ache as I learned of the abduction of 14-year-old Elizabeth Smart of Salt Lake City, Utah. Her younger sister, also in the room at the time, paralyzed into submission, both made mute by the threat of harm to Elizabeth.
http://geoparent.com/home/safety/abduction.htm
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  maandag 10 september 2007 @ 09:59:50 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53067668
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:31 schreef Viking84 het volgende:

maar hier gaat het om welgestelde, hoogopgeleide ouders. Het ligt niet voor de hand dat ze hun eigen kind zouden ombrengen.
Alsof dát wat uitmaakt..... ze gaan er juist gemakkelijker vanuit dat ZIJ er wel mee wegkomen. Plus dat zij veel meer te verliezen hebben als het een * ongelukje * betreft waarbij zij in een minder positief daglicht komen te staan, namelijk als mensen die verre van volmaaakt zijn en niet altijd even goed met hun kinderen omgaan.

En is dat niet precies wat in ieder geval al bewezen is ? Als mensen uitgaan kunnen ze een BOB aanwijzen die nuchter blijft en zorget dat iedereen veilig thuis komt. Als mensen op vakantie zijn kunnen ze iemand aanwijzen die elke avond bij de kinderen blijft en zorgt voor hun veiligheid.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53067691
Ik vind het goed om te zien dat er zoveel betrokkenheid is maar dit soort reacties
quote:
Ja, dat bedacht ik mij ook, op z'n minst echt verdriet laten zien en frustatie in combi met woede, dat zou een liefhebbende wanhopige ouder spontaan moeten laten zien, niets van dat al
Mensen reageren niet rationeel bij dit soort gebeurtenissen, er zijn geen standaardreacties. Ik heb mensen bij wie hun moeder was overleden wekenlang een masker zien ophouden en pas thuis een keer zien barsten. Ik vind het best dat er theorieën worden bedacht, maar ga niet elke actie van hen analyseren en daaruit conclusies trekken die er niet zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')