Beetje slordig voor je imago als je een atoombom werpt en er niets gebeurd omdat je hem al eens hebt laten vallen.quote:Op maandag 3 september 2007 17:34 schreef Profesor het volgende:
dus waarom zoveel paniek als er 1 van een vrachtwagen valt..
Vijftig?!quote:Op maandag 3 september 2007 17:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Die dingen zijn DUUR, daarom zullen ze goed bestraft zijn
En ach, er liggen er ook iets van 50 op de zeebodem... Door gezonden schepen, ongelukken, vliegtuigcrashes, etc. En daar liggen ze nog steeds, ophalen is duur en riskanter dan laten liggne.
quote:Op maandag 3 september 2007 18:05 schreef -skippybal- het volgende:
Alsof die dingen spontaan ontploffen Je kan ze zelfs uit een vliegtuig laten flikkeren op 10kmk hoogte en de enige krater die er dan komt is er één van het object zelf...
Ware het niet dat het in 1984 en in West-Duitsland was, Koude Oorlog? Gewoon af en toe een rondje vliegen met je bommetjes om te zorgen dat je niet alles kwijt bent als Rusland een firsstrike zou uitvoeren was routine, dus een reële kans op een scherpe bom?quote:Op maandag 3 september 2007 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Een (atoom)bom gaat niet zomaar af als het bijv. valt.
Dan moet ie eerst op scherp gesteld worden.
quote:21 JANUARY 1968: A U.S. B-52G nuclear bomber crashed on the ice seven miles west of Thule Air Base in northern Greenland. The aircraft was on a airborne alert flight and carried four B-28 thermonuclear bombs. Upon impact with the ice the bomber exploded and all four nuclear bombs were destroyed, scattering radioactive materials over a large area.
Dan nog ontploft ie niet. Een atoombom ontploft pas als dat de bedoeling is. Alle primaire explosieven moeten op exact de juiste manier ontstoken worden om de nucleaire lading in een elkaar te persen.quote:Op maandag 3 september 2007 18:30 schreef ROG het volgende:
Ware het niet dat het in 1984 en in West-Duitsland was, Koude Oorlog? Gewoon af en toe een rondje vliegen met je bommetjes om te zorgen dat je niet alles kwijt bent als Rusland een firsstrike zou uitvoeren was routine, dus een reële kans op een scherpe bom?
dit dusquote:Op maandag 3 september 2007 19:09 schreef FreedonNadd het volgende:
21 JANUARY 1968: A U.S. B-52G nuclear bomber crashed on the ice seven miles west of Thule Air Base in northern Greenland. The aircraft was on a airborne alert flight and carried four B-28 thermonuclear bombs. Upon impact with the ice the bomber exploded and all four nuclear bombs were destroyed, scattering radioactive materials over a large area.
Het explodeerde wel maar er is toen geen reactie gestart. Nog steeds een radioactieve rotzooi maar geen nucleaire explosie.
Leuk, dat stukje, maar de massa aan nucleaire brandstof is gewoon ontploft door de ontploffing van het vliegtuig (kerosine ed), er is geen nucleaire reactie in gang gezet door de crash.quote:Op maandag 3 september 2007 18:30 schreef ROG het volgende:
[..]
[..]
Ware het niet dat het in 1984 en in West-Duitsland was, Koude Oorlog? Gewoon af en toe een rondje vliegen met je bommetjes om te zorgen dat je niet alles kwijt bent als Rusland een firsstrike zou uitvoeren was routine, dus een reële kans op een scherpe bom?
Zie bijv.:
[..]
Die A-bom gaat nooit (99.99999999999999999 zeker) af, conventionele lading daarentegen.quote:Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Da_Ripper het volgende:
Wat te gek!! Je zal een A-bom aan een vleugel aan het bevestigen zijn en het ding valt ... en of je dan een nieuwe onderbroek gaat zoeken
Deze was nog erger....quote:Op maandag 3 september 2007 19:09 schreef FreedonNadd het volgende:
21 JANUARY 1968: A U.S. B-52G nuclear bomber crashed on the ice seven miles west of Thule Air Base in northern Greenland. The aircraft was on a airborne alert flight and carried four B-28 thermonuclear bombs. Upon impact with the ice the bomber exploded and all four nuclear bombs were destroyed, scattering radioactive materials over a large area.
Het explodeerde wel maar er is toen geen reactie gestart. Nog steeds een radioactieve rotzooi maar geen nucleaire explosie.
Dat mag echt geen kernramp heten.quote:Op maandag 3 september 2007 20:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Deze was nog erger....
Palomares, ruim veertig jaar later (kernramp in W-Europa)
Klopt, het is dan ook hooguit een flinke vuile bom.quote:Op maandag 3 september 2007 18:35 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan nog ontploft ie niet. Een atoombom ontploft pas als dat de bedoeling is. Alle primaire explosieven moeten op exact de juiste manier ontstoken worden om de nucleaire lading in een elkaar te persen.
Precies 50 volgens je linkjequote:Op maandag 3 september 2007 17:58 schreef ROG het volgende:
[..]
Vijftig?!
edit: hebbes -> http://archive.greenpeace.org/comms/nukes/ctbt/read3.html
toch zou ik mijn broek volpoepenquote:Op maandag 3 september 2007 20:16 schreef Da_Ripper het volgende:
Wat te gek!! Je zal een A-bom aan een vleugel aan het bevestigen zijn en het ding valt ... en of je dan een nieuwe onderbroek gaat zoeken
Het vliegtuig explodeerde, niet de explosieven in de bommen,quote:Op maandag 3 september 2007 19:09 schreef FreedonNadd het volgende:
21 JANUARY 1968: A U.S. B-52G nuclear bomber crashed on the ice seven miles west of Thule Air Base in northern Greenland. The aircraft was on a airborne alert flight and carried four B-28 thermonuclear bombs. Upon impact with the ice the bomber exploded and all four nuclear bombs were destroyed, scattering radioactive materials over a large area.
Het explodeerde wel maar er is toen geen reactie gestart. Nog steeds een radioactieve rotzooi maar geen nucleaire explosie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |