abonnement Unibet Coolblue
pi_52387405
quote:
Het pleidooi van politicus Geert Wilders voor een verbod op de Koran heeft geleid tot een reeks aangiftes bij de politie. Het college van procureurs-generaal houdt rekening met "tientallen aangiftes''en heeft aan het Openbaar Ministerie gevraagd al de zaken te behandelen.

Dat meldde een woordvoerder van het college woensdag. Het parket in Amsterdam heeft inmiddels toegezegd alle aangiftes tegen Wilders in behandeling te nemen. Amsterdam behandelt de zaken omdat het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie in de hoofdstad is gevestigd.

Concrete cijfers over het aantal aangiftes tegen Wilders zijn nog niet voorhanden. De parketten in Utrecht, Den Bosch, Den Haag, Rotterdam, Zwolle-Lelystad en Amsterdam zelf hebben in ieder geval aangiftes ontvangen.
Bron: frontpage.fok.nl

Tja, die had hij wel kunnen verwachten. En eerlijk gezegd siert het deze mensen alleen maar. Ik weet niet in hoeverre er iets met de aangiftes gedaan zal worden, maar het is in ieder geval de weg die je hoort te bewandelen. Daar kan menig mens van leren. Beter dan iemand in elkaar slaan omdat deze volgens jou te ver gaat met zijn uitspraken.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52387783
dus het willen verbieden van een boek is discriminatie? worden nazi's dan ook gediscrimineerd omdat mein kampf verboten is? of is dat niet zo erg?

ik vind dat geen enkel boek verboden dient te zijn, en dat men alles moet kunnen vinden wat men maar wil, zolang men niet aanzet tot haat. het willen verbieden van een boek lijkt me hier geen voorbeeld van.
pi_52387867
Ach, die aanklachten zijn stuk voor stuk allemaal kansloos, een verspilling van tijd en moeite van de aangevers, en niet te vergeten van de medewerkers bij justitie die mijns inziens wel wat beters te doen hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Donald Duck held woensdag 15 augustus 2007 @ 13:40:38 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_52387957
Dat zal alleen voor de show zijn. Die aanklachten zelf kunnen niks voorstellen
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_52388026
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:35 schreef Empedocles het volgende:
dus het willen verbieden van een boek is discriminatie? worden nazi's dan ook gediscrimineerd omdat mein kampf verboten is? of is dat niet zo erg?
nee, de aangiftes betreffen ook geen discriminatie maar betreffen Wb v. Str artikel 137d: Aanzetten tot Haat
Eventueel verzwaard met de tweede clausule: "Indien feit wordt gepleegd door persoon die daarvan beroep of gewoonte maakt "

overigens, een strafzaak lijkt me kansloos, omdat Wilders nergens oproept tot geweld of discriminatie van personen, ik ben het zelf niet met hem eens, maar roepen mag hij zulke dingen wél gewoon.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52388083
Tsja, dat viel te verwachten natuurlijk. Veel moslims kunnen het niet hebben als het om hun geloof gaat.
pi_52388317
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:35 schreef Empedocles het volgende:
dus het willen verbieden van een boek is discriminatie? worden nazi's dan ook gediscrimineerd omdat mein kampf verboten is? of is dat niet zo erg?

ik vind dat geen enkel boek verboden dient te zijn, en dat men alles moet kunnen vinden wat men maar wil, zolang men niet aanzet tot haat. het willen verbieden van een boek lijkt me hier geen voorbeeld van.
Ben het voor de rest met je eens hoor, maar misschien had mijn OP duidelijker moeten zijn. Ik vind het dus prima dat ze op die manier hun ongenoegen laten blijken en niet op de vuist gaan. Ik vind de wijze waarop deze mensen dus handelen netjes. En dan hoef je het niet met ze eens te zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52388403
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, de aangiftes betreffen ook geen discriminatie maar betreffen Wb v. Str artikel 137d: Aanzetten tot Haat
Eventueel verzwaard met de tweede clausule: "Indien feit wordt gepleegd door persoon die daarvan beroep of gewoonte maakt "

overigens, een strafzaak lijkt me kansloos, omdat Wilders nergens oproept tot geweld of discriminatie van personen, ik ben het zelf niet met hem eens, maar roepen mag hij zulke dingen wél gewoon.
Ik ken dat artikel wel, maar ben ook nieuwsgierig in hoeverre men hier ook weer de vrijheid van mening tegenover wil gaan zetten. Intrigerend dus.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52388577
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik ken dat artikel wel, maar ben ook nieuwsgierig in hoeverre men hier ook weer de vrijheid van mening tegenover wil gaan zetten. Intrigerend dus.
wat bedoel je daarmee?

er bestaat geen wetboek warin de vrijheid van meningsuiting geregeld wordt enkel in de grondwet en dat een rechter mag dat niet zomaar gaan afwegen.
artikel 137d is wel degelijk heel duidelijk en maakt het opropen tot haat en discriminatie jegens bevolkinsggroepen strafbaar ...

punt is enkel dat een eventuele aanjklager zou moeten aantonen dat Wilders met die uitspraak oproept tot haat of geweld en dat is niet te doen....

Dit soort dingen is echter waarschijnlijk voorheen al ingecalculeerd en die mensen die aangifte doen doen die aangifte zelf ook enkel vanwege het 'zetten van een boodschap'... zoals aangifte doen in nederland is verworden tot een politiek middel om je statement te maken (Wilders zélf doet daar overigens ook doodleuk aan mee)

het heeft weinig te maken met strafrecht of recht an sich... enkel is het eerder een vorm van 'preken voor eigen Parochie'.... mensen hopen ermee medestanders te mobilseren en de tegenstanders kunnen zich weer als boehoe-ende slachtoffers opstellen.

Overigens, de grootste onzin is eigenlijk nog wel te denken dat er een verbod op 'Mein Kampf' zou bestaan..
hooguit bestaat er geen toestemming voor de uitgave van een nederlandse vertaling, omdat de rechten hiertoe bij de nederlandse staat liggen, er bestaat echter geen verbod op het boek an sich en je kunt gewoon volledig legaal een engelse vertaling via internet bestellen of bij een antiquariaat-zaak een oude uitgave kopen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52388733
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Ben het voor de rest met je eens hoor, maar misschien had mijn OP duidelijker moeten zijn. Ik vind het dus prima dat ze op die manier hun ongenoegen laten blijken en niet op de vuist gaan. Ik vind de wijze waarop deze mensen dus handelen netjes. En dan hoef je het niet met ze eens te zijn.
daar doelde ik ook niet echt op hoor. ik denk alleen dat de mensen die aangifte doen vooral medelevende linkse autochtonen zijn die er schande van spreken dat deze mening zomaar geuit kan worden in de openbare ruimte in plaats van moslims zelf die zich beledigd voelen.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:03:56 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52388734
Deze papieren gevechten zijn iig beter dan gevechten op straat, of heeft iemand dat al gepost?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52388802
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Deze papieren gevechten zijn iig beter dan gevechten op straat, of heeft iemand dat al gepost?
in de OP: "maar het is in ieder geval de weg die je hoort te bewandelen"

ik vind het overigens onzin, aangifte als politiek middel gebruiken vind ik misbruik maken van de rechtstaat (en ja, ik vind wilders mening verder afkeurenswaardig, maar aangifte ertegen doen is complete onzin en verspilling van rechterlijke en opsporings-capaciteiten)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_52388957
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:06 schreef RM-rf het volgende:
ik vind het overigens onzin, aangifte als politiek middel gebruiken vind ik misbruik maken van de rechtstaat (en ja, ik vind wilders mening verder afkeurenswaardig, maar aangifte ertegen doen is complete onzin en verspilling van rechterlijke en opsporings-capaciteiten)
Juist. Ik ben ook benieuwd naar de personen achter de aangiftes.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_52389284
t.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:10 schreef teknomist het volgende:

[..]

Juist. Ik ben ook benieuwd naar de personen achter de aangiftes.
Waarom? Je bedoelt je wilt weten wie? Dus persoonsgegevens? Of wat voor soort mensen?

[ Bericht 54% gewijzigd door paddy op 15-08-2007 14:42:31 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:30:12 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52389564
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

in de OP: "maar het is in ieder geval de weg die je hoort te bewandelen"

ik vind het overigens onzin, aangifte als politiek middel gebruiken vind ik misbruik maken van de rechtstaat (en ja, ik vind wilders mening verder afkeurenswaardig, maar aangifte ertegen doen is complete onzin en verspilling van rechterlijke en opsporings-capaciteiten)
Het mooie van dit soort aangiftes is dat je niets hoeft op te sporen, het gaat om een expres openbaar gemaakte mening. Een rechter hoeft de aangifte (en de mening) alleen maar aan de wet te toetsen.

Is het niet zo dat een rechter iemands mening niet automatich toetst maar dat daar een aangifte voor nodig is? Dan is dit dus gewoon zoals de rechtstaat werkt. Als je dit soort aangiftes niet doet kom je er ook niet achter waar de grenzen van meningsvrijheid liggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_52389719
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is het niet zo dat een rechter iemands mening niet automatich toetst maar dat daar een aangifte voor nodig is?
Meningen toetsen aan meningen, het moet niet gekker worden.
pi_52390130
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:03 schreef Empedocles het volgende:

[..]

daar doelde ik ook niet echt op hoor. ik denk alleen dat de mensen die aangifte doen vooral medelevende linkse autochtonen zijn die er schande van spreken dat deze mening zomaar geuit kan worden in de openbare ruimte in plaats van moslims zelf die zich beledigd voelen.
Kijk en daar heb je dus weer het vrijheid van mening. Daarom ben ik ook nieuwsgierig wat voor gevolgen dit zal hebben. En ik vind ook niet dat ze de Koran moeten verbieden. De fundamentalist komt er toch wel aan. In Noord-Korea is geloof ook verboden. Toch zijn er wel Bijbels.

Ook in Saudi Arabië zijn bijbels niet welkom, maar ze zijn er wel.

Maar dan nog ben ik meer voor aangifte dan voor straatrellen en de rest van de ellende die je toch ook genoeg ziet.

Er ging iets fout, vandaar dat ik je nog maar een keer quote
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_52390516
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, dat viel te verwachten natuurlijk. Veel moslims kunnen het niet hebben als het om hun geloof gaat.
Ik denk dat de gemiddelde jood of christen ook niet staat te juichen als iemand z'n geloofsboek wil verbieden...

Maar goed, ben benieuwd hoe de rechter dit gaat behandelen. Wilders zoekt zelf de grens op dus het kan geen kwaad dat een keer gekeken wordt naar wat nu toelaatbaar is en wat niet.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:01:32 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52390757
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:35 schreef Empedocles het volgende:
dus het willen verbieden van een boek is discriminatie? worden nazi's dan ook gediscrimineerd omdat mein kampf verboten is? of is dat niet zo erg?

ik vind dat geen enkel boek verboden dient te zijn, en dat men alles moet kunnen vinden wat men maar wil, zolang men niet aanzet tot haat. het willen verbieden van een boek lijkt me hier geen voorbeeld van.
mein kampf is niet verboden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:05:17 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_52390890
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:01 schreef Re het volgende:

[..]

mein kampf is niet verboden
Mag ik jouw exemplaar lenen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:06:10 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52390918
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mag ik jouw exemplaar lenen?
hij wordt niet gedrukt en uitgegeven, dat is wat anders ... of ga naar de bieb
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_52390943
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mag ik jouw exemplaar lenen?
Je kunt hem gewoon lenen in de bibliotheek. En anders hebben antiquariaten wel vaak gewoon liggen.
Raindrops on roses,
Happy Disney animals
- this makes my parts hurt.
  FOK!fotograaf woensdag 15 augustus 2007 @ 15:09:03 #23
18921 freud
Who's John Galt?
pi_52391020
Mja, en dan kunnen ze ineens wel een goede aanklacht formuleren. En ik zal de voorspelbare opmerking over het weten te vinden van de rechtbank maar achterwege laten.

oeps...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_52391110
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:09 schreef freud het volgende:
Mja, en dan kunnen ze ineens wel een goede aanklacht formuleren. En ik zal de voorspelbare opmerking over het weten te vinden van de rechtbank maar achterwege laten.

oeps...
Vertel Welke voorspelbare opmerking?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:11:39 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_52391116
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 15:06 schreef Cpt.Padraic het volgende:

[..]

Je kunt hem gewoon lenen in de bibliotheek. En anders hebben antiquariaten wel vaak gewoon liggen.
lenen niet geloof ik, wel inzien...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')