abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:45:25 #1
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51107017

Website Christijan Albers

Wie is Christijan Albers
Christijan Albers is geboren in Nederland op 16 april 1979. Hij is op jonge leeftijd begonnen met autoracen in de vorm van karten. In 1997 werd hij Nederlands kart kampioen (ICA 100cc). In datzelfde jaar won hij ook nog diverse andere prijzen waaronder kampioen in de Renault Megane Marlboro Masters en hij werd ook kampioen in de Formule Ford 1800 in Nederland en België.

Christijan heeft in 1999 de Duitse Formule 3 gewonnen. Hij is in 2000 begonnen met de DTM. In 2004 werd hij derde in de DTM en haalde hij zes podiumplaatsen. In 2005 maakte Christijan zijn debut in de Formule 1 bij Minardi. In 2006 rijdt Christijan bij Midland F1 racing.

Carriere:

1997:
Champion - Dutch National Kart (ICA 100cc)
Champion - Formula Ford 1800 (Holland)
Champion - Formula Ford 1800 (Belgium)
Champion - Renault Megane Marlboro Masters

1998:
Entry German F3 (5th place, 2 wins, 5 podiums)

1999:
Champion - German F3 (6 wins, 10 poles)

2000:
International F3000 (European Arrows)

2001:
DTM Mercedes in Team Persson
(best result 3rd in training, 2nd in race)
FIA Formula One Test and
Reserve driver-European Minardi F1

2002:
DTM Mercedes in Team Rosberg (5 points)
Test driver KL Minardi F1 Team

2003:
DTM Mercedes in Team HWA.
1st win Adria, 2nd win, NürburgrinG,
3rd win Norisring, 4th win Zandvoort,
Vizemeister DTM championship 2003
with most victories

2004:
DTM Mercedes in HWA works team
1st win, 6 podiums, 3rd in dtm championship

2005:
Christijan Albers First Driver Minardi F1 Team

2006:
CHRISTIJAN ALBERS FIRST DRIVER MIDLAND TOYOTA F1 TEAM

Team: Midland
Nationality: Dutch
DOB: 16/04/1979
Place: Eindhoven
Grand Prix entered: 33
World Championships: 0
Highest race finish: 5 (x1)
Highest grid position: 13 (x1)
Podiums: 0
Points: 4



Al het nieuws omtrent Christijan Albers

Vorig topic: [F1] Centraal: Christijan Albers, een blijvertje!
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:48:23 #2
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51107136
Vorig topic was vol, bij deze een nieuwe.

Ik erger me een beetje aan de louter negatieve kritiek die op dit moment ook in Nederland heerst.
Het is niet de eerste keer dat een coureur tijdens het tanken wegrijdt, het pleit voor hem dat hij ruiterlijk toegeeft dat het zijn fout was. Reacties als die van Lauda zijn zwaar overtrokken, ik kan me wel meer mensen bedenken die dan hun superlicentie mogen inleveren.
Het feit dat Albers continu in de achterste regionen van het veld rijdt, vind ik niet verwonderlijk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:58:12 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:04:12 #4
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51107747
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
pi_51107755
het heeft gewoon met de rijstijl te maken. zoals eerder is gezegd heeft albers meer een agressievere rijstijl. dit heeft Kubica ook. Vorig jaar reed Kubica bijvoorbeeld Heidfeld constant zoek omdat hij beter met die banden overweg kon. nu zie je Kubica ook nog wel ploeteren en rijd heidfeld meer op de voorgrond.
Toch zou albers wel sneller moeten zijn dan Sutil...
pi_51108172
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef Armageddon het volgende:
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
Mensen zoals jij zijn echt slaapverwekkend weet je dat.
Probeer je nou grappig te zijn of wat?
Je bent het iig niet namelijk.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:15:12 #7
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51108210
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:14 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Mensen zoals jij zijn echt slaapverwekkend weet je dat.
Probeer je nou grappig te zijn of wat?
Je bent het iig niet namelijk.
Doe niet zo opgefokt man.
pi_51108227
Als Spyker straks dat nieuwe tanksysteem in orde heeft dan lukt het vast

Spyker F1 test nieuw tanksysteem:

  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:16:23 #9
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_51108259
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef Armageddon het volgende:
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
Er zit toch echt een verschil tussen bij de Shell tanken in een normale auto dan tanken in de pitstraat in een F1.

Jalours?
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:17:40 #10
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_51108312
Even schaamteloos de post van Googolplexian gekopiëerd
quote:
Spyker F1 en Albers praten in augustus
03 juli 2007

Spyker F1 zal waarschijnlijk in augustus met Christijan Albers rond de tafel gaan, om de toekomst van de 28-jarige coureur bij het Nederlandse team te bespreken. Dit liet Spyker F1-baas Michiel Mol weten in een interview met het Spyker F1 Magazine.

"We hoeven er niet omheen te draaien, Adrian is doorgaans sneller dan Christijan dit jaar", zei Mol na afloop van de Grand Prix van Frankrijk. "Christijan worstelt met de afstelling. Vindt hij een goede set-up, dan is hij prompt snel, dat wel. Christijan heeft een agressieve rijstijl, en die past minder goed bij de huidige Bridgestone-banden. De nieuwe banden lenen zich niet voor gooi- en smijtwerk. Feit blijft dat het opvallend is, dat een rookie zo vaak sneller is. Christijan vindt het een moeilijke situatie, dat mag duidelijk zijn. Het lijkt een beetje op de situatie bij McLaren, waar Lewis Hamilton Fernando Alonso steeds te snel af is."

"Over een race of twee tot drie gaan we met Christijan rond de tafel", vertelde de Formule 1-directeur van Spyker verder. "Hij wil graag naar de top, maar dat zijn wij ook in 2008 nog niet. Hij is toe aan teams als Williams of Toyota, maar of dat lukt?"
Nu weet ik niet van welke datum (voor/na Magny-Cours?) dit interview is, maar iig verstandige woorden van Mol na al dat gedoe de laatste dagen. Uitlatingen van (vooral) Kolles en Gascoyne waren nu niet bepaald verstandig/tactisch/slim te noemen, om over de reacties van 'de fans' maar te zwijgen.. Mol geeft terecht aan dat de prestaties op de baan in absolute zin ietwat tegenvallen, maar weet ook waardoor dit veroorzaakt wordt. Hopelijk zal de B-spec hier verandering in aan kunnen brengen, blijkt Sutil dan nog steeds sneller, dan is het pech (exit) voor Albers, maar wie weet is het de ommekeer
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_51108315
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:15 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Doe niet zo opgefokt man.
Ja sorry maar ik word een beetje moe van dit soort reacties.
Misschien moet ik maar niks meer lezen als het over Albers gaat.
Heel Nederland loopt Albers ineens af te branden, ja hij doet het kut, hij valt dit jaar zwaar tegen maar hij verdient dit nou ook weer niet.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:17:51 #12
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51108318
Ik heb respect voor Albers.

Mensen vergeten (helaas bijna ALTIJD) dat Albers altijd sneller is geweest dan zijn teamgenoten in de Formule 1. Albers heeft gewoon problemen met zijn auto, daar kan hij vrij weinig aan doen. Het zal tijd kosten om tot op een goed niveau te komen. Misschien dat het in de nieuwe F1bolide wel goed gaat komen voor Albers.

Gelukkig wordt Albers steeds sneller, dat zien veel mensen ook niet. Tidjens de VT's is Albers steeds vaker sneller.

De fout van zondag was natuurlijk niet best. Mensen weten helaas niet dat dit soort ongelukken zo vaak gebeuren in de racerij in bv. Amerika.

Ik steun CA, en ja, hij is Neerlands trots op F1 gebied (samen met Henki Waldschmidt).
Nulla Tenaci Invia Est Via
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:19:56 #13
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51108413
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:17 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ja sorry maar ik word een beetje moe van dit soort reacties.
Misschien moet ik maar niks meer lezen als het over Albers gaat.
Heel Nederland loopt Albers ineens af te branden, ja hij doet het kut, hij valt dit jaar zwaar tegen maar hij verdient dit nou ook weer niet.
Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:21:29 #14
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51108503
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Reageer inderdaad maar niet nee.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_51108563
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
wat is de lol van voetbal,tennis,basketbal,hockey,bowlen,cricket,rugby,volleybal,snooker,darten etc etc etc....
pi_51108574
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Ik raad je toch aan eens wat races te volgen want dat er maar 1 coureur is die constant wint is allang niet meer zo.
Ook al is F1 misschien niet altijd even leuk meer, het blijft toch altijd wel interessant.
Persoonlijk vind ik het ook leuker als er meer competitie is, daarom kijk ik steeds liever naar A1 en Champcar maar dat terzijde.
pi_51108726
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:19 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Dat hele F1 boeit me geen hol. Ik moet hier eigenlijk ook helemaal niet reageren. Kan je mij uitleggen wat de lol van deze sport is? Elke race wint dezelfde gast. Meestal degene met de snelste auto. Het zal wel aan mij liggen maar het lijkt mij leuker als alle auto's even hard gaan.
Jij ziet Formule 1 als een individualistische sport.
Maar Formule 1 is een teamsport; de rijders maken onderdeel uit van dat team en zij proberen de inspanningen van het team op het asfalt te houden.

Kan ik feiten noemen waarmee ik bewijs dat het een teamsport is?
- er zijn mensen in het team die uit kunnen rekenen hoeveel rondjes bij welke setting iemand nog op z'n tank kan rijden en hoeveel tiende dat scheelt per rondje -> dat kan je de winst opleveren / kosten
- er zijn mensen in het team die weten bij welke bandenspanning en bij welke temperatuur een bepaalde band het beste presteert bij een fatsoenlijke slijtage -> dat kan je de winst opleveren / kosten
- er is de pitcrew die geheel geregiseerd en tot in de perfectie geoefend een pitstop kan maken -> dat kan je de winst opleveren / kosten
- etc...
- en dan nog al het onderzoek en testen dat er aan iedere race vooraf gaat... Dat komt niet alleen uit de rijders...

En ook Christian Albers traint en geeft feedback aan zijn team... Maar zo'n stunt als afgelopen zondag... Tsja... Dan gaat bij mij ook even het licht uit En m'n PhotoShop aan...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:30:22 #18
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51108925
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:23 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Ik raad je toch aan eens wat races te volgen want dat er maar 1 coureur is die constant wint is allang niet meer zo.
Ook al is F1 misschien niet altijd even leuk meer, het blijft toch altijd wel interessant.
Persoonlijk vind ik het ook leuker als er meer competitie is, daarom kijk ik steeds liever naar A1 en Champcar maar dat terzijde.
Ik heb het een tijdje geprobeerd hoor maar ik kan er maar niet warm of koud van worden. Ook wat de mijnheer boven mij zegt. Met al die berekeningen en teamprestaties. Dat zal allemaal heel spannend zijn maar ik wil gewoon actie zien. En dat zie je niet veel in de F1. Ja, Albers doet af en toe een stunt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 21:36:17 #19
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_51109164
Ieder zijn ding he. Wielrennen schijnt ook erg spannend te zijn, maar kan mij niet boeien.
Ik denk alleen niet dat dit topic de juiste plek is om daar een principediscussie over te gaan voeren.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_51111617
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:17 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Even schaamteloos de post van Googolplexian gekopiëerd
[..]

Nu weet ik niet van welke datum (voor/na Magny-Cours?) dit interview is, maar iig verstandige woorden van Mol na al dat gedoe de laatste dagen. Uitlatingen van (vooral) Kolles en Gascoyne waren nu niet bepaald verstandig/tactisch/slim te noemen, om over de reacties van 'de fans' maar te zwijgen.. Mol geeft terecht aan dat de prestaties op de baan in absolute zin ietwat tegenvallen, maar weet ook waardoor dit veroorzaakt wordt. Hopelijk zal de B-spec hier verandering in aan kunnen brengen, blijkt Sutil dan nog steeds sneller, dan is het pech (exit) voor Albers, maar wie weet is het de ommekeer
Ik denk ook dat de uitspraken van Gascoyne en Kolles mede gedaan zijn om de fouten van het team en hun groeibriljant (want dat is hij wel, wees eerlijk) Sutil een beetje naar de achtergrond te verdringen. Sutil die te vroeg in de pits kwam, het team dat verzuimde hem weer weg te sturen...

Persoonlijk denk ik dat Sutil een bovengemiddelde F1-rijder gaat worden (als hij de kansen krijgt) en Albers niet meer of minder is dan het gemiddelde in dit F1-veld. De kritiek is dan ook wel terecht maar zeker overtrokken. Nederlanders zeuren nu eenmaal graag, Albers-liefhebbers moeten dat maar in hun achterhoofd houden en die lachverhalen langs zich heen laten gaan.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_51112718
quote:
Wie is Christijan Albers
Christijan Albers is geboren in Nederland op 16 april 1979.
Verrek, ik ben op dezelfde dag jarig... *Is dit iets positiefs???*

Ziggy(3x), leuk dat je een topic hebt geopend voor Chris.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  woensdag 4 juli 2007 @ 07:29:12 #22
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_51118867
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 22:59 schreef Sally het volgende:

[..]

Verrek, ik ben op dezelfde dag jarig... *Is dit iets positiefs???*

Ziggy(3x), leuk dat je een topic hebt geopend voor Chris.
Ik zeg niks voor ik weer mensen boos maak

CA kan beter maar dit is gewoon te f*cking grappig. Hij verweet RD eind 2005 in 1 of ander intervieuw de wagen niet beter te maken maar inmiddels rijd RD CCWS in een wagen die voorin rijd terwijl Clarke er of steeds uit ligt of er steeds achteraan loopt en heeft Meneer alle moeite met zn teammaat en met allerhande zaken terwijl hij vorig jaar ook al bij dat team reed.

Maargoed verder hou ik mn mond

[ Bericht 1% gewijzigd door TJDoornbos op 04-07-2007 10:47:06 ]
  woensdag 4 juli 2007 @ 08:48:26 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51119537
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef Armageddon het volgende:
Ga toch heen met die gozer. Inleveren dat rijbewijs. Als ik bij de Shell wegrijd met de gehele tankinstallatie mag ik ook bij het CBR mijn rijbewijs inleveren.
Bron?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 4 juli 2007 @ 08:52:29 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51119593
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:04 schreef staticdata het volgende:
het heeft gewoon met de rijstijl te maken. zoals eerder is gezegd heeft albers meer een agressievere rijstijl. dit heeft Kubica ook. Vorig jaar reed Kubica bijvoorbeeld Heidfeld constant zoek omdat hij beter met die banden overweg kon. nu zie je Kubica ook nog wel ploeteren en rijd heidfeld meer op de voorgrond.
Toch zou albers wel sneller moeten zijn dan Sutil...
Volgens mij was Heidfeld ook vorig seizoen de betere bij BMW, zeker als je naar het resultaat gaat kijken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 4 juli 2007 @ 08:53:29 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_51119615
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 07:29 schreef TJDoornbos het volgende:
verwijtte
Dit doet gewoon pijn .
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')