abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50971010
Weet niet of het nog kan, maar je kon altijd op Schiphol koffers kopen van mensen die hun koffer met bezittingen achter hebben gelaten, dus de eigenaars die niet meer traceerbaar zijn. Deze koffers met inhoud waren volgens mij altijd 10 euro, je kan geluk hebben en een laptop of camera aantreffen, maar ook pech hebben dat je alleen maar onderbroeken krijgt met remsporen.

Iemand die dit ooit zoiets heeft gekocht? Anyone?
En wat zet er in?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:56:07 #2
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50971099
Haha lijkt me mooi om dat eens te doen en dan die vieze onderbroeken over je hoofd heentrekken zodat die remsporen nog een functie krijgen in een tweede leven. linkje anyone?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:58:54 #3
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_50971202
Nog nooit van gehoord dat dit kan...
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_50971409
Dat kan toch onmogelijk? Andersmans spullen verkopen. Zoiezo zullen die spullen dan al een hele lange tijd van "niemand" moeten zijn. En de kans dat niemand z'n laptop ofzo komt ophalen is vrij klein lijkt me. Anders waren er ook wel mensen die die verlaten koffers in partijen kocht lijkt mij? Paar laptopjes voor een 10tje is nooit weg denk.
  Moderator vrijdag 29 juni 2007 @ 15:11:41 #5
9859 crew  Karina
Woman
pi_50971670
Volgens mij doen ze dat niet meer. Wel eens op tv iets over gezien, was een man die kocht een koffer vol met gloednieuwe overhemden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:15:37 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50971863
Wel eens aan gedacht om zo'n veiling langs te gaan maar ben altijd tegen gehouden door de gedachte dat het personeel eerst al die koffers door de scanner haalde en zo de leukste dingen zelf achter hielden.

*Goede samsonite voor een 10tje is natuurlijk ook niet verkeerd.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 15:15:40 #7
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50971867
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:11 schreef Karina het volgende:
Volgens mij doen ze dat niet meer. Wel eens op tv iets over gezien, was een man die kocht een koffer vol met gloednieuwe overhemden.
En jij had de onderbroeken?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_50985539
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 15:05 schreef illusions het volgende:
Dat kan toch onmogelijk? Andersmans spullen verkopen. Zoiezo zullen die spullen dan al een hele lange tijd van "niemand" moeten zijn. En de kans dat niemand z'n laptop ofzo komt ophalen is vrij klein lijkt me. Anders waren er ook wel mensen die die verlaten koffers in partijen kocht lijkt mij? Paar laptopjes voor een 10tje is nooit weg denk.
Er zijn dus inderdaad mensen die hele partijen van dat soort koffers opkopen. Daar is het ook eigenlijk eerder voor bedoeld dan voor particulieren die een gokje wagen.

En het kan dus wel. Als een koffer kwijt raakt zullen ze wel proberen de eigenaar te traceren, maar als dat niet lukt gaan ze die koffers niet tot het einde der tijden bewaren.

Hoewel... bij 6Pack hebben ze ook ooit twee van die koffers gekocht. Met de ene konden ze niks, maar van de andere bleek het helemaal niet zo lastig om de eigenaar te achterhalen. Die koffer zijn ze toen terug gaan geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2007 22:23:04 ]
pi_50985796
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Er zijn dus inderdaad mensen die hele partijen van dat soort koffers opkopen. Daar is het ook eigenlijk eerder voor bedoeld dan voor particulieren die een gokje wagen.

En het kan dus wel. Als een koffer kwijt raakt zullen ze wel proberen de eigenaar te traceren, maar als dat niet lukt gaan ze die koffers niet tot het einde der tijden bewaren.

Hoewel... bij 6Pack hebben ze ook ooit twee van die koffers gekocht. Met de ene konden ze niks, maar van de andere bleek het helemaal niet zo lastig om de eigenaar te achterhalen. Die koffer zijn ze toen terug gaan geven.
waarom breken ze (werknemers van schiphol) die koffers niet open omdaarin de gegevens van de eigenaars in terug te vinden?
pi_50985963
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:29 schreef Apekoek het volgende:

[..]

waarom breken ze (werknemers van schiphol) die koffers niet open omdaarin de gegevens van de eigenaars in terug te vinden?
Of haal ze e en door de Röntgen scanner heen.. Als er wat van waarde in zit zoals een laptop of telefoon zie je dat zo. (Die gegevens boeie niet )
pi_50985996
quote:

[..]

Jij denkt dat iedereen daar z'n gegevens in heeft zitten?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:52:16 #12
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_50986594
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij denkt dat iedereen daar z'n gegevens in heeft zitten?
nee, maar veel mensen misschien wel, zorg passen of medicijnen waar naam en adres opstaan, logisch toch?
pi_50986750
Ja, logisch. Dat zijn dus de koffers waarvan de eigenaar wél gevonden kan worden.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:57:49 #14
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_50986815
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:56 schreef k_man het volgende:
Ja, logisch. Dat zijn dus de koffers waarvan de eigenaar wél gevonden kan worden.
Hmm dat zou dan dus ook betekenen dat de werknemers van schiphol eerst de leuke dingen er zelf uithalen voordat ze die koffers zonder adressen verkopen.
pi_50986837
quote:

[..]

De Nederlandse regelgeving kennende, mag dat waarschijnlijk niet.

Breken zij jouw koffer open, brengen ze hem naar je toe, kun jij hen waarschijnlijk aanklagen omdat ze je koffer opengebroken hebben en in je spullen hebben zitten neuzen.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 22:59:15 #16
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_50986876
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:58 schreef Daverz het volgende:

[..]

De Nederlandse regelgeving kennende, mag dat waarschijnlijk niet.

Breken zij jouw koffer open, brengen ze hem naar je toe, kun jij hen waarschijnlijk aanklagen omdat ze je koffer opengebroken hebben en in je spullen hebben zitten neuzen.
ow, en dan zou je in dit geval de koffer wel aan wild vreemden mogen mee geven? vreemd!
pi_50987393
Ik weet het niet en ga het ook niet uitzoeken. Ik zeg alleen maar dat het mij niet zou verbazen dat zij gewoon die koffer niet open mogen maken. Misschien mogen ze het ook wel, maar is niemand daar nog opgekomen. Hoop dat ze in dat geval hier meelezen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 00:38:21 #18
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_50989660
Koop je zo'n koffer.....

Blijkt dat het een bom koffer is.............
pi_50990475
quote:

[..]

Dat doen ze wel.
Als je dat niet doet, dan kun je al helemaal nooit meer achterhalen van wie de koffer is geweest. Ga maar eens uitzoeken van wie die ene zwarte samsonite koffer is.
Als je koffer kwijt raakt, dan moet je een formulier invullen en daar moet je dus zo gedetailleerd mogelijk opschrijven wat er in die koffer zit. Op basis daarvan wordt er gezocht en kan je koffer teruggevonden worden.
Het meest verstandige wat je kunt doen is een adressticker aan de binnenkant van je koffer plakken. De reden hiervoor lijkt me duidelijk.
pi_50991270
ik heb heer heeeeeel lang geleden eens een docu over gezien. Toen werd er wel verteld dat electronica er uit werd gehaald..dus je kon geen camera's , laptops etc aantreffen maar overhemden zou idd wel kunnen..
pi_50992515
Ik weet niet of het dan nog wel echt interessant is....
 FR
  zaterdag 30 juni 2007 @ 03:05:40 #22
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50992541
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 14:53 schreef Apekoek het volgende:
Weet niet of het nog kan, maar je kon altijd op Schiphol koffers kopen van mensen die hun koffer met bezittingen achter hebben gelaten, dus de eigenaars die niet meer traceerbaar zijn. Deze koffers met inhoud waren volgens mij altijd 10 euro, je kan geluk hebben en een laptop of camera aantreffen, maar ook pech hebben dat je alleen maar onderbroeken krijgt met remsporen.

Iemand die dit ooit zoiets heeft gekocht? Anyone?
En wat zet er in?
Heel toevallig ben ik vorige week met een vriend naar een veiling in Diemen geweest, waar ze gevonden spul van schiphol verkochten. Met ruim 200 euro op zak waren we van plan een container vol koffers op te kopen. Het bieden gaat per containers van ongeveer 2 kuub, startbod rond de 120 euro maar er werd al snel over de 160 heen geboden en inclusief de belasting en toelage haalden we dat niet meer.
Volgende keer (op een maandagochtend in september) gaan we met wat meer man en meer geld, kopen we zo'n container vol en gaan we lekker de koffers verdelen
In sommige containers zaten vooral grote (volle) koffers, op andere lagen een tv, een playstation, een brandblusser, wat groot gereedschap (frezen e.d.), een enorme lading Ajax-fanprullaria, noem maar op

Die vriend heeft overigens wel een hele lading mp3-spelers en usb-sticks opgekocht voor niet al teveel, en een erg mooie spiegelreflexcamera voor ¤50 geloof ik
Ze veilden ook o.a. een nooit opgehaalde IBM laptop voor 100
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_50992578
hahah lijkt me wel grappig
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  zaterdag 30 juni 2007 @ 03:10:23 #24
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50992594
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:59 schreef Apekoek het volgende:

[..]

ow, en dan zou je in dit geval de koffer wel aan wild vreemden mogen mee geven? vreemd!
Volgens mij mogen ze de koffers alleen scannen op drugs, wapens en andere gevaarlijke zooi, maar halen ze er niks uit. Wanneer binnen de redelijke termijn (volgens mij ligt dat spul er minstens een jaar) het er nog ligt wordt het in zijn geheel verkocht.
Niet heel gek toch? Het kost schiphol enorm veel om al dat spul op te slaan, en als iemand na een jaar zijn spul niet op heeft gehaald kan je verwachten dat ie nooit meer komt. Vervolgens verdienen ze een klein beetje van de opslagkosten terug met een veiling.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 03:12:08 #25
105263 Litso
Interlectueel.
pi_50992617
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 03:09 schreef Double-Helix het volgende:
hahah lijkt me wel grappig
Het was echt gaaf, sowieso was ik nog nooit bij een veiling geweest dus ik heb me flink vermaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')