abonnement Unibet Coolblue
pi_49731385
quote:
Wolfsen wil opheldering Justitie over illegale adopties

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Aleid Wolfsen van de PvdA wil opheldering van het ministerie van Justitie over illegale adopties uit India. In het Radio 1-programma De Ochtenden zei hij donderdag duidelijkheid te willen over de verschillende waarschuwingen over het betreffende adoptiebureau aan het ministerie.
ANP

"Wat heeft Justitie ermee gedaan? Want misschien had dit voorkomen kunnen worden", aldus Wolfsen.

Netwerk berichtte deze week dat mogelijk ruim vijftig adopties in Nederland van kinderen uit India illegaal zijn. Volgens de Indiase autoriteiten zijn namelijk alle 350 adopties die door het kindertehuis Malaysian Social Service (MSS) zijn geregeld onwettig, waaronder die van de vijftig kinderen die naar Nederlandse pleegouders gingen.

Het programma vertelde ook over een jongen die in de Indiase stad Madras bij zijn moeder zou zijn gestolen en volgens de Indiase autoriteiten zes jaar geleden door een Nederlands paar werd geadopteerd. De Nederlandse stichting Meiling deed bij deze adoptie de bemiddeling.

Hoogleraar

René Hoksbergen, emeritus-hoogleraar adoptie, zei in het radioprogramma dat hij het ministerie meerdere malen had gewaarschuwd voor de adoptiepraktijken van Meiling. "Er is vanuit het ministerie te weinig controle geweest op de adopties." Wel benadrukte de hoogleraar dat in "95 procent van de adopties het wel goed is geregeld".

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) kondigde dinsdag aan de zaak grondig te gaan onderzoeken. Daarbij zal ook worden onderzocht of er eerder al aanleiding was om te kijken hoe de adopties verlopen, zei hij donderdag.

Volgens de minister is er nu echter geen reden om de vergunning van een adoptieorganisatie in te trekken. "We moeten eerst alles precies uitzoeken hoe het in het verleden is gegaan en dan wat er moet gebeuren", zei hij. Hirsch Ballin stelde verder dat de adoptiewetgeving goed in elkaar zit.

Wolfsen pleitte ook voor een feitenonderzoek naar de hele gang van zaken rond adopties uit India. Daarnaast wil hij dat de branche verder geprofessionaliseerd wordt. Veel adoptiebureaus werken met vrijwilligers.

Tragedie

Wolfsen noemde de misstanden "een menselijke tragedie". Hij vindt het een "duivels dilemma" om te beslissen wat er met de kinderen moet gebeuren. "Primair zou je zeggen, ze moeten terug naar hun biologische ouders, maar er zullen ook veel kinderen zijn die hier helemaal geworteld zijn."

Wolfsen zou een groep verstandige mensen willen formeren die onderzoeken wat er moet gebeuren met deze kinderen. "Waarbij het belang van het kind vooropstaat."
India eist gestolen adoptiekind uit Nederland terug
India eist gestolen adoptiekind uit Nederland terug #2
pi_49731428
Hier weer verder rellen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:11:11 #3
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49731436
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:53 schreef Re het volgende:

[..]

En dat kind is er na een tijdje ook weer boven op hoor, dat gemeet met 2 maten hier
Ja dat weet je dus niet, is ook moeilijk te zeggen. Er is geen perfecte oplossing in dit geval.

Ik bekijk het uit het standpunt van het kind: Opgegroeid in Nederland met vriendjes, vriendinnetjes, school, sportclub, spreekt Nederlands etc.

Ik zeg niet dat de biologische moeder een arme sloeber is, voor hetzelfde geld kan ze het prima opvoeden maar dat is het punt niet als je puur het kind onder de loep neemt: Die wordt uit een vertrouwde omgeving weggeplukt een een totaal onbekende en vreemde cultuur. Want de cultuurverschillen zijn er natuurlijk wel degelijk.

Maar goed, er kan maar niet genoeg benadrukt worden dat dit een héél lastig geval is.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49731451
Laat ze hier.

Wedden dat die kinderen als ze ouder worden er weer alles aan zullen doen hier terug te keren.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:11:37 #5
43556 miss_dynastie
pi_49731454
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 16:46 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ah, ik heb die documentaire gemist. Maar daarin werd dus duidelijk dat de adoptie-ouders wisten dat er sprake was van kinderroof? .
De adoptie liep vertraging op. Ook moesten ze twee keer die 5000 euro betalen omdat het de eerste keer niet zou zijn aangekomen (ja, ja). De ouders zeiden letterlijk: ‘We hoorden van Meiling dat het kindertehuis in verband werd gebracht met kidnapping. Maar ik dacht: er zijn zoveel officiële instanties bij betrokken, het zal wel goed zitten’.

Mij kan je dan niet wijs maken dat je helemaal te goeder trouw bent hoor.
  Admin donderdag 24 mei 2007 @ 17:12:08 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_49731471
Indiase politie: Ruim vijftig illegale adoptiekinderen in Nederland

De Indiase politie bestempelt alle 350 adopties gedaan door het kindertehuis Malaysian Social Service (MSS) als "illegaal". Ruim vijftig kinderen kwamen vanuit dit kindertehuis via bemiddelingsorganisatie Meiling naar Nederland. Dat blijkt uit vertrouwelijke politierapporten en onderzoek in India van het actualiteitenprogramma Netwerk. Rene Hoksbergen, emeritus-hoogleraar adoptie pleit vanavond in Netwerk voor intrekking van de vergunning van Meiling.

"Afgrijselijke misdaad"
Het Indiase kindertehuis MSS waar Meiling de belangrijkste buitenlandse afnemer van was, is volgens een politierapport "steeds betrokken bij het wegnemen van kinderen om ze daarna ter adoptie aan te bieden". Volgens de Indiase politie heeft het kindertehuis "een afgrijselijke misdaad gepleegd" en "ondraaglijk leed toegebracht aan kinderen en ouders".

Beschuldigingen
De Indiase politie stelt dat de directeur volledig aansprakelijk is voor het vervalsen van documenten, het achterhouden van feiten en het afleggen van valse verklaringen. De directeur en zijn familie hebben altijd alle beschuldigingen ontkend. In afwachting van het proces zijn de verdachten op borgtocht vrij. De directeur heeft meer dan vijftig dagen vast gezeten.

Enorme bedragen
Volgens de Indiase politie verrijkte de directeur van het kindertehuis zich en betaalden adoptieouders enorme bedragen voor kinderen. Ook zou er sprake zijn geweest van "illegale" toeleveranciers en het ronselen en mishandelen van kinderen.

Verklaring
Meiling stelt in een verklaring dat zij in de loop van 2005 op de hoogte werden gesteld van de beschuldigen over het kindertehuis. Pas na dreiging van bekendmaking door een adoptievader laat de bemiddelingsorganisatie in juni 2006 een brief uitgaan naar alle adoptie-ouders die geadopteerd hebben via het kindertehuis. Adoptieouders maakten uit de brief op dat er niets aan de hand zou zijn. "Dat het een wind is die wel overwaait. Dat gevoel hadden wij toen wij die brief lazen", aldus adoptieouders.

Intrekking vergunning
Volgens Hoksbergen is gebleken dat de Nederlandse bemiddelingsorganisatie Meiling onvoldoende professioneel is voor bemiddeling van interlandelijke adoptie. De hoogleraar pleit daarom voor intrekking van de vergunning van Meiling.
Bron: netwerk
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_49731507
Eigenlijk vind ik dat die kinderen nog niet zo slecht terecht zijn gekomen. Heel wat Indiase kinderen worden ook ontvoerd om vervolgens in de prostitutie te komen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:15:47 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49731578
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:06 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoezo, "om hem"?
Uhmm ja!, hij wordt weer bij zijn ouders weggerukt, maar nu begrijpt tie het natuurlijk wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:17:17 #9
43556 miss_dynastie
pi_49731634
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wedden dat die kinderen als ze ouder worden er weer alles aan zullen doen hier terug te keren.
Dan moet je die kinderen daar alle kansen toe geven. Maar voor nu moeten ze eerst terug naar hun ouders.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:19:06 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49731717
Ik zou het denk ik eigenlijk wel tof vinden als 9-jarige, heb je ineens 4 ouders en ineens een veel grotere familie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49731727
Bericht van iemand in het gastenboek op netwerk.tv:
quote:
Hierbij wil ik reageren op de uitzending van gisteren. De organisatie MSS heeft van de regering in New Dehli een vergunning gekregen. Bij elke adoptie zijn alle gegevens, van het kind, door MSS aan de overheid verstrekt. De overheid van India is de enige die deze gegevens kan controleren en natrekken op grond van die gegevens heeft MSS toestemming gekregen het kind voor buitenlandse adoptie beschikbaar te stellen. Op grond van die informatie heeft Meiling meegeholpen voor deze kinderen adoptief ouders te zoeken. U schept een onjuist beeld van de situatie. Meiling heeft op de meest zuivere manier aan deze adoptie medewerking verleend. Ten tijde van deze adopties was ik bestuurslid van deze organisatie en ben ik voor nadere afspraken in India geweest. Dhr. Hoksbergen, die door de universiteit van Utrecht werkelijk is uitgekotst weet niet waar hij over praat. Is niet deskundig op het gebied van adoptie. Hij is ook niet verbonden met het adoptiecenter van de universiteit. Ik durf hierbij heel hard en duidelijk te beweren dat MEILING en de medewerkers daarvan naar eer en geweten hebben gehandeld. Deze hebben alle geduld opgebracht en altijd verantwoording afgelegd over het doen en laten. We hebben NOOIT steekpenningen betaald of geld onder tafel geschoven altijd is alles open en eerlijk uitgevoerd.Martin Rijnbeek
pi_49731783
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:19 schreef Re het volgende:
Ik zou het denk ik eigenlijk wel tof vinden als 9-jarige, heb je ineens 4 ouders en ineens een veel grotere familie
Oh, dus TOCH de adoptieouders erbij betrekken?
pi_49731807
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar voor nu moeten ze eerst terug naar hun ouders.
Niks moet.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:23:45 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49731884
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:20 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Oh, dus TOCH de adoptieouders erbij betrekken?
Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:25:41 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_49731945
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
Waarom is dat hypocriet? 't Is hoe je het brengt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_49731946
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
Als iets voor het kind erg is, dan moet je het niet doen. Altijd de weg kiezen die het minste het kind schaadt.
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:26:04 #17
43556 miss_dynastie
pi_49731961
quote:
Ten tijde van deze adopties was ik bestuurslid van deze organisatie en ben ik voor nadere afspraken in India geweest.
O ja, en je zou ook echt toegeven als het anders was
Ik zou dit ook gauw zeggen voor ze me aansprakelijk gaan stellen voor het een of het ander.

Laat ik het zo zeggen, het enige dat ik weet van deze stichting is dat iemand die ik ken die met het adoptieproces gestopt is na brieven, faxen en nette mails pas van de lijst af is gehaald toen hij gedreigd heeft met het rapporteren bij het ministerie van de hele situatie. Echt keurig ja
pi_49732000
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
Ze zullen er niet beter van worden, India is toch vooral een arm land waar het kastensysteem geldt. Ouders op tv gisteren zagen er nu niet bepaald uit of ze zo hoog zaten. En waar je geboren bent, blijf je.

Zijn misschien niet de armsten daar ofzo, maar een land als NL is veel beter om zich te ontwikkelen en vooruit te komen. En ze weten nu wat ze missen he, na een aantal jaren NL.

Verder hebben veel vrouwen in India een gros aan kinderen. Wil niet zeggen dat ze het kind niet gemist hebben of er van houden, maar ze hebben er vast nog wel een paar.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:27:24 #19
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49732003
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:23 schreef Re het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat de adoptie ouders niet bij het verder proces betrokken moeten worden. Ik reageer alleen maar tegen de hypocriete emotionele argumentatie dat het kind maar bij de adoptie ouders MOETEN blijven omdat dat voor het kind anders zo erg is
Als je zo beredeneert dan is dat net zo hypocriet als te zeggen dat het kind per definitie beter af is bij zijn biologische ouders, gewoon omdat het zijn biologische ouders zijn
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:28:53 #20
43556 miss_dynastie
pi_49732051
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
Verder hebben veel vrouwen in India een gros aan kinderen. Wil niet zeggen dat ze het kind niet gemist hebben of er van houden, maar ze hebben er vast nog wel een paar.
Ze hebben er drie, dus dat valt wel mee. Maareh, het maakt dus minder uit om een kind te jatten van iemand die er 10 heeft dan van iemand die er 2 heeft?
pi_49732064
Vind het sowieso maar raar allemaal.

Wie zegt dat die kinderen gestolen zijn: misschien gaven de ouders toestemming en hebben ze er een leuk bedrag uit geslagen. En willen ze dat nu weer.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:29:30 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49732065
Ja die discussie is al geweest, dus als het kind uit Amerika was gesmokkeld was het minder erg.

Dit kind heeft recht op zijn biologische ouders
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49732117
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ze hebben er drie, dus dat valt wel mee. Maareh, het maakt dus minder uit om een kind te jatten van iemand die er 10 heeft dan van iemand die er 2 heeft?
We hebben het hier over een ontwikkelingsland ja, waar veel vrouwen elk jaar een kind baren en genoeg monden hebben om te voeden. Waarvan ik denk dat ze er voor een leuke duit best een of meer willen missen.
  donderdag 24 mei 2007 @ 17:32:00 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49732142
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We hebben het hier over een ontwikkelingsland ja, waar veel vrouwen elk jaar een kind baren en genoeg monden hebben om te voeden. Waarvan ik denk dat ze er voor een leuke duit best een of meer willen missen.
naar mijn weten is dat kind gewoon gejat en aan het adoptie buro verkocht.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 24 mei 2007 @ 17:32:15 #25
43556 miss_dynastie
pi_49732151
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 17:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We hebben het hier over een ontwikkelingsland ja, waar veel vrouwen elk jaar een kind baren en genoeg monden hebben om te voeden. Waarvan ik denk dat ze er voor een leuke duit best een of meer willen missen.
En dan dat in dit geval niet zo is en die mensen alles, werkelijk alles kwijt zijn geraakt in de zoektocht naar hun kind telt niet zo mee of zo?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')