abonnement Unibet Coolblue
pi_79232248
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Je spieren zijn het nog niet gewend, maar in het begin loop je toch ook niet lang achter elkaar?
Ik ben begonnen met Evy, vandaag les 1 gedaan. Dat is 2x1 minuut, 2x2 en 1x3.

Zoals gezegd heb ik op dit moment geen geld voor nieuwe schoenen en die aerobics-schoenen waren destijds ook niet goedkoop (het zijn deze trouwens, een ouder model van Puma). Ze moeten het maar even doen tot ik weet of ik het leuk vind.
Mijn gewone sneakers gingen mee tot 5 min achter elkaar rennen, toen ging ik het echt wel voelen. Maar ik kan me voorstellen dat je eerst wil kijken of je dit wel echt wilt gaan doen.
Of schoenen onder de 100 euro slechter zijn weet ik niet, maar een goed advies is nooit weg. En let op aanbiedingen!
pi_79232803
Ik heb, na het uitgebreide advies van een hardloopwinkel (dus rennen voor camera etc), de Saucony progrid omni 8 gekocht. Zitten perfect, wel andere zooltjes erin voor nog wat meer demping .
Kostte wat, maar die schoenen betalen zich al terug in minder blessures en kunnen jaren meegaan.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:41:57 #103
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79233073
Vandaag ook Evy les 1 gelopen

Op de Asics GT-2150, van de hardloopwinkel:
Ik ben van pindavlees
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:48:27 #104
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79233467
kan de evy bestanden niet vinden? krijgt 404 als ik op de site doorklik

hier http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197

en hier http://hardlopen.start-to-run-mp3.com//#evydownloaden

nog suggesties?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_79233496
Het probleem is inderdaad dat ik die echte runningshoes super lelijk vind. Hier kan ik echt niet mee uitgaan ofzo.
En ik heb geen geld voor Airmax en die ''profi'' schoenen.
Doe het nu met Kswiss deze ongeveer
Het weer boeid mij niet zo heel veel, heb gisteren zelfs in de regen ge-jogged , was niet koud, daarna lekker warme douche
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:49:09 #106
177242 Irien
Innit though
pi_79233527
Hardloopschoenen hoeven helemaal niet deur te zijn. 50, 60 euro voor een paar Asics bij Perry Sport.
Flink wat demping, goede steun, Ik ben er blij mee
Between the click of the light and the start of the dream
pi_79233860
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef DaBuzzzzz het volgende:
kan de evy bestanden niet vinden? krijgt 404 als ik op de site doorklik

hier http://www.hardloopschema.nl/?p=hardlopen_nieuws_detail&detail=197

en hier http://hardlopen.start-to-run-mp3.com//#evydownloaden

nog suggesties?
Ik stuur je wel even een pm
pi_79233995
Weet iemand nog een goede hardloopwinkel in Utrecht? Als ik dan toch dure schoenen ga kopen wil ik natuurlijk ook wel een goed advies.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_79234186
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:48 schreef FalleNk810i het volgende:
Het probleem is inderdaad dat ik die echte runningshoes super lelijk vind. Hier kan ik echt niet mee uitgaan ofzo.
En ik heb geen geld voor Airmax en die ''profi'' schoenen.
Doe het nu met Kswiss deze ongeveer
Het weer boeid mij niet zo heel veel, heb gisteren zelfs in de regen ge-jogged , was niet koud, daarna lekker warme douche
Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
pi_79234653
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
pi_79234983
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:00 schreef GotC het volgende:

[..]

Tsja, als je zo graag wil hardlopen op schoenen waar je ook mee uit wil gaan, dan word het lastig ja
Ik ben iets zuiniger op m'n lichaam in dat opzicht, dan kost t maar wat, maar dan heb ik iig minder kans op blessures.
Ik ben niet zo makkelijk tevreden nee
maarja ik ren ook geen uur ofzo, hoogstens 30min/dag

Wanneer weet je eigenlijk dat je een blessure hebt?
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:20:24 #112
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79235294
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

... Maar om nou te zeggen dat mn sauconys van 70 euro niet goed zijn, omdat ze onder de 100 euro zijn, gaat ook wat ver.
Een advies is belangrijk, maar die verkopers zien ook gewoon dollartekens in de ogen hoor. Zeker als je niet zo intensief sport heb je niet àlle poespas nodig.
Een goedkopere schoen is bij definitie ook niet slecht, maar het gaat er vooral om dat je in een hardloopwinkel een uitgebreide analyse maakt van je looppatroon icm met verschillende schoenen zodat je kan zien welke het beste bij je past en waar je het minst scheef op loopt. Goede schoenen verkleinen de kans op blessures aanzienlijk

Ik heb zelf deze:
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:29:10 #113
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79238178
ik ben ook langzaam begonnen , moet goed en rustig opbouwen vanwege mn gewicht en moet opletten op shin splint. Dat lijkt na 8 keer nu goed te komen (doe ook oefeningen).

Ik krijg echter wel wat last van mn onderrug naar verloop van tijd. (half uur plus) enige idee?
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:24:10 #114
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_79241323
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 23:20 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]
Dat is zo'n Nike+ schoen toch? Dat lijkt me erg handig namelijk.

Ik heb deze:

alleen dan in vaalblauw ipv rood. Lopen echt super en ademen door die grove vezel erg goed, best handig voor zweetvoeten

In die schoenen draag ik

Zonder goede sokken heb je niet veel aan je goede schoenen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:53:08 #115
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79241996
Is een Nike+ schoen idd. Heb de sensor ook en lekker handig op m'n iPod alles bijhouden. ik heb zelf lage hardloopsokken van Nike die wel op die lijken. Loopt zeker fijner dan normale.

Enige nadeel van die super ademende schoenen is dat het nogal fris kan zijn op dagen als deze
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_79242845
Zijn sokken zo belangrijk dan? Ik draag altijd normale sokken, maar heb nooit ergens last van hoor.

En zo'n Nike ding met je iPod lijkt me zo tof. Misschien als ik iets minder blut ben.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:23:10 #117
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_79242902
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Weet iemand nog een goede hardloopwinkel in Utrecht? Als ik dan toch dure schoenen ga kopen wil ik natuurlijk ook wel een goed advies.
http://www.run2day.nl/utrecht/

Altijd goed advies.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_79243072
Ik weet dat veel mensen er skeptish over zijn, maar ik ben erg tevreden en 't kost me geen cent.
http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/
http://therunningbarefoot.com/

Schokdemping is lang niet zo goed als de schoenen-verkopers je wel zouden laten geloven, omdat je toch op je hiel blijft landen. Blootsvoets land je op de voor- of midden-voet en werkt je hele voet als 'schokdemper', bovendien krijg je betere feedback en vertellen je voeten je wel als je teveel in eens doet, terwijl je juist op de meer dempende schoenen sneller te veel doet. (zie ook http://www.barefooters.org/medicine/med_sci_sports_exer-23.2.html -veel schoenen zijn heel comfortabel voor de voet/voetzool maar de eigenlijke demping valt tegen waardoor je signalen mist die je vertellen dat je moet stoppen, en je dus problemen krijgt) Daarom is het ook het beste om 'echt blootsvoets' te lopen ipv op schoenen als de Vibrams en zelfs niet alleen op gras of bosgrond. Zelf loop ik ongeveer 1/3 door het bos (mooier en rustiger ) maar juist ook een flink stuk op het fietspad langs de weg want daar merk ik of m'n loophouding nog goed is. Ik loop nog niet zo lang (Evy les 18) maar heb maar 1x spierpijn gehad toen ik een paar lesjes terug ongeveer bij het tuinpad uitkwam en meteen naar binnen ben gegaan en ben gaan zitten. Meestal wandel ik een aantal minuten na het lesje om af te koelen en strek een beetje, en dan heb ik nergens last van. Ken via internet ook meerdere duurlopers die blootsvoets lopen en er heel tevreden over zijn dus zelfs voor lange afstanden is het te doen, als je maar langzaam opbouwd..

Moet er wel bijzeggen dat ik zelf al jarenlang op blote voeten wandel en m'n benen (vooral de kuiten) er dus al voor een deel aan gewend zijn, hoewel dat niet alleen een voordeel is. Las op een sport-website dat je ook juist shinsplints kan krijgen als je kuitspieren buiten proportie sterk getraind zijn (ook bij voetballers die gaan hardlopen bijvoorbeeld)! Dus of 't voor .DaBuzzzz een goed idee is, misschien niet; ik ben niet zoals sommige aanhangers van blootsvoets hardlopen die 't als een soort wondermiddel voor iedereen in elke situatie zien. Overgewicht is ook een moeilijke; da's altijd een zwaardere belasting van gewrichten, of je nu op je voorvoet of op je hiel-met-schokdemping land. Kan me voorstellen dat dan juist het 'okay, genoeg voor vandaag' signaal van blote voetzolen een hulpmiddel kan zijn om overbelaste gewrichten te voorkomen, maar aangezien ik zelf niet overgewicht ben (geen superdunne spriet maar zeker niet dik) heb ik me in op dat specifieke punt minder verdiept.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:36:33 #119
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79243290
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:29 schreef Sheriam het volgende:
verhaal
Dat kan ik dus echt niet.. Mijn lichaam kan dat niet aan ivm mn HMS. Lichaam is al constant zoekende naar balans en als ik dan geen schoeisel aan heb verergert het alleen maar.
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:46:03 #120
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79243552
Op blote voeten? Ik sla over ...
Ik ben van pindavlees
pi_79243568
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:24 schreef Sulley02 het volgende:

Zonder goede sokken heb je niet veel aan je goede schoenen.
onzin.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:09:27 #122
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79244342
De shin splint krijg ik wel onder controle maar als ik barefoot ga dan heb ik in notime zware blessures.

Ben 41, 1.83, en weeg 97 waarvan een flink deel spiermassa maar zeker 12 kilo teveel. Lopen is voor mij dus een kwestie van geduld, juiste techniek, goed schoeisel met VEEL demping.

Mn onderrug vind ik lastiger omdat ik volgens mij goede looptechniek heb. Ik zou ook niet zo goed weten bij wie aan te kloppen hiermee, fysio??
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:22:11 #123
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79244760
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:09 schreef DaBuzzzzz het volgende:
De shin splint krijg ik wel onder controle maar als ik barefoot ga dan heb ik in notime zware blessures.

Ben 41, 1.83, en weeg 97 waarvan een flink deel spiermassa maar zeker 12 kilo teveel. Lopen is voor mij dus een kwestie van geduld, juiste techniek, goed schoeisel met VEEL demping.

Mn onderrug vind ik lastiger omdat ik volgens mij goede looptechniek heb. Ik zou ook niet zo goed weten bij wie aan te kloppen hiermee, fysio??
Qua schoeisel zou ik dan gaan voor een paar die geschikter is voor iemand met een hoger gewicht. Anders loop je de demping er zo uit en dat is zonde. Loop langs een hardloopwinkel en laat je adviseren. Die last in je rug kan komen door een verkeerde houding of omdat je schoenen misschien niet helemaal bij je passen.
Love will tear us apart (Joy Division)
pi_79244761
Gisteren weer geweest!
Mijn schema was 6x3 minuten om en om wandelen/ rennen. Deze keer wilde ik de migraine tegengaan door, zoals jullie getipt hebben, meer water te drinken. En... Dat heeft fantastisch geholpen!

Het lopen ging echter wel wat minder. Ik zit nu bij de 5e dag van mijn schema.
Gelijk bij de eerste 3 minuten hardlopen kreeg ik overal pijntjes; bij mijn scheenbenen, bovenbenen voorop en achterop, heupen. De pijntjes waren niet heel heftig maar schoten steeds van de ene plek naar de andere.

Is dat normaal als beginneling als je net een aantal keer geweest bent?
Ik heb het wel lekker uitgelopen en ik heb gelukkig geen last van spierpijn vandaag. Ik voel me altijd zo voldaan en goed als ik achteraf lekker op de bank plof! Dat voelt een stuk beter dan als ik op de bank plof na de uren daarvoor ook al op m'n reet gezeten te hebben.

Ik heb er trouwens helemaal geen last van dat ik niet gemotiveerd zou zijn, zoals ik wel van veel anderen lees. Ik kan me werkelijk helemaal verheugen op een half uurtje hardlopen. Ik vind het zo heerlijk ontspannend en verslavend, zeker in dit lente weertje!
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:23:48 #125
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79244817
Oh wat leuk, nog een hardloop topic
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')