Neuh, maak je niet druk, is maar een formaliteit. De kans dat je aangehouden wordt is zeer klein, en ik neem aan dat je naam op het pillendoosje staat en dat je er niet veel van bij je hebt. Ieder normaal denkend persoon (inclusief douaniers) zal daar niet over vallen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ga zo straks al weg dus een medicijnen paspoort gaat niet echt lukken
ben ik nu een drugssmokkelaar of
Nee, je moet je zaken eerder regelen en niet n paar uur voor je vertrektquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ik ga zo straks al weg dus een medicijnen paspoort gaat niet echt lukken
ben ik nu een drugssmokkelaar of
Niet altijd duurder... ik heb een ticket voor de normale prijs kunnen kopen bij de KLM balie op Schiphol toen ik mijn oorspronkelijke vlucht miste in december.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:05 schreef DutchTrain het volgende:
Ticket kopen op het vliegveld is altijd duurder en kan vrijwel altijd ook alleen met creditcard, dus dat gaat je ook niet lukken.
Dat komt waarschijnlijk omdat KLM al zo duur is of de vliegtuigen niet meer vol krijgtquote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:10 schreef Fogel het volgende:
Niet altijd duurder... ik heb een ticket voor de normale prijs kunnen kopen bij de KLM balie op Schiphol toen ik mijn oorspronkelijke vlucht miste in december.
Er is inderdaad vaak genoeg plek over op de route Trondheim-Amsterdam vv. Het lijkt er ook op dat bijna de hele cabine op het take-off fare tarief kan vliegen, want of ik nu vroeg of laat boek, ik betaal bijna altijd hetzelfde (uitzonderingen daargelaten - bijvoorbeeld geen zaterdagnacht of 3 overnachtingen).quote:Op dinsdag 10 juli 2007 22:24 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk omdat KLM al zo duur is of de vliegtuigen niet meer vol krijgt
En... Alles goed afgelopen? of viel je flauw van de stress bij de gate?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:30 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
wat zijn dingen die je echt niet mag in een vliegtuig maar ik van de stress al niet meer weet
Nou, schijnt dat in ons vliegtuig (Continental 767) bij een aantal economy seats wel stopcontacten zitten Al maakt me dat niet zoveel uit, want je hebt ook nog zo'n personal entertainmentding voor het nodige vermaak (althans, als ik de website van continental moet geloven heeft elke economy-stoel dat ook).quote:Op zondag 22 juli 2007 23:27 schreef jmac het volgende:
Hou je er wel rekening mee dat je in eco geen stopcontact oid hebt om 'm op te laden?
Laptop in je handbagage doen. Bij de security checks moet het ding apart door de scanner. In de VS willen ze ook nog wel eens vragen of het ding aan kan en je de desktop kan laten zien (geen vieze plaatjes er op zetten en zorgen voor een volle batterij dus, voordat je naar het vliegveld gaat).quote:Op zondag 22 juli 2007 23:23 schreef Palomar het volgende:
Ik ga volgende week naar New York en ik ben van om mn laptop mee te nemen.
[...]
Omdat ik de laptop niet echt nodig ben wil ik dat ie absoluut geen overlast of vertraging gaat veroorzaken. Anders neem ik hem niet mee. Dus zijn er nog speciale dingen waar ik rekening mee moet houden?
Je neemt je desktop mee ipv je laptopquote:Op maandag 23 juli 2007 09:37 schreef Palomar het volgende:
Desktop laten zien
Inderdaad laten zien dat het een echt werkend product is. Ook wel eens in Engeland gevraagd om digitale camera en mp3 speler aan te zetten.quote:Op maandag 23 juli 2007 09:37 schreef Palomar het volgende:
Desktop laten zien om aan te tonen dat het echt een computer is en geen bom? Of checken op illegale software oid?
En goed dat je het zegt, want dit wordt dus alweer een risico. De accu is nl. erg slecht en dan zul je net zien dat ie dan niet aan wil... Ik denk er nog maar eens over na dus.
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21326quote:SP: sleep vliegtuigen op luchthavens als milieubesparing
28-07-2007
DEN HAAG - De SP wil dat vliegtuigen op Nederlandse luchthavens voortaan worden gesleept als ze op de grond zijn. Nu nog moeten toestellen op eigen kracht naar de startbaan of de gate rijden, maar volgens de SP zou dit beter gedaan kunnen worden door pushback trucks. Door de vliegtuigmotoren op de grond niet te gebruiken zouden stank en CO2-uitstoot aanzienlijk afnemen.
In 2006 begon het Britse Virgin Atlantic al met een proef om het principe te testen. Op de luchthavens Heathrow, Gatwick en San Francisco wordt het sleepsysteem succesvol toegepast. Jaarlijks wordt per transatlantische vlucht twee ton kerosine bespaard en zes ton minder CO2 uitgestoten.
De SP heeft ministers Cramer en Eurlings gevraagd te bekijken of het systeem ook op Nederlandse luchthavens toegepast kan worden.
Ik zou het ook niet hopen, aangezien we ongeveer een half uur moesten 'rijden' naar onze vliegbaan op Schiphol. Laat staan als je maar 10 km p/u gaat..quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21326
Zou dit kunnen werken op Nederlandse luchthavens? Ik zou mij kunnen indenken dat het misschien kan op Eindhoven en Rotterdam. Maar ik moet er toch niet aan denken na op de Polderbaan geland te zijn met 10 km p/u achter een sleepwagen naar de gate te worden gesleept.....
Alles ging goed.. ik moest me alleen half uitkleden bij de douane..quote:Op zondag 22 juli 2007 22:29 schreef jmac het volgende:
[..]
En... Alles goed afgelopen? of viel je flauw van de stress bij de gate?
En zo'n pushbacktruck gebruikt geen brandstof en maakt geen herriequote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:38 schreef ozzietukker het volgende:
bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21326
Zou dit kunnen werken op Nederlandse luchthavens? Ik zou mij kunnen indenken dat het misschien kan op Eindhoven en Rotterdam. Maar ik moet er toch niet aan denken na op de Polderbaan geland te zijn met 10 km p/u achter een sleepwagen naar de gate te worden gesleept.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |