abonnement Unibet Coolblue
pi_15630260
quote:
Peter R. de Vries wil de politiek in

Misdaadverslaggever Peter R. de Vries is van plan om een landelijke politieke partij op te richten, zo meldt de Telegraaf op de voorpagina. De partij moet de veiligheid in Nederland verbeteren.

De Vries heeft het afgelopen halfjaar gesprekken gevoerd met diverse vertrouwenspersonen die hem steunen bij zijn initiatief. Daaronder zitten geen politieke figuren, want daar heeft hij geen vertrouwen in. De Vries: ''Iedereen kan zien wat er mis is in dit land als het gaat om het optreden van politie en justitie. Het is tijd voor een andere aanpak. Ik heb een grote afkeer van de wijze waarop in dit land politiek wordt bedreven; daarom heb ik al twintig jaar niet gestemd''.

De presentator van SBS6 wil nog niet aangeven wat er in zijn ogen allemaal moet veranderen. ''Ik vind het nu te vroeg om al een soort partijprogramma te ontvouwen, maar ik weet door mijn jarenlange ervaring op misdaadgebied wel wat er schort aan het veiligheidsbeleid. Politie en justitie opereren in het algemeen te traditiegetrouw en bewandelen te vaak de bekende paden''.

De Vries openbaarde zijn plannen in de nieuwste uitgave van het weekblad Elsevier.


Bron: Fok.nl

Eindelijk

Peter R. de Vries had allang minister van Binnenlandse Zaken en Justitie moeten worden. Hij is degene die écht weet waar het over gaat, wat slachtoffers van misdaad voelen, hoe (zware) misdadigers zich gedragen en voordoen, hoe de politie het beste kan opereren etc.

pi_15630272
Goh
pi_15630293
Ja nu gaat echt alles beter worden.
 
pi_15630396
we beginnen gewoon weer opnieuw, ik denk dat hij een goede kans maakt om een aantal zetels te pakken (doelgroep Fotuyn)
  dinsdag 23 december 2003 @ 08:59:39 #5
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_15630409
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 08:56 schreef Mr_Knoxville het volgende:
helaas is deze opslot gegaan...
Hoezo dat? Omdat dat topic eerder geopend was?
En pas dan iig de titel van dit topic aan.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_15630414
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 08:47 schreef Croga het volgende:

[..]

Je vergeet even de TBS er bij te vermelden.... TBS is zoiets als levenslang, maar dan zonder enige kans om eerder vrij te komen..... TBS is zo'n beetje de zwaarste straf die men kan opleggen.....

Levenslang betekend over het algemeen 20 jaar. In de VS betekend dat dat iemand na zo'n 6.5 jaar vrij kan komen. Deze "vogel" moet 6 jaar het gevang in (net zolang als Levenslang in de VS dus) en vervolgens de rest van zijn leven in een psychiatrische inrichting doorbrengen......

En dan vindt jij dat er hier laag gestraft wordt?...........


je kan overdrijven natuurlijk

[/offtopic] moest ff

[Dit bericht is gewijzigd door Mr_Knoxville op 23-12-2003 09:00]

pi_15630426
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 08:58 schreef Mr_Knoxville het volgende:
we beginnen gewoon weer opnieuw, ik denk dat hij een goede kans maakt om een aantal zetels te pakken (doelgroep Fotuyn)
Er komen iig al 3 nieuwe partijen in de kamer bij de volgende verkiezingen:

- NieuwRechts
- Peter R. de Vries'
- Lijst Nieuw Politiek

pi_15630438
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:00 schreef pberends het volgende:

[..]

Er komen iig al 3 nieuwe partijen in de kamer bij de volgende verkiezingen:

- NieuwRechts
- Peter R. de Vries'
- Lijst Nieuw Politiek


goede zaak
pi_15630460
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:01 schreef Mr_Knoxville het volgende:
goede zaak
Die splinterpartijen zullen nooit genoeg stemmen trekken of hoogstens met één zetel in de kamer komen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_15630461
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:01 schreef Mr_Knoxville het volgende:

[..]

goede zaak


Wel lache ja, ik denk dat er 5 nieuwe partijen bijkomen bij de volgende verkiezingen.

[Dit bericht is gewijzigd door pberends op 23-12-2003 10:40]

pi_15630471
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:03 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Die splinterpartijen zullen nooit genoeg stemmen trekken of hoogstens met één zetel in de kamer komen.


2 zullen er waarschijnlijk uiteindelijk wel weer afvallen maar er zal er allicht 1 overblijven, ik denk dat er een grote verschuiving gaat optreden van de LPF naar een van deze partijen
  dinsdag 23 december 2003 @ 09:07:22 #12
43443 bdb
7.5 kilo kat
pi_15630507
Och, iedere keer vlak voor verkiezing ontstaan er een aantal nieuwe partijen. Die OF vlak voor de verkiezingen uit elkaar vallen OF na de verkiezingen oplossing door onderling gekibbel. Trend is vorige verkiezingen ingezet.
Waar het bij dit soort partijen aan ontbreekt is goede sturing. Iemand die de boel bij elkaar kan houden. T zal met Peter niet veel anders worden denk ik.
pi_15630511
Staat Charlie DaSilva op zijn lijst? Lijkt me wel lachen tijdens een debat! "Kiek uit Wouter Bos, iek heb twee blaffers"
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 23 december 2003 @ 09:08:27 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_15630517
Peter R de Vries is vaak te snel overtuigd van zijn eigen gelijk. Ik vind het absoluut geen politicus. Iedereen die wel wat leuke ideeen heeft om een partij op te starten doet het momenteel ook. Volgens mij beseffen de meeste niet wat er allemaal bij komt kijken.
pi_15630524
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:07 schreef Strolie75 het volgende:
Staat Charlie DaSilva op zijn lijst? Lijkt me wel lachen tijdens een debat! "Kiek uit Wouter Bos, iek heb twee blaffers"
Eindelijk iemand met daadkracht.
pi_15630555
Is het aannemelijk dat hij in de rechtse hoek gaat zitten?

Dan ben ik benieuwd hoe de gevestigde partijen gaan reageren op de zoveelste nieuwkomer die uit hun ruif gaat pikken.
VVD en CDA zullen niet zitten te wachten op nog meer versplintering van rechts, of wel?

 
pi_15630573
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:08 schreef ShaoliN het volgende:
Peter R de Vries is vaak te snel overtuigd van zijn eigen gelijk. Ik vind het absoluut geen politicus. Iedereen die wel wat leuke ideeen heeft om een partij op te starten doet het momenteel ook. Volgens mij beseffen de meeste niet wat er allemaal bij komt kijken.
Peter R. de Vries is ook de man die gelijk heeft op politie- en justitiebeleid. Hij is degene die er het dichtst bij staat. Hij is degene is echt weet waar het over gaat.
En dat hij geen politicus is, is juist de bedoeling, lees anders ff het hele nieuwsbericht.
pi_15630583
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:11 schreef Delicate het volgende:
Is het aannemelijk dat hij in de rechtse hoek gaat zitten?

Dan ben ik benieuwd hoe de gevestigde partijen gaan reageren op de zoveelste nieuwkomer die uit hun ruif gaat pikken.
VVD en CDA zullen niet zitten te wachten op nog meer versplintering van rechts, of wel?


Wat is er rechts aan een optredende politie en justitie? Dat wilt links 'eigenlijk' ook... of het lukt is een tweede maar goed.
pi_15630631
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat is er rechts aan een optredende politie en justitie? Dat wilt links 'eigenlijk' ook... of het lukt is een tweede maar goed.


Hij zal toch ook ideën hebben over de economie, belastingen, voorzieningen etc. Of denk je dat hij zich dan van stemmen zal onthouden?
 
  dinsdag 23 december 2003 @ 09:19:30 #20
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_15630646
Mijn stem heeft ie! Peter for President
Free Your Mind
pi_15630669
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:07 schreef bdb het volgende:
Och, iedere keer vlak voor verkiezing ontstaan er een aantal nieuwe partijen. Die OF vlak voor de verkiezingen uit elkaar vallen OF na de verkiezingen oplossing door onderling gekibbel. Trend is vorige verkiezingen ingezet.
Waar het bij dit soort partijen aan ontbreekt is goede sturing. Iemand die de boel bij elkaar kan houden. T zal met Peter niet veel anders worden denk ik.
Zo iemand was er ook. Iemand die de boel bij elkaar zou moeten houden, zeker nadat hij de partij in twee maanden tijd tot een van de grootsten van Nederland wist te maken. Helaas is die persoon ondemocratisch monddood gemaakt.

Ik hoop wel dat als Peter R. de Vries een partij opricht, dat onze geweldige media zijn standpunten niet opzettelijk onjuist gaan weergeven.

pi_15630671
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:18 schreef Delicate het volgende:

[..]

Hij zal toch ook ideën hebben over de economie, belastingen, voorzieningen etc. Of denk je dat hij zich dan van stemmen zal onthouden?


Mensen gaan echt niet Peter R. de Vries stemmen omdat hij zulke goede economische ideëen heeft Misschien heeft ie er wel ideëen over, maar who gives a rats ass.
pi_15630676
Op dinsdag 23 december schreef Mr_Knoxville het volgende:
quote:
sorry maar ik doe niet aan kleine criminaliteit, alleen aan verkeers overtredingen (kleine ). Kleine criminaliteit moet ook harder worden aangepakt.
Dandelion reageerde met:
quote:
Maar verkeersovertredingen niet he...
Ik denk dat de frustratie vooral ligt bij het feit dat de politie en justitie in Nederland zich primair en met commerciële inslag richt op (het moet geld opleveren!) verkeersovertredingen. En dan ook nog vooral onbenullige, want een snelheidsovertreding van <10 km/h is nu eenmaal makkelijkt te constateren én komt dankzij de nogal lage limieten in Nederland heel vaak voor -> lucratief, ziet er iemand een patroon?

En als er iets uit je auto gejat wordt komt de politie niet eens meer kijken, en mag je blij zijn als je überhaupt nog aangifte mag doen...

pi_15630685
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:20 schreef Fence het volgende:

[..]

Zo iemand was er ook. Iemand die de boel bij elkaar zou moeten houden, zeker nadat hij de partij in twee maanden tijd tot een van de grootsten van Nederland wist te maken. Helaas is die persoon ondemocratisch monddood gemaakt.

Ik hoop wel dat als Peter R. de Vries een partij opricht, dat onze geweldige media zijn standpunten niet opzettelijk onjuist gaan weergeven.


Of dat criminelen bang worden voor zijn mogelijke greep naar de macht.
pi_15631607
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Of dat criminelen bang worden voor zijn mogelijke greep naar de macht.


Heeft Peter R. de Vries niet een beetje teveel vriendjes in het circuit. Zijn aktie beschadiging Mabel vond ik al al niet vlammen van wijsheid.
Maar goed hoe meer rechtse partijtjes des te groter zal links uitdijen. Wat dat betreft wordt het voor de rechtse kroketten mager gaar bakken in de voorraad frituurvet.
Als iemand zoveel kennis heeft is het natuurlijk veel slimmer om die kennis ter beschikking te stellen aan een politieke parttij die je het best aanstaat, of aan alle politieke partijen als je zelf geen politieke ambities hebt. Zonodig kun je eventueel ook een rol gaan spelen in een bij je passende politieke partij.
Zoals PRdV het nu aanpakt help je het land er niet mee.
Nog meer onervaren bestuurders is ook al niet erg aan te bevelen voor het landsbestuur.
Boeven en gespuis horen in de politiek niet thuis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')