SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwaliteitsafwijking.quote:Op maandag 14 juli 2014 13:33 schreef spiedermann het volgende:
even puur uit nieuwschierigheid.
wat is er aan de hand met de magere melk? vrijdag drie pakken bij het scannen geblokkeerd en biologische meegekregen. tot op vandaag geen magere melk meer in de winkel gezien.
Vind dat zo'n raar woord gelijk weer.quote:
Precies. Er staat ergens een lettertje verkeerd, en daarom vernietigen we een paarhonderdduizend liter prima melk.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vind dat zo'n raar woord gelijk weer.
Als er echt iets aan de hand is komt er een code999 toch? Dit was een 666 dacht ik, dat is meer in de richting van een foute tht datum of iets niet mega gevaarlijks toch
quote:Op maandag 14 juli 2014 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Precies. Er staat ergens een lettertje verkeerd, en daarom vernietigen we een paarhonderdduizend liter prima melk.
Het millenniumbuggehakt was ook een leuke.quote:
1900 als tht datum?quote:Op maandag 14 juli 2014 16:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het millenniumbuggehakt was ook een leuke.
Nee, dinsdag 1 maart 2000. Iedere flapdrol snapt tot wanneer je het kan gebruiken, maar de VWA wilde dat AH het ging vernietigen.quote:
En maar klagen over de hoge aantallen vernietigingen van de supermarkten.quote:Op maandag 14 juli 2014 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dinsdag 1 maart 2000. Iedere flapdrol snapt tot wanneer je het kan gebruiken, maar de VWA wilde dat AH het ging vernietigen.
Overstickeren mag niet. Regels zijn regels.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:17 schreef einschtein het volgende:
[..]
En maar klagen over de hoge aantallen vernietigingen van de supermarkten.
Het was nog goedkoper geweest om een stickervel naar ieder filiaal te sturen.
Code 999 wordt alleen gebruikt wanneer het product bijvoorbeeld een gevaar kan opleveren voor de volksgezondheid. De verschillende redenen kun je in het handboek of in de klapper "Wat te doen bij...?" vinden.quote:Op maandag 14 juli 2014 16:51 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Vind dat zo'n raar woord gelijk weer.
Als er echt iets aan de hand is komt er een code999 toch? Dit was een 666 dacht ik, dat is meer in de richting van een foute tht datum of iets niet mega gevaarlijks toch(wat ze er natuurlijk weer niet bij zeggen)
Vast wel. Maar ik denk dat je hierin als bedrijf wordt beperkt door wet- en regelgeving. Vanaf december 2014 zijn zelfs de ingredientendeclaraties aan Europese regelgeving onderhevig (op het gebied van onder andere opmaak).quote:Op maandag 14 juli 2014 18:36 schreef Janneke141 het volgende:
Je denkt niet dat er een andere mogelijke optie is dan vernietigen van goed voedsel?
Ja, dat weet ik ook wel. AH kan er weinig aan doen, maar de regelgeving (en de uitvoering ervan) is totaal doorgeslagen.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:41 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ik denk dat je hierin als bedrijf wordt beperkt door wet- en regelgeving. Vanaf december 2014 zijn zelfs de ingredientendeclaraties aan Europese regelgeving onderhevig (op het gebied van onder andere opmaak).
Mee eens, maar dat is met de meeste regelgeving in dit landquote:Op maandag 14 juli 2014 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik ook wel. AH kan er weinig aan doen, maar de regelgeving (en de uitvoering ervan) is totaal doorgeslagen.
Klopt. In dit geval vind ik het echter hoog tijd dat er wat aan gaat veranderen. Waarom zou je brood van gisteren niet voor 30 cent mogen verkopen? Maakt in een klap een heleboel voedselbanken overbodig.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:44 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Mee eens, maar dat is met de meeste regelgeving in dit land
O mooi. Die van Damhert zijn onleesbaar klein.quote:Op maandag 14 juli 2014 18:41 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Vast wel. Maar ik denk dat je hierin als bedrijf wordt beperkt door wet- en regelgeving. Vanaf december 2014 zijn zelfs de ingredientendeclaraties aan Europese regelgeving onderhevig (op het gebied van onder andere opmaak).
Ik neem aan, dat de suiker en het zout er in de winkel in een rap tempo door gaan en dat het thuis wel een paar jaar bruikbaar blijft.quote:Op maandag 14 juli 2014 22:32 schreef exelletor het volgende:
Je hebt zelfs landen waar er ook een tht datum moet op een pak suiker of zout. In die zin is Nederland niet eens zo slecht.
Laat ik op houden op het feit dat dingen in een winkel weleens een paar jaar kunnen blijven liggen.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:27 schreef Teslynd het volgende:
Ik neem aan, dat de suiker en het zout er in de winkel in een rap tempo door gaan
Gezien de "netheid" van de klanten zou je dat dan toch zien aan niet meer strakke verpakking? Zolang het niet nat/vochtig wordt en de verpakking heel blijft, kan het lang mee gaan.quote:Op maandag 14 juli 2014 23:28 schreef exelletor het volgende:
[..]
Laat ik op houden op het feit dat dingen in een winkel weleens een paar jaar kunnen blijven liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop