abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198301915
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:12 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Het een sluit het ander niet uit toch? Ja, veel mensen hebben een mindset dat alles aangereikt moet worden maar de huizenmarkt is ook gewoon naar de klote voor starters nu.

Als iedereen makkelijk betaalbare woningen kon krijgen maar fraude pleegde om een dik huis te krijgen was ik het met je eens.
De fraude is nu het gevolg. Pak je de oorzaak aan dan daalt de fraude ook.

Bijkomend voordeel is dat de studenten van nu en die nog moeten beginnen hopelijk beter gewaarschuwd zijn en die studieschuld zo laag mogelijk houden.
Ik vraag of dat echt zo is, maar het zou wel een oplossing zijn.
Rente studielening < rente hypotheek.

Max te lenen hypotheek verschilt bij aanvang terugbetalen vrij weinig met het geleende bedrag van de studielening....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198302773
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 14:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Rente studielening < rente hypotheek.

Max te lenen hypotheek verschilt bij aanvang terugbetalen vrij weinig met het geleende bedrag van de studielening....
Bedoel je dat je dan het bedrag apart zet voor je hypotheek?

Een studieschuld van 25-30k zorgt gewoon voor een enorme belemmering op je maximale hypotheek.

Maar even terugkomebd op het onderwerp.
Volgens mij is een studieschuld alleen zichtbaar via bankafschriften of als je het zelf aan geeft te hebben.
Het is niet bkr geregistreerd en die duo schuldverklaring kwam niet door de eerste kamer heen.

Dus hoewel het fraude is en wellicht onverstandig kan je het wel eenvoudig doen volgens mij.

Misschien dan gewoon in de jaren na het kopen van je huis je studieschuld aftikken.
Rente is dan wel 0 nu maar je weet nooit wat de toekomst brengt en is dat potentiële probleem ook gecoverd zonder dat je de boot gemist hebt.
pi_198302960
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Een studieschuld van 25-30k zorgt gewoon voor een enorme belemmering op je maximale hypotheek.
^O^

En die enorme belemmering is er dus niet op je max hypotheek, die is namelijk bij het nieuwe stelsel +- gelijk aan de startschuld van de studielening.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198303470
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:23 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar even terugkomebd op het onderwerp.
Volgens mij is een studieschuld alleen zichtbaar via bankafschriften of als je het zelf aan geeft te hebben.
Het is niet bkr geregistreerd en die duo schuldverklaring kwam niet door de eerste kamer heen.

Dus hoewel het fraude is en wellicht onverstandig kan je het wel eenvoudig doen volgens mij.

Misschien dan gewoon in de jaren na het kopen van je huis je studieschuld aftikken.
Rente is dan wel 0 nu maar je weet nooit wat de toekomst brengt en is dat potentiële probleem ook gecoverd zonder dat je de boot gemist hebt.
Zeker, maar ben je je ook bewust dat men het minimumloon wil verhogen en dat dit enige inflatie zal veroorzaken. Dit zal op van alles doorwerken en maakt het zeer ontransparant in je betalingsmogelijkheden. Mocht het tot gevolg hebben dat rentes gaan stijgen, zou je zomaar eens een mild probleem kunnen krijgen zoals eerder al omschreven is.

Je ouders vermoorden is ook niet heel ingewikkeld. Er heel lang mee weg komen ook niet, vraag maar eens aan wat moordenaars. Als je het goed doet kom je er heel lang mee weg en komt men er alleen achter als je fouten maakt. Maar maakt dit het een goed idee?

Staar je ook niet blind op de woningkosten die je direct kan overzien, maar ook op zaken als onderhoud (wat je al dan niet zelf kan doen) en extra belastingen.

Iedereen die ik ken die een huis heeft gekocht geeft indirect toch aan geschrokken te zijn van wat het nu echt kost. Denk er gewoon vooral niet te makkelijk over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')