Was Italiaanse Meiland-villa puur voor tv? ‘Goed dat ze zijn gestopt!’De Meilandjes hebben het Italiaanse vakantiehuis dat ze opknapten in hun afgelopen tv-serie Chateau Meiland: La Dolce Vita alweer te koop gezet. “Dat is het bewijs dat het goed is dat ze gestopt zijn.”
Het zal niemand verbazen: het Italiaanse vakantiehuis van Martien Meiland en zijn vrouw Erica Renkema staat alweer te koop. Ze kochten het voor 70.000 euro en het staat nu te koop voor 150.000 euro. Als het hen lukt om voor die prijs te verkopen, dan zullen ze er in elk geval de verbouwkosten wel uithalen. Een heel dikke winst zal er niet overblijven.
VakantiehuisErica bevestigt de verkoop aan RTL Boulevard. “We wonen hier zo fijn dat we er geen behoefte aan hebben om regelmatig naar het buitenland te gaan. Hoe leuk het daar ook is.”
Onzin natuurlijk. Iedereen weet dat dat Italiaanse vakantiehuis puur voor de opnames van Chateau Meiland is gekocht. Anders was er simpelweg geen verhaallijn om nog een seizoen te draaien.
VerdienmodelAls Guido den Aantrekker het nieuws van de verkoop ter sprake brengt in Shownieuws, merkt collega Jordi Versteegden op: “Guido helpt op dit moment wel weer het verdienmodel van die Meilandjes. Ik bedoel: dit is de reden waarom ik denk dat het goed is dat die familie gestopt is op televisie.”
Waarom, dan? “Want het verklaart gewoon dat ze dat ding hebben gekocht voor die serie en hup, ze gaan weer weg. Dat is ook met dat pension en dat komt ze duur te staan, want dat pension staat nog steeds te koop.”
GeloofwardigheidWat maakt dat Jordi uit? “Mij maakt dat uit, ja, want die geloofwaardigheid was er voor mij al een tijdje af en dit bewijst het maar weer.”
Guido: “Maar Jordi, jij loopt toch best wel een tijdje mee in dit vak, hè? De hele showbizz, van Hollywood tot Hilversum, is natuurlijk bijna heel vaak fake, hè? Zo’n serie is erop gebaseerd dat je meegeniet van hoe zij zo’n huis opknappen en weer verkopen. Wij weten toch hier allemaal aan tafel dat dat een beetje het format was?”
HanslersJordi wijst erop dat Monique Hansler en haar realityfamilie op dezelfde manier te werk gaan. “Ja, zeker, het wachten is op de Hanslers die in Spanje hun Tammies gaan verkopen na het tweede seizoen.”
Presentatrice Dyantha Brooks besluit: “Dat zijn toch heerlijke dingen om naar te kijken? Wij houden toch van die ruzietjes, het verbouwen. Who cares dat dat dan eventueel voor het programma zou zijn?”
https://www.mediacourant.(...)dat-ze-zijn-gestopt/