abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220149899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 21:20 schreef Nemrut het volgende:
Gezellig dorpshuis, 300 jaar oud, gelegen in het wijndorp Mornico Losana, Lombardije. Het behoorde toe aan een voormalige wijnbouwer. Een uur rijden van Milaan. Smaakvol ingericht in 2025. Meubilair inbegrepen. Zonnig terras van 32 m². Vier slaapkamers. Parkeerplaats inbegrepen. Gemeenschappelijk zwembad beschikbaar.

Mocht je vragen hebben, dan kun je altijd via chat contact opnemen met Erica Renkema.

https://www.idealista.it/nl/immobile/34892697/
Ik vraag me af of hun flippers zijn die snel winst willen pakken of dat dit huis toch alleen voor de serie is gekocht?
speak only if it improves the silence.
pi_220151073
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:03 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Ik vraag me af of hun flippers zijn die snel winst willen pakken of dat dit huis toch alleen voor de serie is gekocht?
Wel een mooi prijsje. :Y
pi_220152237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:39 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Wel een mooi prijsje. :Y
Anderhalve ton is geen geld voor dat huis, maar de locatie is ruk.
pi_220152257
Was Italiaanse Meiland-villa puur voor tv? ‘Goed dat ze zijn gestopt!’

De Meilandjes hebben het Italiaanse vakantiehuis dat ze opknapten in hun afgelopen tv-serie Chateau Meiland: La Dolce Vita alweer te koop gezet. “Dat is het bewijs dat het goed is dat ze gestopt zijn.”

Het zal niemand verbazen: het Italiaanse vakantiehuis van Martien Meiland en zijn vrouw Erica Renkema staat alweer te koop. Ze kochten het voor 70.000 euro en het staat nu te koop voor 150.000 euro. Als het hen lukt om voor die prijs te verkopen, dan zullen ze er in elk geval de verbouwkosten wel uithalen. Een heel dikke winst zal er niet overblijven.

Vakantiehuis
Erica bevestigt de verkoop aan RTL Boulevard. “We wonen hier zo fijn dat we er geen behoefte aan hebben om regelmatig naar het buitenland te gaan. Hoe leuk het daar ook is.”

Onzin natuurlijk. Iedereen weet dat dat Italiaanse vakantiehuis puur voor de opnames van Chateau Meiland is gekocht. Anders was er simpelweg geen verhaallijn om nog een seizoen te draaien.

Verdienmodel
Als Guido den Aantrekker het nieuws van de verkoop ter sprake brengt in Shownieuws, merkt collega Jordi Versteegden op: “Guido helpt op dit moment wel weer het verdienmodel van die Meilandjes. Ik bedoel: dit is de reden waarom ik denk dat het goed is dat die familie gestopt is op televisie.”

Waarom, dan? “Want het verklaart gewoon dat ze dat ding hebben gekocht voor die serie en hup, ze gaan weer weg. Dat is ook met dat pension en dat komt ze duur te staan, want dat pension staat nog steeds te koop.”

Geloofwardigheid
Wat maakt dat Jordi uit? “Mij maakt dat uit, ja, want die geloofwaardigheid was er voor mij al een tijdje af en dit bewijst het maar weer.”

Guido: “Maar Jordi, jij loopt toch best wel een tijdje mee in dit vak, hè? De hele showbizz, van Hollywood tot Hilversum, is natuurlijk bijna heel vaak fake, hè? Zo’n serie is erop gebaseerd dat je meegeniet van hoe zij zo’n huis opknappen en weer verkopen. Wij weten toch hier allemaal aan tafel dat dat een beetje het format was?”

Hanslers
Jordi wijst erop dat Monique Hansler en haar realityfamilie op dezelfde manier te werk gaan. “Ja, zeker, het wachten is op de Hanslers die in Spanje hun Tammies gaan verkopen na het tweede seizoen.”

Presentatrice Dyantha Brooks besluit: “Dat zijn toch heerlijke dingen om naar te kijken? Wij houden toch van die ruzietjes, het verbouwen. Who cares dat dat dan eventueel voor het programma zou zijn?”

https://www.mediacourant.(...)dat-ze-zijn-gestopt/
  vrijdag 20 februari 2026 @ 12:34:02 #105
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_220152276
Ik vermoedde het al..

Je zei:
Ik keek het nieuws en zag dat de Familie Meiland hun laatste Project toch te koop hebben aangeboden en toch weer een nieuw project gekocht hebben... Klopt dat?

ChatGPT zei:
Ja — dat klopt grotendeels. Hier is wat er recent speelt rondom de familie Meiland:

🏠 Italiaanse woning opnieuw te koop
De familie Meiland heeft het vakantiehuis in Mornico Losana (Lombardije, Italië) dat ze in 2025 voor ongeveer ¤70.000 kochten, weer te koop gezet. Dit huis was een onderdeel van hun reality-serie Chateau Meiland: La Dolce Vita.

Volgens berichten staat deze woning nu rond ¤150.000 te koop, wat betekent dat ze er wellicht winst op kunnen maken.

De reden die Erica Meiland noemt: ze wonen nu zo prettig in Nederland (naast hun dochter Maxime en gezin) dat ze weinig behoefte hebben om regelmatig naar Italië te reizen.

🏡 Huidige woonplek en andere projecten
Tegelijkertijd zijn Martien en Erica niet specifiek bezig met een nieuw groot vast project in het buitenland: hun focus lijkt vooral op hun woonhuis in Nederland, waar ze samenwonen nabij dochter Maxime en haar gezin.

Ook het televisiedeel van hun leven ligt grotendeels stil: de langlopende realityserie stopt en ze willen minder in de publiciteit staan

Hun wanhoop om de inkomsten van de TV te missen blijkbaar de enige drijfveer :{
pi_220152389
Oh maar ze zijn al lang binnen binnen hoor!

Het totale vermogen van de familie Meiland wordt anno 2025 geschat op ruim boven de 10 miljoen euro, voornamelijk verdiend door hun realityserie, boekverkopen, wijnlijn en vastgoedinvesteringen. Martien Meiland is de grootste verdiener met een geschat vermogen van ¤3 miljoen, gevolgd door Erica (¤2,3 mln) en Maxime (¤2 mln).

Financiële details Meilandjes:
• Televisie-inkomsten: De familie verdiende naar schatting ¤50.000 tot ¤80.000 per aflevering van Chateau Meiland, wat over 175 afleveringen neerkomt op miljoenen aan inkomsten.
• Boeken & Wijn: Martiens biografie genereerde zo'n ¤3 miljoen aan omzet, en Erica's boek leverde ¤1,5 miljoen op. Daarnaast is de eigen wijnlijn "La Famille Meiland" een bron van inkomsten.
• Vastgoed: De familie kocht en verkocht met succes verschillende panden, waaronder een villa in Noordwijk van ¤2,7 miljoen.
• Verdeling: Martien en Erica hebben een 'fifty-fifty' verdeling van hun gezamenlijke inkomsten, terwijl dochters Maxime en Montana via facturatie worden betaald.

Hoewel ze stoppen met Chateau Meiland, blijft de familie actief met projecten zoals een bioscoopfilm in 2026.

Van <https://www.google.com/se(...)+meilandjes&gl=ad>;
  vrijdag 20 februari 2026 @ 13:19:21 #107
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220152703
Wat ik al voorspelde.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 13:20:49 #108
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_220152721
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:19 schreef spapaars het volgende: