Ahh lief dankjewel! Ik ga 'm zeker kijkenquote:Op woensdag 8 november 2023 12:26 schreef bloempjuh het volgende:
[..]
You can do this!
Als ik (dichtklappend schelpdier, qua karakter) EMDR aankan, kun jij 't ook. Zorg dat je vanavond iets makkelijks kan eten en geruststellende films kan kijken (als je ook maar 1% van katten houdt: KEDI op YouTube. Feature lenghth film over katten in Istanbul.
Succes straks!
Mede-endolijer (& PTSS) hiero. Hoop dat het inmiddels beter met je gaat!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef Muisje22 het volgende:
Ja, nice. Ik ga dit van me af typen maar niet in een op zichzelf staand topic, dan maar hier.
...
Ik kijk Kedi minstens 6x per jaar sinds 'ie uitkwam. Natuurlijk lost het niks op, maar het geeft wel even een spreekwoordelijk dekentje voor je ziel.quote:Op woensdag 8 november 2023 12:27 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ahh lief dankjewel! Ik ga 'm zeker kijken
Goed gedaan!quote:Op donderdag 9 november 2023 10:00 schreef Speedfight het volgende:
Het was een rustige start, gelukkig.
We hebben een test gedaan hoe de klachten nu zijn om het verloop bij te kunnen houden.
Daarna hebben we de trauma's waar ik aan ga werken komende weken vastgelegd en heb ik vooral veel uitleg gekregen. Ik voel mij nu al sterker merk ik. Het zal vast nog wel op en neer gaan, maar ik heb een helder beeld wat ik kan verwachten, ik weet waar ik aan wil werken en de erkenning dat die dingen traumatiserend zijn, helpen mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. of dingen die te maken hebben met mijn verlatingsangst/doodsangst.
Ik droom bijvoorbeeld heel vaak dat ik mijn vriend kwijt ben, dat hem wat ergs overkomt, dat ik hem niet kan bereiken, of dat hij een ongeluk heeft gehad of dood is.
Bijvoorbeeld dat er oorlog uitbreekt terwijl we niet samen zijn. Dan raak ik ook helemaal in paniek wakker.
Ik heb tijdens traumatherapie ook wel nachtmerrie rescripting gehad, dat ik dus een ander eind aan mijn nachtmerries moest verzinnen en dat overdag vaak doorlezen. Maar dat is niet echt werkbaar als je dus inderdaad steeds verschillende nachtmerries hebt.
Vaak als ik één nachtmerrie heb gehad en ik word dan in paniek wakker even uit om tot rust te komen. Soms krijg ik daarna geen nachtmerrie meer maar pas had ik bijvoorbeeld een nacht dat het maar bleef doorgaan elke keer als ik weer in slaap viel. Dus dan krijg ik ook angst om te gaan slapen. Of ik durf niet meer in mijn bed te slapen omdat het misbruik vroeger in mijn bed plaats vond. Dus dan ga ik bijvoorbeeld op de bank slapen.
Maar verder heb ik niet echt tips voor je dus.
Hoe gaat het nu met je?
Om ook heel laat op je post te reageren, ik heb maar zelden concrete herinneringen als nachtmerries.quote:Op zondag 21 januari 2024 15:24 schreef kuolema het volgende:
Voor mensen met nachtmerries: dromen jullie steeds dezelfde situatie die gebeurd is? Ik niet namelijk, mijn dromen hebben thema's die gerelateerd zijn aan de traumatische ervaringen maar het verhaal is steeds anders. Wat steeds terugkomt bijvoorbeeld is dat ik weet dat er iets heel ergs gaat gebeuren en daar doodsbang voor ben maar weet dat ik niets kan doen om het te voorkomen. Daarnaast ben ik vaak opgesloten in een ruimte, waar ik dan op allerlei manieren uit probeer te komen maar alles zit op slot of er zijn mensen die me tegenhouden.
Verder word ik soms wakker in doodsangst maar vergeet ik waarom ik zo bang ben. Toch blijf ik dan bang. Wat ook vaak gebeurt is dat ik iets heel naars droom en mezelf dan probeer wakker te maken door mezelf te dwingen mijn ogen open te doen. Ik heb altijd wat licht aan in mijn kamer, want als ik niets zie blijf ik bang. Maar als ik mijn kamer zie ben ik gerustgesteld. Alleen als ik weer in slaap val gebeurt hetzelfde opnieuw.
Ik heb ook wel eens dat ik ineens uit bed spring in mijn slaap of ik voel dat ik word aangeraakt, dat er iets in mijn kamer is. Ook allemaal met intense angst.
Op deze manier kom ik niet tot rust 's nachts. Vannacht 12,5 uur geslapen maar niet echt dus, met al dat wakker worden en die angst en stress. Ik voel me nooit uitgerust.
Beetje late reactie, maar dat heb ik ook. Wat wil je weten/kwijt?quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:28 schreef Medusa666 het volgende:
Zijn er hier toevallig ook mensen die psychosegevoeligheid hebben?
Ah oke en heb je dan ook last van psychotische klachten deze dagen?quote:Op woensdag 14 augustus 2024 12:45 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Beetje late reactie, maar dat heb ik ook. Wat wil je weten/kwijt?
Hier speelt mijn PTSS hoog op na een gebeurtenis gisteren waardoor ook allerlei oude soortgelijke trauma's weer omhoog zijn gekomen. Net al uit mezelf met mijn behandelaar gebeld. Zou eigenlijk morgen een belafspraak hebben en over 2 weken pas weer een fysieke afspraak. Maar nou kan ik gelukkig a.s. vrijdag al terecht om het te bespreken en te kijken hoe ik deze situatie ga aanpakken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |