abonnement Unibet Coolblue
pi_211233022
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:26 schreef bloempjuh het volgende:

[..]
You can do this!
Als ik (dichtklappend schelpdier, qua karakter) EMDR aankan, kun jij 't ook. Zorg dat je vanavond iets makkelijks kan eten en geruststellende films kan kijken (als je ook maar 1% van katten houdt: KEDI op YouTube. Feature lenghth film over katten in Istanbul.

Succes straks!
Ahh lief dankjewel! Ik ga 'm zeker kijken O+
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211233039
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 21:47 schreef Muisje22 het volgende:
Ja, nice. Ik ga dit van me af typen maar niet in een op zichzelf staand topic, dan maar hier.

...

Mede-endolijer (& PTSS) hiero. Hoop dat het inmiddels beter met je gaat!
Mon 'en!
pi_211233056
quote:
17s.gif Op woensdag 8 november 2023 12:27 schreef Speedfight het volgende:

[..]
Ahh lief dankjewel! Ik ga 'm zeker kijken O+
Ik kijk Kedi minstens 6x per jaar sinds 'ie uitkwam. Natuurlijk lost het niks op, maar het geeft wel even een spreekwoordelijk dekentje voor je ziel.
Mon 'en!
pi_211241330
Het was een rustige start, gelukkig.
We hebben een test gedaan hoe de klachten nu zijn om het verloop bij te kunnen houden.
Daarna hebben we de trauma's waar ik aan ga werken komende weken vastgelegd en heb ik vooral veel uitleg gekregen. Ik voel mij nu al sterker merk ik. Het zal vast nog wel op en neer gaan, maar ik heb een helder beeld wat ik kan verwachten, ik weet waar ik aan wil werken en de erkenning dat die dingen traumatiserend zijn, helpen mij.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211241466
quote:
17s.gif Op donderdag 9 november 2023 10:00 schreef Speedfight het volgende:
Het was een rustige start, gelukkig.
We hebben een test gedaan hoe de klachten nu zijn om het verloop bij te kunnen houden.
Daarna hebben we de trauma's waar ik aan ga werken komende weken vastgelegd en heb ik vooral veel uitleg gekregen. Ik voel mij nu al sterker merk ik. Het zal vast nog wel op en neer gaan, maar ik heb een helder beeld wat ik kan verwachten, ik weet waar ik aan wil werken en de erkenning dat die dingen traumatiserend zijn, helpen mij.
Goed gedaan! ^O^
Mon 'en!
pi_211307982
2 rustige kennismakingsafspraken gehad, vandaag voor t eerst imaginaire exposure gedaan.
Ik schrijf er later wel meer over, probeer er savonds niet te veel aan terug te denken maar het was echt intens. Veel gehuild, erna ook nog. Erg confronterend en het maakt veel los. Maar ik kon t wel aan en heb t doorstaan.
Ben nerveus om te gaan slapen straks, bang voor de nachtmerries maar ik moet hier even doorheen.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211310063
Nacht wel goed doorgekomen. Geslapen met het licht aan, voelde een beetje triest maar whatever works.
Uurtje wakker geweest tussen 2 en 3 maar wel weer in slaap gevallen. Rare dromen gehad, wel semi nachtmerries maar niet direct over de herinnering.

Gisteren moest ik met mijn ogen dicht 7 keer opnieuw de ergste herinnering van begin tot eind vertellen in de tegenwoordige tijd. Dus alsof het nu was. Ondertussen stelde de psycholoog steeds vragen "wat voel je / wat ruik je / wat zie je / wat hoor je".
Het was enorm intens en sindsdien blijft die herinnering door mijn hoofd schieten maar ook andere niet heftige dingen uit die periode.

Het geeft wel bevestiging dat er iets gebeurd van binnen.
Ik moest de sessie opnemen (geluidsopname) en moet elke dag 1x de sessie terugluisteren.
Maandag EMDR over het heftigste beeld uit die herinnering.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211322223
T wordt beetje een lief dagboek zo, maar ik weet dat ik t zelf ook graag zou lezen als ik nog op de therapie aan het wachten zou zijn. :)

Ik moet mijzelf er heel erg toe zetten om de sessie terug te luisteren, gisteren als excuus dat ik moest werken en daarna het al avond was. Vandaag werk ik thuis, dus heb ik geen excuus, maar ik stel t steeds uit.
Even douchen en dan ga ik m opzetten terwijl ik mij klaarmaak denk ik.. Een volgende keer echt ervoor gaan zitten.
Bang dat ik in paniek raak of mijn dag dan "over" is omdat ik van slag raak. En je eigen stem luisteren is soieso al niet zo fijn, laat staan als je huilend wat aan t vertellen bent. :D
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_211368648
Elke dag braaf de opname geluisterd met de grootste tegenzin. Uiteindelijk kreeg ik ook wel wat meer begrip of compassie voor mijzelf ofzo.

Maandag een uur lang intensief EMDR gehad en eigenlijk was aan het einde de herinnering helemaal niet meer zo heftig. Bizar als dat zo snel gaat.

In principe morgen verder met de volgende herinnering, ik zou wel graag nog even in deze herinnering willen duiken om zeker te weten of die heftigheid ook weg blijft.
Voel mij daar nu te moe voor, echt wel aan t helen, voel mij verward en gammel. T is intensief.

Volgende week voor t eerst weer 4 dagen werken sinds de therapie begonnen is, daar zie ik wel tegen op. We gaan t zien, indien nodig wat meer thuiswerken.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  zondag 3 december 2023 @ 04:33:33 #160
399061 kuolema
vermaledijd
pi_211502177
Hoi, ik kom me hier voor het eerst melden. Vorig jaar begon ik een behandeling bij een psycholoog om om te kunnen gaan met psychotische gedachten, maar zij trok toen de conclusie dat mijn traumatische ervaringen een veel grotere rol leken te spelen dan iedereen dacht. Toen zijn we begonnen met alle traumatische herinneringen in kaart brengen, wat veel tijd kostte. Het idee was wel om uiteindelijk EMDR of dat ene waarbij je een opname van je eigen stem die de gebeurtenis beschrijft heel vaak moet terugluisteren, te doen.
Ik zag dat allebei niet zitten, vond en vind het doodeng, maar na een tijdje heb ik toch aangegeven dat ik openstond voor EMDR.

Helaas werd ik niet lang daarna opgenomen in de kliniek en na mijn ontslag hebben we de behandeling niet meteen weer opgepakt. Uiteindelijk bleek de psycholoog naar een andere organisatie te zijn overgestapt.
Mijn behandelaars hebben mij aangeraden om met haar mee te verhuizen, omdat ik anders weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen, wij elkaar kennen en zij veel ervaring heeft op het gebied van mijn combinatie van problematiek.

Maar ik heb het laten zitten, omdat ik zoveel andere problemen had die op de voorgrond stonden.
Inmiddels ben ik al een maand of negen stabiel, zonder crisissen en opnames, zonder psychotische gedachten, met minder angst en somberheid en ben ik aan het afbouwen met het antipsychoticum. Maar wel nog met stress en angst door nare herinneringen (herbelevingen), dissociatie en nachtmerries die te maken hebben met de traumatische gebeurtenissen.
Nu een maand of twee geleden heb ik me aangemeld bij de organisatie waar die psycholoog nu zit en heeft mijn psychiater de doorverwijzing geregeld.

Deze week heb ik een mail gehad dat ik toegelaten ben en op de wachtlijst voor de intake sta. Om eerlijk te zijn maakt het me niet uit als het lang gaat duren, want ik zie zo tegen de behandeling op. De behandelaars waarschuwen me ervoor dat het heel heftig kan gaan worden en willen niet dat ik verder afbouw met het antipsychoticum terwijl ik in behandeling ben. Daar baal ik heel erg van, ik wil zo graag van de medicijnen af.

Nog iets anders: ik moet overstappen op een restitutiepolis omdat de organisatie waar ik de behandeling krijg met geen enkele verzekering een contract heeft. Dat betekent dat ik t.o.v. het afgelopen jaar ruim dertig euro meer per maand moet gaan betalen aan mijn zorgverzekeraar. Dat is veel als je alleen een Wajong hebt, dus heeft ook nog twijfels gebracht. Maar ik wil wel graag van de klachten af en nu is het juiste moment om ermee aan de slag te gaan en het kan bij iemand die mij al kent. Dus het moet maar.

Tot zover mijn verhaal. Ik zal hier in de toekomst waarschijnlijk blijven posten met vragen of updates of als ik gewoon even van me af wil schrijven.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 21 januari 2024 @ 15:10:40 #161
399061 kuolema
vermaledijd
pi_212118427
Update: ik ga dit jaar niet naar de onafhankelijke instantie voor behandeling. Zij hebben een zero tolerance beleid voor benzodiazepines en dat is voor mij, nu ik weer onstabiel ben, voorlopig niet haalbaar. Daarnaast komt er over twee maanden weer een psycholoog in het FACT-team waar ik bij zit, en als ik bij haar in behandeling ga hoef ik niet over te stappen van zorgverzekeraar, wat veel geld scheelt. Het plan is nu om eerst weer stabiel te worden met een ophoging van het antipsychoticum, dan te kijken naar vermindering van benzo's en daarna EMDR.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 21 januari 2024 @ 15:24:23 #162
399061 kuolema
vermaledijd
pi_212118612
Voor mensen met nachtmerries: dromen jullie steeds dezelfde situatie die gebeurd is? Ik niet namelijk, mijn dromen hebben thema's die gerelateerd zijn aan de traumatische ervaringen maar het verhaal is steeds anders. Wat steeds terugkomt bijvoorbeeld is dat ik weet dat er iets heel ergs gaat gebeuren en daar doodsbang voor ben maar weet dat ik niets kan doen om het te voorkomen. Daarnaast ben ik vaak opgesloten in een ruimte, waar ik dan op allerlei manieren uit probeer te komen maar alles zit op slot of er zijn mensen die me tegenhouden.
Verder word ik soms wakker in doodsangst maar vergeet ik waarom ik zo bang ben. Toch blijf ik dan bang. Wat ook vaak gebeurt is dat ik iets heel naars droom en mezelf dan probeer wakker te maken door mezelf te dwingen mijn ogen open te doen. Ik heb altijd wat licht aan in mijn kamer, want als ik niets zie blijf ik bang. Maar als ik mijn kamer zie ben ik gerustgesteld. Alleen als ik weer in slaap val gebeurt hetzelfde opnieuw.
Ik heb ook wel eens dat ik ineens uit bed spring in mijn slaap of ik voel dat ik word aangeraakt, dat er iets in mijn kamer is. Ook allemaal met intense angst.
Op deze manier kom ik niet tot rust 's nachts. Vannacht 12,5 uur geslapen maar niet echt dus, met al dat wakker worden en die angst en stress. Ik voel me nooit uitgerust.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_212871875
@kuolema Beetje late reactie, dit topic is niet zo heel actief meer en ik ben ook niet heel actief meer op dit forum. Maar bij mij zijn mijn nachtmerries ook niet altijd hetzelfde. Wel komen vaak dezelfde thema's terug, bijvoorbeeld misbruik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of dingen die te maken hebben met mijn verlatingsangst/doodsangst.
Ik droom bijvoorbeeld heel vaak dat ik mijn vriend kwijt ben, dat hem wat ergs overkomt, dat ik hem niet kan bereiken, of dat hij een ongeluk heeft gehad of dood is.
Bijvoorbeeld dat er oorlog uitbreekt terwijl we niet samen zijn. Dan raak ik ook helemaal in paniek wakker.

Ik heb tijdens traumatherapie ook wel nachtmerrie rescripting gehad, dat ik dus een ander eind aan mijn nachtmerries moest verzinnen en dat overdag vaak doorlezen. Maar dat is niet echt werkbaar als je dus inderdaad steeds verschillende nachtmerries hebt.

Vaak als ik één nachtmerrie heb gehad en ik word dan in paniek wakker even uit om tot rust te komen. Soms krijg ik daarna geen nachtmerrie meer maar pas had ik bijvoorbeeld een nacht dat het maar bleef doorgaan elke keer als ik weer in slaap viel. Dus dan krijg ik ook angst om te gaan slapen. Of ik durf niet meer in mijn bed te slapen omdat het misbruik vroeger in mijn bed plaats vond. Dus dan ga ik bijvoorbeeld op de bank slapen.
Maar verder heb ik niet echt tips voor je dus.

Hoe gaat het nu met je?
pi_212872178
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 15:24 schreef kuolema het volgende:
Voor mensen met nachtmerries: dromen jullie steeds dezelfde situatie die gebeurd is? Ik niet namelijk, mijn dromen hebben thema's die gerelateerd zijn aan de traumatische ervaringen maar het verhaal is steeds anders. Wat steeds terugkomt bijvoorbeeld is dat ik weet dat er iets heel ergs gaat gebeuren en daar doodsbang voor ben maar weet dat ik niets kan doen om het te voorkomen. Daarnaast ben ik vaak opgesloten in een ruimte, waar ik dan op allerlei manieren uit probeer te komen maar alles zit op slot of er zijn mensen die me tegenhouden.
Verder word ik soms wakker in doodsangst maar vergeet ik waarom ik zo bang ben. Toch blijf ik dan bang. Wat ook vaak gebeurt is dat ik iets heel naars droom en mezelf dan probeer wakker te maken door mezelf te dwingen mijn ogen open te doen. Ik heb altijd wat licht aan in mijn kamer, want als ik niets zie blijf ik bang. Maar als ik mijn kamer zie ben ik gerustgesteld. Alleen als ik weer in slaap val gebeurt hetzelfde opnieuw.
Ik heb ook wel eens dat ik ineens uit bed spring in mijn slaap of ik voel dat ik word aangeraakt, dat er iets in mijn kamer is. Ook allemaal met intense angst.
Op deze manier kom ik niet tot rust 's nachts. Vannacht 12,5 uur geslapen maar niet echt dus, met al dat wakker worden en die angst en stress. Ik voel me nooit uitgerust.
Om ook heel laat op je post te reageren, ik heb maar zelden concrete herinneringen als nachtmerries.
Meestal is het een chaotisch, enorm levendige lange nachtmerrie gevult met stress, angst en nare scenarios, maar meestal niet concreete herinneringen. Meestal themas die zich steeds herhalen.

Zoals vannacht droomde ik dat een van mijn katten ziek was, maar niemand mij wou helpen. Ik moest alleen met het draagmandje naar de dierenarts lopen, en onderweg ontsnapte ze ook nog terwijl ik steeds berichtjes op mijn telefoon kreeg dat het onzin is om haar naar de dierenarts te brengen en dat ze toch dood gaat.


Soms gaat het over school, vaak zijn het meerdere uiteenlopende themas in een droom. Heel chaotisch, vermoeiend en stressvol.

Soms slaap ik 2 uur per nacht, soms word ik schreeuwend wakker of juist helemaal onder het zweet, ken helaas niet anders.

Als ik een bijzonder slechte nacht heb gehad ken ik altijd mijn triggers voor de dag erop. Zoals dat ik het rustig hou, met iemand praat, geen nare media consumeer enzo.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')