Ik zat na 5 minuten al onbedaarlijk te huilen..quote:Op donderdag 6 april 2023 13:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik ga Geraldine en de vrouwen vanavond ook eens opzetten, ben benieuwd..
PTSS kan 'genezen' worden, of in elk geval dusdanig behandeld dat alle bijkomende klachten verdwijnen. Complexe PTSS, daar moet je rekening mee houden dat ie je hele leven lang ergens mee rondloopt.quote:Op zondag 16 april 2023 12:39 schreef stropdaz het volgende:
Is PTSS eigenlijk voor altijd?
Dacht altijd dat PTSS langdurige behandeling was maar het zijn maar paar sessies aldus google
en heb je het nog gekeken?quote:Op donderdag 6 april 2023 13:14 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik ga Geraldine en de vrouwen vanavond ook eens opzetten, ben benieuwd..
ik vrees dat het bij mij echt nog jaren duurt voordat ik volledig ermee kan leven zonder de negatieve gevolgen..quote:Op zondag 16 april 2023 12:39 schreef stropdaz het volgende:
Is PTSS eigenlijk voor altijd?
Dacht altijd dat PTSS langdurige behandeling was maar het zijn maar paar sessies aldus google
Ik kan het nog nergens terug vinden...quote:
ik heb het volgens mij op videoland gezien, ik heb er geen account meer, ik had een gratis 2 weken gepakt, dus ik weet niet of ze het nog steeds hebben.quote:Op zondag 16 april 2023 14:54 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik kan het nog nergens terug vinden...
quote:Op zondag 16 april 2023 14:54 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Ik kan het nog nergens terug vinden...
Ik heb wel een account en het staat nog op Videoland.quote:Op zondag 16 april 2023 15:10 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ik heb het volgens mij op videoland gezien, ik heb er geen account meer, ik had een gratis 2 weken gepakt, dus ik weet niet of ze het nog steeds hebben.
Ik zie het nu pas, bedankt! Ik zal meelezen en posten.quote:
Oei, dat lijkt me zwaar. Bij mij niet duidelijk hoe lang het genezingsproces zal duren helaas.quote:Op zondag 16 april 2023 14:51 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
ik vrees dat het bij mij echt nog jaren duurt voordat ik volledig ermee kan leven zonder de negatieve gevolgen..
Bij haptotherapie tot de conclusie gekomen dat ik moet gaan accepteren dat de maanden maart en april voor mij lastige maanden zijn. Hoewel mijn complexe vorm van PTSS er al was voordat ik het in de gaten had dat het er was, heeft "acuut negatieve ervaring" mijn PTSS op sommige punten verergerd.
Maar het heeft er op den duur ook voor gezorgd dat ik er aan ben gaan werken en mijn gedrag en gedachten beter ben gaan begrijpen. Mijn gedachten, gedrag en gevoelens veranderen, dat heeft nog tijd nodig..
Yes.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 17:25 schreef Speedfight het volgende:
Soms heb je zo'n dag dat het allemaal niet gaat. Dat alles teveel lijkt en je je heel verdrietig en klein voelt.
Ik heb zo'n dag vandaag. Na geprobeerd te hebben om er tegen te vechten, leg ik mij er bij neer. Een simpel maaltijdje, een goede film onder een kleedje, een beetje tekenen. En mij niet schuldig voelen dat het te mooi weer daarvoor is. Vandaag lukt het niet, morgen een nieuwe dag.
Ja heel herkenbaar dit. Ik ging 10 jaar geleden stoppen met mijn HBO-studie en "1 jaartje" aan mezelf werken.Inmiddels zijn we 10 jaar later, zit ik al 10 jaar in de Wajong en heb ik een CV vol met behandelingen en opnames. Sinds begin dit jaar ben ik klaar met mijn traumabehandeling bij de GGZ en ook mijn verslaving redelijk onder controle, dus ook uitgeschreven bij verslavingszorg.quote:Op maandag 12 juni 2023 14:11 schreef Muisje22 het volgende:
Ik heb wel wat reacties erover gelezen in dit topic, maar wilde het toch even vragen nog.
Herkennen meer mensen met (C)PTSS dat ze vaak op momenten doodmoe zijn en ook de motivatie verliezen om iets van hun leven te maken, om het zo maar even te noemen? Heb het gevoel dat ik al een aantal jaren in deze staat verkeer. Natuurlijk probeer ik mezelf er wel uit te slepen en het beste van alles te maken, maar heb al jaren het idee dat ik onder mijn niveau presteer. Op dit moment zit ik in de afrondende fase van mijn studie, maar elk loodje weegt wel heel zwaar (zwaarder dan ik gewend ben van mezelf).
Voor mijn idee had ik er de afgelopen jaren veel meer uit kunnen halen. Qua carrière, qua gezondheid, op sociaal gebied. Ik heb er alleen simpelweg de energie niet voor. Laag zelfbeeld speelt ook heel erg mee, waarom iets proberen als je het toch niet waard bent. De motivatie is er intern wel, maar om het in de praktijk te brengen is dan te moeilijk. En het is niet dat ik het niet kan, ik weet dat ik het kan doen (en ik heb altijd de instelling gehad, gewoon blijven proberen). Het punt is alleen dat ik me verlamd voel. Alsof mijn leven 'gepauzeerd' is, een pauze-knop die ik zelf niet zomaar weer aankrijg. Het voelt alsof ik 'vastzit'. Herkennen mensen dit?
You can do this!quote:Op woensdag 8 november 2023 12:11 schreef Speedfight het volgende:
Na anderhalf jaar op de wachtlijst te hebben gestaan begint over minder dan een uur mijn therapie. Ik voel mij alsof ik naar de slachtbank ga![]()
2 keer per week afwisselend emdr en exposure therapie, als het goed is binnen 2 maanden klaar daardoor, dat is wel een groot voordeel.
Ben bang dat ik niet eens een herinnering kan vasthouden, ben zo goed in t wegstoppen .
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |