abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 juli 2023 @ 13:14:01 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209796356


Naast MotoGP, WorldSBK, MXGP etc. is er nog een hele wereld aan road racing - met ook een redelijk Nederlands aandeel. Hier een verzamelplek voor alle straatraces zoals de Isle of Man TT, het International Road Racing Championship (IRRC), North West 200, Southern 100, Ulster GP etc.

*O* w/ w/ w/

Wat is road racen? Is dat racen op een circuit?

Nee, road racing is het racen op openbare wegen i.p.v. een speciaal aangelegd permanent circuit. Tijdens trainingen, kwalificaties en races worden deze wegen tijdelijk afgesloten voor verkeer. In Nederland is nog één stratencircuit over: de Varsselring in het Gelderse Hengelo. Al meer dan vijftig jaar organiseert Hamove daar de wegraces, namelijk de BeNeCup en het IRRC.

Road racen betekent onder andere:
Smallere wegen, gebrek aan uitloopvakken of grindbakken, hobbels, bobbels, kuilen, slechte afwatering bij regen, minder bescherming/kussens en soms putdeksels, rotondes, verkeersborden, gebouwen, lantaarnpalen, spoorwegovergangen, en meer.


Isle of Man TT


IRRC op Imatra, Finland



Macau Grand Prix

Enkele (grote) road races:

Isle of Man TT: bestaat sinds 1907 en is misschien wel de bekendste van alle road races.
Manx Grand Prix: wordt gezien als het amateurraces-zusje van de IOM.
North West 200: Noord-Ierse race en het circuit wordt gezien als een van de snelsten ter wereld.
Southern 100: wordt ook gehouden op Isle of Man, maar dan in juli.
Ulster Grand Prix: Noord-Ierse race, o.a. gereden door Joey Dunlop, Mike Hailwood en Giacomo Agostini.
Macau Grand Prix: enige straatcircuit-event met zowel motor- als autoraces.
Cookstown 100: Noord-Ierse straatrace.


Nederlander Ilja Caljouw op Isle of Man TT 2022 w/

Meer info?

Site met allerlei road race nieuws
Site van Hengelose auto- en motorvereniging
Online magazine met road race info + nieuws
Isle of Man TT




--------------------------------------------------------------------

☨ TER NAGEDACHTENIS AAN ONZE NEDERLANDERS:

#65 Joey den Besten (13 september 1992 - 2 juli 2023) - [IRRC Imatranajo, Finland]





#88 Jochem van den Hoek (20 december 1988 - 7 juni 2017) - [Isle of Man TT]





#111 Vick de Cooremeter (1 juni 1985 - 27 juli 2014) - [IRRC Circuit de Chimay]




FOK!-specials en -interviews met en over road racing en coureurs:

Isle of Man TT: de gevaarlijkste en dodelijkste race ter wereld
Russisch roulette bij Isle of Man TT en ManxGP
TT-coureur Jochem van den Hoek overleden
Deel twee interview overleden Jochem van den Hoek


Andere vette filmpjes, los van FOK!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door ChipsZak. op 13-04-2024 11:41:17 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 juli 2023 @ 13:17:27 #2
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209796393
Laatste post: mijn reactie op onderstaande quote van @Lospedrosa:

quote:
1s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Was jij op Man? :D
Heb je vast foto’s van?
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juli 2023 16:48 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Yes en yes! Ik heb daar natuurlijk niet rondgelopen en geen enkele foto gemaakt, :') :+.
Bewijs. Kan je ook direct zien hoe dicht je aan de baan kan zitten op sommige plaatsen. Hoe dat er écht uitziet. Die met de muffin ben ik (no pun intended lol).

Zal een dezer dagen wel even filmpjes kijken want ik krijg ze even niet geüpload. Zal ook wat foto's erbij doen van plaatsen die je online niet zo snel tegenkomt (zoals een herdenkingsmuur voor omgekomen coureurs). Wel mooi om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens ken ik deze mensen niet maar heb ik geheid veel met ze gesproken daar.

Edit; ik herinner me net dat ik wel twee of nog wat meer dagen oid met die gasten heb doorgebracht geloof ik. Ik ben de gehele twee weken op Man geweest.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 7 juli 2023 @ 14:27:26 #3
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209797275
Heb de hele OP geüpdatet want hij was nog 'eerste topic'-stijl en achterhaald met niet-werkende foto's.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_209798846
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 13:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Laatste post: mijn reactie op onderstaande quote van @:lospedrosa:
[..]
[..]
Bewijs. Kan je ook direct zien hoe dicht je aan de baan kan zitten op sommige plaatsen. Hoe dat er écht uitziet. Die met de muffin ben ik (no pun intended lol).

Zal een dezer dagen wel even filmpjes kijken want ik krijg ze even niet geüpload. Zal ook wat foto's erbij doen van plaatsen die je online niet zo snel tegenkomt (zoals een herdenkingsmuur voor omgekomen coureurs). Wel mooi om te zien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens ken ik deze mensen niet maar heb ik geheid veel met ze gesproken daar.

Edit; ik herinner me net dat ik wel twee of nog wat meer dagen oid met die gasten heb doorgebracht geloof ik. Ik ben de gehele twee weken op Man geweest.
Mooi!
Wil er altijd nog eens heen, als motor sport en bier liefhebber, dat komt daar samen.

Maar waarom sta jij niet op die foto?
Hoorde eens van een medefokker dat jij de knapste vrouw van fok bent, dus was wel benieuwd. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Lospedrosa op 08-07-2023 19:09:54 ]
Vakman pur sang
pi_209872800
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 14:27 schreef ChipsZak. het volgende:
Heb de hele OP geüpdatet want hij was nog 'eerste topic'-stijl en achterhaald met niet-werkende foto's.
Complimenten daarvoor. O+
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 13 juli 2023 @ 10:17:20 #6
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209874905
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juli 2023 00:45 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]
Complimenten daarvoor. O+
O+
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 13 juli 2023 @ 14:28:39 #7
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209878259
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Mooi!
Wil er altijd nog eens heen, als motor sport en bier liefhebber, dat komt daar samen.

Maar waarom sta jij niet op die foto?
Hoorde eens van een medefokker dat jij de knapste vrouw van fok bent, dus was wel benieuwd. :P
Wanneer heb je dat laatste toegevoegd want ik zweer je dat dat er eerst niet stond, _O-. En welke medefokker hebben we het over, _O-?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 16 juli 2023 @ 20:52:37 #8
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209921758
Joey is sinds gisteren weer in Nederland, :) ;(.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 16 juli 2023 @ 22:59:38 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209923728
quote:
Zondag hebben er twee dodelijke incidenten plaatsgevonden tijdens het Classic Bikes evenement in Chimay. Aan het einde van de ochtend kwam Eddy Atisy om het leven, later in de middag overleed Eric Delrez als gevolg van een incident waar ook nog twee anderen bij betrokken waren.
Bizar raceseizoen dit jaar imo :{.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 19 juli 2023 @ 17:14:24 #10
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209958249
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 20 juli 2023 @ 11:53:09 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_209966608
Voor wie behoefte heeft aan 5 minuten van de uitvaart:

I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 augustus 2023 @ 20:25:55 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210449491
Manx Grand Prix is bezig deze week, met helaas weer tragisch nieuws.

Gary Vines, 33 jaar, overleden na een crash bij Ballagarey ( :X ) tijdens de eerste ronde van de eerste kwalificatiesessie. Debuteerde in 2015, deed vaak uitstekend voorin mee en reed vorig jaar én dit jaar ook de Supersportraces tijdens de TT.
https://s3-eu-west-1.amaz(...)-statement-press.pdf

Ian Bainbridge, 69 jaar, overleden na een crash bij het uitkomen van Kirk Michael tijdens de tweede kwalificatiesessie. Debuteerde in 2005, sindsdien maar twee keer niet van de partij geweest. Geen hoogvlieger, maar wel een vaste deelnemer.
https://s3-eu-west-1.amaz(...)-statement-press.pdf

Ik dacht dat er nog een derde was, maar het stukje "Statement: xxxx" ging in dat geval niet over een overlijden, maar iemand die een positief plasje inleverde :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 19 november 2023 @ 06:43:47 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211343248
Gisteren is de Motorcycle GP in Macau verreden, een van dé klassiekers en met ook veel sterren uit de Britse straatracerij (mannen als Hickman, Rutter, Todd). Hier volledig en gratis en alles terug te kijken, inclusief uitstekend Engels commentaar:

https://cdn-video.macau.g(...)3/2023-11-18_387.mp4

Je kunt hem zelfs downloaden om offline te kijken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 10:33:36 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145046
In mei ook weer IRRC in Hengelo (GLD) :).

Ik gooi 'm er vast maar even in.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2024 @ 10:49:28 #15
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213145168
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:33 schreef ChipsZak. het volgende:
In mei ook weer IRRC in Hengelo (GLD) :).

Ik gooi 'm er vast maar even in.
Huh, toeval dat je dit topic nu kickt, echt vijf minuten nadat ik toevallig berichtjes zat te kijken over de top-20 nummers voor de TT-races :D

De week voor Hengelo overigens de North West 200 :9
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 10:49:53 #16
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Huh, toeval dat je dit topic nu kickt, echt vijf minuten nadat ik toevallig berichtjes zat te kijken over de top-20 nummers voor de TT-races :D

De week voor Hengelo overigens de North West 200 :9
:D
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 10:51:32 #17
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145178
Ulster GP helaas afgelast dit jaar, :'(. Verzekeringsgeld, etc.

Na COVID zijn alle verzekeringspremies (voor dit soort racing) omhoog geschoten en waren veel races in gevaar. Voor NW200 is met o.a. crowdfunding toen genoeg geld binnengehaald. Hoe dat met de andere (Noord)-Ierse straatraces en de komende jaar gaat, is zover ik weet nog niet bekend.

-O-
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 10:53:09 #18
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145193
Ik denk wel dat IOM veilig is, want het is een autonoom eiland (geen idee hoe het daar dan zit met subsidies, premies, etc.) én véél te bekend en populair.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 9 april 2024 @ 11:22:07 #19
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213145442
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:51 schreef ChipsZak. het volgende:
Ulster GP helaas afgelast dit jaar, :'(. Verzekeringsgeld, etc.

Na COVID zijn alle verzekeringspremies (voor dit soort racing) omhoog geschoten en waren veel races in gevaar. Voor NW200 is met o.a. crowdfunding toen genoeg geld binnengehaald. Hoe dat met de andere (Noord)-Ierse straatraces en de komende jaar gaat, is zover ik weet nog niet bekend.

-O-
Ulster is ook al sinds 2019 niet meer verreden, als dat nu nog niet op orde is zie ik het somber in....

Werd dat overigens ook uitgezonden? IoM TT is inderdaad gewoon te groot om ten onder te gaan en NW200 heeft wel als groot voordeel dat de BBC het live uitzendt, dat genereert ook al extra bekendheid (en dus geld) buiten de straatracerij om.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 11:23:28 #20
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145463
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 11:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ulster is ook al sinds 2019 niet meer verreden, als dat nu nog niet op orde is zie ik het somber in....

Werd dat overigens ook uitgezonden? IoM TT is inderdaad gewoon te groot om ten onder te gaan en NW200 heeft wel als groot voordeel dat de BBC het live uitzendt, dat genereert ook al extra bekendheid (en dus geld) buiten de straatracerij om.
Klopt, heel veel races overigens zijn tijdens COVID niet doorgegaan. Daarna zijn de premies ook omhooggegooid en zijn ze niet meer begonnen, ;(.

Edit: NW200 stond overigens wel op instorten na dat premiegedoe. Toen maakte het BBC-verhaal helaas niet zoveel uit. Wellicht dat er nu eea is geregeld (money wise) voor de komende jaren.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 11:27:58 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145495
Snelle Google:

https://www.goodwood.com/(...)ised-insurance-deal/

quote:
Following weeks of uncertainty, certain Northern Irish road racing events, including the International North West 200, will now go ahead as planned after a new, lower, insurance deal was agreed.

With the future of Irish road racing thrown into doubt as a result of the huge rise in public liability insurance costs, a GoFundMe page was launched by the Motor Cycle Union of Ireland Ulster Centre (MCUI UC) and went on to raise over £90,000. This figure has allowed the MCUI UC to accept a lower insurance quote for both road and short circuit races for 2023.

“Combined with this total figure now raised, and the determination by MCUI UC member Mr Steven Lyons, who has worked around the clock with our insurers to find a solution, we are now pleased to be able to announce a new insurance quote has been secured, which makes it possible for all clubs to promote their events in 2023,” said the MCUI Chairman John Dillon in an official statement.

“The objective of the crowdfunding was that enough funds would be raised so that all clubs would have the option to promote their events. The figure currently raised, combined with the new insurance quote has now made this possible.

“Thanks to all the efforts of those concerned, the MCUI UC, promoting clubs and members are extremely grateful and humbled by everyone’s generosity. As Chairman of the MCUI UC, I pass on sincere thanks on behalf of all promoting clubs to every single person who donated to the crowd funding initiative.

“With the start of our racing season now just around the corner, I would ask that the racing community continues to support our events and make 2023 one to remember.”

The biggest event to be saved as a result of the revised insurance quote is the North West 200, which had already stated it was working on ensuring the event went ahead as planned. It will now fill its planned slot on 11th-13th May, where the likes of Peter Hickman, Michael Dunlop, Dean Harrison and Davey Todd will compete around the 8.9-mile Triangle circuit at speeds over 200mph.

A donation from County Tyrone businessman Derek Keys and his business Euro Auctions has also played a major part in saving the North West 200’s 2023 event, and the event chief Mervyn Whyte paid tribute to Keys in his own statement.

“We are very grateful to Derek Keys and Euro Auctions for this very generous support,” said Whyte. “In the absence of any financial assistance from government, the sport has been left to its own devices to deal with the insurance crisis. Mr Keys intervention has been crucial in saving this year’s North West 200. We also wish to express our gratitude to the many members of the motorcycle racing community who donated so generously to the crowd funding initiative launched by the Motorcycle Union of Ireland, Ulster Centre.”

The Armoy and Cookstown 100 national road races are also expected to take place, as well as short circuit and trials events.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 9 april 2024 @ 11:29:16 #22
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213145509
Niks over 2024 of 2025 (al weet ik dat 2024 doorgaat). Ook niks over Ulster in bovenstaand artikel.

Edit: januari 2024 wel deze:

quote:
The Ulster Grand Prix will not return in 2024, with the Dundrod and District Motorcycle Club (DDMC) citing "ongoing insurance issues" as the reason for the cancellation.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 12 april 2024 @ 07:42:36 #23
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213176284
Ook de top-20 voor de Superbikeraces is inmiddels bekend, alvast even de nummers uit het hoofd leren. Zin in :9
https://www.racesport.nl/(...)2024-isle-of-man-tt/
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 13 april 2024 @ 11:33:38 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_213189418
OP een mini-update gegeven, :) w/.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')