abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187934348
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:53 schreef Scrummie2.0 het volgende:

[..]

Kon je je ook vinden in al dat geforceerde linkse politiek correcte gebeuren? Als in; zit je zelf ook in die lijn?

Ik zit zelf absoluut niet op die lijn, en stoorde mij er dus ontzettend aan, zo erg dat ik überhaupt betwijfel of ik een seizoen 4 wel ga kijken. Vraag me af of dat puur met de politieke lijn te maken heeft of wat anders.
De vraag is wat je met links correct gebeuren bedoelt? Gaat het dan over de verhaallijnen over transgenders, LGBT, migratieproblemen en vrouwenrechten etc.?

Ik snap dat het soms voelt als een soort overcompensatie van wat er 30, 40 jaar niet of te weinig in films en series is getoond, zeker als het allemaal in één serie voorbij komt.

Ik denk alleen dat in het geval van deze serie het juist wel relevantie heeft omdat dit nu eenmaal de huidige maatschappij is met de bijbehorende politieke standpunten. Kirkman is daarnaast als hoofdpersoon een onafhankelijke liberaal, dus niet vreemd dat hij juist pro emancipatie, pro-LGBT etc wordt neergezet.

Persoonlijk ben ik qua politieke voorkeur ook wel liberaal, dus ik stoor me er in deze serie in ieder geval niet aan. Ik heb meer moeite met het geforceerd voor een donkere actrice kiezen bij de verfilming van Ariel de Zeemeermin (een van origine Deens sprookje) of dat er op een muziekfestival minimaal evenveel vrouwen als mannen op de affiche moeten staan. In dat laatste geval moet je er vooral naar streven om goede muzikanten/bands neer te zetten, los van het of het vrouwen of mannen zijn....

Ik vond het tenslotte zelf als homo wel eens verfrissend een vrij expliciete homoseksscene te zien dat verder ging dan het kusjekusje/omhelzen wat je in andere series vaak ziet, terwijl hetero-seks in die series vaak wel heel expliciet in beeld wordt gebracht. Er zijn nu eenmaal homo's die anale seks hebben en die meer dingen doen dan alleen maar knuffelen. :D
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187934387
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 13:56 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De vraag is wat je met links correct gebeuren bedoelt? Gaat het dan over de verhaallijnen over transgenders, LGBT, migratieproblemen en vrouwenrechten etc.?

Ik snap dat het soms voelt als een soort overcompensatie van wat er 30, 40 jaar niet of te weinig in films en series is getoond, zeker als het allemaal in één serie voorbij komt.

Ik denk alleen dat in het geval van deze serie het juist wel relevantie heeft omdat dit nu eenmaal de huidige maatschappij is met de bijbehorende politieke standpunten. Kirkman is daarnaast als hoofdpersoon een onafhankelijke liberaal, dus niet vreemd dat hij juist pro emancipatie, pro-LGBT etc wordt neergezet.

Persoonlijk ben ik qua politieke voorkeur ook wel liberaal, dus ik stoor me er in deze serie in ieder geval niet aan. Ik heb meer moeite met het geforceerd voor een donkere actrice kiezen bij de verfilming van Ariel de Zeemeermin (een van origine Deens sprookje) of dat er op een muziekfestival minimaal evenveel vrouwen als mannen op de affiche moeten staan. In dat laatste geval moet je er vooral naar streven om goede muzikanten/bands neer te zetten, los van het of het vrouwen of mannen zijn....

Ik vond het tenslotte zelf als homo wel eens verfrissend een vrij expliciete homoseksscene te zien dat verder ging dan het kusjekusje/omhelzen wat je in andere series vaak ziet, terwijl hetero-seks in die series vaak wel heel expliciet in beeld wordt gebracht. Er zijn nu eenmaal homo's die anale seks hebben en die meer dingen doen dan alleen maar knuffelen. :D
Duidelijk, we staan er tegenovergesteld in :).

We gaan het zien, ik denk dat seizoen 4 er niet eens komt als ik her en der de meningen lees.
pi_187934442
https://www.rottentomatoe(...)03/reviews?type=user

Ging net hier even doorheen. Enkele 5 sterren reviews, maar de meesten 1 ster. Waardeloos dus.
pi_187934560
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 14:03 schreef Scrummie2.0 het volgende:
https://www.rottentomatoe(...)03/reviews?type=user

Ging net hier even doorheen. Enkele 5 sterren reviews, maar de meesten 1 ster. Waardeloos dus.
Op IMDB anders prima cijfers voor de afleveringen dit seizoen.
  dinsdag 30 juli 2019 @ 13:29:51 #156
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_188203298
Jammer
  Moderator dinsdag 30 juli 2019 @ 14:46:15 #157
9859 crew  Karina
Woman
pi_188204385
Toch wel jammer, vond het wel leuk voor tussendoor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_188245552
Spijtig hoor
pi_188263308
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:53 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Kon je je ook vinden in al dat geforceerde linkse politiek correcte gebeuren? Als in; zit je zelf ook in die lijn?
Ik vond het wel grappig. Voor rechtse rukkers (vooral Amerikaanse dan, in NL is de standaard conservatief niet eens zo erg tegen al die controversiele issues) moet het echt absolute cringe zijn.

De Republikeinen worden als puur evil weggezet. Als je zelf Trump-fan bent moet zo'n serie waarin je permanent de slechterik bent niet echt fijn zijn.

Ik heb wel eens stukken gezien van religieuze films gemaakt door religieuzen of documentaires gemaakt door alt-right. Dat is ook altijd pure cringe. Ga er van uit dat niet-liberalen zo ook naar DS kijken :D
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_188263559
quote:
Zonde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')