abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2015 @ 12:56:10 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149660865
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb een vermoeden dat Re geen Binas nodig had voor het examen.
ja hoor, voor scheikunde en natuurkunde, voor biologie en wiskunde A en B had ik hem niet nodig, ik weet best wat de inhoud van een bol is, gewoon integraalrekenen eigenlijk, simpel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 14 februari 2015 @ 13:01:12 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_149660993
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 12:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoofdrekenen is enorm belangrijk als je bijvoorbeeld in onderhandeling bent, als je een project verkoopt voor 2 ton dan is het toch wel handig om te weten hoeveel manweken dat is, staat een beetje knullig als je daar je rekenmachine voor moet pakken. Of nog erger een collega van mij deed een offerte en miste een factor 8 omdat hij dacht dat het bij de tarieven ging om mandagen in plaats van manuur. In laatste geval was de klant zo vriendelijk om zelf de offerte te corrigeren en terug te sturen, maar komt nogal pijnlijk over.
hoofdrekenen vind ik idd erg belangrijk, maar daar gaat deze toets niet echt over...

(en ja as je met offertes van 2 ton gaat werken dan lijkt me dat zeker wel handig dat je het verschil weet tussen mandagen en uren, maar dat heeft weinig met rekenen zelf te maken... en ik neem verder ook wel aan dat als je die verantwoordelijkheid hebt je slim genoeg bent om geen fouten te maken)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_149662308
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 06:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bram, ver(p)lichte (het zijn maar 5 min) kost:

Tell me what you think?
Ik denk dat dit een waarheid als een koe is. Ik kijk al enige tijd regelmatig naar The Young Turks, daarin wordt exact hetzelfde sentiment verwoord. Deze cynische conclusies zijn de beste verklaring voor allerlei fenomenen die je ziet.

Ik heb nog een ander filmpje van hem bekeken: Het bevalt me. Een soort van betere versie van Youp van het Hek die tegen de kleinburgelijkheid ageerde.

[ Bericht 11% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-02-2015 18:08:48 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_149662411
Medestudenten van mij begonnen nog over dit toetsje. Ze trokken dezelfde conclusies als die wij hadden getrokken: het is meer tekstverklaren dan rekenen en iedere HAVO-leerling moet met speels gemak een 8+ halen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 10:31 schreef Basp1 het volgende:
We zouden sowieso een parlementariėr toets moeten invoeren dan zouden in de 2e kamer en alle andere democratisch gekozen organen 50 tot 80% minder nitwits zitten, waardoor er tenminste ook wel triviale dingen voor de burger behandeld en beslist worden.
Dit filmpje geeft te denken: http://www.geenstijl.nl/m(...)de_falende_lera.html
Leraren die niet weten wat:
- de hoofdstad van Noord-Holland is (Den Haag werd nog genoemd als ik me niet vergis)
- de stelling van pythagoras is
- pi is
- een pleonasme is (leraar Nederlands, wiskunde en rekenen :'))

Ze zullen vast de negatieve uitschieters tonen maar dan nog. Kunnen we eens onder ogen zien dat het niet de elite is die kiest voor een lerarenbaan?

[ Bericht 37% gewijzigd door Bram_van_Loon op 14-02-2015 14:08:22 ]
#NoDAPL
pi_149662610
quote:
14s.gif Op donderdag 12 februari 2015 01:29 schreef Drinky het volgende:

[..]

Mwah niet als je het verder nergens voor gebruikt. Grofweg 80% van hetgeen wat ik 6 jaar terug tijdens wiskunde B heb geleerd heb ik niet onthouden, maar alsnog was het totaal niet moeilijk om deze toets te maken gezien het feit dat er weinig wiskunde bij kwam kijken.
Dat ligt net zo goed aan de persoon als aan wat hij leert, ik onthoud wel het meeste van wat ik leer maar ik heb allicht een andere stijl van leren. Ik leer sowieso zo weinig mogelijk uit mijn hoofd, ik probeer alles te begrijpen, dan onthoud je vanzelf meer. Soms naai ik mezelf daarmee want je haalt niet het optimale rendement op de korte termijn als je op die manier leert.
#NoDAPL
pi_149664628
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een waarheid als een koe is. Ik kijk al enige tijd regelmatig naar The Young Turks, daarin wordt exact hetzelfde sentiment verwoord. Deze cynische conclusies zijn de beste verklaring voor allerlei fenomenen die je ziet.

Ik heb nog een ander filmpje van hem bekeken: Het bevalt me. Een soort van betere versie van Youp van het Hek die tegen de kleinburgelijk heid ageerde.
Ja, hij zei het prachtig, ouwe Sjors.

Bekijk zijn hele oeuvre, desnoods op de achtergrond tijdens het FOK!ken. Veel wijsheid.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')