quote:De ideale man, daar gaan we weer
- nooit gerookt, rookt niet, gaat niet roken
- nooit alcohol gedronken, drinkt geen alcohol, gaat geen alcohol drinken
- nooit drugs gebruikt, gebruikt geen drugs, gaat geen drugs gebruiken
- nooit financieel gegokt, gokt niet, gaat niet gokken
- nooit seksueel (gerelateerd) actief geweest bij vrouwen en mannen
- hygienisch omtrent zichzelf, eetconsumptie en woonomgeving
- ouders van hem wonen vreemdzaam bij elkaar; geen vreemdgaan praktijken in directe omgeving meegemaakt
- niet enig kind
- vrouw vriendelijk
- over het algemeen vriendelijk/ aardig jegens iedereen
- humoristisch
- ongeveer hetzelfde niveau opgeleid
- kan binnen een half uur redelijk lekker hebben gekookt
- beweegt regelmatig
- geen gat in de hand; zuinig persoon die spaart
- zijn familie en vrienden roken ook niet, drinken ook geen alcohol, gebruiken ook geen drugs en gokken financieel ook niet
- zijn familie en vrienden behoren ook vrouw vriendelijk te zijn
- gelooft dat hogere macht bestaat/ kan bestaan
- gelooft dat elk mens gelijkwaardig is en is niet arrogant
- wilt trouwen en kinderen krijgen
- kan vreemzaam discussieren/ ruzie maken; laat de ander uitpraten, hij gaat dus niet vanaf het begin zijn eigen zegje doen en direct weglopen zonder de ander kans te hebben gegeven om te praten
- geeft mij gelijk terwijl ik op het moment toch ongelijk heb
- we kunnen samen wonen
- kan per week minstens een paar keer thuis komen om met mij avond te eten
- bezoekt zijn ouders regelmatig wanneer hij uit huis woont
- vindt het niet erg dat er parttime/ tijdelijk niet wordt gewerkt na geboorte van kind(eren)
- kan met mijn vrienden overweg
- wilt ook dat zijn kinderen later niet roken, geen alcohol drinken, geen drugs consumeren, financieel niet gokken en handelt hier ook naar qua opvoeden
- wilt ook dat zijn kinderen geen gat in de hand zullen krijgen en handelt hier ook naar qua opvoeden
- wilt ook dat zijn kinderen niet vanaf pubertijd met jan en alleman naar bed gaat, en handelt hier ook naar qua opvoeden
- tussen 1m60 en ca. 1m85
- hetero
- huidskleur licht/medium geteint
- zo donker mogelijk haar en oogkleur
- licht gespierd; functioneel sterk
- trimt facial hair
Bijvulling na 2 dagen:
- betrouwbaar op het liefdesgebied
- respecteert eigen ouders & schoonouders; dat er meningsverschillen kunnen zijn
- lief & romantisch
- niet narcistisch
- zorgzaam
- vergeet mijn verjaardag niet
- geeft bloemen/planten of andere cadeau's
- is ontspannen; niet continue een stresskip zijn
- gezonde eetgewoonte; geen tot minimaal junkfood
- gezond gewicht en buikomtrek
- kan problemen op een gezonde manier aankaarten
- kan met milde confrontaties omgaan
- biedt excuses aan wanneer (grote) fouten zijn gemaakt; dus niet hopen dat er na een tijdje niks aan de hand is en later zeggen dat mensen uit elkaar groeien
- geen tatoeages
- geen piercings
Bijvulling na 6 dagen:
- redelijk tot sterk inlevingsvermogend
- niet racistisch
- mens- (houdt rekening met anderen), dier- en milieuvriendelijk
- maakt af en toe/regelmatig bos-/parkwandelingen
- accepteert het bestaan van homo's; verschil tussen homo's en ''homo's''
- scheldt en vloekt niet
- over het algemeen redelijk serieus ingesteld; is serieus wanneer hij serieus moet zijn
- niet perfectionistisch in het privé leven
- schoonfamilie heeft dezelfde richtlijnen voor manier van opvoeding van de toekomstige kinderen of keurt wijze van opvoeding van toekomstige kinderen goed en handelt hiernaar wanneer het van toepassing is. Of zwijgt gewoon
(- houdt van kunst)
Bijvulling na 10 dagen:
- wilt dat de kinderen een gezonde eet- en beweegpatroon leert en handhaaft, handelt hier ook naar bij het opvoeden
- wilt dat de kinderen ook hygiënisch zijn en handelt hier ook naar bij het opvoeden
- helpt mee in het huishouden
Bijvulling na 17 dagen:
- enigszins dezelfde ervaringen
- minstens enige mate van dezelfde kijk op de wereld
- soort van dezelfde toekomstplannen of acceptatie daarvan
- grotendeels dezelfde normen en waarden
- redelijk praatvaardig zijn
- minstens redelijke kans dat schoonfamilie (en vrienden) elkaar zullen accepteren
- enigszins dezelfde interesses en hobby's
- het gezellig hebben samen
- vertrouwen hebben in elkaar
- chemie moet er natuurlijk ook enigszins van af spatten tussen de twee
- accepteren dat de vrouw in gewicht en omvang zal toenemen tijdens de zwangerschap en dat een gedeelte hiervan jaren erna nog aanwezig kan zijn
- laat mij uitpraten
- moet niet altijd gelijk willen krijgen
- moet niet altijd het laatste woord willen hebben
- kindvriendelijk; knuffels geven, kusje op de wang, voorlezen uit kinderboeken etc.
- klein leeftijdsverschil
Optioneel/ Bonus:
- ''knap'' en sexy
- praatstijl waarvan zijn uitspraken in sensitieve situaties zowel humoristisch als scherp uitend gebracht worden waarbij betrokken partijen met tegengestelde standpunten zich niet beledigd of zich gekwetst voelen en zijn uitspraken tevens ook grappig vinden (welke de partijen dichterbij elkaar gebracht kan worden)
Bijvulling na 4 maanden:
- geen flirt (jegens iedereen)
- neemt tijd voor ontspanning en zijn hobby's
- streeft naar gezonde werk/privé balans
Bijvulling na 6 maanden:
- moreel verantwoordelijk(sgevoel)
Ik zal je zo even een pm sturen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 19:06 schreef mrspoeZ het volgende:
Een grote piemel en een volle portemonnee?
R&P / Gaat het nu echt goed? of boeit het me niet meerquote:Op donderdag 21 mei 2015 01:57 schreef Elisabeth92 het volgende:
Vroeger viel ik op het type vieze playende gladjakker met een mooie auto en geld... maargoed toen wist ik dus nog niet hoe dit soort lui in elkaar steken en dacht ik nog dat ik wel speciaal voor ze was
Uiterlijke kenmerken waar ik op viel: tattoo's, niet te dik, en sportwagen onder de kont. Duidelijk lijkt het me dat is destijds het verstand niet had het innerlijk echt door te hebben
Inmiddels een hoop bijgeleerd en een stukje volwassener geworden
Innerlijk gaat waaaaay voor uiterlijk. Hij moet ambitieus zijn, harde werker, handig zijn, slim, GOED MET GELD OM KUNNEN GAAN, gezelligheidsmens zijn ( niet perse kroegtijger maar ik moet wel met hem aan de borrel kunnen ), ook een eigen leven hebben (claimgedrag moet ik van op de pot), hygiënisch zijn in zowel het huis als persoonlijke verzorging, serieus met de toekomst bezig zijn waarin ik toch wel 70% dezelfde ideeën mort hebben als hij.
Uiterlijk boeit me in de relatie niet zoveel, maar om tot de relatie te komen moet iemand me natuurlijk wel opvallen. Ik val nog altijd op tattoo's (al heeft huidige vriend ze niet) en niet te dik.
Huidige vriend matcht best goed met innerlijk uiterlijk totaal de plank misgeslagen.
quote:De ideale man, daar gaan we weer
- nooit gerookt, rookt niet, gaat niet roken
- nooit alcohol gedronken, drinkt geen alcohol, gaat geen alcohol drinken
- nooit drugs gebruikt, gebruikt geen drugs, gaat geen drugs gebruiken
- nooit financieel gegokt, gokt niet, gaat niet gokken
- nooit seksueel (gerelateerd) actief geweest bij vrouwen en mannen
- hygienisch omtrent zichzelf, eetconsumptie en woonomgeving
- ouders van hem wonen vreemdzaam bij elkaar; geen vreemdgaan praktijken in directe omgeving meegemaakt
- niet enig kind
- vrouw vriendelijk
- over het algemeen vriendelijk/ aardig jegens iedereen
- humoristisch
- ongeveer hetzelfde niveau opgeleid
- kan binnen een half uur redelijk lekker hebben gekookt
- beweegt regelmatig
- geen gat in de hand; zuinig persoon die spaart
- zijn familie en vrienden roken ook niet, drinken ook geen alcohol, gebruiken ook geen drugs en gokken financieel ook niet
- zijn familie en vrienden behoren ook vrouw vriendelijk te zijn
- gelooft dat hogere macht bestaat/ kan bestaan
- gelooft dat elk mens gelijkwaardig is en is niet arrogant
- wilt trouwen en kinderen krijgen
- kan vreemzaam discussieren/ ruzie maken; laat de ander uitpraten, hij gaat dus niet vanaf het begin zijn eigen zegje doen en direct weglopen zonder de ander kans te hebben gegeven om te praten
- geeft mij gelijk terwijl ik op het moment toch ongelijk heb
- we kunnen samen wonen
- kan per week minstens een paar keer thuis komen om met mij avond te eten
- bezoekt zijn ouders regelmatig wanneer hij uit huis woont
- vindt het niet erg dat er parttime/ tijdelijk niet wordt gewerkt na geboorte van kind(eren)
- kan met mijn vrienden overweg
- wilt ook dat zijn kinderen later niet roken, geen alcohol drinken, geen drugs consumeren, financieel niet gokken en handelt hier ook naar qua opvoeden
- wilt ook dat zijn kinderen geen gat in de hand zullen krijgen en handelt hier ook naar qua opvoeden
- wilt ook dat zijn kinderen niet vanaf pubertijd met jan en alleman naar bed gaat, en handelt hier ook naar qua opvoeden
- tussen 1m60 en ca. 1m85
- hetero
- huidskleur licht/medium geteint
- zo donker mogelijk haar en oogkleur
- licht gespierd; functioneel sterk
- trimt facial hair
Bijvulling na 2 dagen:
- betrouwbaar op het liefdesgebied
- respecteert eigen ouders & schoonouders; dat er meningsverschillen kunnen zijn
- lief & romantisch
- niet narcistisch
- zorgzaam
- vergeet mijn verjaardag niet
- geeft bloemen/planten of andere cadeau's
- is ontspannen; niet continue een stresskip zijn
- gezonde eetgewoonte; geen tot minimaal junkfood
- gezond gewicht en buikomtrek
- kan problemen op een gezonde manier aankaarten
- kan met milde confrontaties omgaan
- biedt excuses aan wanneer (grote) fouten zijn gemaakt; dus niet hopen dat er na een tijdje niks aan de hand is en later zeggen dat mensen uit elkaar groeien
- geen tatoeages
- geen piercings
Bijvulling na 6 dagen:
- redelijk tot sterk inlevingsvermogend
- niet racistisch
- mens- (houdt rekening met anderen), dier- en milieuvriendelijk
- maakt af en toe/regelmatig bos-/parkwandelingen
- accepteert het bestaan van homo's; verschil tussen homo's en ''homo's''
- scheldt en vloekt niet
- over het algemeen redelijk serieus ingesteld; is serieus wanneer hij serieus moet zijn
- niet perfectionistisch in het privé leven
- schoonfamilie heeft dezelfde richtlijnen voor manier van opvoeding van de toekomstige kinderen of keurt wijze van opvoeding van toekomstige kinderen goed en handelt hiernaar wanneer het van toepassing is. Of zwijgt gewoon
(- houdt van kunst)
Bijvulling na 10 dagen:
- wilt dat de kinderen een gezonde eet- en beweegpatroon leert en handhaaft, handelt hier ook naar bij het opvoeden
- wilt dat de kinderen ook hygiënisch zijn en handelt hier ook naar bij het opvoeden
- helpt mee in het huishouden
Bijvulling na 17 dagen:
- enigszins dezelfde ervaringen
- minstens enige mate van dezelfde kijk op de wereld
- soort van dezelfde toekomstplannen of acceptatie daarvan
- grotendeels dezelfde normen en waarden
- redelijk praatvaardig zijn
- minstens redelijke kans dat schoonfamilie (en vrienden) elkaar zullen accepteren
- enigszins dezelfde interesses en hobby's
- het gezellig hebben samen
- vertrouwen hebben in elkaar
- chemie moet er natuurlijk ook enigszins van af spatten tussen de twee
- accepteren dat de vrouw in gewicht en omvang zal toenemen tijdens de zwangerschap en dat een gedeelte hiervan jaren erna nog aanwezig kan zijn
- laat mij uitpraten
- moet niet altijd gelijk willen krijgen
- moet niet altijd het laatste woord willen hebben
- kindvriendelijk; knuffels geven, kusje op de wang, voorlezen uit kinderboeken etc.
- klein leeftijdsverschil
Optioneel/ Bonus:
- ''knap'' en sexy
- praatstijl waarvan zijn uitspraken in sensitieve situaties zowel humoristisch als scherp uitend gebracht worden waarbij betrokken partijen met tegengestelde standpunten zich niet beledigd of zich gekwetst voelen en zijn uitspraken tevens ook grappig vinden (welke de partijen dichterbij elkaar gebracht kan worden)
Bijvulling na 4 maanden:
- geen flirt (jegens iedereen)
- neemt tijd voor ontspanning en zijn hobby's
- streeft naar gezonde werk/privé balans
Bijvulling na 6 maanden:
- moreel verantwoordelijk(sgevoel)
- scherpzinnig; kan drogredenen herkennen en laat deze geen invloed uitoefenen op het beoordelingsvermogen
hij wiltquote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:57 schreef Chai het volgende:
-Vervoegt het werkwoord 'willen' op de juiste manier
Willen is onregelmatig. 'Hij wilt' is fout.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:59 schreef Yiwei het volgende:
[..]
hij wilt
alleen heb ik het woord hij systematisch weggelaten, anders teveel tekst
en interpunctie foutenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:02 schreef jodelahity het volgende:
Jezus. Jullie zitten over dat te zeiken terwijl die tekst vol zit met spatiëringsfouten.
Sommige zaken zijn tegenstrijdig, andere teveel gevraagd in deze maatschappij. Andere punten bijna onmogelijkquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:06 schreef jodelahity het volgende:
Dat lijstje is opgesteld aan de hand van de perfecte persoon die 100% gebruikt kan worden door meiden. Als je dat als perfectie ziet...
quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:11 schreef jodelahity het volgende:
Als je een goed lijstje wil opstellen vermeld je er ook een aantal dingen in die hij als voordelen heeft. De ideale man laat zich niet alleen maar gebruiken lijkt me. Dus de ideale man ontvangt ook af en toe cadeaus van jou. De ideale man wordt gerespecteerd en behoudt de tijd om naar vrienden te gaan. De ideale man behoudt het recht om ook soms de mist in te gaan en vergeven te worden omdat hij aan zoveel punten voldoet die gemeld worden... Als je dit soort dingen niet erbij meldt geef je gewoon aan dat je mensen perfect vindt die geen enkel tegenwicht kunnen bieden.
In het lijstje wordt zoveel gesproken over 'vrouw-vriendelijk' zijn terwijl de lijst zelf 100% 'vriend-onvriendelijk' is.
De paradox is de werkelijkheid ja. Zelfs in bepaalde/veel situaties in de maatschappij zijn bepaalde punten in de lijst zelfs niet ideaalquote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:25 schreef jodelahity het volgende:
Ja wel even neerzetten van '9 maand na dato deze en deze aanpassing aan het lijstje'. Dan daarna kijk ik wel weer naar het lijstje en zo hebben we uiteindelijk het ultieme lijstje en dan gaan we dood.
Het mooie van iemand die ideaal is dat hij fouten kan maken. Anders is hij niet ideaal. Dus je kan compenseren met bepaalde punten. Het punt is dat jouw lijstje nooit compleet is ook al doe je wat ik aangeef als toevoegingen omdat je daarvoor ook als toevoeging moet hebben dat hij negatieve eigenschappen kan hebben. Je snapt deze paradox neem ik aan
'Iemands wensen' klinkt een beetje hypothetisch. Dit zijn toch gewoon jouw wensen?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 15:35 schreef Yiwei het volgende:
[..]
De paradox is de werkelijkheid ja. Zelfs in bepaalde/veel situaties in de maatschappij zijn bepaalde punten in de lijst zelfs niet ideaalMisschien bedoel je dat.
De lijst is niet opgesteld m.b.t. de realiteit, maar gewoon wat iemands wensen kunnen zijn.
Ja, mijn wensen. Toevallig weet ik dat er ook andere vrouwen zijn met vergelijkbare lijsten. Zo specifiek op mezelf betrekken hoeft dan nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 16:44 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
'Iemands wensen' klinkt een beetje hypothetisch. Dit zijn toch gewoon jouw wensen?
De perfecte man in de perfecte wereld hoef je niet te zoekenquote:Op vrijdag 29 mei 2015 17:21 schreef zomer86 het volgende:
Een perfecte man zoeken, dat moet gezellig zijn. Geen wonder dat julllie het zwakkere geslacht zijn.
Gebruikt het woord 'aanvulling' in plaats van 'bijvulling'.quote:Op vrijdag 29 mei 2015 14:57 schreef Chai het volgende:
-Vervoegt het werkwoord 'willen' op de juiste manier
Haha, dat zal wel ja.quote:Op zaterdag 30 mei 2015 02:46 schreef Yiwei het volgende:
Ja, mijn wensen. Toevallig weet ik dat er ook andere vrouwen zijn met vergelijkbare lijsten. Zo specifiek op mezelf betrekken hoeft dan nou ook weer niet.
De mannelijk collega is nu al een tijdje overgeplaatst naar de andere kant van het land, sindsdien was het net als voorheen. Hij keek weer hetzelfde naar mij als voorheen, gesprekken bleken zelfs meer diepgang te hebben. Het gevoel van afkeer had ik niet meer; hij liep niet meer opzettelijk weg, of hij stuurde mij niet meer weg zoals voorheen bij zijn mood swings.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |