abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 november 2012 @ 18:34:31 #226
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119473417
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is natuurlijk dom als je je huis niet beveiligt en bijvoorbeeld zelfs niet standaard de voordeur op slot maakt wanneer je weg gaat (is dus niet het dicht laten vallen!) maar over schuld wil ik niet spreken. Wees gerust, ik zou nooit pleiten voor een wet die automobilisten strafbaar stelt wanneer ze hun auto niet afsluiten.
Vermoedelijk moeten veel lezers nu hard lachen maar in België bestaat zo'n wet. ;)

[..]

Het gaat hier om een bepaalde vorm van ondernemen die nu eenmaal met meer risico's gepaard omwille van de produkten die ze verkopen.
Ik ben er niet blij mee dat die ondernemers het hierdoor zwaar krijgen maar soms is een beetje collaterale schade niet te vermijden als je grotere schade wil voorkomen. Dit is altijd een lastige afweging.
Het gaat natuurlijk niet alleen om het geld, accijnzen worden ook geheven om bepaald gedrag te ontmoedigen en/of te beperken.
Zou het hebben van bepaald gedrag ook een persoonlijke keuze kunnen zijn of in het geval van kinderen iets tussen de opvoeders en die kinderen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 21 november 2012 @ 18:40:26 #227
379943 Paper_Tiger
pi_119473692
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, die hebben eerder sympathie voor ons kikkerlandje.
Heb je daar ook een bron voor?
pi_119474428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Heb je daar ook een bron voor?
Je wist niet dat veel Duitsers best wel wat sympathie hebben voor Nederland en dat dit andersom eigenlijk ook best goed gaat?
  woensdag 21 november 2012 @ 18:56:57 #229
379943 Paper_Tiger
pi_119474471
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je wist niet dat veel Duitsers best wel wat sympathie hebben voor Nederland en dat dit andersom eigenlijk ook best goed gaat?
Ik heb van jou geleerd dat zonder wetenschappelijke bron iets niet waar is.
pi_119474773
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:56 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik heb van jou geleerd dat zonder wetenschappelijke bron iets niet waar is.
Er zijn zeer vele van dit soort berichten http://www.nu.nl/binnenla(...)land-ontspannen.html

Maar wat je aanhaalt gaat natuurlijk vooral op bij omstreden stellingen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2012 19:03:29 ]
  woensdag 21 november 2012 @ 19:06:57 #231
379943 Paper_Tiger
pi_119474946
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er zijn zeer vele van dit soort berichten http://www.nu.nl/binnenla(...)land-ontspannen.html

Maar wat je aanhaalt gaat natuurlijk vooral op bij omstreden stellingen.
:6
pi_119483531
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:34 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Zou het hebben van bepaald gedrag ook een persoonlijke keuze kunnen zijn of in het geval van kinderen iets tussen de opvoeders en die kinderen?
Je vraag of dat het een persoonlijke keuze zou kunnen zijn, dat is het natuurlijk sowieso. Je bedoelt waarschijnlijk of dat zij het recht moeten hebben om die keuze te maken zonder dat de samenleving maatregelen neemt om de keuze te beïnvloeden. Mijn antwoord hierop is nee. Keuzes die een individu maakt hebben vaak ook invloed op anderen. Aangezien wij met anderen moeten samenleven moeten wij rekening houden met de consequenties voor anderen van keuzes die wij voor onszelf maken.

Een duidelijk voorbeeld hiervan is roken. Het is volstrekt legitiem om te proberen dit te ontmoedigen. Tabaksrook schaadt immers ook de mensen die passief roken, dat is een feit. Persoonlijk ben ik er een voorstander van om het strafbaar te maken om een boete in te voeren voor het roken in de nabijheid van kinderen. Hoe en wat maakt wat mij betreft niet uit: thuis, park, terras, ...

Voor alcohol geldt een soortgelijk verhaal. Het kan geen kwaad kan als je een beetje alcohol drinkt, als je veel alcohol drinkt dan richt je wel schade aan, in de eerste plaats aan je eigen lichaam, vaak ook aan de gemeenschap (geweld (niet te onderschatten), vandalisme, nachtlawaai). Het lijkt me niet onredelijk dat de overheid probeert om met financiële middelen de hoeveelheid wat te beperken. Ja, het is geen perfect systeem. Ook mensen die met mate alcoholische dranken drinken zijn de lul, de incentives verschillen nogal tussen mensen met verschillende inkomens. Een perfect systeem is vaak niet mogelijk dus moet er maar gekozen geworden voor het systeem wat de minste nadelen heeft. Tradeoffs. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119483864
Alsjebleift niet copypaster nu.nl gebruiken als bron. Liever een krantenartikel waarvoor journalistiek onderzoek is gedaan.
#NoDAPL
  woensdag 21 november 2012 @ 22:15:49 #234
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119484977
quote:
10s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Duitsers die ik spreek vinden Nederland zo racistische als de pest maar zijn te beleefd om dat te vertellen. En ik ben dat met ze eens trouwens.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119487798
Het is nogal om te denken dat je zomaar even een groep mensen die toevallig dezelfde nationaliteit heeft over een kam kan scheren. In alle landen wonen alle soorten mensen.
#NoDAPL
pi_119499445
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:05 schreef Roellie80 het volgende:
Was emigreren al genoemd? Wanneer jullie als welgestelden collectief naar België verkassen zal dat vast wel hard aankomen bij Rutte en consorten.
Done .
pi_119514177
LOL
In België zijn de prijzen van de woningen flink gestelen, met name in dat deel van België waar Nederlanders graag wonen, lekker dicht tegen de grens Nederland. ;)
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')