abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 september 2012 @ 13:42:26 #201
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116418719
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:36 schreef ErikT het volgende:

[..]

Waarom beantwoord je de vragen nou niet? En laten we even net doen alsof ik, zoals je stelt, cijfertjes en documenten echt eng vind. En dus jouw kundige leiding nodig heb om alle feiten te vinden. Help me dan even. En overtuig me. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn, met het gelijk aan je zijde?
Dat is het zeker niet, ware het dat ik op dit moment op mijn telefoon zit! Maar goed nieuws! Ik geef je net de naam van het document, de term waar je op moet zoeken en de omvang van de maatregel. Dus tegen de tijd dat ik weer terug ben, heb jij dat natuurlijk, benieuwd naar feiten, allang even nagekeken? Of nog even struisvogelen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_116418747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:39 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik heb m hoor:
http://www.rtl.nl/xl/#/u/45df140c-446c-3c3f-94f1-779b0cc8d3c2

Maar hij begint niet helemaal bij het begin geloof ik.

edit: mmm, ik krijg m nu ook niet meer aan de praat... t is iig aflevering 8 van Wie Kiest Nederland.
de link die je gaf was aflevering 7 en Wie kiest Nederland carre debat is nog niet te vinden...
pi_116418794
Rick Nieman was wel een verademing ten opzichte van die partijdige Wester zeg.

Amper gezien die man ^O^
  woensdag 5 september 2012 @ 13:45:50 #204
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_116418842
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:42 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is het zeker niet, ware het dat ik op dit moment op mijn telefoon zit! Maar goed nieuws! Ik geef je net de naam van het document, de term waar je op moet zoeken en de vang van de maatregel. Dus tegen de tijd dat ik weer terug ben, heb jij dat natuurlijk, benieuwd naar feiten, allang even nagekeken? Of nog even struisvogelen?
Goed, ik ga dat lezen, als jij ondertussen even met het bewijs komt dat Rutte precies die maatregel bedoelde toen hij met z'n 1000 euro verhaal kwam. Want ik vraag me dan af: waarom zegt Rutte dan niet gewoon dat er 4 andere partijen akkoord zijn gegaan, als hij erop wordt aangevallen? Buma nota bene, die hem erop aanviel, wreef hij dit niet onder de neus. Is master-debater Rutte zo erg uit vorm? Ik geloof er niks van. Inhoud: nee. Eerlijk: niet altijd. Maar debatteren kan hij als de beste.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 5 september 2012 @ 13:46:28 #205
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_116418868
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:43 schreef Syntix het volgende:

[..]

de link die je gaf was aflevering 7 en Wie kiest Nederland carre debat is nog niet te vinden...
Ja ik snap t ook niet. Ik heb t toch echt zitten kijken zonet.
  woensdag 5 september 2012 @ 14:00:13 #206
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_116419394
Dit vind ik:
quote:
2. Btw-schuif
Het algemene btw-tarief wordt per 1 oktober 2012 verhoogd van 19% naar 21%. Dit levert structureel ¤ 4,06 miljard op. Deze opbrengst wordt in 2012 en 2013 deels ingezet ter verbetering van het EMU-saldo. In 2013 wordt ¤ 1,5 miljard van de opbrengst teruggesluisd via maatregelen in de inkomsten- en loonbelasting, het kindgebonden budget en de zorgtoeslag. De verhoging van het btw-tarief wordt dus in 2013 voor een deel gecompenseerd door een lagere inkomsten- en loonbelasting, hogere zorgtoeslag en kindgebonden budget, in het bijzonder voor huishoudens met een lager inkomen. In de onderstaande tabel is een overzicht gegeven van de maatregelen.
Dan een tabel, die helaas niet netjes te copy-pasten is:
quote:
Tabel 2 Pakket terugsluis btw-verhoging 2013 Instrument Maatregel Budgettair (¤ mld) Arbeidskorting grens 2 (naar WML) - 473 euro -0,05
Arbeidskorting maximum
+195 euro
-1,24 Arbeidskorting afbouw +195 euro 0,12
Zorgtoeslag
-0,20 Normpercentage alleenstaande -0,6%-punt
Normpercentage meerpersoonshuishouden
-0,4%-punt
Afbouwpercentage 1,7%-punt
Kindgebonden budget 2e kind
+ 75 euro
-0,04 Alleenstaande ouderenkorting +60 euro -0,07
Ouderenkorting tot inkomensgrens
+70 euro
-0,12 Subtotaal terugsluis btw-verhoging -1,60
Premiedeel heffingskortingen
Tijdsevenredig herleiden
0,10 Totaal pakket terugsluis btw-verhoging -1,50
En dan dit verhaal:

quote:
De arbeidskorting wordt aangepast zodat met ingang van 2013 het maximum al op WML-niveau wordt bereikt. Tevens wordt dit maximum verhoogd, behalve voor hoge inkomens. De zorgtoeslag gaat omhoog door verlaging van de normpercentages en wordt steiler met het inkomen afgebouwd. Ook het kindgebonden budget en de ouderenkortingen gaan omhoog. De maatregelen rondom het kindgebonden budget en de zorgtoeslag zullen in separate wet- en regelgeving geregeld worden.
In 2014 en 2015 zal het restant van de opbrengst uit de btw-verhoging in twee gelijke stappen van telkens ¤ 1,28 miljard teruggesluisd worden via de tarieven in de inkomsten- en loonbelasting.
Hierdoor zal vanaf 2015 de gehele opbrengst van de btw-verhoging teruggesluisd zijn. Het voornemen bestaat om de stappen voor 2014 en 2015 bij het pakket Belastingplan 2014 te regelen.
Ik zie een boel getallen, en ik zie een belastingomzetting: BTW-verhoging die terugvloeit via oa arbeidskorting. Maar ook via zorgtoeslag en kindgebonden budget. En in 2014 en 2015 wordt dit afgemaakt door aanpassingen in de IB en LB. 1,28 miljard per jaar. Dat verdeeld over 7 miljoen werkenden is gelijk aan 182 euro in 2014, en 2x182=365 euro in 2015.

Dat is dus geen 1000 euro, maar 365. En vanaf 2015. Dus hier zit t niet. Volgende alsjeblieft.

bron: btw-terugsluis in google, 2e hit. (Deze PDF linkt niet rechtstreeks.)

[ Bericht 1% gewijzigd door ErikT op 05-09-2012 14:05:25 ]
pi_116420115
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_116421054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:19 schreef Wespensteek het volgende:
Die ophef over die 1.000 euro begrijp ik ook niet. Rutte geeft de werkenden iets terug van het geld dat hij ze elders afpakt, daar is op zich niets op tegen al is het een beetje onzin.

Als er dan al vreemde cadeau's worden uitgedeeld dan wint het CDA het wat mij betreft:

[..]

Aldus het CPB.

Die duizend euro van de VVD prima, maar een CDA bonus van 1 à 1000 euro???? Één euro voor de aanschaf van een eerste woning????
Ik vermoed - maar voor dit soort feitelijkheden hebben we Freako - dat het om rekenkundige redenen zo is omschreven. Uiteraard gaat het CDA mensen geen cadeau van 1 euro geven.

Ik vind dit idee trouwens beter dan wat de VVD wil: mensen belonen vanwege het simpele feit dat ze werken. Mensen die buiten hun schuld werkloos worden, lopen dat voordeel mis. Mensen die buiten hun schuld arbeidsongeschikt zijn eveneens.

Wat het CDA oppert, is tenminste nog een gerichte maatregel, met stimulering van de woningmarkt als doel. Dat cadeautje van de VVD lijkt meer op een stokpaardje; op het paaien van de "hardwerkende Nederlander" (die vervolgens door dezelfde VVD weer driedubbel wordt genaaid)
  woensdag 5 september 2012 @ 14:51:44 #209
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
pi_116421152
Kan iemand zeggen waar het debat in zijn geheel terug te kijken is?
pi_116422549
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dit idee trouwens beter dan wat de VVD wil: mensen belonen vanwege het simpele feit dat ze werken. Mensen die buiten hun schuld werkloos worden, lopen dat voordeel mis. Mensen die buiten hun schuld arbeidsongeschikt zijn eveneens.
Tsjah misschien wil Jan Modaal ook een keer een voordeeltje krijgen?

Want tot op heden worden de middeninkomens totaal genegeerd in alle discussies. Het gaat alleen om het "ontzien van de minder bedeelden", de "gepensioneerden die het land hebben opgebouwd" en het "eerlijk laten betalen van de rekening door de rijken".
Built for Speed
pi_116423636
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:31 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Want tot op heden worden de middeninkomens totaal genegeerd in alle discussies. Het gaat alleen om het "ontzien van de minder bedeelden", de "gepensioneerden die het land hebben opgebouwd" en het "eerlijk laten betalen van de rekening door de rijken".
Dit. Het is een truc die de SP en PvdA wel vaker toepast. Alles relateren aan de laagste inkomens en de zwaksten in de samenleving. Alsof dat de enige groep is.
pi_116423678
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik vind dit idee trouwens beter dan wat de VVD wil: mensen belonen vanwege het simpele feit dat ze werken.
_O-

Lees even wat je zegt.
pi_116424940
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:31 schreef HansvanOchten het volgende:

Jan Modaal wordt door dezelfde VVD keihard genaaid, dat is nou net het punt. Dat is hetgenen wat sommige Jannen niet zo goed in de gaten hebben.

quote:
10s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:55 schreef nikk het volgende:
_O-

Lees even wat je zegt.
Mij ontgaat de humor. Het is letterlijk wat de VVD wil doen: mensen 1.000 euro geven omdat ze werken. Natuurlijk is het een sigaar uit eigen doos; op andere terreinen gaan de lasten fors omhoog. En dat is dan juist weer zo zuur voor mensen die niet kunnen werken of die mede door het wanbeleid van de laatste jaren nét hun baan zijn kwijtgeraakt.
pi_116425342
Wat trouwens een grote ergenis bij iig mij is, is het feit dat al die media "geilen" op het noemen van coalities of het eruit willen trekken van coalitievoorkeuren bij de lijsttrekkers. Tot ergenis aan toe herhalen van de vraag met wie iemand samen wil regeren :r

Daarnaast was ik het wel eens gisteren met de 3 politieke gasten bij nieuwsuur over het feit dat het debat-format wel erg doorslaat en standaard wordt. Lijsttrekkers moeten al die gesprekjes uit hun hoofd leren en constant herhalen en heel snel antwoord geven op vragen terwijl er op complexe vraagstukken gewoon geen makkelijk en dus snel antwoord mogelijk is. Waarom niet een keer een debat met 2 of max. 4 en gewoon een uur lang alleen maar over de inhoud en 3 thema's of zo...
  woensdag 5 september 2012 @ 16:50:39 #215
340707 blaffende_visjes
na 3 dagen geen voer
  woensdag 5 september 2012 @ 17:52:22 #216
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_116428381
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  donderdag 6 september 2012 @ 09:02:45 #217
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_116449652
Hee eriksd, waar ben je nou? Ik zit nog steeds te wachten. (Nou goed, ik geef toe dat ik heb geslapen en andere dingen heb gedaan.) Maar waar ben je nou met je bewijzen dat Rutte met z'n schaamteloos populistische 1000 euro verhaal verwees naar het Kunduz-akkoord?

Of heb je even tijd nodig om te verwerken dat je adoratie van je held Mark Rutte toch niet helemaal terecht was misschien?
  donderdag 6 september 2012 @ 10:14:28 #218
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116451283
quote:
5s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:02 schreef ErikT het volgende:
Hee eriksd, waar ben je nou? Ik zit nog steeds te wachten. (Nou goed, ik geef toe dat ik heb geslapen en andere dingen heb gedaan.) Maar waar ben je nou met je bewijzen dat Rutte met z'n schaamteloos populistische 1000 euro verhaal verwees naar het Kunduz-akkoord?

Of heb je even tijd nodig om te verwerken dat je adoratie van je held Mark Rutte toch niet helemaal terecht was misschien?
Ben ik weer!

Ik zit nu eens te kijken maar zie een toename arbeidskorting a 194 euro in 2013, en vervolgens 1,28 miljard per jaar over 5,6 miljoen werkenden (en dan is het ook nog zo dat ik niet weet of die de drempel voor de arbeidskorting overstijgen) dus dan kom ik op een kleine 700 uit. Kennelijk doet Mark er dan uit zichzelf nog 300 bij om het lekker te laten klinken, dus wat dat betreft heb ik daar dan geen verklaring voor.

Verder vroeg iemand hier waarom hij er juist mee loopt te schermen en de rest niet: die voelen ook wel aan dat dit soort voorstellen - ondanks dat het budgettair redelijk gedekt is - toch op wat hoongelach kunnen rekenen in dit klimaat.

Verder hou ik wel staande dat het voortkomt uit de wens van in ieder geval GL om arbeid lonender te maken zonder tariefsverlaging. Want de arbeidskorting an sich is een uitstekend instrument.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 6 september 2012 @ 11:09:21 #219
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_116452614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ben ik weer!

Ik zit nu eens te kijken maar zie een toename arbeidskorting a 194 euro in 2013, en vervolgens 1,28 miljard per jaar over 5,6 miljoen werkenden (en dan is het ook nog zo dat ik niet weet of die de drempel voor de arbeidskorting overstijgen) dus dan kom ik op een kleine 700 uit. Kennelijk doet Mark er dan uit zichzelf nog 300 bij om het lekker te laten klinken, dus wat dat betreft heb ik daar dan geen verklaring voor.

Verder vroeg iemand hier waarom hij er juist mee loopt te schermen en de rest niet: die voelen ook wel aan dat dit soort voorstellen - ondanks dat het budgettair redelijk gedekt is - toch op wat hoongelach kunnen rekenen in dit klimaat.

Verder hou ik wel staande dat het voortkomt uit de wens van in ieder geval GL om arbeid lonender te maken zonder tariefsverlaging. Want de arbeidskorting an sich is een uitstekend instrument.
Je sommetje klopt niet helemaal want er zijn ruim 7 miljoen werkenden (7,3 in juli 2012) in Nederland, en de 1,28 miljard gebeurt 2 keer en wordt dus 2,56 in totaal, maar verder klopt je verhaal aardig. Ook over GL dat liever belasting op consumptie dan op arbeid ziet.

Het totaal wordt volgens mij dus 194+365=559, gerekend met 7 miljoen, wat conservatief is. Een ruime 500 dus. In ieder geval niet de 1000 van Rutte. Ik betwijfel dus nog steeds of Rutte op deze maatregelen doelde met z'n "cadeautje".

Wel een stuk fijner discussiëren zo, trouwens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')