Die vraag hebben kosmologen ook. De bb-theorie gaat over de evolutie van het universum, niet zozeer over het ontstaan ervan.quote:Op donderdag 20 september 2012 23:43 schreef xzaz het volgende:
Poe even kort, ik ben maar een geïnteresseerde inderdaad maar toch men mag ook als maar geïnteresseerde kritisch zijn?
Heb probleem zit hem voor mij in singularity en een causaal verband. In een signulairty is het voor mij nog steeds niet duidelijk hoe iets kan ontstaan terwijl er geen tijd en geen ruimte was.
Je kunt gaan sleutelen aan de art, en dat wordt ook gedaan (google maar es op MOND of "massive gravity), maar er zijn zowel sterke experimentele als theoretische restricties. Het bestaan van nieuwe deeltjes is heel goed mogelijk; we kijken op dit moment immers in een heel nauw stukje van een enorm energiespectrum, en deze deeltjes kunnen ook geplaatst worden in het kader van supersymmetrie. Of de LHC deze gaat vinden is lastig te voorspellenquote:Op donderdag 20 september 2012 18:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Even slightly offtopic, maar nu je er toch bent: wat zijn jouw gedachten over gravitatie/dark matter?
Worden de metingen die wijzen op het bestaan van dark matter inderdaad veroorzaakt door deeltjes met exotische eigenschappen? Denk je dat de LHC deze dark matter kan meten? En wat vind je van gesleutel aan de gravitatietheorie of de eigenschappen van ruimte-tijd of dark fluid-achtige theoriën als alternatief voor het bestaan van dark matter?
Klopt. Die opmerking staat mij ook bij ja. Toch hoop ik stiekem dat wij een volledige verklaring van beide verschijnselen nog gaan meemaken.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:12 schreef falling_away het volgende:
Ik hoorde Krauss tijdens de signeersessie nog zeggen dat hij verwacht dat binnen nu en 10 jaar het bestaan van dark matter kan worden bewezen / gemeten, maar hij verwacht daarentegen dat Dark Energie de komende eeuw nog niet bewezen / volledig begrepen zal worden.
hij zal het overigens iets anders geformuleerd hebben dan ik het nu opschrijf.
Klopt, dat is misschien wel het grootste vraagstuk uit de kosmologie en fundamentele fysica. Het zal je niks verbazen dat dit alles heeft te maken met het gebrek aan een theorie van kwantumgravitatiequote:Op vrijdag 21 september 2012 10:12 schreef falling_away het volgende:
Ik hoorde Krauss tijdens de signeersessie nog zeggen dat hij verwacht dat binnen nu en 10 jaar het bestaan van dark matter kan worden bewezen / gemeten, maar hij verwacht daarentegen dat Dark Energie de komende eeuw nog niet bewezen / volledig begrepen zal worden.
hij zal het overigens iets anders geformuleerd hebben dan ik het nu opschrijf.
quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:12 schreef falling_away het volgende:
maar hij verwacht daarentegen dat Dark Energie de komende eeuw nog niet bewezen / volledig begrepen zal worden.
Haha, leuk interview.quote:Op vrijdag 21 september 2012 21:15 schreef falling_away het volgende:
niks nieuws... behalve de volgende tip: Hold on to your Apple stock for 2 billion years and then sell it
http://www.flabber.nl/web(...)rence-m-krauss-12591
Hé, mijn neef en Krauss samenquote:Op donderdag 11 april 2013 20:53 schreef Molurus het volgende:
Eveneens, beter laat dan nooit: handtekening van Lawrence Krauss...![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |