abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115785555
Ik denk dat tijd een ervaring is. Elke seconde die voorbij gaat bestaat oneindig. Wij ervaren het leven als liniair omdat onze hersens dat zo ervaren. Ik ben van mening dat het universum oneindig is.
Laten we zeggen dat je leven elke keer weer overnieuw zou beginnen dan weet je dat niet omdat je hersens het niet kan herinneren, misschien dat een deja vu een vage herinnering is wie weet.
pi_115787274
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:01 schreef Hardrebel het volgende:
Ik denk dat tijd een ervaring is. Elke seconde die voorbij gaat bestaat oneindig. Wij ervaren het leven als liniair omdat onze hersens dat zo ervaren. Ik ben van mening dat het universum oneindig is.
Laten we zeggen dat je leven elke keer weer overnieuw zou beginnen dan weet je dat niet omdat je hersens het niet kan herinneren, misschien dat een deja vu een vage herinnering is wie weet.
Mooi uitgelegd dat tijd voor ons lineair is omdat onze hersenen dat zo ervaren.
Het universum is oneindig dus is er geen lineaire tijd ...
Hoeveel is oneindig min 2012 jaar ? :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_115787385
Bekijk het ook eens vanuit het andere perspectief zou ik tegen mensen willen zeggen. Stel je leeft in een eeuwige etherische realiteit waarin liefde en geluk altijd aanwezig zijn. Zou je dan niet af en toe iets anders willen ervaren, zoals een 3-dimensionale realiteit als het universum om zo dingen te leren en te ervaren? Een mensenleven gaat voorbij in een oogwenk vergeleken met de eeuwigheid in die andere realiteit.

Ik weet zeker dat wanneer wij hier een technologie ontwikkelen die een persoon een andere realiteit laat ervaren, dat deze technologie dan heel populair zou zijn.

Nu zoeken wij mensen al ervaringen op waarbij we onszelf even kunnen vergeten om op te gaan in een verhaal. Denk aan films of series die mensen graag kijken. En neem daarbij het feit dat we alles steeds realistischer willen hebben: surround geluid, 3D tv, geur TV... Ik weet zeker dat wanneer we een virtual reality bril of iets dergelijks hebben die ons volledig laat opgaan in de ervaring van die virtuele realiteit dat de meeste mensen niet kunnen wachten om dat te ervaren.

En als die virtual reality technologie zo geavanceerd is dat je een half uur van je leven kunt "opofferen" om 24 uur te ervaren in die gecreëerde virtuele realiteit, waarbij je dan door manipulatie van je hersengolven vergeet dat die virtuele realiteit niet echt is, dan zullen mensen in de rij staan om dat te ervaren.

Net zoals bij bungeejumpen waarbij we ons ook overgeven aan iets, maar alleen omdat we weten dat er een einde komt aan de ervaring en dat we verder kunnen met ons leven. We doen iets waanzinnigs (van een brug springen) gewoon om die ervaring te kunnen hebben. Zo zou dat met een virtuele realiteit ook gaan. Ik denk dat mensen graag een half uur opofferen met het risico dat ze die 24 uur in die andere realiteit een wat mindere ervaring kunnen hebben. Dat maakt nl. niet uit, want de ervaring stopt toch en dan kun je weer verder met je leven.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_115788137
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik weet zeker dat wanneer wij hier een technologie ontwikkelen die een persoon een andere realiteit laat ervaren, dat deze technologie dan heel populair zou zijn.
Je zou eens moeten kijken hoever we nu al zijn:
Zet 'm op 720p ;)
pi_115788240
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Zet 'm op 720p ;)
Ja cool :)

Moet je nagaan wat we kunnen over 20 jaar!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:20:48 #131
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_115788683
Wat komt er na de dood? Geen idee, maar ik denk niet dat het iets slechts is. Hoe vaak hoor je het niet van mensen die bijna overlijden, dat ze ineens verloren familie om zich heen zien staan. Het zou zo mooi zijn als dat echt zo is. Ik zou graag mijn verloren dierbaren weer ontmoeten als ik sterf.

Mijn grootvader zag zijn overleden broertje in de hoek van de kamer staan. Dat moet hem toch een zekere rust hebben gegeven in zijn laatste momenten...
(Un)masking for the greater good.
pi_115804340
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:20 schreef Natalie het volgende:
Wat komt er na de dood? Geen idee, maar ik denk niet dat het iets slechts is. Hoe vaak hoor je het niet van mensen die bijna overlijden, dat ze ineens verloren familie om zich heen zien staan. Het zou zo mooi zijn als dat echt zo is. Ik zou graag mijn verloren dierbaren weer ontmoeten als ik sterf.

Mijn grootvader zag zijn overleden broertje in de hoek van de kamer staan. Dat moet hem toch een zekere rust hebben gegeven in zijn laatste momenten...
Denk eerder dat het een hallucinatie is om het sterven van het lichaam , draaglijk voor de geest (hersens) te maken. Mijn Opa zag ook wat in de hoek van de kamer staan.
pi_115804413
Hoorde ook dat in je laatste secondes je hele leven voorbij komt, wie zegt dat je nu niet in de laatste seconde leeft en geen besef van de tijd hebt. En beleef je daar ook een laatste seconde in zodat je eeuwig leeft? soort mind(in)ception lol
pi_115806009
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:05 schreef Northside het volgende:
Ik hoop dat het leven een soort van les of ervaring is, waarna je 'ik' na je dood weer verder gaat. Lijkt me mooi.
Dit, dus een soort reincarnatie zou me vet lijken :D
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:32:19 #135
351424 Skitzofrenix
Wat denk je wel niet?
pi_115806014
Helemaal niks, geen bewustzijn, geen leven.
''Je kunt over alles nadenken, maar het helpt natuurlijk niet''
pi_115806028
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:58 schreef Hardrebel het volgende:
Hoorde ook dat in je laatste secondes je hele leven voorbij komt, wie zegt dat je nu niet in de laatste seconde leeft en geen besef van de tijd hebt. En beleef je daar ook een laatste seconde in zodat je eeuwig leeft? soort mind(in)ception lol
Mindfuck :o
Maar dat zou betekenen dat je telkens het zelfde doet?
pi_115808441
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Bekijk het ook eens vanuit het andere perspectief zou ik tegen mensen willen zeggen. Stel je leeft in een eeuwige etherische realiteit waarin liefde en geluk altijd aanwezig zijn. Zou je dan niet af en toe iets anders willen ervaren, zoals een 3-dimensionale realiteit als het universum om zo dingen te leren en te ervaren? Een mensenleven gaat voorbij in een oogwenk vergeleken met de eeuwigheid in die andere realiteit.

Nu zoeken wij mensen al ervaringen op waarbij we onszelf even kunnen vergeten om op te gaan in een verhaal. Denk aan films of series die mensen graag kijken. En neem daarbij het feit dat we alles steeds realistischer willen hebben: surround geluid, 3D tv, geur TV... Ik weet zeker dat wanneer we een virtual reality bril of iets dergelijks hebben die ons volledig laat opgaan in de ervaring van die virtuele realiteit dat de meeste mensen niet kunnen wachten om dat te ervaren.

En als die virtual reality technologie zo geavanceerd is dat je een half uur van je leven kunt "opofferen" om 24 uur te ervaren in die gecreëerde virtuele realiteit, waarbij je dan door manipulatie van je hersengolven vergeet dat die virtuele realiteit niet echt is, dan zullen mensen in de rij staan om dat te ervaren.

Net zoals bij bungeejumpen waarbij we ons ook overgeven aan iets, maar alleen omdat we weten dat er een einde komt aan de ervaring en dat we verder kunnen met ons leven. We doen iets waanzinnigs (van een brug springen) gewoon om die ervaring te kunnen hebben. Zo zou dat met een virtuele realiteit ook gaan. Ik denk dat mensen graag een half uur opofferen met het risico dat ze die 24 uur in die andere realiteit een wat mindere ervaring kunnen hebben. Dat maakt nl. niet uit, want de ervaring stopt toch en dan kun je weer verder met je leven.
Sure thing!
pi_115811470
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:05 schreef Gray het volgende:

[..]

Zet 'm op 720p ;)
bizar,mooi filmpje ook
pi_115811480
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:15 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik geloof niet in een ziel, dus reïncarnatie in die vorm acht ik dus ook niet voor mogelijk.

[..]

Dat wij als soort vanuit de modder tot sterrekinderen verworden en ons 1 maken met het universum, meer nog dan we al zijn. :)
ben dat eigenlijk wel met je eens, want een ziel hebben is eigenlijk het ultieme handvat van het ego, dat er een jij is in dit universum die al zo veel levens hebt geleefd, het ego smult daar natuurlijk van, maar binnen die droom zie je wel dat er een entiteit is die steeds terug komt naar de aarde om het 1 en ander te ervaren..we komen gewoon niet onder de spreek of schrijftaal uit,,maar als we uit zoemen is die ziel ook gewoon een vorm van energie net als al het andere.

ps; met de droom kan ik beter zeggen; mijn gedachten droom, dit hoeft natuurlijk niet jou gedachten stroom te zijn. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door valandil25 op 21-08-2012 06:20:34 ]
pi_115811495
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 16:19 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Dat zeggen we na de dood ook ;)
haha
pi_115811530
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 18:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Is wiskunde uitgevonden of ontdekt?
dat vind ik een prachtige vraag!
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:31:21 #142
8372 Bastard
Persona non grata
pi_115813108
Naar de woorden van de Franse filosoof Voltaire: "Per slot van rekening is tweemaal geboren worden niet wonderlijker dan eenmaal."
The truth was in here.
pi_115813805
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 09:31 schreef Bastard het volgende:
Naar de woorden van de Franse filosoof Voltaire: "Per slot van rekening is tweemaal geboren worden niet wonderlijker dan eenmaal."
:W
Welkom terug uit het Rijk der Doden :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:07:55 #144
8372 Bastard
Persona non grata
pi_115815435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 10:02 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Welkom terug uit het Rijk der Doden :Y)
Er is licht aan het einde van de tunnel hoor!
The truth was in here.
pi_115828239
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 23:32 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

Mindfuck :o
Maar dat zou betekenen dat je telkens het zelfde doet?
*)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')