Ik kan je talloze Marokkaanse en/of Turkse vrouwen aanwijzen die geen carriere ambieren, maar gewoon thuis hun kinderen willen verzorgen. Je argumenten zijn puur emotioneel ingegeven. In die culturele contreien wordt evengoed van de man verwacht dat ze maagd zijn. Desalniettemin wordt er in het algemeen niet al te zwaar aan getild als de vrouw of man dat niet is. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:04 schreef Pharmacist het volgende:
Ja, dat is vast de reden dat Marokkaanse en Turkse meisjes die hier geboren zijn niet een persoonlijke huisslaaf willen zijn. Dat is vast de reden dat er zoveel van die vrouwen in een blijf van mijn lijfhuis zitten, of in Marokko/Turkije worden gedumpt. Dat is vast de reden dat er van die vrouwen verwacht wordt dat ze maagd zijn, en het voor mannen niet uit maakt.
Geaccepteerd is door wie? De vrouwen, het individi of de maatschappij? Exact, ik zei namelijk daarnet ook al, dat is een zeldzaamheid - en waarom is het een zeldaamheid? Omdat dat idee gemeengoed is?quote:Wat een slap gelul. Als mannen met meerdere vrouwen geaccepteerd is, en andersom niet betekent dat dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Zo simpel is het.
Je prefereert iets om een bepaalde reden. Juist de reden, de intentie is doorslaggevend, niet de preferentie zelf. Lekkere simplistische redenering hou jij er op na.quote:Lol, wat een onzin weer. Omdat mannen geprefereerd worden zijn ze minderwaardig. Jij kan echt alles wat scheef is recht lullen.
Uhm, dat is gewoon mensenhandel.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:07 schreef Pharmacist het volgende:
Trouwens, even on topic, importbruiden is een fenomeen dat ook in Azie voorkomt. In Zuid-Korea (en Taiwan, Japan en China) worden importbruiden uit Vietnam besteld. Interessante rapportage. Er worden ook veel problemen die in dit topic genoemd zijn aan de kaak gesteld zoals dat de echtgenoten de bruiden zien als eigendom en fysiek geweld.
http://www.aljazeera.com/(...)172183247237880.html
Zeker alleen de titel bekeken of nietquote:
Agressie binnen relaties is een universeel fenomeen, maar de drempel om hulp in te roepen -juridisch of anderszins- zal voor het slachtoffer lager zijn wanneer het fysiek geweld als zodanig duidelijk door de maatschappij wordt veroordeeld en niet alleen het excessief gebruik ervan. Bovendien zal de angst voor maatschappelijke uitsluiting een zeker afschrikwekkend effect op potentiële daders hebben. En als het waar is dat men de normen van de maatschappij waarin men opgroeit internaliseert, dan zal ook het geweten van de potentiële dader een rol spelen bij de beslissing om al dan niet over te gaan tot het toepassen van structureel geweld binnen een relatie. Daarmee is niet gezegd dat dat geweld niet óók in zulke maatschappijen voorkomt, maar de drempel zal hoger zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Fysiek geweld ontstaat (vaak) daar waar er verschil is in de fysieke gesteldheid. Dat is bijna inherent aan hoe wij in elkaar steken. Denk aan de "bully" op het schoolplein, die kiest niet de wat grotere, sterkere kinderen uit. Daar waar het gaat om rechtsongelijkheid, dat wil zeggen - dat de vrouw niet beschermd zou worden door de staat - heb je een punt. Echter dit soort fysiek geweld vindt achter de schermen plaats en daar hebben wij hier, in het superieure Westen ook een handje van - en is in die zin nauwelijks te controleren.
Ben je ooit buiten de westerse wereld geweest?quote:
Ja joh, vrouwen in India of Congo hebben helemaal de vrijheid om zelf te bepalen met wie ze een relatie willen. Je leeft zoals gewoonlijk weer eens in je ivoren toren en hebt niet door dat er een echte wereld daarbuiten is.quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog even afgezien van het feit dat ik betwijfel of in de meerderheid van de landen dit werkelijk is toegestaan... het zijn de partners die bepalen of een relatie gelijkwaardig is of niet.
Heel vaak en in juli ga ik weer.quote:Op maandag 21 mei 2012 12:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ben je ooit buiten de westerse wereld geweest?
En je hebt het idee dat vrouwen buiten de westerse wereld gelijkwaardig zijn aan mannen. Ok, die mening mag je hebben. Verder begrijp ik je vraag niet, wat bedoel je?quote:Op maandag 21 mei 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel vaak en in juli ga ik weer.
Overigens, conform jouw eerdere stellingname weet iemand die NL nooit uit komt meer hiervan dan veelbereisden, nietwaar?
Mijn mening is een stuk genuanceerder, maar ik mis bij jou de wil om die nuance te ontdekken...quote:Op maandag 21 mei 2012 13:06 schreef Viajero het volgende:
[..]
En je hebt het idee dat vrouwen buiten de westerse wereld gelijkwaardig zijn aan mannen. Ok, die mening mag je hebben. Verder begrijp ik je vraag niet, wat bedoel je?
Je hebt gewoon oogkleppen op. Al het bewijs is al geleverd door Iblardi. Je enige reactie op zijn wetenschappelijke artikelen is ditquote:Op maandag 21 mei 2012 13:43 schreef DS4 het volgende:
Mijn mening is een stuk genuanceerder, maar ik mis bij jou de wil om die nuance te ontdekken...
Dan kunnen we nu weer ontopicquote:Op woensdag 2 mei 2012 13:31 schreef DS4 het volgende:
Je kent de betekenis van "bewijs"?
Ik zeg niet dat het niet klopt, ik zeg alleen dat het geen feit is. Althans, ik heb de bewijzen daarvan nog niet gezien.
Omdat die wetenschappelijke artikelen, zelfs als ze een correcte weergave hebben van de werkelijkheid, niet het bewijs leveren van de stelling, noch van het tegendeel.quote:Op maandag 21 mei 2012 14:08 schreef Pharmacist het volgende:
Je hebt gewoon oogkleppen op. Al het bewijs is al geleverd door Iblardi. Je enige reactie op zijn wetenschappelijke artikelen is dit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |