abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111776092
Trouwens, even on topic, importbruiden is een fenomeen dat ook in Azie voorkomt. In Zuid-Korea (en Taiwan, Japan en China) worden importbruiden uit Vietnam besteld. Interessante rapportage. Er worden ook veel problemen die in dit topic genoemd zijn aan de kaak gesteld zoals dat de echtgenoten de bruiden zien als eigendom en fysiek geweld.

http://www.aljazeera.com/(...)172183247237880.html
pi_111776206
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:04 schreef Pharmacist het volgende:
Ja, dat is vast de reden dat Marokkaanse en Turkse meisjes die hier geboren zijn niet een persoonlijke huisslaaf willen zijn. Dat is vast de reden dat er zoveel van die vrouwen in een blijf van mijn lijfhuis zitten, of in Marokko/Turkije worden gedumpt. Dat is vast de reden dat er van die vrouwen verwacht wordt dat ze maagd zijn, en het voor mannen niet uit maakt.
Ik kan je talloze Marokkaanse en/of Turkse vrouwen aanwijzen die geen carriere ambieren, maar gewoon thuis hun kinderen willen verzorgen. Je argumenten zijn puur emotioneel ingegeven. In die culturele contreien wordt evengoed van de man verwacht dat ze maagd zijn. Desalniettemin wordt er in het algemeen niet al te zwaar aan getild als de vrouw of man dat niet is. Uitzonderingen daargelaten.

quote:
Wat een slap gelul. Als mannen met meerdere vrouwen geaccepteerd is, en andersom niet betekent dat dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn. Zo simpel is het.
Geaccepteerd is door wie? De vrouwen, het individi of de maatschappij? Exact, ik zei namelijk daarnet ook al, dat is een zeldzaamheid - en waarom is het een zeldaamheid? Omdat dat idee gemeengoed is?

quote:
Lol, wat een onzin weer. Omdat mannen geprefereerd worden zijn ze minderwaardig. Jij kan echt alles wat scheef is recht lullen.
Je prefereert iets om een bepaalde reden. Juist de reden, de intentie is doorslaggevend, niet de preferentie zelf. Lekkere simplistische redenering hou jij er op na.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111776377
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:07 schreef Pharmacist het volgende:
Trouwens, even on topic, importbruiden is een fenomeen dat ook in Azie voorkomt. In Zuid-Korea (en Taiwan, Japan en China) worden importbruiden uit Vietnam besteld. Interessante rapportage. Er worden ook veel problemen die in dit topic genoemd zijn aan de kaak gesteld zoals dat de echtgenoten de bruiden zien als eigendom en fysiek geweld.

http://www.aljazeera.com/(...)172183247237880.html
Uhm, dat is gewoon mensenhandel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_111776556
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
Uhm, dat is gewoon mensenhandel.
Zeker alleen de titel bekeken of niet :')

Het gaat over mail order brides zoals de 2e zin al zegt "The mail order bride industry is flourishing in Asia". En zoals de abstract zegt "101 East investigates the dramatic increase in South Korean men marrying mail-order brides" en zoals de complete documentaire zal laten zien als je op play drukt.
  zondag 20 mei 2012 @ 13:05:02 #105
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_111777809
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Fysiek geweld ontstaat (vaak) daar waar er verschil is in de fysieke gesteldheid. Dat is bijna inherent aan hoe wij in elkaar steken. Denk aan de "bully" op het schoolplein, die kiest niet de wat grotere, sterkere kinderen uit. Daar waar het gaat om rechtsongelijkheid, dat wil zeggen - dat de vrouw niet beschermd zou worden door de staat - heb je een punt. Echter dit soort fysiek geweld vindt achter de schermen plaats en daar hebben wij hier, in het superieure Westen ook een handje van - en is in die zin nauwelijks te controleren.
Agressie binnen relaties is een universeel fenomeen, maar de drempel om hulp in te roepen -juridisch of anderszins- zal voor het slachtoffer lager zijn wanneer het fysiek geweld als zodanig duidelijk door de maatschappij wordt veroordeeld en niet alleen het excessief gebruik ervan. Bovendien zal de angst voor maatschappelijke uitsluiting een zeker afschrikwekkend effect op potentiële daders hebben. En als het waar is dat men de normen van de maatschappij waarin men opgroeit internaliseert, dan zal ook het geweten van de potentiële dader een rol spelen bij de beslissing om al dan niet over te gaan tot het toepassen van structureel geweld binnen een relatie. Daarmee is niet gezegd dat dat geweld niet óók in zulke maatschappijen voorkomt, maar de drempel zal hoger zijn.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:07:29 #106
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111825049
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.
Ben je ooit buiten de westerse wereld geweest?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 21 mei 2012 @ 12:09:37 #107
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111825143
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nog even afgezien van het feit dat ik betwijfel of in de meerderheid van de landen dit werkelijk is toegestaan... het zijn de partners die bepalen of een relatie gelijkwaardig is of niet.
Ja joh, vrouwen in India of Congo hebben helemaal de vrijheid om zelf te bepalen met wie ze een relatie willen. Je leeft zoals gewoonlijk weer eens in je ivoren toren en hebt niet door dat er een echte wereld daarbuiten is.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_111826905
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 12:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ben je ooit buiten de westerse wereld geweest?
Heel vaak en in juli ga ik weer.

Overigens, conform jouw eerdere stellingname weet iemand die NL nooit uit komt meer hiervan dan veelbereisden, nietwaar?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:06:45 #109
111528 Viajero
Who dares wins
pi_111827028
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heel vaak en in juli ga ik weer.

Overigens, conform jouw eerdere stellingname weet iemand die NL nooit uit komt meer hiervan dan veelbereisden, nietwaar?
En je hebt het idee dat vrouwen buiten de westerse wereld gelijkwaardig zijn aan mannen. Ok, die mening mag je hebben. Verder begrijp ik je vraag niet, wat bedoel je?
pi_111828510
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:06 schreef Viajero het volgende:

[..]

En je hebt het idee dat vrouwen buiten de westerse wereld gelijkwaardig zijn aan mannen. Ok, die mening mag je hebben. Verder begrijp ik je vraag niet, wat bedoel je?
Mijn mening is een stuk genuanceerder, maar ik mis bij jou de wil om die nuance te ontdekken...
pi_111829428
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:43 schreef DS4 het volgende:
Mijn mening is een stuk genuanceerder, maar ik mis bij jou de wil om die nuance te ontdekken...
Je hebt gewoon oogkleppen op. Al het bewijs is al geleverd door Iblardi. Je enige reactie op zijn wetenschappelijke artikelen is dit
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:31 schreef DS4 het volgende:
Je kent de betekenis van "bewijs"?

Ik zeg niet dat het niet klopt, ik zeg alleen dat het geen feit is. Althans, ik heb de bewijzen daarvan nog niet gezien.
Dan kunnen we nu weer ontopic :).
pi_111833007
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:08 schreef Pharmacist het volgende:

Je hebt gewoon oogkleppen op. Al het bewijs is al geleverd door Iblardi. Je enige reactie op zijn wetenschappelijke artikelen is dit

Omdat die wetenschappelijke artikelen, zelfs als ze een correcte weergave hebben van de werkelijkheid, niet het bewijs leveren van de stelling, noch van het tegendeel.

Misschien moet je de stelling eerst eens leren te begrijpen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')