Leuk een aantal devs beginnen actief te worden. Ik ben inmiddels over naar debian bullseye (wel grappig want die is nog niet echt uit

is dus een testing version) dat is wel het grote verschil met de pandora. Deze loopt gewoon een behoorlijk recente kernel en de meest recenten debian arm. Het installeren van de meeste dingen is gewoon een simple apt install en veel werkt gewoon. Zo heb ik libreoffice erop gezet maar dingen als R, Java, imagej en wat spelletjes.
Ook begint nu de repo langzaamaan wat voller te lopen
https://pyra-handheld.com/boards/link-forums/pyra-repository.262/ spellen die ik tot nu toe erg leuk vind zijn de streets of rage remake en gisteren is witch blast erop gezet denk dat ik daar wel een beetje verslaafd aan kan raken

Het spel celeste is ook wel tof om te noemen dat is echt een belachelijk moeilijke platformer

het duurde me echt een hele tijd voordat ik uit het eerste scherm kwam

het draait allemaal om precisie.
Verder lijkt Doom3 nu de eerste goed lopende fps, weet nog niet waarom bijvoorbeeld duke nukem niet zo goed loopt, maar dat zal in de tijd vast beter gaan.
Ook is retroarch geport dat is een soort hub voor emulators waar verschillende emulators als plugin in geladen kunnen worden, en de pyra versie heeft nu al 20 van dat soort plugins dus als dat allemaal leuk geoptimaliseerd wordt dan is het ook voor emulatie weer prima. Ik heb alleen nog maar colin mcrea rally op de psx gedaan en dat loopt als een tierelier.
Ohja het nieuwe dbp systeem dat het pnd systeem van de pyra vervangt lijkt het goed te doen. Zelfde plug en play manier als pnd m.a.w. je zet files op je SD kaart en als je die SD kaart erin stopt dan staan de spellen in het menu simple as that. Bijkomend voordeel is dat ze nu kunnen werken met dependencies dus als een spel een bepaalde library nodig heeft uit de debian repository dan kan die gewoon geinstalleerd worden.