Valt reuze mee, echte aanvallende grootheden van het niveau Robben V Persie en Sneijder hebben we niet (meer). En laten we eerlijk zijn daar draaide het eigenlijk een hele generatie om, vooral Robben was met terugwerkende kracht eigenlijk bizar goed.quote:Op zondag 19 november 2023 14:01 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Nederland heeft nog steeds de spelers om te kunnen spelen als een swingende brassband, maar het speelt al tijden als een begrafenisorkest.
Laten we eerst eens kappen met dat gedoe van drie centrale jongens achterin en dan een blok van twee ervoor. Volkomen nutteloos.
Dat hoeft ook helemaal niet.quote:Op zondag 19 november 2023 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Valt reuze mee, echte aanvallende grootheden van het niveau Robben V Persie en Sneijder hebben we niet (meer). En laten we eerlijk zijn daar draaide het eigenlijk een hele generatie om, vooral Robben was met terugwerkende kracht eigenlijk bizar goed.
Om swingend te spelen zoals jij schetste helpt het wel als je individuele spelers en dan vooral in de voorhoede hebt lopen die dat kunnen leveren.quote:Op zondag 19 november 2023 14:12 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet.
Helemaal eens. Die kwalificatie stelt ook geen reet meer voor nu de eerste twee doorgaan. Je bent zoals verwacht tweede geworden, met verder vrij matig voetbal, maar o wee als je daar bij Wout over doorvraagt.quote:Op zondag 19 november 2023 11:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat een bizar geacteerd gedoe, dat extreme vieren van de overwinning en vervolgens ziedend worden als het over het matige voetbal ging. Alsof het toch niet al gespeeld was met een wedstrijd bij Gibraltar voor de boeg. Je mag best wel met oneliners komen als ‘niks weggegeven’ en ‘uiteindelijk telt het resultaat’, maar zwaarbevochten was het ook niet, dit was echt een waardeloze tegenstander. Een beetje blij oké maar dit overdreven blij en tegelijkertijd verongelijkt zijn na zo’n kutpotje past totaal niet bij de Nederlandse mentaliteit.
Ja nee, laten we nou ook in godsnaam gaan stoppen om 2010 met nu te vergelijken. Die generatie was gewoon 3 keer zo goed, dat moeten we echt niet meer gaan doen.quote:Op zondag 19 november 2023 14:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Valt reuze mee, echte aanvallende grootheden van het niveau Robben V Persie en Sneijder hebben we niet (meer). En laten we eerlijk zijn daar draaide het eigenlijk een hele generatie om, vooral Robben was met terugwerkende kracht eigenlijk bizar goed.
Ik vond Mathijsen in zijn beste jaren beter dan Virgil nu.quote:Op zondag 19 november 2023 20:34 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja nee, laten we nou ook in godsnaam gaan stoppen om 2010 met nu te vergelijken. Die generatie was gewoon 3 keer zo goed, dat moeten we echt niet meer gaan doen.
Ook Van Bommel, (aanvoerder van Bayern) Kuijt (haalde altijd dubbele cijfers bij Liverpool) en Van der Vaart (Real Madrid en gewoon reservespeler bij Oranje) erbij toen, naast dan nog Sneijder/Robben/Van Persie. Even realistisch blijven.
En nee, ook die verdediging was niet mokerslecht. Centrum bestond met Mathijssen en Heitinga uit subtop PL en Bundesliga. (Waarbij dus nu hooguit die 2 specifieke posities iets beter bezet zijn) Dat elftal was echt veel beter.
Dat is ook weer wat overdreven maar op het WK 2010 speelde hij serieus geweldig. Kijk de WK-halve finale en finale nog maar eens terug, won elk duel van Forlan en David Villa.quote:Op zondag 19 november 2023 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vond Mathijsen in zijn beste jaren beter dan Virgil nu.
Zelfkastijdingquote:Op zondag 19 november 2023 20:45 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is ook weer wat overdreven maar op het WK 2010 speelde hij serieus geweldig. Kijk de WK-halve finale en finale nog maar eens terug, won elk duel van Forlan en David Villa.
Vind nog steeds dat de 2010 van alle elftallen ooit de grootste kanshebber was. Enorme bijna ziekelijke winnaarsmentaliteit bij een aantal spelers (Bommel, Kuijt, Robben, Nigel de Jong) en geweldige technische spelers voorin die op hun top elk land ter wereld aankonden.quote:Op zondag 19 november 2023 21:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ben inmiddels wel overtuigd dat Nederland nooit iets gaat winnen.
quote:Op zondag 19 november 2023 20:42 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je hebt 1 of 2 buitencategorie spelers nodig om het verschil te maken en dat ontbreekt er nu aan, Argentinie had Messi en in mindere mate Di Maria, dat zijn er net 2 die zo'n team over het dooie punt kunnen helpen (even los van het nodige geluk wat ze hadden met penalties).quote:Op zondag 19 november 2023 21:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind nog steeds dat de 2010 van alle elftallen ooit de grootste kanshebber was. Enorme bijna ziekelijke winnaarsmentaliteit bij een aantal spelers (Bommel, Kuijt, Robben, Nigel de Jong) en geweldige technische spelers voorin die op hun top elk land ter wereld aankonden.
Naja 74 heb ik dan niet meegemaakt maar als ik zie hoe laconiek Cruijff en Van Hanegem na afloop hun commentaar gaven ("achja jammer") dan vond ik dat nog wel een verschil met 2010.
Bij de huidige generatie gaat dat sowieso nooit wat worden, helft van het elftal bestaat uit slappe vaatdoeken en technisch stelt het bar weinig voor.
Helemaal mee eens. En Robben en Sneijder hadden dat ook heel erg.quote:Op maandag 20 november 2023 09:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je hebt 1 of 2 buitencategorie spelers nodig om het verschil te maken en dat ontbreekt er nu aan, Argentinie had Messi en in mindere mate Di Maria, dat zijn er net 2 die zo'n team over het dooie punt kunnen helpen (even los van het nodige geluk wat ze hadden met penalties).
Je zou bijna gelijk hebben, ware het niet dat dat elftal een enorm zwakke plek had: Van Persie. Het is stilaan zo goed als vergeten, maar Van Persie kwam totaal niet uit de verf in dat team. Dat kwam omdat Robben eigenlijk te goed was en daarom de tactiek op hem werd afgesteld. Van Persie werd door Sneijder letterlijk niet gezien. Je speelde dus eigenlijk met een man minder, of ook weer niet, want Robben telde voor twee.quote:Op zondag 19 november 2023 21:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Vind nog steeds dat de 2010 van alle elftallen ooit de grootste kanshebber was. Enorme bijna ziekelijke winnaarsmentaliteit bij een aantal spelers (Bommel, Kuijt, Robben, Nigel de Jong) en geweldige technische spelers voorin die op hun top elk land ter wereld aankonden.
Naja 74 heb ik dan niet meegemaakt maar als ik zie hoe laconiek Cruijff en Van Hanegem na afloop hun commentaar gaven ("achja jammer") dan vond ik dat nog wel een verschil met 2010.
Bij de huidige generatie gaat dat sowieso nooit wat worden, helft van het elftal bestaat uit slappe vaatdoeken en technisch stelt het bar weinig voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |